برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین در بورس

خیلی ها در بورس و دیگر بازار های مالی فعالیت دارند و به نوعی حرفه ای به حساب میان، ولی شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین به صورت تخصصی و دقیق رو بلد نیستند. بسیاری از تازه کارها و مبتدی ها هم هنوز به این موضوع مسلط نیستند! در این مقاله از سایت کد بورسی ما قصد داریم تا در خصوص شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین به صورت مرحله مرحله و روی عکس صحبت کنیم تا تمامی افراد با تمامی میزان دانشی که در این زمینه دارند، این مقاله رو مطالعه کنند و از نکات کلیدی و مهم اون استفاده نمایند. لذا به تمامی افراد توصیه می کنیم که ادامه مقاله شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین در بورس را به هیچ عنوان از دست ندهید و تا انتها با وب سایت کد بورسی همراه باشید، مطمئنا در انتها کلی نکته و مورد رو فرا گرفتید.

شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین در کارگزاری آگاه

جالب است بدانید که موارد جزئی بسیار زیادی در بورس وجود دارد که یکی از آنها یادگیری شیوه ارسال سفارش در نرم‌ افزار معاملات آنلاین به حساب می آید. چه بخواهید به صورت مداوم خرید و فروش و معامله کنید و چه قصد سرمایه‌ گذاری بلندمدت در بورس را دارید، می بایست شیوه درست ثبت سفارش در بورس را بلد باشید. لازم به ذکر است که منظور از سفارش‌ گذاری یا ارسال سفارش برای خرید و فروش اوراق بهادار، وقتی است که شما به سامانه معاملات آنلاین یا آفلاین بورس دسترسی دارید و خودتان سفارشات را در سامانه می فرستید. در خرید و فروش آنلاین سهام، سفارشات وقتی با قیمت مناسب فرستاده شوند، انجام معاملات در ثانویه و به صورت لحظه ای خواهد بود.

لذا در هنگام انجام فرآیند سفارش گذاری باید نهایت دقت را داشته باشید تا با بهترین قیمت خریداری کنید و به بهترین قیمت هم سهام های مد نظرتان را به فروش برسانید. احتمال دارد یکی از علت هایی که کارگزار ی‌ها برای صدور کد بورسی، حداقل مدرک دیپلم را از متقاضیان کد بورسی درخواست می کنند، همین امر باشد که اطمینان حاصل کنند فرد حداقل دانش و مهارت مورد نیاز را دارد، ولی اشخاصی که حداقل دیپلم ندارند به معاملات آفلاین دسترسی دارند و بدین ترتیب است که قادرند سفارش خود را در سایت کارگزاری ثبت کنند و در واقع کارگزار است که سفارش آنها را دریافت کرده و در سامانه معاملات می فرستد. در ادامه این مقاله از سایت کد بورسی به شما عزیزان یاد می دهیم که به شکل بهتری ارسال سفارش را متناسب با قیمت فعلی سهام انجام دهید و مطمئنا در انتهای مطالعه این مقاله جامع و تصویری، خود قادرید به بهترین شکل این مورد را انجام دهید.

سفارش‌ های ارسالی کجا قرار خواهد گرفت؟

در این خصوص می توان گفت که سفارشات خرید و فروش که معامله‌ گران در بورس می فرستند در سایت بورس و اوراق بهادار قابل مشاهده تمامی عزیزان خواهد بود. در واقع این سایت مرجع مشاهده معاملات اوراق بهادار به شمار می رود. جهت اینکه سفارشات خرید و فروش سهام یک شرکت را مشاده کنید، کافیست در قسمت جستجوی این سایت، نماد یا قسمتی از نام شرکت را وارد کرده و شرکت مد نظر خود را انتخاب و اطلاعات آن را مشاده نمایید :

شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین

بعد از کلیک روی نماد شرکت مد نظر وارد صفحه‌ ای مشابه این صفحه خواهید شد :

آموزش مقدماتی بورس

در کادر قرمز، سفارشات خرید و فروش را ملاحظه می فرمایید :

  • قیمت، حجم و تعداد سفارشات را قادرید تماشا کنید.
  • در طرف خرید یا همان تقاضا سفارشاتی که با قیمت بالاتری فرستاده شد، بالاتر از دیگر سفارشات قرار خواهد گرفت.
  • در طرف فروش یا همان عرضه سفارشاتی که با قیمت کمتری فرستاده شد، بالاتر از دیگر سفارشات قرار خواهد گرفت.

سفارش هایی که در یک قیمت هستند روی یک دیگر اضافه خواهند شد و چنانچه سفارشی با قیمت یکسان در طرف مقابل ثبت شده باشد، سفارشات انباشه شده به ترتیب تاریخ تکمیل می‌ شود. به عنوان مثال در تصویر بالا در قسمت خرید، روی قیمت ۴,۳۹۸ ریال تعداد ۱۶ سفارش با حجم ۸۹,۷۴۱ سهم قرار دارد. چنانچه فردی در طرف فروش یک سفارش با قیمت ۴,۳۹۸ بفرستد، اولویت معامله با نخستین فردی است که از پیش سفارش خرید خود را در قیمت ۴,۳۹۸ ریال فرستاده باشد. به بیان دیگر چنانچه احسان نسختین شخصی باشد که سفارش خود را در یک قیمت خاص فرستاده باشد، اگر سفارشات دیگری با همان قیمت فرستاده شود، سفارش احسان جان اولویت خواهد داشت. سفارشات نمادهای بورس همیشه در حال نوسان و انجام شدن است، به همین خاطر همیشه اشخاصی وجود دارند که در حال معامله کردن هستند. به ویژ] در نمادهای بزرگ که معاملات بسیار پر حجمی را در طول روز تجربه می کنند، به عنوان مثال ؛ بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه و اغلب شرکت های پتروشیمی و … قیمت “معامله” یا قیمت “آخرین معامله”، همان قیمتی است که آخرین بار یک معامله در آن قیمت انجام شده است.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید … از کارگزاری آگاه بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


قیمت مناسب برای ارسال سفارش

در ارسال سفارش برای این که قیمت مناسبی وارد نمایید، می بایست چند نکته را در نظر داشته باشید. در وضعیت گوناگون، بایستی رویکرد متفاوت و متناسب را برای ارسال سفارش برای خود تعیین کنید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

ارسال سفارش وقتی سهمی صف خرید یا صف فروش است!

میتوان گفت که تشکیل صف در سهم بدین معنی است که در یک سمت از معاملات، تعداد کافی خریدار یا فروشنده برای پاسخگویی به نیاز سمت دیگر وجود نداشته باشد!

  • وقتی که عرضه تا حدی زیاد شود که در سمت مقابل هیچ خریداری وجود نداشته باشد و قیمت به پایین‌ ترین محدوده نوسان مجاز برسد، صف فروش شکل خواهد گرفت و بدین معنی خواهد بود که سفارشات فروش زیادی در سمت عرضه روی هم انباشته شده است.
  • وقتی که تقاضا تا حدی زیاد شود که در سمت مقابل هیچ فروشنده‌ ای وجود نداشته باشد و قیمت به بالاترین محدوده نوسان مجاز برسد، صف فروش شکل خواهد گرفت و بدین معنی خواهد بود که سفارشات خرید زیادی در سمت تقاضا روی هم انباشته شده است.
  • به این نکته توج کنید که صف خرید و فروش نتیجه برهم خوردن توازن در تقاضا و عرضه و وجود محدوده نوسان قیمت خواهد بود.

توجه داشته باشید که امروزه محدوده نوسان مثبت و منفی سهام در بورس تهران ۵ درصد استو این بدین معنی است که قیمت نمی‌ تواند بیشتر از ۵ درصد مثبت یا ۵ درصد منفی گردد (در روزهای عادی معاملات). در بازارهایی که محدوده مجاز برای نوسان وجود ندارد و قیمت توانایی نوسانات بسیار بالایی را داراست، چیزی به عنوان صف خرید و فروش وجود ندارد. به عنوان مثال در پلتفرم‌ معاملات بیت‌ کوین، شما هیچگاه شاهد صف نیستید و قیمت گاهی در یک روز امکان دارد تا ۲۰ درصد یا حتی بالاتر هم نوسان را تجربه کند.

  • در شرایطی که در نمادی صف خرید وجود داشته باشد و شما عزیزان قصد خرید یا فروش داشتید می بایست حداکثر قیمت مجاز جهت انجام سفارش را وارد نمایید.
  • در شرایطی که در نمادی صف فروش وجود داشته باشد و شما عزیزان قصد خرید یا فروش داشتید می بایست حداقل قیمت مجاز جهت انجام سفارش را وارد نمایید.

حداکثر قیمت مجاز نوسان در صفحه هر نمادی از روز قبل مشخص خواهد بود :

اخبار لحظه ای بورس

توجه داشته باشید که هیچ روشی تضمینی برای قرار گرفتن در ابتدای صف خرید یا صف فروش نخواهد داشت، ولی به صورت کلی بعضی بر این باورند که سفارشات ارسال شده از طرف ایستگاه‌ های معاملاتی کارگزاری‌ ها شانس بیشتری برای قرار گرفتن در اول صف خرید یا فروش را خواهند داشت.

شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین؛ اگر عجله دارید

چنانچه صف وجود ندارد و در معامله عجله دارید، قادرید معادل قیمت سفارشی که در سمت مقابل بالاتر از بقیه قرار گرفته را وارد نمایید. به عنوان مثال چنانچه در سمت عرضه قیمت ۴,۴۰۰ ریال در ردیف سفارشات عرضه بالاتر از همه قرار دارد و شما مایلید سهم رو فوری خرید کنید، باید یک سفارش در قیمت ۴,۴۰۰ ریال با حجم مد نظرتان ارسال کنید. چنانچه حجم سفارش عرضه‌ کننده کافی باشد سفارش شما به صورت کامل صورت خواهد پذیرفت و سهم در پرتفوی‌ تان قابل مشاهده است. برای فروش نیز به همین شکل و با نگاه به سمت مقابل یعنی عرضه‌ کننده، قادرید دقیقا همان قیمتی که در قسمت تقاضا از همه بالاتر قرار دارد را در فرم سفارش فروش وارد نمایید تا سهام شما در همان لحظه به فروش برسد. به این مورد توجه کافی را داشته باشید در بعضی از نماد ها که معاملات زیادی انجام می گردد سرعت تغییرات در سفارشات بسیار بالاست و باید این مورد رو در نظر داشته باشید. در حقیقت به همین دلیل امکان دارد قیمت طرف عرضه و تقاضا به صورت پی در پی عوض شودو، در همچین شرایطی برای انجام شدن سریع سفارش، قیمت سفارش را نزدیک به قیمت معامله وارد نمایید و نگاهتان هم به تابلوی قیمت ها باشد.

شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین؛ اگر عجله ندارید

در بیشتر اوقات بهتر است به منظور انجام معامله، عجله نداشته باشید. چنانچه صف نباشد، در صورتی که عجله نکنید، قادرید با قیمت بهتری سهم را خریداری کنید و یا به فروش برسانید. برای انجام معامله در قیمت مناسب‌ تر، با توجه به قیمت بازه روز و قیمت آخرین معامله و حمایت و مقاومت سهم می بایست قیمت مناسب را بفرستید.

در این راستا در نظر داشتن موارد و نکات زیر ضروری است :

  • چنانچه در نمودار کوتاه‌ مدت سهم، حمایت روزانه شکسته شده به احتمال قوی قیمت سهم تا پایان معاملات کم تر خواهد شد.
  • چنانچه در نمودار کوتاه‌ مدت سهم، مقاومت روزانه شکسته شده به احتمال قوی قیمت سهم تا پایان معاملات بیشتر خواهد شد.
  • نگاهی به روند سهم در نمودار کوتاه‌ مدت داشته باشید. چنانچه روند نزولی است و قصد فروش دارید بهتر است با وارد کردن قیمت سفارش نزدیک به قیمت آخرین معامله، سهم را سریع تر به فروش برسانید و همین طور اگر روند صعودی است و قصد خرید دارید بهتر است با وارد کردن قیمت سفارش نزدیک به قیمت آخرین معامله، سریع تر سهام مد نظرتان را خریداری نمایید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

با دیدن مثال‌ های زیر از این موضوع درک بهتر و مناسب تری خواهید داشت. در نمودار زیر قادرید مشاده کنید که قیمت سهم “فولاد” تقریبا بین ۲ محدوده خاص بیش ترین نوسان را داشته و در واقع چندین بار به محدوده ۴۳۸۰ ریال بازگشته است :

زمان ثبت سفارش عرضه اولیه

در مثالی دیگر، در نمودار سهم “ذوب”، محدوده ۱۸۴۰ ریال تحت عنوان یک مقاومت عمل کرده است و محدوده ۱۸۲۰ ریال نیز ابتدا به حمایت جلوی افت سهم را می‌ گرفته اما پس از آن شکسته شده است و به عنوان یک مقاومت عمل کرده که این البته این مقاومت در ادامه پایداری خیلی زیادی نداشته :

زمان ثبت سفارش در بورس

در ادامه نمودار روزانه سهم “خودرو” را مشاهده می کنید که محدوده ۸۳۰۰ ریال تحت عنوان حمایت عمل می‌ کرده اما بعد شکسته شده و تبدیل به مقاومت شده است. خط سبز رنگ بیانگر محدوده حمایتی است که تبدیل به مقاومت شده است :

شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین در بورس چگونه است؟

چنانچه بنا دارید این نمودار ها را به صورت دقیق مشاهده کنید، بهتر است از نرم‌ افزارهای تحلیل تکنیکال در این راستا کمک بگیرید. قابلیت استفاده از نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال تحت وب در سیستم‌ معاملاتی آساتریدر آگاه که متعلق به کارگزاری آگاه است نیز وجود خواهد داشت. با این نرم افزار تحت وب، نیاز به دردسرهای نصب نرم‌ افزار روی کامپیوتر ندارید. نکته مهم این است که به منظور دسترسی به نرم‌ افزار تحت وب کارگزاری آگاه باید در این کارگزاری حساب داشته باشید. لذا با داشتن دانش کافی در خصوص با تحلیل تکنیکال و ارزیابی نمودار روزانه سهم، قادر خواهید بود قیمت مناسب‌ تری برای خرید یا فروش قرار دهید. به علت این که در ساعات ابتدایی معاملات، هنوز داده‌ های کافی در این نمودار قرار نگرفته است، بعضی معامله‌ گران حرفه‌ ای این طور پیشنهاد می کنند که معاملات خود را برای ساعات انتهایی بازار نگه دارید تا قادر باشید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

نحوه سفارش آفلاین در آساتریدر آگاه

در ادامه این مقاله بنا داریم شیوه ثبت سفارش آفلاین در پنل کارگزاری آگاه (آساتریدر آگاه) را به شما عزیزان آموزش دهیم. در واقع شما قادرید تصویری از فرم سفارش که در قسمت “خرید و فروش آفلاین” در پنل معاملات آساتریدر آگاه وجود دارد را مشاهده نمایید :

شیوه ارسال سفارش آنلاین و آفلاین

در فرم آفلاین چند گزینه برای انتخاب وجود دارد. در ابتدای امر می بایست نمادی که خرید یا فروش دارید انتخاب نمایید. با کلیک روی جستجوی نماد، قادرید قسمتی از نام شرکت یا نماد را بنویسید تا به راحتی قابل یافتن باشد.

نحوه درخواست خرید

  • سرمایه و قیمت روز : تنها مقدار سرمایه‌ ای که قصد خرید آن را دارید را وارد نمایید. کارگزاری نماد مد نظر شما را به اندازه‌ سرمایه‌ ای که وارد کرده‌ اید در قیمت روز خریداری خواهد کرد. قیمت روز یعنی قیمتی که سهم در آن لحظه در حال معامله می باشد.
  • حجم و قیمت : با انتخاب این گزینه، قادرید حجم خرید یعنی تعداد سهامی که قصد خرید آن را دارید و همین طور سقف قیمت را انتخاب نمایید. سقف قیمت یعنی این که قیمت خرید از این رقم بیشتر نباشد. در انتها اعتبار درخواست را تعیین می نمایید که فقط روز معاملاتی کنونی باشد یا تا تاریخی معلوم.
  • حجم و قیمت روز : با انتخاب این گزینه، تعداد سهام یا اوراقی که قصد خریداری دارید را درج می کنید و کارگزار آنرا در قیمت روز برایتان خریداری خواهد کرد.
  • سرمایه و قیمت : با این گزینه، سرمایه‌ ای که قصد دارید برای خرید آن نماد اختصاص دهید را درج می کنید و سقف قیمتی را نیز در نظر می‌ گیرید تا کارگزار بالاتر از این قیمت برای شما خریداری نکند. با این گزینه امکان مشخص کردن تاریخ اعتبار درخواست را نیز دارید.

نحوه درخواست فروش

با کلیک روی دکمه درخواست فروش، فرم سفارش‌ گذاری مشابهی را مشاهده می کنید، با این تفاوت که تنها دو گزینه “حجم و قیمت روز” و “حجم و قیمت” قابل انتخاب خواهد بود. لازم به ذکر است که زمان انجام شدن سفارش در سفارشات آنلاین به شرایط بازار و قیمت اعلام شده شما وابسته است. چنانچه قیمت را قیمت روز تعیین کرده باشید، سفارش شما اغلب در کم ترین زمان انجام خواهد شد. کارگزاری آگاه این زمان را حداکثر ۱۵ دقیقه اعلام کرده است، با این وجود برای کسب اطلاعات کامل‌ تر میتوانید با این کارگزاری در ارتباط باشید.

فرق سفارس آنلاین و آفلاین چیست؟

در خصوص با اینکه تفاوت سفارش آنلاین و آفلان در چیست باید گفت که از نظر نماد و سهمی که توانایی خرید دارید و میزان کارمزدی که می پردازید، هیچ تفاوتی میان این ۲ روش وجود نخواهد داشت. تنها راه ارسال سفارش تفاوت خواهد داشت. گفتنی است که در سفارش آنلاین، امکان معامله لحظه‌ ای را دارید، اما سفارش آفلاین با اندکی تاخیر صورت خواهد پذیرفت. شایان ذکر است که سفارش آفلاین برای زمانی که برای مثال نخواهید توانست آنلاین بمانید نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال قصد دارید چنانچه قیمت یک سهم خاص به محدوده خاصی رسید آنرا خریداری نمایید، اما اینکار به صبر نیاز خواهد داشت. در این مواقع قادر خواهید بود سفارش آفلاین ثبت نمایید و سقف قیمت را مشخص نمایید تا سفارش شما در محدوده قیمت مد نظر ارسال و انجام گردد. لذا سفارش آفلاین برای استفاده افرادی که معاملات آنلاین انجام می‌ دهند نیز کاربرد فراوانی خواهد داشت.

کلام پایانی

ارسال سفارش در بورس یکی از نخستین مواردی به حساب می آید که یک معامله‌ گر (تریدر) می بایست آن را بلد باشد. با مشاهده روند معاملات، قادر خواهید بود در وارد کردن قیمت مناسب تبحر به مراتب بالاتری را بدست آورید و سفارشات اوراق بهادار را در قیمت‌ های بهتری ثبت نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که قیمت‌ ها به صورت دائم در حال نوسان خواهند بود و این امکان وجود خواهد داشت که قیمت کنونی مناسب معامله نباشد. بعض اوقات صبر کردن بهتر است، اما بعضی اوقات نیز با شناسایی فرصت بایستی خیلی سریع دست به کار شوید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید … از کارگزاری آگاه بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


در انتهای این مقاله باید خدمت شمام عزیزان عرض کنیم که ارسال سفارش در سامانه معاملاتی به معنای این نخواهد بود که خرید یا فروش حتما انجام خواهد شد و شما صاحب سهامی که ثبت در سیستم معاملات شده است، شده اسد، لذا چنانچه بنا دارید بسیار سریع معامله انجام شود، قیمت خرید یا فروش را نزدیک به قیمت آخرین معامله قرار دهید تا با سرعت بالاتری معامله انجام شود، ولی چنانچه عجله ندارید، به حمایت‌ ها و مقاومت‌ های روزانه قیمت دقت فراوانی داشته باشید تا نقطه بهتری برای معامله پیدا کنید و از این طریق سودآوری خود را بالا ببرید. چنانچه سوالی دارید یا نکته‌ ای به ذهنتان می‌ رسد که برای دیگران مفید است، حتما در قسمت نظرات بنویسید.


هر سوالی در رابطه با بورس دارید از ما بپرسید:

برای دوستانتان بفرستید: