برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همه چیز درباره سهام پدیده در بازار بورس

بعد از کش و قوس های فراوان درباره پرونده پدیده و صحبت هایی که درباره پذیرش این شرکت در بازار بورس شده و با توجه به نزدیک بودن عرضه این شرکت در بورس بر آن شدیم تا مطلبی جامع درباره سهام شرکت پدیده در بازار بورس تهیه کنیم تا بی طرفانه بررسی کنیم که آیا سهام این شرکت ارزنده است یا خیر؟ سهام پدیده را نگه داریم یا بفروشیم؟ در سهام پدیده سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟ با ما همراه باشید…

با اولین جست و جو ها به نتایج بدی نمیرسیم! گویا اخبار خوبی در راه است، سال ۹۸ سال سهامداران پدیده خواهد بود!
سکوت خبری در باره ی پدیده و اطّلاعات کم سهامداران این شرکت، ما را برآن داشت که آخرین وضعیت کاری پدیده و اجرای حکم دادگاه را از هیئت مدیره ی شرکت جویا شویم و چگونگی دادگاه و رسیدگی به جرائم اخلالگران عمده برای پرونده ی پدیده ی شاندیز را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز این بار در بازار پایه فرابورس (تابلوی نارنجی)، درج نماد و یک گام به عرضه اولیه نزدیک شد:
شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز درج شد

نماد: #گتوشا این نماد به #گشان تغییر پیدا کرد.
تاریخ درج :۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بازار عرضه: بازار پایه فرابورس (تابلوی نارنجی)

به‌عنوان:دویست و چهل وپنجمین نماد معاملاتی

گروه: « هتل ها و رستوران »

زیرگروه: « هتل ها، اردو و دیگر تدارکات اقامت کوتاه »

كد صنعت: « ۵۵۱۰ »

 

اطلاعیه پذیرش سهام شرکت پدیده شاندیز در فرابورس
اطلاعیه پذیرش سهام شرکت پدیده شاندیز در فرابورس

سه تدبیر جدید برای پدیده که عملی نشد:
مسئولین ستاد تدبیر از برگزاری مجمع عمومی شرکت پدیده شاندیز تا پایان آذرماه خبر داده بودند و همچنین توافق برای تامین خطّ اعتباری ششصد تا هزار میلیاردی، ورود شرکت توسعه ی پدیده به فرابورس طی دو هفته ی اوّل آذرماه وعده داده بودند و قرار بود تکلیف وضعیّت سهام جبرانی در آذزماه مشخّص شوند که گویا در فرصت اعلام شده عملی نگردید، ولی در هفته ی آخر آذرماه، خبرهای خوبی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی، ضمن تبریک به سهامداران وتشکر از صبوری وهمراهی آنان اعلام گردید در جلسه ی ۹۸/۰۹/۲۴ کمیته ی پذیرش با درج نماد شرکت توسعه با نام “گتوشا” در لیست شرکتهای فرابورس موافقت گردید.(این نماد به #گشان تغییر پیدا کرد.)

مشاهده نماد گتوشا یا پدیده در تابلوی بازار بورس تهران: گتوشا

(این نماد به #گشان تغییر پیدا کرد.)

 

به معنای دقیق تر اگر چه ورود پدیده به بورس در دوره ی رشد طلایی بازار سصرمایه می توانست سود بیشتری را عاید شرکت و سهامدارانش کند با این حال، هر زمانی که این اتّفاق بیفتد فواید زیادی برای شرکت و افراد سهامدار خواهد داشت.

طبق گزارشهای اعلام شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت پدیده، برگشت داده شده و همچنین اعلام شده که متّهمان این پرونده با قرداد وثیقه هم آزاد نمی شوند.

آخرین وضعیت سهام پدیده ی شاندیز

دادستان مشهد گفته: طلب طلبکاران به سهام تبدیل شده واموال شرکت توقیف گردیده و سهامداران مالک شرکت خواهند شد و حرکت خوب ومثبتی به نفع مردم در حال شکل گیری است و اینکه سهام دارای پشتوانه شده است و با توجّه به همین موضوع مردم برای فروش سهامشان عجله نکنند و همچنین مدیر اًمور سهام (عباسعلی طوسیان ) گفته است که ارزش سهام شرکت پدیده در بازار توافقی در حال رشد است، و همچنین طوسیان افزود: بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته هر هفته در روزهای دوشنبه وپنجشنبه، بازار توافقی را خواهیم داشت که قیمت گشایش سهام در هر روز از بازار توافقی، برابر با قیمت پایانی روز توافقی قبل خواهد بود.

شرکتهای تابعه پدیده شاندیز

شرکت پدیده پارسیان توس (۱۳۸۲/۰۶/۱۰)
شرکت آریادوام ساز شرق (۱۳۸۵/۱۰/۲۸)
شرکت ابنیه و ساختمان (۱۳۸۸/۰۶/۱۱)
شرکت بین المللی تجارت الکترونیک پدیده کیش (۱۳۹۲/۰۴/۱۲)
شرکت شهربازی پدیده شاندیز(۱۳۹۲/۰۸/۲۷)
شرکت تاٌمین و توزیع کالای پدیده
باشگاه فرهنگی و ورزشی پدیده (۱۳۹۲)

فعالیتهای انجام گرفته و پروژه های در حال اجرا

طی بررسی هایی که ما انجام دادیم پروژه های در حال اجرای پدیده موارد زیر است:
-افتتاح مجموعه های پدیده شاندیز در مشهد با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع و در تهران با زیر بنای ۲ هزار و پانصد متر مربع ساخت.
-افتتاح بزرگترین رستوران سرپوشیده جهان.
-بازار بزرگ کیش با زیر بنای بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع.
-افتتاح یکی از بزرگترین هایپرمارکتهای جهان در زمینی به وسعت ۲۲ هزار مترمربع در مرکز تعطیلات وسرگرمی پدیده شاندیزمشهد از جمله فعّالیتهای به اتمام رسیده گروه شرکتهای پدیده است.
-احداث یکی از عظیم ترین مراکز تعطیلات، سرگرمی و خرید جهان در مشهد، با هدف ارائه ی خدمات ویژه در صنعت گردشگری با کاربری هایی همچون هتل ۵ ستاره، شهربازی سرپوشیده، باغ گل ودیگر امکانات رفاهی – تجاری با زیربنای بالغ بر ۱ میلیون مترمربع.
-احداث پروژه بزرگ شهر افسانه ای کیش در جنوب غربی این جزیره در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، دارای بخشهای متنوعی شامل: هتل ۵ ستاره – مجتمع بزرگ اقامتی – شهربازی – پارک آبی – باغ گیاهان دریایی.
شرکت ابنیه (اصلی ترین شرکت گروه پدیده):
شرکت ابنیه جزو اصلی ترین شرکت گروه پدیده شاندیز است و بیشترین سهام مردم، مربوط به این شرکت است.
مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز در گفت و گویی اعلام کرد: با تحویل اوّلین سری از واحدهای اقامتی تا پایان سال جاری به اعتماد خریداران پاسخ می دهیم.
دکتر مهدی خجسته در قسمتی دیگر از سخنانش افزود: در این مدّت آسیبهای متعّددی به روند ساخت ساختمان وارد شده، اما خوشبختانه با همکاری و توافق شهرداری و برابر کمسیون ماده ۱۲ مبنی بر ملی بودن یا نبودن، شهری بودن یا نبودن، مشکلات تا حدود زیادی مرتفع گردیده است.

نحوه خرید یا فروش سهام پدیده چگونه است؟

شما می توانید به یکی از این دو روش نسبت به خرید یا سهام پدیده اقدام کنید:

۱- استفاده از سامانه سناپ

اخیرا سامانه ای به نام سناپ توسط شرکت پدیده راه اندازی شده که مخفف سامانه نقل و انتقال سهام پدیده است. ثبت نام در این سامانه از طریق شماره ملی شما انجام میشود و میتوانید مطابق شکل زیر سفارش خرید یا فروش سهام خود را در سامانه ارسال کنید و در صورتی که خریدار و فروشنده در یک قیمت توافق کنند به صورت آنلاین میتوانید سهام پدیده را بخرید و یا بفروشید.

این سامانه از طریق لینک رو به رو در دسترس است: https://sanap.padide.com
سناپ

 

۲- دریافت کد بورسی

بعد از پذیرش سهام پدیده در بورس برای خرید و فروش این سهام باید کد بورسی داشته باشید. پیشنهاد میکنیم زودتر برای دریافت کد بورسی اقدام کنید چون به زودی سهام پدیده در فرابورس عرضه میشود و باید از این طریق سهام خود را بفروشید.

دریافت کد بورسی رایگانثبت نام آگاه اکسپرس

نتیجه گیری: سهام پدیده را بفروشیم یا بخریم؟

تصمیم نهایی به عهده شماست اما طی بررسی هایی که ما داشتیم این سهام در سامانه سناپ بسیار پایین تر از ارزش واقعی خود معامله میشود و به شما پیشنهاد میکنیم مقدار کمی هم صبوری کنید تا این سهم در بازار پایه فرابورس ایران پذیرش شود و در بورس اقدام به فروش سهام تان کنید. بازار بورس تهران بسیار بزرگ تر و قانون مند تر از سامانه سناپ است و عملآ مشتریان بزرگتر و تعداد بسیار بیشتری از افراد مشتری خرید سهام پدیده از شما خواهند بود. نتیجه اینکه با بالا رفتن اقبال به سمت سهام پدیده قیمت آن به احتمال بسیار زیاد افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد.


سهام پدیده با چه قیمتی بازگشایی خواهد شد؟

به هر صورت آنچه مشخص است این است که سرانجام سهام شرکت پدیده از روز شنبه مورخه ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری با نماد گشان در بازار فرابورس قابل معامله خواهد بود. اما پرسش این است که این نماد با چه قیمتی بازگشایی خواهد شد؟

در این رابطه نیما ملایی مدیرعامل پدیده شاندیز طی مصاحبه ای گفت:  چون عرضه سهام پدیده به طور بازگشایی در فرابورس انجام می‌شود نمی‌توان قیمت اولیه و مبنایی برای آن قرار داد. قیمت این سهام از طریق عرضه و تقاضا روز شنبه مشخص می‌شود، به این صورت که خریداران و فروشندگان ابتدا قیمت مورد نظر خود را سفارش می‌دهند و سپس در یک قیمت تعادلی که سامانه بازار سرمایه مشخص خواهد کرد، نماد گشان بازگشایی و معاملات انجام خواهد شد اما از روزهای بعد قیمت در سطح خاصی نوسان خواهد داشت و نمی‌تواند از کف و سقف خاصی عبور کند.


با توجه به اینکه فرآیند دریافت کد بورسی چند روز کاری زمان احتیاج دارد پیشنهاد میکنیم همین امروز که این مطلب را مشاهده میکنید از طریق لینک زیر اقدام به دریافت کد بورسی کنید تا در زمانی که سهام پدیده در بورس باز شد بتوانید به راحتی خرید یا فروش آن را انجام دهید.

دریافت کد بورسی رایگانثبت نام آگاه اکسپرس


نگاهی به پدیده شاندیز از تولد تا امروز و ورود به بازار سرمایه

شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۸۳ تحت شماره ۲۲۸۲۹ نزد اداره ثبت شرکت‌های مشهد تحت نام شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران سهام (سهامی عام) به ثبت رسید و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۸۷ با تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده نام شرکت به نام کنونی آن تغییر یافت.

پس از فعالیت‌های غیرقانونی این شرکت و تخلفات گسترده، شرکت‌های دیگری نیز قصد ادامه دادن این روش را داشتند که با اقدام مسئولین جلوی آنان گرفته شد.

در دی ماه ۱۳۹۳ برخی از دفاتر فروش سهام «پدیده شاندیز» در مشهد و برخی شهرهای بزرگ ایران پلمپ شد.

شرکت ابنیه پدیده شاندیز، مجری و مالک تمام پروژه‌های ساختمانی مجموعه پدیده، با هدف ساخت بزرگترین مجموعه چند منظوره تفریحی و گردشگری کشور، اقدام به جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری، در قالب فروش سهام نموده‌است و تعداد کل سهام این شرکت، یک و نیم میلیارد سهم می‌باشد. شاخص رشد سهام پروژه پدیده شاندیز از آبان ۸۸ تا شهریور ۱۳۹۰، رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد و با آغاز عملیات اجرایی در مهرماه ۹۰، با جهش ۱۳۰درصدی رو به رو شد. در سال ۱۳۹۰ با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده ۲۷۵ درصد رشد داشته.

در سال ۱۳۹۱، سهام پدیده شاندیز با افزایش ۱۳۴ درصدی، سود بالایی را به سمت سهامداران خود روانه کرد و در سال ۱۳۹۲ باز هم سهام پدیده، سیر صعودی حدوداً ۱۳۰ درصدی را ادامه داد.

محسن پهلوان مدیرعامل سابق «پدیده» در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۴ پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد. پس از آن که گزارش‌هایی از جرایم و تخلفات در شرکت «پدیده» به دادسرای مشهد رسید و بررسی‌های مقدماتی نیز نشان داد که بسیاری از شهروندان به‌طور ناآگاهانه در دام تبلیغات گسترده خرید و فروش غیرقانونی اوراق موسوم به سهام این شرکت گرفتار شده‌اند و هر روز قیمت سهام «پدیده» به صورت بادکنکی افزایش می‌یابد و هر لحظه بر تعداد قربانیان این‌گونه اقدامات و فعالیت‌های غیرقانونی افزوده می‌شود، بنابراین دادستانی مشهد به منظور پیشگیری از وقوع جرایم بعدی و جلوگیری از حیف و میل اموال مردم، به این موضوع ورود کرد و در اولین مرحله از اقدامات قضایی دستور ممنوعیت تبلیغات و خرید و فروش غیرقانونی سهام صادر شد.

بعد از جلسات متعدد، سرانجام در دی ماه سال ۹۵ معاون وزیر کشور از صدور پایان کار پروژه عظیم پدیده شاندیز از سوی شهردار شاندیز خبر داد. همچنین در اسفند ماه سال ۹۵ نیز مجوز تبلیغات شرکت پدیده شاندیز در صداوسیما و سایر رسانه‌ها از سوی رحمانی فضلی وزیر کشور، صادر شد. سرانجام در فروردین ماه سال ۹۶ نیز پس از ماه‌ها جلسات برای ارتفاع هتل پدیده شاندیز، با ارتفاع ۳۴ طبقه برای برج اقامتی و اِلمان پدیده شاندیز در شورای عالی شهرسازی موافقت و به تصویب رسید تا آخرین مجوز مورد نیاز برای پروژه پدیده شاندیز نیز صادر شود.

در نهایت پس از کش و قوس فراوان و ضربات روحی و روانی فراوان به سهامداران صبورش، پدیده شاندیز وارد بازار سرمایه شد و پس از درج نماد #گشان در تابلوی نارنجی بازار پایه، روز شنبه گشایش نماد خواهد شد.

 لازم به ذکر است ۷۵درصد از سهام اشخاص حقوقی شرکت بخاطر افزایش نامتعارف سهام و جبران آن به اشخاص حقیق واگذار شده و الان کل سهام پدیده شده ۵۲۰ملیون سهم می باشد.


جزییات معاملات سهام «پدیده شاندیز» در بازار فرابورس

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت: سهامداران شرکت پدیده شاندیز از گذشته با برخی مسایل برای انجام معامله سهام این شرکت روبه‌رو بودند که سرانجام بعد از چند سال با تلاش‌های نظارتی و قضایی صورت‌گرفته، مشکلات حقوقی موجود بر سر راه معامله سهام پدیده در بازار سرمایه برطرف شده است.

«بهنام محسنی» امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه فردا نماد معاملاتی سهام شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در نماد «گشان» در بازار پایه فرابورس گشایش می‌یابد، اعلام کرد: بعد از رفع مشکلات موجود بر سر راه شرکت پدیده شاندیز مقدمات و زیرساخت‌ها برای خرید و فروش سهام این شرکت در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس فراهم شده است.

وی به سازوکار گشایش نماد سهام این شرکت در بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: نماد معاملاتی سهام شرکت پدیده شاندیز فردا برای نخستین‌بار در تابلو نارنجی بازار پایه گشایش می‌یابد که در روز نخست بر اساس وضعیت عرضه و تقاضا کشف قیمت سهام آن صورت خواهد گرفت.

محسنی با تاکید بر اینکه گشایش نماد معاملاتی سهام این شرکت در جریان بازار فردا از نوع عرضه اولیه نیست، عنوان کرد: شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز مراحل پذیرش در فرابورس ایران را طی نکرده و از این رو فاقد ارزش‌گذاری سهام است و فردا شنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) که موعد گشایش نماد آن است روند عرضه و تقاضای سهام، قیمت آن را تعیین می‌کند.

به گفته معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس، سهام شرکت پدیده شاندیز از روزهای آینده براساس قیمت پایانی روز گذشته و با دامنه نوسان دو درصد در تابلو نارنجی بازار پایه مورد معامله قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد که با توجه به درج نماد معاملاتی شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس و تغییر نماد معاملاتی مربوطه از «گتوشا» به «گشان» به دلایل فنی و همچنین گشایش نماد معاملاتی گشان در روز شنبه، سهامداران این شرکت تا روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه فرصت داشتند نسبت به تعیین کارگزار ناظر اقدام کنند.

محسنی در این زمینه توضیح داد: گشایش نماد پدیده در فرابورس از نوع عرضه اولیه نیست که فقط سهامدار عمده به عنوان عرضه‌کننده در سمت عرضه سهام این شرکت حضور یابد، بلکه تمامی سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و کد سهامدارای دریافت کرده‌اند می‌توانند در انجام معاملات آن با رعایت تعیین کارگزار ناظر شرکت کنند.

وی همچنین خبر داد: برنامه مدیران شرکت توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز و مقامات نظارتی این است که علاوه بر گشایش نماد «گشان» متعلق به پدیده شاندیز در بازار فرابورس، شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز به عنوان شرکت زیرمجموعه پدیده که در حال حاضر سهامی خاص است به سهامی عام تبدیل شود و معاملات سهام آن در بازار سرمایه صورت گیرد.

بر اساس توضیحات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در سامانه معاملات دارایی سهامداران در هر یک از نمادهای معاملاتی زیر نظر یک کارگزار قرار می‌گیرد که به آن کارگزار ناظر گفته می‌شود و از آن پس سهامداران دارایی سهام خود را در هر نماد معاملاتی صرفاً از طریق کارگزار ناظر خود در آن نماد معاملاتی می‌توانند به فروش برسانند. در این میان سهامداران هنوز می‌توانند با مراجعه به هریک از کارگزاران نسبت به خرید سهام اقدام کنند.


در روز نخست۲۰ اردیبهشت، اتفاق خوبی در تاریخ بورس ایران و به‌ویژه شهر مشهد رقم خورد. پس از گذشت چند سال از بلاتکلیفی سهام‌داران شرکت پدیده شاندیز، سرانجام امروز سهام این شرکت در بازار فرابورس معامله شد. امروز نماد گشان بازگشایی شد و سهام‌داران پدیده توانستند برای معامله سهام خود در بازار فرابورس اقدام کنند.

در اولین روز بورس پدیده با معامله ۸۲۳ هزار و ۳۸۲ سهم با قیمت ۱۴ هزار تومان معامله شد.

گشان

 

برای مشاهده تابلوی معاملات بورس شرکت پدیده یا گشان کلیک کنید


هر سوالی در رابطه با بورس و طلا دارید از ما بپرسید:

برای دوستانتان بفرستید: