برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

وام جعاله مسکن چیست

بسیاری از شما در کامنت ها پرسیده بودید که وام جعاله مسکن چیست و چگونه وام جعاله مسکن بگیریم و به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد این که وام جعاله مسکن چیست صحبت کنیم تا نحوه دریافت وام جعاله مسکن را به زبان ساده در کنار هم دیگر یاد بگیرید. بنابراین اگر دریافت اطلاعات درباره چگونگی دریافت وام جعاله مسکن برایتان جالب است و یا متقاضی اخذ وام جعاله هستید، این مطلب به بهترین شکل به شما خواهد گفت که وام جعاله مسکن را دقیقا با چه شرایطی و در چه فرآیندی می توانید دریافت کنید.

وام جعاله مسکن چیست

تعمیر خانه، پس از گذشت چندین سال از کارکرد خانه، یکی از الزاماتی است که افراد خانه دار، باید آن را انجام دهند، ولی به هر روی هزینه تعمیر خانه، هزینه کمی نیست و افراد، می بایست به منظور تعمیر خانه و یا خرید وسایل مربوط به آن، هزینه بسیاری را متقبل شوند، از همین روی بانک مسکن، خدماتی را برای کسانی که قصد تعمیر خانه های خود را دارند، در نظر گرفته است.

حتما بخوانید : همه چیز درباره طرح مسکن ملی


وام جعاله مسکن، عنوان تسهیلاتی است که در حال حاضر به وسیله بانک مسکن، به اشخاص واجد شرایط و با ارائه مدارک مورد نیاز، به منظور تعمیرات منزل مسکونی و بعضا، خرید مسکن، اعطا می شود. با توجه به اهمیت بسیار وام تعمیرات منزل مسکونی، برای متقاضیان آن، در ادامه، در خصوص با وام جعاله مسکن، شرایط ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام در سال ۱۴۰۲، راهنمای ثبت نام وام جعاله بانک مسکن، میزان مبلغ وام تعمیرات و همچنین، میزان اقساط آن، مطالبی آورده شده است که قطعا می تواند شما را در این مسیر کمک کند؛

در سال های گذشته، وام های گوناگونی مثل وام ساخت مسکن، در حوزه مسکن، برای افراد متقاضی، لحاظ شده است که یکی از این وام ها، وام جعاله بانک مسکن به حساب می آید. وام جعاله مسکن، یکی از وام هایی است که به صورت اختصاصی  به کسانی که واجد شرایط دریافت این وام هستند تعلق می گیرد، ولی آیا می دانید وام جعاله مسکن چیست؟ در ادامه همراه کد بورسی باشید تا صفر تا ۱۰۰ وام جعاله مسکن را باهم بررسی کنیم؛

وام جعاله به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به صورت کلی وام تعمیرات خانه یا همان جعاله مسکن، به ۳ گروه از افراد زیر تعلق می گیرد و می تواند کمک کننده باشد :

  1. تعمیر خانه : کسانی که می خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر کنند، می توانند از وام تعمیرات مسکن یا همان تسهیلات جعاله مسکن استفاده کنند. تعمیراتی مانند تعویض درب، پنجره، تعویض سرامیک، تعویض کف پوش و … از جمله تعمیراتی است که می توان با وام جعاله بانک مسکن انجام داد.
  2. خرید وسایل و تکمیل تعمیرات خانه : کسانی که از قبل مراحل تعمیر خانه خود را انجام داده اند و الان قصد دارند که مراحل تکمیل تعمیرات منزل مسکونی خود را انجام دهند نیز می توانند برای دریافت تسهیلات جعاله مسکن، ثبت نام کرده و از این وام برای کار خود استفاده نمایند.
  3. خرید منزل مسکونی : گروهی از افراد دیگر که هنوز خانه نخریدند و به پول بیشتری برای خرید منزل مسکونی احتیاج دارند هم می توانند از تسهیلات جعاله منزل مسکونی، بهره برده و وام دریافتی خود را برای خرید خانه مثل وام خرید مسکن استفاده کنند.

لذا این ۳ گروه می توانند برای اخذ وام تعمیرات مسکن جعاله اقدام کنند. البته باید در نظر داشت که به منظور ثبت نام در وام جعاله مسکن، شرایط خاصی را باید دارا باشید که در ادامه تمامی آن ها را بررسی کرده ایم؛ پیش از این که بخواهیم در خصوص با شرایط وام تعمیرات مسکن صحبت کنیم، قصد داریم بدانیم که آیا برای دریافت وام تعمیرات مسکن، نیاز است که حتما در بانک مسکن، سپرده گذاری کرده باشیم یا خیر که در پاسخ باید گفت که این موضوع الزامی ندارد.

حتما بخوانید : تاثیر نرخ ارز بر قیمت مسکن


در واقع روش های گوناگونی برای گذاشتن وثیقه در بانک وجود دارد که یکی از این روش ها، سپرده گذاری است، اما کسانی که در بانک مسکن، سپرده گذاری نکرده اند هم قادرند با استفاده از دیگر از روش ها مثلدادن سفته، ترهین شش دانگ اموال غیر منقول به بانک و غیر، وام جعاله مسکن بگیرند. در همین خصوص، وزارت راه و شهرسازی اقدام به اعطای وام بافت فرسوده هم کرده است و می توان بدین وسیله برای بازسازی و ساخت و ساز اقدام کرد.

۱٫ جعاله از محل سپرده : جعاله با سپرده از محل حساب صندوق پس‌ انداز مسکن یکم، حساب صندوق پس‌ انداز مسکن، پس‌ انداز مسکن جوانان و صندوق پس‌ انداز ساخت مسکن قابل پرداخت است. جالب است بدانید که سقف این تسهیلات ۵ میلیون تومان است و نرخ سود آن ۱۱ درصد اعلام شده. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت این وام ۵ سال و پرداخت نخستین قسط ۱ ماه بعد از انعقاد قرارداد است. باید گفت که حداقل مدت انتظار برای دریافت این نوع وام ۶ ماه می باشد.

۲٫ جعاله از محل اوراق : چنانچه به مبلغ بیشتری برای وام تعمیرات احتیاج دارید و سپرده طولانی مدتی هم در بانک مسکن برای خود افتتاح نکرده‌ اید، بایستی اوراق بخرید. در نظر داشته باشید که سقف این نوع وام برای هر سند، ۵۰ میلیون تومان و سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت که بانک مسکن برای این نوع وام، ۵ سال می باشد که می‌ توان آن را به ۲ روش ساده و پلکانی در دستور کار قرار داد. به منظور خرید اوراق نیز می بایست به یکی از شعب بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری فرابورس مراجعه فرمایید.

برای وام جعاله مسکن چقدر باید اوراق بخریم؟

در این روش باید به ازای هر ۵۰۰ هزار تومان وام، بایستی یک برگه تسه خریداری کنید. با این حساب دریافت وام جعاله ۵۰ میلیونی، به ۱۰۰ برگه تسه نیاز دارد که قیمت هر کدام آن‌ ها تقریبا بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و این یعنی دریافت ۵۰ میلیون وام جعاله، تقریبا ۷ الی ۹ میلیون تومان خرج خواهد داشت.

شرایط دریافت وام مسکن جعاله

چگونگی دریافت وام جعاله مسکن

کسانی که قصد استفاده از وام جعاله مسکن ۱۴۰۲​ را دارند، باید شرایط مورد نیاز برای دریافت وام جعاله مسکن، داشته باشند، وگرنه امکان استفاده از این وام را نخواهند داشت. امروزه بانک های گوناگونی هستند که اقدام به ارائه خدمات وام تعمیرات واحد مسکن می کنند. برای مثال بانک مسکن، بانک ملت و بانک ملی از جمله بانک هایی به حساب می آیند که امکان دریافت وام جعاله مسکن را برای اشخاص گوناگون و واجد شرایط فراهم کرده اند.

  • چنانچه افراد واجد شرایط، به منظور دریافت وام جعاله مسکن، برای مرتبه دوم اقدام کنند، می توانند مجددا، این وام را با همان سقف مشخص دریافت کنند.
  • سن متقاضی دریافت وام تعمیرات مسکن، حداقل ۱۸ سال تمام است و کسانی که حتی دارای سپرده در بانک باشند و سن آن ها کم تر از ۱۸ سال باشد، امکان دریافت وام تعمیرات مسکن را نخواهند داشت.
  • مدت زمان بازپرداخت وام جعاله مسکن، در بانک های گوناگون و با توجه به مبلغ وام، گوناگون است. لذا بدیهی است که شما باید مطابق با شرایط بانک مد نظر خود، وام خود را پرداخت کنید.
  • ارائه وثیقه مناسب، به منظور دریافت وام جعاله مسکن، الزامی است. وثیقه مناسب، برای هر یک از بانک ها، متفاوت است و بعضی از بانک ها تنها سپرده گذاری در بانک را به عنوان وثیقه ای جهت دریافت وام تعمیرات مسکن قبول دارند.
  • میزان مبلغ وام تعمیرات در بانک های گوناگون، ۵۰ میلیون تومان است. لذا مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام تعمیرات مسکن، حداکثر مبلغی است که برای پرداخت وام به مشتریان ارائه می شود و با توجه به میزان درآمد فرد متقاضی و یا دیگر عوامل، امکان دارد این مبلغ، کاهش یابد.
  • باید توجه داشت که به منظور اخذ وام جعاله مسکن، اگر فرد متقاضی، حساب در بانک مد نظر داشته باشد، برای وضعیت چک های فرد متقاضی، استعلام هایی انجام می شود و چنانچه فرد، سابقه بد حسابی در بانک ها داشته باشد، وام تعمیرات واحد مسکونی به وی تعلق نخواهد گرفت.

شرایط دریافت وام جعاله از بانک مسکن

به منظور اخذ تسهیلات تعمیرات از بانک مسکن، امکان دریافت غیر حضوری این وام برای شما وجود دارد. لذا متقاضیان قادرند با توجه به شروط لازم، برای دریافت وام جعاله مسکن از طریق بانک مسکن اقدام نمایند. در این بخش در مورد شرایط وام جعاله بانک مسکن مواردی که نیاز است علاوه بر شرایط کلی دریافت وام جعالی مسکن بدانید را لیست کرده ایم؛

  • استعلام عدم وجود سابقه چک بازگشتی و بدهی وام و انجام استعلام داخل بانکی، ضروری است.
  • اگر مدت سپرده گذاری افراد برای کسانی که می خواهند با وثیقه سپرده گذاری، وام تعمیرات مسکن را دریافت کنند، بیش از ۱ سال باشد، ۱ درصد تخفیف بر روی سود سپرده گذاری در نظر گرفته می شود.
  • کسانی که قصد دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک مسکن را دارند، قادرند با ارائه سند ۶ دانگ، ارائه سفته و یا سپرده گذاری های گوناگون انجام شده در بانک، وام تعمیرات مسکن را اخذ کنند.

شرایط گرفتن وام جعاله از بانک ملی

به منظور دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک ملی، امکان دریافت غیر حضوری این وام را خواهید داشت. لذا متقاضیان باید با توجه به شروط لازم، به منظور دریافت وام جعاله مسکن، از طریق این بانک اقدام کنند. در این بخش در مورد شرایط وام جعاله بانک مسکن مواردی که نیاز است علاوه بر شرایط کلی دریافت وام جعالی مسکن بدانید را لیست کرده ایم؛

  • مبلغ دریافت وام جعاله مسکن متقاضی، باید متناسب با مبلغ درآمد فرد متقاضی باشد.
  • مبلغ وام درخواستی، برای جعاله مسکن، به بودجه شعبه بانک ملی بستگی خواهد داشت.
  • امکان دریافت وام تعمیرات مسکن در بانک ملی، با سپرده گذاری و یا ارائه سند ۶ دانگ وجود دارد.
  • متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری، به یکی از شعبه های محل سکونت خود، وام جعاله مسکن را دریافت کنند.

شرایط دریافت وام جعاله از بانک صادرات

به منظور دریافت وام جعاله مسکن از بانک صادرات می توانید با توجه به شروط لازم، برای دریافت وام تعمیرات مسکن، از طریق این بانک اقدام کنید. در این بخش در مورد شرایط وام جعاله بانک مسکن مواردی که نیاز است علاوه بر شرایط کلی دریافت وام جعالی مسکن بدانید را لیست کرده ایم؛

  • متقاضیان وام تعمیرات مسکن، نباید سابقه چک بازگشتی داشته باشند.
  • متقاضیان نباید پیش از این، وام جعاله مسکن را از بانک صادرات گرفته باشند.
  • متقاضیان نباید به بانک صادرات، برای پرداخت قسط بدهکار باشند و یا وامی داشته باشند که هنوز با بانک تسویه نشده است.
  • امکان دریافت وام تعمیرات مسکن از طریق بانک صادرات، با ارائه سند ۶ دانگ وجود دارد؛ البته در نظر داشته باشید ملکی که افراد، برای دریافت وام ارائه می کنید، باید به نام خودتان باشد.

آن دسته از کسانی که قصد ثبت نام وام ودیعه مسکن را دارند، می توانند در زمان ثبت نام این تسهیلات، به شکل غیر حضوری، از طریق مراجعه به سایت saman.mrud.ir به منظور ثبت نام اقدام نمایند. روش های سرمایه گذاری در املاک را در این مطلب به زبان ساده یاد بگیرید؛

مدارک لازم برای دریافت وام جعاله مسکن

کسانی که قصد اخذ وام جعاله مسکن را دارند، باید در ابتدای امر مدارک لازم جهت دریافت وام تعمیرات مسکن را آماده کرده و در ادامه درخواست خود را برای ثبت نام در وام جعاله مسکن، به بانک مد نظر خود ارائه کنند. همچنین این امکان وجود دارد که مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام وام جعاله مسکن ۱۴۰۲​​ با توجه به نوع بانک، فرق کند ولی به صورت کلی، افراد باید با در دست داشتن مدارک زیر، برای وام تعمیرات واحد های مسکونی ثبت نام نمایند و چنانچه دارای شرایط لازم بودند، این وام را دریافت کنند؛

  • ارائه شناسنامه و تصویر آن
  • ارائه کارت ملی و تصویر آن
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای ضامن وام (در صورت نیاز به ضامن)
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای وثیقه های مجاز، دریافت وام جعاله مسکن ۱۴۰۲ و …
  • ارائه مدارک مربوط به کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم، برای بعضی از بانک ها ضروری می باشد.
  • ارائه مدارک مربوط به شغل و احراز درآمد فرد متقاضی وام جعاله مسکن ۱۴۰۲​، به برخی از بانک ها الزامی است.
  • ارائه مدارک مربوط به ضامن ها، برای بانک هایی که برای دریافت وام جعاله مسکن، به ضامن احتیاج دارند، الزامی می باشد.
  • ارائه سند مالکیت ملکی که قرار است تعمیر شود؛ در نظر داشته باشید که ملک باید حتما به نام وام گیرنده باشد، وگرنه دریافت وام برای افراد امکان پذیر نخواهد بود.

مدارک لازم برای وام جعاله بانک مسکن

یکی از بانک هایی که وام تعمیرات مسکن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، بانک مسکن است. لذا کسانی که قصد دریافت وام جعاله مسکن را دارند، باید به منظور دریافت این وام، مدارک مورد نیاز را تهیه کنند. مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام جعاله از طریق بانک مسکن به شرح زیر می باشد:

  • ارائه شناسنامه و کپی از صفحات آن
  • ارائه کارت ملی و کپی از پشت و روی آن
  • تکمیل برگه مربوط به ثبت نام وام جعاله مسکن ۱۴۰۲​
  • ارائه سفته های مورد نیاز برای کسانی که قصد دریافت وام با ارائه سفته را دارند.
  • ارائه سند مالکیت ملکی که قرار است تعمیر شود؛ ملک باید به نام وام گیرنده باشد.
  • ارائه سند مالکیت ۶ دانگ، برای کسانی که قصد دریافت وام با وثیقه ۶ دانگ را دارند.

مدارک لازم برای وام جعاله بانک ملی

کسانی که قصد اخذ وام تعمیرات مسکن را دارند و قصد دارند از طریق بانک ملی این وام را دریافت کنند، باید مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام جعاله مسکن را آماده کنند که این موارد به شرح زیر می باشد:

  • ارائه یک قطعه عکس از فرد متقاضی وام
  • ارائه شناسنامه و کپی از شناسنامه فرد متقاضی
  • تکمیل برگه مربوط به ثبت نام تسهیلات تعمیرات مسکن ۱۴۰۲
  • ارائه کپی از اسناد و یا مدارک مربوط به مالکیت فرد متقاضی وام
  • ارائه شماره حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز و تاریخ افتتاح آن
  • ارائه صورت برآورد هزینه های معامله، شامل قیمت زمین، قیمت تهیه مصالح و …
  • ارائه پروانه ساخت، در صورتی که موضوع دریافت وام، احداث خانه و مسکن باشد.
  • ارائه یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری، انتظامی و تعهدات، پس از انعقاد قرارداد، تا پایان مرحله واریز و تسویه وام

نحوه ثبت نام وام جعاله بانک مسکن

کسانی که شرایط ثبت نام وام جعاله بانک مسکن ۱۴۰۲​​ و یا دیگر بانک ها را دارا هستند، می توانند مراحل ثبت نام، به منظور دریافت این وام را در دستور کار قرار دهند و اگر شرایط آن ها، جهت دریافت وام تعمیرات مسکن احراز شد، قادر به دریافت این وام خواهند بود. به صورت کلی، دو روش جهت دریافت وام تعمیرات مسکن و سایر وام ها وجود دارد؛ نخستین روش، روش حضوری می باشد و افرادی که قصد دارند وام تعمیرات مسکن، دریافت کنند، می توانند به شکل مراجعه حضوری، درخواست خود را در شعب بانک مد نظر خود ثبت نمایند.

حتما بخوانید : پیش بینی بازار مسکن در سال ۱۴۰۲


در روش بعدی که همه بانک ها امکان آن را فراهم نکرده اند، نیاز است که اشخاص، مراحل ثبت نام خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهند. درباره ثبت نام وام جعاله مسکن باید توجه داشت که این امر از طریق یکی از دو روشی که پیش تر بیان شد، قابل انجام است. در ادامه، بیشتر با نحوه ثبت نام وام جعاله بانک مسکن ۱۴۰۲​،​ به صورت آنلاین و غیر حضوری از طریق سایت بانک مسکن آشنا خواهیم شد.

اگر شرایط لازم به منظور دریافت وام تعمیرات مسکن را دارا هستید و قصد دارید که این وام را از سوی بانک مسکن دریافت کنید، می توانید برای ثبت نام آن، مثل ثبت نام نهضت ملی مسکن، مراحل ثبت نام خود را از طریق سایت بانک مسکن، به شکل غیر حضوری انجام دهید. همچنین افراد می توانندبه شکل حضوری به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به صورت حضوری در دستور کار قرار دهند.

۱٫ به منظور ثبت نام در تسهیلات جعاله مسکن، در ابتدای امر می بایست وارد سایت بانک مسکن کشور، به نشانی loan.bank-maskan.ir شوید و در ادامه وارد صفحه اصلی سایت بانک مسکن شوید و بر روی گزینه سامانه درخواست تسهیلات کلیک نمایید.

۲٫ به منظور ثبت درخواست وام جدید، باید گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید. اگر که پیش از این ثبت نام خود را در این سایت انجام داده اید، می توانید از طریق پیگیری درخواست، مراحل پیگیری درخواست را انجام دهید.

۳٫ سپس شما به سامانه ثبت درخواست تسهیلات بانک مسکن وارد شده اید. به منظور ورود به فرم ثبت نام، شماره موبایل خود را وارد کرده و در ادامه بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

۴٫ گوشی تلفن همراه خود را چک کنید؛ یک پیامک حاوی کد احراز به شماره تلفن همراه شما ارسال شده است؛ به منظور احراز هویت خود، این کد را در بخش تعیین شده وارد کنید و در ادامه روی گزینه احراز هویت کلیک نمایید.

۵٫ در گام بعدی، فرم ثبت نام تسهیلات وام های بانک مسکن را مشاهده خواهید کرد. شما باید به منظور تکمیل مراحل ثبت نام خود در این سامانه، حتما تمامی مراحل را به صورت صحیح انجام دهید و بعد از انجام هر مرحله، به مرحله بعدی وارد شوید. به منظور ثبت نام در وام تعمیرات مسکن، بر روی گزینه جعاله تعمیر مسکن، کلیک کرده و محل تسهیلات خود را از بین گزینه های نشان داده شده انتخاب نمایید. باید بدانید که جهت پیگیری مراحل ثبت نام خود، باید کد پیگیری ثبت نام خود را یادداشت کرده باشید. حتما مراحل مربوط به ثبت نام در وام جعاله مسکن را به درستی انجام دهید تا اطلاعات شما به درستی ثبت گردد.

نکته : اگر که قصد دارید در دیگر بانک ها برای ثبت نام وام جعاله مسکن اقدام کنید، باید مطابق با مراحل تعیین شده از طریق بانک مد نظر خود، مراحل ثبت نام در تسهیلات جعاله مسکن را انجام دهید. شایان ذکر است که هر یک از بانک ها، روش های خاصی را برای ثبت نام وام جعاله مسکن، لحاظ می کنند. برای مثال، در بانک مسکن، امکان ثبت نام غیر حضوری وام جعاله مسکن وجود دارد، ولی امکان دارد در بعضی از بانک ها، ثبت نام غیر حضوری از طریق سایت بانک ها امکان پذیر نباشد. در این صورت باید به صورت حضوری به شعبه بانک مورد نظر خود مراجعه کنید و مراحل مربوط به ثبت نام وام تعمیرات مسکن را انجام دهید.

مبلغ وام جعاله مسکن سال ۱۴۰۲

کسانی که شرایط ثبت نام و دریافت وام تعمیرات مسکن ۱۴۰۲​ را دارا هستند می توانند در صورت احراز شرایط، میزان مبلغ وام تعمیرات ۱۴۰۲ که توسط بانک، مشخص می شود را دریافت کنند. با توجه به افزایش هزینه های مربوط به تعمیرات مسکن، بدیهی است که میزان مبلغ وام جعاله مسکن، در هر سال، نسبت به میزان مبلغ وام تعمیرات سال های گذشته افزایش یابد.

حتما بخوانید : وام مسکن سال ۱۴۰۲


همان طور که گفتیم، بانک های گوناگونی خدمات مربوط به تسهیلات وام جعاله مسکن را ارائه می کنند که هر یک از آن ها، طبق شرایطی که دارند، مبلغ وام خاصی را به متقاضیان دریافت وام تعمیرات مسکن ارائه می دهند، ولی به صورت کلی در پاسخ به این سوال که وام جعاله مسکن یعنی چقدر است باید گفت که حداکثر میزان مبلغ وام جعاله مسکن در سال گذشته، به صورت یکسان، در سرتاسر کشور و در تمامی بانک ها، ۵۰ میلیون تومان، ابلاغ شد.

نکته : کسانی که می خواهند از دیگر بانک ها، به غیر از بانک مسکن، وام جعاله بگیرند، باید بدانند که میزان مبلغ وام تعمیرات، در هر یک از بانک ها، با یکدیگر فرق می کند. بیشترین مبلغی که برای وام جعاله منزل مسکونی در اختیار اشخاص قرار می گیرد، مربوط به بانک های سامان، ملی و گردشگری است. این بانک ها، به مبلغ ۵۰ میلیون تومان، به افراد واجد شرایط ثبت نام وام جعاله منزل مسکونی ارائه می کنند. میزان مبلغ وام تعمیرات، در سایر بانک های کشور یا مشابه بانک مسکن و یا از بانک مسکن کم تر است. البته، میزان بودجه هر یک از بانک ها، در تعیین میزان مبلغ تسهیلات جعاله مسکن، بیشتری اثرگذاری ممکن را دارد.

محاسبه اقساط وام جعاله مسکن

با توجه به این موضوع که میزان مبلغ وام تعمیرات ۱۴۰۲، در هر یک از بانک های کشور، مثل بانک مسکن، بانک دی، بانک صادرات و … با یکدیگر فرق می کند، پس نمی توان مبلغ مشخصی را برای اقساط تمامی بانک های کشور بیان کرد، به این خاطر که به منظور تعیین میزان اقساط وام جعاله مسکن، نیاز است که موارد زیر مد نظر قرار گیرند. در این بخش موارد تاثیرگذار در محاسبه میزان اقساط جعاله مسکن را آورده ایم تا دید خوبی نسبت به این موضوع پیدا کنید؛

  • میزان کل وام دریافتی : میزان کل وام دریافتی، به وسیله فرد متقاضی، تاثیر بسیاری در تعیین میزان مبلغ اقساط ماهانه وام تعمیرات مسکن دارد. اگر میزان کل وام دریافتی زیاد باشد، مبلغ اقساط ماهانه هم زیادتر می شود. البته در نظر داشته باشید که مدت زمان بازپرداخت وام و سود وام نیز نقش حائز اهمیتی در تعیین میزان اقساط تسهیلات خواهند داشت.
  • میزان سودی که قرار است روی وام گرفته شود : امروزه بانک های گوناگونی که اقدام به ارائه خدمات وام جعاله مسکن می کنند، میزان سود گوناگونی می گیرند. بیشترین سودی که برای وام جعاله مسکن اخذ می شود، ۱۸ درصد است. بدیهی است که هر چقدر میزان سود وام بیشتر باشد، میزان اقساط ماهانه هم افزایش می یابد.
  • مدت بازپرداخت : مدت زمان بازپرداخت وام، از جمله مواردی است که در تعیین میزان اقساط وام، حائز اهمیت است. امروزه بعضی از بانک ها مثل بانک مسکن و بانک گردشگری، به مدت ۵ سال، مبلغ وام را قسط بندی می کنند، ولی امکان دارد که برخی از بانک ها، مدت زمان بازپرداخت را به کم تر از ۳ سال برسانند.

با توجه به این که سقف وام تعمیرات مسکن، در بانک مسکن و سود آن، از قبل تعیین شده است، میزان اقساط وام جعاله مسکن بانک مسکن هم مشخص است. لذا کسانی که قصد دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی را دارند، می توانند به مدت ۶۰ ماه کل وام و سود آن را بازپرداخت کنند. با توجه به اینکه سقف وام تعمیرات مسکن ۱۴۰۲، در هر یک از بانک های کشور فرق می کند، بدیهی است که میزان اقساط وام جعاله مسکن نیز در هر یک از بانک ها متفاوت باشد.

حتما بخوانید : تسه یا اوراق امتیاز تسهیلات مسکن چیست؟


کسانی که قصد اطلاع از میزان اقساط وام جعاله مسکن ۱۴۰۲​ بانک مد نظر خود را دارند، باید از بانک خودشان استعلام دریافت کنند. برای مثال بانک گردشگری، به میزان ۵۰ میلیون تومان، وام تعمیرات مسکن ارائه می کند که افراد باید اقساط ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خود را در اقساط ۶۰ ماهه به این بانک پرداخت کنند.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

یکی از بهترین روش ها برای تعمیر خانه های آسیب دیده، بازسازی مساکن قدیمی و تمکیل خانه های در دست ساخت استفاده از وام جعاله بانک مسکن می باشد. به منظور دریافت این وام می بایست نسبت به ثبت نام وام جعاله بانک مسکن از طریق سامانه مربوطه به نشانی اینترنتی loan.bank-maskan.ir اقدام کنید. در نظر داشته باشید که ثبت نام وام جعاله بانک مسکن ۱۴۰۲​، از طریق سامانه درخواست تسهیلات بانک مسکن، به شکل آنلاین قابل انجام است. از شرایط دریافت این وام هم می توان به عدم وجود سابقه چک بازگشتی اشاره داشت و مدارک لازم، شناسنامه، کارت ملی، سند مالکیت ملکی و … می باشند.

در این مطلب کد بورسی، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه را به طور کامل توضیح دادیم تا شما بتوانید به سادگی در خانه خود، این کار را انجام دهید. البته به منظور ثبت نام وام جعاله مسکن، دارا بودن یک سری شرایط و ارائه برخی مدارک نیز ضروری می باشد که این شرایط و مدارک را هم به صورت کامل برای شما بیان کردیم. لذا چنانچه واجد شرایط دریافت این وام هستید، می توانید از طریق سامانه مذکور، کار ثبت درخواست خود را انجام داده و منتظر تایید بانک بمانید. اگر که پس از کارشناسی و بررسی مدارک، درخواست شما مورد تایید قرار گیرد، این وام بسته به محل آن، با سقف مبلغی ۵۰ میلیون تومان در اختیار شما قرار می گیرد و باید طی ۶۰ ماه آن را بازپرداخت فرمایید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که وام جعاله مسکن چیست و چطور می توانید با چه شرایطی آن را از چه بانک هایی دریافت کنید.  

همچنین اگر دوست دارید استراتژی سرمایه گذاری در مسکن را به زبان ساده یاد بگیرید، همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید؛

حال که دیگر می دانید وام جعاله مسکن چیست و چطور کار می کند، لطفا در بخش دیدگاه ها بنویسید که این وام به شما تعلق می گیرد یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: