برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه استفاده از صرافی هات بیت به زبان ساده

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، مطمئنا برای خرید رمزارزهای گوناگون، به صرافی های داخلی یا خارجی مراجعه کرده اید. صرافی هات بیت هم یکی از صرافی های معتبر دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که برای استفاده از خدمات آن، باید نحوه استفاده از صرافی هات بیت را بدانید تا بتوانید ابتدا برای ثبت نام و احراز هویت در صرافی هات بیت اقدام کنید و در ادامه نحوه معامله در صرافی هات بیت را یاد بگیرید، بنابراین اگر دوست دارید طرز استفاده از صرافی هات بیت را یاد بگیرید، این مطلب نحوه استفاده از صرافی هات بیت را به زبان ساده به شما آموزش می دهد.

نحوه استفاده از صرافی هات بیت

بسیاری از افراد به دنبال صرافی مناسب در حوزه کریپتوکارنسی هستند و در حین انجام این کار، باید جنبه های گوناگونی مثل ویژگی‌ های نمودار، جفت معاملات، کارمزد معاملات، روش‌ های سپرده‌ گذاری، امنیت، سهولت استفاده و پشتیبانی مشتری را مد نظر قرار دهند. یکی از بهترین پلتفرم‌ هایی که همه قابلیت های عنوان شده را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، بی شک هات بیت می باشد. این صرافی دیجیتالی، پلتفرم‌ های معاملاتی پیشرفته‌ ای را در سطح جهانی برای کاربران خود فراهم آورده است.

این شرکت در دو کشور استونی و هنگ کنگ ثبت شده است و نکته دیگر این که این پلتفرم از ۶ زبان گوناگون مثل انگلیسی، چینی، روسی، ترکی، تایلندی و کره‌ ای پشتیبانی می نماید. صرافی هات بیت بیش از ۷ میلیون کاربر ثبت شده دارد و در بیش از ۱۷۰ کشور در کل دنیا در دسترس می باشد. نکته جالب اینجاست که حدود ۹۰ درصد از کاربران، غیر چینی هستند و از این صرافی برای انجام معاملات خود استفاده می کنند. صرافی HotBit در سال ۲۰۱۸ در هنگ کنگ و استونیا راه اندازی شد و دفتر اصلی آن در شانگ های و تایپه قرار دارد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


شایان ذکر است که در این صرافی می توان همه ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کرد. پلتفرم معاملاتی این صرافی ساده است و به سادگی می توان در آن تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را مورد معامله قرار داد. جالب است بدانید که سهامداران و بنیان گذاران این صرافی از ۳ کشور آمریکا، چین و تایوان هستند و نام این صرافی همواره بین ۱۰۰ صرافی برتر کوین مارکت کپ قرار دارد. نکته جالب دیگر این است که تراکنش مالی هات بیت حدودا به ۲ میلیارد دلار رسیده است و این نشان از حجم معاملات بالا در این صرافی دارد. در ادامه بیشتر به آموزش صرافی هات بیت پرداخته ایم؛

نحوه ثبت نام در صرافی هات بیت

ثبت نام صرافی هات بیت برای ایرانی ها بسیار آسان است، لذا برای ثبت نام در صرافی هات بیت ابتدا باید وارد سایت صرافی هات بیت به نشانی www.hotbit.io شوید. به منظور ثبت نام در این صرافی در صفحه اصلی سایت روی گزینه سبز رنگ Register کلیک فرمایید.

به صورت کلی شما می توانید به دو روش در این صرافی ثبت نام نمایید. چنانچه قصد دارید کد تاییدی که صرافی به شما بفرستد را از طریق ایمیل خود دریافت نمایید، ثبت نام با گزینه ایمیل را انتخاب فرمایید و چنانچه دوست دارید کد تایید برایتان پیامک فرستاده شود، ثبت نام با Phone را انتخاب نمایید. ولی از آن جایی که ما ایرانی هستیم، همان گزینه ثبت نام با ایمیل برایمان مناسب تر است!

حتما بخوانید : آموزش صرافی okex به زبان ساده


در ادامه و در بخش ایمیل، ایمیل مورد نظر خود را وارد نمایید و گزینه Send را انتخاب کنید تا کد تایید برایتان فرستاده شود. ایمیل خود را چک کنید و کد تایید فرستاده شده از طرف صرافی هات بیت را در بخش مربوطه وارد نمایید. در کادر بعدی یک کلمه عبور با درجه سختی بالا برای خود انتخاب کنید و حساب کاربری خود را ثبت فرمایید. در انتها و پس از انجام این مراحل، می توانید با وارد کردن ایمیل و کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید و امکاناتی که برای سطح کاربری شما تعریف شده است را مورد استفاده قرار دهید.

ورود به صرافی هات بیت چگونه است؟

به منظور ورود به صرافی هات بیت در ابتدای امر وارد وبسایت رسمی این بروکر شده و از بخش لاگین ایمیل و رمز عبوری که پیش از این برای خود ثبت کردید را وارد نمایید. در ادامه بسیار راحت می توانید وارد پنل شخصی خود شوید و به امکانات مختلف صرافی هات بیت دسترسی داشته باشید.

احراز هویت در هات بیت

نخستین گام برای آغاز کار با صرافی هات بیت افزایش امنیت حساب کاربری می باشد که این کار را با فعال سازی احراز هویت دو عاملی شروع خواهد شد. با فعال کردن این گزینه در هر برداشت از حساب خود، کد تایید برایتان ارسال می شود.

شارژ کیف پول هات بیت چگونه انجام میشود؟

شارژ کردن کیف پول مطمئنا اصلی‌ ترین و حائز اهمیت ترین کار برای معامله در صرافی هات بیت به حساب می آید که باید انجام دهید. برای این کار در ابتدای امر می بایست بر روی گزینه‌ wallet که در بخش بالایی منوی صرافی، کلیک فرمایید و در گام بعدی می بایست گزینه Deposit را انتخاب کنید.

این را در نظر داشته باشید، کسانی که برای اولین بار از صرافی هات بیت استفاده می‌ کنند، می بایست روش‌ های افزایش امنیت را انجام داده باشند. در اینجا دو روش پیش روی شما خواهد بود؛ اولی استفاده از روش ارسال پیامک و دومی Google authenticator می باشد که می توانید هر کدام که مد نظر دارید را انتخاب کرده و آن را فعال سازی کنید.

نحوه معامله در صرافی هات بیت

به منظور معامله در صرافی HotBit ابتدا با توجه به مطالب بیان شده حساب خود را شارژ کنید. سپس از قسمت Market رمز ارز مورد نظرتان را خریداری کنید. برای انجام معامله و ترید کردن باید از منوی Exchang وارد شوید. دقت کنید شما فقط می توانید جفت ارز هایی را مورد معامله قرار دهید که یک طرف جفت ارز مطابق با ارزی باشد که شما خریداری کرده اید و می خواهید بر اساس آن ترید کنید.

حتما بخوانید : آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ به زبان ساده


حال در این قسمت جفت ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید. قیمت به شکل اتوماتیک برای شما پر خواهد شد و شما می توانید مقدار آن را تغییر دهید. این را در نظر داشته باشید که قیمت ها به شکل لحظه ای تغییر پیدا خواهد کرد. به صورت معمول گزینه خرید در سمت چپ و فروش در سمت راست دیده می شود و شما می توانید با استفاده از تحلیل های خود برای معامله ارز مورد نظرتان اقدام نمایید. به صورت خلاصه میتوان گفت؛

  1. از طریق منوی بالای سایت، وارد بخش Exchange شوید.
  2. جفت ارز مورد نظر خود را از طریق منوی سمت چپ انتخاب نمایید.
  3. در بخش پایین نمودار به قسمت buy و sell مراجعه کنید.
  4. قیمت به‌ شکل خودکار برای شما به نمایش در خواهد آمد.
  5. شما قادرید به شکل دستی با استفاده از دکمه‌ های مثبت و منفی مقدار قیمت را تغییر دهید.
  6. در انتها با توجه به وضعیت بازار و تحلیل‌ تکنیکال با استفاده از گزینه‌ های Buy و Sell برای ثبت معامله خرید یا فروش خود اقدام نمایید.

نکته مهم : این را در نظر داشته باشید که کل معاملات در قسمت Exchange انجام‌ می‌ شوند. همچنین در سمت چپ صفحه exchange آخرین قیمت ازرهای دیجیتال را مشاهده‌ خواهید کرد. نمودار گرافیکی موجود در وسط صفحه رابطه ارزهای رمز پایه موجود در جفت ارزها را برای مشاهده در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهد. در بخش راست صفحه سفارش‌ های یا orders را مشاهده ‌خواهید کرد. در این بخش به تاریخچه‌ ای از معاملات که شامل اطلاعاتی مانند قیمت، مقدار، تاریخ و زمان است دسترسی خواهید داشت.

آموزش استفاده از صرافی هات بیت

امنیت صرافی هات بیت چقدر است؟

جالب است بدانید که در ماه آوریل سال ۲۰۲۱، هات بیت کل خدمات خود را به منظور بررسی وقوع یک هک جدی متوقف کرد. مطابق با گزارشات ارائه شده، مهاجمان سعی داشتند تا به کیف‌ پول آنلاین هات بیت که بخش کوچکی از وجوه مشتریان را ذخیره می‌ کرد، دسترسی یابند ولی سیستم‌ های امنیتی این صرافی به خوبی از دسترسی هکرها جلوگیری کرده اند و این می تواند نکته مثبتی به حساب آید.

حتما بخوانید : صرافی آنلاین changelly | معرفی صرافی چنجلی


البته این نکته را هم باید گفت که اگرچه هکرها موفق به سرقت وجود نشدند، ولی در عوض توانستند به پایگاه داده داخلی این صرافی که شامل اطلاعاتی مثل شماره تلفن، آدرس ایمیل و داده‌ های سبد سهامی کاربران بود دسترسی پیدا کنند. وبسایت هات بیت، به منظور محافظت از وجوه کاربران در برابر خطرات سایبری، بالاترین سطح از قابلیت های امنیتی را ارائه می‌ دهد که صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • احراز هویت دو مرحله‌ ای در راستای افزایش امنیت کاربران
  • راهکار کیف پول سرد برای محافظت و ذخیره وجوه مشتریان
  • سیستم فایروال چند سطحی برای نظارت بر داده‌ های سیستمی

امکانات صرافی هات بیت

  • پشتیبانی از ۱۵۰ جفت ارز
  • صفر بودن کارمزد در واریز توکن‌ ها
  • امکان خرید و فروش همه جفت ارزها
  • سرعت بالا در معامله و استفاده آسان کاربران
  • امکان بک آپ گیری اطلاعات در سایر دستگاه ها
  • انجام معامله با استفاده از ارزهای دیجیتال با ETF
  • دریافت کارمزد بلاک چین در برداشت ارزهای دیجیتال
  • وجود کیف پول‌ های آنلاین و کلیدهای خصوصی آفلاین
  • انجام معامله با استفاده از بیش از ۲۰۰ دارایی رمزنگاری
  • وجود نمودارهای گرافیکی تحلیلی قیمت در سایت صرافی
  • مشاهده نقاط مقاومت و حمایت تکنیکالی در مورد هر جفت ارز مد نظر
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ هزار کاربر فعال و ثبت شده در بسیاری از کشورها
  • جمع‌ آوری کاربران از طریق تلگرام، توییتر، وی چت، متا (فیسبوک) و VK
  • وجود ابزارهای نموداری پیشرفته و قابلیت های معاملاتی در صرافی هات بیت
  • معامله ارزهای دیجیتالی با جفت ارزهای USDT، BTC، HTB، EOS، ATOM و BHD
  • ۰٫۰۱ درصد کارمزد برای سفارشات Taker و ۱ درصد کارمزد برای سفارشات Maker
  • کاهش ۰٫۰۵ درصدی تراکنش‌ها در صورت استفاده از توکن مختص هات بیت با نام HTB
  • بر اساس بررسی بازار، هات بیت تنها معاملات نقطه‌ ای را ارائه می‌ دهد و معاملات حاشیه‌ ای را در اختیار کاربران قرار نمی دهد.

صرافی هات بیت برای ایرانی ها تحریم است ؟

صرافی HotBit از آن دسته از صرافی هایی است که برای ثبت نام در آن به احراز هویت نیازی نیست و با یک ایمیل و شماره تلفن معتبر امکان ثبت نام، واریز وجه و حتی خرید و فروش رمزارزهای مورد نظر خود را خواهید داشت. مدیران این صرافی معتقدند که کل مردم دنیا حق دارند به سادگی وارد این بازار جهانی شوند و از خدمات متنوع آن به نحوی که می خواهند استفاده کنند.

حتما بخوانید : صرافی رمز ارز بدون تحریم برای استفاده ایرانی ها


البته این را هم باید در نظر داشت که بر اساس آنچه در قوانین خود وبسایت هات بیت آمده است، مانند سایر بروکر ها، هات بیت هم متاسفانه ایران را تحیرم کرده کرده است. در واقع هات بیت اعلام کرده است که در حال حاضر نمیتوانیم به کشور های؛ آمریکا، چین، ژاپن، سودان و … ایران سرویس دهیم، لذا در حال حاضر صرافی هات بیت برای ایرانی ها در دسترس نیست ولی همچنان ایرانی ها می توانند با استفاده از vps و آی پی ثابت از خدمات این صرافی استفاده کنند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

امروزه صرافی هات بیت جزو صرافی‌ های جدید به حساب می آید و می تواند پیشرفت‌ های بسیاری را تجربه کند. لذا به مرور بر تعداد ارزهای قابل پشتیبانی به وسیله این صرافی افزوده خواهد شد که این بیانگر تلاش واقعی برای توسعه در برابر دیگر رقبای خود می باشد و در حقیقت این چیزی است که، تریدرهای حرفه ای از آن به شدت استقبال می‌ کنند.

نکته جالب توجه دیگر این که استفاده از این صرافی برای کاربران بسیار ساده است و همچنین هزینه بسیار مناسب برای معاملات در نظر گرفته شده است، البته این را هم باید گفت که هزینه برای برداشت نسبت به دیگر صرافی‌ ها بالاست. علاوه بر این سرعت معاملاتی بالای صرافی هات بیت به نسبت دیگر صرافی‌ های بین المللی، از مزایای مهم آن محسوب می شود. به علاوه صرافی هات بیت از بستری مناسب برای معامله‌ همه ارزهای دیجیتلا برخوردار است، شاید برخی از صرافی‌ های بین المللی برای واریز کردن توکن، کارمزد دریافت نمایند.

ولی صرافی هات بیت به ازای واریز کردن توکن، کارمزد دریافت نخواهد کرد. در ضمن، به منظور برداشت ارز دیجیتال از این صرافی، صرفا کارمزد بلاکچین آن دریافت می کند. یکی دیگر از قابلیت های اصلی صرافی بین المللی هات بیت این است که سود ارزهای دیجیتالی سهامداران به طور روزانه ارائه می‌ شود. مسدود نشدن و یا تحریم نبودن این صرافی نیز موجب شده است تا تمامی کاربران به صورت دائمی به آن دسترسی داشته باشند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مطلب نحوه استفاده از صرافی هات بیت را توضیح دادیم و همچنین در مورد ثبت نام صرافی هات بیت برای ایرانی ها صحبت کردیم.

همچنین اگر دوست دارید با صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانیان آشنا شوید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

برای دوستانتان بفرستید: