برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه گذاری کم ریسک در بورس (کسب بازدهی ثابت از بورس)

به نظر شما سرمایه گذاری کم ریسک در بورس امکانپذیر است؟ یعنی میشود ما در بازار پرنوسانی مثل بورس سرمایه گذاری کنیم ولی ریسکی را به جان نخریم؟ بله می شود! در واقع کسب بازدهی ثابت از بورس بدون این که ما بخواهیم پول خود را در بانک سپرده گذاری کنیم، امکانپذیر است و سود حاصله از آن نیز به مراتب از سود دریافتی از بانک ها بیشتر است اما ریسک این سرمایه گذاری ها بالا نیست و سود آن ها نیز به مراتب سرمایه گذاری مستقیم در بورس مطمئنا کمتر خواهد بود مثل خرید و فروش اوراق خزانه اسلامی که در بازار بورس صورت می پذیرد. پس اگر شما هم دوست دارید در بازار بورس حظور داشته باشید ولی سرمایه گذاری های ریسکی انجام ندهید، همین الان در این مطلب سرمایه گذاری کم ریسک در بورس را یاد خواهید گرفت و دوره ای که در انتها نیز معرفی شده است، به صورت رایگان دانش شما در خصوص سرمایه گذاری های کم ریسک در بورس را تکمیل خواهد کرد.

سرمایه گذاری کم ریسک در بورس

همواره یکی از دغدغه‌ های اصلی برای آن دسته از افرادی که در فکر سرمایه‌ گذاری در بورس هستند، ریسک بالای سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه است. این تفکر به این خاطر به وجود آمده است که تعداد زیادی از این افراد از دانش و آگاهی کافی در مورد ابزارهای سرمایه‌ گذاری گوناگونی که در این بازار وجود دارد، برخوردار نیستند. بازار بورس به دلیل دارا بودن ابزارهای متنوع سرمایه گذاری، می تواند میزبان طیف‌ گسترده ای از سرمایه گذاران باشد. این طیف هم افرادی که به دنبال یک سرمایه‌ گذاری بدون ریسک هستند را در بر می گیرد و هم آن دسته از افرادی که از ریسک پذیری بیشتری برخوردارند و به دنبال کسب سود حداکثری در این بازار هستند.

البته این دیدگاه که سرمایه گذاری مستقیم در بازار بورس همواره با ریسک همراه است و همان طور که توقع سودآوری از سهام های خریداری شده را دارید، باید احتمال این را هم بدهید که شرایط مطابق نظر و دیدگاه شما پیش نرود و سهامی که خریدید، در طول زمان روند کاهشی را دنبال کند، لذا این موضوع که سرمایه گذاری خود شما در سهام عادی شرکت ها ریسک بالایی دارد، درست است ولی سرمایه گذاری های دیگری در بازار سرمایه ایران وجود دارد که به مراتب ریسک سرمایه گذاری مستقیم را ندارد و به همان اندازه نیز در شرایط مثبت بازار، سود کمتری را برایتان به همراه می آورد.

معرفی دوره سرمایه گذاری در بورس با ریسک کم

در سالیان اخیر، گسترده تر شدن بازار و افزایش قیمت سهام های مختلف موجب شده است تا بسیاری از افراد برای ورود به این بازار سودساز اقدام کنند و سرمایه گذاری های اینچنینی در بازار افزایش یابد. همچنین با توجه به ماهیت بازار بورس که همیشه با ریسک همراه است، فعالان این بازار در دوره‌ های رکود و یا افت بازار به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن با بازدهی ثابت هستند. به صورت معمول در ایران، سپرده گذاری در بانک تنها روشی است که معمولا همه با آن آشنایی دارند و می دانند که ریسکی در این نوع سرمایه گذاری وجود ندارد و می تواند بازدهی ثابت و مشخصی را به همراه داشته باشد، ولی این در حالی است که ما در بورس ابزارهایی داریم که شخص را قادر می سازد تا از یک سرمایه گذاری بدون ریسک با بازدهی معادل نرخ سود بانکی بهره مند گردد.

به عنوان مثال اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت منتشره به وسیله شرکت‌ های دولتی یا خصوصی و صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت همگی از این نوع سرمایه گذاری ها هستند که در بورس انجام می شود و جالب است بدانید که در برخی از این صندوق‌ ها، مثل بانک‌ ها، سودی تحت عنوان سود ماهیانه برای شما واریز می شود. با توجه به نقدشوندگی بالای این اوراق قابلیت فروش لحظه ای و تبدیل آن به سهم وجود دارد که این موضوع موجب می شود تا سایر سرمایه‌ گذاران درگیر جابجایی پول خود میان بانک و کارگزاری نشوند و همین امر موجب خواهد شد تا نقدینگی در بورس حفظ شده و سرمایه ها از آن خارج نشود.

همچنین از دیگر مزیت های سرمایه‌ گذاری در این بازارها می‌ توان به قابلیت دریافت سود روزشمار اشاره کرد، در حالی که بانک‌ ها تنها سود ماه شمار را به سپرده گذاران خود می پردازند. در این دوره آموزشی تلاش بر این است که همه این ابزارهای سرمایه گذاری با درآمد ثابت را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا سرمایه گذاران با شناخت این ابزارها قادر شوند از یک سرمایه گذاری امن و همچنین سودده در بازار بهره‌ مند شوند و ریسک بالایی را نیز در این شرایط به دارایی های خود تحمیل نکنند.

هدف از برگزاری این دوره چیست؟

هدف ما در این کارگاه آموزشی این است که انواع روش‌ های سرمایه گذاری بدون ریسک و با درآمد ثابت در بورس را به شما عزیزان معرفی کنیم و در مورد هر کدام مثال هایی بزنیم تا درک مباحث دوره برای شما ساده تر شود. در نظر داشته باشید که این روش ها، روش‌ هایی هستند که می‌ توانند جایگزین سرمایه‌ گذاری در بانک شوند و در عین حال که شما قادرید همان بازدهی بانکی را کسب کنید، می توانید بدون متحمل شدن هیچ‌ گونه ریسکی سود روزشمار هم بگیرید که این مدل سرمایه گذاری برای بسیاری از ایرانیان مورد پسند و جذاب می باشد.

سرفصل های این دوره کدام است؟

  • چگونه در بورس به کسب درآمد ثابت و ماهیانه بپردازیم؟
  • معرفی صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت فعال و معتبر
  • آشنایی با اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و مواردی از این دست
  • بررسی مزیت های سرمایه‌ گذاری در اوراق درآمد ثابت نسبت به سپرده‌ گذاری در بانک ها

ثبت نام در دوره آموزشی سرمایه گذاری کم ریسک در بورسبرای ثبت نام رایگان اینجا کلیک کنید

برای دوستانتان بفرستید: