برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قانون پیشرفت و رشد در زندگی چیست و چگونه قادر به تغییر روند زندگی ماست؟

قانون پیشرفت چیه؟ بزرگان این علم در خصوص با قانون پیشرفت چه جملاتی گفته اند؟ در این مقاله از کد بورسی قصد داریم تا در خصوص قانون پیشرفت و نظریه های جان مکسول و اندرو کارنگی در این خصوص بپردازیم، بنابراین سعی کن به هیچ عنوان این مطلب رو از دست ندی. مطمئنم که این مطلب میتونه روند زندگیتو تغییر بده، اگر با نگاهی درست و با دقت بهش نگاه کنی. امیدوارم که از خوندن این مقاله لذت ببری و نهایت استفاده رو از تک تک جملاتش داشته باشی.

قانون پیشرفت

قانون پیشرفت

جهان همواره در حال پیشرفت است، و ما انسان ها نیز باید تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا بتوانیم همراه با جهان پیشرفت کنیم و این پیشرفت حاصل نمی شود مگر اینکه خودمان در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنیم.

به طور کلی انسانها را می توان به ۴ دسته تقسیم کرد:

  1. گروهی که هیچگونه تغییری در زندگی خود به وجود نمی آورند، حتی تا لحظه مرگ روز به روز اوضاع زندیگیشان سخت تر می شود؛ زیرا که جهان مدام در حال تغییر و پیشرفت است ولی آنها ثابت هستند.
  2. گروه هایی هستند که تنها زمانی تغییر می کنند که مجبور شوند و فشار زیادی به آنها وارد شود.
  3. افرادی هستند که به آسانی و با کوچکترین نشانه ای تغییر می کنند.
  4. افرادی که در بهترین شرایط تغییر می کنند و خود داوطلبانه طالب پیشرفت و بهبود شرایط زندگی خود هستند؛ اینگونه افراد روز به روز زندگی بهتری داشته و احساس رضایت بیشتری از زندگی دارند.

آبراهام مازلو، روانشناس مشهور آمریکایی قانونی دارد به نام قانون حرکت؛ طبق نظریه این روانشناس، شما هیچگاه ثابت نیستید چون دنیا ثابت نیست. تغییر شما ۲ حالت بیشتر ندارد یا در حال بهتر شدن هستید یا در حال بدتر شدن. او می گوید شما هرگز با یک دقیقه ی پیشتان یکسان نیستید؛ حتی از نظر فیزیکی بدن شما در حال نابود کردن سلول های قدیمی و کهنه و جایگزین کردن سلول های جدید است؛ چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی، هرگز نمی توان در یک سطح ثابت باقی ماند. شما اگر در حال پیشرفت نباشید مطمئن باشید در حال پسرفت هستید؛ به طور مثال اگر درآمدتان را افزایش ندهید، مطمئنا باعث کاهش آن خواهید شد بنابراین، پیشرفت یک نیاز انسانی به منظور بقا و لذت بردن از زندگی است. کامل نبودن انسان به معنای ضعف او نیست بلکه فرصتی برای پیشرفت است.

۱۵ قانون پیشرفت و رشد از جان مکسول

۱) قانون هدفمندی            ۲) قانون آگاهی            ۳) قانون آینه           ۴) قانون تامل             ۵) قانون ثبات

۶) قانون محیط                ۷) قانون برنامه ریزی              ۸) قانون درد             ۹) قانون نردبان          ۱۰) قانون کش

۱۱) قانون جایگزینها          ۱۲) قانون کنجکاوی              ۱۳) قانون الگوبرداری                 ۱۴) قانون گسترش

۱۵) قانون همکاری

اگر یاد نگیرید نمی توانید رشد کنید!

* کلمه چرا؟ را به کلمه محبوب خود تبدیل کنید، هر چه کنجکاوتر باشید؛ بیشتر یاد می گیرید و رشد می کنید، از عنوان کردن کمبود دانشتان نترسید، یادگیری یک مطلب جدید را هر روز در نظر داشته باشید و هدف خود قرار دهید.

* استفاده از تجربه کسانی که راه شما را قبلا طی کرده اند شما را بسیار جلو می اندازد.

* برای کسب موفقیت بیشتر، تفکر ” آیا می توانم را ” به چطور می توانم تغییر دهید.

* پذیرش مسئولیت اعمالتان، نشانه بلوغ و رشد شماست.

۵ گام در جهت یادگیری

  1. مطالعه کنید : با مطالعه می توانید به دانش و معلومات خود بیفزایید، بنابراین برای هر هفته خود برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشید البته امروزه به راحتی می توانید در هنگام ترافیک و در مسیر رسیدن به سر کار، یا بالعکس به کتاب های صوتی گوش دهید.
  2. استفاده ازآموخته ها : اگر فقط بخواهید حجم زیادی اطلاعات را در ذهن نگه دارید به هیچ دستاوردی نمی رسید، بنابراین باید از اطلاعات خود استفاده کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ باید آنچه را به دست آورده اید را به اطلاعات و سپس به دانش تبدیل کنید.
  3. آزمون و خطا : در محل کار، در خانه، در محیط های دیگر می توانید روش های جدیدی را برای انجام کارها ی خود امتحان کنید، زیرا که هر ایده ی جدیدی سبب رشد و شکوفایی می شود؛ از این طریق می توانید به زندگی تان شادابی و نشاط دهید.
  4. کار کردن با یادگیری متفاوت است : فشار کاری فرصت رشد و یادگیری را از انسان می گیرد؛ مثلا ممکن است هفته ای ۴۰ ساعت کار کنید و این احساس را داشته باشید که در مسیر موفقیت قرار دارید؛ ولی این طور نیست باید زمان جداگانه ای را به یادگیری اختصاص دهید و برای یاد گرفتن مهارتهای جدیدی اقدام کنید.
  5. روی پیشرفت تمرکز کنید نه بهره وری : شما شاید کارهای روزانه تان را به خوبی انجام دهید و در شغل خود موفق باشید، اما باید به طور حتم برنامه ای جداگانه برای پیشرفت شخصی و آموزش و یادگیری خودتان در نظر بگیرید؛ بنابراین بهره وری ارتباطی به یادگیری مهارت های جدید و پیشرفتهای شخصی ندارد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

پیشرفت تدریجی

هیچگاه موفقیت، حاصل یک اتفاق عجیب و غریب نیست و قرار نیست که  شما یک شبه به همه چیز دست پیدا کنید یا اینکه یک دفعه معجزه ای رخ دهد، موفقیت، به تدریج با آگاهی های شما شکل میگیرد و نمود پیدا می کند، از تلاش و کوشش باز نایستید، به پیگیری و تلاشتان بیفزایید.

منظور از قدم اضافه تر چیست؟

افرادی که یک قدم بیشتر برمیدارند، در طولانی مدت، پیشرفت بهتری دارند و موفق تر هستند؛ منظور از قدم اضافه تر:

  1. برای یک ورزشکار، یک حرکت یا یک ست بیشتر در هنگام تمرین است.
  2. برای یک فروشنده، ایجاد حس خوب برای مشتریان و پشتیبانی عالی است.

اگر می خواهید فردی باشید که از قانون پیشرفت استفاده می کند و همواره در حال پیشرفت است؛ تلاش نکنید که یکباره این تغییر صورت گیرد، بلکه بر روی کارها و اقدامات کوچکی که بیشترین تاثیرات را دارند تمرکز کنید و کارهای کوچکی را که به راحتی می توانید انجام دهید پیش بگیرید زیرا که ادامه دادن کار، مهمتر از میزان سختی آن کار است و تفاوت افراد موفق و ناموفق در همین نکته نهفته است؛ بنابراین روی قدم هایی که در دسترسترند تمرکز کنید و نومید نشوید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

کارنگی و ۱۰ قانون پیشرفت

  1. هدفت را تعیین کن و برای رسیدن به آن نقشه ای طراحی کرده و بلافاصله در مسیر آن گام بردار
  2. با افراد موفق ارتباط برقرار کن و با آنها تماس بگیر، آنچه را تو نداری، آنها دارند
  3. بیشتر از حد معمول تلاش کن، تلاش بیشتر، تنها چیزی است که ترقی و ترفیع تو را باعث میشود
  4. ایمان عملی را به کار بگیر، ایمان داشتن به خود و هدفی که تعیین کرده ای باعث می شود که با اعتماد به نفس بیشتری کار کنی و به نتیجه دلخواه برسی
  5. ابتکار عمل فردی داشته باش، کارهایی را که توانایی انجام آن را داری انجام بده و در کارهایت نوآوری داشته باش
  6. تخیلت را رها کن، به خودت این جرات رابده که فراتر از آنچه در حوزه ی کاریت انجام می شود، فکر کنی
  7. شور و شوق نشان بده، به کارگیری روش های مثبت، تو را بیشتر آماده موفقیت میکند
  8. داشتن توانایی جدا کردن حقایق از تخیلات و رویاها و استفاده از این توانایی ها به نفع شماست و مشکلات قابل حل خواهند شد
  9. مرکز داشتن روی تلاشهای خودت باعث می شود که ذهن و افکارت از راه درست منحرف نشود
  10. نومید نشدن از شکست ها، تو باید بتوانی از بدبیاری ها، منفعت بسازی ؛ هیل می گوید: برای هر عقبگردی در زندگی، یک جهش مساوی با آن وجود دارد

کلام پایانی

پنچ ساعت در هر هفته را به یادگیری اختصاص دهید؛ در این زمان کتابهای مفید بخوانید، مستند تما شا کنید و مهارت های جدید بیاموزید. یادگیری های کوتاه مدت، شما را به موفقیت های قابل توجهی می رسانند. سعی کنید از زندگی و مسیر افراد موفق الگو بگیرید و اطمینان داشته باشید به پیشرفت های خوبی خواهید رسید. برای ایجاد تغییرات مثبت، همواره در حال آموزش و یادگیری باشید؛ حتی هنگامی که بسیار پرمشغله هستید و حتی کارهای روزانه تان را به سختی انجام می دهید؛ باز هم یادگیری موضوعات جدید را رها نکنید و در هنگامی که مطالعه می کنید تمام حواس خود را جمع کرده و اجازه ندهید چیزی تمرکز شما را به هم بریزد. یادگیری باعث جوان شدن مغز شما می شود، با آموزش به پیشرفتهای چشم گیری خواهید رسید.

برای دوستانتان بفرستید: