Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
مناطق در حال پیشرفت تهران که از آنها خبر ندارید!

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مناطق در حال پیشرفت تهران کدام است؟

اگر برای سرمایه گذاری و یا برای زندگی به دنبال مناطق در حال پیشرفت تهران هستید که بتوانید خانه مورد نظر خودتان را با قیمت های معقول خریداری کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است. بی شک سرمایه گذاری در مناطق در حال پیشرفت تهران می تواند برای آینده تضمین مناسبی برای افزایش دارایی شما در برابر تورم افسار گسیخته ایران به حساب آید ولی لازمه سرمایه گذاری در مناطق در حال پیشرفت تهران این است که ابتدا آن ها را شناسایی کنیم و سپس به تحقیق بپردازیم که کدامیک از آن ها با توجه به شناختی که داریم، میزان سرمایه ما و آینده ای که دارد برای سرمایه گذاری ما مناسب تر است و در انتهاست که میتوانیم تصمیم به سرمایه گذار در این مناطق بگیریم یا خیر، پس برای سرمایه گذاری در شهرهای اطراف تهران ابتدا این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

مناطق در حال پیشرفت تهران

شکی نیست که قیمت خرید مسکن به نسبت سالیان گذشته در بیشترین حد خود قرار گرفته است. با گرانی مسکن بخشی از قشر متوسط که در شرف خرید منزل بودند، سایر امیدی به خرید ندارند، به این خاطر که با سرمایه کنونی آن‌ ها در مناطق ۲۲ گانه تهران نمی‌ شود خانه‌ خرید، اما با توجه به کمتر بودن بها زمین و خرج ساخت‌ و ساز حتی در بهترین فاز شهرک‌‌ های حومه تهران، هنوز می‌ توان برای خرید آپارتمان در حومه تهران اقدام کرد. طی سال‌ ها به تدریج شهرک‌ های حومه تهران رشد بسیاری کرده اند و گسترش یافته اند.

حتما بخوانید : خرید زمین برای سرمایه گذاری | کجا زمین بخریم؟


در حال حاضر این شهرک‌ ها قابلیت های لازم برای یک زندگی راحت را دارند و برای سکونت گزینه های مناسبی به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۹ مورد از بهترین شهرهای تازه تاسیس و قدیمی اطراف تهران مثل پردیس، پرند، اندیشه، دماوند و … بپردازیم. چنانچه شما نیز از زندگی در مرکز تهران عاصی شده‌ اید و به دنبال خرید خانه یا سرمایه‌ گذاری در مناطق در حال رشد اطراف تهران هستید، این مقاله شما را یاری خواهد کرد تا ملک موردنظر خود را چه برای زندگی و چه برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید.

۱) شهر پرطرفدار پردیس

شهر پردیس یکی از محبوب ترین شهرهای نوین ایران به حساب می آید که فقط ۱۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد. نزدیکی به تهران مزیت بزرگ پردیس برای افرادی است که محل کار آن ها در شهر تهران است. شهرهای شهرستان پردیس به دلیل جدا شدن به وسیله کوه‌ ها از تهران، آب و هوای مطلوبی دارند. در شهر پردیس مراکز درمانی، مجتمع‌ های تجاری، مساجد و پارک‌ های زیادی بنا شده است.

فازهای ۱ تا ۳ قسمت هایی از فاز ۴، ۸ و ۱۱ قابل سکونت هستند. فاز یک مجموعه‌ ای از خانه‌ های ویلایی و آپارتمانی را دارد و قیمت خانه در این فاز به مراتب گران تر می باشد. از نظر موقعیت جغرافیایی و قابلیت های رفاهی فاز ۱ و ۲ به نسبت سایر فازها گزینه های مناسب تری به حساب می آیند. در فاز ۲ پردیس قادرید از خانه‌ های ارزان تا ویلا و پنت‌ هاوس های شیک و گران پیدا و خریداری کنید.

مسکن مهر در فاز ۳ که از دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و مراکز تجاری برخوردار است، قرار دارد. فاز ۴ نیز از لحاظ امکانات رفاهی برای سکونت مناسب است. در فاز ۸ پردیس، خانه‌ هایی با متراژ پایین و ارزان‌ قیمت را قادرید خریداری کنید، البته از لحاظ امکانات سکونت هنوز شرایط مناسبی ندارد اما با توجه به ساخت‌ و‌ ساز بالا در این منطقه، در آینده این فاز نیز امکانات مناسبی برای زندگی خواهد داشت و در حال حاضر شاید بتوان به چشم سرمایه گذاری به این فاز نگاه کرد. بعضی از ساختمان‌ های فاز ۱۱ به وسیله یک شرکت ترکیه‌ ای (کوزو) باکیفیت بالایی ساخته شده است.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس + راهنمای رایگان


با وجود کمبود فعلی امکانات رفاهی در این فاز، این ساختمان‌ های خوش‌ ساخت، سرمایه‌ گذاران و خریداران را به خود جلب کرده‌ اند. نمی‌ توان میانگین مناسبی از نرخ املاک در این منطقه ارائه کرد، به خاطر این که قیمت‌ های فعلی دامنه گسترده ای از متری ۵ تا ۲۰ میلیون تومان یا بیشتر را در بر میگیرد. این تفاوت قیمت، به علت تنوع موقعیت و شرایط آپارتمان‌ ها می باشد.

۲) بومهن

بومهن بهترین فاز شهرستان پردیس محسوب می شود و در ۵۴ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. چنانچه از جاده تهران به دماوند عبور کرده باشید، حتما روستای سرسبز بومهن به چشمتان خورده است. بومهن یگانه از شهرک‌ های حومه تهران است که به خوش آب و هوا بودن مشهور است. شهرک کشاورز و شهرک طلاییه جزو شهرک‌ هایی می باشند که در بومهن توسعه پیدا کرده اند. جالب است بدانید که در گذشته بیشتر خانه‌ هایی که در بومهن ساخته می‌ شد، ویلایی بودند.

آب‌ و هوای معتدل و خنک موجب رونق ویلاسازی در این شهرک شده بود، اما رفته رفته بر تعداد آپارتمان‌ های آن اضافه شده است. مجموعه عواملی از آنگونه آب‌ و هوای خوش، خلوتی و ارزان بودن بها زمین و خرج ساخت‌ و ساز موجب شده است که اخیرا بازار خرید آپارتمان در این منطقه رونق بگیرد. واقعیت این است که در مقام مقایسه، بها زمین و خرج ساخت‌ و ساز در بومهن با دویی زیادی کمتر از تهران است. این امکانات برای متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران علت و مشوق بزرگواری به حساب می آید.

۳) اندیشه

شهرک اندیشه یکی دیگر از گزینه هایی است که برای خرید خانه در اطراف تهران می توانید روی آن حساب کنید. این شهرک در مرکز شهرستان شهریار قرار دارد. دسترسی اندیشه به تهران، شهریار و کرج بسیار خوب است و از مزایای آن به حساب می اید. شایان ذکر است که قیمت زمین و هزینه‌ ساخت‌ و ساز در اندیشه با تهران قابل مقایسه نیست، از همین روی گروه عمده‌ ای از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران حتما به خرید آپارتمان در اندیشه می پردازند.

در ضمن به خاطر رونق ساخت‌ و ساز آپارتمان و کوچ برخی از تهرانی‌ ها به این شهرک، اخیرا امکانات شهری و رفاهی خوبی در آن به چشم می خورد. فاز ۱ اندیشه بهترین فاز آن به حساب می آید که به نسبت سایر فازها قیمت زمین در آن کمی بالاتر است. فاز دو هم کم و بیش به همین میزان برای خرید آپارتمان محبوب و گران‌ تر است. البته چنانچه از اهالی سوال کنید که بهترین فاز فکر کدام است، قطعا از فاز یک و فاز دو اسم خواهند برد.

۴) پرند

از دیگر مناطق اطراف تهران که می تواند برای زندگی با هزینه های کم مناسب باشد، می توان به پرند اشاره کرد که در شهرستان رباطکریم و ۳۳ کیلومتری جنوب غربی شهر تهران واقع شده است. پرند از لحاظ امکانات رفاهی بسیار غنی است و از حائز اهمیت ترین این امکانات می‌ توان به فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی، کارتینگ و پروژه تفریحی اقامتی سرزمین ایرانیان، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و مواردی این چنینی اشاره داشت. امروزه دسترسی به پرند فقط از طریق تاکسی و اتوبوس از مترو شاهد و صادقیه امکان‌ پذیر است و طی مدت زمان ۲۵ تا ۴۵ دقیقه می‌ توانید در این مسیر رفت و آمد فرمایید.

حتما بخوانید : چرا سرمایه گذاری در ملک بهترین گزینه است؟


پرند امروزه از ۷ فاز برخوردار است، ولی قرار است در آینده به ۱۶ فاز گسترش یابد. امروزه فاز صفر تا ۳ املاک سنددار شرکتی و یا شخصی‌ ساز می باشد و در فاز ۴ تا ۶ املاک مسکن مهر قرار گرفته است. خدمات ورزشی، تجاری، آموزشی، فضای سبز و درمانی در فاز ۱ پرند واقع شده‌ اند. از قابلیت های برجسته فاز ۱ می‌ توان به تراکم کم ساختمانی و تلفیق بنا با فضای سبز اشاره داشت. فاز ۲ پرند، موفق‌ ترین فاز پرند به حساب می آید و زندگی یا سرمایه گذاری در آن می تواند نسبت به سایر نقاط شهر پرند مناسب تر باشد.

مناطق رو به رشد اطراف تهران

در فاز ۳ پرند بناهایی با تراکم گوناگون قابل دیدن است. در فاز ۴ پرند به مجتمع سازی بسیار توجه شده است. در طراحی محور میانی شمال فاز ۴ پروژه، راسته بازار ایرانی/اسلامی پیش‌ بینی‌ شده که به‌ عنوان یکی از قابلیت های شایان ذکر این فاز به حساب می آید. فاز ۵ پرند ۲۸۲۴۸ واحد مسکن مهر را در خود جای داده است. فاز ۵ از چندین شهرک به نام‌ های شهرک آفتاب برخوردار است. فاز ۶ پرند ۵۳۸۸۵ واحد مسکن مهر را در خود جای داده است فاز ۶ نیز از چندین شهرک به نام‌ های آسمان، سلام و … برخوردار می باشد.

۵) رودهن

از دیگر شهرک‌ های حومه تهران می توان به رودهن اشاره کرد که طبیعت خاص آن باعث شده است بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران، به سراغ آپارتمان‌ های رودهن بروند. رودهن شهر زیبایی است که در دره‌ ای سرسبز قرار دارد، ولی به انگیزه پایین بودن بها زمین و پسندیده بودن هزینه ساخت‌ و ساز آپارتمان‌ هایی هم در آن به چشم می خورد.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در املاک | ۶ گام طلایی و کلیدی در سرمایه گذاری ملک و املاک


در پی رونق ساختمان‌ سازی و آپارتمان‌ سازی جمعیت زیادی به رودهن رفته اند و به دنبال آن امکانات رفاهی و شهری ایجاد شده است. بین شهرک‌ های حومه تهران و در سنجش با شهرک‌ هایی مشابه اندیشه، رودهن با بیش از ۳۰۰ سنه قدمت، جزو قدیمی‌ ترین آن‌ ها به شمار می رود. البته این را هم باید در نظر داشت که به همین ترتیب بها زمین و هزینه ساخت‌ و ساز در بومهن به نسبت به سایر شهرک‌ های حومه تهران بیشتر است، هرچند هنوز از قیمت‌ های تهران فاصله معقولی دارد!

۶) هشتگرد

از شهرهای جدید استان البرز که برای سرمایه گذاری و زندگی مناسب است می توان به شهر هشتگرد اشاره کرد که در ۶۸ کیلومتری تهران واقع شده است. این شهر از آب و هوای معتدل کوهستانی، تابستان‌ های خنک‌ تر و آلودگی بسیار کمتری نسبت به تهران برخوردار است. خط مترو با اتصال به شبکه مترو تهران و کرج دارد که به توسعه بیشتر این شهر کمک شایانی کرده است.

امروزه خانه‌ های ساخته شده آماده فروش یا پیش‌ فروش بسیاری در شهر وجود دارد و طرح‌ های عمرانی بسیاری با هدف ارتقا امکانات و زیرساخت‌ ها و افزایش جذب مردم به این شهر، در دست اجرا می باشد که سرمایه گذاری و زندگی در این شهر را به عنوان یک گزینه مناسب روی میز افراد قرار داده است.

۷) شهریار

این شهر از شهرهای قدیمی شهرستان شهریار و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اطراف تهران به حساب می آید. شهریار مثل شهر اندیشه به علت برخورداری از پوشش سبز بیشتر و باغ‌ های میوه فراوان، گرد و خاک کمتری به نسبت دیگر نقاط حومه تهران دارد، به صورتی که به نگین سرسبز غرب تهران شهرت دارد.

با وجود قدیمی‌‌ تر بودن بافت شهر در مقایسه با شهرهای نوتاسیس، معاملات ملک در شهریار نیز رفته رفته در حال افزایش است. چنانچه به دنبال خانه‌ ای ویلایی شیک بدون هزینه زیاد و مناطق در حال رشد اطراف تهران هستید، این شهر می تواند گزینه مناسبی برای شما عزیزان به حساب آید.

۸) دماوند

آلودگی تهران حتی می‌ تواند افرادی را که از لحاظ مالی شرایط خوبی دارند و توان خرید خانه در تهران را دارند، از پایتخت فراری بدهد. دماوند در حوزه کوه‌ های دماوند از مناطق خوش آب و هوای نزدیک تهران به شمار می رود؛ با این تفاوت بزرگ که بها زمین در آن با قیمت‌ های تهیان قابل قیاس نیست.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ در ایران چیست؟


گیلاوند را بهترین فاز دماوند به حساب می آورند که آپارتمان‌ هایش با قیمت های معقولی مورد معامله قرار می گیرد. همچنین هزینه ساخت‌ و ساز هم کمتر از هزینه ساخت در تهران تمام خواهد شد، به همین خاطر افرادی که دور خرید آپارتمان در تهران خط کشیده‌ اند، می‌ توانند سراغ آپارتمان‌ های دماوند بروند.

۹) کهریزک

از دیگر شهرک‌ های نزدیک به حومه تهران می توان به کهریزک اشاره کرد که بیشتر با اسم آسایشگاه سالمندان سرشناس آن معروف شده است. با وجود متروی خط یک سال‌ ها است رفت و آمد از تهران به کهریزک به سادگی در حال انجام است. کهریزک از قسمت های شهرستان ری در تقرب تهران است و به‌ رغم فاصله‌ کمی که از تهران دارد، برای خرید آپارتمان در حومه تهران گزینه مناسبی محسوب می شود.‌ البته نباید از ذکر این نکته قافل شد که اخیرا امکانات شهری مناسبی برای کهریزک ساخته شده است و در کناره پایین بودن قیمت زمین و هزینه ساخت‌ و ساز کم تر، اتباع زیادی را به سمت خود جذب کرده است.


همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به معرفی ۹ مورد از مناطق در حال پیشرفت تهران و اطراف تهران پرداختیم. 

اگر می خواهید بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ | ناگفته های بازار مسکن ایران را یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنمایی را به شما ارائه می دهد.

برای دوستانتان بفرستید: