Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
دوج کوین چیست و آیا سرمایه گذاری سودآوری است؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دوج کوین چیست و چرا انقدر محبوب است؟!

آیا میدانید دوج کوین چیست و چقدر پتانسیل رشد دارد؟ در پاسخ به این سوال که دوج کوین چیست میتوان گفت رمز ارزی متن باز است و از آن به عنوان سکه جایگزین یاد می شود؛ این رمزارز در دسامبر ۲۰۱۳ انتشار یافت و لوگوی آن تصویر سگی از نژاد شیبااینوست ؛ دوج کوین پلتفرمی غیر متمرکز است ارزش دوج به آرامی رشد کرده و بین سرمایه گذاران کاربر محبوب شده است. تکنولوژی زیر بنایی آن از لایت کوین ریشه گرفته است ویژگی دوج کوین عرضه نامحدود است. اگر دوست دارید بیشتر با ارز دیجیتال دوج کوین آشنا شوید و یاد بگیرید دوج کوین چیست و عملکرد آن در سال های اخیر و سال های آتی به چه صورت خواهد بود، این مطلب برای شما نوشته شده است.

دوج کوین چیست؟

جالب است بدانید این ارز دیجیتال توسط بیلی ماکوس که فردی برنامه نویس بود به عنوان یک ارز سرگرمی طراحی و عرضه گردید، در واقع بیت کوین به دلیل قیمت پایینی که دارد محبوب شده و البته در موارد زیادی نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته است، هر سال تقریباٌ ۵/۲ میلیارد واحد از این رمزارز دیجیتال استخراج می شود، بنابراین سرمایه گذاری بلند مدت روی این ارز دیجیتال شاید ریسک بالایی داشته باشد در ضمن استخراج نامحدود، جنبه مثبت این ارز به شمار می رود و این شبکه را برای تراکنش های کوچک کارآمد می کند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این ارز مجازی، از الگوریتم رمزنگاری SCRYPT بهره میبرد که مصرف ماینینگ را کاهش می دهد؛ اگر کسی بخواهد دوج کوین استخراج کند باید به سراغ استخراج لایت کوین برود، ماینرای لایت کوین در هنگام استخراج علاوه بر لایت، واحدهای دوج هم به دست می آورند. حالا می خواهیم بدانیم چرا دوج کوین، حالا بر سر زبانها افتاده، هفته های پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قیمت این ارز ۳۵ درصد افزایش داشته است.

البته این افزایش بی ربط به توییت ایلان ماسک نبوده در این توییت عنوان شده که اسپیس ایکس می خواهد یک دوج کوین به ماه ببرد، در پی انتشار این توییت، ارزش دوج در چند دقیقه به بیشترین مقدارش در ماههای گذشته رسید؛ همچنین هواپیمایی بین المللی ایر بالتیک کشور لتونی اعلام کرد مسافران می توانند با استفاده از این پول دیجیتال اقدام به خرید بلیط کنند.

دوج در ابتدای سال میلادی جاری ۰۰۴ درصد دلار ارزش داشت اما تاکنون رشد بیش از ۱۵۰۰ درصدی را تجربه کرده است؛ ایلان ماسک به همه کاربران توصیه کرده است که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ریسک بزرگی است و تلاش کرده است تا غوغای دوج کوین را آرام کند؛ وی همچنین اعلام کرد که سرنوشت این رمزارز در دست خدایان و غیر قابل پیش بینی است.

دوج کوین چند سکه دارد؟

دوج کوین محدودیتی در عرضه نداردو بنابراین هیچ وقت قیمت آن به اندازه سایر سکه ها که منابع محدودی دارند افزایش نخواهد داشت؛ در حال حاضر نزدیک به ۱۱۴ میلیارد دوج کوین در حال گردش است؛ این امر باعث میشود که این ارز برای معاملات کوچک مناسب باشد به همین دلیل از آن معمولاٌ برای خیریه ها و کمکهای مالی استفاده می شود.

مدیر اجرایی Dogecoin

دوج کوین از زمان راه اندازی هیچ نوآوری و تغییر و تحولی در جهت رشد ارز دیجیتال خود نداشته و معمولا قیمت پایینی را به ثبت رسانده است؛ اما توییت ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان؛ منجر به افزایش رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت دوج شده است؛ ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا و اسپیس ایکس، توانستند با مجموعه ای از توییت ها، قیمت این رمز ارز را تا ۳۵ درصد بالا ببرند و این مدیران از دنبال کنندگان خود در توییتر خواسته اند ارز آینده زمین را انتخاب کنند وی همچنین در توییت خود نوشت؛ دوج کوین ارز رمزنگاری شده ی مردم است وی افزود “بدون اوج، بدون افت، فقط دوج.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال شیبا که همه را متحیر کرده است!


ایلان ماسک در توییتر خود که بیش از ۴۵ میلیون فالوور دارد، با استفاده از این تعداد مخاطب، اقدام به راه اندازی جریانی موقت در یک رمزارز می کند و سپس با فروش دارایی های خود سودهای کلانی را تصاحب می کند و منجر به ضرر و زیان تریدرهای تازه وارد میشود؛ ایلان ماسک هنگام سخنرانی در یک جلسه پرسش و پاسخ؛ گفته که پستهای او فقط شوخی بوده و نباید جدی گرفته شود وی همچنین افزود : من گاهی اوقات در مورد دوج شوخی می کنم زیرا این رمزارز واقعاٌ شوخی است.

کاربردهای دوج کوین : از این ارز دیجیتال می توان برای سرمایه گذاری و ترید به امید کسب سود استفاده کرد، بیشتر طرفدارانش از این رمزارز به عنوان ارز استفاده می کنند؛ از مزایای این ارز دیجیتال، کارمزد تراکنش بسیار پایین، سرعت تراکنش بالا و پلتفرم استفاده آسان می توان نام برد؛ کاربران این رمزارز بر این باورند که این کوین برای کسانی که می خواهند وارد دنیای رمزارزها شوند بی نظیر است.

چرا دوج کوین برای کاربران جذاب است؟

  • سرعت بلاک آن بسیار سریع است.
  • سرعت تاٌیید تراکنش دوج کوین بسیار سریع است.
  • کارمزد بسیار کم تراکنش دوج کوین و ناچیز بودن این کارمزد نزد کاربران.
  • اختلاف اصلی این رمزارز با بقیه ارزهای دیجیتال در تورم زایی آنست، رمزارزهایی مانند بیت کوین، تورمزا هستند یعنی تعدادآنها محدود است.

روش های به دست آوردن دوج کوین

  1. انعام گرفتن : هنگامی که در رسانه ای اجتماعی پست محتوایی منحصر به فرد تولید می شود کاربران می توانند با این ارز انعام بگیرند، این انعامها به والت کاربر اضافه میشود.
  2. خرید دوج و ترید کردن : کاربران می توانند مانند سهام و سایر ارزها، دوج کوین بخرند و در فرصتهای بعدی انتظار افزایش قیمت آنرا داشته باشند و همچنین خرید و معاوضه در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی و حتی خرید و فروش در صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال امکانپذیر است.
  3. خرید و فروش محصولات و خدمات : بیشتر پلتفرم های اینترنتی زمینه هایی فراهم کرده اند که با آن می توان از دوج کوین به جای دلار یا یورو برای مبادلات کالا و خدمات استفاده کرد.
  4. استخراج دوج کوین : از آنجاییکه دوج کوین از لایت کوین ریشه گرفته است، استخراج کنندگان لایت کوین از ماینرهای برای استخراج دوج کوین می توانند استفاده کنند با نیز می توان دوج کوین استخراج کرد.
  5. در باره کد نوشته شده دوج کوین : دوج کوین با زبان ++C یعنی همان زبان بیت کوین نوشته شده است، پروتکل آن تحت مجوز متن باز است که بدون محدودیت امکان کپی کردن انتشار، تغییر وجود دارد.

ارز دیجیتال دوج کوین

بهترین والت های دوج کوین 

  • از مهمترین والتهای سخت افزاری دوج کوین می توان به لجد و تروز اشاره کرد.
  • از بهترین والتهای نرم افزاری دوج کوین می توان به اتمیک، تراست، والت، کوینومی اشاره کرد البته والت رسمی دوج کوین دیگر به صورت فعال پشتیبانی نمی شود و افراد بسیاری گزارش داده اند که با استفاده از آن سرمایه های خود را از دست داده اند.
  • در اینجا می توان به کیف پول کاغذی نیز اشاره کرد، کیف پول کاغذی چیزی بیشتر از کلیدهای خصوصی شما نیست که روی تکه ای کاغذ چاپ شده است؛ مهمترین والت کاغذی اینست که به اینترنت وصل نیست و راهی برای هک شدن کیف پولتان وجود ندارد.

عملکرد Dogecoin در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

ارزش دوج کوین در سال ۲۰۱۷ به همراه تمامی ارزهای دیجیتال دیگر سر به فلک کشید و در سال ۲۰۱۸ به همراه تمامی رمز ارزها سقوط کرد دوج کوین در اوج قیمتش ۰۱۸ درصد دلار و ارزش بازار آن ۲ میلیارد دلار بوده، در تابستان ۲۰۱۹ دوج کوین به همراه سایر رمزارزها شاهد تغییراتی در قیمت بوده است.

عملکرد Dogecoin در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ 

با کمک توییت های متعدد ایلان ماسک، دوج کوین در عرض ۲۴ ساعت رشد ۶۰۰ درصدی را تجربه کرده است یکی از دلایلی که دوج کوین هنوز به کارش ادامه می دهد و ترید می شود جامعه فعال استخراج کنندگان آن است؛ ارزش بازار دوج کوین هم اکنون ۱۰ میلیارد دلار است که هشتمین ارز دیجیتال بزرگ دنیاست.

بهترین کیف پول دوج کوین کدام است؟

والت های سخت افزاری مانند لجرناند، ترزور و سایر والت های دسکتاپ و موبایل شامل اتمیک، تراست والت، کوینومی، والت کاغذی جز بهترین والت های دوج کوین هستند.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

  • دوج کوین با زبان ++C یعنی همان زبان نوشته شده بیت کوین است.
  • از این ارز دیجیتال، می توان برای سرمایه گذاری و ترید به منظور استفاده از سود، استفاده کرد.
  • دوج برای کاربران جذابیتهایی دارد که می توان از سرعت بالای بلاک و سرعت تاٌیید تراکنش و کارمزد بسیار پایین تراکنش این رمزارز نام برد.
  • انواع والت دوج عبارتند از آنلاین، نرم افزاری، سخت افزاری و موبایل که هریک ویژگیهای خاص خودشان را دارندو در بالا توضیح داده شده است.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب دیدیم که دوج کوین چیست و چرا تا این اندازه به شهرت رسیده است. 

همچنین اگر به حوزه مسکن نیز علاقه دارید، می توانید مطلب میم کوین های آینده دار کدامند؟ را در این خصوص بخوانید.

برای دوستانتان بفرستید: