برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

زمان مناسب خرید بیت کوین | بهترین زمان برای خرید بیت کوین در ایران

داغ تر شدن موضوع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال موجب شده است که افراد به دنبال پاسخ به سوالات خود در خصوص این موضوع باشند. یکی از سوالاتی که برای علاقه مندان این بازار وجود دارد این است که ایا خرید ارز دیجیتال خوب است یا خیر و به صورت خاص تر این سوال را دارند که آیا سرمایه گذاری در بیت کوین خوب است و سود دارد یا ریسک بسیار بالای آن به سود آن نمی ارزد؟ اگر سرمایه گذاری در بیت کوین خوب است، زمان مناسب خرید بیت کوین چه زمانی است و این انتخاب زمان مناسب خرید بیت کوین به چه عواملی وابسته است؟ در این مطلب آموزشی رایگان قصد داریم به زبان ساده بهترین زمان خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۱ میلادی را بیان کنیم و بررسی کنیم که زمان مناسب خرید بیت کوین چه زمانی است و چرا این زمان ها برای خرید بیتکوین می تواند مناسب باشد، پس اگر به این بازار علاقه دارید و دوست دارید بیشتر در موردش بدانید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

زمان مناسب خرید بیت کوین

سرمایه‌ گذاری بیت کوین خوب است یا بد؟ ایا الان وقت خرید بیت کوین است ؟ بهترین موقع برای خرید بیت کوین چه زمانی است؟ ریسک سرمایه ‌گذاری در بیت کوین چقدر است؟ آیا باید در بیت کوین سرمایه‌ گذاری کنم یا ارز دیجیتال بهتری هم وجود دارد؟ در ادامه با پاسخ تمام این سوالات با سایت کد بورسی همراه باشیم. از ورود به بیت کوین به صرافی ‌ها حدود ۱۰ سال می‌ گذرد. از بین این ده سال، سرمایه‌ گذاری در بیت کوین در بیشتر از ۹۳ درصد مواقع سودآور بوده است و این یعنی در طول تاریخ بیت کوین، در ۹۳ درصد مواقع، خرید و نگه ‌داری این ارز سود داشته است. پیش از شروع باید به شما بگویم بیت کوین یک دارایی بسیار پرریسک و در عین حال سودآور است. نوسانات قیمت آن بالاست و حتی با تجربه ‌ترین سرمایه ‌گذاران این حوزه نیز با احتیاط معاملات را انجام می ‌دهند.


حتما بخوانید : دلیل افزایش قیمت بیت کوین | هدف بعدی ۱۰۰ هزار دلار؟


بدون اغراق، سرمایه ‌گذاری در بیت کوین واقعا خطرناک ‌تر از سایر دارایی ‌ها است. برای مثال تا به امروز بارها اتفاق افتاده که قیمت بیت کوین طی چند ماه بیش از ۸۰ درصد کاهش پیدا کند و یا در یک ماه چندین هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کند. لذا نکته مهم این است که این نوسانات شدید و عجیب و غریب چندین بار در طول عمر بیت کوین رخ داده است. بیت کوین یک شرکت یا سهام نیست، یک ارز است. اگر هنوز ماهیت بیت کوین را به درستی درک نکرده اید، بهتر است به مطلب سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران مراجعه کنید. به عنوان یک ارز، ابتدایی‌ ترین نوع سرمایه ‌گذاری در آن، خریدش است. البته روش های دیگری برای سرمایه‌ گذاری در بیت کوین  وجود دارد که در متن به آن اشاره خواهیم داشت.

۱) بازار رمزارزها را بشناسید

در کل افراد بهتر است پیش از ورود به بازارهای مالی دانش و آگاهی خود را در مورد حوزه مورد نظر و اصول سرمایه ‌گذاری در آن افزایش دهند. این موضوع در بورس می ‌تواند مانع از گرفتار شدن سهامداران در اقدامات حقوقی‌ ها شود و در بازار رمرارزها نیز از سرمایه‌ گذاران، در برابر اثرگذاری نهنگ‌ ها حمایت کند. می توان گفت که هر اشتباه در بازارهای مالی می ‌تواند قسمتی از سرمایه افراد را که برای کسب آن زحمت زیادی کشیده ‌اند، نابود کند، از همین روی هیچ ‌کس نباید بدون کسب آگاهی سرمایه‌ گذاری انجام دهد. در این راستا توصیه دارم که حتما مقاله آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را مطالعه کنید تا آشنایی کلی در مورد ارزهای دیجیتال کسب کنید.

۲) استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنید

به منظور  پاسخ به این سوالات باید در ابتدا درک درستی از ارزهای دیجیتال داشته باشید. درک بهتر از زمان خرید بیت کوین می ‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی سرمایه‌ گذاری خود را به سطحی بالاتر ارتقاء دهید. در این مطلب بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی استراتژی های کلی بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. اصلی ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که یک سبک سرمایه ‌گذاری خاص برای همه مناسب نیست.

در حقیقت وقتی که صحبت از سرمایه ‌گذاری در بیت کوین می شود، چند استراتژی متداول برای دنبال کردن وجود دارند. در نهایت نیز امکان دارد متوجه شوید که ترکیبی از استراتژی‌ ها برای شخص شما مناسب تر است. این اتفاق طبیعی است و یافتن تعادلی مناسب، بازده سرمایه گذاری شما را افزایش و سطح استرس ‌شما را در زمان اصلاح بازار کم خواهد کرد. دو استراتژی معاملاتی محبوب و متداول در خرید و فروش بیت ‌کوین وجود دارند که به شرح زیر است؛

استراتژی بلندمدت – HODL : جامعه کاربران بیت کوین که بر این باورند که به نگهداری بیت ‌کوین هستند، جامعه ای قوی است. این کاربران که با نام HODLER شناخته شده اند،  افرادی هستند که معتقدند فروش بیت ‌کوین کاری اشتباه است و باید آن را برای بلندمدت نگهداری کرد، چرا که قیمت آن در آینده رشد بسیار زیادی می کند. بیت ‌کوین نخستین و موفق ترین ارز دیجیتال در دنیاست و علاوه بر این که بیت کوین، تکنولوژی بلاکچین را به دنیا معرفی کرد، یک آزادی اجتماعی و اقتصادی را نیز ایجاد کرد. HODLer ها همچنین بر این باورند که بیت کوین، در راستای آزاد سازی جهان از یک سیستم مالی فاسد و ناسالم تلاشی اساسی داشته است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


همین طور با توجه به این که از کل ۲۱ میلیون بیت ‌کوین، تنها کمتر از ۳ میلیون بیت ‌کوین برای استخراج در دسترس است و کمبود و نایابی این دارایی دیجیتال غیر قابل انکار است، آن‌ ها معتقدند که ارزش و قیمت بیت ‌کوین همواره شاهد افزایش در طولانی مدت خواهد بود. به صورت کلی این استراتژی، ساده ترین استراتژی برای سرمایه گذاری در  بیت کوین محسوب می شود و روش کار آن به این صورت است؛ وقتی که قیمت بیت کوین کاهش می یابد، برای خرید اقدام می کنید و آن را نگه می ‌دارید، همین! اگر تاریخچه قیمت بیت کوین را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که هر کس از اواسط سال ۲۰۱۷ این استراتژی را دنبال کرده، سود بسیار خوبی را تا به امروز کسب کرده است و جالب است که روند صعودی بیت کوین در بلندمدت هم همچنان بر قوه خود باقیست.

ایا الان وقت خرید بیت کوین است

استراتژی کوتاه مدت – معاملات روزانه : در معاملات روزانه، رویکرد فعال ‌تری نسبت به سرمایه ‌گذاری در بیت کوین ارزهای دیجیتال در دستور کار قرار می گیرد. معامله‌ گران روزانه به جای نگهداری طولانی ‌مدت بیت ‌کوین، مطابق با درک خود از بازار، سعی می کنند با نوسان ‌گیری که به معنای خرید بیت کوین در قیمت پایین و فروش بیت کوین در قیمت بالاتر است، سود به دست آورند. برای این معامله ‌گران، استفاده از بهترین ابزارهای بازار ضروری است. تجزیه و تحلیل پیشرفته بازار و ربات‌ های معاملاتی، دو نمونه کامل از ابزارهای مشهور معاملات روزانه هستند که می ‌توانند ROI معامله ‌گر را بهبود بدهند.


حتما بخوانید : آینده بیت کوین | پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده


تریدرها روزانه در زمان وجود نوسانات بیشتر در قیمت ارز، سود کسب می کنند. یک معامله ‌گر روزانه باهوش می ‌داند که چگونه می ‌تواند حتی زمانی که بازار سقوط می‌ کند، سود به دست آورد. در یک بازار نزولی، این معامله ‌گران موقعیت معاملاتی خود را طبق شرایط بازار تنظیم می‌ نمایند. این استراتژی معاملاتی نیازمند این است که شما در ابتدای افت قیمت بازار اقدام به فروش بیت کوین خود کنید و در ادامه وقتی که نزول بازار به اتمام می رسد و در اصطلاح بازار به کف احتمالی خود می ‌رسد، این بار با قیمت پایینتر به خرید بیت کوین اقدام نمایید و می توان گفت که  نتیجه این معاملات کسب بیت‌ کوین بیشتر می باشد.

استراتژی ترکیبی : بهترین استراتژی سرمایه گذاری در واقع ترکیب روش‌ های فوق و ایجاد یک استراتژی ترکیبی و‌ چندگانه است. این شرایط امکان دارد به این امر منتهی شود که تا زمان ایجاد نظم در بازار، بیت کوین خود را ذخیره نمایید. این موضوع این معنی را می دهد که باید تمام تلاش خود را استفاده کنید تا ترس، شک و شبهه را تا حد امکان از خود دور نمایید. توصیه دیگر این است که چشم از فعالیت های معاملاتی نهنگ‌ های بازار ارزهای دیجیتال برندارید. برای افرادی که نمی ‌دانند، باید خاطر نشان کنیم که تقریبا نیمی از بیت کوین‌ های موجود، به وسیله حدود ۱۰۰۰ نفر نگهداری می‌ شود. این بدین معنی است که هر بار که یکی از این افراد فعالیتی انجام دهد، کل بازار تکان خورده و واکنش نشان می ‌دهد. به زبان ساده نهنگ‌ ها می‌ توانند بر قیمت بیت کوین تاثیرات بسیاری داشته باشند.

۳) چرخه‌ های قیمتی بازار بیت کوین را به دقت رصد کنید

یکی از مناسب ترین استراتژی ‌هایی که می‌ توان برای تعیین زمان مناسب برای خرید بیت کوین در نظر گرفت، بررسی دقیق چرخه ‌ها و گردش بازار ارز دیجیتال است. همانطور که احتمالا می ‌دانید، بیت کوین ۱۰ ساله شده است و این یعنی که یک دهه تحقیق در خصوص بیت کوین قابل انجام است که برای درک بهتر از نحوه رفتار بازار می ‌توان مورد ارزیابی قرار داد. البته پیش بینی دقیق میزان کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین تقریبا امکان پذیر نیست، به خاطر این که بازار کریپتو همچنان از نوسان بسیاری پذیرایی می کند، ولی قطعا بررسی و رصد چرخه های قیمتی و لوپ های ایجاد شده توسط بیت کوین در این ۱۰ سال می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص رفتارهای قیمتی آینده این رمزارز بزرگ به ما بدهد.

۴) خرید بیت کوین در هنگام افت قیمت

پایین بخر، بالا بفروش مفهوم تازه ‌ای نیست. پل گتی یکی از سرمایه ‌داران نفتی جهان گفته است که، وقتی همه در حال فروش هستند، شما خریدار باشید و تا زمانی که همه شروع می ‌کنند به خرید، دارایی را پیش خودتان نگه دارید. زمانی که قیمت سقوط می ‌کند در واقع مناسب ترین زمان برای خرید است. سوال اینجاست که از کجا بفهمیم قیمت به پایین ‌ترین میزان خود رسیده است؟ احتمالا هیچ ‌وقت نمی فهمید، ولی زمانی که می ‌بینید مدتی است که قیمت در حال افت است، بهتر است به صورت پله ای برای خرید اقدام نمایید. به این عمل در اصطلاح کم کردن میانگین گفته می شود. مقداری ارز دیجیتال بخرید و دوباره هفته آینده مقداری دیگر خریداری کنید. چنانچه قیمت باز هم کاهش پیدا کند، از آنجایی که میانگین قیمت خرید شما پایین‌ تر آمده، شما در سود هستید. این تکنیک تا وقتی که تصمیم می‌ گیرید دارایی‌ خود را نقد کنید جواب خواهد داد.

بی ‌ثباتی جهانی در زمینه های مختلف هم می تواند موجب افزایش و کاهش های بسیار شدید و ناگهانی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شود که قطعا این زمان یکی از بهترین فرصت ها برای ورود به این بازار است. به عنوان مثال با همه گیری ویروس کرونا و تاثیرات آن در اقتصاد جهانی، قیمت بیت کوین بیش از ۷۰ درصد کاهش را تجربه کرد و اگر افرادی که قصد سرمایه گذاری در بیتکوین را داشتند، در آن زمان برای این کار اقدام می کردند، الان سرمایه آن ها بیش از ۶ برابر شده بود! همچنین اگر نمی دانید بیت کوین خریداری شده را به کجا باید منتقل کنید، مطلب معرفی انواع کیف پول بیت کوین به شما کمک خواهد کرد.

همچنین ژئوپولیتیک همیشه نقش مهمی را در بازار بازی می ‌کند. به عنوان مثال بلاتکلیفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب شده بود پوند انگلیسی برای چندین ماه ضعیف شود. بی ‌ثباتی سیاسی و هرج‌ و مرج می ‌تواند به سادگی قیمت ارز دیجیتال را کاهش دهد. بی ‌جا نیست که پرطرفدارترین ارز دیجیتال، بیت کوین را طلای دیجیتال نامگذاری کرده اند، درست مانند این فلز گرانب ها به اتفاقات اطرافش واکنش نشان می دهد. جنگ تجاری بین آمریکا و چین مثال خوبی از این موضوع است. افزایش تنش بین این دو ابرقدرت موجب شده یوآن عقب ‌نشینی کند و جایگاه بیت کوین مستحکم ‌تر شود. همیشه باید برای رسیدن به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال حواسمان به اتفاقات جهان باشد.

روزهای جمعه بیت کوین بخریم و روزهای دوشنبه بفروشیم؟

یک مطالعه جامع داده های خرید و فروش بیت کوین را در مدت دو سال تجزیه و تحلیل کرده است. یافته های این مطالعه بسیار شگفت آور بود. این تحقیق با نگاهی به میانگین چرخه بازار هفتگی، به دنبال یافتن بهترین روز هفته برای خرید و همچنین فروش بیت کوین بود. در این راستا محققان به این نتیجه رسیده اند که میانگین کمترین قیمت بیت کوین مربوط به ساعت ۶ صبح UTC در جمعه ها بوده است. این بدین معنی است که به صورت میانگین، این بهترین زمان برای گرفتن یک موقعیت خرید برای ورود به بازار رمزارزهاست. بدیهی است که بازار بیت کوین بسیار بی ثبات است و امکان دارد همیشه با یک میانگین کلی مطابقت نداشته باشد، لذا این یافته ها را به عنوان حقیقت مطلق در نظر نگیرید. این را در نظر داشته باشید که این مشاوره سرمایه گذاری نیست، بلکه صرفا یک تحقیق و تحلیل بازار است.


حتما بخوانید : بیت کوین یا اتریوم | خرید اتریوم بهتر است یا بیت کوین؟


محققان همچنین دریافتند که به صورت میانگین، در روزهای دوشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۱۲ نیمه شب UTC، قیمت بیت کوین به طور میانگین ۱۷۰ دلار بیشتر از این ساعت در روزهای جمعه است. این بدین معنی است که دوشنبه یا سه شنبه از نظر آماری بهترین زمان برای کسب درآمد از موقعیت خرید برای ورود در روز جمعه، یا گرفتن یک موقعیت فروش برای گرفتن پول در جمعه آینده است که قیمت از لحاظ آماری پایین تر است. در حقیقت هیچ کس دلیل این نوسانات را نمی داند. نظر محققان مطالعه فوق این بود که بالاتر بودن میانگین قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ نیمه شب روزهای دوشنبه و سه شنبه به این دلیل است که به دلیل همپوشانی مناطق زمانی، معامله گران فعال بیشتری در این زمان آنلاین هستند. معامله گران آسیایی، اروپایی و آمریکایی همه در این زمان فعال هستند.

تئوری های بهترین زمان خرید بیت کوین

بعد از بررسی چندین تئوری در رابطه با بهترین زمان خرید ارز دیجیتال، سه تا از بهترین این تئوری‌ها را در ادامه آورده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید :

  1. تئوری اول : تقاضای خرید بیت کوین روزهای شنبه و یکشنبه که آخر هفته‌ های کشورهای خارجی است، کاهش پیدا می کند و موجب می شود قیمت بیت کوین دوشنبه صبح ‌ها با کاهش روبرو گردد. در طرف مخالف ولی قیمت بیت کوین جمعه‌ ها و شنبه‌ ها به بالاترین میزان خود خواهد رسید.
  2. تئوری دوم : این تئوری پیشنهاد می ‌کند روزهای شنبه و یکشنبه برای خرید بیت کوین اقدام کنید و در ساعات اولیه روز دوشنبه خریدتان را نهایی کنید. در این استراتژی، حجم مبادلات روز دوشنبه افزایش می یابد و باعث می شود در طی هفته قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند.
  3. تئوری سوم : معامله گران حرفه ‌ای اغلب از خرید بیت کوین اوایل هر ماه خودداری می ‌کنند. این بدین معنی است که وقتی کارمندان حقوق می ‌گیرند، آنها تمایل دارند وسط یا آخر ماه خرید کنند. دلیلشان هم این است که وقتی جیب مردم پر پول است تقاضای خرید بیت کوین افزایش می یابد و قیمت آن بالا خواهد رفت.

نتیجه گیری و کلام آخر

پیش ‌بینی کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کار ساده ای نیست. حسابی باید با آنها دست و پنجه نرم کرده باشید و باتجربه شوید. از طرف دیگر نوسان بازار نیز باید به کمترین میزان خود برسد تا بشود روند قیمت را پیش ‌بینی کرد. این موضوع برای همه ارزهای دیجیتال صدق می ‌کند. هیچکس نمی ‌تواند به شما بگوید هفته بعد، ماه بعد و یا سال بعد چه اتفاقی رخ می دهد. با این وجود ترفندهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می ‌تواند شما را در انتخاب بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال کمک نماید.

اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید، با رقمی بین ۱ تا ۵ میلیون تومان وارد این بازار شوید و سعی کنید در قیمت مناسبی برای خرید اقدام کنید. به فکر سود نباشید و تنها سعی کنید با توجه به این موضوع که سرمایه فعال در این بازار دارید، بیشتر آن را رصد کنید و در خصوص آن اطلاعات خود را افزایش دهید و روندها و چرخه های قیمتی بیت کوین و رمزارزهای معروف دیگر را تحت نظر بگیرید تا بتوانید در زمان مناسب دیگری، به حجم سرمایه خود در این بازار اضافه کنید و این موضوع منوط به این است که خطرهای سرمایه گذاری در بازار کریپتو را بشناسید و با علم به ریسکی بودن این بازار، برای دستیابی به سودی معقول اقدام به سرمایه گذاری کنید.

امیدوارم از این مطلب که به آموزش نحوه تشخیص زمان مناسب خرید بیت کوین پرداخت، نهایت استفاده رو برده باشید.

شما تا به حال تجربه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را داشته اید؟

لطفا تجربیات خودتون رو با کاربران دیگر هم به اشتراک بگذارید تا استفاده کنند.

برای دوستانتان بفرستید: