برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال فلو | همه چیز درباره ارز دیجیتال Flow

آیا تا به حال نام ارز دیجیتال فلو به گوشتان خورده است؟ البته اگر همه ارزهای دیجیتال را نشناسید، هیچ ایرادی به شما وارد نیست چرا که دنیای آلت کوین ها بسیار وسیع است و تغییرات آن در کسری از ثانیه اتفاق می افتد. اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال فلو چیست و آیا برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب یا خیر تا انتهای این مطلب آموزشی و رایگان که به زبان ساده قصد داریم همه چیز درباره ارز دیجیتال Flow را بگوییم، همراه ما بمانید. به علاوه آینده ارز دیجیتال فلو را نیز بررسی کرده ایم و به معرفی کیف پول ارز دیجیتال flow نیز پرداخته ایم که قطعا برای شما جذاب است، پس همراه ما باشید.

معرفی ارز دیجیتال فلو

ارز دیجیتال Flow یکی از نوآورترین پلتفرم‌ های بلاکچین به حساب می آید که برای توانمندسازی بازی‌ ها، برنامه‌ ها و ارزهای دیجیتال گوناگون ساخته شده است. هدف ارز دیجیتال فلو پروتکل ارائه سرعت و تمرکززدایی برای کاربران دنیای واقعی است. ارز دیجیتال Flow از زیرساخت‌ های چندمنظوره گوناگونی بهره می گیرد که قادر است بدون استفاده از شاردینگ، مقیاس‌ پذیری با بهره‌وری بالاتر داشته باشد. هدف پروژه Flow ایجاد یک بلاکچین است که بتواند تجارت‌ های گوناگون را یکپارچه نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


فلو قصد دارد بستری ایجاد نماید تا کاربران کنترل کاملی بر داده‌ های خود و دارایی ارز دیجیتال موجود در بازار آزاد داشته باشند و این بستر برای همه قابلیت دستری داشته باشد. ارز دیجیتال فلو ایده جدیدی را برای از بین بردن شاردینگ پیشنهاد کرد، به این خاطر که ایده شاردینگ که ایجاد چندین زنجیره موازی بود، با مشکلاتی مواجه بود. تیم Flow اظهار کرد که سخت‌ ترین بخش این پروژه، حل مشکل مقیاس‌ پذیری است، چرا که شبکه قصد دارد مشکل مقیاس‌ پذیری را در سطح پروتکل برطرف کند.

ایده رمزارز فلو ساده است. این رمزارز یک معماری چند نودی را ارائه کرده است که مثل بلاکچین سنتی، تمامی تراکنش‌ ها در یک زنجیره صورت می پذیرد، لذا این ارز دیجیتال با این زیرساخت جدید تعداد زیادی تراکنش را با هزینه کم و با مکانیسم اجرای اشتراکی انجام می‌ دهد، پس ارز دیجیتال Flow برای دستیابی به مقیاس‌ پذیری، تمرکززدایی را هزینه نمی‌ کند. به جای حل مشکل در سطح شبکه، تغییراتی در پروتکل فلو به وجود آورده است که مشکل را برای همیشه برطرف می کند. پرتکل فلو یک روش ردیابی را مطابق با زبان برنامه‌ نویسی سطح بالا و منبع‌ گرا معرفی می کند.

نحوه کار ارز فلو چگونه است؟

فلو از یک الگوریتم اثبات سهام بهره می گیرد که در آن اعتبارسنج‌ ها برای مشارکت در شبکه، بایستی تعداد مشخصی از توکن‌ های فلو را سهام گذاری یا استیکینگ نمایند، ولی پروسه اعبارسنجی فلو با دیگر بلاکچین‌ ها فرق می کند، چرا که فلو وظایف مرتبط با اعتبارسنجی را میان چهار نوع گره جداگانه تقسیم می‌ کند؛ اجماع، تایید، اجرا و جمع‌ آوری. در این بلاکچین، برای اعتبارسنجی هر معامله باید هر چهار نوع گره شرکت داشته باشند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال تزوس چیست و چطور کار میکند؟


دپر لبز بر این باور است که فرایند تقسیم کارها، پردازش تراکنش‌ ها را نسبت به بلاکچین‌ های رقیب کارآمدتر می‌ نماید. این روش یک گزینه‌ جایگزین برای شاردینگ است. به علاوه در بلاکچین فلو به توزیع نیازهای ذخیره‌ سازی و محاسباتی در بین چندین گره احتیاج نخواهد بود. فلو همچنین قابلیت ارتقای قراردادهای هوشمند را نیز فراهم کرده است و این بدین معنی است که در این بلاکچین، قراردادهای هوشمندی که در نسخه بتا مستقر می‌ گردند را می‌ توان پیش از نهایی شدن، بهبود داد و در صورت نیاز اصلاح نمود.

ویژگی­ بارز ارز دیجیتال Flow چیست؟

بلاکچین Flow برای بهبود صنعت توکن های غیرقابل تعویض ساخته‌ شده است. توکن فلو در فروش عمومی خود توانست سرمایه‌ ای نزدیک به ۱۸ میلیون دلار جمع آوری کند. توکن های غیرقابل تعویض، به توکن هایی می گویند که نمی‌ توانند مستقیما با دیگر توکن ها جایگزین شوند. این توکن ها با ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین که امکان تعویض شدن دارند، متفاوت هستند.

دلیل این امر آن است که این توکن ها اطلاعات شناسایی ثبت شده‌ ای دارند که در داخل قراردادهای هوشمند آن‌ هاست. به صورت معمول NFT ها به یک دارایی خاص مانند یک آیتم درون بازی یا یک قطعه هنری مرتبط هستند. ارز دیجیتال اتریوم بر بازار NFT تسلط دارد، ولی کارمزدهای بالا و سرعت کم تراکنش‌ های آن، این بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بلاکچین فلو به منظور رفع مشکل اتریوم روانه بازار شده است و از همان ابتدای راه‌ اندازی با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. این بلاکچین از ابزاری به نام فلو پورت بهره می گیرد که به دارندگان دارایی‌ های دیجیتال و توکن‌ ها فلو امکان نگهداری، مدیریت و سپردن کنترل دارایی‌ های خود به دیگران را می‌ دهد. بلاکچین فلو به وسیله توسعه‌ دهندگان بازی‌ های NBA تاپ‌ شات و کریپتوکیتیز در شرکت دپر لبز طراحی شده است.

دارندگان توکن فلو قادرند دارایی‌ های خود را در صرافی‌ هایی مانند کوین لیست و کراکن ذخیره نمایند و همین طور امکان دادن وام به کاربران و اپراتورهای شبکه را نیز خواهند داشت. این افراد همچنین قادرند نودهای خود را در شبکه داشته باشند و آن‌ ها را مدیریت نمایند. قابلیت خاص این پلتفرم این است که کاربران می‌ توانند دارایی‌ های خود را از طریق ابزار فلو پورت به کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال منتقل کنند. ارائه‌ دهنده جدید خدمات کیف پول ارزهای دیجیتال، بلاکتو نیز اجازه انتقال و دسترسی توکن فلو را مثل فناوری انتقال بین شبکه‌ ای استیبل کوین دارد.

ارز دیجیتال فلو را از کجا بخریم؟

اگر تجربه انجام معاملات در دنیای ارزهای دیجیتال را داشته باشید، می دانید که برای خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال می بایست به صرافی ها مراجعه فرمایید. شما می توانید با استفاده از صرافی های ارز دیجیتال خارجی و یا صرافی های آنلاین داخلی رمز ارز فلو را خریداری کنید. بهتر است پس از بررسی صرافی های مورد نظر، معتبرترین صرافی را انتخاب کرده و برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی که صرافی مورد نظر پشتیبانی می کند، از همان صرافی اقدام نمایید.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال گولم چیست | آینده رمزارز Golem


بهتر است از صرافی هایی استفاده نمایید که کارمزد کم تری به نسبت دیگر  صرافی ها دریافت می کنند و یا میزان حجم معاملات روزانه ای که در آن در جریان است، بیشتر اس، ولی در همه آن ها باید در ابتدا در صرافی ثبت نام و احراز هویت داشته باشید. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که به علت تحریم های موجود در کشور، در ابتدا باید پول خود را به تتر تبدیل کنید و در ادامه ارز فلو را خریداری نمایید. صرافی های پشتیبان کننده رمز ارز فلو به شرح زیر می باشد :

  1. صرافی کراکن – Kraken : صرافی کراکن از رمز ارزهایی مثل فلو، کاردانو، بیت کوین، اتریوم، تتر و … پشتیبانی به عمل می آورد.
  2. صرافی هیوبی گلوبال – Huobi Global : صرافی هیوبی گلوبال از فعالترین صرافی ها در حوزه ارزهای دیجیتال است. این صرافی در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است و علاوه بر فلو از رمز ارزهایی مثل ترون، بیت تورنت، فایل کوین و … نیز پشتیبانی می کند.
  3. صرافی کوین لیست پرو – Coinlist Pro : صرافی کوین لیست پرو در ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ تاسیس شد و در آمریکا قرار گرفته است. این صرافی در کنار ارز دیجیتال فلو از ارزهای دیجیتال دیگری مثل فایل کوین، بیت کوین، الگورند و … نیز پشتیبانی می کند.
  4. صرافی HOO : صرافی Hoo خود را به عنوان یک پلتفرم معاملاتی که از بلاکچین برخوردار است، توصیف می کند. هدف این صرافی ایجاد یک پلتفرم پیشرفته است تا بتواند خدمات با کیفیتی را به کاربران خود ارائه دهد.
  5. صرافی Gate.Io : این صرافی با توجه به این که از ارز دیجیتال فلو پشتیبانی می کند از سایر رمزارزها مثل بیت کوین، اتریوم، کاردانو ، یونی سواپ و … نیز پشتیبانی می نماید.
  6. صرافی HitBTC : این رافی از بیش از ۸۰۰ ارز رمزنگاری شده پشتیبانی می کند. این پلتفرم در سال ۲۰۱۳ میلادی در دنیای رمزارزها ظهور کرد و نکته حائز اهمیت دیگر در مورد این صرافی این است که این پلتفرم از امنیت بالایی برخوردار است.
  7. صرافی اوکی اکسچنج – OKEx : از دیگر پلتفرم های معاملاتی است که امکان خرید و فروش رمز ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و … را نیز فراهم می کند.

ارز دیجیتال flow چیست

کیف پول های رمزارز Flow

پس از اینکه شما ارز دیجیتالی فلو را خریداری کردید، در گام بعدی نیازمند آن هستید تا آن را در کیف پول ها ذخیره کنید. در حقیقت کیف پول ها مثل حساب شما در دنیای واقعی عمل می کنند که می توانید از طریق آدرس کیف پول ارز مورد نظر را ذخیره کنید. در دنیای ارزهای دیجیتال شما می توانید با استفاده از کیف پول های سخت افزاری، نرم افزاری، تحت وب و … ارز دیجیتال خریداری شده را نگهداری کنید. در ادامه تعدادی از بهترین کیف پول ها که می توانید ارز دیجیتال فلو و بسیاری رمزارز دیگر را در آن ها نگهداری کنید را معرفی کرده ایم :

۱) کیف پول سخت افزاری لجر : کیف پول سخت افزاری لجر در دو مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس ارائه شده است. این کیف پول سخت افزاری امنیت بسیار بالایی دارد، به صورتی که شما می توانید با خیال راحت از این کیف پول استفاده کنید و هیچ نگرانی خاصی نسبت به هک شدن و از دست دادن دارایی هایتان نداشته باشید. مطلب بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار برای علاقه مندان به این کیف پول، مثل دارو برای بیمار است.

۲) کیف پول سخت افزاری ترزور : کیف پول ترزور در دو مدل ترزور تی و ترزور وان در بازار وجود دارد. این کیف پول هم مثل لجر امنیت بالایی دارد. کیف پول های سخت افزاری ترزور پول این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا با خیال راحت بسیاری از ارزهای دیجیتال را ذخیره کنید.

۳) کیف پول نرم افزاری Coinomi : کیف پول کوینومی بین کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد و می تواند بیش از ۵۰۰ کوین را در خود ذخیره کند. جالب است بدانید که نصب و راه اندازی این کیف پول بسیار ساده است.

۴) کیف پول سخت افزاری Coolwallet S : این کیف پول سخت افزاری از طریق بلوتوث به اپلیکیشن ها بر روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس وصل می شود، به صورتی که شما می توانید با امنیت کامل دارایی های دیجیتال خود را در این کیف پول نگهداری و مدیریت نمایید.

۵) کیف پول نرم افزاری ZenGo : این کیف پول نرم افزاری از نخستین کیف پول های بدون کلید دنیا به حساب می آید و از امنیت بالایی برخوردار است. این کیف پول در سال ۲۰۱۸ میلادی در بازار عرضه شده است و می توانید به صورت آنلاین از آن استفاده کنید.

آینده ارز دیجیتال فلو

بازار حوزه توکن‌ های غیرقابل تعویض مثل فلو همچنان داغ است، به نحوه کی یک هنرمند دیجیتال قدیمی و مشهور به نام بن مارو، با منتشر کردن کارهای خود در بازار VIV3، توانست حدود ۲ میلیون دلار در بلاک چین فلو درآمد کسب کند. جالب است بدانید که کارهای هنری او تنها در عرضه ۷ دقیقه به فروش رفتند.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ارز زیلیکا | آیا برای سرمایه گذاری مناسب است؟


علاوه بر این بازار اوپن که یکی از بزرگ‌ ترین بازارهای توکن های غیرقابل تعویض شناخته می‌ شود، اعلام کرده که به زودی از بلاکچین فلو بهره خواهد گرفت. هدف از استفاده این بلاکچین، راه‌ اندازی یک اقتصاد آزاد برای ارزهای دیجیتال کلکسیونی عنوان‌ شده است. تیم توسعه‌ دهنده فلو همین طور قصد دارند میزبان ارزهای دیجیتالی کلکسیونی از دکتر سوز و UFC باشد.

راه‌ اندازی شبکه اصلی فلو باعث شده توجه توسعه‌ دهندگان و سرمایه‌ گذاران بسیاری به طرف این ارز دیجیتال جذب گردد. جهش قیمت چند روز اخیر توکن فلو باعث شد تا شاخص قدرت نسبی آن به محدوده اشباع خرید برسد. هنگامی که این شاخص به این محدوده وارد شود، بیانگر افزایش شدید تقاضا برای خرید این ارز دیجیتال در کوتاه‌ مدت است، لذا به احتمال زیاد ما شاهد افزایش قیمت این ارز دیجیتال در آینده خواهیم بود.


نتیجه گیری و کلام آخر

توکن‌ های NFT در اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ به صورت قابل توجهی محبوب شده‌ اند! فلو یکی از بزرگ ترین بلاکچین‌ هایی است که از این موج بهره برده‌ است. در این بین ان بی ای شات یکی از موفق‌ ترین دپ‌ های رمزنگاری بوده‌ است. همچنین فلو گزارش داده‌ است که در هفته‌ های ابتدایی سال ۲۰۲۱ درخواست توسعه‌ دهندگان به منظور پیوستن به این بلاکچین افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

به نظر می آید که ان بی ای شات موفقیت‌ آمیز بودن این بلاکچین را اثبات کرده‌ است و در حال حاضر دیگر توسعه دهندگان قصد دارند از این زیرساخت به منظور توسعه‌ دپ‌ های خود بهره ببرند. همچنین دپر لبز پلتفرم‌ های جمع‌ آوری توکن‌ های کلکسیونی دیگری نیز دارد. فلو به صورتی طراحی شده‌ است که جهت ارائه‌ تجربیات بازی با جزئیات بیشتر، استفاده می شود. دپر لبز این قابلیت ها را بلاک چینی برای دنیای باز می‌ نامد و باز به معنای عدم تمرکز است، ولی این امکان وجود دارد که این بلاکچین رفته رفته میزبان سایر بازی‌ های رمزنگاری با مقیاس بزرگ‌ تر شود.

همان طور که در ابتدای مقاله قول داده بودیم، به معرفی ارز دیجیتال فلو پرداختیم.

برای دوستانتان بفرستید: