برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال + استفاده از کیف پول کاغذی بیت کوین

با بالاگرفتن تب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به خصوص خرید بیت کوین در ایران و جهان، موضوع بعدی که پیش می آید، نگهداری از ارزهای خریداری شده است که همان طور که احتمالا می دانید، به وسیله کیف پول های مخصوص ارزهای دیجیتال امکان پذیر است که انواع مختلفی دارد. کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال ، کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال و کیف پول کاغذی ارز دیجیتال از معروف ترین نوع های کیف پول برای رمزارزها هستند. در مطلب معرفی انواع کیف پول بیت کوین انواع مختلف کیف پول های بیت کوین را شناختیم و در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی در مورد کیف پول کاغذی ارز دیجیتال صحبت کنیم و ببینیم استفاده از کیف پول کاغذی بیت کوین چگونه است و بهترین کیف پول کاغذی بیت کوین کدام است، پس اگر شما هم رمزارز دارید و یا به بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارید، بهتر است کیف پول کاغذی ارز دیجیتال را نیز بشناسید.

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی یک ارز دیجیتال همان کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. کیف پول‌ کاغذی نوعی کیف پول سرد یا همان آفلاین است که دارنده‌ این کاغذ هم به کلید خصوصی ارز دیجیتال و هم به آدرس آن دسترسی دارد. می‌ توانید این کیف پول را به دیگران به فروش برسانید. البته در نظر داشته باشید که خریدار باید به شما اعتماد داشته باشد، چرا که چنانچه شما نسخه ‌ای از این کاغذ را برای خودتان هم نگه داشته باشید، به سادگی قادرید موجودی حساب او را قبل از آن که خودش اقدامی انجام دهد، انتقال دهید و یا خرج کنید. کلید خصوصی کلید عمومی را به وجود می آورد و آن نیز به ‌نوبه‌ خود آدرس را ایجاد می کند. این پروسه با استفاده از رو‌ش ‌های پیچیده و الگوریتم‌ های هوشمندانه‌ ریاضی انجام می شود.

حتما بخوانید : تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟


به منظور ساخت کیف پول هر ارز دیجیتال بایستی به سایت مربوطه آن مراجعه نمایید. توجه کنید که سایت مورد نظر باید معتبر باشد در غیر این صورت خطر دسترسی به دارایی ‌های شما به وسیله سایت سازنده وجود دارد. همچنین برای اطمینان بیشتر، بعد از بارگزاری کامل صفحه ساخت کیف پول، اتصال خود را از اینترنت قطع کنید، به خاطر این که نرم افزار ساخت کیف پول کاغذی بعد از بارگزاری کامل صفحه، به اینترنت احتیاج ندارد. سایت‌ های معتبر ساخت کیف پول کاغذی برای چند ارز دیجیتال برتر: بیت کوین؛ BitAddress.org، اتریوم؛ Myetherwallet.com و لایت کوین؛ LiteAddress.org و برای سایر ارزهای دیجیتال نیز می توانید از walletgenerator.net استفاده نمایید.

کیف پول کاغذی چیست؟

در حقیقت یک کیف پول کاغذی یک کلید خصوصی و آدرس بیت کوین است که روی تکه ‌ای کاغذ نوشته شده است. شما می ‌توانید با استفاده از آدرس بیت کوین که بر روی کیف پول کاغذی وجود دارد، بیت کوین دریافت کنید و با استفاده از کلید خصوصی آن، بیت کوین‌ بفرستید. شایان ذکر است که ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین رایگان است و به سادگی و در کم تر از چند دقیقه انجام می‌ شود که در ادامه آن را آموزش خواهیم داد.

کیف پول‌ های کاغذی یک روش ارزان و مطمئن برای ذخیره و نگهداری بیت کوین است که از نخستین روز پیدایش بیت کوین نیز وجود داشته است. در این روش بیت کوین ‌ها به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت نگهداری می ‌شوند. روش ‌های نگهداری بیت کوین به شکل آفلاین به صورت کلی امنیت بیشتری نسبت به روش‌ های آنلاین دارند. بسیاری معتقدند که استفاده از کیف پول‌ های کاغذی امن‌ ترین روش برای نگهداری بیت‌ کوین است، به خاطر این که کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین یا سرد نگه می ‌دارد و موجب می ‌شود از دسترس هکرها دور بماند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در بین کیف پول‌ های بیت کوین، کیف پول کاغذی یکی از پرطرفدارترین هاست. جهت خرج کردن بیت کوین ‌هایی که آن ها را در کیف پول کاغذی نگه داشته ‌ایم، بایستی کلید خصوصی کیف پول کاغذی خود را در یکی از نرم افزارهای کیف پول، مثل کیف ‌پول ‌های موبایل یا دسکتاپ وارد کنیم. روند ایجاد کیف‌ پول کاغذی به صورت خلاصه بدین شکل است که سایت ‌هایی وجود دارند که برای این منظور طراحی شده‌ اند. با مراجعه به این سایت ‌ها به سادگی قادرید کیف پول کاغذی بسازید.

امنیت کیف پول کاغذی چگونه است؟

کیف پول ‌های کاغذی یکی از روش‌ های نسبتا قدیمی برای نگهداری ارز دیجیتال به حساب می آیند. رمز ارزها در این روش به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت نگهداری می‌ شوند، از همین روی در مقایسه با روش ‌های آنلاین امنیت بیشتری دارند. یکی از خطرهای استفاده از کیف پول‌ های کاغذی از این تصور اشتباه ناشی می ‌شود که می ‌توان چندین بار از همان آدرس، وجوه را ارسال نمود.

حتما بخوانید : کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال | انواع کیف پول های سخت افزاری


برای مثال این طور فرض کنید احسان ۱۰ بیت کوین در یک کیف پول دارد و قصد دارد ۳ رمز ارز BTC را برای شایان ارسال کند و ۷ بیت کوین دیگر را نگه دارد. چنانچه احسان، ۳ بیت کوین را از کیف پول خود برای شایان ارسال کند، به صورت پیش فرض، ۷ بیت کوین باقی مانده به آدرس دیگری انتقال پیدا می کنند، این بدین معنی است که کیف پول او هیچ موجودی ندارد و او نمی تواند به آن ۷ بیت کوین دسترسی یابد، به خاطر این که آنها به آدرس تعویضی که در اختیار وی نیست انتقال پیدا کرده اند.

مزایا و معایب کیف پول های کاغذی

مزایا

  • در سریع ‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان می ‌توانید کیف پول کاغذی خود را تهیه نمایید.
  • به منظور نگهداری بیت ‌کوین به خرید و استفاده از هیچ نرم ‌افزار یا سخت‌ افزاری خاصی نیاز ندارید.
  • کیف پول کاغذی سبک و بسیار کوچک است و به سادگی می توان آن را در هر صندوق امانات و گاو صندوق امنی که از آب و نور آفتاب مصون باشد نگهداری نمود.
  • دلیل این که کیف پول کاغذی با وجود معرفی انواع کیف پول ‌ها هنوز توانسته به عنوان پرطرفدارترین کیف پول بیت ‌کوین شناخته شود، مصون ماندن آن از دست هکرها و کلاهبرداران اینترنتی است که محبوبیت استفاده از آن را همچنان حفظ کرده است.

معایب

  • قرار گرفتن کیف پول در مقابل تابش نور آفتاب هم به مفهوم از دست رفتن همه دارایی دیجیتال شماست!
  • گم شدن کیف پول یا آسیب دیدن آن به هر شکل مانند خیس شدن به معنی از دست رفتن کل دارایی دیجیتال شماست!
  • چنانچه شخصی به کیف پول کاغذی شما دسترسی یابد و آن را بردارد به سادگی می تواند به محتویات آن دسترسی یابد و اطلاعات شما را خرج کند!
  • هرچند کیف پول کاغذی در مقابل سرقت آنلاین و کلاهبرداران اینترنتی مصون است، ولی نگهداری آن در مقابل عوامل فیزیکی آسیب‌ رسان یک امر ضروری است!
  • اطلاعات کیف پول شما در اختیار هیچ شخص سومی قرار نخواهد گرفت و این به آن مفهوم است که اگر اطلاعات کیف پول خود را از یاد ببرید، باید با موجودی خود خداحافظی کنید!

کیف پول کاغذی بیتکوین برای چه افرادی مفید است؟

کیف پول کاغذی برای افرادی ‌که اطلاعات و دانش زیادی از دنیای الکترونیک و اینترنت ندارند بسیار مفید است. همچنین این کیف پول برای کسانی که بیت ‌کوین را برای سرمایه‌ گذاری بلندمدت تهیه کرده ‌اند و برای زمان طولانی قصد نگهداری آن را دارند هم بسیار مفید است. کیف پول کاغذی یکی از اولین راهکارهای نگهداری بیت‌کوین بوده است، به همین خاطر بیشتر سرمایه‌ گذاران قدیمی بیت ‌کوین برای یک ‌بار هم که شده از آن استفاده کرده ‌اند.

ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین

نحوه استفاده از کیف پول کاغذی

جالب است بدانید که هر کیف پول کاغذی شامل دو رشته کلید است. یکی از آن ‌ها آدرس کیف پول یا همان Wallet Address و دیگری کلید خصوصی است. جهت دریافت بیت کوین فقط نیاز است که آدرس کیف پول را به کسی که قصد دارد برای شما ارز دیجیتال ارسال کند، بدهید. ارسال ارز دیجیتال از کیف پول کاغذی به وسیله کلید خصوصی صورت می پذیرد. داشتن کلید خصوصی به منزله دسترسی کامل به دارایی‌ هاست از این روز هرگز کلید خصوصی خود را برای افراد دیگری به اشتراک نگذارید. این که چگونه کیف پول کاغذی بسازیم رو در این بخش به زبان ساده یاد خواهیم گرفت؛

حتما بخوانید : آموزش کیف پول تراست والت | همه چیز راجب تراست والت


Bitaddress.org یکی از سایت ‌های بسیار معروف برای ساختن کیف پول بیت ‌کوین به حساب می آید که شما می ‌توانید از طریق آن کیف پول کاغذی خود را ظرف مدت چند دقیقه بسازید. این سایت یکی از امن ‌ترین و معروف ترین سایت ‌های ساخت کیف پول کاغذی است ولی شما می توانید در سایت ‌های دیگر هم با طی مراحل مشابه کیف پول خود را به وجود آورید.

هرچند می ‌توان کیف پول را به شیوه آنلاین هم به وجود آورد، ولی از نظر حفظ نکات امنیتی توصیه ما این است که کیف خود را به صورت آفلاین تهیه فرمایید. به این منظور کافی است بعد از این که صفحه سایت به صورت کامل روی کامپیوتر شما لود شد، اتصال سیستم به اینترنت را قطع نمایید. استفاده از یک مرورگر امن که افزونه ناشناسی روی آن نصب نشده باشد، هم از دیگر ضروریات ساخت یک کیف پول کاغذی امن محسوب می شود. برای دریافت کیف پول کافی است:

  1. به سایت مراجه فرمایید و فایل مورد نظر را از بخش GitHub Repository دانلود کنید.
  2. در حال حاضر زمان آن رسیده که اتصال خود به اینترنت را قطع نمایید.
  3. پس از این که فایل را از حالت فشرده خارج کردید و نسخه HTML آن را روی سیستم خود باز کردید، می ‌توانید از نسخه آفلاین جهت ساخت کیف پول کاغذی بیت ‌کوین استفاده نمایید.
  4. وقتی موس خود را حرکت دهید یک لودینگ فعال می‌شود وقتی به ۱۰۰ درصد رسید کیف پول شما ساخته شده و به کلید عمومی و خصوصی خودتان دسترسی خواهید داشت.
  5. این آدرس را قادرید یادداشت نمایید یا این که از آن پرینت بگیرید تا مشخصات کیف پول ‌تان را در اختیار داشته باشید.

نحوه ساخت این کیف پول بسیار ساده است و به دانش فنی و اطلاعات چندانی نیاز نخواهد داشت. همین طور شما از طریق سایت Wallet Generator.net هم می‌توانید کیف پول دلخواه خودتان را به وجود آورید. کلیدها در این روش به صورت یک QR کد ثبت می ‌شوند که برای ثبت تراکنش‌ های خود می ‌توانید آن ها را اسکن نمایید.

به منظور ساخت کیف پول کاغذی در این سایت تنها کافی است دستورالعمل‌ ها را دنبال کنید و به صورت کلی در نظر داشته باشید که برای نگهداری از این کیف پول به هیچ سخت ‌افزاری احتیاج نیست و به سادگی می توانید آن را حفظ نمایید.

آموزش ارسال بیت کوین توسط کیف پول کاغذی

جهت ارسال بیت کوین ‌های موجود در یک کیف پول کاغذی، می بایست در یک کیف پول نرم افزاری یا تحت وب، کلید خصوصی کیف پول فراخوانی شود. کیف پول‌ های بیت کوینی که از کلید خصوصی پشتیبانی می‌ کنند به شرح زیر می باشند :

  • Airbitz
  • Mycelium
  • Breadwallet
  • Blockchain.info

نکته : کیف پول موبایل Mycelium که یکی از معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین است، در این آموزش استفاده شده است که می توانید آن را از گوگل‌ پلی اندروید یا اپ ‌استور ios دریافت نمایید.

  1. وارد نرم افزار شوید و در ادامه سه نقطه بالای سمت راست صفحه را لمس کنید و گزینه Cold Storage را انتخاب نمایید.
  2. در صفحه بعدی فراخوانی از QR Code را لمس نمایید و بعد از این کار دوربین موبایل شما باز می ‌شود و می ‌توانید برای ارسال بیت کوین ‌های خود، کد QR کلید خصوصی موجود در کیف پول کاغذی را اسکن کنید.

حتی می‌ توانید در بعضی از سایت ‌ها کارت هدیه هم سفارش و مبلغ مشخصی بیت کوین در آن قرار دهید. علاوه ‌بر کیف پول کاغذی، سکه‌ های فیزیکی گوناگونی هم ساخته شده ‌اند که از روش‌ های امنیتی خاصی برای محافظت از آن ها استفاده می ‌شود. مراقب باشید کلید خصوصی ‌تان را ایمن نگه داشته شود. برای مثال یک بار یکی از مجریان تلویزیونی در برنامه‌ پخش زنده کد QR کلید خصوصی ‌اش را نشان داد. فرد یا افرادی به ‌سرعت از این کلید خصوصی استفاده کردند و به آدرس بیت کوین‌ های او دسترسی یافتند. این بیت کوین ‌ها بعدها به صاحب آن بازگردانده شد ولی این قضیه می ‌توانست این ‌طور تمام نشود.

نکته مهم : برای دریافت بیت کوین در کیف پول کاغذی فقط کافی است آدرس کیف پول خود را به فرستنده بدهید. به هیچ عنوان کلید خصوصی یا همان Private Key خود را در اختیار کسی قرار ندهید. داشتن کلید خصوصی به منزله دسترسی به تمام دارایی ‌های کیف پول خواهد بود.

حتما بخوانید : بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار


نکته مهم : به زبان ساده هر کیف پولی چه کاغذی باشه و چه نرم افزاری و چه سخت افزاری، یه آدرس دریافت ارز به شما ارائه می کند و برای ارسال ارز به کیف پول، باید ارسال رو به این آدرس انجام دهید. برای خرج کردن کیف پول کاغذی، باید کیف پول رو در یک کیف پول گرم برای کیف پول موبایلی یا دسکتاپ، ایمپورت کنید تا امکان ارسال تراکنش وجود داشته باشد.

نکاتی برای حفظ بهتر از کیف پول کاغذی

  • به هیچ وجه اجازه ندهید کسی متوجه شود که در حال ایجاد کیف پول بیت کوین هستید.
  • برای امنیت بیشتر پیشنهاد می شد کیف پول خود را با دستگاهی پرینت بگیرید که به اینترنت یا هیچ شبکه ای متصل نیست و تنها بر روی سیستم عامل خود نصب کرده اید.
  • به این دلیل که کیف پول شما روی سایت به وجود می آید، ممکن است همان سایت به صورت افلاین هم مبادرت به ایجاد کیف پول شما کند. بنابراین بهتر است بعد از ورود به سایت و پیش از ایجاد کیف پول، اینترنت خود را قطع کنید و در ادامه مراحل ذکر شده در بالا را انجام دهید.
  • در صورتی که از امنیت سیستم خود اطمینان نداردی، شاید بهتر باشد برای جلوگیری از دزدیده شدن بیت‌ کوین ‌خود، سیستم عامل خود را دوباره از نو نصب کنید. البته در نظر داشته باشید که این کار اقدامی بسیار محتاطانه است و بعضا انجام آن ضروری نخواهد بود.
  • به این دلیل که بعضی از افزونه‌ ها و اکستنشن‌ های مرورگرها احتمال دسترسی به اطلاعات رد و بدل شده وجود دارد، پیش از بازکردن سایت، مرورگر فایرفاکس را در حالت Private Browsing یا در کروم در حالت incognito قرار دهید.
  • دو وب سایت BitAddress و LiteAdress با کمک الگوریتم های BIP38 از کلید مخفی کیف پول شما محافظت می کنند. می ‌توانید یک پسورد وارد کنید تا ورود دو مرحله ای یا ۲FA برای کیف پول ‌تان فعال شود.

نتیجه گیری و کلام پایانی

کیف پول کاغذی یک ارز دیجیتال مثل کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است.

دارنده‌ این کاغذ هم به کلید خصوصی ارز دیجیتال و هم به آدرس آن دسترسی دارد.

به صورت معمول این کیف پول ‌ها به وسیله نرم ‌افزارهای تولید کیف پول یا به صورت دستی به ویله فرد ساخته می ‌شوند.

مزیت استفاده از کیف پول ‌های کاغذی به نسبت دیگر کیف پول‌ های نرم ‌افزاری، در روش نگهداری همین کلید خصوصی خلاصه می شود.

در کیف پول‌ های کاغذی و سخت ‌افزاری، کلید خصوصی شما به شکل آفلاین نگهداری خواهد شد، لذا امکان دسترسی هکرها به آن خیلی خیلی کمتر از وقتی است که این کلیدهای خصوصی در کیف پول های گرم مثل کیف پول‌ های موبایل، دسکتاپ و تحت وب به صورت آنلاین نگهداری می‌ شوند.

در دنیای رمزارزها، کلید خصوصی تنها مدرکی است که به اثبات می رساند شما مالک یک دارایی هستید، بنابراین حواستان را کاملا جمع کنید که آن را در یک جای امن نگه دارید و از گفتن و یا نشان دادن آن به شخص دیگری جدا خودداری کنید.

در پایان امیدوارم همه چیز راجب کیف پول کاغذی ارز دیجیتال را متوجه شده باشید.

در صورتی که سوالی در مورد خرید کیف پول کاغذی بیت کوین و یا ساخت کیف پول کاغذی ارز دیجیتال داشتید، حتما از ما بپرسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: