Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال بند پروتکل برای سرمایه گذاری مناسب است؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال بند پروتکل چیست؟

آیا تا به حال اسمی از ارز دیجیتال بند پروتکل به گوشتان خورده است؟ ارز دیجیتال بند پروتکل یکی از آینده دارترین رمزارزهای دنیای کریپتوکارنسی بحساب می آید که اخیرا سروصدای زیادی بپا کرده است و به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال بند پروتکل را مورد بررسی قرار دهیم تا هیچ گونه ابهامی در مورد رمز ارز بند پروتکل وجود نداشته باشد، پس اگر دوست دارید بدانید ارز band protocol چیست، چطور کار می کند، از کجا میتوان آن را خرید و کجا ذخیره کرد و همچنین آینده آن چطور پیش بینی می شود، این مطلب از سایت کد بورسی می تواند شما را به بهترین شکل راهنمایی کند؛

ارز دیجیتال بند پروتکل

ارز دیجیتال بند پروتکل بستری امن جهت ارائه اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز به حساب می آیند که می‌ توانند به هر API عمومی اتصال پیدا کنند و بدون این که به نهاد متمرکزی وصل شوند، به وسیله دیتای تایید شده تامین شوند؛ نهایتا به علت عدم اتصال به نهادهای متمرکز، هیچ اطلاعات امنیتی‌ در خصوص دیتای مورد نظر به وسیله این API ها فاش نخواهد شد. API یا رابط برنامه نویسی نرم افزار این امکان را در اختیار ما قرار می دهد که نرم افزارهای‌ های بسیاری را به یکدیگر وصل نماییم تا با هم تعامل بیشتری پیدا کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


سیستم‌ های نرم‌ افزاری، مثل انسان می‌ توانند با یکدیگر صحبت کنند. آن ها به این منظور به یک رابط احتیاج دارند که نام آن، رابط برنامه نویسی نرم افزار است. به منظور اطمینان یافتن از در دسترس بودن دیتا، دیتای مورد نظر به صورت منظم بروزرسانی می شود و بدون هیچ آسیبی، بر روی بلاکچین نگهداری خواهد شد. جمع‌ آوری و نمایش داده‌ های Band Protocol بین ۴ الی ۶ ثانیه به طول خواهد انجامید تا امکان اقدام سریع برای کاربران فراهم آید و همچنین از کاربران نهایی در برابر مصرف داده‌ های تاخیردار محافظت می نماید.

توکن Band، توکن بومی پروژه بند پروتکل به حساب می آید که مقدار کل آن ۱۰۰ میلیون واحد از این توکن می باشد. این توکن نشان دهنده ارزش کلی مجموعه دیتاهای داخل پروتکل می باشد و به عنوان وثیقه برای صدور توکن‌ های Dataset مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار و قیمت آن هم به صورت الگوریتمی به وسیله یک منحنی روی بلاکچین مشخص خواهد شد. همچنین از توکن بند به عنوان توکن رای دهی به منظور تصمیم‌ های مدیریتی شبکه بهره گرفته می شود.

بنیانگذاران پروژه بند پروتکل

بند پروتکل در سال ۲۰۱۷ به وسیله سوراویس سریناواکون، پل چونپیمای و سوراویت سوریاکارن راه اندازی شد. سوراویس سریناواکون، مدیر عامل فعلی بند پروتکل، مهندس نرم افزار سابق اریکسون و مشاور مدیریت در گروه مشاوره بوستون می باشد و از طرفی پل چونپیمای، مدیر ارشد فروش بند پروتکل است و یک توسعه دهنده وب سابق در Turfmapp و مهندس در Tripadvisor به حساب می آمد.

سرانجام، سوراویت سوریاکارن، مهندس سابق نرم افزار در دراپ باکس و مدیر ارشد فناوری فعلی بند پروتکل است و یک برنامه نویس دارنده مدال طلا هم محسوب می شود. در کنار تیم موسس، در صفحه لینکدین بند پروتکل امروزه بیش از ۲۰ کارمند دیگر نیز ذکر شده است که اکثر آن ها آسیایی هستند که شامل طراحان، توسعه دهندگان و مهندسان می شود. این پلتفرم همچنین به وسیهل سرمایه گذاران بزرگ جهانی، مثل سکوییا کپیتال، دونامو اند پارتنرز، اسپارتان گروپ، و بایننس حمایت می شود.

نحوه کار پروژه بند پروتکل چگونه است؟

چنانچه بخواهیم اندکی ریزبینانه تر به این پروژه نگاه گنیم، باید بگوییم که وقتی یک قرارداد هوشمند در یک اپلیکیشن غیرمتمرکز به اطلاعاتی مانند قیمت لحظه‌ ای یک دارایی یا وضعیت آب و هوایی یا نتیجه‌ زنده‌ یک مسابقه‌ ورزشی و … احتیاج داشته باشد،‌ درخواست آن را برای نرم‌ افزارِ شبکه‌ Band می فرستند. لذا در این مرحله نرم‌ افزار داده‌ های لازم را از طریق همان اوراکل‌ ها و API ها و در مدت چند ثانیه جمع‌ آوری کرده و برای DApp ارسال می کند.

در نظر داشته باشید که زمانی که درباره اوراکل‌ های غیرمتمرکز مانند بند حرف می زنیم، تضمینی است که داده‌ ها بدون دستکاری شدن، جمع‌ آوری می‌ شوند و این فرایند هیچ‌ وقت متوقف نخواهد شد. اطلاعات به همان شکل برای قرارداد هوشمند درخواست‌ کننده، فرستاده خواهند شد. همه این فعالیت‌ ها در قالب تراکنش در بلاک چین Band ذخیره شده و صحت تمام اطلاعاتِ رد و بدل شده به وسیله تمامی افراد قابل مشاهده و بررسی خواهد بود.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال کیک چیست و چه آینده ای دارد؟


تاییدکننده‌ ها که به آن ها ولیدیتورهای شبکه‌ نیز گفته می شود، در پروتکل بند مسئولیت کنترل اعتبار این داده‌ ها را عهده دار هستند. در واقع آن ها همواره آنلاین هستند و می بایست بر اساس قوانینی مشخص کل تراکنش‌ های شبکه را با دقت زیادی مورد بررسی قرار دهند. البته این را هم باید گفت که شبکه‌ قدرتمند چین ‌لینک نیز همین هدف را دنبال می کند و با این حال که تفاوت‌ های ساختاری بسیاری با پروتکل بند دارد،‌ می‌ تواند اطلاعات لازم برای قراردادهای هوشمند را از خارج بلاک چین به آن ها بفرستد.

هر کدام از این دو کراس‌ چین، سعی دارند تا داده های معتبر را در کوتاه‌ ترین بازه زمانی را با بیشترین امکانات ممکن در اختیار پروژه‌ های مبنی بر بلاک چین‌ قرار دهند و تا به اینجای کار این طور که مشخص است، چین لینک با اختلاف از پروتکل بند جلوتر است ولی به هر حال در بخش های بعدی به مقایسه این دو پروتکل با یک دیگر می پردازیم تا دید شما نسبت به این دو پروژه پرطرفدار و تقریبا یک شکل بازتر شود، به صورت کلی در ادامه بیشتر در مورد ارز دیجیتال بند پروتکل صحبت خواهیم کرد؛

چرا بند پروتکل منحصر به فرد است؟

بند پروتکل کارآمدتر و سریعتر از راهکارهای در حال رقابت اوراکل ساخته شده است و همچنین با بیشتر چارچوب های توسعه بلاک چین و قرار داده های هوشمند سازگار است، لذا اطمینان داده می شود که داده های قابل اعتماد بین چندین بلاک چین گوناگون منتقل می شوند. به منظور دستیابی به انتقال داده های میان زنجیره ای خود، بند پروتکل بنا دارد از پروتکل ارتباط بین بلاک چین کازماس که هنوز در حال توسعه است استفاده نماید.

معلوم نیست که چه مدت به طول بی انجامد تا IBC عملیاتی و برای استفاده آماده شود. بند پروتکل برای ارائه طراحی اوراکل بدون مجوز ساخته شده است و این امکان را در اختیار هر شخصی قرار می دهد تا درخواست های داده را شروع نماید. همچنین ادغام قرارداد هوشمند بسیار ساده را در اختیارشان قرار می دهد و توسعه دهندگان را نیز قادر می سازد تا با فراخوانی یک رابط از پیش تعریف شده با استفاده از تنها چند خط کد، داده های اوراکل بند پروتکل را مورد استفاده خود قرار دهند.

چرا band protocol از چین لینک قوی تر است؟

همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، پروتکل بند نیز مثل چین لینک بنا دارد داده‌ های با کیفیت بالا و غیرقابل‌ دستکاری را با استفاده از اوراکل‌ ها، برای قراردادهای هوشمند فراهم آورد. چنانچه داده‌‌ های ارائه‌ شده، قابل‌ اعتماد یا دقیق نباشد، به احتمال زیاد کارایی زیادی برای شخصی نخواهد داشت. البته پروتکل بند، خود را اوراکلی ارزان‌ تر، سریع‌ تر و با استفاده آسان‌ تر نسبت به چین لینک معرفی می‌ کند. این پروتکل مدعی است که در زمان کم تر از ۶ ثانیه، داده‌ های لازم برای هر برنامه غیرمتمرکز را با کارمزدی بسیار پایین، ارائه می دهد.

فرق اصلی میان این دو اوراکل این است که چین لینک روی بلاک‌ چین اتریوم راه اندازی شده است و این در حالی است که پروتکل بند در ابتدا مبتنی بر اتریوم بود، ولی در سال ۲۰۲۰ برای انتقال به بلاک چین اختصاصی خود اقدام کرد. پروتکل جدید با استفاده از SDK پروژه کازماس روی بندچین طراحی شده است. بلاک‌ چین‌ های گوناگون از قابلیت های گوناگونی برخوردار هستند. بلاک‌ چین کازماس به پروتکل بند کمک می‌ کند تا هزینه‌ ها را در زمان ارسال یا دریافت داده، کاهش دهد. گره‌ های اوراکل در BandChain، نه‌ تنها داده‌ ها را بازپخش می‌ کنند، بلکه در تولید و اعتبارسنجی بلوک‌ ها نیز نقش عمده ای ایفا خواهد کرد.

حتما بخوانید : توکن حاکمیتی چیست و چرا انقدر مهم است؟


به هر حال یکپارچگی هر داده‌ ای که به یک اوراکل وارد می آید، همواره پیش از انتقال به هرگونه قرارداد هوشمند، مورد بررسی قرار می گیرد و این یک گام الزامی به حساب می آید، چرا که قراردادهای هوشمند به صورت معمول مسئولیت مدیریت مبالغ زیادی از رمزارزها را بر عهده دارند و برای عملکرد صحیح، نیازمند داده‌ های معتبر می باشند. هم برای چین لینک و هم برای پروتکل بند، کار با اوراکل یا ارائه‌ دهنده داده می‌ تواند یک تجارت سودده به حساب آید، چرا که آن‌ ها برای ارائه خدمات خود، به ترتیب توکن لینک یا بند، به دست می آورند. این توکن‌ ها از ارزش زیادی برخوردار هستند و به سادگی با سایر رمزارزها و پول نقد معمولی معاوضه می شوند. در ادامه دو مورد از مهم ترین کاربردهای پلتفرم بند پروتکل را آورده ایم :

  • استفاده از خدمات بند پروتکل : قراردادهای هوشمند بلاک‌ چین‌ های گوناگون برای استفاده از خدمات بند پروتکل بایستی هزینه‌ هایی را به عنوان کارمزد بپردازند. این هزینه‌ ها در قالب توکن BAND داده می شود. همه هزینه پرداخت شده هم صرف گره‌ های شبکه قرار خواهد شد که وظیفه تایید اعتبار داده‌ های جمع‌ آوری شده را عهده دار هستند.
  • تامین امنیت شبکه : بند چین مبتنی بر الگوریتم اجماع DPoS تاسیس شده است، از همین روی امنیت شبکه در گرو میزان استیک توکن BAND است. هر چقدر این مقدار افزایش یابد، امنیت شبکه هم به همان اندازه بهبود پیدا کرد. شبکه هم در ازای استیک به هر شخصی پاداشی را به خاطر تراکنش‌ هایی که در شبکه انجام می پذیرد، تخصیص داده است.

از کجا ارز دیجیتال بند پروتکل خریداری کنیم؟

صرافی‌ های دیجیتالی مانند کوین بیس، کوین دسک، هوبی گلوبال، ‌هات بیت، بایننس، پولونیکس و بیت مکس بیشترین حجم معاملات بند پروتکل را به صورت روزانه به خودشان اختصاص داده اند و امکان معامله توکن Band Protocol با بیت کوین، اتریوم و USDT در این صرافی‌ ها وجود دارد. همچنین امکان معامله آن با ارزهای فیات مثل یورو، دلار آمریکا و دیگر ارزهای معتبر نیز ایجاد شده است که این امر بیانگر استفاده بالای این توکن در تمامی کشورهای دنیاست.

رمز ارز بند پروتکل

لذا به منظور خرید بند پروتکل این توانایی را خواهید داشت که از صرافی‌ های ایرانی بیت کوین، اتریوم یا تتر بخرید و در ادامه از آن ها برای خرید بند پروتکل در صرافی‌ های دیجیتالی خارجی که از معاملات این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، استفاده نمایید. جالب است بدانید که این روش مقرون به صرفه ترین و معتبرترین روش برای خرید Band Protocol از داخل ایران به حساب می آید. البته این را هم در نظر داشته باشید که می توانید از طریق حساب‌ های ارزی بین‌ المللی هم در صرافی‌ هایی مثل بایننس، هوبی گلوبال و دیگر صرافی‌ هایی که با ارز فیات هم معامله می کنند، برای خرید مستقیم بند پروتکل اقدام نمایید.

کیف پول های رمز ارز بند پروتکل

باید در نظر داشته باشیم که تمامی کیف پول‌ هایی که از توکن‌ های ERC20 پشتیبانی می کنند، توانایی ذخیره سازی توکن نسل اول BAND را دارند. جالب است بدانید که آدرس کیف پول‌ های اتریومی BAND با ۰x آغاز می‌ شود، ولی توکن‌ های جدید که در بستر بلاک چین کار می کنند، ‌کیف پول مخصوص به خود را دارند و آدرس آن‌ ها با band آغاز می شود.

حتما بخوانید : نحوه انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها


این آدرس‌ ها به صورت کامل با یکدیگر متفاوت هستند و روی بلاک چین‌ های جداگانه ای مدیریت می‌ شوند و چنانچه به اشتباه توکن اصلی بند را به یک آدرس اتریومی بند بفرستید، امکان بازیابی دارایی هایتان وجود نخواهد داشت. از کیف پول‌ های مناسب نرم افزاری جهت نگهداری توکن‌ های بند می‌ توان به اتمیک، تراست ولت و مای ‌اتر والت اشاره داشت. همچنین باید اضافه کرد که کیف پول‌ های سخت‌ افزاری پرطرفدار لجر و ترزور نیز از این ارز پشتیبانی می کنند و استفاده از کیف پول های سرد همواره بهترین روش برای نگهداری دارایی های دیجیتالی به خصوص برای بلندمدت می باشد.

آینده ارز بند پروتکل

امکانات خاص و منحصر به فرد بند پروتکل با تاسیس بند چین، آشکار شده است. با این وجود که چین لینک سابقه بیشتری در قیاس با بند چین دارد، ولی مزایای بند چین باعث شده است که در طول سال های اخیر، این پروژه با استقبال به مراتب بیشتری روبرو شود. آینده ارز BAND تا حدود زیادی به میزان استقبال از پلتفرم بند پروتکل وابسته می باشد.

هر اندازه که استفاده از خدمات بند پروتکل بیشتر شود، تقاضا برای توکن BAND هم به همان اندازه افزایش پیدا خواهد کرد. لذا با توجه به قابلیت این شبکه می‌ توان آینده خوبی را برای آن پیش بینی کرد، ولی این نکته هم قابل ذکر است که بهتر است افق دیدتان برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بند پروتکل را روی بلندمدت تنظیم کنید تا ریسک سرمایه گذاری شما کاهش پیدا کند و بتواند سود خوبی از این پروژه دریافت کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به صورت کلی پروژه‌ های کراس چین به منظور حل کردن عدم تعامل‌ پذیری بلاک چین‌ ها با دنیای خارج از زنجیره ایجاد شده اند. قراردادهای هوشمندی که روی بلاک چین نوشته می شوند، یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد محسوب می شوند تا اطلاعات لازم آن‌ ها را از دنیای بیرون تهیه نمایند و برای آن ها ارسال کنند. اوراکل‌ ها به‌ عنوان پایگاه‌ های داده‌ی هوشمند، نقش منابع اطلاعاتی قابل اعتماد را بازی می‌ کنند. پروتکل بند یک پلتفرم اوراکل کراس چین است که قراردادهای هوشمند را به داده‌ های دنیای واقعی و API ها متصل می کند.

این پروژه ادعا دارد که عملکرد بهتری نسبت به رقیب اصلی خود یعنی چین لینک دارد و در این راه توانسته بلاک چین اختصاصی خود به نام بند چین را هم هم راه اندازی نماید. چین لینک یک توکن ERC-20 با تعداد نامحدودی از اعتبارسنج هاست و با بیشتر API ها مطابقبت دارد و این در حالی است که پروتکل بند که هم توکن ERC-20 و هم توکن اختصاصی خود را دارد، تنها با ۱۰۰ اعتبارسنج کار می کند، از API های محدودی پشتیبانی کرده و سرعت پردازش آن به مراتب بالاتر است.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم همه چیز درباره ارز دیجیتال بند پروتکل را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین اگر دوست دارید پروژه های بستر سولانا را نیز بشناسید، به هیچ وجه این مطلب را از دست ندهید.

حال که دیگر میدانید رمز ارز بند پروتکل چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید برای سرمایه گذاری شما مناسب است؟

برای دوستانتان بفرستید: