برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تاثیر رویدادهای سیاسی بر بازار بورس

با توجه به رویدادهای سیاسی و نظامی اخیر و سوالاتی که خیلی از دوستان در رابطه با وضعیت بازار بورس، ارز  و طلا از ما می‌ پرسند بر آن شدیم تا از زاویه های مختلف اتفاقات اخیر را بررسی کنیم و تاثیر رویدادهای سیاسی بر بازار بورس و توصیه ها و تجربیاتی که در این زمینهداریم را با شما به اشتراک بگذاریم.

در ابتدا میخواهیم در رابطه با نقش رخدادهای سیاسی و تاثیر آن بر بازارها سخن بگوییم. این بار ا‌ولی نیست که تنش هامیان ایران و آمریکا زیاد میشود و در ۴۰ سال گذشته روزهای سخت سیاسی برای ما بارها تکرار شده. از  حوادث روزهای نخست انقلاب تا جنگ تحمیلی و تحریم های شدید علیه ایران و تعداد بیشماری روزهای سختی که برای همه ما طی سالهای گذشته بوده است.

در جدول زیر واکنش بازار بورس به رویدادهای اخیر سیاسی را میبینید:

ما قصد داریم از نظر اقتصادی این رویدادها را بررسی کنیم. در نظر داشته که هر فضای نا امنی در اقتصاد ایران وجهان موجب جهش قیمت طلاو نفت خواهد شد. هم زمان تجربه نشان داده که در این مواقع بازار ارز نیز  دچار هیجاناتیمیشود. اگر مقداری عمیق شویم به بازار و سرمایه گذاران مقداری حق میدهیم که در این مواقع عقب نشینی کنند اما تجربهو تاریخ به ما چه میگوید؟

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

عملا با بررسی تاریخ و واکنش بازار به رویدادهای خاص سیاسی در ایران به این قضیه پی میبریم که این رویدادهاهمیشه در بازه های زمانی کوتاه زیر یک هفته بازار بورس را دچار نوسانات و سقوط های هیجانی کرده اما نکته قابل توجهاین است که عامل این هیجانات همیشه خود ما بوده ایم و با کنترل کردن احساساتهیجانات خود در این مواقع میتوانیمدر یک فضای منطقی و آرام به دور از هیجان معاملات خود را دنبال کنیم. همزمان تجربه نشان میدهد که این مواقع فرصتهای خوبی در اختیار نوسان گیران میدهد تا در قیمت های مناسب خریدهای خود را انجام دهند.

روند صعودی شاخص بورس خیلی بعید است با این تحولات دچار تغییری شود و پیش بینی ما از بازار در این هفته اصلاحو سپس ادامه روند صعودی است.

قیمت دلار نیز افزایش مقطعی داشته اما بعید است رشد ادامه داری داشته باشد، پس نتیجه اینکه از خریدهای هیجانیاکیدا خودداری کنید تا ضرری نکنید.

به احتمال فراوان رویکرد سیاسی ایران سریع و خشن نخواهد بود ولی ممکن است در فضای ابهام فضای سرمایه گذاری در ایران تا چند هفته ای پرریسک باشد و اغلب افراد سعی میکنند محافظه کارانه تر در معاملات خود عمل کنند.

شاید برای شما مفید باشد:

نتیجه اینکه صبر کنید تا واکنش های عملی‌ ایران را ببینیم و از رفتارهای هیجانی در هر بازاری پرهیز کنید.

پیش بینی شما از بازار فردا چگونه است؟ نظرات خود را بیان کنید!

برای دوستانتان بفرستید: