برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین مشاغل آینده دار در ایران

شما برای آینده شغلی خود چه تصمیماتی گرفته اید؟ آیا هنوز مردد هستید که دقیقا قرار است چه کاری انجام دهید؟ اینکه کسب و کاری که انتخاب می کنید بتواند سود خوبی برایتان به همراه داشته باشد و ریسک سرمایه گذاری در آن هم پایین باشد، نیاز به این دارد که شما ابتدا بهترین مشاغل آینده دار را بشناسید تا بتوانید بین آن ها، کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر هنوز جوان هستید و یا قصد راه اندازی یک کسب و کار آینده دار در ایران را دارید، این مطلب ابتدا بهترین مشاغل آینده دار در ایران را معرفی می کند و سپس به شما نکات طلایی را می آموزد که در دوره های چند صد میلیونی هم به متقاضیان گفته نمی شود! پس با کد بورسی همراه بمانید تا با بهترین مشاغل آینده دار آشنا شوید؛

بهترین مشاغل آینده دار

زمانی که در مورد کسب درآمد صحبت می شود، عوامل گوناگونی در تعیین سود مالی موثر می باشد. این امکان وجود دارد که تغییرات سیاسی رخ داده در دنیا موجب تغییر میزان سود حاصل از مشاغل گوناگون شد، از همین روی امکان دارد شغلی که ۱۰ سال پیش درآمد و سود بالایی داشته، در شرایط اقتصادی فعلی رونق زیادی نداشته نباشد، به همین خاطر به منظور انتخاب شغل می بایست موارد گوناگونی را مد نظر قرار دهید. اصلی ترین مورد مطمئنا بررسی نیازهای جامعه در آینده است.

در واقع چنانچه شما بتوانید نیاز کشور یا جهان را در سال های آینده پیش بینی نمایید، قادرید شغلی در راستای تامین این احتیاجات انتخاب کنید. این امر سودی بلندمدت را برایتان به ارمغان بیاورد. عامل دیگری که در انتخاب شغل بایستی مد نظر قرار دهید، میزان تاثیرپذیری شغل لازم از شرایط اقتصادی و سیاسی دنیاست. هر چقدر تاثیر سیاست جهانی بر شغل شما کم تر باشد، مطمئنا خسارتی از تغییر نظام های سیاسی دنیا متوجه درآمد شما نیست. در ادامه ۱۲ تا از بهترین مشاغل آینده دار در ایران را با یکدیگر مرور خواهیم کرد تا دیدتان نسبت به قبل از مطالعه این مطلب، بازتر شود؛

۱) کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

منظور از رمزارزها پول های دیجیتالی هستند بر پایه علم است. در حال حاضر این شغل یا صنعت به اندازه ای پیشرفت کرده است که می‌ توان گفت پولدارترین افراد جهان هم به وسیله این شغل به جایگاه خوبی دست پیدا کرده اند. چنانچه به دنبال کسب درآمد هستید، می توانید در این بازار هم سرمایه گذاری کنید. ولی لازمه این کار رسیدن به مهارت و تخصص کافی در این بازار پرنوسان می باشد. شما بایستی بتوانید مهارت انجام معامله در بازار رمزارزها را فرا بگیرید، چرا که می تواند برای شما سود بسیار بالایی به همراه داشته باشد. با این مدل کسب و کار پیشرفت چشمگیری در این زمینه مشاهده می کنید و این را هم در نظر داشته باشید که این بازار همان قدر که می تواند سودآور باشد، می تواند ریسک بالایی را هم به شما تحمیل کند، پس بدانید در چه بازاری اقدام به سرمایه گذاری کرده اید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


زمانی که شما فرآیند انجام معامله را یاد گرفتید، قادرید نوسانات بازار را تحلیل و بررسی نمایید؛ برای مثال در بهترین حالت یک رمزارز را می خرید و در حالت افزایش قیمت آن ارز را به فروش برسانید. معاملات ارز دیجیتالی سود  بالایی دارد اما معایبی هم به همراه دارد. از بزرگترین معایب این کار این است که کسانی که بدون هیچ اطلاعاتی و از روی وسوسه وارد این کار شده‌ اند، ضررهای زیاد می‌ کنند. بنابراین حتما در ابتدا مهارت‌ های مورد نیاز را در این زمینه فرا بگیرید و در ادامه برای معامله اقدام کنید. این کار به مقداری سرمایه اولیه نیاز دارد و از بزرگترین مزایای این کار، سود دلاری در این حرفه است که با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران خیلی به صرفه و پردرآمد به حساب می آید.

چنانچه بدون هیچ مهارت خاصی وارد این کسب و کار شوید، ممکن است همه سرمایه خود را از دست بدهید، چرا که نوسانات در رمزارزها بسیار بالاست و هر چقدر میزان نوسانات بیشتر باشد، نه تنها می توانید سود بسیاری به دست آورید، بلکه به همان اندازه نیز می توانید ضرر کنید. بنابراین حتما نحوه معامله کردن و تحلیل تکنیکال در بازار رمزارزها را کامل یاد بگیرید. با سرمایه کم و یا سرمایه‌ ای که با از دست دادنش هیچ اثرات مخربی در زندگی تان نداشته باشد، وارد این بازار شوید.

۲) طراحی سایت

یکی دیگر از بهترین مشاغل آینده دار در ایران و حتی دنیا طراحی سایت می باشد. در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی موجب شده است است تا کسب و کارهای سنتی به سمت آنلاین کشیده شوند. این شرایط ایجاب می کند که هر کسب و کاری یک سایتی برای خود داشته باشد. این است که طراحی سایت طرفداران زیادی دارد. این روش به شکلی است که شما فقط با طراحی سایت برای دیگران، درآمد کسب می کنید و به درآمدزایی می رسید. برخلاف تصور بعضی از افراد که طراحی سایت را بسیار سخت و هزینه بر است، اصلا دشوار و حتی پرهزینه نیست و بسیار راحت است.

به منظور راه اندازی و طراحی یک سایت، حتما به دانستن برنامه نویسی احتیاجی نخواهد بود، بلکه شما قادرید با استفاده از سایت‌ سازهای رایگان و cms های رایگان یک سایت حرفه‌ ای بسازید. چنانچه بتوانید کار کردن با سیستم‌ های مدیریت محتوا را فرا بگیرید، می‌ توانید با طراحی سایت، درآمد به دست آورید. از مزیت های این کار، می‌ توان به کم دردسر بودن آن اشاره داشت، بدین معنی که برای طراحی سایت، احتیاجی نیست تا شرکت و دفتری برای خود تهیه نمایید. این کار را در منزل هم قادرید انجام دهید و از طریق آن درآمدی برای خود کسب درآمدهای میلیونی فراهم کنید. در حال حاضر سیستم‌ های مدیریت محتوا مانند وردپرس، کار طراحی سایت را برای همگان فراهم کرده است.

حتما بخوانید : توسعه کسب و کارهای خانگی با روش های ساده


کسانی که به این کار یعنی طراحی سایت علاقه دارند، حتی بدون نیاز به آموزش علم برنامه نویسی مثل php ،js ،css ،html می‌ توانند با سایت سازهای رایگان برای طراحی سایت اقدام کنند و بدون هیچ هزینه‌ ای و در خانه درآمدهای زیادی به دست آورند. کسانی که قصد دارند به طراحی سایت بپردازند بدون این که حتی یک خط برنامه نویسی کنند، می‌ توانند از سیستم‌ های مدیریت محتوای رایگان اعم از وردپرس، جوملا و دروپال برای طراحی سایت اقدام کنند. به منظور طراحی سایت به صورت آنلاین، به یادگیری تمام سایت‌ سازها و سیستم‌ های مدیریت محتوا احتیاجی نیست و شما می‌ توانید با استفاده از یادگیری چیزی مانند وردپرس، به سادگی به طراحی سایت بپردازید و بدون سرمایه اولیه کسب درآمد کسب کنید.

۳) سئو و بهینه سازی سایت

از دیگر مشاغل آینده دار با سرمایه کم در ایران، سئو و بهینه سازی سایت است. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل را سئو می گویند و این بدین معنی است که یک سئوکار می بایست کاری کند که سایت‌ مورد نظر خودش یا مشتریان خود در نتیجه های نخست صحفات گوگل به کاربران نمایش داده شود. جالب است بدانید که در صورت یادگیری اصول بهینه سازی وب سایت برای متورهای جستوجو یا هما سئو، می‌ توانید درآمد خیلی خوبی به دست آورید. البته این را هم باید گفت که سئو یک علم تخصصی است که برای درآمد در آن رشته باید تخصص‌ های لازم را کسب کنید و تمام معیار سئو را کامل یاد بگیرید.

یک سئوکار به منظور بهینه سازی سایت و سئو، نیازی ندارد که علم کدنویسی یا برنامه نویسی را کامل بلد باشد (اگر بلد باشد مزیت رقابتی خوبی در مقایسه با دیگران خواهد داشت) و می تواند بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، پروژه های سئو را قبول کرده و درآمد کسب کند و میزان این درآمد به وقتی که سئوکار برای کارش اختصاص می دهد، میزان تخصصی که دارد، بازدهی که به دست می آورد و یا شخص یا شرکتی که برای آن کار می کند بستگی دارد.

به منظور یادگیری این شغل اینترنتی می بایست زمان اختصاص دهید تا خیلی زود به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید. تجربه حرف اول را در سئو می‌ زند، بنابراین تجربه آن بهتر از یادگیری صرف آن است. یک سئوکار می‌ تواند درآمد بسیار خوبی را از این حوزه پرپتانسیل و آینده دار و کسب کند و نکته مثبت امر اینجاست که برای یادگیری علم سئو منابع بسیاری وجود دارد که بعضی از آن ها رایگان و برخی از آموزش هایی که حرفه ای تر است، با هزینه است ولی همگی می توانند در مسیر تبدیل شما به یک سئوکار حرفه ای، شما را یاری دهند.

۴) پرستار متخصص

پرستار متخصص به پرستارانی می گویند که در کنار دوره تحصیلی پرستاری، دوره‌ های آموزشی به مراتب بیشتری را پشت سر گذاشته اند و می‌ توانند تعداد زیادی از وظایف پزشکان را نیز عهده دار شوند. به عنوان مثال انجام آزمایش‌ های پزشکی، تست‌ های آزمایشگاهی و تحلیل و بررسی نتیجه آن‌ ها، تجویز دارو، تأیید روش درمان و آموزش بیماران و خانواده‌ های آن‌ ها در دوره‌ های درمانی طولانی همگی می توانند از وظایفی باشند که یک پرستار متخصص قادر به انجام و پیگیری آن ها می باشد. معمولا این دسته از پرستارها طبق ویژگی‌ های جمعیت بیماران آموزش تخصصی را پشت سر می گذارند و در زمینه‌ هایی مثل بهداشت زنان یا کودکان فعالیت می‌ کنند.

این افراد همچنین می‌ توانند در محیط‌ های آکادمیک یا پژوهشی فعالیت کنند. می‌ توان گفت که وظایف پرستاران متخصص مشابه وظایف پزشکان است، ولی با این فرق که این افراد تحصیلات آکادمیک کم تری دارند. پزشکان بیشتر از پرستاران متخصص آموزش می بینند و معمولا دانش آن‌ ها در زمینه پزشکی به مراتب بالاتر است و به فراخور این دانش بیشتر، درآمد به مراتب بالاتری هم به دست می آورند. میزان تقاضا برای استخدام پرستاران رسمی هم در سال جاری مثل تمام حرفه‌ های مرتبط به گروه شغلی بهداشت و درمان بسیار زیاد است و در سال های آینده نیز می توان این شغل را در زمره بهترین مشاغل آینده دار قرار داد.

۵) مدیر خدمات پزشکی و بهداشتی

چنانچه سیستم‌ های درمانی و بهداشتی را یک دستگاه بدانیم، وظیفه مدیران خدمات پزشکی و درمانی کسب اطمینان از عملکرد درست کل اجزای این دستگاه می باشد. در واقع این مدیران در استخدام اعضای سیستم درمانی، مدیریت بودجه، تعیین اهداف دپارتمان‌ های گوناگون و افزایش بهره‌ وری خدمات بهداشتی نقش بسزایی را ایفا می کنند. در حقیقت این افراد در پشت صحنه سیستم‌ های درمانی به منظور اطمینان از عملکرد مناسب بیمارستان‌ ها، آسایشگاه‌ های سالمندان و سایر سازمان‌ های بهداشتی فعالیت می کنند.

حتما بخوانید : توسعه کسب و کارهای خرد با روش های ساده


به صورت معمول مدیران خدمات بهداشتی و پزشکی، افرادی منظم هستند که توجه آن ها به جزئیات بسیار بالاست و از مهارت‌ های تحلیلی مناسبی نیز برخوردار هستند. به این خاطر که بیشتر زمان این افراد با پزشکان، نمایندگان بیمه‌ های درمانی و سایر مدیران در این حوزه سپری می شود، بایستی مهارت‌ های ارتباطی خوبی نیز داشته باشند. مهارت حل مسئله هم یکی دیگر از قسمت های حائز اهمیت در این شغل به حساب می آید. همچنین این افراد می بایست مهارت‌ های فنی خوبی هم داشته باشند و اطلاعات خود در حوزه نرم‌ افزارها و دستگاه‌ های الکترونیکی پزشکی جدید را همواره بروز نگاه دارند.

۶) توسعه‌ دهنده نرم‌ افزار

از دیگر مشاغل لازم در کل جهان می توان به مهارت توسعه نرم‌ افزار اشاره کرد. توسعه‌ دهندگان نرم‌ افزار در طراحی و ساخت نرم‌ افزارها و اپلیکیشن‌ های مورد نیاز افراد گوناگون نقش بسزایی دارند. توسعه‌ دهندگان نرم‌ افزار می بایست افرادی مبتکر و خلاق باشند و مهارت‌ های فنی و تخصصی مورد نیاز به منظور اجرای ایده‌ های خلاقانه خود را داشته باشند و یا آن ها را به دست آورند. جالب است بدانید که شغل این افراد تنها به طراحی برنامه‌ های گوناگون ختم نخواهد شد، بلکه آن‌ ها وظایف دیگری را هم بر عهده دارند که در این بین می توان به نگهداری از کدهای برنامه‌ های قدیمی و بهبود آن‌ ها اشاره داشت.

بهترین کسب و کارهای اینده

البته این افراد باگ‌ ها و مشکلات نرم‌ افزارها را نیز مورد بررسی و در صورت وجود، رفع می نمایند. با این که بیشتر کار این افراد به تمرکز بالا و اختصاص زمانی زیاد و بدون وقفه برای برنامه‌ نویسی احتیاج دارد، توسعه دهندگان نرم افزار بایستی مهارت همکاری با سایر افراد، مانند توسعه‌ دهندگان دیگر و مدیران و مشتریان را نیز داشته باشند. شاغلین این حوزه از مهارت‌ حل مسئله و تحلیل خوبی برخوردار هستند و قادرند خارج از چارچوب‌ ها فکر کنند.

۷) وکیل

همان طور که احتمالا می دانید، وکیل‌ ها به افراد و سازمان‌ ها مشاوره حقوقی می‌ دهند و به عنوان نماینده حقوقی آن‌ ها فعالیت می کنند. با توجه به تخصص، وکلا قادرند نمایندگی یک موکل را در دادگاه‌ ها عهده دار شوند یا به آن‌ ها در تنظیم اسناد حقوقی گوناگون یاری رسانند. همچنین وکلا قادرند در سازمان‌ های غیردولتی یا دولتی و شرکت‌ های خصوصی با سِمت‌ های شغلی گوناگون فعالیت های زیادی داشته باشند. به منظور کار تحت عنوان وکیل و حقوقدان، به دریافت مدرک تحصیلی دانشگاهی و شرکت در آزمون‌ های مرتبط و دریافت مجوزهای مورد نیاز احتیاج پیدا خواهند کرد.

۸) مشاور دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ حوزه کاری وسیعی است که با سرعت پیشرفت و تغییر آن بسیار بالاست و داشتن مهارت‌ های گوناگون در این حوزه می تواند درآمدهای بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. مشاغل مربوط به بازاریابی دیجیتال از پرطرفدارترین مشاغل در سال ۱۴۰۱ و سال های آتی به حساب می آید که حتی می توان به صورت پروژه ای یا فریلنس نیز از این مهارت کسب درآمد کرد. همچنین، شاغل شدن در حوزه‌ های مرتبط با بازاریابی دیجیتال معمولا شما را با ابعاد و انواع گوناگون دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهد کرد که با تخصص پیدا کردن در هر حوزه، قادرید گستره کاری خود را بزرگ تر کنید تا تبعا درآمد حاصل از انجام این کار نیز برایتان افزایش یابد.

از انواع بازاریابی دیجیتال می‌ توان به بازاریابی ایمیلی، بهینه‌ سازی وب‌ سایت یا سئو، بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی، بازاریابی ویدیویی و … اشاره داشت. این را در نظر داشته باشید که همه کسب و کارها، از کسب و کارهای مدرن و آنلاین گرفته تا کسب و کارهایی سنتی، خواهان جذب افرادی که از دانش بازاریابی برخوردار هستند، می باشند و حاضرند پول خوبی به این افراد بدهند تا مسیر پیشرفت کسب و کارشان را بهینه و سریع تر کند. اکثر این کسب و کارها، برای جذب مشتریان جدید از طریق دیجیتال مارکتینگ، به دنبال استخدام فریلنسرهای متخصص در این زمینه هستند. بنابراین شما قادرید تعدادی از زمینه‌ های بازاریابی دیجیتال را انتخاب کرده و مهارت خود را در آن ها افزایش دهید.

حتما بخوانید : کسب و کار خانگی – کسب درآمد از فعالیت ها و ایده های پولساز


لذا اگر این سیکل را طی کنید، بعد از کار کردن با چند مشتری، در خواهید یافت به چه زمینه‌ ای بیشتر علاقه مندید یا مشتریان بیشتر به چه نوعی از بازاریابی دیجیتال احتیاج دارند؛ در ادامه نیز قادرید در زمینه کاری مدنظر خود، مهارت های کافی را پیدا کنید. در کنار این نیز می توانید به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال عمومی فعالیت کنید و سود خوبی از این طریق به دست آورید. همچنین توانایی این را دارید که با راه اندازی شرکت‌ بازاریابی دیجیتال، تعدادی از افراد متخصص در زمینه‌ های گوناگون را در کنار یکدیگر جمع کنید و خدمات متنوع بازاریابی دیجیتال را به مشتریان ارائه نمایید.

۹) امور مربوط به تحلیل داده

کسب و کارهای آنلاین همیشه در حال جمع‌ آوری اطلاعات و داده‌ های گوناگون هستند و برای تفسیر و تحلیل این داده‌ ها و استفاده از آن‌ ها در راستای بهبود تصمیم‌ گیری‌ ها در آینده و افزایش درآمد، به کمک افراد متخصص نیاز دارند، از همین روی از تحلیلگران داده در این زمینه استفاده می شود. تحلیلگران داده، اطلاعات جمع‌ آوری شده را به گزارشاتی بامعنی برای مدیران کسب و کارها تبدیل می کنند تا بتوان از آن‌ ها در راستای پیشرفت کسب و کار به بهترین و ساده ترین شکل ممکن استفاده کرد.

این افراد قادرند در پروژه‌ های تجسم داده فعالیت داشته باشند و داده‌ ها را به چارت‌ ها، نمودارها و گراف‌ های گوناگون تبدیل کنند یا در پروژه‌ های استخراج داده و بسیاری از انواع دیگر پروژه‌ های مرتبط در این زمینه همکاری نمایند.

۱۰) طراحی مد و لباس

چنانچه حتی کمی از فضاهای مجازی فاصله بگیریم، باز مشاغل پردرآمد و آینده داری وجود دارد که می توانیم در آن ها برای کسب درآمد و سود تلاش کنیم؛ یکی از این مشاغل که چند سالی است در ایران جدی تر گرفته می شود، طراحی مد و لباس می باشد. چنانچه در دانشگاه، رشته تحصیلی شما این باشد، در مسیر بهتری قرار خواهید گرفت و اگر هم در این رشته تحصیل نکرده باشید و به آن علاقه مند باشید، کلاس‌ ها و کارگاه‌ های آموزشی زیادی وجود دارند که می توانید در آن‌ ها شرکت نمایید و مهارت های لازم را کسب کنید.

البته این را همین ابتدای کار به شما بگویم که طراحی مد و لباس کار ساده ای نیست و تنها در شرایطی توصیه به انجام آن داریم که عاشق آن باشید ولی در نظرسنجی‌ های صورت گرفته، بسیاری از دختران، به این رشته علاقه‌ی زیادی دارند و قصد دارند بعد  از به اتمام رسیدن تحصیل‌ شان در این حوزه فعالیت نمایند. طراحی مد و لباس به ‌تنهایی نمی‌ تواند برای شما و کسب و کارتان مشتری جذب کند و شما در راستای کسب موفقیت در این حوزه، باید عکس کارها و نمونه کارهای خود را در اینترنت با گستره بیشتری از مخاطبان و علاقه مندان به اشتراک بگذارید و حتی برای کارتان تبلیغ کنید تا رفته رفته تعداد مشتریان شما افزایش یابد و اگر کیفیت و قیمت کارتان مناسب باشد، مشتریان قبلی می توانند به مشتریان دائمی تبدیل شده و همچنین مشتریان جدیدی را به شما وصل نمایند.

بسیاری افراد یک نیروی مدلینگ جذب می‌ کنند و برخی دیگر در آغاز مسیر در تلاشند تا با دوستان‌ خود این کار را انجام دهند تا هم بتوانند کار طراحی را انجام بدهند و هم مدلی داشته باشند تا آن لباس را بپوشد و عکس آن را در فضای مجازی پخش کنند. در حال حاضر اینستاگرام بهترین محل برای دیده شدن این مدل از کارها به حساب می آید ولی نمی توان گفت که می توان به آن دل بست، چرا که امکان دارد مثل تلگرام فیلتر شود و یا بلاهای دیگری سر آن آید و شما نتوانید از آن طریق کسب درآمد داشته باشید. البته روش های دیگری هم برای دیده شدن کارهای طراحی شما وجود دارد و آن هم هدیه دادن لباس‌ ها به اینفلوئسرها است. پس از این که شما لباس‌ های‌ خود را به‌ شکل رایگان برای تعدادی اینفلوئنسر ارسال کردید، از آن‌ ها بخواهید با لباس عکس بگیرند و شما را در پیج خود معرفی کنند.

این کار به تبلیغات زیرکانه شهرت دارد، یعنی شما با کمترین هزینه توانسته‌ اید تعداد زیادی از طرفداران آن اینفلوئنسر را جذب نمایید. در ابتدای کار تلاش کنید نرخ تبدیل هر اینفلوئنسر را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید و در مراحل بعدی از کسی استفاده کنید که برای شما بیشترین بازده را به همراه داشته است. در انتها این را هم باید گفت که این شغل یکی از مشاغل پردرآمد حال حاضر به حساب می آید که در شهرستان‌ ها کمتر از کلانشهرهایی مثل تهران به آن پرداخته می شود.

۱۱) خرید و فروش املاک

معامله ملک از دیگر مشاغل پرطرفدار و پردرآمدی به حساب می آید که می‌ تواند درآمد زیادی برایتان به همراه آورد. در ایران به دلیل تورم و دیگر موضوعات اقتصادی، زمین و ملک همواره ارزش داشته است و در حال افزایش نیز است. این ارزش در سایر کشورها هم کم و بیش وجود دارد ولی باید در نظر داشت که این کار در ایران همواره جزو لیست بهترین مشاغل آینده دار قرار دارد. البته باید در نظر داشته باشید که این شغل در ابتدا به یک پول بسیار زیاد احتیاج خواهد داشت ولی چنانچه خرید را با املاک و زمین‌ های حاشیه شهر آغاز کنید، قادرید در کمتر از ۱ سال سود بسیار خوبی در این حوزه کسب نمایید.

حتما بخوانید : طرح کسب‌ و کار (Business Plan) شامل چه مواردی است؟


یکی از مزیت های معامله زمین این است که می‌ توانید وام‌ های گوناگونی روی املاک دریافت کنید. ساخت‌ و ساز زمین‌ ها هم می تواند سود خوبی برایتان به همراه آورد ولی این هم باید در نظر بگیرید که این کار نیازمند تجربه به مراتب بیشتری خواهد بود. بدین منظور که بتوانید از راه ساخت و ساز به یک درآمد خوب دست پیدا کنید، می بایست به تجربه کافی در این حوزه دست پیدا کنید. یکی از روش های کسب تجربه در این کار شریک شدن با یک آدم کاربلد می باشد. البته در نظر داشته باشید که این شراکت تنها در ابتدای کار خواهد بود امکان دارد پس از ۱ الی ۳ سال که با هم کار کردید، رفته رفته نکات مهم این کار را یاد بگیرید و توانایی مالی و تخصصی تنها کار کردن در این حوزه را نیز کسب کنید.

۱۲) سرمایه گذاری در بورس و سهام

همواره سرمایه گذاری در بورس یکی از مشاغل پر درآمد در ایران و جهان بوده است. البته به این شرط که سرمایه گذاری درست و اصولی باشد. در ایران چند سالی است که کلاس های آموزش بورس در ایران برگزار می‌ شوند و شما با شرکت در این کلاس‌ ها قادرید بر اصول اولیه بورس و آموزش بورس تسلط پیدا کنید و فعالیت های خود را در این بازار آغاز کنید. البته بهتر است در ابتدای امر سرمایه کمی وارد بورس کنید و رفته رفته چم و خم بازار را یاد بگرید و رفتار بازار و معامله گران دیگر را در بازه های زمانی مختلف در بازار بورس رصد کنید تا تجربه و دید خوبی نسبت به این موارد پیدا کنید و معامله گر پخته تری شوید، اگر این طور شوید، تاثیر اخبار، هیجانات و احساسات در معاملات شما کاهش پیدا خواهد کرد و شما سود به مراتب بیشتری را با قبول ریسک پایین تر به دست خواهید آورد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


اگرچه کارشناسان بر این باورند که سرمایه گذاری در بورس ایران همواره با مشکلاتی نیز همراه است ولی چنانچه آموزش‌ ها را به صورت اصولی پشت سر گذاشته باشید، شانس موفقیت شما در این حوزه به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. لذا مشاغل پردرآمد ایران کم نیستند ولی اماکن دارد در آغاز کمی ریسک لازم داشته باشد ولی این اطمینان را به شما می دهیم که چنانچه استراتژی مناسبی برای انجام معاملات خود در بازار بورس داشته باشید و از قوانین آن استراتژی مناسب پیروی کنید، در بلندمدت مطمئنا به سود خوبی دست پیدا خواهید کرد.

چطور مناسب ترین کسب و کار را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین مشاغل آینده دار کار ساده ای نخواهد بود، به این خاطر که نمی دانیم در صورت پرداختن به کدامیک از این شغل ها، می‌ توانیم عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذاریم و سود بیشتری کسب کنیم. لذا باید در نظر داشت که همه کسب و کارهایی که پیش تر بررسی کردیم، می‌ توانند بهترین مشاغل آینده دار در سال های آتی به حساب آیند، به شرطی که شما با آگاهی و رغبت کافی به انجام آن‌ ها بپردازید. تعداد زیادی از افراد مقالات این چنینی را مطالعه می کنند ولی در انتها ناامید شده و این طور می گویند که هیچ شغل مناسبی برای آن‌ ها وجود ندارد! آن دسته از افراد باید ۳ عامل مهم زیر را در انتخاب شغل و کسب و کار مناسب، مد نظر قرار دهند :

  • مهارت‌ های تخصصی : اکثر افراد در جامعه نقش آچار فرانسه را دارند و مهارت های متنوع ولی ناقصی را بلد هستند. این افراد به منظور انتخاب شغل مناسب خود، شدیدا با تردید مواجه می شوند، از همین روی نباید روی مهارت‌ های نصفه و نیمه حساب کرد، بلکه بایستی یکی از مهارت‌ های موردنظر خود را به شکل تخصصی بهبود بدهید. آن زمان خواهد بود که اگر یک مهارت تخصصی را فرا گرفته باشید، مطمئنا گزینه‌ های شغلی شما به حوزه کاری و تخصصی تان محدود خواهد شد و می‌ توانید با خیال راحت روی آن تمرکز کنید و شغل خود را به مرحله شکوفایی برسانید. بنابراین چنانچه مهارت خاصی ندارید، طبیعی است که نتوانید به شغل های پردرآمد در ایران با فکری باز فکر کنید.
  • علایق شخصی : همواره باید علایق شخصی خودتان را در مسیر انتخاب شغل مناسب در نظر بگیرید. هر فردی امکان دارد به چند کار گوناگون علاقه داشته باشد، لذا از علایق خود اطلاع پیدا کنید و تلاش کنید شغلی را انتخاب کنید که هم‌ راستا با یکی از علایق شخصی شما باشد. چنانچه این کار را انجام ندهید، شاید به شغل پردرآمدی دست پیدا کنید، ولی نمی توانید آن را با شور و اشتیاق ادامه دهید تا به مرحله رشد و رونق برسد و نهایتا از آن خسته خواهید شد، علایق شخصی شما هم اهمیت بسیار زیادی دارند.
  • سختی های راه اندازی کسب و کار : هر کاری سختی‌ های خاص خود را دارد. بعضی از افراد تا نام مشاغل پردرآمد در ایران را می شنوند، این طور فکر می کنند که راه‌ اندازی این مشاغل به سادگی قابل انجام است و نیاز به تلاش زیادی ندارد، ولی به هیچ عنوان این طرز فکر درست نیست. شما تا وقتی که به طور کامل روی یک شغل حساب نکنید، قادر نیستید مراحل تکامل آن را انجام دهید و به مرحله شکوفایی برسید. چنانچه شما با علایق خود آشنا نباشید و مهارت‌ های تخصصی در راستای علایق‌ تان نداشته باشید، بنابراین حتی ساده ترین کسب و کارها هم برای شما سخت خواهد بود! مگر این که به علایق و مهارت‌ های تخصصی‌ خود بازگردید.

ما همان طور که قول داده بودیم، ۱۲ تا از بهترین مشاغل آینده دار را خدمت شما معرفی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید روش های راه اندازی کسب و کار در ایران مشاهده کنید، این مطلب را مطالعه فرمایید.

بهترین مشاغل آینده دار ایران از نظر شما کدام است؟

برای دوستانتان بفرستید: