Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
سبدگردانی در بورس | سبدگردانی در بورس یعنی چی | سایت کدبورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سبدگردانی در بورس | سبدگردانی در بورس یعنی چی

آیا در مورد سبدگردانی در بورس اطلاعاتی دارید؟ سبدگردان شخص حقوقی است که در قالب قراردادی مشخص و به منظور کسب انتفاع، به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار برای سرمایه‌ گذار می ‌پردازد. به سبدگردانی، مدیریت پرتفوی هم می گویند. هر گونه تصمیم ‌گیری برای خرید یا فروش سهام با هدف اداره پرتفوی مشتری به وسیله شخص دیگر را مدیریت پرتفوی به حساب می آورند و شخص تصمیم ‌گیرنده را مدیر پرتفوی می نامند. حالا این که سبدگردانی در بورس یعنی چی ، حداقل سرمایه برای سبدگردانی چقدر است ، کارمزد سبدگردانی چند درصد است و بهترین شرکت های سبدگردان بورسی کدام اند و به صورت هر چیزی که باید در مورد سبدگردانی در بورس بدانید را در این مقاله به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

سبدگردانی در بورس چیست؟

سبدگردانی از خدمات قابل ارائه به وسیله کارگزاری ‌ها و دیگر شرکت ‌هایی است که از مجوز از سازمان بورس برخوردار هستند. در حقیقت با بستن قرارداد سبدگردانی، سرمایه ‌گذار مسئولیت مدیریت دارایی و معاملات اوراق بهادار را به افراد خبره که مهارت و دانش و تجربه برای اینکار را دارند، واگذار خواهد کرد. این خدمات به صورت اختصاصی به سرمایه ‌گذار به صورت جداگانه ارائه خواهد شد، بر خلاف صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری که سرمایه تعداد زیادی از افراد با هم مدیریت می شود. سبدگردانی مدیریت نمونه کارها و علم انتخاب و نظارت بر گروهی از سرمایه گذاری هاست که اهداف مالی طولانی را محقق می سازد، ولی باید به مدت و تحمل ریسک مشتری، شرکت یا موسسه بسیار توجه نمود.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


مدیریت سرمایه از طریق سبدگردانی به توانایی وزن گیری، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدات به طیف گسترده سرمایه گذاری وابسته است. مدیران سبدگردانی از مجوز حرفه ای برخوردارند و به نمایندگی از مشتری کار مدیریت سرمایه را انجام می دهند. به هر حال هدف نهایی مدیر سبدگردانی بیشینه کردن بازده مورد انتظار فرد سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در سطح مناسب خواهد بود. یکی از نکات مثبت سبدگردانی استفاده از مدیران با سطح اطلاعاتی بسیار بالا برای یک سرمایه گذاری مطمئن است که در واقع موجب می شود تا مدیر سبدگردانی با بررسی اخبار مربوط به بازار بورس، نتیجه های مالی و تحلیل آن ها مدیریت سهام را انجام دهد. این عاملی است که باعث تفاوت سرمایه گذاری در سبدگردانی با دیگر انواع سرمایه گذاری در بازار است.

اصطلاحات پرکاربرد در سبدگردانی بورس

  1. سرمایه گذار : سرمایه گذار همان طور که از نامش پیداست، یک فرد حقیقی یا حقوقی است که برای مدیریت سرمایه خود آن را در اختیار سبدگردان قرار می دهد.
  2. سبد اختصاصی : سرمایه گذار برای سرمایه گذاری، میزان دارایی خود را بر اساس قراردادی که بین خود و سبدگردان بسته می شود را به طور تمام و کمال در اختیار سبدگردان می گذارد.
  3. سبدگردانی : در ابتدا سبدگردان باید از مراکز و نهاد های نظارت بر سرمایه گذاری مجوز داشته باشد. به تمام فعالیت هایی که سبدگردان برای مدیریت سرمایه گذاری انجام می دهد سبدگردانی گفته می شود.
  4. پرتفو گردان : در سرمایه گذاری به روش سبدگردانی، شخصی که سرمایه فرد حقیقی یا حقوقی را مدیریت می کند و نسبت به فعالیتی که انجام می دهد، کارمزد دریافت می کند پرتفو گردان گفته می شود.
  5. امین : شخصی که کار نظارت بر روی سبد را انجام می دهد، امین سبد نام دارد. این فرد را زمانی که سبدگردانی ایجاد می شود انتخاب می کنند و مسئولیت های خاصی در مقابل سبد گردان دارد. امین یک شخص حقوقی است.
  6. متمم قرارداد : در صورتی که در قراردادی که بین فرد سرمایه گذار و سبدگردان بسته شده است، تغییراتی ایجاد شود، در قرارداد اصلی بخشی به نام متمم قرارداد اضافه می کنند. سپس هر دو طرف باید متمم قرارداد را امضا نمایند.

قرارداد سبد گردانی چیست؟

همواره در کنار موارد دیگر که در امر سبدگردانی باید مورد توجه قرار گیرد، برای شروع کار نیز احتیاج به انعقاد یک قرارداد رسمی با سبدگردان خود خواهیم داشت. این قرارداد که به‌ صورت رسمی و مطابق با فرمت ارسالی سازمان بورس است، فیمابین شرکت دارای مجوز سبدگردانی و سرمایه گذار منعقد می شود. طی این قرارداد برای سرمایه‌گذار کد بورسی سبدگردانی اختصاصی از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی صادر می ‌شود. این کد بنام سرمایه گذار بوده، اما سبدگردان با استناد به قرارداد فی مابین می ‌تواند در آن با اختیار خود، معاملات مورد نظر را انجام دهد. به عبارتی منابع زیر کلید سرمایه گذار به وسیله سبدگردان مدیریت می ‌شود. مفاد اصلی و مهم قرارداد شامل موارد زیر است؛

آورده سرمایه ‌گذار : فرایند سبدگردانی برای ارایه یک کار با کیفیت، فرایند حساسی به حساب می آید. بدین منظور که شرکت‌ های سبدگردان و یا کارگزاری‌ های دارای مجوز صاحب نام در این زمینه بتوانند خدمات قابل قبولی به سرمایه گذارانشان ارائه دهند، اغلب حداقل مبلغی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود.

کارمزدهای سبدگردانی : کارمزدها در فرایند سبدگردانی با توجه به بازدهی کسب شده سبدگردان تعریف می ‌شوند؛ یعنی در صورتی ‌که سبدگردان نتواند بازدهی بیش از نرخ سود سپرده کوتاه مدت بانکی را کسب کند، عملا کارمزدی از سرمایه گذار دریافت نمی ‌کند. کارمزد سبدگردان به صورت درصدی از سود مازاد بر نرخ سود سپرده کوتاه مدت بانکی تعریف می ‌شود. هر چقدر حجم آورده سرمایه‌ گذار بیشتر باشد، درصد سهم کارمزد سبدگردان در سیستم کمتر خواهد بود.

محدودیت‌ های معاملاتی : در این قرارداد سرمایه ‌گذار قادر است عنوان کند که مثلا به این دلیل که خودش عمده سایر سرمایه ‌گذاری‌ هایش در ملک است، سبد گردان در سبد وارد گروه ساختمان نشود. به عبارتی سرمایه گذار در این قرارداد می‌تواند به صورت رسمی برای سبدگردان محدودیت ‌های معاملاتی در زمینه عدم ورود به برخی صنایع تعریف نماید.

فرایند نظارت بر عملیات سبد گردانی : هر سبد یک امین سبد هم دارد که اغلب یک موسسه حسابرسی این وظیفه را می پذیرد. امین سبد با دسترسی به نرم افزار سبدگردانی وظیفه نظارت بر رعایت قوانین و مقررات توسط سبدگردان را به عهده دارد. هر زمان که سبدگردان از چهارچوب قرارداد با سرمایه‌ گذار خارج شود، امین سبد طی نامه‌ ای موارد را به استحضار سازمان بورس می ‌رساند. سازمان بورس هم مطابق مقررات با سبد گردان برخورد می نماید.

گزارشات : برای هر سبد یک دسترسی در نرم افزار رسمی سبدگردانی مشخص میشود. این نرم افزار اطلاعات آماری از میزان بازدهی سبد و جزییات معاملات سبد را در اختیار سرمایه گذاران می گذارد.

نکات مهم برای انتخاب سبدگردان مناسب

حائز اهمیت ترین بخش در مورد اینکه دارایی های خود را به کدام یک از سبد گردان‌ های رسمی بدهیم، انتخاب مناسب ترین سبد گردان است. چهار معیار زیر از مهم ترین نکات در انتخاب یک سبدگردان مناسب است؛

  • مقدار منابع در اختیار
  • خوشنامی در بازار سرمایه
  • دارا بودن ساختار سبدگردانی و تیم تحلیل
  • سابقه سبدگردان در مدیریت دارایی ‌ها و میزان بازدهی کسب شده در آن‌ ها

بهترین شرکت سبدگردانی کدام است؟

بسیاری برای سرمایه گذاری امن به دنبال بهترین شرکت سبدگردانی هستند، ولی باید بدانید که عملکرد شرکت های سبد گردانی در زمان های مختلف با هم متفاوت است.

بهترین شرکت سبدگردانی

بعضی اوقات مدیران یک سبد گردانی به خوبی کار می کنند و تمام تلاش خود را می کنند، ولی امکان دارد سود بسیار پایینی در یک بازه زمانی داشته باشند، از همین روی توصیه داریم افرادی که وارد سرمایه گذاری از طریق سبد گردانی می شوند، از مدیر سبد در مورد بیشترین مدت زمانی که آن سبد به سود می رسد، آگاهی کسب کند. چنانچه قصد دارید در بورس سرمایه گذاری نمایید، باید بدانید که برای رسیدن به سود باید صبر و مداومت بالایی داشته باشید و از یک سبدگردان با تجربه برای سرمایه گذاری خود کمک بگیرید.

سود سبدگردانی در بورس

آیا اصلا ارزش دارد که سرمایه خودمان را در اختیار سبدگردان قرار دهیم؟ بهتر نیست آنرا در بانک قرار دهیم و خیال خودمان را راحت کنیم؟ شاید سبدگردانی برای شما مفهوم تازه ای باشد، ولی با خواندن این راهنما از سایت کد بورسی و تماس با یک سبدگردان حرفه‌ای کاملا در مورد این موضوع اطلاعات کافی را کسب خواهید کرد. چنانچه بخواهیم در یک کلام سود سبدگردانی را بگوییم، سود سبدگردانی متغیر است، چون بورس غیرقابل پیش ‌بینی است و نمی ‌توان سودی تضمین شده را در سبدگردانی تخمین زد.

حتما بخوانید : مدیریت سرمایه در بورس – رازهای مدیریت سرمایه گذاری در بورس

ولی نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سبدگردان تنها زمانی از شما کارمزد کسر می کند که بتواند بیش از سود بانکی برای شما سود بسازد، لذا بیش ترین تلاش خود را خواهد کرد تا سودی بیشتر از سود بانکی برای شما کسب کند تا خود نیز بتواند کارمزد خود را کسب کند. میزان کارمزد سبدگردانی در شرکت‌ ها متغیر است و بهتر است برای اطلاع دقیق از شرایط سبدگردانی هر شرکت یا شخص سبدگردانی، به سایت آن مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. در این راستا در انتهای مطلب لیست شرکت های معتبر سبدگردانی به همراه آدرس سایت قرار داده شده تا بتوانید از آن استفاده کنید.

کارمزد سبدگردانی در بورس

کارمزد سبدگردانی بر اساس مقررات و قوانین تصویب شده به وسیله سازمان های اوراق بهادار و بورس بین اشخاص سرمایه گذار مورد بررسی قرار می گیرد. سبدگردان برای کارمزد در مدت زمانی که قرارداد دارد یک درصد از ارزش سرمایه خود را باید به صورت ثابت پرداخت کند. به عبارتی کارمزدی که از سبدگردان اخذ می شود به دو صورت ثابت و متغییر خواهد بود؛

  • از ارزش سرمایه سبد حدود یک درصد را شرکت سبدگردان به صورت روزانه بررسی می کند و در انتهای قرارداد آن را از سبد برداشت خواهد کرد.
  • در روش دومی که کار مزد از سبدگردان کم می شود به صورتی آن را برنامه ریزی کردند تا منافع هر دو طرف یعنی سرمایه گذار و شرکت سبدگردان حفظ شود. در این روش تا حداکثر میزان سودی که مشخص شده است کارمزدی کسر نمی شود، اما در صورتی که سود از مقدار تعیین شده در قرارداد بیشتر شود به میزان ۲۰ درصد سود دریافت خواهد شد.

این کارمزدی که سرمایه گذار در سبدگردانی می گیرد، برای مخارجی مثل هزینه نظارت سازمان بورس، هزینه مدیر سبدگردانی و هزینه نرم افزار سبدگردانی در نظر گرفته شده است. برای محاسبه کارمزد سبدگردانی میتوان از یک فرمول بسیار راحت استفاده کرد این فرمول به این صورت است که کارمزد سبدگردانی برابر است با کارمزد عملکرد به علاوه کارمزد ثابت مدیریت. کارمزدی که برای هر سبدگردانی تعیین می شود متفاوت است و به عوامل گوناگونی وابسته است. میزان کارمزد با توجه به میزان پیشرفت سرمایه مشتری و با توافق دو نفر به صورت دقیق تعیین خواهد شد.

حداقل سرمایه برای سبدگردانی چقدر است؟

به منظور سرمایه گذاری از راه سبدگردانی بایستی مبلغی را به عنوان سرمایه اولیه وارد سرمایه گذاری نمود. این سرمایه مبلغ از پیش تعیین شده ای نیست و سرمایه گذار هر مقداری که دوست داشته باشد می تواند سرمایه گذاری نماید، ولی از یک مقدار خاص نباید کمتر باشد، به خاطر این که باید هزینه ای برای انجام خدماتی مانند مشاوره برای خرید و فروش سهام و مدیریت سهام به وسیله سبدگردان دریافت شود. حداقل سرمایه برای سبدگردانی باید ۵۰۰ میلیون یا یک میلیارد تومان باشد، ولی سبدگردان های اتفاقا معتبری هم هستند که حداقل سرمایه برای سبدگردانی را ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومان تعیین کرده اند و میتوانید از خدمات آن ها نیز استفاده کنید.

مزایای استفاده از خدمات سبدگردانی

عدم نیاز به تصمیم گیری در استراتژی سرمایه گذاری : انتخاب روش سبدگردانی جهت سرمایه گذاری این امکان را به وجود می آورد تا فرد سرمایه گذار بدون این که در سرمایه گذاری و خرید و فروش دخالتی کند، تمام کار را به مدیر سبد واگذار کند. همچنین برای افرادی که اطلاعات کافی برای سرمایه گذاری را ندارند، میتواند بهترین گزینه ممکن باشد چراکه هم از سودهای بازار بورس منتفع خواهند شد و هم ریسک سرمایه گذاری خود را در بازار سرمایه تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهند.

سرمایه گذاری به دور از استرس و بدون نیاز به زمان برای معامله : به منظور سرمایه گذاری در هر یک از روش های سرمایه مانند سبدگردان باید همیشه نوسانات بازار را در هر لحظه از زمان مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم در زمان مناسب با حداکثر سود و حداقل ضرر سهام را خرید و فروش کنیم، ولی بعضی از سرمایه گذاران به علت مشکل وقت و نداشتن زمان لازم قادر به این کار نیستند، ولی با انتخاب روش سبدگردانی می توانند خرید و فروش سرمایه خود را به مدیر سبد واگذار نمایند.

پتانسیل کسب سود معقولبین سودی که سرمایه گذار از سرمایه به دست می آورد با میزان درآمدی که سبدگردان از کار خود به دست می آورد، ارتباط مستقیم وجود دارد. میزان سود و این کارمزد درصدی است، لذا سبدگردان به این منظور که بتواند درآمد بیشتری کسب کند، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا فرد سرمایه گذار حداکثر سود را دریافت کند. نکته مهمی که در این خصوص باید مد نظر قرار داد این است که اگر فرد سرمایه گذار سود بسیار کمی اندازه سود بانکی یا حتی کمتر دریافت کند، سبدگردان کارمزدی به دست نخواهد آورد.

مدیریت سرمایه به بهترین شکل و ریسک بسیار کم : یک سبدگردان با تجربه بر اساس اطلاعات خود می داند به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، سرمایه شخص را به چه سهامی اختصاص دهد و آن را به بهترین شکل مدیریت کند تا نتیجه خوبی حاصل شود.

معایب استفاده از خدمات سبدگردانی

تنها عیبی که به سبدگردانی وارد است، استفاده از سبدگردان کم تجربه و بدون مجوز رسمی است. اگر سبدگردان برای انجام فعالیت های سرمایه گذاری تجارب لازم و اطلاعات کافی را نداشته باشد، موجب می شود تا سرمایه فرد سرمایه گذار از بین برود و فرد متضرر شود. این ضرر جبران ناپذیر است، لذا توصیه داریم در سرمایه گذاری به روش سبدگردانی از مدیران فعال و با مهارت استفاده کنید. در سبدگردانی اگر فرد سرمایه گذار متضرر گردد، بسیار جبران ناپذیر است، به خاطر این که تمامی سرمایه به اسم یک شخص است، اما در صندوق های سرمایه گذاری به دلیل وجود چندین سرمایه گذار در کنار یکدیگر ضرر بین همه افراد تقسیم می شود و از شدت آن کاسته خواهد شد.

نحوه سرمایه گذاری از طریق سبدگردانی در بورس

چنانچه شما سرمایه بسیار زیادی دارید و به دنبال سرمایه گذاری در سبدگردانی هستید، برای شروع ابتدا باید شرکت های سبدگردانی که مایل هستید سرمایه خود را در آن قرار دهید، انتخاب نمایید. در ادامه به یکی از کارگزاری ها مراجعه کرده و سرمایه گذاری خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که در هنگام مراجعه، کارگزاری باید مجوز سبدگردانی را دارا باشد.

حتما بخوانید : مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری فعال در بازار بورس ایران

لذا می بایست به منظور سرمایه گذاری به دفتر کارگزاری رفته و قرارداد فی مابین را امضا فرمایید. قراردادی که بین سرمایه گذار و سبدگردانی بسته می شود، بر اساس قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار است. پس از اینکه ثبت نام خود را انجام دادید به شما یک کد بورسی تعلق می گیرد این کد به اسم شخص سرمایه گذار است، اما بر اساس قراردادی که با سبدگردانی بسته شده است مدیریت سرمایه را سبدگردان انجام خواهد داد.

استفاده از خدمات سبدگردانی مناسب چه افرادی است؟

تمامی افراد حقیقی و حقوقی که علاقه ‌مند به سرمایه ‌گذاری در بورس ایران و دیگر اوراق بهادار و کسب سود هستند، ولی وقت و دانش کافی برای ورود به بازارهای مالی را ندارند، می ‌توانند با استفاده از دانش متخصصان شرکت‌ های سبدگردانی در کنار شغل اصلی خود بدون صرف وقت در این بازارها نیز سرمایه‌ گذاری نمایند.

تفاوت سبدگردانی و صندوق سرمایه گذاری

  • از بارزترین تفاوت هایی که بین سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردانی وجود دارد این است که در سبدگردانی تمام سهام ها به اسم شخص سرمایه گذار خریداری می شود و فقط مدیر سبد وظیفه نظارت و مدیریت آن را بر عهده دارد. در صورتی که در صندوق های سرمایه گذاری شخص به صورت غیر مستقیم مالکیت سهام خود را برعهده دارد و مدیر صندوق وظیفه قرار دادن سرمایه ها در کنار هم و ایجاد صندوق و در آخر خرید و فروش آن ها را برعهده دارد.
  • میزان کارمزدی که از افراد سرمایه گذار در صندوق های سرمایه گذاری کسر می شود بسیار کم است و میزان کارمزد به واحد هایی که سرمایه گذار در صندوق دارد بستگی دارد. همان گونه که سود بین تمام افراد سرمایه گذار در صندوق تقسیم می شود میزان کارمزد نیز از همان سرمایه گذاران صندوق کسر می شود.
  • در سبدگردانی هر فرد سبد مخصوص خود را دارد و سهام مخصوص آن فرد است و فرد دیگری در آن شراکت ندارد. در صورتی که در صندوق های سرمایه گذاری چندین شخص ممکن است در یک صندوق سهام داشته باشند و آن سهام متعلق به یک شخص نباشد.
  • هزینه هایی که برای صندوق های سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود بسیار کمتر از سبدگردانی ها است زیرا در صندوق سرمایه گذاری هزینه بین سرمایه گذاران تقسیم می شود ولی در سبدگردانی چون سهام به یک فرد تعلق دارد تمام هزینه ها را باید آن فرد پرداخت کند.
  • یکی از تفاوت های اصلی در بین این دو روش سرمایه گذاری مقدار مبلغی است که برای هر روش میتوان سرمایه گذاری کرد. در روش سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری مقدار مبلغی که برای خرید یک واحد از صندوق نیاز است ۱۰۰ هزار تومان است. اما برای این که فرد سرمایه گذار در روش سبدگردانی بتواند وارد عرصه سرمایه گذاری شود باید حداقل مبلغ یک میلیارد تومان پول را در سبدگردانی ها سرمایه گذاری کند.
  • در روش سبدگردانی سبدگردان با توجه به روحیات شخصی فرد و میزان ریسک پذیری که سرمایه گذار دارد به خرید و فروش سهام می پردازد. اما در صندوق های سرمایه گذاری روحیات و ریسک پذیری تمام اشخاص سرمایه گذار را مورد سنجش قرار می دهند و میانگینی از آن به دست می آورند و طبق میانگین، مدیر صندوق پایین ترین میزان ریسک پذیری را در نظر می گیرد و به خرید و فروش سهام می پردازد.

کلاهبرداری در سبدگردانی بورس (افراد و شرکتهای بدون مجوز)

با توجه به این که در بورس پول و سهام معامله می‌ شود و قاعدتا هر سرمایه گذاری با تلاش زیاد منابعی را برای سرمایه‌ گذاری در بورس مهیا کرده است، لذا عقل سلیم حکم می‌ کند که سرمایه‌ گذاران از طریق شرکت ‌ها‌ی رسمی و دارای مجوز فرایند مدیریت دارایی ‌ها را انجام دهند. اشخاصی که با قول‌ های واهی صحبت از بازدهی‌ های چند صد درصدی می ‌کنند، اغلب کارشان این است که منابع مردم عادی را در اختیار گرفته و از اهرم آن برای کسب بازدهی شخصی استفاده می کنند. قراردادهای منعقد شده با این افراد هیچ اعتباری ندارد و در هیچ مرجعی قابل پیگیری نیست.

حتما بخوانید : قوانین سرمایه گذاری در بورس | قوانین طلایی و جادویی بازار بورس

به عبارتی از آنجا که هیچ شخص ثالثی بر قرارداد نظارت ندارد، فرایند گزارشگری از این افراد مشخص نیست. در ضمن اغلب مکان ثابتی هم برای مراجعه به این افراد وجود ندارد، لذا نباید پول بی زبان را به افراد سر زبان دار داد. بارها دیده یا شنیده‌ ایم که افرادی با دادن وعده و وعید مبالغی را از سرمایه گذاران گرفته و آن را صرف بالابردن سهام بی ارزش خود نموده‌ اند. در پایان نه تنها سرمایه گذار سود نمی ‌برد بلکه با ضرر هنگفتی نیر مواجه شده و گاهی حتی نمی توانند سهام خود را به فروش برسانند.

لیست شرکت های سبدگردان بورس

“نام شرکت سبدگردان” “مدیر عامل” “وب سایت”
سبدگردان آگاه امید قربانی رز agahinvest.com
سبدگردان آسمان مسعود سلطان زالی بیگلو asemanpmc.com
سبدگردان اقتصاد بیدار عباس محمدی متین sabadgardan.com
سبدگردان الماس علی اصولیان almasam.com
سبدگردان انتخاب مفید حجت اله نصرتیان ثابت mofidentekhab.com
سبدگردان ایساتیس پویا کیش مهدی علیخانی مهرجردی isatispm.com
سبد گردان پاداش سرمایه کوروش شمس padashsarmayeh.com
سبد گردان سرآمد بازار نازنین خالقی saramadam.com
سبد گردان سرمایه ایرانیان سید مصطفی صفاری shassa.com
سبدگردان آرمان اقتصاد هادی محمدخانی armanamc.ir
سبد گردان مدبر آسیا اسماعیل داورپناه modaberportfolio.ir
سبد گردان نو ویرا نادر بوالحسنی noviraco.com
سبد گردان هدف سعید حقانی نسب hadafwm.ir
سبدگردان آسال رمضانعلی سلمانی نژاد asalamc.ir
سبدگردان کاریزما عزت الله صیادنیا طیبی charisma.ir
سبدگردان آمیتیس فرزاد حسنی amitispm.ir
سبدگردان اعتبار طهماسب مظاهری خورزنی etebarco.com
سبدگردان الگوریتم آرش آقاقلیزاده خیاوی algocm.com
سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان محمد صفری tasmimnegar.ir
سبدگردان توسعه فیروزه امیر محمد خدیوی firouzehamc.com

خلاصه مطلب و کلام آخر

به صورت خلاصه میتوان گفت سبدگردانی چیدمان صحیح دارایی‌ ها در قالب یک سبد مشخص است که میزان و مقدار هر کدام از دارایی‌ ها و زمان خرید و فروش آنها به دقت مشخص خواهد شد. سبدگردانی فرآیندی است که طی آن افراد با اطلاعات کافی در این زمینه، در امر سرمایه ‌گذاری طبق خصوصیات، سطح ریسک ‌پذیری و سرمایه هر شخص سرمایه‌ گذار، سبدی مناسب او تشکیل می دهد و به صورت مداوم بر آن نظارت و مدیریت به عمل می آورد.

انجام هرگونه سرمایه گذاری به وسیله سبدگردان مانند تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار یا افتتاح سپرده های بانکی که به نام شخص سرمایه گذار، از سبد اختصاصی او برای کسب سود انجام می شود، سبدگردانی می گویند. سازمان بورس برای افرادی که شرایط موفقیت در ورود مستقیم به بازار سرمایه را ندارند تدابیری اندیشیده است تا بتوانند وارد بازار بورس شوند. بدین ترتیب که با صدور مجوز برای شرکت هایی با نام سبدگردان شرایط سرمایه گذاری در بازار بورس را برای این افراد فراهم کرده است.

به بیانی دیگر سبدگردانی یکی از روش ‌های سرمایه‌ گذاری در بازار بورس به صورت اختصاصی برای هر فرد و با استفاده از دانش تیمی متخصص است. یعنی سبد سهام با توجه به میزان ریسک پذیری سرمایه‌ گذار پر می‌شود که در عین حال می ‌تواند از دانش و تجربه یک متخصص استفاده کند. این روش در کنار صندوق های سرمایه ‌گذاری دو ابزار مالی نوین برای سود‌آوری افرادی است که وقت و دانش کافی برای سرمایه‌ گذاری مستقیم ندارند.

امیدوارم از این مقاله آموزشی با عنوان شرایط سبدگردانی در بورس نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص سبدگردانی در بورس و همین طور نحوه سرمایه گذاری در بورس داشتید، در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسختان را بدهم و اگر تجربه ای هم در این زمینه دارید، خوش حال میشیم که با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: