Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال تزوس چیست | آینده ارز دیجیتال تزوس

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال تزوس چیست و چطور کار میکند؟

آیا میدانید ارز دیجیتال تزوس چیست و برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر؟ ارز دیجیتال تزوس یکی از آن آلت کوین هایی است که شهرت بسیار زیادی کسب کرده است و جایگاه بسیار خوبی هم بین سرمایه گذاران و تریدرها و هم بین سایر ارزهای دیجیتال دارد. حال این که ارز دیجیتال تزوس چیست و چطور کار می کند را در این مطلب کاملا توضیح داده ایم. همچنین در مورد آینده ارز دیجیتال تزوس و کیف پول های تزوس نیز توضیحاتی داده ایم که قطعا می تواند مفید باشد. صرافی های مناسب برای خرید و فروش تزوس زا هم معرفی کرده ایم تا نکته نباشد که در مورد ارز ديجيتال tezos در این مطلب به آن نپرداخته باشیم. پس اگر شما به دنیای ارز دیجیتال علاقه دارید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال تزوس چیست و استخراج ارز تزوس به چه صورت است، این مطلب به شما راهنمایی کاملا رایگان را ارائه داده است.

ارز دیجیتال تزوس چیست ؟

این ارز با نماد اختصاری XTZ شناخته می‌ شود و یک‌ شکل از دارایی‌ های دیجیتال به حساب می آید. ارزش بازاری ارز دیجیتال تزوس بسیار بالاست و جایگاه آن در بازار ارزهای دیجیتال معمولا مناسب و در حال پیشرفت است. همچنین در حال حاضر سهم ۰.۱۸ درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بایننس فعال‌ ترین صرافی با سهم ۸.۳۰ درصدی حجم معاملات روزانه است که در آن تزوس خرید و فروش می شود. آرتور بریتمن، یک متخصص کامپیوتری می باشد که در آگوست ۲۰۱۴ با نام مستعار L.M. Goodman، وایت پیپر تزوس را منتشر کرد. متعاقبا بریتمن در همان سال شرکتی به نام Dynamic Ledger Solutions را در ایالت دلاویر راه اندازی کرد و مدیریت اجرایی آن را عهده دار شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ارز دیجیتال تزوس محصول فکری او است و بنیاد آن را در زوگ سوئیس راه اندازی کرد. تزوس در جولای ۲۰۱۷ میلادی باعرضه اولیه سکه به مبلغ ۲۳۲ میلیون دلار سرمایه به خود جذب کرد. بریتمن از یوهان گورز درخواست همکاری کرد تا سمت ریاست بنیاد را برعهده گیرد، ولی همه‌ چیز بر اساس برنامه پیش نرفت و بین بریتمن و گورز اختلافاتی ایجاد شد.

طرح اولیه به این صورت بود که توکن‌ های عرضه اولیه باید به مشارکت‌ کنندگان تحویل داده شود و بلاکچین تزوس به شکل یک نرم‌ افزار رایگان راه‌ اندازی و در اختیار کاربران قرار گیرد. تمرکز پلتفرم تزوس بر روی ارائه‌ یک روش مشارکتی غیرمتمرکز است که با استفاده از اجماع اثبات سهام به سهامداران خود اجازه اداره شبکه و هدایت آن را می‌ دهد.

نقشه راه تزوس دقیقا شامل چیست؟

تزوس نقشه راه رسمی ندارد ولی توسعه دهندگانی دارد که به صورت پیوسته به منظور پیاده کردن ارتقاهای ضروری شبکه با جامعه تزوس در حال فعالیت هستند. جدیدترین بروزرسانی که برای زنجیره تزوس ارائه شده است کارتیج ۲ نام دارد که در مارس ۲۰۲۰ اجرا شد. کارتیج ۲ پروژه‌ ای است که به وسیله نومادیک لبز و کریپتیوم لبز انجام می‌شود و هدف آن افزایش حد گس برای هر بلوک و عملیات تا ۳۰ درصد است. این تغییر به توسعه دهندگان این اجازه را خواهد داد تا برنامه‌ های پیچیده‌ تری را روی پلتفرم اجرایی کنند. از دیگر اهداف این پروژه به روز رسانی بهبود محاسبات مربوط به بِیکینگ بود.

نحوه کار پلتفرم تزوس چگونه است؟

پوسته شبکه تزوس، پروتکل‌ های اجماع و تراکنش را در چیزی که پروتکل بلاکچین نامیده، ترکیب می‌ کند. پروتکل بلاکچین مجموعه‌ ای پیوسته از بهبودهای توافق شده درباره وضعیت عمومی بلاکچین است که در آن بلاک‌ ها عاملین اصلی تغییردهنده وضعیت زنجیره به حساب می آیند.

به همین خاطر پروتکل بلاکچین می‌ تواند خودش را معاینه کند و به بلاک‌ ها اجازه فعالیت بر روی پروتکل را دهد. لذا سهامداران با رای‌ های خود قادر هستند مستقیما بر روی بروزرسانی‌ های سیستم اثرگذار باشند. پوسته شبکه به عنوان رابط بین پروتکل شبکه و پروتکل بلاکچین عمل می‌ کند. در حقیقت وظیفه پوسته شبکه، حفظ و ارائه بهترین زنجیره شناخته شده به کلاینت‌ ها می باشد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال گولم چیست | آینده رمزارز Golem


تزوس به زبان برنامه‌ نویسی اکمل نوشته شده و پوسته شبکه در آن امکان شناسایی بلاک‌ ها، تراکنش‌ ها و پروتکل‌ ها را دارد. ماژول‌ های زبان اوکمل برای اصلاح مستقیم پروتکل فعلی می‌ تواند استفاده شود. همچنین پوسته شبکه مانع از حملات دی‌ داس به سوی شبکه می‌ شود. در حقیقت حائز اهمیت ترین امکان پلتفرم تزوس قابلیت پیاده‌ سازی پروتکل‌ هایی با ویژگی اصلاح‌ پذیری خودشان می باشد.

موارد استفاده Tezos چیست؟

مثل سایر شبکه های بلاکچین، XTZ یک روش سریع برای تأیید معاملات مالی با میزان قابل قبولی از اعتماد است. در سال ۲۰۱۹، ژاندارمری بخش جرایم رایانه ای به عنوان اولین آژانس های دولتی شناخته شد که از تزوس به منظور تایید هزینه های قضایی خود بهره گرفت. همچنین می توان از تزوس به منظور انتقال مالکیت دارایی های غیر نقدینگی مثل املاک و مستغلات، هنر و جواهرات بهره گرفت، برای مثال شرکتی به نام MountX از تزوس در زمینه املاک و مستغلات در مکزیک استفاده می نماید.

استخراج ارز تزوس

از آنجایی که بلاکچین تزوس از مکانیسم اثبات کار استفاده نمی‌ کند، امکان استخراج این ارز دیجیتال وجود ندارد، ولی مکانیسم اثبات سهام این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از طریق استیکینگ تزوس ضمن تایید تراکنش‌ ها بتوانند به پاداش هم دست یابند. این به این معنی است که استیکینگ به معنی مشارکت کردن در تایید تراکنش‌ ها در یک شبکه بلاکچین و کسب پاداش از طریق آن است. این فرآیند در بلاکچین هایی کاربرد دارد که از مکانیسم اثبات سهام استفاده می‌ نمایند.

همان طور که گفتیم، الگوریتم اثبات سهام تزوس ترکیبی از اثبات سهام خالص و اثبات سهام تخصیص داده شده است. به پروسه تایید اعتبار بلاک‌ ها در شبکه تزوس بیکینگ می گویند. هر شخصی که مقدار توکن تزوس داشته باشد، قادر است توکن‌ های خود را در اختیار یک اعتباردهنده قرار دهد تا از طرف او کار بیکینگ را انجام دهد.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال troy | آینده ارز دیجیتال تروی


در شبکه تزوس تنها افرادی می‌توانند کار اعتباردهی یا بیکینگ را انجام دهند که دارای حداقل ۸۰۰۰  توکن تزوس باشند. به این افراد که می‌توانند گره اعتبارسنجی را اجرا کنند، «roll»  گفته می‌شود. نرخ بازگشت استیکینگ در شبکه تزوس در حال حاضر در حدود ۷ درصد است. در حال حاضر امکان استیک کردن تزوس در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر مانند کوین بیس و کیف پول‌های ارز دیجیتال پشتیبانی کننده ارز XTZ  مانند لجر وجود دارد.

خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس

به منظور خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس یا همان XTZ می‌ توان به صرافی ‌های ارز دیجیتال معتبر بین المللی مانند بایننس و بیترکس مراجعه کرد و توسط ارزهای فیات مثل دلار، یورو و … یا ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم یا حتی ارز دیجیتال XTZ را خرید و فروش کرد.

ارز ديجيتال tezos

از طرف دیگر استفاده از صرافی‌ های ایرانی نیز ریسک مسدود شدن حساب کاربری افراد با آی پی ایران را به همراه نخواهد داشت، بنابراین می توانید با جست و جو در فضای اینترنت برای یافتن یک صرافی ارز دیجیتال داخلی معتبر که از تزوس پشتیبانی کند اقدام نمایید و در ادامه به خرید و فروش ارز با ریال بپردازید.

بهترین کیف پول‌ های تزوس

اگر بخواهیم اینکه ارز دیجیتال تزوس چیست را کامل بررسی کنیم، نمیتوانیم در مورد کیف پول های تزوس صحبت نکنیم! کاربران تزوس برای نگهداری آن باید کیف پول آن را داشته باشند یا از کیف پول‌ هایی استفاده کنند که از تزوس پشتیبانی می‌ کنند. از همین روی کیف پول‌ های زیر را معرفی کرده ایم :

لجر نانو اس – Ledger Nano s : در این کیف پول، کنترل کلیدهای خصوصی برعهده خود کاربر است و همین طور روی این والت سخت‌ افزاری، یک صفحه‌ نمایش کوچک قرار دارد که از طریق آن می‌ توان تراکنش‌ ها را مدیریت کرد.

ترزور مدل تی – Trezor Model T : در ترزور دارایی‌ ها به طور آفلاین ذخیره می‌ شوند و در مقابل حملات هکرها نیز در امان هستند، چرا که اگر تزور به کامپیوتر وصل نباشد، خاموش و اتصال آن به اینترنت نیز قطع خواهد شد، از همین روی یکی از بهترین کیف پول‌ ها برای ذخیره تزوس به حساب می آید.

اتمیک والت – Atomic Wallet : یکی از بهترین کیف پول‌ های برای نگهداری ارزها گوناگونی مانند تزوس محسوب می شود. این کیف پول بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌ کند به این صورت که هر هفته تیم پشتیبانی آن قابلیت های جدید به آن می افزاید. نسخه دسکتاپ برای سیستم‌ عامل‌ های ویندوز، مک، اوبونتو، دبیان و فدورا این کیف پول در دسترس است. همچنین نسخه موبایل این کیف پول هم، برای اندروید و iOS قابلیت نصب و استفاده را دارد.

اکسودوس – Exodus : این کیف پول برای هر دوی سیستم‌ عامل دسکتاپ و موبایل قابل استفاده است. در کنار ذخیره ارز دیجیتال به‌ عنوان یک کیف پول یک ابزار مناسب برای مدیریت حساب نیز می باشد. همچنین یک صرافی داخلی دارد که قابلیت تبدیل ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

تراست والت – Trust Wallet : این کیف پول به دلیل نصب راحت و قابلیت های منحصر به فردی که دارد به یکی از بهترین کیف پول‌ ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال به ویژه تزوس تبدیل شده است. اگر دوست دارید آموزش کیف پول تراست والت را مطالعه کنید، این مطلب رو مطالعه کنید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ارز زیلیکا | آیا برای سرمایه گذاری مناسب است؟


ایرگپ – AirGap : کیف پول ایرگپ از یک صرافی داخلی برخوردار می باشد که به وسیله آن می‌ تواند به سادگی ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کند، از همینر وی ایرگپ یکی از بهترین کیف پول‌ ها برای ذخیره تزوس به شمار می رود.

گواردا – Guarda : گواردا هم یک کیف پول چند ارزی است و تا به امروز نسخه‌ های موبایل، دسکتاپ، وب و افزونه کروم آن در دسترس قرار گرفته است.

مگنوم والت – Magnum Wallet : کیف پول مگنوم اطلاعات شخصی را در خودش ذخیره نخواهد کرد، لذا می‌ توان گفت یکی از ایمن‌ ترین و سبک‌ ترین والت‌ های موجود در بازار محسوب می شود و برای استفاده افراد مختلف با دارایی های مختلف مناسب است.

تزباکس والت – TezBox Wallet : در این کیف پول کلیدهای خصوصی درون خود دستگاه ذخیره می شود. لذا باید در نظر داشت که تزباکس اولین والتی است که با کیف پول‌ های سخت‌ افزاری مانند لجر نانو اس و ترزور ترکیب شده و موجب افزایش امنیت شده است.

تزوس بلو – Tezos.Blue : یکی از پرسرعت ترین کیف پول‌ های مخصوص نگهداری تزوس محسوب می شود و برنامه اصلی تزوس است و امنیت آن به وسیله خود سیستم‌ عامل مورداستفاده تامین می‌ شود.

آینده ارز دیجیتال تزوس

به این وجود که تزوس به اندازه اتریوم فعالیت شبکه و شتاب در ساخت DApp ندارد، ولی دلیل بر این نیست که این بلاکچین بی ارزش پنداشته شود. رویکرد منحصر به فرد برای بروزرسانی و رای گیری، امکان دارد آن را به پلتفرمی بسیار سریع تر از برخی از رقبا بدل نماید که می تواند در بلندمدت به یک مزیت بزرگ تبدیل شود. به این خاطر که تزوس ابزارهای مفید و منحصر به فردی را فراهم کرده است، می تواند برای مشتریان دولتی و صنعتی جذابیت بالایی داشته باشد.

با وجود مشکلات مداوم که از ابتدا گریبانگیر ارز دیجیتال تزوس شد، حال می توان این طور پیش بینی کرد که آینده‌ ای درخشان در انتظار خواهد داشت. ابتکارهای این پلتفرم در زمینه الگوریتم اجماع، تامین امنیت قراردادهای هوشمند و روش‌ های آپدیت مدرن، شایسته تحسین هستند. با این حال باید به این نکته توجه کافی داشت که ارز دیجیتال تزوس هنوز هم راه بسیار زیادی پیش روی خود خواهد داشت و چنانچه خواهان رسیدن به توانایی برای رقابت با بلاک چین‌های تخصصی مانند ترون و نئو است، باید تعدادی قابل توجهی از توسعه دهندگان برنامه‌ های غیر متمرکز را به پلتفرم خود جذب نماید.

حتما بخوانید : ارز ديجيتال نم | همه چیز درباره ارز دیجیتالی NEM


کمک هزینه‌ های مالی ارز دیجیتال تزوس با همین هدف کنار گذاشته شده‌ اند، اما میزان اثرگذاری آن ها غیر قابل پیش بینی است. علاوه بر این، ناتوانی این پلتفرم روی استفاده‌ های تجاری و تجربه کاربری و نادیده گرفتن این دو مورد نیز می‌ تواند محبویت این پلتفرم را در میان کاربران عادی کاهش دهد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ارز دیجیتال تزوس درگیر بحث و جدال است، هرچند برای ادامه توسعه به کمک سرمایه گذاران نیاز دارد. نسخه بتا هنوز در مراحل ابتدایی است و این شرکت فاقد مشارکت‌ های کلیدی و dApp برای ارتقا شبکه است. هنوز هم چندین عامل اساسی دارد که به نفع آن است. Tezos یکی از مشهورترین عرضه اولیه های ارز دیجیتال در طول تاریخ است که ۲۳۲ میلیون دلار در بیت کوین و اتریوم جمع آوری کرده و در ژوئیه ۲۰۱۷ از نظر عرضه اولیه کوین ارزش آن سر به فلک کشیده است.

بنیاد Tezos از زمان شروع به کار بنیانگذاران از جمله رئیس آن گورز و چندین عضو هیئت مدیره اصلی آرتور و کیتلین را جایگزین کرد. شبکه Tezos در حال رفع اشکالات نسخه بتا است. این برنامه دارای یک برنامه باگ برای کمک به سرعت بخشیدن به روند است. در کنار مشکلاتی که در آغاز برای ارز دیجیتال Tezos ایجاد شد، در حال حاضر این طور به نظر می آید که آینده‌ ای درخشان در انتظار آن است. نوآوری‌ های این پلتفرم در حوزه‌ های الگوریتم اجماع،

تامین امنیت قراردادهای هوشمند و روش‌ های بروزرسانی جدید، قابل تحسین هستند. با این وجود نباید از خاطر برد که ارز دیجیتال XTZ هنوز راه درازی را پیش رو دارد و چنانچه قصد دارد توانایی رقابت با بلاکچین‌ های تخصصی مانند ترون را داشته باشد، باید تعدادی بسیاری از توسعه دهندگان برنامه‌ های غیر متمرکز را جذب کند. هر اتفاقی که رخ دهد، از همان ابتدا Tezos یک ارز دیجیتال برای تماشا بوده است و ما همچنان اطلاعات و اخبار مربوط به آن را هم دنبال می کنیم و هم در اختیار مخاطبان عزیزمان قرار خواهیم داد.

همان طور که ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مقاله توضیح دادیم که ارز دیجیتال تزوس چیست و چطور کار می کند.

برای دوستانتان بفرستید: