برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه دریافت کد بورسی آفلاین | راهنمای دریافت کد بورسی آفلاین

دانستن نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای بسیاری از افراد که امکان دریافت کد معاملاتی آنلاین را ندارند، حیاتی است. از طرف دیگر بسیاری برای فروش سهام عدالت در بورس ، فروش دارایکم و یا صندوق پالایش و موارد دیگر باید برای دریافت کد بورسی اقدام کنند ولی شرایط دریافت کد آنلاین را ندارد که احتمالا مربوط به نداشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم می باشد یا برای کودکان قصد دریافت کد بورسی دارید، اما به هر صورت این دسته از افراد نباید نگران باشند، چرا که نحوه دریافت کد بورسی آفلاین را در این مطلب راهنما به صورت کامل با زبان ساده توضیح داده ایم و اگر شما شرایط دریافت کد بورسی برخط را ندارید، به سادگی می توانید برای گرفتن کد بورسی افلاین اقدام کنید؛ لذا اگر قصد دریافت کد معاملاتی افلاین را دارید، این مقاله آموزشی در خصوص نحوه دریافت کد بورسی آفلاین را تا انتها مطالعه کنید.

نحوه دریافت کد بورسی آفلاین

اگر یک نفر بخواهد برای فرزندانش کد بورسی بگیرد و به جای آن ‌ها سرمایه‌ گذاری کند تا در آینده از آن استفاده کنند و یا مدرک تحصیلی حداقلی دیپلم ندارد تا برای دریافت کد بورسی انلاین اقدام کند، راه حل چیست؟ در این مطلب قصد داریم راه حل و نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد دیگر را شرح دهیم. وقتی شما کد بورسی دریافت می کنید، با نام کاربری و رمز عبوری که خودتون تعریف کردید، برای خرید سهم باید وارد سامانه معاملاتی بشید و طبق قیمت و تعداد سهمی که می‌خواهید بخرید، سفارش خودتون رو ثبت کنید. میدونید توی هر سنی که باشید می توانید کد بورسی آفلاین دریافت کنید و خرید و فروش سهام انجام بدید؟!


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


حتی افرادی که به سن قانونی ۱۸ سال نرسیده اند، نوجوان ‌ها و جوان ‌ها و حتی آن دسته از افرادی که مدرک دیپلم هم ندارند، می توانند کد بورسی آفلاین را دریافت کنند البته که در حال حاضر شرط مدرک حداقلی دیپلم برای دریافت کد بورسی آنلاین برداشته شده است و این دسته از افراد می توانند آنلاین به خرید و فروش بپردازند. این روزها سرمایه ‌گذاری در بورس به یکی از جذاب ‌ترین موضوعات برای همه افراد تبدیل شده است.

جالب است بدانید که ورود به بورس شرایط بسیار ساده ای دارد و تمامی افراد قادرند کد بورسی مخصوص به خود را دری و دریافت نمایند و در بازار بورس معامله انجام دهند، از همین روی تصمیم گرفتیم این مطلب رو اختصاص بدیم به نوجوانان و کسانی که شرایط گرفتن کد بورسی آنلاین رو ندارند. با این هدف که نوجوانان بیشتری با سرمایه ‌گذاری در بورس و گرفتند کد بورسی آشنا بشن و راهنمایی باشد برای شروع سرمایه ‌گذاری و انجام معاملات در بازار بورس.

کد بورسی آفلاین چیست ؟

مطمئنا همه شما که در حال مطالعه این مطلب هستید با نحوه دریافت کد بورسی آنلاین و همچنین شرایط آن آشنایی دارید و می دانید که برای افرادی که به سن قانونی ۱۸ سال، کد بورسی آنلاین به راحتی صادر می شود، ولی شرایط دریافت کد بورسی آفلاین به چه شکل است؟ والدینی که به فکر آینده فرزندان خود هستند و قصد دارند برای آن ها و به نام آنها در بازار بورس سرمایه گذاری کنند باید در ابتدا خودشان با بازار بورس آشنایی داشته باشند و در ادامه به نام فرزند زیر ۱۸ سال کد بورسی آفلاین دریافت کنند. پس انداز و سرمایه گذاری برای فرزندان نباید که حتما افتتاح حساب بانکی و سپرده گذاری در بانک باشد! خرید سهام شرکت های خوب بورسی نیز نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و مناسب و پر بازده برای تامین آینده کودکان ماست.

چطوری کد بورسی آفلاین بگیریم؟

به منظور دریافت کد بورسی آفلاین، تنها کافیست سرپرست افراد زیر ۱۸ سال، بدون هیچ محدودیت سنی از نوزاد چندماهه تا نوجوان ها برای ارائه مدارک هویتی به شعب کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مراجعه نمایند. با توجه به دستورالعمل شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی، افرادی که قصد دریافت کد بورسی و انجام معاملات در بورس رو دارند باید احراز هویت سجام رو هم انجام بدن؛ که این احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال به وسیله سرپرست می بایست انجام شود. سرپرست اول، پدر فرزند و در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد میتونه این فرآیند رو انجام بده. این موضوع را باید در نظر داشت که برای دریافت کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال ، زمان احراز هویت مدارک هویتی سرپرست و فرد هر دو ارائه شود.

  1. برای ورود به سامانه سجام باید از طریق سایت آن به آدرس sejam.ir اقدام کنید. همچنین بعضی از اپلیکیشن ‌های پرداخت آنلاین هم به سامانه سجام متصل هستند و قادرید از طریق آن‌ ها برای ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایید.
  2. بیانیه ‌ای که روی صفحه می ‌آید را تایید کنید و بعد به صفحه اصلی ثبت نام وارد شوید.
  3. گزینه سبز رنگ ثبت نام در سجام را انتخاب نمایید و بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی، کلید دریافت کد تایید را بزنید تا کد ۴ رقمی به شماره تلفن همراه شما پیامک شود. در ادامه و پس از وارد کردن این کد و تایید شدن آن، به مرحله بعد خواهید رفت.
  4. در این مرحله گزینه مشتری حقیقی را انتخاب نمایید و پس از وارد کردن تابعیت و کد ملی به مرحله بعد بروید.
  5. در اینجا سیستم طبق کد ملی تشخیص می ‌دهد که متقاضی به سن قانونی نرسیده و گزینه ‌ای با نام نماینده اصلی فعال می ‌شود که باید یکی از گزینه‌ های آن را که متقاضی تحت تکلف اوست را انتخاب نمود.
  6. در این مرحله بایستی هزینه ثبت نام در سامانه سجام را که ۱۰ هزار تومان است، به شکل اینترنتی پرداخت نمایید.
  7. پس از این که مبلغ را پرداخت کردید و تایید شد، فرم‌ های مورد نیاز شامل اطلاعات هویتی، ارتباطی و مالی را مطابق با موارد خواسته شده تکمیل نمایید.
  8. در مرحله آخر و وقتی که اطلاعات به صورت کامل ثبت شد، تا ۲۴ ساعت بعد یک کد رهگیری ۱۰ رقمی برای شما فرستاده می شود که باید آن را تا زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان یا کارگزاری ‌های مورد تایید، نگهدارید و یا اگر هم می خواهید احراز هویت بدون مراجعه حضوری را در دستور کار داشته باشید، هم باید این کد را وارد سیستم نمایید.

دریافت نام کاربری و کلمه عبور معاملات آفلاین از کارگزاری

همه کارگزاری های فعال در ایران دسترسی به معاملات سهام را از دو طریق سامانه معاملات آنلاین و آفلاین فراهم کرده‌اند، لذا مرحله بعدی انتخاب کارگزاری است. پس از اینکه کارگزاری مورد نظر را انتخاب کردید، می بایست یک ثبت نام اولیه در سایت آن داشته باشید. در این ثبت نام اولیه مراحل را انجام می دهید و اطلاعات شناسایی خود را می فرستید تا به مرحله احراز هویت به وسیله کارگزاری برسید.

حتما بخوانید : فراموشی کد بورسی | آموزش بازیابی کد بورسی به زبان ساده

مرحله احراز هویت به وسیله کارگزاری هم مثل احراز هویت در سامانه سجام است، یعنی سرپرست و متقاضی هر دو باید مدارک شناسایی لازم را به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با کارگزاری ببرند تا احراز هویت صورت پذیرد که پس از آن رمز و کلمه عبور برای ورود به پنل خرید و فروش برای متقاضی ارسال می ‌شود. شایان ذکر است که بعضی از کارگزاری ‌ها با دریافت تعهد از سرپرست متقاضی، به جای کد بورسی آفلاین کد بورسی آنلاین صادر می ‌کنند و متقاضی می ‌تواند وارد معاملات آنلاین شود. همچنین برخی از کارگزاری‌ ها هم همان ابتدا به جای کد بورسی آفلاین، کد بورسی آنلاین صادر می ‌نمایند.

مدارک لازم برای دریافت کد بورسی آفلاین

برای دریافت کد بورسی آفلاین، باید مدارک زیر را ارائه فرمایید :

  • پرداخت کارمزد دفاتر پیشخوان برای انجام این خدمات
  • اصل کارت ملی فرد و سرپرست به همراه کپی از پشت و روی آن
  • کد رهگیری که در مرحله آخر ثبت نام سجام برایتان ارسال شده بود
  • اصل شناسنامه فرد و سرپرست به همراه کپی صفحه اول و صفحه توضیحات
  • انتخاب کارگزاری مورد نظر بعد از احراز هویت الزامی است پس از آن دریافت رمز و کلمه عبور معاملات آفلاین امکان پذیر است

دریافت کد بورسی آفلاین

چه کسانی قادرند کد بورسی داشته باشند؟

تمامی افرادی که زنده هستند، قادرند کد بورسی آفلاین دریافت نمایند؛ افرادی که کد بورسی آنلاین دارند با همان نام کاربری و رمز عبور سامانه آنلاین قادر هستند وارد پنل معاملات آفلاین خود شوند و سفارشات آفلاین را از آن جا به هسته معاملاتی بورس بفرستند. افراد زیر ۱۸ سال بدون محدودیت سنی قادرند کد بورسی آفلاین دریافت نمایند. افرادی که مدرک دیپلم ندارند بدون محدودیت سنی می توانند کد بورسی آفلاین بگیرند و البته در حال حاضر می توانند کد بورسی آنلاین هم دریافت کنند و یا اگر کد بورسی آفلاین دارند، می توانند کد بورس افلاین خود را به آنلاین تبدیل کنند که در ادامه شرایط تبدیل کد بورسی افلاین به انلاین را خواهیم گفت.

تفاوت کد بورسی آنلاین و آفلاین

افرادی که مدرک حداقل دیپلم داشته باشند، با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی خود قادرند از کارگزاری‌ ها کد بورسی آنلاین دریافت کنند، ولی افرادی که مدرک دیپلم ندارند یا زیر ۱۸ سال هستند قادرند کد بورسی آفلاین دریافت کنند. تفاوت این دوتا کد بورسی، سامانه معاملاتی هست که افراد از آن ها استفاده می نمایند. کسانی که کد بورسی آنلاین دارند از سامانه معاملاتی آنلاین، معاملات خود رت انجام می دهند، اما افرادی که کد بورسی آفلاین دارند، سامانه معاملاتی آفلاین را مورد استفاده قرار می دهند.

افرادی که از سامانه معاملاتی آنلاین استفاده می ‌کنند، هر سفارش خرید و فروش سهام را که در سیستم خود ثبت می نمایند، به صورت آنلاین و لحظه‌ای در سیستم معاملاتی بورس ثبت می شود و وقتی به قیمتی که توی سفارش آن ها برای سهم گذاشتن برسد، خرید یا فروش سهام آن ها انجام خواهد شد. ولی افرادی که از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می ‌کنند سفارش خرید یا فروش را در سیستم خود ثبت کرده و معامله ‌گر از کارگزاری سفارش آن ها را حداکثر با ۱۵ دقیقه تاخیر به سیستم معاملات بورس ارسال می کند و چنانچه قیمت سفارش برسد به قیمت بازار سهم، سفارش خرید یا فروش انجام خواهد شد.

تفاوت سفارش آفلاین با آنلاین

از نظر نماد و سهمی که توانایی خرید دارید و میزان کارمزدی که پرداخت می کنید، هیچ تفاوتی بین این دو روش وجود ندارد. بلکه تنها شیوه ارسال سفارش متفاوت است. در سفارش آنلاین، امکان معامله لحظه ‌ای را دارید اما سفارش آفلاین با مدتی تاخیر صورت می پذیرد. سفارش آفلاین برای مواقعی که به عنوان مثال نمی ‌توانید آنلاین بمانید هم کاربرد دارد.

حتما بخوانید : دریافت کد بورسی برای کودکان | دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال

به عنوان مثال تنها قصد دارید چنانچه قیمت یک سهم خاص به محدوده خاصی رسید آنرا بخرید، ولی اینکار نیازمند صبر است. در این مواقع قادرید سفارش آفلاین ثبت کنید و سقف قیمت را تعیین کنید تا سفارش شما در محدوده قیمت مدنظر ارسال و انجام شود، لذا سفارش آفلاین برای کسانی که معاملات آنلاین انجام می‌ دهند نیز کاربردی است.

خرید و فروش سهام توسط سامانه معاملاتی آفلاین

حالا که رمز و کلمه عبور دارید، قادرید وارد پنل یا سامانه معاملاتی آفلاین کارگزاری مورد نظر شوید و درخواست خرید یا فروش خود را بفرستید تا کارگزار معاملات، درخواست شما را حداکثر تا چند دقیقه بعد به سیستم معاملات بورس بفرستد. پس از ارسال درخواست اگر قیمت خرید شما به یکی از قیمت ‌های عرضه موجود بخورد، یا قیمت فروش‌ تان به یکی از قیمت ‌های تقاضای موجود بخورد، معامله تکمیل خواهد شد. این را در نظر داشته باشید که گرفتن این کد بورسی آفلاین و یاد گرفتند خرید و فروش در سامانه، برای سود بردن از این بازار کافی نیست و نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی از بازار سرمایه است. اگرچه این لازمه برای افراد بالای ۱۸ سال هم وجود دارد، وگرنه متحمل ضرر خواهند شد و از سرمایه ‌گذاری نا امید و دل ‌زده می‌ شوند.

درخواست خرید افلاین

  • سرمایه و قیمت روز؛ فقط مقدار سرمایه ‌ای که قصد خرید دارید را وارد می ‌کنید. کارگزاری نماد موردنظرتان را به اندازه‌ سرمایه‌ ای که وارد کرده‌ اید در قیمت روز می خرد. قیمت روز یعنی قیمت که سهم در آن خرید و فروش می شود.
  • حجم و قیمت؛ با انتخاب این گزینه، قادرید حجم خرید یعنی تعداد سهامی که قصد دارید خریداری کنید و همچنین سقف قیمت را انتخاب نمایید. سقف قیمت یعنی این که قیمت خرید از این رقم بیشتر نباشد. در انتها اعتبار درخواست را مشخص می ‌کنید که فقط روز معاملاتی کنونی باشد یا تا تاریخی مشخص.
  • حجم و قیمت روز، با انتخاب این گزینه، تعداد سهام یا اوراقی که قصد خریداری دارید را می‌ نویسید و کارگزار آن را در قیمت روز برایتان می خرد.
  • سرمایه و قیمت؛ با این گزینه، سرمایه ‌ای که قصد دارید برای خرید آن نماد اختصاص دهید را می ‌نویسید و سقف قیمتی نیز در نظر می ‌گیرید تا کارگزار بالاتر از این قیمت برای شما خریداری نکند. با این گزینه امکان مشخص کردن تاریخ اعتبار درخواست را نیز دارید.

درخواست فروش افلاین

با کلیک روی دکمه درخواست فروش، فرم سفارش‌ گذاری مشابهی را مشاهده خواهید کرد. با این تفاوت که فقط دو گزینه “حجم و قیمت روز” و “حجم و قیمت” قابل انتخاب خواهد بود. زمان انجام شدن سفارش در سفارشات آنلاین به شرایط بازار و قیمت تعیین شده شما بستگی خواهد داشت. اگر قیمت را قیمت روز تعیین کرده باشید، سفارش شما اغلب در کم ترین زمان صورت می پذیرد.

تبدیل کد بورسی آفلاین به آنلاین

چنانچه علاقه مند به فعالیت در بازار بورس ایران هستید، در قدم اول باید اقدام به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی نمایید، برای این منظور داشتن دو شرط زیر الزامیس است :

  1. شرط سنی بالای ۱۸ سال
  2. مدرک تحصیلی حداقل دیپلم

نکته مهم : البته در نظر داشته باشید که اخیرا طبق اطلاعیه سازمان بورس شرط مدرک تحصیلی برای دریافت کد بورسی آنلاین برداشته شده است.

برای اینکار در کارگزاری آگاه لازم است با در دست داشتن مدارک شناسایی و کد بورسی به شعب معتبر کارگزاری آگاه مراجعه کنید و درخواست تبدیل را به صورت کتبی ثبت کنید، به خاطر این که لازم است فرم درخواست سامانه آنلاین و بیانیه ریسک را امضا و اثر انگشت بزنید و حتما لازم است به صورت حضوری مراجعه فرمایید. همچنین در کارگزاری مفید، مبین سرمایه، فارابی و … می توانید برای اینکار با در دست داشتن مدارک شناسایی و کد بورسی به دفاتر پیشخوان مورد تایید کارگزاری خود مراجعه کنید و فرم های سامانه آنلاین را امضا کنید و درخواست خود را ثبت نمایید. حداکثر ظرف ۲ روز کد بورسی شما به آنلاین تبدیل شود، ولی چنانچه پیش از این کد بورسی گرفته اید و از نوع آفلاین است نگران نباشید زیرا می توانید کد بورسی خود را از آفلاین به آنلاین تبدیل نمایید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

معمولا پدر و مادرها نگران آینده فرزندشون هستند. با توجه به وضعیت اقتصادی ایران، بسیار مهم است که از الآن به بچه ‌ها نحوه سرمایه گذاری درست و بلند مدت را آموزش دهیم. در این مطلب برای افرادی که سن آن ها قانونی نیست و نمیتونن کد بورسی آنلاین داشته بباشند، نحوه گرفتن کد بورسی آفلاین را توضیح دادیم. پیشنهاد می کنیم با آموزش و کمک بزرگ ‌ترها، بچه ‌های نوجوان رفته رفته وارد بورس و بازارهای سرمایه گذاری دیگر شوند و فرآیند سرمایه گذاری در بازار های مالی را تجربه کنند و یاد بگیرند.

با فرصت ‌هایی مثل عرضه ‌های اولیه که در بورس ایجاد شده است، والدین قادرند فرزندان خود را در سوددهی‌ های آن شریک کنند و نحوه معامله و سرمایه ‌گذاری را به آن ها آموزش دهند. به این ترتیب از همان ابتدا با مفاهیمی مانند؛ ریسک، بازدهی، ضرر، نوسان، سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت و … آشنا می ‌شوند و این موضوع موجب افزایش دانش آن ‌ها از دنیای اقتصاد و آماده گرفتن تصمیمات بزرگتر می شوند. البته باید این را هم در نظر داشت که خرید و فروش سهام نیاز به دانش دارد و هر کسی قادر نیست توقع سوددهی مخصوصا در بازه زمانی کوتاه مدت را داشته باشد، به همین منظور شاید بهتر باشد سرمایه ‌گذاری را از صندوق های سرمایه گذاری شروع نمایند. با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ‌ها می ‌توانند ریسک سرمایه‌ گذاری خود را کاهش دهند و از ضررهای بزرگ در امان باشند.

در این مطلب آموزشی یاد گرفتیم که چگونه کد بورسی آفلاین دریافت کنیم.

امیدوارم از این مقاله آموزشی با عنوان نحوه دریافت کد بورسی آفلاین نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در مورد گرفتن کد بورسی افلاین داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

اگر هم تجربه ای هم در این زمینه دارید، خوش حال میشم با مخاطبان سایت کد بورسی در میان بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: