برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رصد بازار بورس | آموزش استفاده و معرفی بخش های مختلف رصد انلاین بازار بورس

رصد بازار بورس در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است، چرا که تمامی معامله گران و به خصوص نوسان گیرها و معامله گران حرفه ای، به اطلاعات دقیق و بروزی از بازار سرمایه نیاز دارند که به صورت آنلاین و لحظه ای بتواند طبق فیلترهای مختلف، اطلاعات و آمارهای مختلفی را در بخش های متنوع از نمادهای مختلف بورسی دریافت می کنند، عمل می کنند و با توجه به بخش رصد بازار بورس سایت کد بورسی نیز می توانید از اطلاعات را جامع، بروز، لحظه ای و رایگان در اختیار داشته باشید، پس اگر دوست دارید بدانید چطور می توانید از بخش رصد بازار بورس در سایت کد بورسی استفاده کنید و این بخش رصد بازار بورس ایران شامل چه اطلاعات و آماری است، این مطلب راهنما را برایتان آماده کردیم تا دقیقا بدانید چطور باید به آن دسترسی داشته باشید و اطلاعات مورد نظرتان را دریافت کنید.

رصد انلاین بازار بورس

همان طور که گفتیم و میدانید، رصد بازار بورس لحظه ای می تواند در تصمیم گیری های لحظه ای شما در بازار بورس ایران تاثیر فراوانی داشته باشد. به این خاطر که بسیاری از مخاطبان کد بورسی درخواست سایت رصد بازار بورس را داشتند و علاقه داشتند که این بخش تحت عنوان بخش رصد بازار سایت کد بورسی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گیرد، ما هم طی چند ماه اخیر زیرساخت های انجام این پروژه را انجام دادیم تا بخشی در صفحه اصلی سایت در اختیار تمامی علاقه مندان و فعالان بازار بورس قرار گیرد تا بتوانند اطلاعات و آمار مهم در مورد سهام های مورد نظر خود را به صورت لحظه ای، آنلاین و کاملا رایگان دریافت کنند.

لذا امیدواریم که شما هم از این صفحه جدید در سایت دیدن کنید و اگر مورد قبولتان بود، در روزهای کاری بورس حتما از اطلاعات بروز و رایگان آن در راستای تصمیم گیری های بهتر و اصولی تر استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد چگونگی رصد بازار بورس صحبت کنیم تا متوجه شوید که رصد آنلاین کل بازار بورس دیگر کار ساده ای است و با چند کلیک به سادگی می توانید تمامی اطلاعاتی که به دریافت آن ها علاقه داشته اید را در چند ثانیه در اختیار داشته باشید.

آموزش استفاده از بخش رصد بازار بورس

برای دسترسی به بخش رصد بازار بورس در سایت کد بورسی می توانید به صورت زیر اقدام نمایید :

۱) ابتدا از طریق لینک زیر وارد بخش رصد بازار بورس شوید؛

رصد بازار بورسسریع و رایگان

۲) در ادامه بایستی از بین منوهای سایت، بر روی منوی رصد بازار بورس کلیک کنید.

۳) سپس وارد صحفه ای خواهید شد که از طریق آن قادرید اطلاعات دقیق و آماری سهام های مختلف را به صورت لحظه ای و آنلاین مشاهده کنید.

۴) همچنین از منوهای بالای بخش رصد بازار بورس نیز می توانید برای مشاهده آموزش های مربوط به بازار بورس و ارز دیجیتال اقدام کنید و همین طور امکان ثبت نام رایگان در بازار بورس و بازار ارزهای دیجیتال نیز برای شما فراهم آمده است تا اگر حساب کاربری برای فعالیت در این دو بازار اصلی را ندارید، به سادگی، کاملا رایگان و با چند کلیک ساده حساب کاربری خود را ایجاد کرده و فعالیت خود را در این بازارها آغاز نمایید.

۵) از بخش جست و جوی نماد نیز می توانید تمامی جزئیات مورد نظر خود را برای نماد مورد نظرتان به صورت اختصاصی مشاهده کنید؛ برای مثال اگر در این کادر نماد شبندر را تایپ و انتخاب نمایید، بخشی در قالب جزئیات نماد شبندر – پالایش نفت بندرعباس برای شما نمایش داده خواهد شد که به وسیله آن می توانید اطلاعات و جزئیات دقیقی را در خصوص نماد شبندر مشاهده فرمایید. تمامی مواردی که در تابلوخوانی نماد خودرو نیاز دارید، به همراه نمودارهای این سهم به صورت لحظه و بروز در اختیارتان خواهد بود. تصویر زیر به درک ساختار این بخش کمک شایانی می کند؛

رصد آنلاین بازار بورس

نکته : علاوه بر بخش جست و جوی نماد، در تمامی جداولی که در بخش رصد بازار مشاهده می کنید، نام سهم هایی وجود دارد که می توانید با کلیک روی نماد، اطلاعات مربوط به آن را به صورت جزئی تر مشاهده کنید. برای مثال هم تصویر بالایی و هم تصویر زیر جزئیات نماد شبندر – پالایش نفت بندرعباس را به صورت کامل نمایش می دهد و این اطلاعات در روزهای کاری بورس بروزرسانی خواهد شد:

رصد انلاین بازار بورس

اشخاص حقیقی : افراد حقیقی هستند که کد بورسی دریافت کرده اند و در بازار بورس فعال هستند.

اشخاص حقوقی : منظور از اشخاص حقوقی شرکت ها و هلدینگ هایی هستند که با کد حقوقی برای خرید و فروش در بورس حاضر میشوند.

تعداد معاملات : منظور از این بخش، تعداد معاملاتی است در طول روز در نماد شبندر ثبت شده است.

حجم مبنا : به تعداد سهامی که باید در طول روز معامله شود تا قیمت پایانی بتواند نسبت به قیمت آخرین معامله در نزدیک ترین حالت قرار بگیرد را حجم مبنای سهم می گوییم.

ارزش معاملات : منظور از این بخش، ارزش ریالی معاملات ثبت شده روی نماد شبندر در طول روز کاری بورس می باشد.

EPS : به سودی که شرکت در طول سال کاری و مالی خود به ازای هر سهم می سازد، EPS گفته می شود.

نمودار سرانه خرید و فروش حقیقی : این مورد را با یک مثال توضیح می دهیم؛ برای مثال ۱۰ شخص حقیقی ۱۰۰۰۰ سهم خریداری کرده اند، بنابراین سرانه خرید هر شخص حقیقی ۱۰۰۰ سهم می باشد، بدین معنی که به صورت متوسط هر شخص حقیقی ۱۰۰۰ سهم خریداری کرده است.

نمودار قیمت/حجم : در این نمودار می توانید ببینید که سهم مورد نظر، چه میزان حجم معاملاتی را در چه قیمتی و چه روزی تجربه کرده است.

معرفی بخش های مختلف برای رصد آنلاین کل بازار

تغییرات وضعیت بازار : در این بخش می توانید تغییرات قیمتی نماد های مختلف در بازار را در طول زمان کاری بازار بورس مشاهده کنید. به عنوان مثال از طریق بررسی این بخش می توانید متوجه شوید که چه تعداد سهام در طول روز کاری بورس، نوسان قیمتی بیش از ۳ درصد را تجربه کرده اند.

تغییرات وضعیت بازار

تغییرات شاخص کل هم وزن : همان طور که می دانید شاخص کل هم وزن میانگین تغییرات نمادهای بورس در طول روز را بدون در نظر گرفتن اندازه شرکت عنوان می کند. برای مثال در این شاخص، میزان تاثیرگذاری نمادی مثل شستا که یکی از ۵ نماد ارزشمند و بزرگ بازار بورس است، با یک شرکت کوچک که ارزش به نسبت پایین تری از سایر نمادهای بازار دارد، برابر در نظر گرفته می شود و یک عدد به صورت میانگین به دست می آید که به آن شاخص هم وزن گفته می شود و شما در این بخش می توانید تغییراتی که این شاخض در طول روز کاری بورس و از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ تجربه کرده است را مشاهده کنید.

تغییرات شاخص کل هم وزن

وضعیت صف های خرید و فروش : در این قسمت می توانید تعداد نمادهایی که صف خرید یا فروش هستند، ارزش صف های خرید یا فروش و ارزش کل بازار را ملاحظه فرمایید تا دید بهتری نسبت به وضعیت بازار بورس در طول آن روز کاری پیدا کنید.

وضعیت صف های خرید و فروش

تغییرات تعداد صف ها و تغییرات ارزش صف ها : در این دو بخش می توانید به ترتیب تغییراتی که در صفوف خرید و فروش در طول روز کاری بورس ایجاد شده است و ارزش این صفوف را مشاهده فرمایید.

تغییرات تعداد صف ها و تغییرات ارزش صف ها

فیلترهای کاربردی بازار : در این بخش از منوی رصد بازار بورس می توانید نتایج اعمال فیلترهایی را مشاهده کنید که در سایت اصلی بازار بورس نیز می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید ولی آن جا باید متن فیلتر را خودتان اعمال کنید و اگر خطایی در انتقال فیلتر رخ دهد، امکان دسترسی به فیلترها را نخواهید داشت ولی در این بخش از سایت کد بورسی تمامی این فیلترها به صورت آنلاین، بروز، لحظه ای و کاملا رایگان در اختیارتان قرار گرفته است و تا هر زمان به آن ها نیاز داشتید، به سادگی بتوانید با صرف کم ترین زمان و انرژی به آن ها دسترسی داشته باشید. این فیلترها به شرح زیر می باشند؛ در نظر داشته باشید که قسمت فیلترهای کاربردی بازار، پیش فرض روی همه (تمامی فیلترها) قرار دارد و اگر قصد دارید فیلتر خاصی مثل پول هوشمند را مشاهده کنید، می توانید روی گزینه مربوطه کلیک کنید و تنها همان مورد را مشاهده کنید.

فیلترهای کاربردی بازار

فیلتر حجم : در این قسمت قادرید نمادهایی که بیشترین حجم معاملات را در طول آن روز داشته اند، حجم های مشکوک و بیشترین حجم به نسبت ۱۰ و ۳۰ روز گذشته را در چهار قسمت مجزا مشاهده کنید که هر کدام اطلاعات مربوطه را به صورت دسته بندی و کاملا مجزا در اختیارتان قرار می دهند.

فیلتر حجم

پول هوشمند : در بخش مربوط به پول هوشمند اطلاعات کامل در خصوص نمادهایی که ورود یا خروج پول هوشمند داشتند، نمادهایی که تحرک قیمتی را تجربه کرده اند و نمادهایی که اردرهای حمایتی برای آن ها گذاشته شده است را در چهار بخش مجزا مشاهده نمایید. مجددا تکرار می کنم که این اطلاعات دقیق، بروز و لحظه ای از بازار گرفته می شود و از همین جهت می تواند مبنای تصمیم گیری های شما در راستای انجام معاملات قرار گیرد.

پول هوشمند

عرضه و تقاضا : در بخش عرضه و تقاضا می توانید برترین تقاضاها در نمادهای بورس را به همراه نماد های در حال صف خرید، صف های خرید احتمالی فردا، برترین عرضه ها، نمادهای در حال صف فروش، صف های فروش احتمالی فردا را در شش بخش مختلف ملاحظه کنید. همچنین می توانید اطلاعات مربوط به درشت ترین خریداران و فروشندگان حقیقی و برترین/بدترین نسبت های خرید به فروش را نیز در این بخش مشاهده کنید.

عرضه و تقاضا

حق تقدم : در بخش مربوط به حق تقدم اطلاعات و جزئیات نمادهایی که حق تقدم آن ها در بازار بورس وجود دارد را می توانید مشاهده کنید؛ این اطلاعات شامل اختلاف قیمتی نمادهای حق تقدم نسبت به نمادهای اصلی و مهلت حق تقدم می باشد که می تواند سیگنال های خوبی را در خصوص خرید و فروش نمادهای حق تقدم به شما عزیزان بدهد.

رصد بازار بورس

اطلاعات بازار : در این قسمت قادرید نمادهایی که در آن ها کد به کد حقیقی به حقوقی و کد به کد حقوقی به حقیقی صورت گرفته است را ملاحظه کنید. در بخش اطلاعات بازار همچنین می توانید اطلاعاتی مانند بیشترین نوسان مثبت، بیشترین نوسان منفی، بیشترین رشد و افت امروز، بیشترین افت و رشد ۷ روز اخیر، بیشترین افت و رشد در طول ۳۰ روز گذشته، کراس میانگین ۲۰ روزه رو به بالا و پایین را نیز مشاهده کنید.

اطلاعات بازار


خلاصه آموزش و کلام پایانی

به صورت خلاطه میتوان گفت که چنانچه می خواهید موارد مهمی مانند؛ تغییرات وضعیت بازار، تغییرات شاخص هم وزن در بورس، وضعیت صف های خرید و فروش، تغییرات ارزش صف ها، بیشترین حجم معاملات، حجم های مشکوک، ورود و خروج پول هوشمند، اردرهای حمایتی، بیشترین و کمترین تقاضاها در بورس، صف های خرید و فروش احتمالی فردا، درشت ترین خریداران حقوقی و حقیقی در طول روز کاری بورس، برترین نسبت های خرید و فروش در بورس، اطلاعات مربوط به حق تقدم ها مثل مهلت استفاده از حق تقدم و اختلاف قیمت حق تقدم با سهم اصلی، کد به کد های حقیقی به حقوقی و برعکس، بیشترین رشد و افت های روزانه و بسیاری اطلاعات دیگر اطلاع یابید، بخش رصد بازار بورس می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

به این خاطر که هم اطلاعات دسته بندی شده را در اختیارتان قرار می دهد و هم به صورت رایگان اطلاعات بروز در اختیارتان قرار می دهد. پس اگر دوست دارید اطلاعات بروز از هر روز بازار سرمایه داشته باشید و فیلترهای بسیار خوبی را به صورت داینامیک و لحظه ای مشاهده کنید، اطلاعات دقیق و آماری سهام را از این بخش می توانید به صورت کاملا رایگان و در تمام روزهای کاری بورس مشاهده نمایید.

برای دوستانتان بفرستید: