برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همه چیز در مورد بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید و یا دوست دارید در دنیای رمزارزها مثل بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و … فعالیت داشته باشید و سود دلاری به دست آورید، باید نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال مورد نظر و موارد این چنینی را به صورت کامل بلد باشید، چرا که اگر مثلا همه چیز در مورد بایننس کوین بلد نباشید، در زمان خرید از صرافی یا شخص، در زمان نگهداری ارز در کیف پول معتبر و امن و همچنان در زمان فروش و نقد کردن ارز مورد نظرتان با مشکل مواجه خواهید شد، لذا دانستن همه چیز در مورد بایننس کوین قطعا می تواند شما را برای سرمایه گذاری و ترید این ارز دیجیتال آماده و مجهز نماید. در این مطلب همان طور که مطلع هستید، از بین ارزهای دیجیتال معتبر در دنیای کریپتوکارنسی، قصد داریم در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین صحبت کنیم و همه چیز در مورد بایننس کوین را به شما عزیزان به زبان ساده و کاملا رایگان آموزش دهیم، پس این فرصت را از دست ندهید و این مطلب جذاب رو دنبال کنید.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین

بایننس کوین با نام اختصاری BNB، به وسیله بزرگ ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال یعنی صرافی بایننس عرضه شده است. این کوین برای کاربران بایننس مزایایی مثل کم کردن کارمزد معاملات، افزایش شانس دریافت توکن ‌های IEO و کاربردهای دیگری دارد که با گسترش فعالیت ‌های بایننس در آینده خود را نشان خواهد داد. در این مطلب به بررسی ارز دیجیتال بایننس کوین می پردازیم و نحوه کار کردن آن را به همراه تاریخچه مختصری از صرافی بیان کنیم. قیمت توکن بایننس در ابتدای ورود به این صرافی در حدود ۰.۱ دلار خرید و فروش می شد. رویکرد این صرافی که کاربران را به سوی خود هدایت می ‌کرد موجب شد تا در اواخر ۲۰۱۷ بایننس به یکی از صرافی‌ های پرطرفدار تبدیل شود و همزمان با آن قیمت توکن BNB تا ۲۵ دلار هم افزایش پیدا کند. ارزش توکن BNB به شدت به فعالیت‌ های صرافی و تحت تاثیر بایننس می باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


از همین روی بایننس کوین جزو معدود توکن ‌هایی بود که کم ترین افت ارزش را در بازار نزولی ۲۰۱۸ تجربه نمود و با شروع سال ۲۰۱۹، رشد عالی را تجربه کرد. در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی این توکن کار خود را با قیمت ۶ دلار شروع کرد و امروزه با طی یک روند صعودی شدید به حدود ۳۵ دلار هم رسیده است. بسیاری افت ارزش BNB را منوط به اتفاق ناخوشایندی مثل هک شدن بایننس می ‌دانستند، ولی حتی با وقوع این اتفاق در ماه گذشته، تغییر قابل توجهی در ارزش بایننس کوین ایجاد نشد و چند هفته پس از آن روند صعودی‌ خود را با قدرت بیشتر از سر گرفت. یکی از برنامه ‌هایی که باعث افزایش قیمت BNB در طول زمان خواهد شد، کاهش تعداد در گردش توکن ‌های آن است که با برنامه سوزاندن توکن‌ ها ایجاد می شود. تا به امروز ۶ دوره از سوزاندن توکن ‌های BNB انجام شده است که طی آن ‌ها بیش از ۱۰٫۵ میلیون واحد BNB سوزانده شده است.

آیا بایننس ‌کوین قانونی است؟

با توجه به سند استراتژیکی که به وسیله بایننس کوین افشا شده و از ۴ مؤلفه هدف، ساختار سازمانی، طرح تعاملی و همچنین طرح پروانه برخوردار می باشد و می ‌توان گفت که بایننس‌ کوین قانونی می باشد، چرا که به دنبال افشای این سند ایالات متحده درصد شدت اجرای قانون بر این شرکت را کاهش داده است.

نحوه خرید بایننس کوین

در حال حاضر بایننس کوین قابلیت استخراج ندارد، به خاطر این که تمامی کوین ‌های آن در زمان ICO یا همان عرضه اولیه استخراج شده ‌اند. برای خرید ارز دیجیتال بایننس کوین دو روش وجود دارد که در دو حالت مختلف، به شرح زیر می باشد :

  1. شما مالک بیت‌ کوین، اتریوم و دیگر آلت‌ کوین ‌ها هستید، و در حال حاضر قصد دارید بایننس کوین بخرید؛ روال این کار ساده است و تنها کافی است به ارزش کوین های خود، بایننس کوین دریافت نمایید.
  2. شما هیچ ارز دیجیتالی ندارید و در حال حاضر قصد دارید بایننس کوین بخرید؛ برای انجام این کار در ابتدا باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید. توصیه ما این است که به سراغ ارزی با نقدینگی و ثبات بالا بروید، ارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، ریپل و … از طریق سایت‌ های معتبر و امن برای خرید ارز خود اقدام نمایید. بعد  از آن می ‌توانید به سایت بایننس مراجعه کنید و آن را به بایننس کوین تبدیل کنید. البته باید توجه داشت که سایت ‌های دیگری هم هستند که از بایننس کوین پشتیبانی به عمل می آورند، ولی نقدینگی ‌آن ها خیلی زیاد نیست و از آنجایی که این ارز برای انجام تراکنش ‌ها در صرافی Binance طراحی شده است، بهتر است این ارز را از سایت خودشان بخرید.

معرفی والت رسمی بایننس کوین

کیف پول تراست والت نسخه موبایلی رسمی بزرگترین صرافی ارزدیجیتال جهان، بایننس، است. این کیف پول به روزرسانی های زیادی را برای پشتیبانی از چند ارز دیجیتال گوناگون در یک کیف پول اجرا می کند. ریبرندینگ تراست والت که در دنیای بلاکچین به عنوان بهترین اپلیکیشن والت اتریوم شناخته شده است، بر پیشرفت های گوناگونی که منجر به ارائه برنامه شده است و همچنین قابلیت هایی که قرار است به زودی به آن اضافه شود، تاکید می کند. از آنجایی که کیف پول تراست بایننس در ژولای سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، تیم راه اندازی آن جهت توسعه کارایی و تبدیل شدن به یک کیف پول چند ارزی و غیرمتمرکز، حداکثر استفاده را از منابع خود کرده است.

ارز دیجیتال بایننس کوین

کیف پول تراست که امکان ذخیره تمام توکن های ERC20 و ERC721 را فراهم کرده است، در مرحله بعدی پشتیبانی از بلاکچین های گوناگون را به خدمات خود افزود و در نتیجه توانایی فعلا آن برای پشتیبانی بیش از ۱۴ بلاکچین است و به زودی تعداد بیشتری به آن افزوده می شوند. بلاکچین های تحت پشتیبانی عبارت اند از؛ بیت کوین، بیت کوین کش، کالیستو دش، اتریوم، اتریوم کلاسیک، گو چین، آیکون، لایت کوین، شبکه POA، تومو چین، ترون، وی چین و وان چین.

کاربرد‌های بایننس

پلتفرم لانچ ‌پد به عنوان بستری برای برگزاری عرضه اولیه صرافی تا به امروز سرمایه ‌پذیری جمعی را برای چند پروژه گوناگون انجام داده است. کاربران با داشتن توکن‌ های BNB بلیط‌هایی را دریافت می‌ کنند که با آن ‌ها شانس خود را برای دریافت توکن پروژه ‌ها افزایش می دهند. همین طور بایننس یک برنامه‌ رفرال بسیار بزرگ دارد؛ به این طریق که هر کاربر با لینک بازاریابی دیگری ثبت ‌نام کند ۲۰ درصد از کمیسیون کاربر به فرد رفرال دهنده تعلق خواهد گرفت.

حتما بخوانید : خرید ارز پولکادات | ارز دیجیتال دات (dot) چیست؟


استفاده از توکن بایننس برای تخفیف ترید‌ها در صرافی بایننس سال اول ۵۰ درصد، سال دوم ۲۵ درصد، سال سوم ۱۲٫۵ درصد، سال چهارم ۶٫۲۵ و در نهایت در سال ۵ به بعد این تخفیف دیگر وجود ندارد. علاوه بر این ۳۱ مورد کاربرد دیگر در سایت بایننس برای توکن BNB لیست شده که بیشتر آن‌ ها استفاده از توکن بایننس در پلتفرم‌ های شرکای خود است. این همکاری به صورت متقابل بوده و ارزهای دیجیتال پروژه‌ های گوناگون نیز در بایننس برای معامله قرار گرفته است. بایننس توکن بایننس کوین را برای تبادلات داخلی صرافی ایجاد کرده است. همین طور بایننس به عنوان یکی از مورداعتمادترین صرافی ‌های رمزارزها شناخته شده که تراکنش ‌ها را در سریع ترین حالت ممکن قابل انجام است.

تخفیف هزینه معاملاتی BNB

زمانی که ارز بایننس کوین را در صرافی بایننس نگه می ‌دارید، علارغم اینکه کدام جفت ارز را معامله می‌ کنید، می ‌توانید هزینه‌ های معاملاتی ‌خود را با بایننس کوین بپردازید. وقتی که این کار را انجام می ‌دهید، در مقایسه با هزینه ‌های معاملات عادی، ۲۵ درصد تخفیف دریافت می ‌کنید. همچنین می توانید در هر زمان که قصد دارید، گزینه پرداخت هزینه با BNB را در تنظیمات حساب Binance خود فعال و یا غیرفعال نمایید.

مزایای استفاده از بایننس کوین

  • امکان مبادله‌ آن با ارزهای فیات
  • انجام فرایندهای تراکنش با سرعت بالا
  • دارای هزینه ‌ای پایین در بازار ارزهای دیجیتال
  • امکان بهره ‌مندی از تخفیف در هزینه‌ معاملات Binance
  • امکان استفاده از آن در خارج از پلتفرم معاملاتی Binance
  • دسترسی آسان به آن از طریق دسک تاپ، HTML5، iOS و Android
  • دسترسی گسترده؛ صرافی Binance امکان معامله بیش از ۴۰ جفت ارز را فراهم می آورد

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بایننس کوین

  • از آنجایی که این توکن مثل بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، مبتنی بر اتریوم است، امکان دارد افزایش رقابت و کاهش احتمالی ارزش آن در آینده را به همراه داشته باشد.
  • این واقعیت که بایننس کوین محدود به صرافی بایننس است و روند آن به اعتبار و عملکرد این صرافی بسیار وابسته است، می ‌تواند یک مشکل اساسی باشد. این موضوع موجب می ‌شود، بایننس کوین نتواند به تنهایی مسیر حرکت خود را مشخص نماید.
  • سیاست بازخرید Binance می‌ تواند قیمت ‌ها را کم کند؛ از آنجایی که توسعه ‌دهندگان BNB قصد دارند بخش معینی از کوین ‌ها در آینده بازخرید کنند، احتمالا ارزش آن کم می شود و این امکان دارد به سقوط قیمتش منتهی شود.

درآمد بایننس کوین از کجاست؟

نمی شود درباره همه چیز در مورد بایننس کوین صحبت کنیم و ندانیم که درآمد بایننس کوین کجاست؟ سیستمی که بایننس کوین برای خروجی‌های خود در نظر گرفته است باعث می ‌شود که کارمزد تراکنش ‌ها تا حد زیادی کم شود و همچنین این فشرده کردن و کاهش کارمزدها باعث سرعت بالا در تراکنش‌ ها نیز خواهد شد. به صورتی که کارمزد بیت ‌کوین ۶ ساتوشی در هر یک بایت است، ولی کارمزد بایننس‌ کوین به ۱۰۰ ساتوشی در هر یک بایت می ‌رسد که این قابلیت خود موجب جذب کردن ماینرها به استخراج بایننس ‌کوین است.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


اگر به کیف ‌پول بایننس کوین توجه داشته باشید، متوجه می شوید که در کم تر از یک ساعت بایننس‌کوین ۷ بسته دسته ‌بندی ‌شده را ارسال کرده است و هر بسته به صورت معمول از ۳۶ خروجی برخوردار است که در یک جمع‌ بندی می ‌توان گفت کل این پرداختی‎ ها ۰٫۰۱ کوین پرداخت کرده و با در نظر گرفتن قیمت کنونی به مبلغی در حدود ۷۹٫۳۶ دلار می ‌رسد. در حال حاضر تصور کنید که هر یک از این بسته ‌بندی ‌ها بیانگر تراکنش‎ ها و استخراج کاربران باشد و هر یک بسته کارمزدی برابر با ۰٫۰۰۰۵ بیت ‌کوین باشد یعنی بایننس از مجموع این ۷ بسته استخراج ‌شده ۰٫۱۲۵ کوین به ارزش ۹۹۲ دلار کارمزد از تراکنش‌ های انجام ‌شده می‎ گیرد.

تفاوت بایننس کوین با سایر رمزارزها

  1. بر خلاف بیت کوین، عملکرد بایننس کوین محدود به تراکنش های همتا به همتا نمی باشد، بلکه بخشی جدا نشدنی از اکوسیستم بایننس است. ارز دیجیتال BNB در حقیقت ابزاری برای جمع آوری درآمد برای این سیستم عامل است.
  2. ارز دیجیتال بایننس کوین برای استفاده شدن در پلتفرم چند مزیت منحصر به فرد دارد. کاربران با استفاده از BNB می توانند از حق تخفیف ویژه ای برخوردار شوند که این امر با هیچ ارز دیجیتال دیگری میسر نخواهد شد.
  3. صرافی بایننس در کنار مبادله ارز، از یک پلتفرم آزمایشگاهی نیز برخوردار است که می توان برای پروژه های بلاک چین سرمایه گذاری از آن ها بهره گرفت. همان طور که در سایت بایننس نوشته شده است، آزمایشگاه بایننس یک صندوق تاثیرگذار اجتماعی و ابتکاری برای سرمایه گذاری، توانمندسازی کار آفرینان، پروژه ها و جوامع تبلیغاتی در حوزه سرمایه گذاری به حساب می آید.

سرمایه گذاری در بایننس کوین سودآور است؟

بسیاری بر این باورند که بایننس کوین یک سرمایه گذاری مناسب به حساب می آید که یکی از ایمن ‌ترین ارزهای دیجیتال موجود است. البته هیچ کس به صورت قطعی نمی تواند درباره آینده نظری ارائه دهد. این رمز ارز در درجه اول برای پرداخت کارمزد در صرافی ارز دیجیتال بایننس کارایی دارد؛ در سال ۲۰۱۷، معامله گرانی که تراکنش ‌های خود را با بایننس کوین در صرافی Binance انجام می ‌دادند، تا ۲۵ درصد تخفیف می گرفتند و این تخفیف، حتی در برخی مواقع به بیش از ۵۰ درصد نیز می ‌رسید!

در سال اول استفاده، تخفیف ۵۰ درصد در تمام کارمزدها، در سال دوم تخفیف ۲۵ درصد، در سال سوم تخفیف ۱۲.۵ درصد و در سال چهارم تخفیف ۶.۷۵ درصد وجود دارد و از سال پنجم به بعد هیچ تخفیفی وجود ندارد. این ساختار به عنوان یک انگیزه برای کاربران برای خرید بایننس کوین و انجام معاملات در صرافی بایننس استفاده می شود. این یک روش بسیار هوشمندانه برای بازگرداندن تریدرها به سیستم بایننس است و بایننس کوین را می ‌توان مثل یک کوپن تخفیف در نظر گرفت. همه چیز درباره صرافی کوکوین را می توانید اینجا مطالعه کنید.

ولی سوال اصلی اینجاست که آینده بایننس کوین چگونه رقم خواهد خورد؟ بیشتر افراد بر این باورند که بایننس این تخفیف ۲۵ درصدی را کاهش نداده و دلیل آن این است که آن ها قصد دارند محبوبیت و حسن نیت خود را در نزد تریدرها باقی بگذارد. همچنین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در سال چهارم یعنی ۲۰۲۱، تخفیف به ۶.۷۵ درصد کاهش پیدا کند. اگر این اتفاق رخ دهد، این امکان وجود دارد که علاقه به بایننس کوین با کاهش شدیدی روبرو شود، مگر این که دلیل دیگری برای ترید یا نگهداری آن ارائه دهند. ارزش این کوین به وسیله صرافی بایننس پشتیبانی می ‌شود. چنانچه اخباری در مورد صرافی بایننس یا چانگ پنگ ژائو ملقب به CZ، بنیانگذار اصلی این صرافی، منتشر شود، می ‌تواند بر ارزش ارز دیجیتالی بایننس کوین تاثیر بگذارد.

آیا نوسانات قیمتی بایننس کوین زیاد است؟

بایننس کوین یک کوین تقریبا ایمن به حساب می آید و مثل سایر رمزارزها نوسانات زیادی ندارد، از همین روی این به معنای دشوارتر شدن حدس نقاط ورود و خروج کلیدی و کسب سود در نوسانات این ارز است. با این وجود هنوز هم می ‌تواند مفید باشد، چرا که شما به عنوان یک تریدر در جایی که بخواهید ارزش دارایی خود را هنگام نزول بازار ارزهای دیجیتال حفظ کنید، می ‌توانید از این کوین استفاده نمایید.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در آلت کوین ها بهتر است یا بیت کوین؟


اکثر معامله گر ها وقتی که معاملات خود را تمام کردند و یا بازار بیش از حد بی ثبات شده باشد، سرمایه خود را بیرون می کشند. با این حال مشکل نقدینگی در ارزهای فیات این است که می ‌تواند هزینه ‌بر و زمان ‌بر باشد. با استفاده از بایننس کوین، معامله گر ها قادر هستند وجوه خود را به صورت موقت ذخیره کنند، تا وقتی که مجددا بخواهند که ترید خود را آغاز کنند. در حالت ایده آل، چنانچه قصد دارید از بایننس کوین به عنوان تخفیف در صرافی بایننس یا مکانی ثابت برای ذخیره دارایی خود در زمان‌های پرنوسان استفاده کنید، لذا شما باید خواستار پایدار بودن این کوین باشید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

بایننس کوین را می ‌توان بهترین رمز ارز متمرکز جهان به حساب آورد. این ارز دیجیتال از کاربردهای بسیار مناسبی برخوردار است، به ویژه برای کاربرانی که از صرافی بایننس استفاده می کنند. با این وجود که انتقادهایی نیز در نحوه کنترل آن وجود دارد، ولی وجود پشتوانه‌ ای بزرگ به نام صرافی بایننس می ‌تواند برای هر ارز دیجیتالی بسیار مفید و تاثیر‌گذار باشد. با این که از عمر این رمز ارز تنها ۳ سال می ‌گذرد، ولی توانسته است بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند. چنانچه شما نیز از آن دسته کاربرانی هستنید که از بایننس کوین استفاده می ‌کنید، می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بایننس به ‌عنوان معروف ‌ترین و معتبرترین صرافی  ارز دیجیتالی با ارائه و عرضه‌ بایننس کوین نقشی حائز اهمیتی در مسیر رشد ارزهای دیجیتالی ایفا می کند. وجود حجم بالای معاملات با بایننس کوین و قرار داشتن در بستر ایمن شبکه‌ بایننس موجب شده است تا در مدت کوتاهی که از حضور و عمرش در دنیای رمز ارزها می ‌گذرد، به گزینه ‌ای قابل ‌اعتنا و قابل ‌اعتماد تبدیل شود.

بدیهی است که جاده‌ رمزارزهایی در حال طی کردن مسیر خود به ‌سمت شکوفایی است. البته هر چند وقت یک بار، وقایع و معضلات رنگارنگی مانند شرایط اقتصاد جهانی و سنگ ‌اندازی ‌های دولت ‌ها و بانک‌ ها مسیر حرکت ارزهای دیجیتالی را مشوش می ‌کند، ولی واقعیت این است که فناوری‌ های تازه در حوزه‌ اقتصاد و امور مالی برای درجا زدن و فرار ساخته نشده ‌اند و مطمئنا علی ‌رغم همه پیچ ‌و تاب ‌ها به مسیر رشد خود ادامه می دهند.

در انتها امیدوارم همه چیز در مورد بایننس کوین را یاد گرفته باشید.

همچنین اگر دوست دارید بدانید شرایط نگهداری ارز در صرافی بایننس چگونه است می توانید این راهنما را مطالعه نمایید.

در صورتی که هنوز سوالی راجب ارز دیجیتال بایننس کوین دارید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: