برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال | انواع کیف پول های سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال امروزه یکی از واجبات زندگی افراد به حساب نمی آید، ولی در آینده ای نه چندان دور دیگر حساب های ارز دیجیتال و حتی کیف پول های سخت افزاری دیگر دست هر کسی مثل کارت های بانکی وجود دارد تا در مصارف و هزینه های روزانه از آن استفاده کند! خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در ایران هم خیلی سخت نیست و به سادگی میتواند یک برند معتبر از ان مانند برند لجر را از فروشگاه های اینترنتی معتبر و یا به صورت حضوری خریداری کنید. کار با کیف پول سخت افزاری هم بر خلاف باور عموم بسیار آسان است و به سادگی میتوان نسبت به انتقال بیت کوین به کیف پول سخت افزاری اقدام کرد. اینکه کیف پول سخت افزاری چیست و نحوه خرید کیف پول سخت افزاری به چه صورت است و به صورت کلی همه چیز درباره کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در ایران رو در این مطلب آموزش رایگان توضیح داده ایم تا به سادگی بتونید از آن استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

زمانی که صحبت از ارز دیجیتال در میان باشد، ذخیره سازی خوب از اهمیت بسیاری برخوردار است. دنیای کریپتو بسیار ریسکی است و سو استفاده ‌گران در همه جا حاضرند و تدابیر زیادی برای سرقت از حساب کاربران اندیشیده ‌اند، بنابراین پی‌ ریزی کردن راهی برای حفاظت از کوین ‌ها باید اصلی ‌ترین اولویت شما عزیزان باشد. گزینه‌ های قابل دسترس زیادی در اختیار شماست و هر کدام از آن ها از میزان امنیت و کارآمدی منحصر به فردی در معاملات برخوردارند. احتمالا تازه واردها خود را مشغول صرافی ‌ها می ‌کنند. این پلتفرم‌ ها، با نخستین مراجعه، امکانات بسیاری در حوزه ارز دیجیتال ارائه می‌ دهند و به کاربران اجازه خواهند داد تا دارایی خود را در کیف پول آنلاین ذخیره نمایند، ولی در حقیقت کاربر کنترل کوین‌ هایش را در دست ندارد. چنانچه صرافی هک و یا از دسترس خارج شود، امکان دارد کاربران قادر به بازیابی حساب خود نباشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


امکان دارد که کاربران احتیاجی به انتقال ارز خود به بیرون از صرافی نبینند، مهارت لازم برای انجام آن را نداشته باشند و یا حتی راه حل‌ های کنترل امن ‌تر را بلد نباشند. با این وجود باید این موضوع را همیشه در ذهن خود داشته باشند که امکان از دست رفتن دارایی آنها وجود دارد. ایده به دست گرفتن شخصی کنترل ارز دیجیتال بسیار جسورانه به نظر می آید و از دیدگاه امنیتی، کیف پول‌ سخت افزاری بی‌ همتاست.

در این مطلب ما ماهیت کیف پول سخت افزاری، نحوه عملکرد و این که چرا بهتر است شما از این کیف پول ‌ها استفاده کنید را توضیح خواهیم داد. چنانچه کاربری باتجربه در زمینه‌ ارز رمزها باشید، به ‌احتمال زیاد می ‌دانید که کیف پول سخت افزاری امن ‌ترین گزینه‌ ذخیره‌ سکه‌ های دیجیتال و توکن‌ های شماست، ولی چنانچه تازه وارد دنیای ارز رمزها شده اید، این موضوع بسیار حائز اهمیت است. چنانچه می خواهید که ارز دیجیتال را برای بلند مدت و به مقدار زیاد نگه دارید، بی شک امن ‌ترین مکان برای نگهداری آن کیف پول سخت افزاری خواهد بود.

کیف پول سخت افزاری چیست ؟

کیف پول ‌های سخت افزاری، گاو صندوقی فیزیکی هستند که محل ذخیره‌ امنی برای کلیدهای خصوصی ارز رمزهای شما ارائه می ‌دهند. این هارد درایوها که به صورت خاصی طراحی شده ‌اند، عمدتا از طریق USP به کامپیوتر یا تلفن هوشمند شما وصل می ‌شوند، به خاطر این که آنها را به‌ شکل آفلاین نگه می ‌دارید، ذخیره ‌ای سرد برای سکه‌ ها و توکن‌ هایتان فراهم می‌ آورد. کیف پول سخت افزاری دارای طیفی از امکانات امنیتی است تا از کلیدهای ارزهای دیجیتال شما محافظت به عمل آورند.

یک پین ‌کد از این کیف پول محافظت می‌ کند و معمولا ویژگی ‌های امنیتی دیگر، مانند صفحه‌‌ نمایشی برای دیدن جزئیات تراکنش و دکمه‌ هایی روی دستگاه برای تایید دستی تراکنش ‌ها وجود دارند. معمولا هر کیف پول سخت افزاری دو بخش مجزا دارد. بخش اول، دسکتاپ، موبایل یا وب کلاینت است که به اینترنت متصل شده و تقریبا تمام امکانات پایه‌ یک کیف داغ معمولی را دارد. این کیف پول نرم ‌افزاری توانایی ایجاد تراکنش ‌هایی را دارد، ولی قادر نیست آنها را امضا کند که اینجا بخش دوم وارد عمل می ‌شود؛ یعنی کیف پول سخت افزاری فیزیکی که حاوی کلیدهای خصوصی شماست. قبل از اینکه تراکنش کامل شود، باید به کیف پول سخت افزاری آفلاین شما فرستاده شود، شما تایید و دستگاه امضایش نماید.

کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری ؟

کیف پول داغ هر کیف پولی است که ارتباط فعالی با اینترنت دارد یا هاستش روی اینترنت است. این کیف پول ‌ها فراوان‌ تر از کیف پول ‌های سرد و اغلب کاربر پسندتر طراحی می شوند. به‌لطف اتصال این کیف پول‌ ها به اینترنت، انتقال دارایی ‌ها بسیار سریع و آسان است. متأسفانه، این آسانی در استفاده با اشکالاتی هم همراه است، به عنوان مثال این کیف پول‌ها در خطر حمله‌ هکرها، کلاهبرداری و سایر موارد آسیب ‌زا هستند. کیف پول ‌های داغ شامل کیف پول ‌هایی است که صرافی‌ها یا کیف پول ‌های تحت وب مثل مای اتر ولت ارائه می‌ دهند.

حتما بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری – چه ارزی جایگزین بیت کوین میشود؟

کیف پول سرد هر نوع کیف پولی است که به‌ شکل آفلاین کار ذخیره‌ سازی را انجام می ‌دهد. ذخیره ‌سازی کیف پول سرد امکان دارد به روش ‌های گوناگونی صورت پذیرد، مانند ساختن کیف پول کاغذی با کیوآر کد، ذخیره‌ کیف پول در کامپیوتری که به اینترنت وصل نیست یا استفاده از کیف پول سخت افزاری. هرچند این کیف پول از کیف پول داغ امن ‌تر است، ولی معمولا سرعت کار کردن با آن پایین‌ تر است، به ‌شکل فیزیکی وجود دارد و از همین روی احتمال آسیب دیدنش وجود دارد. کیف پول ‌های سخت ‌افزاری نوع خاصی از کیف پول سرد هستند که به علت امنیت بیشتر و پشتیبانی مضاعف طرفداران بسیاری برای خود دارند.

دلیل استفاده از کیف پول سخت افزاری چیست؟

مزیت اصلی کیف پول سخت افزاری ساده است؛ به‌ صورت وسیعی به ‌عنوان امن ‌ترین گزینه‌ ذخیره‌ سازی برای سکه‌ های ارز رمزی و توکن‌ ها به حساب می آید. برخلاف کیف پول‌های تحت وب و کیف پول‌ های نرم ‌افزاری دسکتاپ که در خطر هک شدن، بدافزارها و کلاهبرداری قرار دارند، کیف پول‌ های سخت افزاری محل ذخیره ‌ای آفلاین فراهم می نمایند. حتی اگر کامپیوتر شما هک شود، جای سکه‌ های شما امن می ماند و کیف پول ‌های گم‌ شده یا دزدیده‌ شده با پین‌ کد محافظت می ‌شوند.

کیف پول سخت افزاری ارزان

علاوه ‌براین، چنانچه کیف پول‌‌ تان را گم کنید، می توانید با استفاده از عبارت بازیابی، سکه‌ هایتان را بازیابی کنید. این عبارت، رمزی و منحصر به ‌فرد است و می ‌توانید آن را روی کاغذ بنویسید و در محلی جدا ذخیره کنید. این عبارت بازیابی به شما اجازه می ‌دهد تا اگر مشکلی پیش آمد، دارایی‌ هایتان را بازیابی کنید. مثال‌ های بی‌شمار و مشهوری از هکرها و جرائم سایبری هست که سکه‌ ها را از صرافی ‌ها و کیف پول‌های داغ دزده ‌اید، لذا انتخاب کیف پول سخت افزاری با آرامش خاطر همراه است. چنانچه می خواهید مقدار زیادی ارز رمز را برای هر مدتی نگه دارید، انتقال آن به کیف پول سخت افزاری ارزش تلاش و هزینه‌ شما را خواهد داشت.

نحوه انتخاب کیف پول سخت افزاری مناسب

چنانچه به این نتیجه رسیدید که ذخیره ‌سازی آفلاین در کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه است، قدم بعدی این است که کیف پولی مناسب انتخاب کنید. شما چند انتخاب پیش روی خود خواهید داشت؛ بنابراین اطمینان یابید که عوامل زیر را برای انتخاب گزینه‌ مناسب‌ تان در نظر می‌ گیرید :

  • امکانات امنیتی : کیف پول چقدر امن است و چه خصوصیاتی دارد؟ آیا با پین ‌کد محافظت می ‌شود؟ آیا صفحه ‌نمایش خودش را دارد؟ آیا می ‌توانید تراکنش‌ ها را به صورت دستی و با فشار دادن دکمه‌ ها تایید نمایید؟ آیا تا به امروز نمونه‌ هایی از نقوص امنیتی از این کیف پول گزارش شده است؟ این ها سوالاتی هستند که در این خصوص باید در نظر داشته باشید.
  • سهولت در استفاده : در نظر داشته باشید که کیف پول چقدر راحت نصب و قابل استفاده خواهد بود. چنانچه فرایندش را کامل درک نمی کنید، همیشه خطری واقعی وجود دارد که بخشی از دارایی ‌تان یا کل آن را از دست بدهید. با در نظر داشتن این نکته، اطمینان یابید که ردیابی دارایی‌ های ارز رمزی شما در این کیف پول تا حد امکان ساده و بدون هر گونه سختی است.
  • سیستم عامل ‌های تحت پشتیبانی : آیا کیف پول موردنظر با سیستم عاملی که روی کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود دارید سازگار است؟ این سوالی است که در این زمینه باید در نظر داشته باشید.
  • نحوه دسترسی به ارزهای دیجیتال : کیف پول ‌های سخت افزاری اغلب کیف پول داغ خود را دارند که یک افزونه برای مرورگر یا کیف پول تحت وب است. بسیاری از دستگاه‌ ها برای شما این امکان را فراهم می کند تا با استفاده از یک کیف پول شخص ثالت با دارایی‌ های ارز رمزی خود تعامل داشته باشید. به عنوان مثال چنانچه روی یک لجر نانو اس اتر ذخیره می‌ کنید، می ‌توانید با استفاده از برنامه لجر ولت اتریم یا کیف پول شخص ثالت مای اتر ولت توکن ‌های خود را مدیریت نمایید.
  • نسخه‌ پشتیبان و بازیابی : از فرایندی که در صورت پیش آمدن مشکل، برای گرفتن نسخه‌ پشتیبان از کیف پول و بازیابی رمزارزهای شما لازم است، آگاه باشید. آیا انجامش آسان است و آیا سطح امنیت دارایی‌ های شما را افزایش خواهد داد؟
  • قیمت کیف پول : این مورد، برای افراد زیادی عامل مهمی تلقی می ‌شود، به خاطر این که کیف پول‌ های سخت افزاری پولی هستند. قیمت‌ های کیف پول های رقیب را با هم مقایسه کنید و اگر از فروشنده ‌ای خارج از کشور خرید می‌ کنید، به نرخ ارز و هزینه ‌های ارسال توجه کنید تا بهتر بفهمید کدام گزینه ارزش بیشتری دارد.
  • قابلیت حمل : این مورد شاید برای همه‌ کاربران امکان حائز اهمیتی نباشد، ولی چنانچه می خواهید کیف پول‌تان را با خودتان حمل کنید، در نظر بگیرید که حمل هر روزه‌ آن چقدر آسان است.
  • ارز رمزهای تحت پشتیبانی کیف پول : جزئیات هر کیف پول سخت افزاری را بررسی کنید تا اطمینان یابید از تمام سکه‌ ها و توکن ‌هایی که قصد دارید در آن ذخیره کنید، پشتیبانی به عمل می آورد.

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری

۱) لجر نانو اس یا همان Ledger Nano S : کیف پول سخت افزاری بسیار محبوبی که قیمتش خیلی زیاد نیست. این کیف پول پرطرفدار از طریق USP به کامپیوتر وصل شده، صفحه نمایش OLED روی خودش دارد و دکمه ‌هایی روی دستگاه وجود دارد که باید برای تأیید دستی تراکنش‌ ها فشارشان بدهید. نانو اس با یک پین ‌کد محافظت می ‌شود و نصب و استفاده از آن آسان است. از طیف وسیعی از ارز رمزهای محبوب مانند بیت‌ کوین، بیت‌ کوین کش، اتر، اتریوم کلاسیک، لایت ‌کوین، ریپل و توکن‌ های ERC20 پشتیبانی به عمل می آورد. اگر به‌دنبال کیف پول سخت افزاری مناسب هستید، ارزش دارد که این دستگاه را درنظر بگیرید. این کیف پول یکی از امن ترین کیف پول سخت افزاری به حساب می آید.

حتما بخوانید : بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار

۲) لجر بلو یا همان Ledger Blue : محصولی با قیمت نسبتا بالاتر است و نسبت به مدل قبلی گران تر است. صفحه‌ لمسی ۳.۵ اینچی رنگی و نیز بلوتوث دارد و بر پایه امنیت بالا ساخته شده است. بلو برنامه‌ های کمکی را در سفت‌افزار خود به‌شکل کاملا مجزا اجرا می‌کند و تقریبا طیف ارزهای تحت پشتیبانی‌اش مشابه نانو اس است. همچنین رابط کاربری کاربرپسند و طراحی زیبایی این محصول موجب شده است تا آن را به‌ عنوان یکی از گزینه ‌های مناسب در این لیست سه تایی بیاوریم.

۳) ترزور یا همان TREZOR : ترزور در حقیقت کلمه‌ ای به‌زبان چکی است در معنای گاوصندوق که به شما نشان می ‌دهد، این کیف پول برای ذخیره‌سازی امن ارزهای دیجیتال شما طراحی شده است. ترزور به ‌عنوان یکی از قدیمی‌ ترین و پرطرفدارترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود، سطوح چندگانه‌ امنیتی برای رمزارزها و توکن‌های شما فراهم می ‌کند. این کیف پول علاوه‌بر محافظت پین ‌کد، عبارت بازیابی ۲۴ حرفی، صفحه‌ی نمایش روی خودش و دکمه‌ های فیزیکی برای تأیید تراکنش دارد. همچنین از تعداد قابل ‌توجهی از ارزها پشتیبانی می ‌کند که بسیار عالی است.

مزایای کیف پول سخت افزاری بیت کوین

  • آرامش خاطر به‌ همراه دارد.
  • از طیف گسترده‌ای از سکه‌ها و توکن ‌ها پشتیبانی می‌ کند.
  • امکان کنترل بر روی کلیدهای خصوصی ‌شما را فراهم می ‌کند.
  • معمولا امن ‌تر از کیف پول‌ های دسکتاپی، تحت وب و موبایل به حساب می آید.
  • تحت شرایطی که کیف پول ‌خود را گم کنید یا دزدیده شود، امکان بازیابی سکه ‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

معایب کیف پول سخت افزاری

  • باید آن را خریداری کنید و رایگان نیست.
  • از تمام ارز رمزها پشتیبانی به عمل نمی آورد.
  • زمانی که نیاز به دسترسی به ارز رمزهایتان دارید، مانند دیگر گزینه ‌های دیگر راحت نیست.

نکات مهم درباره کیف پول سخت افزاری در ایران

جزئیات خصوصی را محرمانه حفظ کنید : هیچ وقت نباید درباره‌ پین ‌کد امنیتی کیف سخت افزاری و کلیدهای خصوصی ارز رمزهایتان با کسی صحبت کنید.

هیچ کیف پولی صددرصد ایمن نیست : چنانچه قصد دارید از امنیت دارایی‌ های خود اطمینان یابید، مسئولیتش بر دوش خودتان است. اگر به ‌درستی دستورالعمل‌ های امنیتی یا مراحل نصب کیف پول را دنبال نکنید، ایمن ‌ترین کیف پول در دنیا هم ناکارآمد است. پس همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

حتما بخوانید : معرفی انواع کیف پول بیت کوین – بهترین کیف پول بیت کوین

فقط از فروشنده‌ معتبر خرید کنید : کیف پول‌ های سخت افزاری را فقط از تولیدکننده یا فروشنده‌ مجاز بخرید، به خاطر این که خریدن کیف پول دست دوم شما را درمعرض هک شدن و دزدی قرار می‌دهد. به عنوان مثال در موردی معروف، یکی از کاربران ردیت برای ذخیره کردن ارز رمزهایش کیف پول لجر خرید و کل دارایی‌ هایش را از دست داد.

عبارت بازیابی خود را گم نکنید : در صورتی که کیف پول‌ شما گم یا دزدیده شود، برای دسترسی به سکه‌های ارز رمزهایتان نیاز به عبارت بازیابی دارید؛ بنابراین حتما این عبارت را روی کاغذ بنویسید و در جای امنی نگه دارید. بهترین کار این است که آن را روی دو یا سه تکه کاغذ بنویسید و هر کدام را در محلی جداگانه و امن بگذارید. اگر در رابطه با مدیریت دارایی‌هایتان هوشمندانه عمل کنید، کیف پول سخت افزاری می‌تواند ارز دیجیتال شما را به‌شکل امن ذخیره کند. شاید مبلغ اولیه‌ی ۱۰۰ دلار یا بیشتر برای بعضی‌ها زیاد باشد، ولی چنانچه آسایش خاطر برای‌تان اهمیت داشته باشد، این هزینه بسیار به ‌صرفه است.

اگر کیف پول سخت افزاری سرقت شد چه می شود؟

در زمان راه اندازی کیف پول سخت افزاری، به کاربر تعدادی بین ۱۲ یا ۲۴ کلمه بازیابی داده می شود که همان نسخه پشتیبان یا بک آپ کیف پول است و باید در جایی امن یادداشت و نگهداری شود. در صورت به سرقت رفتن یا خرابی کیف پول سخت افزاری، برای دسترسی مجدد به دارایی ها، کاربر کافی است آن ۱۲ یا ۲۴ کلمه را در یک کیف پول نرم افزاری وارد کند. حتما کلمات بازیابی را در جایی امن یادداشت فرمایید.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

چنانچه سرمایه گذاری سنگینی روی ارزهای دیجیتال انجام داده اید، اگر قصد نگهداری بلندمدت دارایی هایتان را دارید و اگر امنیت کیف پول های نرم افزاری برایتان کافی نیست، می توانید یک کیف پول سخت افزاری تهیه کنید. محدودیت های کیف پول های سخت افزاری در برابر امکانات فوق العاده ای که در اختیار کاربران قرار می دهند ناچیز است. تقریبا هیچ روش دیگری برای ذخیره سازی دارایی های دیجیتال، به اندازه کیف پول های سخت افزاری امن نیست.

می توان گفت که هیچ جایگزینی بهتری برای ذخیره سازی سرد توکن ها و کوین ها وجود ندارد. طیف وسیعی از کیف پول های سخت افزاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و هر کاربر برای انتخاب یکی از آن ها باید به اولویت های خود، امنیت کیف پول، کوین های پشتیبانی شده و ویژگی های دیگر کیف پول سخت افزاری توجه کند.

بی تردید ایمن ‌ترین روش به منظور نگهداری ارزهای دیجیتال ، کیف پول‌ های سخت افزاری به شمار می رود. این کیف پول ‌ها از بهترین متدهای رمزنگاری و امنیتی در ساختار خود بهره گرفته اند و چند سالی است که وجود دارند و در اصطلاح امتحان خود را پس داده اند. بر خلاف شکل عجیب، کار کردن با کیف پول‌ های سخت افزاری بسیار ساده است.

در ضمن این کیف پول ‌ها اغلب از بیشتر ارزهای دیجیتال معتبر پشتیبانی به عمل می آورند و اکثرا نیاز نیست به منظور ذخیره یک ارز دیجیتال خاص، کیف پول جدیدی ایجاد نمایید. لازم به ذکر است که تامین امنیت در کیف پول ‌های سخت افزاری با استفاده از چندین فیلتر امنیتی مهم امکان پذیر خواهد بود. این نکته مهم را در خاطر داشته باشید که به منظور سرمایه ‌گذاری ‌های سنگین، بهترین گزینه کیف پول ‌های سخت افزاری هستند.

در این مقاله راهنما یاد گرفتیم که کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست.

در انتها امیدوارم از این مقاله آموزشی با عنوان کیف پول سخت افزاری دیجیتال نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در مورد خرید کیف پول سخت افزاری در ایران داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

اگر هم تجربه ای در زمینه نحوه استفاده از کیف پول سخت افزاری دارید، خوش حال میشم با مخاطبان سایت کد بورسی به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: