برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال رپد بیت کوین چیست؟

در مورد ارز دیجیتال رپد بیت کوین چه میدانید؟ از امکانات پروژه آن، تیم توسعه دهنده، اهدافی که دنبال میکند، قیمت آن و موارد اینچنینی اطلاعی دارد؟ اگر درباره ارز دیجیتال رپد بیت کوین به اطلاعات کاملی احتیاج دارید که به زبان ساده بیان کرده باشد ارز دیجیتال wbtc چیست و آینده آن چگونه خواهد بود، این مطلب برای شما نوشته شده است، بنابراین همه چیز درباره ارز دیجیتال رپد بیت کوین را همین الان در این مطلب یاد بگیرید.

ارز دیجیتال رپد بیت کوین

پیش از اینکه بخواهیم پروژه و رمزارز رپد بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است در مورد ازرهای دیجیتال رپد یک توضیحی به شکل کلی خدمت شما بدهیم. رمزارزهای رپد در واقع امکان استفاده از دارایی‌ های دیجیتالی بر روی بلاک ‌چین‌ هایی را که بومی آن‌ ها نیستند، فراهم می آورند. این قابلیت همکاری، بیت کوین و دیگر رمزارزهای پرطرفدار را به پلتفرم‌ های قرارداد هوشمند، از جمله اکوسیستم اتریوم کشانده است. رپدها، سودمندی و نقدینگی پلتفرم‌ های قرارداد هوشمند و برنامه ‌های مالی غیرمتمرکز پرطرفدار را بیشتر می کنند.

اگر بخواهیم به دلایل دیگر برای ایجاد رمزارزهای رپد اشاره کنیم باید گفت که مبادله توکن ERC-20 یا استفاده از عملکردهای بلاک چین یک عامل مهم است و امکان دارد یک رمز ارز در زنجیره اصلی خود نداشته باشد. رپد بیت کوین یک توکن ERC-20 است که بیانگر بیت کوین در بلاک چین اتریوم می باشد. در حقیقت رپد بیت کوین توکنی است که بیت کوین را به بلاک چین اتریوم وثل می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا روش دیگری برای تعامل و استفاده از بزرگترین رمزارز دنیا یعنی بیت کوین را به کار ببندند و در عین حال مزایای دیگری را هم ارائه می دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


سرمایه گذاران رپد بیت کوین را خریداری می کنند تا سود بیت کوین را کسب کنند و در عین حال بتوانند از شبکه اتریوم برای مواردی مثل وام دادن، وام گرفتن و معامله نیز بهره ببرند. در حقیقت WBTC به وجود آمد تا به دارندگان بیت کوین اجازه دهد در برنامه های مالی غیرمتمرکز که در اتریوم طرفداران زیادی دارند، شرکت داشته باشند. WBTC با نسبت ۱:۱ به BTC وصل می شود این بدین معنی است که یک WBTC همواره ارزشی معادل یک BTC خواهد داشت. رمزارز رپد بیت کوین به وسیله گروهی به نام WBTC DAO نگهداری می شود که در حال حاضر شامل بیش از ۳۰ عضو می باشد.

ولی در ابتدا به وسیله BitGo، Ren و Kyber تاسیس شد. همان طور که گفته شد یکی از موارد استفاده WBTC، وثیقه محسوب می شود. دارندگان WBTC قادرند از موقعیت خود به عنوان وثیقه برای دریافت وام استفاده نمایند. این گزینه کاربران را قادر می سازد تا از امور مالی غیرمتمرکز برای وام‌ ها استفاده نمایند، بی آنکه از ذخیره ارزشی که بیت ‌کوین ثابت کرده است صرف نظر نمایند.

هدف از ارائه ارز دیجیتال wbtc چیست؟

یکی از هدف های اصلی ساخت این پروژه این است که نقدینگی بیت کوین را به بلاک چین اتریوم تزریق کند. این ارز دیجیتال نخستین پروژه ای است که موجب ایجاد یک پُل ارتباطی میان زنجیره بلوکی بیت کوین و اتریوم شده است که این موضوع موجبات سازگاری این دو ارز پر طرفدار با یکدیگر را فراهم می کند.

حتما بخوانید : ارز بیت کوین گلد چیست | آینده بیت کوین گلد


البته این موضوع بسیار حائز اهمیت است، به این خاطر که هر دوی این توکن ها برای کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و در رده بندی بازار رمزارزها نیز نام آن ها پشت سر هم در رتبه رتبه یکم و دوم قرار گرفته است و رپد بیت کوین با تلفیق این دو ارز با یکدیگر و ارائه خدمات کاربردی در برطرف کردن نقص های موجود در آن ها، توانسته ماهیت اصلی خود را دنبال کند. همچنین این شبکه می تواند هولدرهای بیت کوین را در کنار نگه داری و کسب سود از افزایش قیمت آن، به واسطه فعالیت در زمینه دیفای به درآمدزایی مجزایی نیز برساند.

مزایا و معایب ارز دیجیتالی wbtc

  • نقدینگی بالا : از آنجایی که رپد بیت کوین نقدینگی بیت کوین را وارد اکوسیستم اتریوم می کند، از حجم نقدینگی مناسبی برخوردار است. همچنین به این خاطر که نقدینگی بازار WBTC در قیاس با دیگر موارد مشابه مثل RenBTC به مراتب بالاتر است، سفارشات خرید یا فروش در آن آسان‌ تر و ایمن‌ تر خواهد بود.
  • ادغام : شما می‌ توانید با استفاده از این قابلیت، بیت کوین‌ های خود را در شبکه اتریوم ادغام نمایید و به بزرگترین اکوسیستم موجود در بازار ارزهای دیجیتال، کیف پول‌ های منحصر به فرد، برنامه‌ های کاربردی و بازی‌ های مبتنی بر بلاک چین دسترسی یابید.
  • سرعت بالا : از آنجا که سرعت معاملات WBTC بسیار سریع‌ تر از معاملات بیت کوین است و از طرفی بلاک چین اتریوم از بلاک چین بیت کوین سرعت بالاتری دارد، لذا این قابلیت جابجایی WBTC میان کیف پول اتریوم و صرافی‌ ها را کاربردی تر کرده است.
  • دریافت پاداش : با استفاده از ییلد فارمینگ یا وام دادن رمزنگاری، قابلیت دریافت پاداش و کسب درآمد برای کاربران رپد بیت کوین ایجاد شده است.
  • قابلیت دیفای : این قابلیت رپد بیت کوین امکان مشارکت یک پارچه در پروژه‌ های دیفای در زمان کمتر و با هزینه کمتر برای تبدیل بیت کوین به اتریوم را فراهم آورده است.
  • قابلیت دسترسی آسان : انجام معاملات رمزارز رپد بیت کوین در بیشتر صرافی‌ های معتبر متمرکز و غیر متمرکز در دسترس است و سرمایه گذاران قادرند به سادگی در هر زمانی برای معامله این ارز دیجیتالی اقدام نمایند.
  • دریافت هزینه برای تبدیل بیت کوین به رپد بیت کوین : با این وجود که بعضی پلتفرم‌ ها مثل Coinlist کارمزد معاملاتی پایین به عنوان مثال ۰٫۲۵ درصد دریافت می‌ کنند، ولی چنانچه تعداد تراکنش بیشتری انجام دهید، به مراتب هزینه‌ ها هم بیشتر خواهد شد.
  • متمرکز بودن : از آنجا که شرکت BitGo که نظارت بر ضرب WBTC را عهده دار است، یک شرکت متمرکز به حساب می آید، لذا می‌ تواند به سادگی حساب‌ ها را مسدود کرده و از خرید مجدد بیت کوین جلوگیری نماید. این موضوع اصل تمرکززدایی را که اساس صنعت بلاک چین را تشکیل می‌ دهد می‌ تواند تضعیف کند. نهایتا با توجه به امکانات و کاربردهای گوناگونی که دارد، هنوز هم نمی‌ توان به صورت کامل به آن اعتماد کرد.

وجه تمایز ارز دیجیتال wbtc نسبت به سایر رمزارزها چیست؟

با توجه به این موضوع که بیت کوین قدیمی‌ ترین و بزرگترین رمزارز در بازار کریپتو می باشد، می تواند از پایگاه گسترده کاربران و حجم نقدینگی چند ده میلیارد دلاری برخوردار باشد، ولی با این حال عملکرد بلاک چین آن با استانداردهای مدرن نسبتا اساسی است. بر خلاف بیت کوین، اتریوم از ابتدا به شکلی ساخته شد تا از موارد استفاده پیشرفته‌ تر با استفاده از فناوری قراردادهای هوشمند پشتیبانی نماید و صنعت کل را به عنوان تامین مالی غیر متمرکز به وجود آورد.

حتما بخوانید : پروژه های بستر سولانا کدامند؟


اتریوم و محصولات مشتق شده از آن، ابزارهای مالی پیشرفته‌ ای مثل وام و بیمه را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که متکی به واسطه‌ های مورد اعتماد نیستند. WBTC با رپد بیت کوین در استاندارد ERC-20، ادغام کامل یک دارایی شبیه بیت کوین را در این محیط پیشرفته برنامه‌ های غیرمتمرکز مالی امکانپذیر کرده است و نقدینگی بزرگی را که مربوط به بازار بیت کوین است به همراه می آورد.

ارز دیجیتال wbtc چیست

به علاوه رپد بیت کوین کار را برای مبادلات، کیف پول و خدمات پرداختی که با اتریوم کار می‌ کنند، بسیار ساده تر خواهد کرد؛ به جای اجرای دو نود جداگانه برای شبکه‌ های اتریوم و بیت کوین، آن‌ ها می‌ توانند عملیات WBTC را فقط با یک نود اتریوم پشتیبانی نمایند. سرانجام، زمان مسدودسازی سریع‌تر بلاک چین اتریوم؛ به ترتیب حدود ۱۵ ثانیه در مقابل ۱۰ دقیقه، سرعت انجام تراکنش WBTC را در قیاس با بیت کوین‌ های واقعی افزایش خواهد داد.

از کجا برای خرید رمزارز WBTC اقدام کنیم؟

صرافی های زیادی از معاملات ارز دیجیتالی WBTC پشتیبانی می‌ کنند، ولی ما در این بخش سعی کردیم ۵ مورد از بهترین و معتبرترین صرافی های دیجیتالی را خدمت شما معرفی کنیم که از معاملات ارز رپد بیت کوین پشتیبانی به عمل می آورد، این ۵ صرافی پرطرفدار به شرح زیر می باشند:

  • بایننس – Binance : در تعریف مختصری از صرافی بایننس باید گفت که یکی از بزرگترین صرافی دیجیتالی جهان به حساب می آید و میلیون ها کاربرد دارد و با توجه به اعتباری که بین کاربران در کل دنیا ایجاد کرده است، مقصد اول هر معامله گر در دنیای کریپتو، همین صرافی است که امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهد ولی متاسفانه در حال حاضر به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهد ولی همچنان کاربران ایرانی می توانند با پذیرش ریسک های استفاده از vps، خدمات این صرافی را با آی پی کشور دیگری مورد استفاده قرار دهند.
  • یونی سواپ – Uniswap : در خصوص با صرافی دیجیتالی یونی سواپ باید گفت که صرافی یونی سواپ یکی از پروژه‌ های دیفای محسوب می شود و یکی از پلتفرم‌ های مبتنی بر اتریوم می باشد که از طریق آن هم می توان ارز دیجیتالی رپد بیتکوین را مورد معامله قرار داد.
  • کوین لیست پرو – Coinlist Pro : صرافی کوین لیست پرو یکی دیگر از صرافی هایی است که از معاملات رپد بیت کوین پشتیبانی می کند.
  • اوککس – OKEx : در تعریف مختصری از صرافی دیجیتالی اوککس باید گفت که یکی از بزرگ ترین صرافی‌ ها در دنیای کریپتو به حساب می آید و از نظر حجم معاملات همواره نام آن بین ۵ صرافی برتر دنیا دیده می شود.
  • کرو فایننس – Curve Finance : اصلی ترین توکن‌های این شبکه CRV است و می توانید توکن رپد بیت کوین را در آن معامله فرمایید.

ارز رپد بیت کوین را کجا ذخیره کنیم؟

همانطور که احتمالا می دانید، هر ارز دیجیتالی در دنیا، توسط کیف پول های خاصی پشتیبانی می شود. لذا والت لجر نانو اس برای ذخیره‌ سازی از رمزارز رپد بیت کوین بهترین گزینه به حساب می آید، چرا که این کیف پول سخت‌ افزاری می باشد و امنیت بسیار بالایی دارد. کیف پول‌ های سخت‌ افزاری، امن ترین کیف پول دیجیتالی موجود در بازار کریپتو می باشد.

البته باید در نظر داشت که بیشتر کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی می کنند، از رپد بیت کوین نیز پشتیبانی می نمایند. از مهمترین کیف پول های دیگری که از رپد بیت کوین پشتیبانی میکنن میشه به تراست ولت و متامسک اشاره کرد. همچنین اگر قصد دارید کیف پول های بیت کوین را بشناسید، اینجا به معرفی انواع کیف پول بیت کوین پرداختیم.

تفاوت بیت کوین با رپد بیت کوین چیست؟

با این وجود که قیمت بیت کوین و رپد بیت کوین تقریبا مشابه است، ولی دارایی هایی با ویژگی های متفاوت هستند. ارز WBTC بر روی بلاک چین اتریوم و BTC بر روی بلاک چین اختصاصی بیت کوین کار می کند. لذا مطمئنا بیت کوین امن تر است، چرا که بلاک چین آن از اتریوم ایمن تر و بزرگ تر می باشد.

البته که این نکته را هم باید گفت که خرید و فروش کردن بیت کوین نیز بسیار ساده تر می باشد و در صرافی های به مراتب بیشتری نسبت به WBTC وجود دارد. رپد بیت کوین موارد استفاده بیشتری دارد، چرا که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کند، ولی با این وجود نمی توان آن را در کیف پول بیت کوین نگهداری نمود، لذا برای ذخیره WBTC، به کیف پول اتریوم احتیاج پیدا خواهید کرد.

چرا باید در رپد توکن‌ ها سرمایه گذاری کنیم؟

به صورت کلی و به دلیل نیاز به استفاده از ارزهای دیجیتالی یک شبکه روی سایر بلاک چین ها، رپد توکن‌ ها به شکل فزاینده‌ ای حائز اهمیت شده اند، لذا سرمایه‌ گذاری در Wrapped Token‌ هایی مثل رپد توکن بیت کوین در بلندمدت می‌ تواند سود بسیار خوبی برای شما به همراه داشته باشد. نکته مهمی که در سرمایه گذاری روی رپد بیت کوین باید در نظر داشته باشید این است که آن‌ ها مشابه ارز دیجیتال اصلی هستند و این بدین معنی است که شما این توکن‌ ها را به قیمت رمزارز اصلی در بازار می توانید خریداری کنید.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار


لذا چنانچه ارزش توکن اصلی بیشتر شود، قیمت رپد شده آن نیز بیشتر خواهد شد؛ به عنوان مثال سایت‌ های پیش بینی قیمت و تحلیلگران بازار افزایش قیمت قابل توجهی را برای BTC و WBTC پیش بینی می کنند. البته این نکته را هم همواره مد نظر داشته باشید که همه ارزهای دیجیتال قرار نیست، افزایش قیمتی به اندازه بیت کوین را به خود ببینند!

آینده ارز دیجیتال رپد بیت کوین

جالب است بدانید که آینده رپد بیت کوین به نحوه استفاده از آن بستگی ندارد، بلکه به چیزی بستگی دارد که توسعه‌ دهندگان با استفاده از تکنولوژی رپد بیت کوین طراحی می کنند. رپد بیت کوین به‌ عنوان یک توکن ERC20 بدون مجوز، به یکی دیگر از عناصری که ایجاد کننده برنامه‌ های دیفای است، تبدیل خواهد شد، بنابراین بهترین مثال برای آینده رپد بیت کوین تبدیل آن به یکی از واحدهای سازنده دیفای می باشد. این کار محصولی را ایجاد خواهد کرد که بین WBTC و اتر به صورت اتوماتیک به معامله می پردازد و از هر دو دارایی سود حاصل می شود.


نتیجه گیری و کلام آخر

رپد بیت کوین به عنوان سیستمی جهت وارد کردن نقدینگی به دیفای راه اندازی شد و آن را یک نوآوری جدید در دنیا می دانند که قصد دارد بیت کوین را بر روی بلاکچین اتریوم اجرا نماید. به کمک این رمزارز، می توانید محدودیت‌ های موجود در بلاکچین بیت کوین را از پیش روی بردارید و نکته شایان ذکر دیگر این که این ارز دیجیتالی در حال حاضر از لحاظ ارزش و قیمت، بین ۲۰ رمزارز برتر دنیا قرار گرفته است. البته رپد بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ روندی صعودی به خود گرفت، قیمت حدودی ارز دیجیتال رپد بیت کوین، تقریبا مشابه یک واحد بیت کوین می باشد.

در انتها باید گفت که فعالان حوزه دیفای همواره این را در ذهن داشته اند که از ظرفیت ها و سرمایه های انباشه در بیت کوین به نفع پلتفرم های دیفای بهره بگیرند و به این خاطر که بیشتر پلتفرم های دیفای در بستر اتریوم اجرا شده اند، به پلی بین شبکه اتریوم و بیت کوین احتیاج بود. رپد بیت کوین به عنوان این پل عمل می کند و امروزه توانسته است که شبکه اتریوم و بیت کوین را با سازوکار مخصوصی که دارد، ادغام کند. با رپد بیت کوین، کاربران بیت کوین نیز می توانند در پروژه های وام دهی دیفای شرکت داشته باشند و درآمدی از این طریق نیز داشته باشند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال رپد بیت کوین را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال icp چیست و چه آینده ای دارد ، این مطلب شما را به بهترین شکل راهنمایی می کند.

در مورد ارز دیجیتال wbtc چیز دیگری هست که بخواهید بدانید؟

برای دوستانتان بفرستید: