برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نوسان گیری در بازار فارکس به زبان ساده

تا به حال نوسان گیری در بازار فارکس را تجربه کرده اید؟ آیا بهترین استراتژی نوسان گیری در فارکس را میشناسید؟ نوسان گیری در بازار فارکس میتواند بسیار ساده باشد ولی باید نحوه نوسان گیری در فارکس را پیش از این که معاملات خود را آغاز کنید، یاد بگیرید. این سوال که چگونه در فارکس نوسان گیری کنیم آنقدری در انتهای مطالبی که در مورد بازار فارکس صحبت کرده بودیم، دیده شده بود که تصمیم گرفتیم یک مطلب مجزا راجب آن بنویسیم و در خصوص نوسان گیری در بازار فارکس ابهامزدایی کنیم. پس اگر دوست دارید بدانید نوسان گیری در فارکس چیست و بهترین روش نوسان گیری در فارکس کدام است، این مطلب راهنمای مناسبی برای شماست.

نوسان گیری در بازار فارکس

از مرسوم ترین انواع معامله، به خصوص برای تریدرهای حرفه ای، نوسان گیری در بازار فارکس است. معمولا به این نوع معاملات در بازارهای مالی، معاملات کوتاه مدت نیز گفته می شود. نوسان گیری نخستین بار به وسیله یک تریدر آمریکایی به اسم جی. داگلاس تایلور در کتابش با عنوان “تکنیک معاملۀ تایلور” در دهۀ ۱۹۵۰ توصیف شد. تریدرهای مدرن به یک دوره زمانی خاص که در طی آن یک موقعیت بازار در یک نوسان واحد همچنان فعال باقی می ماند، نوسان می گویند.

حتما بخوانید : تفاوت بورس و فارکس – فرق بازار فارکس و بازار بورس


نوسان گیری نیز برای یک تریدر معمولی از یک نسبت جذاب سود به زمان اختصاص داده شده برای سرمایه گذاری برخوردار است و این بدین معنی است که این نوع از معامله این امکان را در اختیار معامله گر قرار می دهد تا برای معاملاتش زمان کم تری نیاز داشته باشد، ولی همزمان سود بسیار خوبی نیز کسب کند. ویژگی اصلی معاملات نوسان گیری این است که سفارش ها و خریدها به صورت معمول از چند روز تا یک یا چند هفته فعال باقی خواهند ماند.

روندهای خوب معمولا بین چند روز یا چند هفته ماندگار هستند و این امر به معامله گران این امکان را می دهد تا در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه، از نوسانات قیمت حداکثر سود را به دست آورند. تریدرها به منظور درک صحیح و به موقع حرکت روند به صورت معمول تحلیل های بنیادی و تکنیکالی را مورد توجه قرار می دهند و آن ها را به دقت بررسی می کنند و در ادامه روندهای بلندمدت را تخمین می زنند و همچنین در راستای کاهش ریسک های موجود در هر معامله از دستورهای توقف ضرر و کسب سود بهره می گیرند.

حتما بخوانید : بیت کوین یا فارکس | کدام برای معامله بهتر است؟


نوسان گیری در بازار فارکس معمولا برای تریدرهایی که مهارت و صبر بیشتری دارند و تحت تاثیر تغییرات دقیقه ای در جریان اطلاعات و نوسانات کوچک در قیمت ها قرار نمی گیرند، مناسب ترین گزینه ممکن به حساب می آید. استراتژی نوسان گیری در فارکس بین تریدرهای مبتدی خیلی مرسوم نیست که این موضوع منطقی هم هست.

تریدرهای تازه کار بیشتر ترجیح می دهند از استراتژی اسکالپ یا استراتژی های مشابه با آن استفاده نمایند، چرا که افراد مبتدی به این صورت فکر می کنند که هر چقدر تعداد معاملاتی که انجام می دهند بیشتر باشد، سود آن ها نیز به همان اندازه افزایش خواهد یافت! در ادامه بیشتر در مورد آموزش نوسان گیری روزانه فارکس صحبت کرده ایم؛

قواعد و روش های نوسان‌ گیری در فارکس

به منظور انجام معاملات نوسان گیری چه مواردی را باید حتما مد نظر قرار دهید؟ در این بخش از مقاله با توجه به مواردی که تا به این جا گفتیم، این نتیجه گیری می شود که نوسان گیری از ابزارها و تکنیک های مهمی برخوردار است که انتخاب آن ها به صورت کامل به شخص معامله گر بستگی دارد. در ادامه ۶ مورد از مواردی که حتما باید در نوسان گیری بازار فارکس مد نظر قرار دهید را عنوان کرده ایم؛

  • مدیریت پول؛ نسبت های مورد انتظار برای سود به ضرر در حالت ایده آل باید ۳-۲٫۵ تا ۱ در نظر گرفته شوند.
  • میانگین های متحرک (MA) در دوره های گوناگون، اندیکاتورهای توصیه شده برای نوسان گیری به حساب می آید.
  • تحلیل چهارچوب های زمانی گوناگون به صورت همزمان؛ تریدر جدا از آن چهارچوب زمانی ای که برای انجام معامله تعیین می کند، چهارچوب های زمانی بزرگ تر را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و بدین شکل از ورود به روند در زمان نامناسب و اقدام بر خلاف جریان اصلی جلوگیری می شود.
  • تحلیل موج؛ نظریه کلاسیک، بازار را به دو عنصر تقسیم بندی می کند که عبارتند از؛ روند و اصلاح. ۵ موج درون روند به وجود می آید و اصلاح نیز شامل ۳ موج خواهد بود. البته در حال حاضر از نسبت های دیگری نیز برای موج های روند و اصلاح استفاده می شود که عبارتند از ۳/۷ و ۵/۷ و ۱۳/۲۱٫ اگرچه تحلیل موج بجای این که به منظور تعیین نقاط ورود و خروج از بازار کاربرد داشته باشد، جهت تعیین این که بازار در شرایط حاضر در چه مرحله و وضعیتی قرار دارد مفیدتر واقع می شود.
  • سطوح فیبوناچی، کانال ها، سیگنال ها، مستطیل ها، مثلث ها، پرچم ها و دیگر الگوهای نمودار به عنوان نشانگرهای ادامه روند کاربرد دارند.
  • خطوط حمایت و مقاومت؛ هم به شکسته شدن آن و عبور قیمت از آن ها توجه می شود و هم به رسیدن قیمت به آن ها و برگشت قیمت.

بار دیگر اینجا تاکید می کنیم که هدف اصلی یک تریدر نوسان‌ گیر، کمینه کردن ضررها در حاشیه های سود متوسط/بالا می باشد. با نشان دادن خویشتن داری، تحلیل بازارها و پیروی از قواعد خاص بازی در بازار فارکس، می توان به نتایجی دست یافت که خلاصه و چکیده آن ها به شرح زیر می باشد :

  • بهتر و مطمئن تر است که یک اهرم کوچک یا متوسط انتخاب نمایید.
  • چنانچه یک دستور معاملاتی برای شما سود به همراه دارد، حتما آن را حفظ فرمایید.
  • یک دستور معاملاتی را تنها در حالتی به روز بعدی انتقال دهید که در روز جاری عملکرد آن موفقیت آمیز بوده باشد.
  • چنانچه چند ساعتی گذشت و قیمت بازار به نفع شما تغییر نکرد، در نخستین انتقال به روز بعد با حداقل ضرر از بازار خروج بزنید.
  • چنانچه به موقع یک موقعیت معاملاتی را باز کنید و اگر دستورهای کسب سود و توقف ضرر را به صورت درست مشخص نمایید، در آن صورت بازار فورا با حرکت به سمت سود، پاسخ شما را خواهد داد.
  • نباید به محض باز شدن بازار یا در آستانه انتشار اخبار و آمار مهم ژئوپلیتیک، اقتصاد کلان و اقتصاد خرد، دستورهای معاملاتی جدیدی قرار دهید، چرا که این اخبار و آمار این توانایی را دارند که تغییر بزرگی در جهت روند به وجود آورند و حتی آن را وارونه کنند که نهایتا به شدت روی حساب معاملاتی تاثیر می گذارد.
  • بهتر است یک دستور معاملاتی که سودآوری لازم را ندارد را به صورت دستی ببندید و آن را به روز بعدی انتقال ندهید، به خصوص این که این انتقال، سوآپ منفی نیز داشته باشد. بدین ترتیب این فرصت را در اختیار دارید که در روز بعد و در یک نقطه ورود جدید مجددا به بازار برگردید.
  • چنانچه بعد از فعال سازی یک دستور، در خصوص پیش بینی میان مدت اطمینان نداشتید، توصیه داریم آن دستور را لغو و مجددا برای تحلیل بازار اقدام نمایید.

بهترین روش نوسان گیری در فارکس

بهترین استراتژی نوسان گیری در فارکس

در این بخش قصد داریم ۱۰ مورد از استراتژی های نوسان گیری در بازار پرنوسان فارکس را برای شما نام ببریم و هر کدام را در یک یا دو خط توضیح دهیم تا یک دید کلی نسبت به آن ها پیدا کنید و در صورتی که احساس کردید برای شما مناسب است و دوست دارید از آن استفاده کنید، با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید به صورت کامل استراتژی مورد نظر خودتان را آموزش ببینید.

لازم به ذکر است که اسن استراتژی هایی که عنوان کرده ایم، هیچ کدام اندیکاتور خاص و پیچیده ای ندارند و در اصل برای فارکس ساخته شده اند اما چنانچه تمایل داشته باشید، می توانید از آن ها در باینری آپشن نیز استفاده کنید. اگر هم دوست داشتید در مورد خود سیستم باینری آپشن اطلاعات کسب کنید، این مطلب تحت عنوان بررسی کامل سیستم های باینری آپشن – از صفر تا صد باینری آپشن یک آموزش ساده و رایگان را در اختیارتان قرار می دهد و می توانید از آن استفاده کنید.

  1. استراتژی Magic Breakout : یک سیستم بسیار ساده اما با سوددهی بالاست که در بازار فارکس کاربرد دارد.
  2. استراتژی ادامه دهنده روند : این استراتژی نیز از دسته استراتژی های فارکس مخصوص روند به حساب می آید.
  3. یک سیستم ساده : به منظور معامله در باینری آپشن و هنگامی که بازار در یک جهت صعود یا نزول می کند، کاربرد دارد.
  4. روش سیگنال نهایی : از دیگر روش هایی است که باید در بازاری که در حال صعود یا نزول است مورد استفاده قرار گیرد.
  5. واگرایی RSI : این روش استفاده درست از واگرایی RSI برای ورود به معامله و کسب سود از بازار را به شما نشان میدهد.
  6. استراتژی باینری آپشن با اندیکاتور مکدی : یکی از بهترین استراتژی های فارکس که با استفاده از اندیکاتور اجرا می شود، بی شک همین استراتژی است.
  7. استراتژی پینوکیو : نام این استراتژی پینوکیو است و برای فارکس و باینری آپشن کاربرد دارد. مطمئنا از نام این استراتژی تعجب کرده اید! در واقع این اسم به این دلیل انتخاب شده است که موضوع اصلی در داستان پینوکیو مشخص شدن دروغ بود.
  8. استراتژی چهار شرطی : این استراتژی نیز برای افراد مبتدی و همچنین برای حرفه ای ترها مناسب است. افراد تازه کار می توانند قوانین و اصول این استراتژی را مورد استفاده قرار دهند تا رفته رفته مفهوم اصول پشت آن را متوجه شوند.
  9. استراتژی دابل استوکاستیک : در ابتدا باید اشاره کرد که این استراتژی تنها برای معاملات فارکس طراحی شده بود و به این خاطر که تنها یک اندیکاتور در آن مورد استفاده قرار می گیرد، از استراتژی های ساده برای نوسان گیری در بازار فارکس به حساب می آید.
  10. استراتژی فارکس تایم فریم های چندگانه : این استراتژی نیز همان گونه که از نامش پیداست، نتیجه گیری از رابطه نمودار قیمت در تایم فریم های گوناگون می باشد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به صورت کامل به آموزش نوسان گیری در بازار فارکس پرداختیم. 

اگر دوست دارید بدانید بهترین کارگزاری های فارکس برای ایرانیان این مطلب شما را به صورت رایگان راهنمایی می کند.

برای دوستانتان بفرستید: