برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راحت ترین راه پول درآوردن از اینترنت در ایران چیست؟

اینترنت همه جا را فراگرفته است و دسترسی آسان، هزینه کم و اطلاعات نامحدود آن باعث شده است تا افراد، شرکت ها، سازمان و … سرمایه گذاری زیادی در این حوزه داشته باشند و همین امر امکان درآمدزایی از اینترنت را تا حدود زیادی افزایش داده است. راحت ترین راه پول درآوردن از اینترنت چیست و چطور می توان بدون سرمایه اولیه برای کسب درآمد از اینترنت اقدام کرد؟ در این مطلب ما قصد داریم تا راحت ترین راه های پول درآوردن از اینترنت را عنوان کنیم و سعی کنیم گزینه های بسیار متنوع و قابل اجرایی را پیش روی شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با ایده گرفتن از آن ها، برای کسب درآمد از اینترنت به صورت اصولی اقدام کنید و درآمد داشته باشید، پس اگر شما هم دوست دارید راحت ترین راه پول درآوردن از اینترنت را دریابید، این مطلب آموزشی و رایگان به شما بهترین راهنمایی را می دهد.

راحت ترین راه پول درآوردن از اینترنت

در حال حاضر بیشتر افراد به دنیای وب علاقه دارند و یا کارمندانی که در مشاغل گوناگون فعالیت دارند، به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت هستند، ولی نمی دانند از کجا آغاز کنند. کسب درآمد اینترنتی روش های بسیار زیادی دارد و ما می خواهیم ۲۱ مورد از این راهکار های سودمند کسب درآمد از اینترنت که به سرمایه اولیه احتیاجی ندارد اشاره کنیم.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


چنانچه به دنبال راه‌ های قانونی برای کسب درآمد بیشتر در اینترنت هستید بدون این که یک دوره آموزشی جامع درباره کسب‌ و کار اینترنتی بخرید، راهکارهای لازم را به صورت رایگان دراختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید ایده‌ های خود را در جهت درستی پرورش دهید و دید مناسبی نسبت به کسب درامد از اینترنت پیدا کنید.

۱) مشاور بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

چنانچه در زمینه بازاریابی و سئو سایت تجربه و دانش کافی دارید یا می ‌توانید مردم را از محصولات و خدماتی که به صورت روزمره استفاده می‌ کنید حیرت ‌زده کنید، قادرید به عنوان یک مشاور بازاریابی کسب ‌و کار کوچک برای دریافت پروژه اقدام کنید و به صورت آنلاین کسب درآمد کنید، به خصوص اگر یک متخصص SEO محلی شوید و به مشتریان محلی کمک کنید به نتایج بهتری در جستجوهایشان دست یابند.

۲) ویرایش آنلاین ویدیوها

ویدیو به شکل دیوانه‌ واری در حال رشد است و افراد بیشتری به دنبال کمک‌ های حرفه‌ ای برای تبدیل فیلم‌ های خام به محتواهای ارزشمندی هستند. چنانچه نرم‌ افزار درست و قدری مهارت در این زمینه داشته باشید، به سادگی قادرید به عنوان یک ویراستار ویدیویی به طور آنلاین برای کسب درآمد آنلاین اقدام کنید. مقالات Fstoppers درمورد تبدیل شدن به یک ویراستار ویدیویی آنلاین را مطالعه نمایید و در گام بعدی به دنبال مشاغل مربوطه در سایت‌ های Mandy.com ،Creative Cow Job Search یا ProductionHub بگردید.

۳) ساخت یک وب ‌سایت نیچ

مخاطبانی را برای شور و اشتیاق یا سرگرمی ‌خود بیابید و در ادامه تنها از طریق انجام دادن کاری که عاشقش هستید در یک وب ‌سایت نیچ می ‌توانید به صورت آنلاین پول کسب کنید. البته گفتن آن آسان ‌تر از انجام دادنش است. ساخت وب‌ سایت نیچ سودآور به زمان زیادی نیاز دارد و برای افراد ضعیف گزینه خیلی خوب و سوددهی نخواهد بود، ولی چنانچه قادرید با چالش‌ های سخت مقابله کنید و به این سوال که آیا ایده تجاری وب ‌سایتتان سودآور است پاسخ مثبت می ‌دهید، آنگاه می ‌توانید برای طراحی آن اقدام کنید و در نهایت از طریق تبلیغات سایت‌ های وابسته یا محصولات مربوطه دیگر کسب درآمد نمایید.

۴) خرید یک وب ‌سایت موجود

وب‌ سایت‌ ها فرق خاصی با سهام ندارند. خیلی از آن‌ ها مناسب نیستند، ولی بعضی از آن ‌ها می ‌توانند درآمد زیادی را برای شما به همراه داشته باشند. می ‌توانید خرید یک وب ‌سایت موجود را به یک ایده قوی برای کسب درآمد آنلاین تبدیل نمایید.

۵) دفتردار آنلاین

هر ساله صدها میلیون سند و مدرک در آمریکا محضری می ‌شود؛ وصیت نامه، رهن، فرم شهروندی، فرم حمل اسلحه و … درحالیکه برای چندین دهه این کار به صورت حضوری انجام می ‌شد، در حال حاضر سایت ‌های زیادی وجود دارد که این امکان را در اختیار دفتردارها قرار می دهد تا خدماتشان را به صورت آنلاین انجام دهند. اگر یک دفتردار هستید، می ‌توانید خدماتتان را به طور آنلاین بفروشید،یا چنانچه تازه می‌ خواهید شروع کنید، چک لیست دفتر اسناد رسمی ملی را مطالعه نمایید تا به یک دفتردار معتبر تبدیل شوید.

۶) مدیریت کارگاه‌ های شرکتی

یک روش دیگر برای استفاده از استعداد و مهارت ‌های تجاری ‌خود مدیریت کارگاه‌ های شرکتی به صورت آنلاین است. همواره کسب و کار ها به دنبال روش ‌های خاصی به منظور افزایش آگاهی نیروی کارشان هستند و اگر بتوانید استعدادهایتان را در یک جلسه نیم ‌روزه یا یک روزه آموزش دهید، آنگاه قادرید آن را به شرکت ‌هایی در کل جهان بفروشید تا بصورت آنلاین و حتی دلاری درآمد کسب کنید. در ابتدا یک پورتفولیو بسازید و در گام بعدی از طریق LinkedIn به اینفلوئنسرها در شرکت ‌های مربوطه دسترسی پیدا کنید تا ببینید آیا آن ‌ها تمایل دارند شما به تیمشان تدریس نمایند.

۷) پست مهمان به عنوان یک نویسنده آزاد برای ‌سایت ‌های نیچ

چنانچه قلم خوبی دارید و در یک زمینه تخصص دارید، سایت ‌های زیادی وجود دارد که در ازای مقالات و محتوایی که می ‌نویسید به شما پول می پردازند. به سایت ‌هایی که به صورت منظم در آن ‌ها مقاله می ‌خوانید فکر کنید. شما چه مشارکت جالبی می‌ توانید با آن ‌ها داشته باشید؟ تخصصتان را جستجو کنید و در گام بعدی به دنبال روش ‌هایی برای نوشتن مقالات بگردید.

حتما بخوانید : کسب و کار خانگی – کسب درآمد از فعالیت ها و ایده های پولساز


بسیاری از سایت‌ ها یک لینک ارسال یا تماس در بالا یا پایین صفحه دارند. برای شروع راهنمای کامل برای تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد را مطالعه نمایید و در ادامه مقالاتتان را به سایت ‌هایی مانند Instash، Listverse، A List Apart، International Living، FundforWriters و textbroker ارسال کنید.

۸) ویرایش مقالات

تا وقتی که تولید محتوا وجود داشته باشد، همواره به ویراستارها نیز احتیاج خواهد بود. ویرایش آزاد و اصلاح خطاها نه تنها دستمزد ساعتی خوبی را به دنبال دارد بلکه فرصت خواندن موضوعات جالب را نیز به شما خواهد داد. همچنین دنبال کردن نوشتن و ویرایش آزاد به عنوان یک ایده تجاری می تواند سبک زندگی را به شما اعطا کند که به کمک آن بتوانید به عنوان یک عشایر دیجیتالی به کل جهان سفر داشته باشید. بسیاری از شرکت ‌ها و افراد به خدمات نوشتار، تصحیح و ویرایش در Contena احتیاج دارند، لذا فرصت بسیار زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود خواهد داشت.

۹) مشاور سفر آنلاین

چنانچه عاشق سفر هستید و به طور تصادفی به دنبال فروش بلیط‌های هواپیما یا گشت‌زنی در سایت Lonely Planet هستید، به چه دلیل یک جایگاه برای خودتان به عنوان نماینده سفر خصوصی درست نمی ‌کنید؟ دوستم مارک جکسون دقیق همین کار را کرد و با کسب ‌و کار فرعی خود توانست درآمد بیشتری به صورت آنلاین کسب کند. با توصیه‌ های دهان به دهان دوستانتان که می ‌دانند برای داشتن ارزان ‌ترین سفرهای هوایی می ‌توانند به شما اطمینان کنند شروع کنید و سپس گروه‌ هایی را در فیسبوک یا LinkedIn تشکیل دهید و کسانی که قصد دارند از آخرین معاملات اطلاع داشته باشند را دعوت کنید. در نهایت می توانید به صورت تمام وقت به مردم مشاوره دهید چگونه رویای سفرشان را به واقعیت تبدیل کنند.

۱۰) پاکسازی موتورهای جستجو

آیا تا حالا پیش آمده که در گوگل به دنبال چیزی بگردید و وقتی نتیجه جستجو را دیدید از خودتان بپرسید؛ چطور سر از اینجا درآوردم؟ این در حالی است که گوگل و موتورهای جستجوی دیگر از الگوریتم‌ های قدرتمندی برای نمایش صفحات در نتایج جستجو استفاده می ‌کنند، ولی افرادی با اطمینان از صحت عملکرد موتورهای جستجو به صورت آنلاین از طریق انجام سئو سایت برای صاحبان سایت ‌ها، کسب درآمد می ‌کنند.

چگونه از اینترنت پول در بیاوریم

۱۱) رقابت‌ های آنلاین بر سر انتخاب نام و شعارهای شرکت

آیا رویای روزی را دارید که به سبک سریال مردان دیوانه تبلیغ کنید؟ اگر ایده‌هایی برای انتخاب نام تجاری دارید یا به تازگی به یک نسخه تخیلی دست یافتید، فرصت ‌های بسیاری برای کسب درآمد آنلاین از طریق رقابت ‌هایی برای انتخاب نام و شعار شرکت ‌ها پیش روی شما قرار دارد.

حتما بخوانید : کسب درآمد ارزی – ۱۱ مدل از بهترین راهکارها و روش ها


چنانچه حس می کنید در زمینه نامگذاری استعداد دارید، پلتفرم Squadhelp را بازدید کنید؛ در آنجا می ‌توانید با نامگذاری برندها، خدمات، محصولات، شعارهای شرکت و حتی طراحی لوگو پول بیشتری کسب کنید.

۱۲) ثبت داده‌ های شرکت‌ ها

چنانچه یک جزئیات یادتان می ‌ماند و در تایپ سریع ماهر هستید، می ‌توانید با ثبت داده‌ ها برای شرکت ‌ها، بصورت آنلاین درآمدزایی کنید و برای این کار تنها کافی است عبارت ثبت داده/data entry را در Craigslist، Indeed یا UpWork جستجو کنید.

۱۳) مقاله ‌نویس یا نویسنده اخبار آنلاین

مقاله نویسی نسبت به دیگر روش ‌های کسب درآمد از طریق اینترنت قدیمی ‌تر است و با وجود الگوریتم‌ های جدید در جستجوگرها، هنوز هم وبلاگ نویسی از اهمیت خاصی برخوردار است. یک وبلاگ نویس می‌ تواند دنبالرو یک موضوع خاص باشد و از طریق بهینه سازی مطالب خود، وبلاگ مورد نظر را به صفحه اول گوگل بکشاند، لذا با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی مربوط به دیگر حرفه ‌ها، فروش بک لینک و مواردی از این قبیل، زمینه کسب درآمد خود را فراهم کند. برای این کار می ‌توانید یک وبلاگ معمولی بسازید، یک دامنه ir برای آن انتخاب کنید و یک موضوع که طرفداران زیادی دارد را انتخاب کرده و شروع به نوشتن و بهینه سازی مطالب آن نمایید.

۱۴) خرید و فروش اسامی دامنه

تجارت ثبت و خرید دامنه در چند دهه اخیر رونق پیدا کرده و این در حالی است که بیشتر اسامی خوب پیش از این ثبت شده اند، هنوز اسامی دیگری نیز وجود دارد که می ‌توانید به صورت نسبتا ارزان بر روی آن‌ ها دست بگذارید و بدین طریق به طور آنلاین کسب درآمد نمایید.

۱۵) تحلیل داده برای شرکت ‌ها

آیا با اعداد میانه خوبی دارید؟ شرکت ‌های زیادی به پیمانکاران بااستعدادی که عملکرد خوبی در زمینه تحلیل داده دارند پول خوبی می پردازند، لذا تحلیل داده روش سودآوری برای کسب درآمد آنلاین است، البته اگر از مدارک و تجربیات درستی برخوردارید. پلتفرم ‌هایی مانند UpWork و Digiserved تنها دو نمونه از وب ‌سایت‌ هایی هستند که برای افرادی با مهارت تحلیل فوق ‌العاده ‌اند.

۱۶) اینفلوئنسر در اینستاگرام

این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از راه های بازاریابی متداول است. چنانچه دنبال کننده های خود را در حساب اینستاگرام را افزایش دهید، سریعا می‌توانید پول بیشتری به صورت آنلاین کسب کنید. برندهای بزرگ، شرکت‌ های قوی و حتی استارت ‌آپ‌ ها مشتاقند ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار را برای هر پست هزینه کنند تا جلوی چشم مخاطبان شما باشند.

حتما بخوانید : کسب درآمد از بیت کوین + راهنمای گام به گام


این در حالی است که جذب مخاطب انبوه در اینستاگرام روز به روز سخت ‌تر می ‌شود، چنانچه از قبل یک موقعیت منسجم دارید و محتوای باکیفیت را به صورت منظم با یک دوربین فوق‌ العاده برای ثبت تصاویر در اینستاگرام پست می ‌کنید، به سادگی قادرید خودتان را اینفلوئنسر به حساب آورید.

۱۷) پیوستن به سایت‌ های مشاغل آزاد

ایجاد کسب‌ و کار آزاد به زمان زیادی نیاز دارد، اما با این وجود تقاضای زیادی بیش از پیش برای کارکنانِ مشاغل آزاد وجود دارد، لذا چنانچه قصد دارید از طریق شغل آزاد پول بیشتری در اینترنت کسب کنید، می ‌توانید به یکی از شبکه ‌های شغل آزاد مانند Flexjobs، SolidGigs، Contena، Upwork، Fiverr یا PeoplePerHour مراجعه کرده، ثبت نام نمایید و پروفایل خودتان را بسازید و در ادامه چند نمونه از کارهایتان را آپلود کنید و با انجام مشاغل آزاد کوچک برای به دست آوردن پول اقدام کنید.

۱۸) ملحق شدن به یک شرکت پاره وقت/تمام وقت از راه دور

در حالی که بیشتر ایده‌ های مربوط به کسب درآمد آنلاین که تا اینجا پوشش دادیم در کنار یک شغل اصلی قابل اجرا هستند، چنانچه به دنبال تغییر کاملِ شغلتان و آغاز کسب ‌و کار آنلاین هستید هزاران شرکت به دنبال استخدام شما هستند و برایشان مهم نیست شما کجا زندگی می ‌کنید. دورکاری این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد تا از روال کار سنتی فاصله گرفته نوع جدیدی از کسب‌ درآمد را تجربه کنید.

۱۹) راه اندازی فروشگاه اینترنتی

داشتن فروشگاه اینترنتی خیلی آسان نیست و این امکان وجود دارد که نسبت به دیگر روش ‌ها هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد، ولی چنانچه در این مسیر موفق عمل کنید، مطمئنا قادرید یک منبع کسب درآمد پایدار با درآمد بالا برای خود ایجاد کنید. امکان دارد فروشگاه اینترنتی شامل فروش محصولات الکترونیکی، محصولات غذایی، محصولات تزیینی یا حتی محصولات دانلودی باشد. برای این کار باید ابتدا یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید یا قالب یک فروشگاه را خریداری کنید.

حتما بخوانید : راه اندازی فروشگاه اینترنتی – ۱۰ نکته کلیدی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی


با ثبت دامنه و خرید هاست برای این فروشگاه، فعالیت شما به صورت رسمی شروع خواهد شد و باید محصولات و خدمات خود را در فروشگاه قرار دهید. در نظر داشته باشید که هر چقدر موفقیت شما در بالا بردن فروشگاه در رتبه بندی موتورهای جستجو بیشتر باشد، مطمئنا ترافیک بیشتری به کسب‌ و ‌کار خود جذب خواهید کرد و مشتری ‌های شما نیز بیشتر خواهد بود. باید پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، در مورد مراحل مختلف آن امکان سنجی انجام دهید و به سراغ کالاهایی بروید که افراد بیشتری در اینترنت به دنبال آنها هستند. حتی اگر دانشجو هستید، می ‌توانید جزوات خود یا دیگر دوستان را در قالب فایل ‌های دانلودی به فروش برسانید.

۲۰) ساخت و فروش نرم ‌افزار

همین حالا با یک نیاز سیری ‌ناپذیر با نرم‌ افزار سودمند مواجه هستیم. چه یک برنامه کاربردی تخصصی برای حل یک مشکل خاص طراحی شده باشد چه حتی یک بازی وقتگیر در تلفن همراهتان باشد، می‌توانید یک کسب ‌و کار به شدت موفقیت ‌آمیز بسازید، چنانچه نرم‌ افزاری درست کنید که به مردم کمک کند. به ریسک کسادی نگاه کنید، نرم ‌افزار ارتباط تیمی که تنها ظرف دو سال از یک پروژه فرعی به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شد.

۲۱) مشارکت در فروش

برخی از شرکت‌ های بزرگ بین ‌المللی مثل آمازون و ای بی و همین طور برخی شرکت‌ های داخلی مثل دیجی کالا از این روش برای بالابردن آمار فروش خود بهره گرفته اند. این روش برای افرادی که به دنبال شغل دوم هستند یا در زمینه بازاریابی تبحر ویژه‌ای دارند، گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید. در این روش، شما به عنوان یکی از فروشندگان این شرکت ‌ها وظیفه فروش محصولات را برعهده دارید و به صورت کمیسیون چند درصد از میزان فروش خود را بر خواهید داشت.

در راستای رونق دادن به این روش نیز قادرید در شبکه‌ های اجتماعی گوناگون مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و حتی توئیتر فعالیت کنید و به جذب مشتری برای کسب و کار خود بپردازید. این روش به تخصص خاصی احتیاج ندارد و تنها باید بتوانید افراد بیشتری به صفحات اجتماعی خود جذب کنید تا از آن ها مشتری ‌های بالقوه بسازید و محصولات خود را در اختیار آن ها نیز قرار دهید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به هر حال رسیدن به هر هدفی امکان پذیر است به شرط آن که صاحب آن هدف بداند که دقیقا چه چیزی میخواهد ما در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه میتوانیم از حرف عموم مردم جدا شویم و راه خودمان را برای پول درآودن انتخاب کنیم و همین طور متوجه شدیم که چگونه میتوانیم از اینترنت به درآمدزایی برسیم.

در انتها امیدوارم راحت ترین راه های پول درآوردن از اینترنت را به صورت کامل متوجه شده باشید و تونسته باشید از ایده هایی که دادیم، دید خوبی پیدا کنید.

به نظر شما سرمایه گذاری در کدام زمینه در سال ۱۴۰۰ میتواند سودده باشد؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: