برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تحلیل تکنیکال قیمت دلار – ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۹

امروز ۱۱ فروردین سال ۱۳۹۹ هستش و در این مقاله مختصر از کد بورسی قصد داریم تا تحلیل تکنیکال قیمت دلار رو به همراه نمودار پیش بینی قیمت دلار برای شما عزیزان توضیح بدیم. تحلیل تکنیکال قیمت دلار و نمودار های این ارز شاخص به ما چی میگن؟ برای آینده کوتاه مدت و میان مدت قیمت دلار، چند سناریو وجود دارد؟ چه موانع و خطوط مقاومتی در مسیر قیمت دلار قرار دارد؟ آینده بازار دلار در سال ۹۹ به کجا می انجامد؟ و مهم تر از همه این که در حال حاضر، سرمایه گذاری روی دلار امری منطقی و سودآور هستش یا خیر؟

در ادامه این مطلب بنا داریم تا به این سوالات پاسخ دهیم، بنابراین ادامه مقاله رو از دست ندهید.

تحلیل تکنیکال قیمت دلار

در آخرین تحلیل قیمت دلار که در تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال ۹۸ انجام شد، به بیان نوسانات نرخ ارز درون یک مثلث یا ناحیه زرد رنگ اشاره شد و این نکته که خروج قیمت از هر کدوم از اضلاع این مثلث چه اهدافی میتواند در پی داشنه باشد، پرداختیم. به همان شکل که در تصویر زیر مشاهده می کنید، قیمت دلار بعد از خروج از ضلع بالای ناحیه تراکمی موفق به صعود تا ۱۶۱۴۰ تومان شد، ولی  در ادامه و با برخورد به سقف کانال میانی خود با نزول قیمتی مواجه شد که به صورت کامل و با تمامی جزئیات می توانید در شکل زیر این روند ها و سناریو ها رو دنبال کنید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

تحلیل تکنیکال قیمت دلار

اکنون در وضعیت حال حاضر بازار ارز (دلار)، ۲ خط روند صعودی که در واقع همان خط زرد رنگ هستش و در تصویر بالا مشخص است و خط تعادل که همان خط بنفش رنگ می باشد، به عنوان حمایت و مقاومت تکنیکی بازار به حساب می آید که در آن ؛ اولی قادر است از کم شدن قیمت دلار جلوگیری به عمل آورد و دومی می تواند از روند افزایشی بازار ارز ممانعت کند. به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید که این روند و قیمت فعلی دلار از سطوح قیمتی ۱۴۹۶۰ ، ۱۵۳۱۰ ،۱۵۹۰۰ و ۱۶۵۵۰ تومان برخوردار است و می توان به عنوان سطوح قیمتی مهم و تعیین کننده کنونی بازار ارز از آن ها یاد کرد.

شایان ذکر است که اکنون، بر روی چارت قیمت ۱۵۹۳۰ تومان برای دلار فردایی تهران ثبت شده است.

بازارهای جهانی و رویدادهای سیاسی

با توچه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت وخیم اقتصاد جهانی، انس، کامودیتی ها، نفت و حتی بیت کوین روند نزولی شدیدی را تجربه میکنند که موجب تقویت شاخص دلار جهانی شدند.

از طرفی سقوط نفت و وابستگی اقتصاد ایران به نفت، این فرضیه را پیش روی ما میگذارد که برای جبران کسری بودجه دولت امسال بر خلاف میل خود، مجبور به افزایش قیمت دلار در بازار شود. (همانطور که رییس بانک مرکزی پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی قیمت دلار در سال ۹۹ را در مصاحبه ای انجام داد)

تنها خبرهای مثبتی که در روزهای گذشته رسید عملی شدن اینستکس از طریق اتحادیه اروپا و احتمال کم کردن تحریم های ایران تا پایان کرونا از سمت آمریکا بود.

نتیجه گیری و کلام آخر

در انتهای این مقاله باید بگیم که پیش بینی قیمت دلار، آن هم در این بازار متشنج کمی سخت است.

با توجه به کانال صعودی که قیمت دلار در آن قرار گرفته است، می توان انتظار کاهش قیمت تا محدوده کف کانال را داشت. از طرفی اندیکاتور های RSI بیانگر ورود شاخص به محدوده تاریخی اشباع خرید هستش. در یاد داشته باشید که بهره گرفتن از اندیکاتور RSI برای دنبال کردن خطوط روند قیمت دلار می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را عاید ما نماید.

از نقطه نظر بنیادی نیز به نظر دلار روند صعودی آرامی را در پیش گرفته است.

امیدوارم که از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشید.

در صورت وجود هر گونه سوال، از بخش دیدگاه های با ما در ارتباط باشید.

برای دوستانتان بفرستید: