برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چرا سرمایه گذاری در ملک بهترین گزینه است؟

چرا سرمایه گذاری در ملک سوددهی بسیار بالایی در طول زمان دارد؟ سرمایه گذاری در بازار ملک در طول سالیان اخیرا آنقدر سود خوب و بی دردسری برای فعالان این حوزه داشته است که این بازار همواره مشتریان خاص خود را دارد. اگر شما فوت و فن سرمایه گذاری در ملک را بلد باشید، پاسخ سوال چرا سرمایه گذاری در ملک مناسب است دیگر بدیهی خواهد بود، چرا که بازار سودساز است و شما هم اطلاعات کافی از بازار مسکن را در اختیار دارید، پس چرا سرمایه گذاری در ملک بهترین گزینه برای سرمایه گذاری نیست؟! اگر دوست دارید همه چیز درباره سرمایه گذاری در بازار مسکن را یاد بگیرید، این مطلب رو همین الان بخونید.

چرا سرمایه گذاری در ملک؟

در حال حاضر تنها کار کردن و کسب درآمد از یک کار پاسخگوی احتیاجات زندگی ما ایرانی ها نیست، بلکه به منظور کسب ثروت بیشتر، نیاز به سرمایه گذاری بسیار حس می شود که با توجه به روند رو به رشد تورم و همزمان با آن کاهش ارزش پول، سرمایه‌ گذاری حتی اگر به افزایش دارایی منتهی نگردد، حداقل می‌ تواند جلوی کاهش ارزش سرمایه را نیز بگیرد.

اگرچه بازارهای گوناگونی مانند بورس برای سرمایه‌ گذاری در دسترس هستند، ولی در این بین سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن و مزایای سرمایه‌ گذاری در املاک به نسبت سایر بازارهای مالی بیشتر است و به دلیل ۱۵ مزیتی که بازار مسکن داراست و در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت، سرمایه گذاری در بخش مسکن می تواند بهترین گزینه برای افراد به حساب آید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در ایران هم مثل تعداد زیادی از کشورهای پیشرفته دنیا، صنایع و مشاغل مربوط به ساختمان همواره پر رونق است و جالب اینجاست که رونق این بخش می‌ تواند مستقیما بیش از ۳۰۰ شغل و به صورت غیر مستقیم بیش از ۱۳۰۰ شغل و حرفه را بهبود بخشد. چنانچه شما هم قصد دارید در خصوص مزایای سرمایه‌ گذاری در املاک و ریسک کمتر این نوع سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازار های مالی بیشتر بدانید، در ادامه ۱۵ مورد از ویژگی های سرمایه گذاری در ملک را عنوان کرده ایم که قطعا می تواند جذاب باشد؛

۱) لذت صاحبخانه شدن با خرید ملک

در واقع داشتن خانه یک نوع امنیت روانی خاصی را برای سرمایه‌ گذار به همراه دارد، امنیتی که در خرید دلار، طلا یا سرمایه‌ گذاری در بورس آن را پیدا نخواهید کرد. حتی تعداد زیادی از افراد با هدف خرید خانه؛ به دنبال کسب سود در دیگر بازارهای موازی هستند.

۲) عدم محدودیت ملک در ایران

گفتنی است که علی‌ رغم این که ایران یک کشور پهناور است ولی عمده زمین‌ های آن به کوهستان، دشت و کویر اختصاص دارد و همین موجب می گردد ما دچار محدودیت ملک برای زندگی شویم. در حقیقت املاکی که امکان ساخت‌ و ساز برای آن ها فراهم است، کمیاب شده و همان تعداد باقیمانده، بسیار ارزشمند می شوند.

۳) امکان استفاده از تسهیلات بانکی

این طور فرض کنید که شما زمینی را خریده اید و در حال حاضر قصد دارید برای ساخت‌ و ساز در آن اقدام نمایید. بنابراین شما می‌ توانید از تسهیلات بانکی استفاده کرده و وقتی کار تمام شد، قسمتی از سود ساختمان را جهت پرداخت اقساط بانکی تخصیص دهید. در اصل شما تنها برای خرید ملک هزینه کرده‌ اید و در حال حاضر با وام‌ های بانکی توانسته‌ اید زمین را به یک ساختمان تبدیل نمایید که ارزش چندین برابری برای شما به همراه خواهد داشت.

۴) قابلیت تغییر کاربری ملک

ملک تنها بازاری می باشد که هر زمان خواستید، قادرید کارایی آن را تغییر دهید و در مسیر جدید آن را مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال یک ملک صنعتی را به ملک کشاورزی تبدیل نمایید؛ در حقیقت متناسب با شرایط فعلی و این که امروزه فعالیت در چه زمینه‌ ای می تواند مناسب تر باشد، کاربری ملک را تغییر دهید و در نظر داشته باشید که این امکان در بازارهای مالی موازی مثل بورس، طلا، ارز و … دیده نمی شود.

۵) سودآوری از طریق رهن و اجاره ملک

تحت شرایطی که یک ساختمان کامل را خریده باشید و دیگر احتیاجی به آن نداشته باشید نیز می‌ توانید آن را اجاره دهید و از اجاره‌ بهای آن برای امور دیگر مورد استفاده قرار دهید. حتی چنانچه یک‌ تکه زمین خریده باشید، امکان اجاره دادن آن برای مواردی مثل کشاورزی وجود خواهد داشت، البته این که امکانات در آن منطقه وجود داشته باشد نیز حائز اهمیت خواهد بود.

۶) سادگی فراگیری دانش و مهارت سرمایه‌ گذاری در ملک

برای این که بتوانید به بورس ایران ورود کنید، باید یک فرد حرفه‌ ای در این زمینه باشید، چرا که در غیر این صورت در مدت‌ زمان بسیار کمی، سرمایه خود را از دست خواهید داد. شما باید در نظر داشته باشید که امروزه باید در چه اموری در بورس سرمایه‌ گذاری نمایید. یک خطا کافی خواهد بود تا سرمایه شما دچار ضرر و زیان شود، ولی در خصوص سرمایه گذاری در ملک با همچین مواردی روبرو نخواهید بود.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در املاک | ۶ گام طلایی و کلیدی در سرمایه گذاری ملک و املاک


کافی است با یک مشاور املاک معتمد و باتجربه مشورت نمایید تا یک ملک آینده‌ دار را برای شما در نظر بگیرد و خرید را به همین سادگی انجام دهید. حتی برای تغییر کاربری، زمان فروش، ساخت‌ و ساز و مورادی از این قبیل نیز کافی است با مشاورین حرفه‌ ای صحبت کنید تا نتیجه مناسبی از این نوع سرمایه گذاری به دست آورید. شما به عنوان یک سرمایه‌ گذار نکات بسیاری را باید مد نظر داشته باشید تا یک معامله خوب و به دور از ریسک را تجربه کنید.

۷) حفظ ارزش ملک در طول زمان 

این طور فرض می کنیم که شما ۴۰ سال پیش یک تکه زمین را خریداری کرده باشید، در حال حاضر مقایسه کنید سرمایه‌ گذاری در خرید ملک بهتر بوده است و یا خرید دلار؟ متأسفانه دلار و طلا مدام در حال تغییر هستند و در چند سال اخیر شاهد از دست‌ رفتن سرمایه بسیار از هم‌ وطنان عزیزمان بوده ایم که تمام دارایی خود را وارد خرید دلار کرده‌ اند، لذا خرید ملک، به مراتب ریسک کم تری را برای شما به همراه خواهد داشت. حداقل چیزی که وجود دارد این است که چنانچه بازار ملک خراب شد، می‌ توانید زمین یا ساختمان را برای خودتان نگه دارید.

سرمایه گذاری در بازار ملک

۸) وارداتی نبودن ملک!

اصلی ترین تفاوت املاک نسبت به دیگر روش های سرمایه‌ گذاری اینجاست که ملک را نمی‌ توان از خارج از کشور وارد کرد! در حقیقت تمام مردم باید برای خرید ملک، به سراغ زمین‌ های داخل کشور بروند، بنابراین دست رقابتی از طریق واردات در این زمینه وجود نخواهد داشت.

۹) تنوع در سرمایه‌ گذاری حوزه مسکن

در سرمایه گذاری روی ملک و املاک، فرد می‌ تواند به روش‌ های گوناگون از جمله خرید زمین، خرید آپارتمان، خرید ملک قدیمی، خرید مسکن مهر، خرید ملک اداری، خرید ملک تجاری و موارد دیگر برای سرمایه‌ گذاری اقدام نماید و این در حالی است که برای مثال، در برخی بازارها از جمله بازار ارز این تنوع وجود نخواهد داشت.

۱۰) ریسک به مراتب کمتر 

فعالیت در دیگر بازارهای مالی موازی مسکن، با ریسک به مراتب بیشتری همراه خواهد بود. برای مثال، این امکان وجود دارد که قیمت ارز یا قیمت طلا در یک بازه زمانی کوتاه به میزان قابل توجهی نوسان داشته باشد و این در حالی است که دامنه نوسانات در بازار ملک و املاک بسیار کمتر و با شیب ملایم می باشد.

۱۱) غیرقابل سرقت بودن املاک

غیر قابل سرقت بودن ملک مورد دیگری است که سرمایه گذاری در حوزه مسکن را از سایر روش های سرمایه گذاری در ایران متمایز می کند. طلا، دلار، ماشین و هر ارزش همواره در معرض خطر سرقت قرار دارد. همواره باید نگران محافظت از آن باشید، ولی بازار ملک از این خطر در امان است و سارقان نمی ­‌توانند چشم داشتی به اصل ملک شما داشته باشند.

۱۲) قابلیت بیمه شدن ملک جهت امنیت بیشتر

برای امنیت بیشتر ملک را در برابر حوادثی مثل آتش ­‌سوزی، زلزله، سیل و … بیمه می تواند به شما کمک کند تا در صورت بروز هر گونه مسکلی، بیمه خسارت را بپردازد و امنیت سرمایه گذاری شما کاملا حفظ شود.

۱۳) اعتبار اجتماعی ناشی از سرمایه گذاری در بازار ملک

خرید ملک اعتبار اجتماعی برای شما به همراه دارد و این اعتبار چه در سطح داخلی و چه حتی در سطح بین‌ المللی برای شما به وجود خواهد آمد.

۱۴) امکان افزایش قیمت ملک با نوسازی

از دیگر مزیت های سرمایه‌ گذاری در حوزه مسکن، کسب سود از طریق نوسازی مسکن است. برای مثال، شما می‌ توانید واحد مسکونی یک طبقه خود را نوسازی کنید و به یک واحد چند طبقه تبدیل نمایید.

۱۵) کنترل ۱۰۰ درصدی روی سرمایه

در بازارهای گوناگون سرمایه‌ گذاری، نمی‌ توان سرمایه را به صورت کامل تحت کنترل قرار داد، به این خاطر که هر بازار مشکلات خودش را خواهد داشت. در بازار ارز و طلا احتمال سرقت و هزینه نگهداری بالا و در بازار بورس و فرابورس مسئله شخص واسط وجود خواهد داشت. همچنین ریسک این کار بالا خواهد بود این امکان وجود خواهد داشت که ارزش آن ها سقوط نماید و این در حالی است که یکی از مزیت های سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن این است که مشکلات ذکر شده را نخواهید داشت.


همان طور که ابتدای مقاله قولش را دادیم، به سوال چرا سرمایه گذاری در ملک جای خوبی برای سرمایه گذاری است، پاسخ دادیم. 

همچنین می توانید مطلب بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ | ناگفته های بازار مسکن ایران را نیز در این خصوص مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: