برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همه چیز درباره ارز دیجیتال مونرو

دوست دارید همه چیز درباره ارز دیجیتال مونرو را یکجا و کاملا رایگان یاد بگیرید؟ مونرو، یک ارز دیجیتال امن و پیگیر گریز است؛ دلیل به وجود آمدن این ارز دیجیتال، شفافیت روزافزون آن است که افراد زیادی به طرف آن جذب و علاقه مند شده اند؛ الگوریتم مونرو از اجماع اثبات کار استفاده می کند و اثبات کار بدین معنی است که مونرو مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است. در ادامه با توجه به این که قصد داریم همه چیز درباره ارز دیجیتال مونرو را بگوییم، به این موارد خواهیم پرداخت که ارز دیجیتال مونرو چیست و چطور کار می کند و یا حتی این که در آینده این ارز چه قیمت هایی پیدا می کند را نیز می توانید در این مطلب مشاهده کنید.

همه چیز درباره ارز دیجیتال مونرو

مونرو در زبان اسپرانتوبه معنی سکه است؛ در این بلاک چین، هر ۲ دقیقه یک بلاک استخراج شده و به زنجیره اضافه می شود؛ مونرو یک پروژه منبع باز است که توسط یک تیم ۷ نفره اداره می شود از این ۷ نفر، ۵ نفر از افراد تیم ناشناس هستند و ۲ نفر هویت خود را مشخص نموده اند. این رمزارز از یک پروتکل رمزنگاری لایه کاربردی ساخته شده که تمرکز آن استفاده از امضای حلقوی است، مفهوم امضای حلقوی، اولین بار در سال ۲۰۰۱ و در کنفرانس رمزنگاری کوئیزلند استرالیا ارائه شد و افرادی که این روش رمزنگاری را معرفی کردند: ران ریوست، آدی شمیر و یافل تامان بودند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در واقع امضاهای حلقوی، پایه و اساس سازوکار تراکنش مونرو پس از مخابره از سوی کیف پولهاست؛ استفاده اصلی از مونرو به خاطر آدرسهای مخفی و پیگیرگریز بودن تراکنشهاست که این ویژگی از دیده شدن عمومی فرستنده و گیرنده جلوگیری می کند و شما می توانید به طور انتخابی و با استفاده از سیستم کلید عمومی تعیین کنید که چه کسانی قادر به مشاهده فرستنده و گیرنده باشند.

چرا مونرو تا این اندازه جذاب است؟ 

  1. تمرکز زدایی : مونرو به سطح بالایی از غیر متمرکز سازی معتقد است.
  2. حریم شخصی : این رمزارز برای حریم شخصی اهمیت بسیار زیادی قائل است.
  3. امنیت : اعتماد کاربران با تکیه بر انجام تراکنش هایشان بدون اینکه با خطا و یا حمله مواجه شوند.

هدف ساخت ارز دیجیتال مونرو چیست؟

هدف کلی ساخت این ارز دیجیتال، اجازه پرداخت سریع، ارزان و بدون ترس از سانسور است زیرا که هیچ محدودیتی در اندازه بلوک از پیش تعیین شده وجود ندارد.

چرا مونرو منحصر به فرد است؟

بزرگترین هدف مونرو، دستیابی به بالاترین سطح عدم تمرکز است به این معنی که کاربر نیازی به اعتماد به شخص دیگری در شبکه ندارد و همچنین حفظ حریم خصوصی در این پروژه از طریق چند ویژگی متمایز به دست می آید؛ این ارز دیجیتال در مقایسه با بیت کوین که هر گردش آن شماره سریال خاص خود را دارد؛ این ویژگی را دارد که می توان میزان استفاده از ارز رمزنگاری شده را کنترل کرد، مونرو کاملاٌ تبدیل پذیر است.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال yfi | ارز دیجیتال یرن فایننس چیست؟


اعمال محدودیت های لازم از طریق امضای حلقه ای حاصل می شود، به خاطر ویژگی هایی که مونرو دارد باعث شده که مونرو به جای بیت کوین و به خصوص در بازارهای darknet برای معاملات غیر قانونی به طور افزایشی، مورد استفاده قرار گیرد، مونرو از سیستم متفاوتی برای کلیدهایی مانند بیت کوین و اتریوم استفاده می کند، در این رمزارزها فقط یک جفت کلید وجود دارد: یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی، در حالیکه مونرو از یک کلید نمایش عمومی و یک کلید نمایش خصوصی و هر دو کلید هزینه عمومی و خصوصی استفاده میکند.

امنیت مونرو تا چه اندازه قوی است؟ 

یکی از هدفهای مونرو جلوگیری از تمرکز است، در این شبکه از مکانیزمی اجماعی به نام کریپتونایت استفاده می شود که مبتنی بر سیستم اثبات کار است، اثبات کار، الگوریتم proof _of _work یا به اختصار pow یکی از روش های اجماع در ارزهای دیجیتال است.

مزایای ارز دیجیتالی مونرو

  • بلاک چین محدودیتی ندارد.
  • ردیابی تراکنش ها غیر ممکن است.
  • تیم بزرگی از توسعه دهندگان متعهد بر روی پروژه کار می کنند.
  • در این شبکه، انجام معاملات برای ارتباط با شخص غیرممکن است.
  • مونرو به عنوان یکی از خصوصی ترین ارزرمزهای پایه به شمار میرود.
  • خودتان می توانید انتخاب کنید که چه کسانی می توانند معاملات شما را ببینند.

معایب ارز دیجیتالی مونرو

  • ذخیره مونرو به روشی که به صورت کامل ایمن باشد بسیار سخت تر از اکثر رمزپایه های دیگر است.
  • مونرو مبتنی بر بیت کوین نیست و توسعه برنامه هایی که با زنجیره بلوکی آن تعامل دارند دشوارتر است.
  • برای مونرو کیف پولهای متنوعی ساخته نشده است و هیچ کیف پول سخت افزاری که از مونرو پشتیبانی کند وجود ندارد.

نماد اختصاری مونرو؛ XMR 

مونرو با این نماد شناخته می شود که با ارزش بازار که حدود ۳/۶۱ میلیارد دلار است در رتبه ۲۶ بازار قرار دارد و سهم ۲۶ درصد از کل بازار را در اختیار دارد.

بهترین کیف پول های رمزارز مونرو

  • Edge
  • Abra 
  • Bit corn 
  • Bit fi 
  • Mobi 
  • Atomic Wallet
  • XMR Wallet 
  • CAKE Wallet 
  • Moneru Jo
  • Monero Gul
  • Monero Core Cli ent 
  • Coin Spot 
  • Eo.Finance 
  • Monero F ree Wallet 
  • My Monero  Wallet 
  • Crypto nator
  • Circle Invest
  • Multi_Cryptocurrency Wallet

استخراج مونرو چگونه است؟

فرآیند مونرو، تاٌیید معاملات در بلاک چین ارز رمزنگاری شده برای به دست آوردن پاداش در قالب سکه های XMR است ، باید دقت کنید این ارز رمزنگاری شده مشابه بیت کوین کار می کند با این تفاوت که بیشتر به دنبال تسهیل معاملات خصوصی است؛ استخراج XMR زمانی است که از طریق نرم افزار استخراج مونرو، سکه های جدیدی بر روی سیستم عامل غیر متمرکز ایجاد شود.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال چین لینک چیست و چطور کار میکند؟


مونرو را می توان با استفاده از از کارت گرافیک GPU و پردازنده های مرکزی CPU استخراج کرد، تا قبل از دسامبر ۲۰۱۹ استخراج مونرو فقط با کارت گرافیک امکان پذیر بود؛ اما با آپدیت های انجام شده در دسامبر، استخراج سودآور مونرو، فقط با CPU ممکن است و کارت گرافیک دیگر به صرفه نیست؛ اگر چه استخراج مونرو را می توان با CPU های سیستم خانگی انجام داد ولی نباید انتظار سود زیاد داشت.

الگوریتم اثبات کار مونرو، از اوایل دسامبر ۲۰۱۹ از کریپتونایت به رندوم اکس تغییر یافت، زیرا که این الگوریتم برای کار با CPU بهینه سازی شده است تا قبل از این به روز رسانی، استخراج مونرو سود چندانی نداشت و زمانهای زیادی بود که دیگر کسی به طور حرفه ای به این کار توجه نمی کرد اما از این تاریخ به بعد، دوباره استخراج مونرو مورد توجه قرار گرفته است.

نحوه آماده سازی سخت افزار استخراج مونرو

به کیس های کامپیوتر برای ماینینگ، ریگ استخراج می گویند که این ریگ های استخراج باید دارای شرایط زیر باشند:

CPU قدرتمند : اگر قصد ماینینگ حرفه ای دارید بهتر است از پردازنده جدید سری رایزن از شرکت AMD استفاده کنید؛ دو شرکت INTEL و AMD بزرگترین تولیدکنندگان CPU در دنیا هستند؛ هر CPU  یک قدرت پردازش خاص خودش را دارد که به آن هش ریت می گویند با داشتن هش ریت هر پردازنده و مراجعه به ماشین حساب ماینینگ، می توانید سود تقریبی خود را محاسبه کنید.

شاسی یا قاب کیس : شاسی وسیله ای برای قرار دادن قطعات ریگ روی آن است؛ شاسی باید به گونه ای باشد که قطعات به خوبی روی آن پیچ شوند و نامتعادل نباشند.

ارز دیجیتال مونرو

منبع تغذیه مناسب : برای اینکه از صدمه دیدن قطعات جلوگیری کنید؛ میزان توان مصرفی ریگ شما بیشتر از ۳۵۰ ولت نخواهد شد؛ اما به دلیل نوسانات برق در ایران، بهتر است از یک منبع تغذیه ۴۳۰ گرین با برندهای معتبر استفاده کنید.

رم : برای استخراج؛ به رم زیادی احتیاج ندارید، یک رم ۸ گیگا بایتی با سرعت ۳۰۰۰ کافی است بهترین برند رم موجود، Gskill است.

کارت گرافیک : برای استخراج با CPU شما اصلاٌ نیاز به کارت گرافیک ندارید، یک کارت گرافیک معمولی که با مادربرد شما سازگار باشد کافی است.

درایو SSD : درایو ۱۲۰ گیگا بایتی SSD برای راه اندازی کار شما کافی است، برای ماینینگ حرفه ای هارد معمولی مناسب نیست.

کابل های مورد نیاز : اگر شما قطعات داخل کیس را نو بخرید معمولاٌ خودشان کابل های لازم را دارند و دیگر نیاز به خرید کابل برای اتصالات مختلف در ریگ نیست.

مادربرد : شما به یک مادربرد مناسب برای اتصال قطعات نیاز دارید؛ برای خرید مادربرد؛ دقیق تحقیق کنید و مطمئن شوید که با دیگر سخت افزار های شما سازگار است.

اینترنت ADSL +مودم : برای استخراج، به اینترنت خیلی پرسرعت نیاز ندارید ولی پایدار بودن و عدم قطعی بسیار مهم است؛ بهترین نوع اینترنت برای استخراج، اینترنت خانگی ADSL یا LTE _TD است که می توانید از طریق مخابرات برای خط تلفن ثابت، اینترنت را فعال کنید و برای اتصال به اینترنت، شما نیاز به مودم دارید؛ یک مودم ساده و بادوام کفایت می کند با کابل Enthernet می توانید مودم خود را به کارت شبکه مادربرد متصل کنید، استخراج مونرو، حجم زیادی را مصرف نمی کند ممکن است حداکثر ۵ گیگ اینترنت در ماه مصرف داشته باشید.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال متال چیست و چطور کار میکند؟


نصب سیستم عامل و درایوها : شما می توانید از سیستم عاملهای ویندوز، مک، لینوکس برای اجرای نرم افزار های استخراج مونرو بهره ببرید، ولی پیشنهاد ما نصب ویندوز ۱۰ است.

نرم افزار استخراج مونرو : برنامه ای که به شما کمک می کند سخت افزار استخراج خود را با زنجیره بلوک coin متصل کنید؛ انواع زیادی کارت گرافیک از نرم افزارهای مختلف استخراج، پشتیبانی می کنند. CC Miner (این ماینر با استفاده از کارتهای Nvidia محبوب است)، XMR Stak (که با کارتهای Nvidia  و cpu و AMD GPU قابل دریافت است) و Monero S pelunket (که برای ماینرهای CPU ایده آل است).

روش های استخراج مونرو با کامپیوتر 

به سه روش می توانید اینکار را انجام دهید :

۱) به عنوان یک ماینر انفرادی XMR: ماینری است مستقیماٌ با بلاک چین ارتباط برقرار می کند.

۲) پیوستن به استخر مونرو: اگر شما قصد استخراج به صورت فردی دارید باید مطلع باشید که اینکار عملاٌ برای شما سوددهی کمی دارد و یا اینکه بسیار زمانبر است، برای اینکه بتوانید سود بیشتری داشته باشید باید در یک استخر عضو شوید این عضویت به شما کمک می کند تا آسانتر به درآمد برسید، استخرها محلی هستند که ماینرها و یا استخراج کننده ها در آنجا جمع می شوند، در حال حاضر استخرهای زیادی هستند که در حال فعالیت هستند، یک استخر خوب باید دارای ویژگی هایی باشد که می توان به کارمزد خوب، امنیت بالا، توجه کرد؛ زیرا هر فرد به اندازه ای در استخری که کار می کند سهیم است به طور شفاف هر اندازه از منابع ماینرتان را که در اختیار استخر قرار می دهید، استخر همانقدر به شما باید پاداش بدهد.

۳) با استفاده از خدمات استخراج ابر مونرو.

نحوه ذخیره سازی مونرو

کریپتوکارنسی مونرو به دلیل ماهیتی که دارد، یک ارز امن محسوب می شود؛ در بعضی از صرافی های مهم ذکر نشده است اگر چه شما می توانید این ارز را در بایننس خریداری کنید اما باید بدانید که توسط کوین بیس پشتیبانی نمی شود و شاید لازم باشد مقدار ی از ارز خود را به بیت کوین تبدیل کرده و از بستر تجاری کوچکتری استفاده کنید؛ قبلا ذخیره سازی مونرو کاری دشوار بود زیرا که باید کیف پول خود را با استفاده از فرمانهایی خاص، باز می کردید همین مسئله باعث می شد که برای بسیاری از کاربران خوشایند نباشد، ولی هم اکنون روش های ساده تری برای ذخیره سازی وجود دارد :

  1. ابتدا به سایت www.mymonero.com مراجعه میکنید.
  2. گزینه ساخت اکانت  (create account) را انتخاب کنید.
  3. کلید ورود خصوصی را فشار دهید.
  4. کلید ورود خصوصی را برای بار دوم در باکس زیر کلید وارد کنید.
  5. به این ترتیب شما اولین کیف پول مونرو خود را ایجاد کرده اید.

آینده مونرو چگونه رقم خواهد خورد؟

در دنیایی که به نظر می رسد هیچ چیز خصوصیات واقعی را ارائه نمی دهد مسلماٌ همگی خواستار ارزهایی با محوریت حریم خصوصی هستند؛ مونرو این ویژگی را دارد که به افراد اجازه دهد در سراسر جهان بدون نیاز به اجازه هیچ مرجعی و با سرعت زیاد معامله انجام دهند.

حتما بخوانید : پیش بینی آینده اتریوم + آینده ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک


حتی کلاهبرداران نیز از ویژگی حفظ حریم خصوصی مونرو قدردانی کرده اند، حتی مونرو توسط دولتهایی مانند کره شمالی برای دور زدن تحریمهای بین المللی مورد استفاده قرار گرفته است به همین دلیل این احتمال وجود دارد که مونرو، مورد حمله دولتهایی که کمتر به فکر یک روش کاملاٌ خصوصی هستند قرار گیرد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

مونرو یک رمزارز با پروتکل رمزنگاری لایه کاربردی است که تمرکز آن استفاده از امضای حلقوی است، هدف اصلی مونرو، دستیابی به بالاترین سطح عدم تمرکز است و همچنین مونرو کاملاٌ تبدیل پذیر است.

مونرو مزایایی دارد و وجود همین مزایاست که این رمزارز را برای افراد بسیاری جذاب کرده است جذابیت مونرو را می توان به این سه عامل مرتبط دانست؛ امنیت بسیار بالا، اهمیتی که برای حریم شخصی افراد قائل است، اعتقاد به تمرکز زدایی، به نظر میرسد آینده مونرو بسیار شفاف و درخشان است و همچنین این ارز دیجیتال قابل اثبات است.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، همه چیز درباره ارز دیجیتال مونرو را بررسی کردیم. 

چنانچه به دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری های این چنینی علاقه دارید، می توانید همه چیز درباره ارز زیلیکا را همین الان اینجا یاد بگیرید.

برای دوستانتان بفرستید: