Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
موج دوم سود از عرضه اولیه ها | سود شیرین 100 درصدی | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

موج دوم سود از عرضه اولیه ها | سود شیرین ۱۰۰ درصدی

شاید شنیده باشید که بعضی ها به صورتی معامله می کنند که از طریق موج دوم سود از عرضه اولیه ها سود خوبی کسب می کنند و خرید های سنگینی را در پایان اصلاح سهم تازه عرضه شده، بعد از صعود اول ثبت می کنند و جالب است بدانید که موج دوم سود از عرضه اولیه ها از این جهت حائز اهمیت است که سود بسیار خوبی را در عین ریسک بسیار پایین نصیب سهامداران می کند و از این جهت است که خرید عرضه اولیه در روز عرضه، روزهای بعد از عرضه و پس از متعادل شدن سهم برای بلند مدت توصیه می شود. سود شیرین ۱۰۰ درصدی اصلا چیز زیادی برای این خریدها نیست و به سادگی می توانید از موج دوم سود از عرضه اولیه ها استفاده کنید.

موج دوم سود از عرضه اولیه ها

اگر تشخیص موج دوم صعودی برای شما سخت است و قادر نیستید آن را تشخص بدهید، در این مطلب متوجه خواهید شد که چطور می توان از عرضه های اولیه با یک ترفند زیرکانه کلی سود دریافت کنید. یک سری ترفند و ریز کار هایی هست که موجب می شود ما موج دوم را تشخبص دهیم، اون موج دوم میتواند سود به مراتب بیش تری نسبت به موج اول نصیب ما کند، ولی نه برای همه سهامی که عرضه اولیه می شوند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


یکی از ویژگی های موج های دوم صعودی سهم هایی که عرضه اولیه شده اند این است که بنیاد سهم باید خوب باشد یا در اصطلاح سهم خوشنامی باشد، ما باید پیش بینی ها را بخوانیم و بعد تحلیلی کنیم که موج دوم آیا بهینه هست یا نه بخریم یا نخریم وقتی که این تحلیلی را انجام میدهیم باید مدام پیش بینی نماییم که این نمودار در چه زمانی هست و کی باید خریداری کنید و کی باید به فروش برسانید.

نحوه استفاده از موج دوم سود از عرضه اولیه ها

قدیمی ‌تر های بورس احتمالا با اصطلاح موج ‌های مختلف عرضه اولیه و تلاش برای کسب سود در موج‌ های بعدی سهام تازه‌ وارد آشنایی خوبی دارند. پایان موج اول صعود عرضه اولیه وقتی اتفاق می افتد که تعداد معاملات در بازار اوج می ‌گیرد یا به اصطلاح می ‌توان گفت موعد هضم عرضه اولیه در بازار فرا می رسد. رویه هضم عرضه اولیه بدون دخالت سهام ‌دار عمده در نقش حامی سهام می ‌تواند احتمال شروع موج دوم را تا حدود زیادی افزایش دهد.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که نمی ‌توان انتظار صعود قطعی سهام پس از پایان موج اول را داشت و در چنین شرایطی است که باید حداقل آگاهی از عرضه‌ های اولیه وجود داشته باشد. بررسی‌‌ عرضه‌ های اولیه از نگاه بازاری و همچنین بنیادی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بر این اساس بار دیگر تاکید می کنیم که تحلیل ‌های ارائه‌ شده از عرضه ‌های اولیه بیش از آنکه به زمان خرید مرتبط باشد، برای کسب سود پس از موج نخست عرضه اولیه حائز اهمیت است.

حتما بخوانید : خرید عرضه اولیه سهام در بورس – آموزش خرید عرضه اولیه

عرضه‌ های اولیه در اکثر اوقات سودده‌ است و بازدهی بسیار خوبی را نصیب سهامداران کند. از بازه زمانی رشد قیمتی سهم به صورت پیوسته تا رسیدن به اولین زمان کاهش قیمت را به اصطلاح موج اول رشد قیمتی یاد می ‌کنند. این امکان وجود دارد که سهمی ۴ تا ۱۰ روز متوالی با نوسان مثبت حداکثری ۵ درصدی مواجه شود و بدین ترتیب در موج اول به بازدهی ۲۰ تا ۵۰ درصدی برسد و امکان دارد موج اول آن حتی تا بیش از ۱۰۰ درصد سود نیز همراه باشد! حال برخی از نمادهای تازه وارد به بازار سهام پس از کسب بازدهی در موج اول، یک روند نزولی و یا متعادل را تجربه کرده و مجدد به فاز رونق و صعود باز می ‌گردند. این روند به موج دوم رشد قیمتی معروف است که شرایط مناسبی برای کسب سود بیشتر برای سهامداران فراهم می کند.

چرا قیمت سهم بعد از عرضه اولیه رشد میکند؟

  • محدودیت تعداد سهام قابل خرید در روز عرضه
  • محدودیت تعداد سهام عرضه شده در روز عرضه اولیه
  • فضای عمومی بازار؛ وقتی که فضای عمومی بازار مثبت باشد، همه امیدوارند و افراد کمی حاضر به فروش هستند

موج دوم صعودی عرضه اولیه ها

فاکتورهای پیش ‌بینی میزان بازدهی عرضه اولیه ‌ها

    • میزان اهمیت
    • وضعیت صنعت سهم
    • وضعیت بنیادی سهم عرضه شده
    • میزان نقدینگی اختصاصی هر کد بورسی

بهترین زمان فروش عرضه اولیه ها

از نگاه تئوری : قیمت فروش عرضه اولیه سهام به صورتی تعیین می شود که خریداران عرضه اولیه حداقل از بازدهی ۱۰ تا ۲۰ درصدی آن استفاده کرده باشند. شرکت ‌هایی که تصمیم دارند در بورس سهام عرضه کنند، به واسطه نهادهای مالی مثل شرکت‌های تأمین سرمایه و یا شرکت ‌های مشاور سرمایه‌ گذاری که مورد تائید سازمان بورس هم هستند، ارزش‌ گذاری می ‌شوند و پس از ارزش گذاری شرکت به وسیله نهادهای مورد تایید سازمان بورس، سهامداران عمده طبق ارزش ذاتی حاصله، قیمتی را برای ورود به بورس به سازمان بورس ارائه می ‌دهند.

حتما بخوانید : بهترین زمان فروش عرضه اولیه | زمان فروش عرضه اولیه سهام

 از نگاه عملی : همواره آنچه در عمل اتفاق می افتد با آنچه از لحاظ تئوری بیان می شود فرق می کند و فروش عرضه اولیه سهام از منظر عملی از جزییات به مراتب بیش تری برخوردار می باشد. به همین خاطر نشانه ‌هایی وجود دارد که می ‌تواند زمان مناسب خروج از سهم را به ما یادآور شود که به شرح زیر می باشند :

رسیدن به بازدهی ۲۰ تا ۵۰ درصدی 

اکثرا سهامی که برای نخستین بار در بورس مورد معامله قرار می گیرد، بازدهی حدود ۲۰ تا ۵۰ درصدی را در گام نخست صعودی نصیب سهامداران می‌ کنند، بدین ترتیب با احتساب سقف نوسان مثبت ۵ درصدی روزانه، باید با بعد از ۴ تا ۱۰ روز از زمان عرضه، در انتظار فروش سهم بود. در واقع افرادی دست به فروش عرضه اولیه بعد از پایان گام نخست صعودی خواهند زد که یا درک درستی از رفتار عرضه اولیه در بورس ندارند، یا تنها می خواستند گام صعودی نخست را با سهم همراه باشند و یا این که عرضه اولیه را می فروشند به این امید که در روزهای آتی و پس از پایان روند اصلاحی سهم، در موج صعودی بعدی با افزایش سرمایه، مجددا برای خرید سهم اقدام کنند و از موج صعودی بعدی هم بدون کوچک ترین ضرری در موج قبلی اقدام کنند. البته در این میان استثنا نیز وجود دارد، به صورتی که برخی از نمادها در دومین روز از عرضه نیز سقف ۵ درصدی نوسان مثبت را نیز طی نمی ‌کنند و این موضوع نشان ای است برای خروج هر چه سریع ‌تر از سهم.

توجه به صف‌ خرید و رفتار حقوقی سهم

از آنجا که در روز اول عرضه اولیه، تعداد بالایی از سهامداران دست به ثبت سفارش برای خرید عرضه اولیه می زنند، تبعا تعداد کمی نصیب هر کد بورسی خواهد شد، لذا سهامداران در روزهای آینده به خرید سهم اقدام می کنند و در حقیقت صف خریدی را روزانه برای آن متصور هستیم. شاید در طول هر روز سهامدار عمده شرکت اقدام به عرضه سهم و کم کردن از این صف خرید کند، اما دوباره صف خرید برای آن سهم ایجاد خواهد شد. هر زمان که دیگر صف خریدی برای سهم باقی نماند و به تعادل رسید، می ‌توان آن را به عنوان نشانه‌ ای برای فروش سهم و پایان گام صعودی نخست به حساب آورد.

توجه به عوامل بنیادی

از دیگر مواردی که باید توجه داشته باشید این است که باید گزارش‌ های عملکرد شرکت و تحلیل ‌های بنیادی از سوی شرکت ‌های کارگزاری و تحلیلگران را مد نظر خود قرار دهید. خوشبختانه با گسترش فضای مجازی، قبل و بعد از هر عرضه‌ ای تعداد زیادی گزارش تحلیلی منتشر شده که محدوده ارزندگی سهم در آن حدودا مشخص خواهد شد.

توجه به روند کلی بازار

بازار بورس مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری از دوره‌ های متفاوتی از رکود، رشد، رونق و در نهایت نزول برخوردار است و این سیکل طی زمان به صورت متوالی رخ می دهد. چنانچه شرکتی در زمان رکود و یا نزول بازار عرضه شود، اغلب به علت خروج سرمایه، حجم تقاضا برای عرضه اولیه با کاهش روبرو می شود و از همین روی به خاطر این که جو عمومی بازار منفی است، تعداد روزهای مثبت در سهام عرضه اولیه پایین ‌تر از دوران رونق خواهد بود. در دوران رونق و صعود شدید بازار قضیه برعکس است از آنجایی که حجم نقدینگی بزرگی در بازار در جریان است، معمولا تقاضای سنگینی برای سهام شکل می گیرد که در نهایت می ‌تواند برای مدت طولانی شاهد تشکیل صف‌ های خرید سنگین در آن سهم باشیم.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

افراد باتجربه در بورس احتمالا با اصطلاح موج‌ های مختلف عرضه اولیه و تلاش برای کسب سود در موج‌ های بعدی سهام تازه‌ عرضه شده آشنایی لازم را دارند. پایان موج اول صعود عرضه اولیه زمانی رخ می دهد که تعداد معاملات در بازار افزایش می یابد یا به اصطلاح می ‌توان گفت زمان تعادل عرضه اولیه در بازار فرار می رسد. فرآیند متعادل سازی عرضه اولیه بدون دخالت سهامدار عمده در نقش حامی سهام می‌ تواند احتمال شروع موج دوم را افزایش دهد، اما باید در نظر داشت که نمی ‌توان انتظار صعود قطعی سهام پس از پایان موج صعودی اول را داشت و در همچین وضعیتی است که باید حداقل آگاهی از عرضه‌ های اولیه وجود داشته باشد.

تجزیه و تحلیل عرضه‌ های اولیه از نگاه بازاری و همین طور بنیادی اهمیت زیادی دارد و بر همین اساس بار دیگر تاکید می کنیم، تحلیل‌ های ارائه ‌شده از عرضه‌ های اولیه بیش از آنکه به زمان خرید مرتبط باشد برای کسب سود پس از موج نخست عرضه اولیه مهم است. عرضه‌ های اولیه در بیشتر شرکت ها سودده‌ است و سود بسیار مناسبی را نصیب خریداران خود می کند. از بازه زمانی رشد قیمتی سهم به صورت پیوسته تا رسیدن به اولین زمان کاهش قیمت را به اصطلاح موج اول رشد قیمتی می نامند.

امیدوارم از این مقاله آموزشی با عنوان موج دوم سود از عرضه اولیه ها نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص با خرید عرضه اولیه داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با و دیگر مخاطبان در میان بگذارید و اگر تجربه ای هم در این زمینه دارید، خوش حال میشم به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: