برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه گذاری در ترون | همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون

تا به حال فکر کردید که سرمایه گذاری در ترون تا چه اندازه می تواند برای شما سودآور باشد؟ سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ترون به دلیل ساختار بنیادی این رمزارز برای بلندمدت به همه عزیزان پیشنهاد می شود، ولی اگر دوست دارید بیشتر و بهتر بدانید که سرمایه گذاری در ترون چگونه است و چرا باید روی ارز دیجیتال ترون سرمایه گذاری کنیم، این مطلب شما را به بهترین شکل راهنمایی می کند، پس همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون را به زبان ساده همین الان اینجا یاد بگیرید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ترون

ترون به وسیله Justin Sun و یک تیم توسعه داخلی اختصاصی که شامل افراد مشهور حوزه فناوری است طراحی شده است. ایده اصلی توسعه دهندگان ترون استفاده از امکانات بلاکچین در راستای توزیع رایگان و غیرمتمرکز محتوا است. ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین می باشد. در حقیقت ترون یک محیط غیرمتمرکز متن باز به حساب می آید که در آن همه می توانند محتوای سرگرمی را ذخیره، منتشر و توزیع کنند. رمزارز Tron در سال ۲۰۱۷ به وسیله یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در کشور سنگاپور راه اندازی شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به بیان دیگر ترون یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پروژه‌ های دنیای رمزارزهاست با هدف استفاده از تکنولوژی بلاکچین و تمرکز زدایی توسط آن در انتشار محتواهای گوناگون است. در حقیقت بلاکچین Tron در صدد آن است که بتواند واسط‌ های محتوایی مانند؛ گوگل، فیسبوک، یوتیوب، نتفلیکس و … را کنار زده و تولیدکنندگان محتوا را از طریق بستر بلاکچین ترون به دست مصرف‌ کنندگان آن رسانده و با استفاده از رمزارز خود، بهای آن را بین دو طرف به صورت یکسان معامله نماید. در بلاکچین ترون، مثل بلاکچین اتریوم، امکان ساخت قرارداد هوشمند، تعریف توکن و ساخت برنامه غیرمتمرکز، فراهم شده است.

با توجه به مسیر پیشرفت تریون تا به امروز و البته اهداف آن، این طور به نظر می آید که این شبکه و رمزارزش، تکنولوژی آینده و ارز دیجیتال کاربردی دنیای پیش رو باشند. شبکه ترون می خواهد با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و کاربردی کردن آن توسط رقابت و حذف واسطه‌ های محتوایی مانند گوگل و نتفلیکس و البته استفاده از رمزارز ترون برای مبادلات بدون واسطه، جایگزین بسیار کاملتری برای اینترنت باشد. هرچند این نگرانی وجود دارد که ترون هیچگاه قادر نیست به صورت کامل غیرمتمرکز باشد و همیشه بنیاد Tron در راس مدیریت آن خواهد بود و همین موضوع موجب می شود تا اعتماد بین‌ المللی را به دست نمی آورد، ولی چنانچه در مسیر از پیش تعیین شده‌ی خود بتواند به خوبی پیشرفت کند، قطعا روزی ارز شماره ۱ جهان می شود.

سرمایه گذاری در TRX چه مزایایی دارد؟

ترون با توجه به برنامه‌ های مناسبی که به منظور گسترش شبکه خود و توسعه و پیشرفت خود قرار داده، می خواهد =به تکنولوژی جایگزین با حذف واسطه‌ های محتوایی در قدم اول و تبدیل شدن به زیرساخت مالی برتر در جهان و تبدیل به رمزارز پرکاربرد و پرتراکنش در جهان با استفاده از این برنامه هاست. البته باید دید که آینده این شبکه بلاکچین به چه سمت و سویی کشده خواهد شد. در این بخش ۴ مورد از مزایای ارز دیجیتال ترون را آورده ایم؛

  • کارمزد صفر : تراکنش‌ ها در این شبکه کارمزدی را برای شما به همراه نخواهد داشت.
  • توانایی ساخت اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز : شما قادرید اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز را روی شبکه ترون طراحی کنید. با ساخت یک dApp روی این شبکه و ارائه محتوا در آن، قادرید در ازای آن دارایی‌ های دیجیتال دریافت نمایید. این دارایی‌ ها هم می‌ توانند به صورت توکن‌ های TRX باشند و هم به صورت توکن‌ هایی باشند که خودتان طراحی کرده اید و به وسیله ترون پشتیبانی می‌ شوند، لذا می توانید از تلاش خود برای ساخت برنامه و محتوای درون آن درآمد به دست آورید.
  • توانایی پشتیبانی مستقیم از تولیدکنندگان محتوا : ترون بر این باور است که پشتیبانی کافی از تولیدکنندگان محتوا بسیار حائز اهمیت است و این شبکه یک روش مناسب برای این کار ایجاد کرده است. آنچه در حال حاضر از طریق اینترنت تماشا کرده و از آن لذت می‌ برید، به وسیله سازندگان محتوا تولید شده است، لذا منصفانه است که از آن ها بابت تلاش‌ هایشان به قدر کافی حمایت شود.
  • سرعت بالای تراکنش‌ ها : تراکنش‌ ها پرسرعت قابل انجام هستند، چرا که همان طور که گفتیم این شبکه می‌ تواند تا ۲ هزار تراکنش در ثانیه را مورد حمایت قرار دهد. چنین ظرفیتی برای تراکنش‌ ها مقیاس‌ پذیری خوب ترون و پتانسیل این شبکه را برای ایجاد انقلابی در رسانه‌ های آنلاین در آینده نشان خواهد داد. سرعت بالای تراکنش‌ های ترون در قیاس با سایر ارزهای دیجیتال مثل اتریوم یا بیت کوین بسیار چشمگیر است.

سرمایه گذاری در TRX چه معایبی دارد؟

  • ایده شکل گیری و ایجاد ترون بسیار به اتریوم شباهت دارد.
  • زنجیره تامین این شبکه یکی دیگر از معایب آن به شمار می رود. ۱۰۰ میلیارد ترون وجود دارد که می‌ توان آن‌ ها را به دست آورد.
  • حواشی زیادی در ابتدای معرفی ترون در خصوص کپی بودن ایده آن وجود داشت و البته در ادامه نیز حواشی در اعلام آمار و ارقام به وسیله مدیرعامل بنیاد ترون اتفاق افتاد.
  • اصلی ترین نگرانی در خصوص پروژه ترون آن است که برخلاف آنکه پلتفرم این ارز دیجیتال هنوز کامل نیست ولی تبلیغات زیادی درباره آن در حال انجام است. در حقیقت زمان بندی اعلام شده در اوراق سفید ترون حاکی از آن است که پلتفرم ترون در آینده نزدیک آماده نمی شود، لذا تنها کاری که می‌ توان با ترون یا همان ترونیکس انجام داد، این است که مثل سایر ارزهای دیجیتال آن را خرید و فروش کرد، چرا که هدف اصلی ترون هنوز پیاده نشده که کسی بتواند از ترونیکس استفاده نماید.

پیش بینی قیمت ترون در آینده 

قیمت ترون در آینده و طبیعتا پیش‌ بینی قیمت ترون، به تحقق برنامه‌ ها و اهداف ترون بستگی دارد. اهدافی که می خواهد تا شبکه بلاکچبن Tron را در ابتدا به بستری به منظور تبادل محتوای بدون واسطه و در نهایت به عنوان هدف غایی به اینترنت غیرمتمرکز در جهان تبدیل کند. لازم به ذکر است که این اهداف، در کنار برنامه‌ اجرایی رسیدن به آن‌ ها و همچنین پیشبرد آن تا به حال مثل خرید بیت‌ تورنت به عنوان نتفلیکس بلاکچینی یا خرید اپ‌ استور بلاکچینی و شبکه‌ اجتماعی بلاکچینی رمزارز ترون را به پر استفاده ترین رمزارز تبدیل می کند که همین موضوع، افزایش ارزش و در حقیقت افزایش قیمت ارز دیجیتال ترون در آینده را به همراه دارد.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال ترون | راهنمای خرید و فروش ارز TRX


در حقیقت ترون با علم به حرکت زیرساخت‌ های مالی جهان به سمت دیجیتالی شدن و ارزهای دیجیتال و با علم به جایگاه بیت‌ کوین در آینده‌ ساختار مالی جهان به عنوان یک دارایی ذخیره‌ ای مطرح، می خواهد که جایگاه پول کاربردی آینده را از آن خود کند. جایگاهی که اگر ارز دیجیتال ترون بتواند به آن برسد، مطمئنا قیمت و ارزش آن بهبود پیدا خواهد کرد. موضوعی که مدیرعامل بنیاد ترون نیز در پیش‌ بینی خود در خصوص قیمت ترون به آن اشاره کرده است.

سرمایه گذاری ارز دیجیتال ترون

جاستین سان در خصوص پیش بینی خود از قیمت ترون در آینده، به جایگاه تعیین کننده بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین در ساختار مالی دنیای آینده اشاره کرده است و افزود از نظر او قیمت ارز ترون در آینده و در سال ۲۰۲۵، به حدود ۱۰۰ هزار دلار می رسد! البته او این پیش‌ بینی خود را بعدتر و با توجه به نظر افراد صاحب‌ نظر درباره پیش بینی قیمت بیت کوین، تغییر داد و اعلام کرد پیش بینی می کند قیمت یک واحد از ارز دیجیتال ترون ۴۰۰ هزار دلار خواهد شد! پیش بینی که به نظر می رسد بیش از آن که واقع‌ گرایانه باشد، می خواهد پتانسیل و ارزش‌ های ذاتی این شبکه بلاکچین و رمزارز آن را اثبات کند.

آیا ترون ارزش سرمایه‌ گذاری دارد؟

برای کسانی که به پتانسیل نهفته در پس شبکه ترون و آینده رسانه‌ های آنلاین علاقه مندند سرمایه‌ گذاری روی ارز دیجیتال ترون می‌ تواند جذابیت زیادی داشته باشد. توکن‌ های TRX پیش‌ نیازهایی برای تعامل با شبکه ترون هستند، لذا از این روی می‌ توان به ترون یه چشم یک سرمایه‌ گذاری خوب نگاه کرد. به خصوص کسانی که تولید کننده محتوا هستند و یا به استفاده از محتوای دیجیتال یا برنامه‌ های کاربردی توزیع شده علاقه دارند. هرچند این نکته را نیز نباید از یاد برد که قیمت TRX نوساناتی دارد و همچنین، اندازه بازار این ازر دیجیتال در قیاس با سایر ارزهای دیجیتال پرطرفدار بسیار کوچک‌ تر است.

حتما بخوانید : آینده ارز دیجیتال ترون | قیمت ارز دیجیتالی ترون در سال ۲۰۳۰


لذا به افرادی که به سرمایه‌ گذاری روی ترون علاقه دارند، توصیه می کنیم که خیلی دقیق به بررسی آن بپردازند و با چشم باز برای سرمایه‌ گذاری اقدام کنند. این را نباید از یاد برد که ترون یک ارز جایگزین است و بعضی از معامله‌ گران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که هرگز نباید روی ارزهای جایگزین سرمایه‌ گذاری کرد و این در حالی است که بعضی افراد هم به آینده رمزارز ترون باور دارند. در نهایت این را باید در نظر داشت که با توجه به حواشی موجود، شاید سرمایه‌ گذاری کلان روی ترون همراه با ریسک زیادی باشد و توصیه می‌ شود افراد در زمان سرمایه‌ گذرای روی ارزهای دیجیتال با آگاهی از ریسک‌ های این حوزه و قابلیت های آن ارز خاص، برای انجام این کار اقدام کنند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به صورت کلی رمزارز ترون در ابتدا پیش از این که بر روی بلاکچین اختصاصی خودش پیاده سازی شود، بر روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی شد. چنانچه شما قصد پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال در بلندمدت را دارید، در ابتدا بایستی قیمت این ارز را در گذشته مورد بررسی قرار دهید و ببینید در طول زمان چه تغیراتی را تجربه کرده است.

از جمله عواملی که روی قیمت ترون تاثیر گذار است، می توان به عرضه و تقاضا سازگاری با مقررات اشاره داشت. لذا اگر قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ترون را دارید و نگران آینده این ارز هستید، بهتر است مطالعه خود را در خصوص آن بیشتر کنید و سپس برای سرمایه گذاری اقدام کنید. در این راستا باید به نمودار قیمتی ترون در سال های گذشته رجوع کنید و چنانچه در این زمینه مهارت خاصی ندارید، بهتر است از یک تریدر حرفه ای کمک بگیرید.

در واقع میتوان گفت که اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید یک سرمایه گذاری موفق داشته باشید. به صورت کلی در یک جمله می توانیم بگوییم که آینده ارز دیجیتال ترون به استفاده خودمان از آن وابسته است. چنانچه ما از ترون استفاده کنیم، مطمئنا رشد خوبی از آن تجربه خواهیم کرد که البته این رشد به رشد بیت کوین نیز وابستگی شدیدی دارد، چرا که روند قیمتی ارز دیجیتال ترون هم مثل اغلب رمزارزها به روند قیمتی بیت کوین بستگی دارد و بین کوین در واقع پرچمدار دنیای ارزهاست و با صعود آن ارزها قدرت می گیرند و با شکست آن، احتمال شکست سایر ارزهای دیجیتال نیز تا حدود بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب شرایط سرمایه گذاری در ترون و مزایای/معایب سرمایه گذاری روی ارز ترون را بررسی کردیم.

اگر میخواهید برای سرمایه گذاری در ترون اقدام کنید، نیاز به یک کیف پول مطمئن خواهید داشت، لذا مطلب بهترین کیف پول برای ترون کدام است؟ در این خصوص شما عزیزان را راهنمایی می کند.

درباره ارز دیجیتال ترون هر سوال یا ابهامی دارید در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ دهیم.

برای دوستانتان بفرستید: