Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین کارگزاری های فارکس | نکاتی که هیچ جا گفته نشده

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین کارگزاری های فارکس برای ایرانیان

سرمایه گذاری و معامله در بازار فارکس یکی از راه های کسب درآمد دلاری است، ولی آتچه در اولین قدم با آن مواجه هستید، انتخاب یک بروکر یا همان کارگزاری مطمئن و قانون گذاری شده است. بین تعداد زیادی از کارگزاری هایی که شما می توانید آنها را انتخاب کنید، سعی کردیم چندین مورد از بهترین کارگزاری های فارکس برای ایرانیان را معرفی کنیم تا بتوانید با مطالعه ویژگی های هر یک بهترین گزینه برای تجارت خود را انتخاب کنید. همین طور با دانستن ویژگی های بهترین کارگزاری های فارکس شما خود قادرید در لیست بهترین کارگزاری های فارکس در ایران ، بگردید و مناسب ترین کارگزار برای معاملات و سرمایه گذاری در فارکس را برای خود پیدا کنید.

بهترین کارگزاری های فارکس

پیدا کردن بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان شاید در نگاه اول خیلی   ساده نباشد، به خصوص آنهایی که معامله گران ایرانی را می پذیرند و به آنها امکان می دهند که با ارز خود یعنی در واقع ریال ایرانی، سرمایه گذاری نمایند. به منظور فعالیت در بازارهای بورس جهانی مثل فارکس باید با انواع بروکرها آشنا باشید تا به سادگی قادر به استفاده از آن ها باشید. در این مطلب به معرفی ۸ مورد از بهترین کارگزاری های فارکس برای ایرانیان خواهیم پرداخت و بروکرهایی که شما را به عنوان یک تریدر ایرانی می شناسند و بدون مشکل می توانید در بازارهای فارکس، سهام، ETFs، باینری آپشن ها، CDF و حتی ارزهای دیجیتال مثل اتریوم و بیت کوین فعالیت کنید را معرفی خواهیم کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت معمول بروکرها یا کارگزارها از انواع روش های پرداخت پشتیبانی می کنند و به شما اجازه می دهد به عنوان یک ایرانی واریز خود را انجام دهید و سریع سود خود را دریافت نمایید. آن ها کمترین هزینه ها را ارائه می دهند و پلتفرم های تجاری cTrader ،MT4 و MT5 پشتیبانی می کنند. هنچنین آن ها بهترین امتیازات را برای ثبت نام یک تجار جدید از ایران ارائه می دهند و مورد اعتماد و ایمن بوده و همین طور از سابقه زیادی در دنیای فارکس برخوردار هستند. در اینجا بخش بعدی مقاله قصد داریم ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین کارگزاری های فارکس را شرح دهیم و در ادامه ۸ مورد از بهترین بروکر فارکس برای ایرانی ها را معرفی کنیم، پس همچنان همراه سایت کد بورسی بمانید.

ویژگی های بروکر معتبر فارکس 

در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ وقتی که سرانجام تریدرها از اهمیت بسترهای معاملاتی فارکس باخبر شدند، تنها تعداد محدودی از شرکت ها ابزار و دانش لازم برای ساده تر کردن روند انجام معامله را در اختیار تریدرها قرار می دادند. از آن زمان تا به امروز، فعالان مارکت برای ایجاد پیشرفت های چشمگیر و نوآوری های جدید با هدف استفاده ساده و موثر از بازار فارکس، به صورت خستگی ناپذیر در حال تلاش هستند و در حال حاضر نیز تقریبا تمامی بروکر های محبوب معاملاتی فارکس که وجود دارند، قابلیت ها و ابزارهای مفیدی در راستای ترید آسان تر و راحت تر در بازار فارکس را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

پیشرفت زیاد همراه با یک پتانسیل و پویایی تقریبا بی پایان در بروکر های فارکس، مطمئنا یکی از دلایلی است که تعداد زیادی از افراد به سرمایه گذاری در این بازار ترغیب شده اند. علی رغم رشد روز افزون بروکر ها و ویژگی های گسترده ای که هر روز به آنها اضافه می شود، انتخاب یکی از بهترین بروکرهای فارکس به اطلاعاتی در زمینه ویژگی های برتر این کارگزاری ها نیاز دارد. در ادامه قصد داریم به ویژگی های اساسی که هر بروکر معتبر و خوبی باید آنها را داشته باشد، اشاره کنیم؛

مقررات Regulation : پیش از این که هر یک از تریدرهای ایرانی در یک کارگزاری جدید ثبت نام کنند، باید ارزیابی نماید که آیا کارگزار تنظیم شده است یا نه. کارگزار تنظیم شده یکی از مواردی است که از قوانین سختگیرانه تنظیم کننده های فارکس پیروی می کند تا کلاهبرداری از سرمایه گذاران کوچک به حداقل برسد. تنظیم کننده های اصلی در این صنعت شامل؛ DFSA ،SCB ،CySEC ،FCA ،FSB ،MiFID ASIC ،IFSC ،BaFin و … می باشند. یکی از پرطرفدارترین کشور ها برای رگولیشن قبرس می باشد و دلیل آن هم این است که مقامات قبرس در زمینه قوانین تجارت فارکس سخت گیری نمی کنند و علاوه بر آن با قانون گذاری در قبرس، بروکر می تواند ادعا کن که در یک کشور اتحادیه اروپا قانون گذاری شده و کنترل می شود که البته از نظر فنی نیز منطقی است.

ارائه حساب آزمایشی Account Demo Offers : یک حساب آزمایشی یا دمو یک حساب مجازی است که به وسیله یک کارگزار برای تریدرهای جدیدی که قصد دارند پیش از واریز پول واقعی، پلتفرم بروکرها را امتحان نمایند ایجاد شده است. این قابلیت برای تازه واردهایی که هنوز در تجارت فارکس مبتدی هستند ضروری است، که دوست ندارند ضمن یادگیری نحوه معامله و تجارت، سرمایه خود را از دست بدهند.

قیمت های آپدیت شده : در واقع یک بروکر معتبر فارکس بابد داده های مالی آپدیت شده و به روز ارائه دهد. در بازاری به بی ثباتی فارکس، همه چیز خیلی سریع رخ می دهد، از همین روی شما نیازمند دسترسی به داده های real-time در مورد وضعیت بازار و قیمت ها هستید. یک بروکر خوب فارکس این را تضمین می کند که این داده ها را همواره به صورت آپدیت شده و سریع در اختیار شما قرار می دهد. این داده ها نه تنها باید جدید باشند، بلکه بایستی دقیق نیز باشند. حتی اشتباه های به ظاهر جزئی در نمایش قیمت می تواند ضررهای قابل توجهی به تریدر وارد کنند.

پوشش سهام های مختلف Asset Coverage : سهام ها، ابزارهای مالی در دسترس برای تجارت ما هستند. آن ها از طلا و نقره گرفته تا ارزهای دیجیتال، سهام، CFD ،ETF، شاخص ها و جفت ارز متغیر هستند. بیشتر کارگزاران انواع سهام ها را ارائه می دهند و این در حالی است که بعضی از کارگزاری ها برخی از سهام های انتخاب شده را ارائه می دهند.

تریدینگ با موبایل Offers Mobile Trading : هر تریدر ایرانی فارکس می بایست با هر دستگاهی که در اختیار دارد به بازار بین بانکی دسترسی داشته باشد، از همین روی کارگزاران برای تریدرها برنامه های موبایل اندرویدی و ios، دسک تاپ و وب در دسترس قرار می دهند و این کار موجب می شود که تجارت یکپارچه تر و با استرس کمتر باشد.

حتما بخوانید : تفاوت بورس و فارکس – فرق بازار فارکس و بازار بورس


واریز/برداشت آسان Easy Deposit/Withdrawal : به عنوان یک تریدر فارکس، شما باید یک کارگزار را انتخاب کنید که از گزینه های پرداختی که در ایران کار می کند پشتیبانی کند. همچنین گزینه پرداخت می بایست کمترین هزینه و سریع را برای پردازش پرداخت ها فراهم نماید. برای ایرانیان اسکریل، مسترکارت، ویزاکارت و وبمانی بهترین گزینه های پرداخت به حساب می آیند.

قابلیت شخصی سازی پیشرفته : یک بروکر خوب فارکس باید امکان شخصی سازی را در حد پیشرفته داشته باشد. به صورتی که به آن ها این امکان را بدهد که عملکرد بروکر را متناسب با احتیاجات خاص خود تنظیم نمایند. یک مثال از امکان شخصی سازی بالا، یک پلتفرم معاملاتی می باشد که قابلیت سفارش گذاری بر روی جفت ارز های دلخواه به شکل خودکار را در اختیار تریدر های فارکس قرار می دهد. در ادامه یک بروکر فارکس باید از فناوری های پیشرفته استفاده نماید. این موضوع به طور کلی کارایی و دقت سیستم را بهبود می دهد.

محافظت از تراز منفی : این یک روش حائز اهمیت برای مدیریت ریسک معاملات می باشد، لذا می بایست به وسیله بروکر های فارکس ارائه شود. معنای محافظت از تراز منفی این است که اگر در یک موقعیت معاملاتی خاص ضرر کردید، بروکر این امکان را دارد که اجازه ندهد بیشتر از آنچه در حساب خود دارید، ضرر کنید. در بروکر هایی که این ویژگی را دارند، امکان دارد موجودی حساب شما به صفر برسد ولی منفی نمی شود و بدهی ندارید.

اهرم Leverage : اهرم یا لوریج یکی از مهم ترین قابلیت هایی است که در هر معامله حائز اهمیت است. به صورت خلاصه اهرم می تواند شما را کمک کند که مبالغ بالایی ارز را با سرپرده اندک معامله کنید. برخی از بروکر ها، لوریج هایی ۱:۷۰۰ ارائه می دهد که البته با توجه به سبک معاملاتی شما، لوریج بالا می تواند خوب یا بد باشد. اهرم ۱:۷۰۰ بدین معنی است که شما می توانید با واریز یک دلار، معامله ای به اندازه ۷۰۰ دلار انجام دهید. این سطح از لوریج می تواند سود و ضرر شما را دستخوش تغییر کند. به صورت کلی لوریج علاوه بر ظاهر وسوسه بر انگیزش، ابزاری است که بهتر است کمتر استفاده شود. از همین روی مقامات نظارتی آمریکا استفاده از لوریج را برای جفت ارز های اصلی به ۱:۵۰ و برای جفت ارز های crosses به ۱:۲۰ کاهش داده اند.

اسپرد Spread : مثل لوریج، اسپرد از دیگر پارامتر های حائز اهمیت در بازار فارکس است. اسپرد به تفاوت قیمت خرید و فروش می گویند که به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شود. یافتن یک کارگزاری با کمترین اسپرد مشکلی ندارد ولی مراقب تکنیک های بازاریابی باشید. امکان دارد در وب سایت ها اسپرد های خوبی ببینید ولی حتما این موضوع که آیا شما در تمامی معاملات این اسپرد را خواهید داشت را مورد بررسی قرار دهید. جست و جوی یک بروکر با تمرکز بر اسپرد کم لزوما بهترین ایده نخواهد بود، به خاطر این که معمولا متوسط اسپرد نشان داده می شود و این یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد که برای نوع خاص سفارش شما نیز اعمال شود.

حتما بخوانید : نمودار وضعیت ارزها در بازار فارکس ۲۰۲۰


سرویس کارآمد مشتری Effective Customer Service : پیش از ثبت نام در یک کارگزاری، ابتدا باید به وب سایت کارگزاران مراجعه کرده و تا حد امکان سؤال کنید. این به شما کمک می کند تا اعتماد لازم به این بروکر را کسب کنید و شما را کمک می کند تا هر مشکلی را که امکان دارد در حین تجارت پیش بیاید حل نمایید.

بهترین کارگزاری های فارکس برای ایرانیان

بهترین کارگزاری های فارکس برای ایران

۱) الیمپ ترید

یکی از بروکر های مناسب برای افراد مبتدی در ایران، الیمپ ترید می باشد. تا چندی پیش الیمپ ترید با هویت ایرانی کاربران مشکلی نداشت و به همین خاطر به یکی از بهترین بروکر ها برای ایرانیان تبدیل شده بود، ولی بعد از مدتی، محدودیت هایی برای ایرانیان اعمال شد و در حال حاضر کاربران ایرانی باید با تغییر هویت خود از الیمپ ترید استفاده نمایند. البته با تمامی تحریم ها، باز هم ایجاد اکانت در این پلتفرم بسیار راحت تر از نمونه های مشابه است. حداقل واریز در الیمپ ترید ۱۰ دلار است و این مبلغ با سیستم هایی مثل وب مانی نیز قابل پرداخدت است. از آنجایی که وب مانی یکی از سیستم های پرداخت بین المللی محبوب برای ایرانیان است، بنابراین تریدر ها قادرند با خرید وب مانی در ایران به راحتی حساب الیمپ ترید خود را شارژ نمایند. در مقاله وبمانی به چه صورتی کار میکند، راهنمای ثبت‌ نام و انتقال پول از این طریق را یاد بگیرید.

  • بهترین برای مبتدیان
  • مبتنی بر مقررات اروپا
  • حداقل سپرده ۱۰ دلار
  • حداقل ۱ دلار برای هر تجارت
  • ارائه حساب نمایشی Demo
  • تنظیم شده به وسیله CySEC
  • پوشش گسترده انواع سهام ها
  • تریدینگ با موبایل را پشتیبانی می کند

۲) بروکر آلپاری

گروه آلپاری به وسیله کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس قانون گذاری شده است و مثل هات فارکس، حداقل میزان واریزی به آن ۵ دلار است. در آلپاری شما می توانید حساب دمو داشته باشید و آپشن کپی تریدینگ برای آن فعال است. اطلاعات تکمیلی و مختصر در مورد بروکر آلپاری بدین شرح است؛

  • کشور : روسیه
  • حداقل واریز : ۱ دلار
  • حداکثر لورج : ۱:۱۰۰۰
  • تحت نظارت : Fincom
  • امکان انجام تجارت اجتماعی (کپی تریدینگ)
  • نوع حساب : نانو، استاندارد، باینری آپشن، ECN، Pro ECN

۳) بروکر IQ option

بروکر IQ option یک کارگزاری جدید به حساب می آید که در سال ۲۰۱۳ میلادی به وجود آمده است. این بروکر هم مثل دیگر بروکر های مورد علاقه ایرانیان در قبرس قانون گذاری شده است و CFD؛ ETF، فارکس، ارز دیجیتال، سهام و … از جمله دارایی هستند که شما در IQ Option می توانید روی آن سرمایه گذاری و ترید انجام دهید.

  • بهترین برای مبتدیان
  • مبتنی بر مقررات اروپا
  • حداقل سپرده ۱۰ دلار
  • پوشش گسترده سهام
  • حداقل ۱ دلار برای هر تجارت
  • ارائه حساب نمایشی Demo
  • تریدینگ با موبایل را پشتیبانی می کند
  • تنظیم شده توسط FCA ، MiFID و CySEC

۴) بروکر هات فارکس

یکی از پرطرفدارترین بروکر ها بین ایرانیان، هات فارکس می باشد که اسپرد خوبی نیز دارد و از دیگر ویژگی های خوب این بروکر برای ایرانیان، می توان به حداقل میزان واریز اشاره کرد. شما می توانید با واریز ۵ دلار به هات فارکس، اولین ترید خود را انجام دهید. از دیگر مزیت های هات فارکس پشتیببانی از متد های واریز و برداشت متداول مثل ویزا، مستر، نتلر و اسکریل است که شما می توانید با استفاده از خدمات یک سامانه واسط، با پرداخت ریالی و با استفاده از هریک از متد های گفته شده، حساب بروکر خود را شارژ کنید و یا سود خود را برداشت نمایید.

حتما بخوانید : اسکالپ تریدینگ چیست و معاملات اسکالپ در ارزهای دیجیتال چگونه است؟


یکی از پر تکرار ترین بحث میان بهترین بروکرهای فارکس، همان اسپرد و دیگر هزینه های معاملاتی است. در میان بروکرهایی که با ایرانی ها کار می کنند، هستند بروکرهای بی انصافی که اسپرد اعلامی شان با اسپرد عملی در حساب های رییلشان فرق می کند، ولی با بررسی که در بین حساب های رییل بهترین کارگزارهای فارکس انجام دادیم، متوجه شدیم که بروکر هات فارکس Hotforex کمترین اسپرد عملیاتی را در حساب مارکت ریل خود به تریدرها ارائه می دهد.

  • دارای اسپرد های پایین
  • دارای گواهی نامه های معتبر
  • پشتیبانی بسیار قوی مشتریان
  • استفاده از پلتفرم های متنوع و معتبر
  • اهرم های انعطاف پذیر و با سقف بالا
  • ارائه تحلیل و تفسیر روزانه بازار فارکس
  • تنوع بالای دارایی های مورد معامله در آن
  • ارائه خدمات به اکثریت کشور ها به ویژه ایران
  • ارائه خدمات و دوره های آموزشی رایگان به کاربران خود

۵) بروکر فارکس تایم

باید گفت که از نظر سابقه به پای آلپاری نمیرسد، به خاطر این که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده است اما برای ایرانیان بروکر قابل اعتمادی است و می توانید در آن به فعالیت فارکس بپردازید. از این بروکر هم میتوانید واریز و برداشت ریالی داشته باشید پشتیبان های این بروکر بیشتر شما را به سرمایه گذاری در حساب پم تشویق می کنند. در حقیقت شما با شارژ کردن حساب سرمایه گذاری اجازه می دهید یک تریدر حرفه ای با پول شما و دیگر افرادی که پولشان را در اختیار تریدر گذاشته اند، برای معامله اقدام نمایند و چنانچه سود کرد مقداری از آن سود متعلق به معامله گر است و مقدار دیگر سهم شما خواهد بود.

البته در این نوع سرمایه گذاری ریسک هم هست و ما به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم که برای چنین کاری اقدام نمایید و سرمایه خودتان را در اختیار کسی قرار دهید که او را نمیشناسید، در حقیقت شما باید به عنوان یک معامله گر بتوانید خودتان در بازارهای مالی فعالیت نمایید و به کسی نیازمند نباشید، به ویژه کانال هایی که سیگنال های فیک معاملاتی عرضه می کنند و صرفا قصد خالی کردن جیب کسانی را دارند که دنبال گرفتن سیگنال هستند. بنابراین سودی که با معامله کردن خودتان کسب می کنید، بسیار بیشتر و لذت بخش تر است. بروکر fxtm هم از پشتیبانی فارسی مناسبی برخوردار می باشد و هر زمان که به سوال پرسیدن از آن ها نیاز داشته باشید، می توانید از پشتیبان های این بروکر کمک بگیرید. لذا بروکر فارکس تایم بی شک یکی از بهترین کارگزاری های فارکس برای ایرانیان به حساب می آید و مزایای زیادی دارد؛

  • اسپرد های کم
  • دارای اهرم قدرتمند
  • پشتیبانی بسیار قوی
  • ارائه حساب های متنوع
  • واریز و برداشت آسان و سریع
  • دارای پلتفرم های بسیار متنوع و معتبر
  • دارای گواهی نامه های معتبر برای فعالیت
  • دارای حساب های تفکیک شده در بانک های معتبر بین المللی
  • ارائه خدمات آموزشی مانند دوره های آموزشی، سمینار ها و … رایگان به کاربران خود

۶) بروکر آمارکتس

بازار فارکس علی ‌رغم سودهای بسیار خوبی که برای تریدرها به ارمغان می آورد، ولی همیشه با ریسک زیادی همراه است. بروکر آمارکتس نیاز تریدرها به اطمینان خاطر را دریافته و حساب کاربران را تا سقف ۲۰ هزار یورو بیمه می ‌کند. این آرامش خیال به تریدرها کمک خواهد کرد تا با تمرکز و اطمینان، استراتژی‌ های معاملاتی خود را دنبال کرده و بیش ترین سود را از هر معامله دریافت نمایند.

حتما بخوانید : بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان


امروزه آمارکتس شاید به جرات قوی ترین تیم پشتیبانی فارسی در بین بروکرهایی که به ایران خدمات می دهند را داراست. همچنین قابلیت انجام معامله روی طیف وسیعی از نمادها معاملاتی برای شما فراهم است. آمارکتس می تواند یکی از کاندیداهای عنوان بهترین بروکر فارکس برای ایرانی ها باشد. جالب است بدانید که بروکر آمارکتس نمره‌ ۸٫۸ را از ۱۰ گرفته و مناسب تریدرهایی است که پشتیبانی قوی بروکر برای آن ها حائز اهمیت است و همچنین دوست دارند از هدیه معاملاتی بروکر استفاده داشته باشند.

  • لوریج تا ۱:۱۰۰۰
  • بیش از ۱۳ سال سابقه فعالیت
  • روند افتتاح حساب بسیار آسان
  • هدیه معاملاتی تا ۲۵% مبلغ واریزی
  • دارای پشتیبانی فارسی قوی ۲۴ ساعته
  • بیمه حساب کاربران تا سقف ۲۰ هزار یورو
  • شارژ و برداشت ریالی آسان با IrPay.Net
  • دارای حساب‌های اسپرد ثابت یا همان فیکس
  • امکان معامله فارکس، نفت، طلا، سهام آمریکا و بیتکوین

۷) بروکر روبو فارکس

دلیل قرار گرفتن روبو فارکس در لیست ۸ تایی بهترین بروکر های فعال در ایران ، تنوع سبد معاملاتی ارائه شده است. جالب است بدانید که بروکر روبو فارکس سهام بیش از ۳،۰۰۰ شرکت آمریکایی و همچنین ۲۶ رمز ارز را در اختیار تریدرها گذاشته است. احتمالا افرادی که در بورس ایران فعالیت دارند و حال می خواهند تا سرمایه‌ گذاری خود را در بورس ‌های بین ‌المللی نیز انجام دهند، سبد معاملاتی این بروکر را جایگزین مناسبی برای سهام ‌های ارائه شده در بازار بورس ایران بدانند. می توان گفت که بروکر روبو فارکس نمره‌ ۸٫۵ را از ۱۰ گرفته و مناسب تریدرهایی است که قصد معامله بر روی سهام و ابزارهای معاملاتی غیر معمول را دارند. همچنین پلتفرم  cTrader نیز طرفداران خاص خودش را دارد. برخی از مزایای روبو فارکس را در ادامه آورده ایم؛

  • لوریج تا ۱:۲۰۰۰
  • اسپردهای کم و رقابتی
  • رگوله شده توسط IFSC
  • سابقه فعالیت از سال ۲۰۰۹
  • ارائه حساب Cent برای تازه ‌کارها
  • دارای پلتفرم cTrader و R Trader
  • امکان معامله بر روی ۲۶ ارز دیجیتال
  • بیمه حساب معاملاتی کاربران تا ۲۰ هزار یورو
  • امکان معامله بر روی سهام بیش از ۳،۰۰۰ شرکت آمریکایی

۸) بروکر لایت فارکس

جالب است بدانید که لایت فارکس جزو نخستین بروکرهایی بود که حداقل موجودی برای افتتاح حساب را به ۱ دلار کاهش داد، همچنین ارائه‌ حساب اسلامی و بدون بهره موجب شد تا در کشورهای اسلامی، توجه به این بروکر با افزایش چشم گیری روبرو شود، ولی این بروکر سابقه چندان روشنی ندارد و در برهه ای از زمان متهم به کلاهبرداری بود. با داشتن اسپردهای بالاتر از میانگین نمی تواند گزینه شماره یک تریدرها باشد. نکته مهمی که در خصوص این بروکر باید در نظر داشته باشید، حجم تبلیغات اخیر آن در بازار ایران است، بیشتر کاربران وبسایت اصلی این بروکر ایرانی هستند و این نکته مثبتی نخواهد بود. بروکر لایت فارکس نمره‌ ۸٫۱ را از ۱۰ گرفته و شما می توانید به عنوان بروکر جایگزین و به عنوان بروکر دوم یا سوم خود از این بروکر استفاده نمایید.

  • لوریج ۱:۵۰۰
  • رگوله CySEC قبرس
  • بونوس افتتاح حساب
  • فعالیت از سال ۲۰۰۵ میلادی
  • ترید کردن و افتتاح حساب با حداقل ۱۰ دلار

نتیجه گیری و کلام پایانی

همان طور که قولش را در ابتدای مقاله داده بودیم، شما را با بهترین کارگزاری های فارکس آشنا کردیم و ویژگی های یک بروکر مناسب را نیز بیان کردیم. در حالی حاضر میتوانید یکی از آنها را انتخاب کرده و فعالیت خود را در بازارهای بورس جهانی شروع کنید.

در نظر داشته باشید که به صورت کلی بروکرهای IG، Saxo Bank، CMC Markets و … جزو بهترین بروکر های مطرح شده در کل دنیا هستند که رگولاتوری معتبری داشته و امنیت حساب کاربران در آنها تایید شده است، ولی متاسفانه هیچکدام به ایرانی ها خدمات نمی دهند!

در واقع به دلیل شرایط خاص ایران و ممنوعیت معامله با ایران و ایرانیان، بسیاری از بروکرهای معتبر دنیا، اجازه فعالیت مستقیم در ایران را نداشته و فعالیت خود را تحت رگوله های آفشور ادامه میدهند. از همین روی لزوما بهترین بروکر جهانی، بهترین بروکر برای ایرانیان نیست. از بین بروکرهای فعال در ایران، آمارکتس؛ بخاطر پشتیانی قوی، USGFX؛ بخاطر اسپردهای خوب، برکر فیبو گرو؛ اسپرد مناسب و قدمت بروکر و نهایتا روبو فارکس؛ بخاطر تنوع حساب و نمادهای معاملاتی به عنوان بهترین بروکر برای ایرانیان معرفی می شوند. در نظر داشته باشید که بروکر روبو فارکس با ارائه سهام بیش از ۳ هزار شرکت آمریکایی و همچنین ۲۶ رمز ارز، جزو بروکرهایی با بیشترین تنوع سبد معاملاتی است.

در پایان امیدوارم با برترین کارگزاری های فارکس کاملا آشنا شده باشید.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بیت کوین یا فارکس برای سرمایه گذاری و یا ترید مناسب تر است، این مطلب راهنما را مطالعه کنید.

در صورتی که هنوز سوالی راجب بهترین کارگزاری های فارکس برای ایران دارید، حتما از ما بپرسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: