برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ + پیش بینی قیمت

از آنجایی که چیز زیادی تا هاوینگ بعدی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ میلادی نمانده است، بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان حوزه کریپتوکارنسی، به دنبال اخبار و پیش بینی ها در مورد هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ هستند. هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ از چیزی که فکرش را می کنیم به ما نزدیک تر است ولی قرار است قیمت بیت کوین در هاوینگ بعدی چه تغییراتی را تجربه کند؟ کارشناسان خبره و معروف این حوزه چه می گویند؟ ما به عنوان سرمایه گذار چه رویکردی را باید در مورد سرمایه گذاری در بازار رمزارزها در پیش بگیریم؟ در این مطلب ما قصد داریم صفر تا ۱۰۰ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ را مورد بررسی قرار دهیم و حتی کوچک ترین نکات مهم در این خصوص را نیز از قلم نمی اندازیم، پس تا انتها با کد بورسی همراه بمانید.

هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴

هر ۴ سال، مقدار بیت‌ کوینی که به ماینرهای این رمز ارز داده می‌ شود، طی فرآیندی که به عنوان Bitcoin Halving شناخته می‌ شود، نصف می‌ شود. مخترع بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، بر این باور بود که کمبود می تواند موجب افزایش ارزش شود. لذا بیت کوین از این نظر تحولی بود که توانست برای نخستین بار یک محصول دیجیتالی را کمیاب کند به شکلی که تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود داشته باشد. ایده محدود کردن عرضه و هاوینگ بیت کوین در تضاد آشکار با نحوه عملکرد ارزهای فیات مثل دلار آمریکا است. ارزهای فیات در ابتدای امر با قوانین محکمی ایجاد شدند؛ برای مثال برای ایجاد یک دلار، دولت آمریکا می بایست مقدار معینی طلا را ذخیره می کرد که این امر به عنوان استاندارد طلا شناخته شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


با گذشت زمان، این قوانین با نوسازی اقتصادی منسوخ شدند و دولت ها در طول دوره های رکود مالی شدید مثل جنگ جهانی دوم، پول بیشتری برای کمک به تحریک اقتصاد در حال مبارزه چاپ کردند. لذا رفته رفته این قوانین به سیستم حال حاضر تبدیل شدند که در آن دولت ها قادرند هر زمان که دوست داشته باشند، پول چاپ کنند. ساتوشی ناکاموتو بر این باور بود که این کاهش ارزش پول فیات می‌ تواند اثرات زیان باری داشته باشد، لذا با ایجاد کد، مانع از ایجاد بیت‌ کوین بیشتر به وسیله هر کسی شد. حال یکی از سوالات کاربران رمزارزها اینجاست که هاوینگ بیت کوین دقیقا چه زمانی است؟ در پاسخ باید گفت که هاوینگ بعدی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد. جالب است بدانید که آخرین هاوینگ بیت کوین در ۱۱ مه سال ۲۰۲۰ انجام شد.

امروزه بیش از ۱۹ میلیون از کل عرضه ۲۱ میلیونی بیت کوین استخراج شده است و به صورت میانگین روزانه ۹۰۰ بیت کوین استخراج و روانه بازار ارزهای دیجیتالی می شود که نهایتا، از طریق صرافی های دیجیتال به گردش در می‌ آیند. هاوینگ‌ های بیت کوین تا وقتی که آخرین بیت کوین استخراج شود، ادامه می یابد و این طور پیش بینی می‌ شود که این اتفاق در سال ۲۱۴۰ رخ دهد. در این خصوص که تاریخ هاوینگ بیت کوین چه زمانی است، باید گفت که این رویداد در بلاک ۸۴۰ هزار بیت کوین انجام می شود که سه تاریخ گوناگون برای هاوینگ بعدی بیت کوین در نظر گرفته شده است. همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، آخرین هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۱۱ مه ۲۰۲۰ روی داد و اگر در نظر بگیریم که برخی بر این باورند که زمان هاوینگ بعدی بیت کوین دقیقا ۱۳۸۲ روز بعد این تاریخ یعنی در ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ خواهد بود و این احتمال وجود دارد که پس از آن قیمت بیت کوین با نوسان مواجه گردد.

با این وجود چنانچه در نظر بگیریم که استخراج هر بیت کوین ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد، این طور پیش بینی می شود که تاریخ آخرین هاوینگ بیت کوین در ۱ مه سال ۲۰۲۴ باشد که یعنی زمان باقی مانده تا هاوینگ بیت کوین دقیقا ۱۴۵۱ روز پس از آخرین هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۰ است. البته با نگاهی عمیق تر، در خواهیم یافت که زمان استخراج هر بیت کوین کم تر از ۱۰ دقیقه و به صورت دقیق تر ۹/۲ دقیقه می باشد و این در حالی است که زمان استخراج هر بلاک در دو سال آینده ۹/۲ باشد، هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ به صورت دقیق تر در تاریخ ۱۷ مارس خواهد بود. در ادامه به طور مفصل به هاوینگ بعدی بیت کوین و تاثیر هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ بر قیمت این ارز دیجیتال می پردازیم اما قبل از آن خوب است نگاهی مختصر به چیستی هاوینگ بیت کوین بی اندازیم؛

هاوینگ بیت کوین چیست؟

هاوینگ یا Halving در معنا به معنی نصف کردن است. این عبارت در شبکه بیت کوین هم با همین مفهوم استفاده می شود. بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک یا تقریباً هر ۴ سال، پاداش بلاکی که به استخراج‌ کنندگان برای تایید و پردازش تراکنش‌ ها اعطا می شود، به نصف کاهش پیدا می کند. سیستم پاداش‌ دهی شبکه بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ ادامه دارد و این زمانی است که تمامی ۲۱ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده باشد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


در آن زمان، بدین منظور که همچنان شبکه از نظر امنیت پایداری خود را حفظ نماید و ماینرها هم فعالیت خود را ادامه دهند، کارمزد تراکنش‌ ها جایگزین پاداش دریافتی می شود. در واقع این کارمزدها تضمین می‌ کند که ماینرها همچنان انگیزه استخراج و حفظ شبکه را دارند. همان طور که اشاره کردیم حداکثر عرضه کل بیت کوین ۲۱ میلیون واحد است و تا به امروز، تقریبا ۱۹ میلیون بیت کوین استخراج شده و این بدین معنی ایست که تنها حدود ۱٫۹ میلیون بیت کوین باقی مانده است تا تمامی بیت‌‌ کوین‌ های موجود استخراج گردد.

تاریخ هاوینگ های بیت کوین

تاریخ هاوینگ بیت کوین در ۲۰۱۲ : نخستین هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ زمانی که بلاک ۲۱۰ هزار به وسیله ماینر‌ها استخراج شد انجام شد. پیش از هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۱ پاداش استخراج ماینر‌ها ۵۰ بیت کوین بود که به نصف، یعنی ۲۵ بیت کوین کاهش یافت. قیمت بیت کوین در روز هاوینگ حدود ۱۲/۳۵ دلار بود.

زمان هاوینگ بیت کوین در ۲۰۱۶ : هاوینگ بعدی بیت کوین مربوط به تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۱۶ می باشد که تا این تاریخ بلاک ۴۲۰ هزار بیت کوین استخراج شده بود. پاداش استخراج هر بیت کوین پس از هاوینگ به ۱۲/۵ بیت کوین کاهش پیدا کرده و قیمت هر بیت کوین در روز هاوینگ ۲۰۱۶ به ۶۵۰ دلار رسید.

تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۰ : آخرین هاوینگ بیت کوین در ۱۱ مه ۲۰۲۰ و زمانی که بلاک ۶۳۰ هزار بیت کوین استخراج شده بود، صورت پذیرفت که در نتیجه آن پاداش هاوینگ هر بلاک به ۶/۲۵ بیت کوین رسید و به نصف کاهش یافت. در این تاریخ به صورت دقیق ۹۳/۷۵ درصد کل بیت کوین استخراج شده بود و قیمت بیت کوین به ۸/۸۲۱ دلار افزایش یافت.

هاوینگ بعدی بیت کوین ۲۰۲۴ : در این خصوص که هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ دقیقا چه تاریخی است، باید گفت که هاوینگ چهارم در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ و در بلاک ۸۴۰ هزار بیت کوین رخ خواهد داد؛ لذا زمان باقی مانده تا هاوینگ بیت کوین بیش از ۲ سال است. تا این تاریخ به صورت دقیق ۹۶/۸۷۵ درصد کل عرضه بیت کوین استخراج می شود و پاداش استخراج هم به ۳/۱۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک کاهش پیدا خواهد کرد.

پنجمین هاوینگ بیت کوین در ۲۰۲۸ : پنجمین هاوینگ بیت کوین پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۸ باشد و پس از استخراج بلاک ۱۰۵۰۰۰۰ در دستور کار قرار گیرد. تا این تاریخ به طور دقیق ۹۸/۴۳۷۵ درصد بیت کوین‌ های موجود استخراج شده و پاداش استخراج هم به ۱/۵۶۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک کاهش پیدا خواهد کرد.

نکته : البته هاوینگ های ۲۰۳۲، ۲۰۳۶ و ۲۰۴۰ هم در نوبت هستند که در سال های آینده بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت ولی با توجه به نزدیک بودن به هاوینگ ۲۰۲۴، بیشتر در مورد این هاوینگ و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین و ماینینگ آن می پردازیم.

تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

از جمله تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین می‌ توان به کاهش پاداش ماینینگ برای ماینر‌ها اشاره کرد که به دنبال آن میزان پول یا همان پاداش ماینر پس از اضافه کردن بلاک جدید به بلاکچین کاهش پیدا خواهد کرد. میزان پاداش ماینر‌ها جریان بیت کوین در گردش را تعیین می‌ کند و در نتیجه کاهش این پاداش، جریان بیت کوین در گردش هم کاهش پیدا می کند.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳


پس از این، موضوع عرضه و تقاضا مطرح خواهد شد و این در حالی است که پس از هاوینگ بیت کوین میزان عرضه کاهش پیدا خواهد کرد، تقاضا امکان دارد کاهش یا افزایش پیدا کند و نهایتا قیمت تغییر می کند. نرخ تورم یا قدرت خرید سرمایه گذاران برای خرید بیت کوین به علت هاوینگ کاهش پیدا خواهد کرد. بیت کوین یک دارایی ضد تورمی می باشد که برای کاهش تورم دارایی‌ های خود تا حدود زیادی به هاوینگ احتیاج دارد.

تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

نرخ تورم بیت کوین در سال ۲۰۱۱ حدود ۵۰ درصد بود که پس از هاوینگ در ۲۰۱۲ به ۱۲ درصد و در ادامه در تاریخ هاوینگ بیت کوین در ۲۰۱۶ به حدود ۴ تا ۵ درصد کاهش یافت و امروزه نرخ تورم بیت کوین ۱/۷۷ درصد است. همچنین پس از هر هاوینگ، قیمت بیت کوین نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت. در حقیقت با نگاهی دقیق تر بر نمودار هاوینگ بیت کوین، مشاهده خواهیم کرد که پس از هر هاوینگ قیمت بیت کوین روند صعودی پیدا کرده است. این افزایش قیمت بیت کوین بعد از هر هاوینگ، به دنبال کاهش عرضه و افزایش تقاضا بوده است.

تأثیر هاوینگ روی شبکه بیت‌ کوین : به این خاطر که هاوینگ بیت‌ کوین یک رویداد حائز اهمیت است، تأثیر بسیاری بر بخش های مختلف درگیر در شبکه این ارز دیجیتال خواهد داشت.

تأثیرات هاوینگ روی سرمایه‌ گذاران : این اقدام به صورت کلی به افزایش قیمت ارز دیجیتال به علت کاهش عرضه و افزایش تقاضا منجر خواهد شد که این موضوع، خبر خوبی برای سرمایه‌ گذاران به حساب می آید. فعالیت معاملاتی روی بلاک چین بیت‌ کوین با پیش‌ بینی هاوینگ افزایش پیدا خواهد کرد.

تأثیرات Halving روی ماینرها : تاثیر استخراج بر اکوسیستم بیت کوین خیلی ساده نیست. از طرفی کاهش عرضه بیت‌ کوین، تقاضا و قیمت‌ ها را بیشتر می کند، ولی پاداش‌ های کم تر هم می تواند بقای ماینرهای شخصی را در اکوسیستم این ارز سخت تر کند، چرا که این امکان وجود دارد که رقابت با سازمان‌ های بزرگ استخراج بیت کوین برای آن ها سخت باشد. بر اساس تحقیقات، ظرفیت استخراج این ارز نسبت به قیمت آن متضاد است؛ لذا وقتی که قیمت ارز دیجیتال بیشتر می شود، تعداد ماینرها در اکوسیستم آن کاهش پیدا خواهد کرد. یک رویداد هاوینگ بیت کوین می‌ تواند احتمال حمله ۵۱ درصدی به شبکه بیت کوین را بیشتر کند، چرا که ماینرها از شبکه آن خارج می‌ شوند و نهایتا امنیت شبکه کاهش پیدا خواهد کرد.

  • هاوینگ اول : در سال ۲۰۱۲ قیمت بیت‌ کوین از ۱۱ دلار به ۱۲ دلار رسید و در عرض یک سال، قیمت این ارز به ۱۱۰۰ دلار افزایش یافت.
  • هاوینگ دوم : در سال ۲۰۱۶، ۴۲۰ هزار بلاک در شبکه بیت‌ کوین کامل شد و دومین هاوینگ رخ داد. در این سال بیت‌ کوین به مدت چند ماه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در نوسان بود و سرانجام در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید.
  • هاوینگ سوم : در ماه می ۲۰۲۰ سومین هاوینگ رخ داد و یک روند صعودی دیگر شروع شد. در زمان اتفاق افتادن هاوینگ سوم، بیت‌ کوین حدود ۹ هزار دلار قیمت داشت و این در حالی بود که پس از هاوینگ سوم، این عدد به ۲۰ هزار دلار رسید.

ویژگی های خاص هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ 

چنانچه به تاریخچه هاوینگ بیت کوین در گذشته نگاهی بیاندازیم و آن را به عنوان مبنا قرار دهیم، امکان دارد قیمت ها در سال ۲۰۲۵ افزایش پیدا کند و در سال ۲۰۲۶ دوباره روند نزولی به خود بگیرد، ولی امروزه تعداد تریدرهای رمزارزها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. بنابراین هاوینگ سال ۲۰۲۴ می تواند به بازار شک بیشتری وارد آورد. تعداد زیادی از کارشناسان این طور پیش بینی می کنند که در سال ۲۰۲۵ ارزش یک بیت کوین بیش از ۱۰۰ هزار دلار باشد. درست وقتی که به احتمال زیاد قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ سال ۲۰۲۴ به بیشترین قیمت خود می رسد. فکر کنید قیمت‌ ها مجدداً ۸۳ درصد کاهش پیدا می کند، دقیقا مثل دو پیک قیمتی که در هاوینگ های پیشین رخ داد؛ این در حالی بود که امکان دارد این میزان درصد ضرر چیز جدیدی نباشد، ولی ۸۳ درصد از ۱۰۰ هزار دلار ارزش بسیار بیشتری از ۸۳ درصد از ۱۹۸۰۰ دلار دارد.

اگر هاوینگ سال ۲۰۲۴ از الگوهای مشابه پیشین پیروی کند، به احتمال زیاد بعضی از سرمایه گذاران مقدار زیادی از پول خود را از دست خواهند داد و این در حالی است که به احتمال زیاد قیمت بیت کوین به پایین‌ تر از نقطه کف اوج قبلی خود نمی‌ رسد، ولی همچنان یک افت چشمگیر خواهد داشت و در قیمت‌ های بالاتر، این افت شدیدتر خواهد بود و این اتفاق می تواند تریدرهای بیشتری را با ضرر و زیان همراه کند. مقررات زیادی برای بررسی وجود دارد. همانطور که مقوله رمزارزها جذاب تر شده است، کشورهای بیشتری برای تنظیم مقررات در این زمینه اقدام کرده اند.

حتما بخوانید : اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال


حتی در آمریکا که مقررات نسبتا کمی برای ارزهای دیجیتالی وجود دارد، امروزه می بایست برای تراکنشات ارز دیجیتال مالیات داد. به این خاطر که کریپتو به عنوان یک دارایی برای معاملات مالیاتی محسوب می شود، نوسانات آن ها پیامدهای مالیاتی بسیاری دارد. اوج های بالا بدین معنی است که سرمایه گذاران می بایست مالیات بیشتری برای سود سرمایه گذاریشان پرداخت کنند و مالیات دهندگان نیز قادرند سقوط های چشمگیر را به عنوان ضرر سرمایه حساب کنند. نوسانات بالایی که تقریبا به صورت قطع نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴ را احاطه می کند، می تواند ملاحظات مالیاتی را سخت تر کند.

لذا چنانچه گذشته را ملاک قرار دهیم، بازار بیت کوین نهایتا بعد از نصف شدن پاداش ها یا همان هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ متعادل خواهد شد. با این وجود سرمایه گذاران می بایست انتظار نوسانات بالایی را در پیش و پس از رویداد داشته باشند. از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، بازار رمزارزها می تواند شاهد تغییرات وسیع در هر دو جهت باشد که موجب سردرگمی گسترده کاربران و حتی وحشت آن ها خواهد شد. به صورت کلی بازار رمزارزها بی ثبات است و با افزایش محبوبیت و قیمت رمزارزها، این نوسان تاثیر بسیاری بر بازار خواهد داشت. لذا زمانی که این موضوع را درک کنید، قادرید تصمیمات معاملاتی آگاهانه تری اتخاذ کنید، ولی چنانچه احتیاط و دقت نکنید، با بازار چالش برانگیزی مواجه می شوید، بنابراین نباید اجازه دهید احساسات و تاثیر اخبار روی فعالیت های منطقی شما اثرگذار باشد و هاوینگ بعدی شما را متضرر کند!

چرا سرمایه‌ گذاران فکر میکنند قیمت btc پس از هاوینگ بیشتر میشود؟

بررسی تاریخچه هاوینگ بیت کوین به ما ثابت کرده است که سرمایه‌گذران انتظار افزایش قیمت بعد از آن را خواهند داشت. این انتظار به چه علت ایجاد شده است؟ دلیل اصلی برای انتظار افزایش قیمت کوتاه مدت پس از نصف شدن پاداش بلاک این است که هزینه استخراج یک بیت کوین، به یکباره افزایش شدیدی را تجربه می کند. زمانی که هزینه تولید یک بیت کوین افزایش می یابد، قیمت آن هم باید افزایش یابد تا برای ماینرها صرفه داشته باشد. البته این را هم باید در نظر داشت که با خروج تعدادی از ماینرهای خرد و کاهش سختی شبکه، هزینه استخراج کاهش خواهد یافت ولی همچنان هش ریت زیادی وجود دارد و نیاز است تا قیمت افزایش پیدا کند.

توجه به این نکته هم الزامی است که ابزار‌ها و تجهیزات جدید، همواره به وسیله شرکت‌ هایی مثل Bitmain طراحی و روانه بازار می شوند. این تجهیزات قدرتمند در کنار الکتریسیته ارزان قادرند هزینه تولید بیت کوین را کاهش دهند. ماینر‌های بزرگ که دارای بودجه احتیاطی و منابع لازم برای تهیه سریع این تجهیزات مدرن هستند، در برابر کاهش قیمت بیت کوین در ماه‌ های بعد از هاوینگ بیشتر دوام خواهند آورد.

بعد از آخرین هاوینگ بیتکوین چه اتفاقی رخ می دهد؟

به شکل دقیق نمی‌ توان گفت که بعد از آخرین هاوینگ بیت کوین در سال ۲۱۴۰ و با استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین چه اتفاقی رخ می دهد و این موضوع بیشتر به روند توسعه و رشد بلاک چین بیت کوین وابسته خواهد بود. برای مثال چنانچه در سال ۲۱۴۰ تراکنش‌ های زیادی در بلاک چین بیت کوین پردازش شود، ماینر‌ها می‌ توانند از طریق این پردازش‌ ها پاداش خوبی دریافت نمایند. ماینر‌ها همچنین می‌ توانند با دریافت هزینه بالاتر برای تراکنش‌ های بزرگ تر، پاداش خوبی بگیرند؛ هرچند پاداش آن‌ ها کم تر خواهد بود، ولی بازهم قادرند درآمد خوبی بدین وسیله کسب نمایند. با این وجود چنانچه پاداش ماینر‌ها بعد از آخرین هاوینگ بیت کوین به اندازه کافی نباشد، این امکان وجود دارد که برخی عواقب ناخواسته را به همراه داشته باشد، مثل این که گروهی از ماینر‌ها در تلاش برای کنترل منابع ماینینگ و اعمال هزینه‌ های تراکنش بالاتر با هم تبانی کنند یا این که ماینر‌ها سعی در مخفی کردن بلاک‌ های معتبر و آزاد کردن آن‌ ها به عنوان بلاک یتیم کنند که این امر افزایش زمان پردازش تراکنش‌ ها و نهایتا افزایش کارمزدها را به همراه خواهد داشت.

پس از سال ۲۱۴۰ هیچ بیت کوینی منتشر نمی شود ولی بلاک‌ های تراکنش، تایید خواهند شد و کارمزدها، منبع اصلی درآمد می شوند. نهایتا شبکه بیت کوین می‌ تواند به شکل یک اقتصاد بسته، عمل کند که در آن، کارمزدهای تراکنش، مثل مالیات، محاسبه شوند. آیا این امکان وجود دارد که جایزه‌ ها به جای بیت کوین، بر حسب ساتوشی (۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت‌ کوین) پرداخت شوند؟ در پاسخ می توان گفت که چنین چیزی بعید است، چرا که به یک تغییر در پروتکل شبکه بیت کوین احتیاج دارد. لذا پیش بینی تبعات رسیدن بیت کوین به نزدیکی سقف برنامه‌ ریزی شده‌ اش، کار سختی خواهد بود. یکی از دلایل این امر، این است که اکوسیستم بیت کوین، هنوز توسعه پیدا نکرده است. وقتی که تازه بیت کوین معرفی شده بود، به عنوان زمینه‌ ای برای معامله به آن نگاه می‌ شد ولی در حال حاضر، بیشتر به چشم یک سرمایه به آن نگاه می‌ شود. لذا ممکن است که تا سال ۲۱۴۰، اکوسیستم بیت کوین و نحوه عملکرد این شبکه، مثل ماهیت آن، متحول گردد.

حتما بخوانید : تاثیر نرخ بهره آمریکا بر بیت کوین


به عنوان مثال این امکان وجود دارد که یک تغییر پروتکل در بلاک چین بیت کوین به وجود آید تا تعداد بیت کوین‌ های موجود، از ۲۱ میلیون، بیشتر شود. باید در نظر داشته باشید که بیت کوین یک رمزارز منبع باز است و می‌ توان آن را با ایجاد هارد فورک‌ یا سافت فورک‌ ارتقای و یا نحوه عملکرد آن را تغییر داد. توجه به این نکته نیز الزامی است که با این که تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد و حدود ۱۹ میلیون واحد آن امروزه در گردش قرار دارد و استخراج شده است، بازهم امکان دارد برخی از مردم کلیدهای خصوصی خود را گم کرده باشند و اگر این اتفاق رخ دهد، بیت کوین‌ ها برای همیشه گم می شوند و دیگر راهی برای دسترسی به آن ها وجود ندارد! پس نمی‌ توان قطعی گفت که همه این ۱۹ میلیون واحد کوین‌ هایی فعال هستند به این خاطر که امکان دارد بعضی از آن ها از زمان راه‌ اندازی بیت کوین تا به امروز جابجا نشده باشند!


نتیجه گیری و کلام پایانی

نصف شدن بیت کوین رویدادی است که حدودا در فواصل زمانی ۴ ساله رخ می دهد و نخستین بار در سال ۲۰۱۲ شاهد آن بودیم. این رویداد بخشی از برنامه ریزی زیربنایی رمزارز برای ثابت نگه داشتن کل عرضه آن است. لذا سرمایه گذاران می بایست از هاوینگ بیت کوین و نحوه عملکرد آن آگاهی داشته باشند، چرا که از نظر تاریخی موجب نوسانات قابل توجه در قیمت ها خواهد شد. نصف شدن بعدی در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود. از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین پس از نصف شدن ها افزایش پیدا کرده است. این روند از الگوهای تعیین شده از قانون عرضه و تقاضا پیروی می نماید.

به صورت کلی عرضه کم تر یک دارایی می تواند به معنای افزایش قیمت آن باشد، تا وقتی که تقاضا ثابت بماند یا افزایش پیدا کند. این مزیت اقتصادی اساسی بخشی از چیزی است که موجب می شود بعضی افراد باور کنند که بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش، منحصر به فرد است. تنها شکل دیگری از پول که ویژگی‌ های مشابهی با بیت کوین دارد، طلاست و این موجب می شود بعضی از افراد، بیت‌ کوین را طلای دیجیتال معرفی کنند. صنعت کریپتو منتظر است تا ببیند هاوینگ بعدی چه سرنوشتی برای بیت کوین و بازار کریپتو رقم می زند؟ شما هم در این فاصله نظرات خود را با ما و سایر کاربران کد بورسی به اشتراک بگذارید.

هاوینگ بیت کوین هرچند موجب کاهش پاداش ماینر‌ها خواهد شد، ولی به نوبه خود به دنبال آن تورم کاهش یافته و قیمت این ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌ کند. علاوه بر این، این که پس از آخرین هاوینگ بیت کوین چه اتفاقی برای بیت کوین و ماینر‌های آن رخ می دهد نیز بحث جذابی بود که به آن پرداختیم و به طور خلاصه می‌ توان نتیجه گرفت که احتمالا بیت کوین بعد از سال ۲۱۴۰ همچنان به فعالیت خود به عنوان برترین ارز دیجیتال ادامه خواهد داد.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب صفر تا ۱۰۰ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت نیز آشنا شوید، این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

نظر شما راجع به هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ چیست؟ قیمت بیت کوین را چقدر پیش بینی می کنید؟

برای دوستانتان بفرستید: