برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه گذاری پرسود و مطمئن در ایران

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری پرسود و مطمئن هستید، این مطلب راهنمای رایگانی را در اختیارتان می گذارد که بتوانید خودتان از بین بازارهای مالی مختلف، بهترین بازار را برای سرمایه گذاری پرسود و مطمئن انتخاب کنید، چرا که یک سرمایه گذاری پرسود و بدون ریسک در شرایط کنونی ایران بسیار حائز اهمیت است و اگر بتوانید بازارهای مالی مثل بورس، ارزهای دیجیتال، مسکن، خودرو، طلا و سکه، ارز و … را در شرایط مختلف بررسی کرده و بهترین آن ها را شناسایی کنید، قطعا به سرمایه گذاری پرسود و مطمئن دست پیدا خواهید کرد، پس تا انتها همراه کد بورسی بمانید.

سرمایه گذاری پرسود و مطمئن

همان طور که احتمالا مستحضرید، در حال حاضر ارزش پول ملی به کم ترین میزان خود در سالیان اخیر رسیده است! لذا طبیعی است که هر شخصی به دنبال حفظ ارزش پول نقد خود در طول زمان باشد و نکته جالب اینجاست که این کار به کمک سرمایه­ گذاری امکان پذیر خواهد بود. البته باید گفت که روش های گوناگونی برای سرمایه ­گذاری در ایران وجود دارد؛ برای مثال می­ توان به سپرده بانکی، بورس، ارزهای دیجیتال، مسکن، خودرو، طلا و سکه، ارز و … اشاره داشت.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ در ایران چیست؟


ولی میان روش هایی که گفتیم، بازدهی کدام یک در طول زمان بیشتر خواهد بود؟ در حال حاضر ارزش ریال در قیاس با سایر ارزهای خارجی کاهش قابل توجهی پیدا کرده است و قدرت خرید مردم نیز به همین اندازه کاهش پیدا کرده است، از همین روی نگهداری پول نقد کار مقرون­ به صرفه ­ای نیست، لذا این سوال به ذهن افراد مختلف می رسد که چگونه می­ توانند از دارایی نقدی خود در برابر تورم محافظت کنند؟ در راستای پاسخ به این سوال و اطلاع رسانی درست به هموطن های عزیزم باید بگم که روش های گوناگونی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که ۶ مورد از بهترین و پرسودترین آنها را در ادامه معرفی کرده ایم.

ویژگی های یک سرمایه گذاری مناسب با سود بالا چیست؟

نکته که باید توجه داشته باشید اینجاست که همه روش های سرمایه گذاری در ایران و در طول یک بازه زمانی خاص نمی توانند یک روش مناسب برای سرمایه گذاری به حساب آیند و شما باید با کسب شناخت کافی یکی از آن ها را که در آن زمان با توجه به شرایطتتان مناسب تر است را بتوانید شناسایی نمایید. در این بخش از مقاله قصد داریم ویژگی های سرمایه گذاری خوب و مناسب را برای شما عنوان کنیم تا با مطالعه آن بتوانید دید بهتری نسبت به این موضوع کسب کنید. برخی از این ویژگی های به شرح زیر می باشند؛

  • به منظور داشتن یک سرمایه گذاری با سود بالا و مناسب بایستی در زمینه‌ هایی سرمایه گذاری انجام دهید که نقد شوندگی بالا و خوبی داشته باشند و می‌ توانید ظرف مدت زمان کوتاهی، به عنوان مثال ۲ یا ۳ روز، سرمایه خود را تبدیل به پول نقد فرمایید.
  • علاوه بر این حوزه انتخابی شما برای سرمایه گذاری بایستی این پتانسیل را داشته باشد که سالانه حداقل ۵۰ درصد برای شما سوددهی به همراه داشته باشد وگرنه از تورم واقعی و نه تورم اعلامی توسط دولت، عقب خواهید بود و در واقع قدرت خریدتان در طول زمان کاهش پیدا خواهد کرد.
  • یک سرمایه گذاری مناسب باید به صورت کامل قانونی باشد و در عین حال لزومی به اخذ مجوزهای متعدد و زمان بر نداشته باشد. هزینه‌ های مربوط به دریافت مجوزها مربوط به سرمایه گذاری‌ ها بسیار زیاد است، بنابراین بهتر است برای سرمایه گذاری پرسود به دنبال حوزه‌ ای بروید که به مجوزهای زیادی احتیاج نداشته باشد.
  • یک سرمایه گذاری مناسب، سرمایه گذاری است که متقاضیان قادرند با کمترین سرمایه ممکن برای ورود به آن اقدام کنند و سود مناسبی از این طریق کسب کنند.

۱) سرمایه گذاری در بازار بورس ایران

یک از بهترین و سودده ترین حوزه­ های سرمایه گذاری در ایران بازار سرمایه به شمار می رود. سرمایه­ گذاری در بورس برای هر کشوری حائز اهمیت است، چرا که برخلاف سپرده ­گذاری بانکی به رونق شرکت­ های تولیدی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی می کند. بیشترین بازدهی در سال گذشته به بورس تعلق دارد. البته می بایست به علاوه بازدهی بالا، ریسک و خطرات آن را هم مد نظر قرار داد. ورود بدون آگاهی و تخصص به بازار بورس، چیزی جز ضرر و زیان به دنبال ندارد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


خوشبختانه در این حوزه برای در امان ماندن افراد ناآگاه در زمینه معاملات، تمهیداتی در نظر گرفته شده است؛ برای مثال می­ توان از شرکت های سبدگردانی برای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس استفاده کرد. در حقیقت این شرکت ­ها با برخورداری از کارشناسان مجرب و کارآزموده با سرمایه شما برای انجام معاملات سهام در بورس اقدام می کنند. صندوق­ های سرمایه­ گذاری نیز برای افراد مبتدی گزینه مناسبی به حساب می آید. بدین ترتیب فرد به صورت غیرمستقیم برای سرمایه­ گذاری در بورس اقدام می کند و از ریسک و خطرات آن تا حد زیادی در امان خواهد ماند. انواع گوناگونی از صندوق­ های سرمایه گذاری در بورس وجود دارد که به سه گروه تقسیم می­ شوند که در مطلب صندوق سرمایه گذاری چیست می توانید در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۲) سرمایه گذاری در سپرده های بانکی

یکی دیگر از روش های قدیمی سرمایه گذاری در ایران بدون شک سپرده‌ گذاری در بانک می باشد. این کار در گذشته به علت برتری نرخ سود بانکی بر تورم از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردار بود، به صورتی که مردم پول خود را به مدت طولانی نزد بانک ­ها نگهداری می کردند و از سود ماهیانه آن استفاده می نمودند. البته این را هم باید در نظر داشت که روانه کردن میزان زیادی از سرمایه به بانک باعث کند شدن چرخه اقتصادی کشور می­ شود، از همین روی تعداد زیادی از کشورها نرخ سود بانکی را در کم ترین حد خود قرار می­ دهند. در حال حاضر قرار دادن سرمایه به صورت سپرده بانکی خیلی مورد توجه سرمایه ­داران قرار ندارد، چرا که نرخ سود بانکی کاهش و میزان تورم افزایش پیدا کرده است.

بیشتر شدن میزان تورم از سود بانکی، مبلغ سود را برای سپرده­ گذاران جذاب نمی­ کند و از طرف دیگر هرچند با سپرده ‌گذاری بانکی فرد به سود دست پیدا می کند ولی به عقیده کارشناسان، سالانه ارزش پول به میزان ۲۰ درصد کاهش می یابد. محدودیت زمانی برای دستیابی به پول یکی دیگر از معایب این روش است. اصلی ترین نقطه قوت سپرده بانکی، این موضوع است که این روش هیچ گونه ریسک و یا خطر خاصی را برای سرمایه گذار به همرا نخواهد داشت، از همین روی افرادی دانش و تخصص کافی سرمایه گذاری و فعالیت در بازارهای مالی دیگر را ندارند و یا ریسک پذیری پایینی دارند، معمولا از این روش برای سرمایه گذاری و کسب سود استفاده می کنند. اگر به موضوع تفاوت صندوق سرمایه گذاری با بانک علاقه دارید، این مطلب نکاتی را برای شما عنوان می کند که هیچ جای دیگر آن ها را نگفته اند!

۳) سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه گذاری در زمینه معاملات ملک یکی از انواع سرمایه گذاری‌ های پرسود و کم ریسک به حساب می آید که بدون نیاز به واسطه صورت می پذیرد. برای انجام این نوع سرمایه گذاری شما نیاز نیست مهارت و یا دانش خیلی خاصی داشته باشید و تنها با داشتن سرمایه کافی می‌ توانید برای خرید ملک اقدام نمایید. سرمایه گذاری با خرید ملک از این جهت می‌ تواند برای شما بسیار سودده باشد که در عین حفظ ارزش پول و سرمایه‌ شما در بلندمدت ارزش ملک افزایش قابل توجهی پیدا می کند و هیچ‌ گاه روند کاهشی در پیش نخواهد گرفت.

حتما بخوانید : چرا سرمایه گذاری در ملک بهترین گزینه است؟


البته برخی بانک ها وام‌ هایی وسوسه انگیز به ارزش ۹۵ درصد مبلغ ملک را به خریداران ارائه می دهند که همین موضوع می تواند باعث علاقه‌ مندی بیشتر متقاضیان به سرمایه گذاری در این روش شود. به علاوه سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایران در عین سودده بودن، یک سرمایه گذاری قابل انتقال است و امروزه یک سرمایه گذاری امن و مطمئن به شمار می رود که احتمال ضررکردن در آن خیلی ناچیز است. حال در این بین یکی از روش‌ های سرمایه گذاری پرسود از طریق خرید ملک در ایران، خرید املاک قدیمی می باشد.

این روش امکان سرمایه گذاری با سرمایه‌ های گوناگون را برای متقاضیان فراهم می‌ کند و این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد تا حتی با صرف مبالغ کمتری در بازار ملک اقدام به سرمایه گذاری نمایند. به منظور سرمایه گذاری از طریق معاملات املاک قدیمی در ایران، کافی است فرد سرمایه گذار ملکی را پتانسیل بالایی برای سوددهی دارد انتخاب کند و با سرمایه ای که در دست دارد، برای خرید آن اقدام نماید.

در ادامه این شخص قادر است این ملک را در زمان مناسب‌ تری برای فروش بگذارد و سود قابل توجهی از این طریق کسب کند. خرید ملک در ایران اگر اصولی و در جاهای مناسبی انجام شود، می تواند نقدشوندگی مناسبی داشته باشید ولی به صورت کلی نمی توان گفت که نقدشودنگی بازار مسکن بالاست، چرا که نقدشوندگی در بازارهای طلا و سکه، ارز، بورس و ارزهای دیجیتال به مراتب از بازار مسکن بالاتر است و فرد سرمایه گذار هر زمان که به پول نیاز داشته باشد قادر است ظرف یک یا چند روز دارایی های خود را به پول نقد تبدیل کند که این امکان معمولا برای بازار ملک و املاک به این صورت نخواهد بود و زمان به مراتب بیشتری نیاز است تا سرمایه شما نقد شود. دریافت وام مسکن | راهنمای جامع دریافت وام مسکن را در این مطلب به صورت رایگان و به زبان ساده مطالعه فرمایید.

۴) سرمایه گذاری در طلا و سکه

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری های پرسود و با ریسک کم را می توان سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا دانست. این روش که در حال حاضر بیشتر از پیش مورد استفاده خانوارها قرار می گیرد، یکی از بهترین راه ها برای حفظ ارزش سرمایه در ایران و کل دنیاست که از مزایای بسیار خوب آن می توان به نقدشوندگی بسیار بالای این نوع سرمایه گذاری اشاره کرد، بدین معنی که در بسیاری از مواقع به سادگی قادر به فروش و تبدیل آن ها به پول نقد در کم ترین زمان ممکن هستید. ریسک سرمایه گذاری در این روش ناچیز است و برای انجام آن تنها کافیست به روند افزایش قیمت آن طی چند سال اخیر نگاه کنید تا دستتان بیاید که در چه زمان هایی بهتر است برای خرید و ورود به این حوزه سرمایه گذاری اقدام کنید. مهم ترین تفاوت این بازار با بازار ارز و دلار نیز همین موضوع به حساب می آید.

روش های سرمایه گذاری پر سود

عدم ثبات بازار دلار موجب شده است تا سرمایه گذاری در آن ریسک بالایی را متحمل شوند، حال آن که این میزان ریسک در بازار سکه بسیار کم تر است. در حال حاضر این امکان وجود دارد که این سوال برای شما پیش بیاید که چنانچه بازار طلا و سکه تا این اندازه پرسود و دارای ریسک کم است، به چه دلیل همه مردم در آن سرمایه گذاری نمی کنند؟

جواب ساده است؛ به این خاطر که سرمایه گذاری در این بازار یک سرمایه گذاری بلندمدت به حساب می آید و این بدین معنی است که برای دستیابی به سود مناسب باید حداقل چند سال منتظر بمانید، لذا چنانچه سرمایه شما مدتی است راکد مانده است و تا مدتی نیاز به خرج کردن آن ندارید، سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه یکی از بهترین روش های ممکن برای سرمایه گذاری شما به حساب می آید. اگر دوست دارید روشهای سرمایه گذاری در طلا و سکه را دقیق تر بشناسید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

۵) سرمایه گذاری در بازار ارز

تعداد زیادی از افراد دوست دارند که پول خود را به صورت نقد نگه دارند. البته نگهداری پول نقد به علت افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی مقرون به صرفه نمی باشد، ولی با تبدیل آن به ارزهای خارجی می­ توان تا حد زیادی از افت ارزش آن جلوگیری کرد. در حال حاضر دلار اصلی ترین ارز بین ­المللی و مرجع داد و ستد یان اکثر کشورها است.

حتما بخوانید : دلار بخریم یا بیت کوین | بیت کوین بهتر است یا دلار؟


از همین روی بسیاری از سرمایه ­گذاران برای خرید دلار و در شرایطی خاص یورو و پوند می کنند. البته در سالان گذشته قیمت دلار نوسانات بسیاری را تجربه کرده است، به همین خاطر باید با آگاهی برای خرید و فروش آن اقدام کرد و این موضوع را در نظر داشت که این بازار تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و سیاست های کنترلی بازار قرار دارد و سفته بازان بسیاری در این بازار وجود دارند که قادرند روند بازار را به سمت و سویی که دوست دارند حرکت دهند، پس اگر قصد سرمایه گذاری و ورود به این بازار را دارید، باید حواستان جمع باشد که چه زمان وارد و چه زمان از آن خارج می شوید. هرگونه بی ­توجهی امکان دارد ضرر و زیان هنگفتی برای شما رقم بزند.

۶) سرمایه گذاری در بازار رمزارزها

و در آخر هم نوبت معرفی یکی از جدیدترین روش­ های سرمایه گذاری در جهان می رسد که به ارزهای دیجیتال مشهور شده اند و جزو سرمایه گذاری پرسود و مطمئن نیز به حساب می آید. شروع معاملات ارزهای دیجیتال مربوط به سال ۲۰۱۳ است. ایران نیز اخیرا به کشورهای فعال در این زمینه پیوسته است. نخستین ارز دیجیتال بیت کوین است که بیش از ۱۰ سال از عمر آن می­ گذرد و بعد از مورد توجه قرار گرفتن آن، ارزهای دیگری در قالب آلت کوین ها روانه بازار کریپتوکارنسی شده اند و عمق این بازار را بیشتر کردند و تنوع در سرمایه گذاری را در این حوزه پررنگ تر کردند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


برای مثال می ­توان به اتریوم، چین لینک، ایاس، ریپل، دوج کوین، بایننس کوین، تتر و … اشاره کرد. ولی بیش از ۶۰ درصد بازار ارز دیجیتال در اختیار بیت کوین قرار دارد و بیشتر ارزها با آن همبستگی قیمتی دارند و این بدین معنی است که قیمت آن ها به صورت مستقیم از قیمت و تحرکات قیمتی بیت کوین تاثیر می پذیرد. قدرت نقد شوندگی بالا، معاملات آنلاین و امکان استفاده برای هر میزان از سرمایه از مزایای این روش جذاب سرمایه گذاری به حساب می آید. اگر دوست دارید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را بشناسید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

هر کدام از ۶ روشی که بیان کردیم از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردارند که شما باید با توجه به میزان ریسک پذیری، مقدار سرمایه ای که در دست دارید، افق زمانی که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته اید، دانشی که از آن بازار مورد نظر دارید و … برای انتخاب بازار مناسب خود در زمان مناسب اقدام کنید. پس اگر به دنبال سرمایه گذاری پرسود و مطمئن هستید باید یک به یک این بازارها را مورد بررسی قرار دهید و رصد همیشگی از آن ها را مد نظر داشته باشید تا در زمان های مختلف بتوانید بهترین آن را برای خود انتخاب کنید.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر اندازه که سود یک روش بالاتر باشد، میزان ریسکی که باید متحمل شوید نیز افزایش خواهد یافت، ولی با این حال بااستفاده از برخی راهکارها می توان این ریسک را تا حدود زیادی کنترل کرد. قرار دادن سرمایه در صندوق های سرمایه گذاری یکی از این روش ها به حساب می آید.

همچنین اگر بازار سکه را در نظر بگیریم با سرمایه گذاری طولانی مدت در آن می توانید سود بسیار خوبی به دست آورید. در نهایت برای یک سرمایه گذاری پرسود و با ریسک کم، سرمایه گذاری در صندوق ها و همچنین سرمایه گذاری های بلند مدت بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، ۶ مورد از روش های سرمایه گذاری پرسود و مطمئن را با یکدیگر بررسی کردیم. 

اگر دوست دارید انواع صندوق های سرمایه گذاری در بورس را نیز بشناسید، از این مطلب بهتر در فضای وب گیرتان نمی آید.

برای دوستانتان بفرستید: