برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پروژه های بستر سولانا کدامند؟

آیا همه پروژه های بستر سولانا را میشناسید؟ چطور میتوانید پروژه های بر بستر سولانا را نشناسید وقتی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنید و سولانا هم بین ۵ رمزارز برتر دنیا و بازار کریپتوکارنسی قرار دارد! اگر با پروژه های بستر سولانا آشنایی ندارید، تنها کافی است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا تمامی پروژه های ارز سولانا را خدمت شما معرفی کنیم و در مورد آینده هر کدام نیز توضیحاتی دهیم، لذا برای شناخت پروژه های بستر سولانا همین مطلب بهترین راهنمای شما محسوب می شود.

پروژه های بستر سولانا

بلاک چین سولانا را طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز، پروژه های Defi و NFT ها تشکیل داده اند که در این مطلب کد بورسی قصد داریم در مورد ۱۰ تا از مهم ترین و بزرگ ترین پروژه های در بستر سولانا صحبت کنیم. اما در ابتدای امر باید در نظر داشته باشید که سولانا یک بلاک چین است که برای برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده است. این پروژه منبع باز نسبت به شبکه اتریوم نوید عملکردی با سرعت بالاتر و هزینه های تراکنش ارزان تر را می دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


با استفاده از اثبات سهام، سولانا یک شبکه سازگار با محیط زیست می باشد و تاثیرات زیست محیطی به مراتب کمتری نسبت به بلاک چین هایی مثل بیت کوین دارد. سولانا که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است، با جهش های فزاینده ای رشد کرده است و از زمان حضورش تا همین الان بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار از لحاظ ارزش بازار قرار دارد و همه تحلیل گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال متفق القول بر این موضوع تاکید دارند که سولانا، ارز دیجیتال آینده داری است و پروژه هایی که در بستر این ارز دیجیتال بنا شده اند نیز می توانند رشدهای بسیار خوبی را در آینده به خود ببینند.

چه چیزی سولانا را منحصر به فرد می‌کند؟

سولانا بدون تبلیغات و حمایت‌ های سلبریتی ها عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است و توانست خیلی زود خود را بین ارزهای دیجیتال پرطرفدار و محبوب بازار کریپتوکارنسی جای دهد. سولانا وقتی که همه بازار و بیت کوین در اصلاح بودند، یک روند تاریخی رشد را به خود دید که بسیار قابل توجه بود و دلیل این داستان را باید در عملکرد قیمتی یک ارز دیجیتال بررسی کرد. با مقایسه نمودارهای بیت کوین و سولانا می‌ توان این طور نتیجه گیری کرد که افزایش قیمت سولانا نسبت به بیت کوین، بیشتر بوده است و از آنجایی که بیشتر آلت کوین‌ ها به نسبت بیت کوین عملکرد و رشد بهتری را تجربه کرده اند، این امر هم کاملا طبیعی است.

ولی در جزئیات بیشتر مارکت در خواهیم یافت که حتی زمانی که بیت کوین در حال اصلاح بود نیز سولانا با رشد چشمگیری روبرو بوده است و این موضوع ثابت می کند که یک ارز دیجیتال با پتانسیل های رشد بالا، می تواند حتی در بازار ارزهای دیجیتال که ظاهرا همه رمزارزها دنباله روی بیت کوین هستند، عملکردی جدا و در خلاف جهت بیت کوین داشته باشد و این موضوع میتواند با کاهش دامیننس بیت کوین که همان میزان تاثیرگذاری آن در بازار ارزهای دیجیتال است نیز تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

بهترین پروژه های سولانا

بلاک چین سولانا برای استفاده توسعه دهندگان طراحی شده است و ایجاد برنامه ها و نرم افزارهای غیرمتمرکز خیره کننده را ساده و ایمن می کند. برنامه نویسان به شدت در حال جمع آوری انواع برنامه ها برای سولانا، از جمله برنامه های مالی، برنامه های DeFi، بازارهای NFT، بازی های با درآمد، کیف پول های رمزنگاری و … هستند و همین موضوع ما را برآن داشت تا ۱۰ تا از جذاب ترین پروژه های دیجیتالی که بر بستر سولانا ایجاد شده اند را، در این بخش از مطلب بررسی کنیم؛

۱) استار اطلس – Star Atlas

استار اطلس مدعی است که می تواند نخستین متاورس چند نفره انبوه در بلاک چین سولانا باشد و در همین راستا توسعه دهندگان آن، بازی خود را با عبارت “یک بازی استراتژیک بزرگ برای اکتشاف در فضا، فتح سرزمین ها، سلطه سیاسی و موارد دیگر” توصیف می کنند. جالب است بدانید که سبک و تصاویر این بازی بسیار چشم نواز و با گرافیک بالایی طراحی شده است که همین امر می تواند نقطه قوت آن محسوب شود.

حتما بخوانید : همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید


جالب است بدانید که در آن بازاری تعبیه شده است که در آن قادرید مجموعه های گوناگون، کشتی ها و سازه هایی را بخرید و در طول بازی از آن ها استفاده نمایید. استار اطلس که یک بازی نیمه استراتژیک به شمار می رود و تصاویر منتشر شده از آن توجهات را به خود جلب می کنند، ولی از آن جایی که مدت زمان زیادی از ارائه آن نمی گذرد، باید دید تیم توسعه دهنده این پروژه چه راهکارهایی برای جذب مخاطب و سرمایه گذاری بر روی توکن این پروژه خواهند داشت.

۲) اکسیژن – Oxygen

اکسیژن می خواهد با استفاده از اهرم های معاملاتی، نقدینگی مدت دار، بازدهی منفعل و فروش استقراضی، پورتفوی شما را تقویت نماید. این پروژه یک سرویس بروکر عمده DeFi می باشد که قصد دارد سرمایه گذاری را دموکراتیک کند تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری ممکن را انجام دهید.

بعضی از قابلیت های کلیدی این پروژه شامل استفاده های مکرر از وثیقه یکسان، وثیقه گذاری متقابل و قیمت گذاری مبتنی بر بازار می باشد. مزایای این پروژه، این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم می آورد تا با وام دهی و وام گیری به صورت همزان به کسب درآمد بپردازند. شایان ذکر است که تمام معاملات روی اکسیژن از امنیت بالایی برخوردارند و اکسیژن نمی تواند به اطلاعات خصوصی شما دسترسی یابد، لذا می توانید با خیالی آسوده معاملات خود را در آن انجام دهید.

۳) رادیوم – Raydium

نخستین بازارساز خودکار بومی Solana به نام رادیوم، همچنین برنامه سفارشات مرکزی صرافی غیرمتمرکز سروم را لوریج می‌ کند تا معاملات سریع، نقدینگی عمیق و فرصت‌ های گوناگون کسب درآمد از رمزارزها را تسهیل نماید. در حالی که این پروتکل ارزش کل قفل‌ شده را از حد ۴۰۰ میلیون دلار گذرانده است، توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب نماید.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست؟


رادیوم همچنین Fusion Pools را تاسیس نمود تا پاداش‌ هایی را هم برای تامین کنندگان نقدینگی و هم برای استیکرها ارائه دهد و یک پل ارتباطی برای پروژه‌ هایی که قصد دارند به بلاک چین گواه اثبات سهام سولانا و سریوم راه پیدا کنند باشد. با توجه به این جایگاه، وضعیت آن در داخل اکوسیستم در حال توسعه سولانا تضمین خواهد شد.

۴) استپ فاینانس – Step Finance

استپ فاینانس این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا از پوزیشن های کریپتوی خود اطلاع پیدا کنید. زمانی که کیف پول شما متصل می شود، می توانید کنترل سرمایه گذاری را به دست گرفته و پورتفوی سرمایه گذاری خود را کاملا درک کنید. این سیستم نمای کاملی از ارائه دهندگان نقدینگی، توکن ها، ییلد فارمینگ و پوزیشن های شما را در اختیارتان قرار می دهد. شما معیارهای ارزشمندی را دریافت خواهید کرد که می تواند شما را در تصمیم گیری در خصوص امور مالی و پوزیشن های کریپتویی یاری دهد.

پروژه های بر بستر سولانا

جالب است بدانید اطلاعات موجود در برنامه از Raydium ،Serum و Orca جمع آوری می شود که در ادامه تک تک آن ها را معرفی کرده ایم. موجودی های کیف پول، توکن های LP و ییلد فارمینگ را در اطلاعات ارائه شده به وسیله استپ فاینانس پیدا می کنید. این برنامه همچنین استراتژی های سرمایه گذاری و خدمات جامع مبادله را نیز می تواند به بهترین شکل در اختیارتان قرار دهد.

۵) سولانیوم – Solanium 

شعار اصلی سولانیوم “تعریف مجدد جمع‌ آوری کمک مالی از طریق تمرکززدایی” می باشد. پلتفرم دیفای قدرت‌ گرفته از بلاک چین گواه اثبات سهام سولانا به منظور جمع‌ آوری پول، استیکینگ توکن بر پایه زمان و رای دادن در راستای مدیریت کلی شبکه است. سولانیوم با توکن SLIM که از یک کیف پول یکپارچه و صرافی غیرمتمرکز تشکیل شده است، به وسیله مدیریت کیف پول درون خطی از کیف پول‌ های متصل پشتیبانی به عمل می آورد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال سولانا چیست | معرفی رمزارز solana


در واقع یعنی این که کاربران به منظور مشاهده موجودی توکن خود یا مدیریت حساب‌ های خود مجبور به ترک این پورتال نیستند و این در حالی است که هنوز خیلی زود است، اخبار جدی از سولانیوم شنیده می‌ شود که انتظار می‌ رود جزئیات به مراتب بیش تری در خصوص اقتصاد توکنی و فروش عمومی در آینده در اختیار کاربران قرار دهد.

۶) سروم – Serum 

پروژه سروم یک پروژه سولانا DEX به حساب می آید که سرعت کم نظیر و هزینه‌ های معاملاتی بسیار پایینی را در امور مالی غیر متمرکز به همراه دارد. این پروژه بر بستر Solana طراحی شده است و بدون مجوز کار می کند. از آنجایی که سروم بر روی پلتفرم سولانا طراحی شده، معامله و تسویه حساب دوم را با دفترچه سفارش درون زنجیره‌ ای و هزینه gas بسیار کم امکانپذیر خواهد بود. تعداد زیادی از DEX‌ های گوناگون و همچنین سواپ‌ ها، یک پوزیشن معاملاتی به معنی حفظ نمودن حجم و موقعیت این پوزیشن، تا تاریخی مشخص است و کیف پول‌ های طراحی شده روی اکوسیستم Serum، وجود دارد.

۷) بنفیدا – Bonfida 

بنفیدا شبکه دیگری است که بالاتر از اکوسیستم سروم و سولانا قرار می گیرد. این پلتفرم مجموعه کاملی از محصولات را در اختیارتان قرار می دهد تا به کاهش فاصله بین Solana ،Serum و کاربران خودش کمک شایانی کرده باشد. به علاوه این پروژه با API خود تجزیه و تحلیل داده‌ ها را برای سولانا امکانپذیر می کند که به وسیله بعضی از بزرگ‌ ترین بازار سازها در این فضا مورد استفاده قرار می گیرد و به علت حضور آن، نرخ رشد بسیار خوبی به چشم می خورد.

به غیر از API و DEX ،Bonfida همچنین یک رابط گرافیکی است. GUI قابلیت هایی را که کاربران سروم درخواست می‌ کنند، ارائه می‌ دهد و UX/UI بسیار خوبی دارد. GUI برای توسعه پایگاه خود بنا دارد به اهداف خود دست پیدا کند که این اهداف عبارت اند از؛ بازارها و فهرست بندی انحصاری، انواع سفارشات پیشرفته درون زنجیره‌ای، تعیین سطح سفارشات از طریق چارت‌های تریدینگ ویو و گزینه‌ های پیشرفته و اساسی رابط کاربری.

۸) فانتوم – Phantom

تقریبا هرگونه تراکنش روی بلاک چین احتیاج به کیف پول دارد. فانتوم پاسخ سولانا به این نیاز است و انجام تراکنش ها از طریق بلاک چین سولانا را ایمن و مطمئن می کند. Phantom یک برنامه افزودنی کوچک به حساب می آید که می توانید به مرورگر وب خود اضافه نمایید. این برنامه قابلیت انجام طیف وسیعی از تراکنش ها، از جمله ارسال NFT، مبادله توکن ها، تراکنش های کاربردی Web3 و استیک کردن SOL را در اختیار کاربران قرار می دهد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار کدامند؟


کیف پول فانتوم از امنیت بالایی برخوردار است و همواره از حریم خصوصی شما محافظت به عمل می آورد. آن ها هیچ گونه اطلاعات قابل شناسایی را در حساب یا موجودی دارایی شما ذخیره نمی کنند. این برنامه افزودنی برای بیشتر مرورگرهای وب از جمله Chrome، Brave، Firefox و Edge در دسترس است.

۹) اورکا – Orca

اورکا یک صرافی دیجیتالی می باشد که در بستر سولانا ایجاد شده است و بر کاربر پسند بودن در آن تاکید بسیار زیادی شده است. Orca به دنبال ارائه یک تجربه ساده‌ تر و انسان محوری‌ تر برای معامله گران در سولانا است که این موضوع با استفاده از شاخص قیمت منصفانه، جمع کننده و بالانس‌ های توکن امکان پذیر خواهد شد. نخست، شاخص قیمت منصفانه برای حل یکی از حائز اهمیت ترین نقاط آسیب میان کاربران DeFi به وجود آمده است؛ تعیین این که آیا یک استخر مشخص در شرایط کنونی قیمت مناسبی ارائه می دهد یا نه.

از طریق شاخص قیمت منصفانه، کاربران احتیاجی به اعتماد کورکورانه به نرخ‌ های پیشنهادی DEX در بازار نخواهند داشت یا برای مقایسه نرخ‌ ها احتیاجی نیست از طریق ردیاب‌ ها و صرافی‌ ها که زمان زیادی هم نیاز دارند، جستجو نمایند. دوم، Orca تنها یک AMM نیست، بلکه یک جمع کننده هم به شمار می رود. در واقع هر بار که یک معامله را وارد می‌ کنید، بهترین نرخ موجود را از استخرهای نقدینگی Orca ارائه خواهد داد. نهایتا Orca یک پنل Tokens را به صورت مستقیم در رابط کاربری خود به وجود آورده است، تا جایی که کاربران این امکان را در اختیار دارند تا بالانس خود یا تمامی توکن های لیست شده در Orca را ببینند، از جمله آپدیت‌ های زنده و لحظه ای در صورت انجام یک معامله یا ارائه نقدینگی.

۱۰) منگو مارکت – Mango Markets

منگو مارکت معاملات کراس مارجین ۵ برابر را در اختیار کاربران قرار می دهد. هدف این پروژه ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز مناسب برای معامله گران و سازندگان می باشد. از قابلیت های اصلی این پروژه می توان به معاملات مارجین درون زنجیره‌ ای بر روی دفاتر سفارش محدود و قراردادهای آتی اشاره داشت که محرک‌ های اصلی درآمد صرافی متمرکز به حساب می آیند.

حتما بخوانید : آموزش سایت تریدینگ ویو بصورت رایگان


لذا انتقال آنها به DeFi یک مرحله حیاتی به منظور غلبه بر پلتفرم‌ های مالی متمرکز به حساب می آید. همچنین می‌ توان از این پلتفرم در راستای قرض دادن دارایی‌ های دیجیتالی یا ایفای نقش تامین کننده نقدینگی در هنگامی که پوزیشن‌ ها نیازهای وثیقه خود را برآورده نمی‌ کنند، استفاده نمود.


همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مطلب در مورد ۱۰ نمونه بارز پروژه های بستر سولانا صحبت کردیم. 

همچنین اگر دوست دارید در مورد تحلیل داده های درون شبکه بیت کوین اطلاعات کسب کنید، همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: