برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روش خرید ارز دیجیتال ترون | راهنمای خرید و فروش ارز TRX

سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال دیگر مثل چند سال پیش و یا حتی چند ماه پیش ابهام برانگیز نیست و افراد به دنبال راه های امنی برای سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال هستند و یکی از رمزارزهای معروف و معتبر بازار کریپتوکارنسی، بی شک ترون یا همان ارز TRX است که طرفداران بسیار زیادی در جهان و حتی ایران دارد. ما اگر روش خرید ارز دیجیتال ترون را بلد باشیم و بدانیم که نحوه نگهداری در کیف پول های مخصوص ترون و همین طور تبدیل ترون به ریال چگونه است، قطعا سرمایه گذاری امن و پرسودی را می توانیم انجام دهیم، پس آگاهی از روش خرید ارز دیجیتال ترون با نماد trx لازمه سرمایه گذاری و خرید و فروش این رمزارز می باشد. اگر شما هم مثل بسیاری دیگر شیفته این ارز دیجیتال مشهور شده اید و دوست دارید روش خرید ارز دیجیتال ترون را یاد بگیرید، این مطلب راهنمای خرید و فروش ارز TRX را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهد.

روش خرید ارز دیجیتال ترون

در حال حاضر ارز ترون یکی از پرطرفدار‌ترین شبکه‌ های بلاکچینی و یکی از جذاب‌ ترین ارزهای دیجیتال در کل کریپتو به حسا می آید که توجه هر سرمایه ‌گذاری را به خود جالب می ‌کند. ارز دیجیتال ترون با واحد اختصاری TRX، ارز داخلی بلاک چین ترون است که معمولا جزو ۱۰ ارزهای دیجیتال برتر دنیا می باشد. این توکن در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی و پس از اولین ICO موفق ترون طراحی شد. در آن ICO ترون توانست ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب نماید. در ابتدا TRX توکنی روی شبکه اتریوم یا همان پروتکل ERC-20 بود و بعد از فعال شدن بلاک چین ترون در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸، روی شبکه اصلی قرار گرفت.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ترون بر خلاف بیشتر رمزارزهای دیگر، قابلیت استخراج ندارد و تایید تراکنش ‌ها از طریق الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده صورت می پذیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد به چه صورت است، اما جالب است بدانید که تعداد کل توکن‌ های ترون ۱۰۰ میلیارد واحد بوده که تا به امروز بیش از ۶۵ میلیارد واحد از آن در گردش است. در این مطلب به بررسی ترون، نحوه کار آن، تحولات قیمت این ارز دیجیتال، کیف پول ‌ها و نحوه خرید آن اشاره خواهیم داشت که قطعا برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به حوزه ارزهای دیجیتال و به ویژه ارز دیجیتال ترون با نماد TRX بسیار مفید می باشد.

کیف پول ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون امروزه روی شبکه اصلی فعالیت دارد، پس مثل گذشته نمی‌ توان از کیف پول‌ های اتریوم برای ذخیره ترون بهره برد و باید از کیف پول ‌های مخصوص خود ارز ترون استفاده کرد. وب ‌سایت رسمی ترون چندین و چند کیف پول گوناگون را برای ذخیره TRX معرفی کرده است که در ادامه به معرفی پنج مورد از معتبرترین و پرطرفدارترین آن ‌ها خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال، بهترین گزینه برای ذخیره ترون محسوب می شود، اما از آنجایی که باید این کیف پول‌ ها را خریداری کرد، ما کیف پول های رایگانی مثل تراست والت را هم در لیست زیر قرار داده ایم اما به صورت کلی در نظر داشته باشید که هم اکنون کیف پول سخت افزار لجر از ترون پشتیبانی به عمل می آورد که می توانید از آن استفاده کنید.

  • کیف پول‌ ترون لینک – TronLink : ترون ‌لینک یکی از کیف پول ‌های معتبر ترون است که به وسیله وب‌ سایت رسمی ترون معرفی شده است و هم روی افزونه کروم قابلیت نصب را دارد و هم نسخه موبایل این کیف پول در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
  • کیف پول اتمیک والت – Atomic Wallet : اتمیک والت از دیگر کیف پول ‌های امن و معتبر برای ذخیره ترون به حساب می آید که در دو نسخه دستکتاپ و موبایل قابل استفاده می باشد. این کیف پول به جز ترون از چندین ارز دیجیتال و توکن گوناگون هم پشتیبانی می‌ کند. شما می ‌توانید از این نرم افزار روی موبایل یا کامپیوتر شخصی ‌خود استفاده نمایید.
  • کیف پول ترون ‌بلاکز – TronBlocks : از یک کیف پول که هم اکنون راه ‌اندازی و عرضه شده است و یک کاوشگر بلاک که در آینده نزدیک راه ‌اندازی می ‌شود تشکیل شده است. در کیف پول ترون ‌بلاکز به لطف افزونه ‌های مفید، مدیریت ارز دیجیتال ترون بسیار سریع، روان و امن است. به منظور دانلود ترون ‌بلاکز می ‌توانید از گوگل‌ پلی استفاده نمایید.
  • کیف پول تراست والت – Trust Wallet : کیف پول تراست والت به شرکت بایننس تعلف دارد و به صورت کاملا امن می‌ تواند از دارایی ‌های دیجیتال شما حفاظت به عمل آورد. این کیف پول علاوه بر ترون از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و چندین کوین و توکن دیگر پشتیبانی به عمل آورده است. این کیف پول بر روی سیستم عامل‌ های موبایل اندروید و iOS قابلیت نصب و راه اندازی را دارد.
  • کیف پول کوینومی – Coinomi : یکی از بهترین و مطمئن ترین کیف پول ‌های موبایلی است که رابط کاربری بسیار جذابی دارد و علاوه بر ترون از صدها کوین و توکن دیگر نیز پشتیبانی به عمل می آورد. همچنین قادرید در پلتفرم ‌های دسکتاپ مثل ویندوز، مک و لینوکس هم از کوینومی نمایید. می ‌توانید کوینومی را برای پلتفرم‌ های مختلف از وب ‌سایت رسمی دانلود نمایید.

خرید ارز دیجیتال TRX

ترون یکی از آن رمزارزهایی است که تقریبا تمام صرافی‌ های بزرگ و معتبر از آن پشتیبانی می ‌کنند. برای خرید مستقیم ترون با ریال باید از طریق سایت‌ های آنلاین داخلی اقدام نمایید. با این وجود بیشتر سایت ‌های ایرانی امروزه تنها بیت کوین یا اتریوم به فروش می رسانند. در صورت موجود بودن ترون در این سایت ‌ها حتما از معتبر بودن صرافی اطمینان بیابید و در ادامه برای خرید و یا نگهداری ارز از آن طریق اقدام کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتالی ترون

مرسوم ترین روش خرید ترون، به ویژه برای کاربران ایرانی، خرید بیت کوین یا اتریوم از سایت های ایرانی یا سایت معتبر لوکال بیت ‌کوینز و سپس تبدیل بیت کوین یا اتریوم خریداری شده در یک صرافی معتبر خارجی به ترون است.

در نظر داشته باشید که لیست صرافی ‌های خارجی که ترون را برای خرید و فروش قرار داده‌ اند را می ‌توانید در سایت کوین‌ مارکت ‌کپ مشاهده کنید. شایان ذکر است که به دلیل مسائل تحریم، پیش از انتخاب یک صرافی از مشکل نداشتن آن با کاربران ایرانی اطمینان یابید.

مرحله اول؛ نصب کیف پول ترون

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که یک کیف پول الکترونیکی امن که از ترون پشتیبانی می‌ کند را برای خود انتخاب کنید. یک کیف پول ارز دیجیتال می ‌تواند انواع گوناگونی داشته باشد. کیف پول ‌های آنلاین و رایگان می ‌توانند در قالب یک اپلیکیشن موبایل، سایت اینترنتی یا برنامه‌ کامپیوتری وجود داشته باشند. از طرفی کیف پول‌ هایی داریم که در حقیقت به‌ صورت فیزیکی هستند و باید آن ‌ها را خریداری نمایید.

کیف‌ پول‌ های سخت افزاری اطلاعات حساب شما را به‌ صورت آفلاین در خود سخت‌ افزار خریداری ‌شده ذخیره می ‌کنند و برای همین امنیت‌ آن‌ ها نسبت به سایر کیف پول ها که اطلاعات را به ‌صورت آنلاین در مراکز داده‌ خود ذخیره می ‌کنند، بیشتر می باشد. به منظور انتخاب بهترین کیف پول ترون می ‌توانید سری به سایت رسمی ترون بزنید و لیست کیف پول‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید ولی پیش از این ما ۵ مورد از بهترین کیف پول های ارز ترون را معرفی کردیم که می توانید از آن نیز استفاده نمایید.

مرحله دوم؛ انتخاب صرافی معتبر و عضویت در آن

در ادامه و پس از انتخاب کیف پول، نوبت به پیدا کردن یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال که از ترون پشتیبانی کند خواهد رسید. صرافی های ارزدیجیتال امکان مشاهده‌ قیمت ترون را نیز دارند و شما قادرید برای خرید ترون از وب‌ سایت ‌های بین المللی مانند بایننس نیز استفاده نمایید. البته برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم ‌ها، امکان فعالیت مستقیم نیست و باید با فیلترشکن و ای ‌پی به غیر از ایران و کشورهایی که در لیست تحریم بایننس هستند فعالیت نمایید. البته این کار به افرادی مبتدی توصیه نمی شود، به خاطر این که ریسک بالایی به همراه دارد و احتمال بلوکه شدن حساب ‌شما نیز وجود دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همچنان علاقه مند به استفاده از صرافی های خارجی مثل بایننس است، هیچ جای نگرانی نیست و در این مقاله روش خرید ترون با ریال را در ۳ صرافی بزرگ ترون به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله سوم؛ انتخاب روش پرداخت و خرید ترون

پس از عضویت در این صرافی‌ ها و انجام روال تایید حساب کاربری خود، قادرید به همان صورتی که به ترید ارزهای دیجیتال رایج مانند بیت کوین و ریپل می پردازید، قیمت ترون را هم مورد بررسی قرار دهید و در صورت تمایل به معامله‌ ترون نیز بپردازید. می توان گفت که برای خرید ارز دیجیتال ترون از این صرافی ‌ها، شما دو راه دارید. در ابتدا امکان خرید ترون به وسیله پول‌ های دولتی مانند دلار وجود نداشت و شما مجبور بودید ارزهای دیجیتال دیگر خود را با ترون معامله نمایید.

حتما بخوانید : ترون – همه چیزی که باید درباره ترون (TRX) بدانید


ولی در حال حاضر می ‌توانید به کمک صرافی ‌هایی مانند بایننس، ابتدا حساب خود را با پرداخت اینترنتی شارژ نمایید و در ادامه از آن پول برای خرید ارزهای دیجیتال مورد نظر مثل ترون اقدام کنید. بهتر است پس از خرید ارز دیجیتال با این روش، آن‌ را به آدرس کیف پول خود که در قدم اول آن را ایجاد کردید انتقال دهید تا اگر در آینده مشکلی برای صرافی مورد نظر پیش آمد، دارایی های خود را از دست ندهید.

روش دوم هم این است که اگر در حال حاضر ارز دیجیتال دیگری مثل بیت کوین دارید، به وسیله همین صرافی‌ ها آن را با ترون معامله نمایید. احتمالا هم اکنون در این فکر هستید که با وجود تحریم ‌ها چگونه استفاده از این روش ‌ها و خرید آنلاین ترون از داخل ایران امکانپذیر می باشد. در بخش بعدی مراحل خرید ترون از صرافی بایننس، هیت بی تی سی و اوکس که معتبرترین صرافی های خارجی برای خرید ارز ترون هستند را آموزش داده ایم؛

مراحل خرید ترون برای کاربران ایرانی از صرافی بایننس

به منظور یادگیری روش خرید ارز دیجیتال ترون از طریق صرافی بایننس، در ابتدا می بایست از یک صرافی معتبر ایرانی، بیت کوین یا ارز دیجیتال معتبر دیگری را خریداری نمایید و در ادامه این ارز را به صرافی بایننس منتقل کنید. در نظر داشته باشید که به علت تحریم‌ های ایران و ریسک صرافی ‌های آمریکایی، بهترین راه برای خرید، صرافی چینی بایننس می باشد. از این صرافی می ‌توان به عنوان کیف پول هم استفاده کرد ولی به علت خطرات احتمالی تحریم و جلوگیری از اتفاقی که برای کاربران ایرانی در بیترکس رخ داد،‌ بهتر است پس از خرید مبالغ خود را به کیف پول شخصی منتقل کنید.

  1. وارد سایت binance.com شده و در آن ثبت ‌نام اولیه را انجام دهید و در ادامه قادر خواهید بود موارد امنیتی مثل ورود دو مرحله‌ای را برای محافظت بیشتر فعال کنید.
  2. در گام بعدی و بعد از ثبت نام در بایننس، وارد حساب کاربری خود بشوید. در بخش بالا سمت راست، چند منو وجود دارد. در قسمت Wallet روی گزینه Deposit & Withdraw کلیک نمایید.
  3. حالا باید گزینه Deposite را انتخاب نمایید تا ارز دیجیتال خریداری شده از صرافی داخلی را وارد بایننس شود.
  4. با دریافت آدرس کیف پول از بایننس و وارد کردن آن در کیف پول شخصی می ‌توانید مبالغ را از کیف پول خود به حسابتان در بایننس انتقال دهید.
  5. در این مرحله دوباره باید به صفحه اصلی برگشته و گزینه Markets را انتخاب نمایید.
  6. در صفحه بازارها و در بخش جستجو عبارت TRX را وارد نمایید. چنانچه ارز دیجیتالی که به بایننس وارد کرده ‌اید، بیت کوین است از BTC Markets، چنانچه اتریوم است از Alts Markets و اگر تتر است از USD Market استفاده کنید. پس از جستجو، می‌ توانید با کلیک بر روی جفت ارز مورد نظر، وارد صفحه ترید شوید.
  7. در گام نهایی در سمت چپ،‌سفارش ‌های خرید و فروش قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که طبق معمول، سفارشات خرید سبز رنگ و سفارشات فروش قرمز رنگ هستند. روی یکی از قیمت ‌های سفارشات فروش کلیک نمایید تا فیلد قیمت پر شود. حالا تعداد ترونی که قصد دارید را در قسمت Amount وارد نمایید و در انتها Buy Trx را بزنید. سفارش شما ثبت و پس از چند ثانیه انجام می ‌شود. در بالای صفحه و در بخش Wallet می ‌توانید کیف پول خود را مشاهده نمایید و در صورت تمایل با انتخاب Withdraw مبالغ را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.
مراحل خرید ترون برای کاربران ایرانی از صرافی هیت بی تی سی

صرافی HitBTC نیز یکی دیگر از صرافی هایی است که شما می توانید در آن برای خرید و فروش یا نگهداری ارز ترون استفاده کنید. انجام این کار بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی با رابط گرافیکی آسان این صرافی اقدام به ترید ترون نمایید. در این صرافی نیز می توانید در حالت اسپات یا Spot اقدام به خرید و فروش ترون کنید. در صرافی HitBTC شما می توانید جز ترون رمز ارز های دیگری نیز مثل بیت کوین، اتریوم و … را خرید و فروش نمایید.

مراحل خرید ترون برای کاربران ایرانی از صرافی اوکس

در صرافی اوکس امکان معامله ترون تنها در حالت فیوچرز یا Futures امکان پذیر است. شما می توانید در این صرافی در این حالت به سادگی این کار را انجام دهید. در صرافی اوکس می توانید به راحتی ارز های دیگری را خرید و فروش کنید. چنانچه می خواهید تا درباره روش خرید ارز دیجیتال ترون در این صرافی اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید به سایت رسمی این صرافی مراجعه کنید.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال TRX

با توجه به مسیر پیشرفت Tron تا بدینجا و البته اهداف آن، به نظر می آید که این شبکه و ارز دیجیتالش، تکنولوژی آینده و ارز دیجیتال کاربردی جهان پیش ‌رو باشند. شبکه Tron، قصد دارد تا با بهره‌ گیری از تکنولوژی بلاکچین و کاربردی کردن آن بوسیله رقابت و حذف واسطه‌ های محتوایی نظیر گوگل و نتفلیکس و البته بهره ‌گیری از ارز دیجیتال ترون برای مبادلات بدون واسطه، جایگزین بسیار کامل تری برای اینترنت باشد. هرچند این نگرانی وجود دارد که Tron هیچگاه نمی تواند به صورت کامل غیرمتمرکز باشد و همواره بنیاد Tron در راس مدیریت آن خواهد بود و همین امر موجب می شود تا اعتماد بین ‌المللی را کسب نکند، ولی چنانچه در مسیر از پیش تعیین شده‌ خود بتواند به خوبی پیشرفت کند، مطمئنا روزی ارز شماره یک دنیا خواهد شد.

حتما بخوانید : آینده ارز دیجیتال ترون | قیمت ارز دیجیتالی ترون در سال ۲۰۳۰


موضوعی که مدیرعامل بنیاد Tron نیز در پیش ‌بینی خود درباره قیمت ترون به آن اشاره کرده است. جاستین سان درباره پیش بینی خود از قیمت ترون در آینده، به جایگاه تعیین کننده رمزارز بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین در ساختار مالی دنیای آینده اشاره کرده و افزود از نظر او قیمت ارز Tron در آینده و در سال ۲۰۲۵، به حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. البته او این پیش ‌بینی خود را بعدتر و با توجه به نظر افراد صاحب ‌نظر درباره پیش بینی قیمت بیت کوین، تغییر داد و اعلام کرد پیش بینی می کند قیمت یک واحد از ارز دیجیتال ترون تا بیش از ۴۰۰ هزار دلار پیش خواهد رفت، پیش بینی که به نظر میرسد بیش از آن که واقع‌ گرایانه باشد، خواهان نشان دادن پتانسیل و ارزش ‌های ذاتی این شبکه بلاکچین و ارز دیجیتال آن است.

مزایای سرمایه گذاری در ارز ترون

ترون با توجه به برنامه ‌های بی نظیری که در راستای گسترش شبکه خود و توسعه و پیشرفت خود قرار داده، می خواهد که به تکنولوژی جایگزین و یا حداقل مکمل اینترنت با حذف واسطه ‌های محتوایی در گام نخست و تبدیل شدن به زیرساخت مالی برتر در دنیا و تبدیل به ارز دیجیتال پرکاربرد و پرتراکنش در جهان با استفاده از این برنامه هایش دست یابد. به هر روی باید دید، آینده این شبکه بلاکچین به کدام سمت کشیده خواهد شد.

مانند هر مدل سرمایه‌ گذاری استاندارد دیگر مانند بورس سهام یا سرمایه گذاری در بازار سکه، سرمایه گذاری در ترون نیز از طریق خرید با قیمت پایین ‌تر و فروش با قیمت بالاتر اتفاق می‌ افتد. شما ابتدا باید با خرید ترون، سرمایه خود را به صورت ترون نگهداری کنید و بعد از مدتی که قیمت آن افرایش مناسبی داشت که میزان بلندمدت بودن آن کاملا به خود شما و اهداف و برنامه‌هایتان وابسته است، اقدام به فروش ترون کنید.


در انتها امیدوارم روش خرید ارز دیجیتال ترون را به صورت کامل یاد گرفته باشید.

همچنین اگر دوست دارید نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس را هم یاد بگیرید، می توانید این مطلب راهنما را مطالعه کنید.

اگر هم هر گونه سوال یا ابهامی ارز دیجیتالی ترون داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: