برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش کیف پول الکتروم بصورت رایگان

آموزش کیف پول الکتروم به شما کمک میکند تا دید بهتری نسبت به کارایی والت الکتروم پیدا کنید و کیف پول electrum و قابلیت های آن را بیشتر بشناسید. اگر در بازار کریپتوکارنسی فعالیت دارید و به دنبال یک کیف پول نرم افزاری معتبر و ایمن برای ارزهای دیجیتال خود می گردید، كيف پول الكتروم میتواند یک گزینه بسیار خوب برای شما به حساب آید و به همین دلیل است که در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد اموزش کار با کیف پول الکتروم صحبت کنیم و آموزش کیف پول الکتروم را به زبان ساده و کاملا رایگان تقدیم حضورتان کنیم؛

آموزش کیف پول الکتروم

استفاده از ولت ایمن در بازار‌های مالی یکی از مهم ترین چالش‌ های سرمایه گذاران به حساب می آید. ولت های دیجیتالی به صورت کلی در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری به مشتریان خود خدمات ارائه می کنند که در این مطلب تصمیم گرفتیم تا به معرفی یکی از مطمئن ترین و قدیمی ترین ولت های اختصاصی ارز بیت کوین یعنی کیف پول الکتروم بپردازیم. ولت الکتروم در سال ۲۰۱۱ به صورت اختصاصی برای ارز دیجیتالی بیت کوین عرضه شد که این موضوع آن را به یکی از بهترین ولت های بیت کوین موجود و یکی از قابل اعتماد‌ترین آن ها تبدیل کرده است. این ولت فقط از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می کند و برنامه‌ ای برای پشتیبانی از دیگر ارزهای دیجیتال در دستور کار خود ندارد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به این خاطر که الکتروم گزینه‌ های گوناگونی را برای کاربران فراهم آورده است، اسفتاده از آن نیز هم برای افراد تازه کار و هم برای افراد حرفه ای مناسب است. این ولت با وجود ظاهر ساده‌ ای که دارد، یکی از مطمئن ترین ولت های موجود در بازار برای نگهداری از بیت کوین می باشد، به همین خاطر در این مطلب آموزش کیف پول الکتروم به صورت گام به گام در اختیار شما مخاطبان کد بورسی قرار گرفته است. این را هم در نظر داشته باشید که کیف پول الکتروم به صورت رسمی و از طرف تیم توسعه آن تنها برای بیت کوین عرضه شده است؛ البته این را هم باید در نظر داشت که نسخه کلون شده این ولت برای سایر آلت کوین ها مثل لایت کوین، دش، ورج و … تنها در صورتی معتبر هستند که از طرف سایت رسمی آلت کوین مورد نظر معرفی شده باشند. در ادامه با نگاهی ریزبین تر به آموزش کیف پول الکتروم پرداخته ایم؛

ویژگی های منحصر به فرد کیف پول electrum

با گسترش بازار کریپتوکارنسی و سرمایه گذاری بسیاری از افراد در این بازار، ولت های بسیاری برای ذخیره و نگهداری رمزارزها روانه بازار شده است و هر کدوم به علت داشتن ویژگی ها و سطح امنیت مخصوص به خود، تا حدودی توانسته اند مورد مورد استقبال مخاطبان حوزه کریپتوکارنسی قرار گیرند. در این بخش قصد داریم بعضی از قابلیت های اصلی ولت الکتروم را به شما معرفی کنیم؛

  1. متن باز : متن باز بودن این کیف پول یکی از قابلیت های خاص آن به حساب می آید. کیف پول Electrum نوعی کیف پول نرم افزاری متن باز به حساب می آید و بدین وسیله هر کسی قادر است در پیشرفت و توسعه بیشتر این کیف پول مشارکت های لازم را داشته باشد.
  2. رابط کاربری ساده : در این کیف پول از روش ساده تایید پرداخت برای تایید معامله ها بهره گرفته می شود تا قادر باشید از ولت الکتروم به عنوان یه کیف پول معمولی بهره بگیرید و در کار با آن به مشکلی بر نخورید. لذا با توجه به رابط کاربری ساده این کیف پول، توانسته است طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.
  3. حریم خصوصی : حفظ حریم خصوصی کاربران یکی دیگر از نکات مهم برای این کیف پول محسوب می شود. به بیان دیگر حریم خصوصی برای این کیف پول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هیچ داده ای به شکل انلاین در آن ذخیره نمی شود و کنترل تمامی کلیدها و بیت کوین ها در اختیار خود کاربران است که حریم خصوصی آن ها بدین وسیله حفظ خواهد شد.

امنیت کیف پول Electrum در چه حدی است؟

امنیت یکی از حائز اهمیت ترین موضوعات برای انواع ولت ها؛ چه نرم افزاری و چه سخت افزاری می باشد. لذا همواره می بایست به دنبال استفاده از کیف پولی باشید که از لحاظ امنیتی در سطوح بسیار خوبی قرار داشته باشد. در گذشته اتفاقات بسیاری از لحاظ امنیتی برای ولت Electrum رخ داده است که سعی در بازگو کردن مهم ترین آن ها در این بخش داریم. امنیت این کیف پول از چند جهت قابل بررسی است؛

حتما بخوانید : آموزش کار با کیف پول کوینومی


از یک طرف امنیت الکتروم به ساختار این کیف پول بستگی دارد که بعد از سال ۲۰۱۸ شرایط خوبی دارد و نکته منفی در آن به چشم نمی خورد. هم چنین بخشی از موارد امنیتی مربوط به این کیف پول به نحوه استفاده کاربر از آن باز می گردد که البته بخش حائز اهمیتی هم به حساب می آید. لذا کاربران قادرند با استفاده از ترفندهای افزایش امنیت ولت های دیجیتالی در این راستا اقدام کرده و از بروز مشکل در کیف پول خود ممانعت فرمایند. در این بخش آیتم های امنیتی الکتروم که می تواند بسیار مهم باشد را خدمت شما معرفی کرده ایم؛

احراز هویت دو مرحله ای : استفاده از احراز هویت ۲ مرحله ای در این کیف پول بسیار حائز اهمیت است. این امر موجب می شود تا حتی در صورت از دست رفتن رمز عبور شما و هک شدن آن هم، سارقان قادر نباشند برای ورود به کیف پول شما و سو استفاده از دارایی های شما اقدامی انجام دهند. در این شرایط اگرچه این امکان وجود دارد که در هنگام ورود به ولت خود نیاز باشد تا کمی زمان خرج کنید، ولی از طرف مقابل، امنیت کیف پول خود و بیت کوین های خود را تا حدود بسیار زیادی افزایش داده اید.

چند امضایی بودن : یکی دیگر از نکات عالی امنیتی برای کیف پول الکتروم امکان استفاده از آن به صورت چند امضایی است. این موضوع به خصوص برای شرکت های که به صورت جمعی به استفاده از ولت احتیاج دارند، می تواند گزینه مناسبی به حساب آید. جدا از این موضوع امنیت آن را نیز بیشتر خواهد کرد.

حضانتی بودن : ولت الکترون به شکل حضانتی می باشد و هیچ کدام از کلیدهای خصوصی بیت کوین ها شما در پایگاه داده آن ذخیره نخواهد شد. به همین خاطر هیچ چالشی در این زمینه نخواهید داشت. کلیدهای خصوصی در جایی از کامپیوتر و یا در موبایل شما ذخیره خواهند شد، لذا تیم توسعه دهنده به هیچ عنوان به این کلیدها دسترسی نخواهند داشت. این موضوع می تواند امنیت آن را بیشتر کند. البته کاربران با این موضوع مواجه خواهند شد که در صورت از بین رفتن نرم افزار و یا سخت افزار مربوط به نگهداری از کیف پول، عملا به جز استفاده از عبارت بازیابی، روش دیگری برای برگرداندن آن ندارند، لذا این نکته را بایستی همواره به خاطر داشته باشند.

کارمزد کیف پول الکتروم

کارمزد کیف پول الکتروم از کارمزد باقی ولت ها اندکی کم تر است و همین موضوع باعث شده است تا کاربران به عنوان ولت بیت کوین، الکتروم را انتخاب نمایند. مبلغ تراکنش در میزان کارمزد حائز اهمیت نیست. کارمزد در ولت الکتروم برای هر بار انتقال چیزی حدود به ۰٫۰۰۰۱ تا ۰٫۰۰۰۲ بیت کوین در نظر گرفته شده است.

آموزش ساخت کیف پول الکتروم

نرم‌ افزار ولت الکتروم را فقط از سایت رسمی آن یعنی Electrum.org دانلود نمایید. این را هم در نظر داشتهب اشید که حتما آخرین نسخه ارائه شده نرم‌ افزار را بایستی دانلود کنید که از بخش دانلود، قادرید به آن دسترسی پیدا کنید. این ولت برای ویندوز در ۳ نسخهWindows Installer ، Standalone Executable و Portable Version در اختیار کاربران قرار گرفته است.

حتما بخوانید : آموزش کار با کیف پول اتمیک


البته باید گفت که نسخه Windows Installer به شکل فایل نصبی است ولی فرق نسخه پرتابل و Standalone در محل ذخیره فایل‌ هایی است که پس از اجرای نرم افزار ساخته می‌ شوند. در نسخه پرتابل فایل‌ های جدید در فولدری که فایل اجرایی در آن قرار گرفته ساخته می‌ شوند ولی در نسخه دیگر فایل‌ های ساخته شده در دایرکتوری‌ های ویندوز ذخیره خواهند شد.

آموزش نصب کیف پول الکتروم

۱٫ بعد از دانلود و اجرای ولت برای تنظیم سفارشی اتصال به نودهای مورد اعتماد خودتان گزینه Select server manually و برای اتصال اتوماتیک گزینه اول را انتخاب نمایید. توصیه می‌ شود در صورت نداشتن آشنایی قبلی با ولت گزینه اول را انتخاب نمایید.

۲٫ در پنجره بعدی برای ولت خود باید یک نام انتخاب نمایید. اگر نام انتخاب شده از پیش موجود نباشد، متن This file does not exist زیر نام ولت به تصویر کشیده خواهد شد.

۳٫ در بخش بعدی شما قادرید ولت استاندارد، ولت های چند امضایی یا ولت با تایید دو مرحله‌ ای طراحی کنید. همچنین اگر قصد مشاهده موجودی یک آدرس ولت یا بازیابی کیف پولتان را با کلید خصوصی داشته باشید، قادرید گزینه آخر را انتخاب فرمایید.

۴٫ در پنجره ای که جدید به شما نمایش داده می شود، اگر عبارت یادآور یا سید قبلی دارید و قصد دارید ولت قبلی خود را بازیابی نمایید، گزینه دوم را انتخاب نمایید ولی اگر این قصد را ندارید، به منظور ساخت ولت جدید می بایست گزینه اول را انتخاب نمایید.

۵٫ در پنجره بعدی نوع آدرس ولت جدید را بایستی انتخاب نمایید. آدرس‌ های سگویت به علت پشتیبانی نشدن کامل از آن‌ ها در صرافی‌ ها یا ولت های گوناگون، ممکن است موجبات دردسر شما را فراهم کنند، به همین خاطر بهتر است از آدرس‌ های لگاسی برای آدرس‌ ولت بهره بگیرید.

اموزش کار با کیف پول الکتروم

۶٫ در گام بعدی سید ولت برای شما به تصویر کشیده خواهد شد. الکتروم در این قسمت از شما خواهد خواست تا کلمات را به ترتیبی که دارند (ترتیب کلمات حائز اهمیت است) بر روی کاغذی یادداشت کنید تا در صورت از پاک شدن ولت یا هارددیسک به ولت دسترسی پیدا کنید. در گام بعدی الکتروم کلمات را به ترتیب برای شما به تصویر خواهد کشید.

۷٫ اگر قصد رمزگذاری کلیدهای ولت خود را دارید، قادرید رمز عبوری برای دسترسی به ولت انتخاب نمایید. این رمز عبور فقط در دسترسی به فایل ساخته شده به وسیله ولت بر روی کامپیوتر از شما درخواست خواهد شد. چنانچه به صورت مشترک با کاربر دیگری از کامپیوتر بهره می گیرید، استفاده از رمزعبور در راستای محدود کردن دسترسی به ولت الزامی خواهد بود. البته این را هم در نظر داشته باشید که خالی گذاشتن این قسمت، مانعی برای ادامه پروسه ایجاد ولت و استفاده از آن نیست.

۸٫ بعد از انجام عملیات ساخت ولت با صفحه جدیدی روبرو خواهید شد. ارسال و دریافت بیت کوین از طریق قسمت های Send و Receive صورت می پذیرد. لذا توصیه داریم قبل از واریز تعداد زیادی بیت کوین به ولت با ارسال مقادیر جزئی و یا استفاده از شبکه آزمایشی بیت کوین طرز استفاده کامل از کیف پول را تجربه کنید و در ادامه اگر مشکلی نبود، حجم بیشتری بیت کوین را انتقال دهید.

۹٫ در این قسمت استفاده از شبکه آزمایشی بیت کوین برای آشنایی با ارسال و دریافت بیت کوین و بعضی از امکانات این کیف پول آموزش داده شده است؛ لذا بایستی توجه داشت که شبکه آزمایشی از پروتکل‌ های مشابه بیت کوین پیروی می‌ کند ولی بلاکچین مجزایی به حساب می آید که به صورت معمول  برای انجام آزمایشات از آن بهره گرفته می شود. بیت کوین‌ های شبکه آزمایشی ارزشی ندارند، لذا از دست دادن آن موجبات زیان مالی نمی شود.

حتما بخوانید : نحوه انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها


به منظور استفاده از تست‌ نت در ولت الکتروم فقط باید فایل ولت را یکبار در حالت عادی اجرایی کنید. میانبر ولت را در دسکتاپ یا فولدر دیگری به وجود آورید و با کلیک راست وارد قسمت Properties آن شوید؛ در این قسمت کافی است که در بخش Target از تب Shortcut، عبارت testnet– را به انتهای آدرس اضافه نمایید. این را در نظر داشته باشید که قبل از کلمه testnet حتما یک فاصله و دو خط تیره وجود دارد. در ادامه بر روی OK کلیک کنید و از پنجره خارج شوید.

۱۰٫ بر روی میانبر ساخته شده از برنامه کلیک کرده و مراحل ایجاد ولت را مجددا انجام دهید. بعد از ساخته شدن ولت به منظور کسب اطمینان از اینکه در شبکه آزمایشی یا همان تست‌ نت هستید، قادرید به نودهای متصل‌ شده از قسمت Tools/Network نگاهی بی اندازید.

ارسال بیت کوین از ولت الکتروم چگونه است؟

به منظور ارسال بیت کوین از ولت نرم افزاری الکتروم، بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید؛

۱) در منوی ابزار معرفی شده در بخش پیشین، گزینه Send را انتخاب نمایید تا وارد صفحه مربوط به آن شوید.

۲) در بخش Pay To آدرس ولتی که قصد ارسال بیت کوین به آن را دارید، وارد نمایید. همچنین در بخش انتهایی این نوار، گزینه‌ های گوناگونی برای وارد کردن آدرس در اختیار شما قرار می دهد.

۳) در بخش Description قادرید توضیحات مربوط به تراکنش را یادداشت نمایید تا بعدها در بخش تاریخچه تراکنش‌ ها در کنار اطلاعات تراکنش نمایش داده شود.

۴) در بخش Amount مقدار دلخواه خود را وارد نمایید.

۵) بعد از بررسی صحت تمام اطلاعات وارد شده، روی گزینه Pay کلیک نمایید تا فرآیند ارسال آغاز گردد.

انتقال بیت کوین به ولت الکتروم چگونه است؟

پروسه دریافت یا انتقال بیت کوین به ولت Electrum مثل ارسال آن بسیار ساده است. با دنبال کردن مراحل زیر، قادرید به سادگی آدرس عمومی ولت خود به منظور دریافت بیت کوین را در اختیار دیگران قرار دهید؛

۱) در منو ابزار بر روی گزینه Recive کلیک نمایید تا وارد صفحه مربوطه شوید.

۲) در بخش Description قابلیت ورود توضیحات تراکنش مورد نظر وجود دارد. این توضیحات در بخش تاریخچه تراکنش‌ ها نمایش داده شده است.

۳) در بخش Request amount مقدار بیت کوینی که می خواهد آن را به ولت الکتروم انتقال دهید، تعیین کنید.

۴) در قسمت Expire after می‌ توانید تاریخ انقضایی را برای این اطلاعات دریافتی به وجود آورید تا این درخواست بعد از گذشتن مدت زمان مشخصی به همراه آدرس به وجود آمده منقضی شوند.

۵) اگر برای نخستین بار قصد ایجاد یک آدرس دریافت را دارید، قادرید با انتخاب گزینه New Address یا Lightning مراحل ایجاد آدرس بر روی شبکه بلاک چین بیت کوین را شروع فرمایید.

۶) با انجام این مراحل، آدرس عمومی ولت الکتروم ایجاد شده و به شما نمایش داده خواهد شد.

نقاط قوت والت Electrum

  • چند امضایی بودن
  • سرعت بالای تراکنش های بیت کوین
  • قابلیت کنترل زمان با تعیین نرخ کارمزد
  • قابلیت کنترل کارمزد و هزینه ها مطابق با سرعت
  • فعالیت به صورت کاملا ناشناس و بدون نیاز به احراز هویت
  • محیط کاربری ساده و کاربر پسند و بدون هیچ پیچیدگی خاص
  • کم حجم و قابل استفاده از بر روی سیستم های معمولی کامپیوتر یا موبایل
  • ذخیره کلید خصوصی در کامپیوتر و موبایل کاربر و عدم دسترسی تیم توسعه دهنده به کلیدهای خصوصی

نقاط ضعف والت Electrum

  • امنیت پایین نسبت به ولت های سخت افزاری
  • عدم پشتیبانی از رمزارزهای زیاد و تک ارزی بودن
  • مشکلات امنیتی که همه ولت های نرم افزاری با آن مواجه اند

نکات مهم درباره کیف پول الکتروم

  • در گذشته حملات هکری به این ولت انجام گرفته است.
  • کیف پول الکتروم یک ولت نرم افزاری به حساب می آید.
  • این کیف پول را قادرید از سایت رسمی آن دانلود کرده و نصب نمایید.
  • فضای کاربری ساده ای دارد و به سادگی قادرید از قسمت های گوناگون آن بهره بگیرید.
  • قابلیت استفاده از این کیف پول در کامپیوتر و در موبایل های اندرویدی امکان پذیر است.
  • قادرید از این ولت به شکل همزمان و با همگام سازی در موبایل و کامپیوتر استفاده نمایید.
  • از لحاظ امنیت به نسبت ولت های سخت افزاری در رده های پایین تری قرار می گیرد ولی نسبتا می توان به آن اعتماد کرد.
  • الکتروم به طور اختصاصی برای پشتیبانی از بیت کوین ایجاد شده است، لذا پیش از انتخاب این کیف پول، بایستی این موضوع را مد نظر قرار دهید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

ولت دیجیتالی الکتروم یک محصول کاربر پسند، رایگان و ایمن برای سرمایه‌ گذاران بیت کوین به حساب می آید. به صورت کلی الکتروم می‌ تواند گزینه مناسبی باشد، به خصوص برای آن دسته از سرمایه‌ گذارانی که مبلغ کمی را برای خرید بیت کوین صرف کرده اند یا قصد دریافت و ارسال بیت کوین در بازه‌ های زمانی کوتاه را دارند.

در این مطلب اطلاعات کاملی نسبت به یکی از بهترین ولت های بیت کوین یعنی الکتروم را برای شما بررسی کردیم و شما الان مطلع هستید که کیف پول الکتروم چیست و از چه ویژگی هایی برخوردار است؛ لازم به ذکر است که ولت الکتروم از سطح امنیتی خوبی برخوردار است که به موضوعات مربوط به امنیت که بسیار مهم است، در خلال محتوا اشاره کردیم.

نهایتا امیدواریم شما بتوانید با مطالعه این مقاله به یک ولت نرم افزاری قوی با امنیت بالا دسترسی یابید، البته این را هم باید گفت که به منظور خرید و فروش بیت کوین نیاز به آموزش دارید، چرا که تنها افرادی قادرند از این حوزه درآمد به دست آورند که انواع تحلیل ها را آموزش دیده باشند در نهایت پیشنهاد می کنیم در این خصوص، مطلب ورود به بازار ارزهای دیجیتال چگونه است را مطالعه بفرمایید تا بتوانید تاثیر مثبت بر روی آینده خود بگذارید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به آموزش کیف پول الکتروم پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید کیف پول مای اتر ولت چیست، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

در مورد کیف پول الکتروم electrum هر گونه سوال یا ابهامی داشتید، در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید؛

برای دوستانتان بفرستید: