Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین سرمایه گذاری در سال 1401 {پیش بینی دقیق}

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ با سود بالا

آن دسته از افرادی که در بازارهای مالی فعالیت دارند، مطمئنا در حال حاضر به دنبال بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ هستند تا بدانند که روند سرمایه گذاری آن ها در سال ۱۴۰۱ یا همان ۲۰۲۲ میلادی چگونه خواهد بود. بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ قطعا سرمایه گذاری در بازاری است که افزایش قیمت عجیب و غریبی را در سال های گذشته تجربه نکرده باشد و از پتانسیل رشدی بسیار قوی برای سال ۱۴۰۱ برخوردار باشد. به عنوان مثال بازار بورس ایران، بازار رمزارزها، بازار ارزهای خارجی مثل دلار و یورو و به دنبال آن ها بازار طلا و سکه و همچنین بازار مسکن می توانند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ به حساب آیند، ولی نکته مهم اینجاست؛ کدام بهترین است؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ را با دلیل و برهان خدمت شما معرفی کنیم.

بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱

به صورت کلی در حال حاضر همه به این نتیجه رسیده اند که نگهداری ریال و تبدیل نکردن آن به دارایی های سودده، با توجه به ترومی که وجود دارد، کار درستی نیست، لذا برای تبدیل کردن سرمایه های نقدمان به دارایی های سودآور، باید چیزهای با ارزش با قابلیت نقدشوندگی بالا بخریم تا هر زمان که احتیاج داشتیم هم بتوانیم سرمایه خود را مجددا به پول نقد تبدیل کنیم و در عین حال با افزایش قیمت دلار و تورم های افسار گسیخته نیز، دارایی های ما در حال افزایش باشد تا قدرت خریدمان در طول زمان کاهش نیابد و ارزش دارایی های خود را حفظ کنیم.

برای این کار باید یا اجناسی که مربوط به حوزه کاری خودمان است خریداری کنیم و یا در بازارهای مالی سرمایه گذاری نماییم تا ارزش سرمایه مان در طول زمان حفظ گردد. برای مثال اگر در بازار ابزار فعالیت دارید، می توانید ابزارهای خوش فروش بازار را خریداری کنید ولی اگر در صنف یا شغلی اینچنینی فعالیت ندارید و نمی توانید شغل خود را گسترش دهید، کارمند هستید و یا … می توانید سرمایه گذاری در بازارهای مالی مختلف را امتحان کنید. بازار بورس، بازار ارزهای دیجیتال، بازار خودرو، مسکن، بازار طلا و سکه، بازار ارز و دلار، سپرده های بانکی، صندوق های سرمایه گذاری و یا سرمایه گذاری در استارتاپ و کسب و کار می توانند گزینه های مناسبی در این خصوص برای ما به حساب آیند.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان


در نظر داشته باشید که هر کدام از این بازارهایی که خدمت شما معرفی کردیم، شرایط خاصی برای سرمایه گذاری دارند و هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا هستند. لذا شما باید با توجه به میزان سرمایه ای که در اختیار دارید، سطح ریسک پذیری، دانشی که از بازارهای مالی دارید، وضعیت کلی اقتصاد ایران و جهان و با رعایت مدیریت سرمایه برای سرمایه گذاری در یک یا چند بازار مالی اقدام نمایید و مطمئن باشید که اگر افق سرمایه گذاری خود را بلندمدت (بیش از ۱ سال) و یا حداقل میان مدت (بین ۶ ماه تا ۱ سال) قرار دهید، به سود مورد نظر خود دست پیدا خواهید کرد.

در این مقاله قصد داریم یک به یک بازارهای مالی که شما می توانید در سال ۱۴۰۱ سرمایه گذاری در آن ها را تجربه کنید، لیست کنیم و هر کدام از آن ها را معرفی نماییم و مزیت ها و معایب هر یک را نیز بیان کنیم و پیش بینی کنیم که وضعیت آن بازار در سال ۱۴۰۱ به چه صورتی رقم خواهد خورد تا شما یک دید کلی و دقیقی نسبت به بازارهای مالی مختلف پیدا کنید و بتوانید تصمیم بهتری برای سرمایه خود اتخاذ نمایید. بنابراین اگر به دنبال این هستید که بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ را بشناسید و مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری را تشخیص دهید، این مطلب می تواند شما را به بهترین شکل راهنمای نماید.

 سال ۱۴۰۱  ارزندگی میزان ریسک میزان سرمایه گذاری نقدشوندگی بازار
بازار بورس ایران بالا پایین متوسط بالا
بازار ارزهای دیجیتال بالا بالا متوسط بالا
بازار طلا و سکه متوسط متوسط متوسط بالا
بازار خودرو پایین متوسط پایین پایین
بازار ارز و دلار متوسط بالا پایین بالا
بازار مسکن متوسط پایین بالا پایین
سپرده گذاری در بانک پایین پایین پایین متوسط
صندوق سرمایه گذاری متوسط متوسط پایین متوسط

توضیح پارامترهای جدول فوق؛

  • ارزندگی : ارزندگی بازار ملاکی است که برای سرمایه گذاری در هر زمانی باید در نظر داشته باشید؛ به عنوان مثال بازاری مثل بازار مسکن اگر سال های پررونقی را سپری کرده باشد، در ادامه باید سال های رکود را هم پشت سر بگذارد و نمی تواند همواره به مسیر صعودی خود ادامه دهد، چرا که به صورت مستقیم با سبد خانوار مردم و قدرت خرید آن ها در ارتباط است.
  • میزان ریسک : منظور ما از میزان ریسک در واقع همان چیزی است که در مورد قبلی (ارزندگی) بررسی کردیم؛ در واقع اگر یک بازار ارزندگی و پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری نداشته باشد، میزان ریسک سرمایه گذاری در آن نیز به مراتب بیشتر از بازاری است که در کف بسیار خوبی قرار گرفته و نگاه جامعه و اقتصاد به آن نیز مثبت است.
  • میزان سرمایه گذاری : میزان سرمایه گذاری در واقع همان حجم مالی است که می توانیم با توجه به دو فاکتور قبل در یک بازار تزریق کنیم که باید بر اساس اصول مدیریت سرمایه برنامه ریزی شود و می تواند برای هر شخص با هر میزان سرمایه و سطح ریسک پذیری متفاوت باشد ولی ما سعی کردیم با رعایت اعتدال، جدول مربوط به این قسمت را تکمیل کنیم.
  • نقدشوندگی بازار : هر کدام از بازارهای مالی به نسبت شرایطی که در آن ها حاکم است، یک میزان نقشوندگی دارند؛ به عنوان مثال نقدشندگی بازار مسکن پایین است و این بدین معنی است که شما هر زمان که برای فروش مسکن خود اقدام کنید، احتمالا زمان بسیار زیادی را باید صبر کنید تا مشتری برای ملک شما پیدا شود ولی در مقابل و در بازار طلا و سکه، شما هر زمان که اراده کنید، می توانید طلا یا سکه خود را به طلافروشی ببرید و معادل قیمت آن پول نقد دریافت کنید

۱) بازار بورس ایران

بازار بورس ایران در سال های اخیر کمی پرنوسان ظاهر شده است و با رشد بی سابقه از سال ۹۷ تا اواسط سال ۹۹، خیل عظیمی از سرمایه گذاران تازه وارد و مبتدی را وارد بازار بورس کرد و با سو استفاده دولت از آگاهی اندک سرمایه گذاران، انتشار اخبار غلط و وسوسه کننده، واگذاری سهام عدالت به مردم بدون این که زیرساخت های لازم فراهم باشد و مواردی از این دست، موجبات ریزش بی سابقه ای در بازار بورس تهران را فراهم آورد و نتیجه این موضوع زده شدن بسیاری از سرمایه گذاران مبتدی از این بازار و خارج شدن آن ها با ضرری بسیار زیاد بود!

البته که نباید طمع سرمایه گذاران جدید را هم سرزنش کرد ولی به صورت کلی اتفاقاتی که افتاد، جزو مسیر طبیعی یک بازار مالی به حساب نمی آمد و پس از آن هم بازار سرمایه با یک رکود شدید مواجه شد تا آنجایی که سهام هایی که بنیاد بسیار قوی هم داشتند، تقریبا چیزی معادل ۴۰ الی ۸۰ درصد ریزش قیمتی را تجربه کردند و سهام های کم ارزش هم که به صورت کلی نابود شدند و همچنان خریدار زیادی تمایل به خرید و سرمایه گذاری در آن ها ندارد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


اما تا اینجا هرچه گفتیم در مورد اتفاقاتی بود که در سال های اخیر در بازار بورس شاهد آن بودیم ولی در سال ۱۴۰۱ بازار بورس می تواند پتانسیل های زیادی برای رشد و سوددهی داشته باشد، البته اگر دخالت های مجدد دولت و سهامداران قوی وجود نداشته باشد و بازار بتواند مسیر طبیعی خود را طی کند! در حال حاضر بازار بورس تقریبا از سرمایه گذاران مبتدی خالی شده است و نسبت به سال های اخیر، سرمایه گذاران کمتری همچنان حضور فعال در بورس دارند و همین موضوع را می توان به فال نیک گرفت و به آینده بورس در سال ۱۴۰۱ امیدوار بود.

با توجه به اصلاح عمیق قیمتی سهام های مختلف، نگاه مثبت سرمایه گذاران به بازار بورس در سال ۱۴۰۱، افزایش احتمالی قیمت دلار و همین طور افزایش ارزش و دارایی های شرکت های بورسی، ثبت کف های قیمتی جذاب برای سرمایه گذاران باهوش، فعلا نبود سفته بازان در این بازار و مواردی این چنینی، می توان این طور پیش بینی کرد که بازار بورس اگر دور از شایعات و اخبارهای ضد و نقیض باشد، می تواند سود خوبی را به سهامداران قدیمی و صبور خودش بدهد. در همین راستا توصیه من به شما عزیزان این است که بازار بورس ایران را در سال ۱۴۰۱ به دقت تحت نظر داشته باشید و هر زمانی که شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن در جایگاه خوبی از لحاظ تکنیکالی قرار گرفتند، می توانید برای ورود به بازار اقدام نمایید.

۲) بازار ارزهای دیجیتال

در سال های اخیر افزایش قیمت نجومی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو، بایننس کوین، سولانا و … موجب شده است که سرمایه گذاران بسیاری برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال اقدام کنند. جذابیت های این بازار در دنیا و به ویژه ایران موجب شده است که محدودیت های ناشی از تحریم های بسیار شدید آمریکا علیه ایران هم نتواند مانع محکمی برای سرمایه گذاران حوزه کریپتوکارنسی باشد و این علاقه مندان همچنان در این بازار فعالیت های خوبی انجام می دهند. در سال گذشته صرافی بایننس که الزامی برای احراز هویت تعیین نکرده بود، احراز هویت تمامی کاربران خود را الزامی کرد تا کاربران ایرانی دیگر به سادگی قبل نتوانند از خدمات این سایت معتبر استفاده نمایند.

البته که در حال حاضر صرافی های ایرانی معتبر هم هستند که می توانید از خدمات آن ها در حوزه ارزهای دیجیتالی استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که همچنان و با گذشت سالیان سال از حضور بیت کوین و وجود سرمایه گذاران فعال در کشور، قانون ثابت و دقیقی در مورد فعالیت های دیجیتالی وضع نشده است و از همین جهت بهتر است در استفاده از صرافی های ایرانی کمی محتاط باشید و از آن هایی استفاده کنید که چندین سال است فعالیت دارند و خدمات شایسته تری را در حالت ایمن تری در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

بازار رمزارزها با وجود پتانیسل های بنیادی بسیار زیاد، اواخر سال ۱۴۰۰ با ریزش مواجه شد و از آن جایی که بیت کوین نتوانست سقف قیمتی تاریخی خود را با قدرت به سمت بالا بشکند، این امکان وجود دارد که در سال ۱۴۰۱ شاهد بازاری اصلاحی و یا رنج باشیم تا زمانی که بیت کوین و به صورت کلی خریداران آن بتوانند قدرت را به دست بگیرند و مطمئن باشید که اگر بیت کوین تحرکات قیمتی مثبتی را تجربه کند، آلت کوین ها هم می توانند روند قیمتی خوبی را تجربه کنند و سودهای بسیار خوبی را به سرمایه گذاران خود هدیه دهند ولی در حال حاضر و با در نظر گرفتن بیت کوین نزولی و یا رنج، نمی توان نظر قطعی در مورد بازار ارزهای دیجیتال در سال ۱۴۰۱ داد و باید منتظر ماند و دید این بازار چه واکنشی را از خود نشان خواهد داد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


دلیل این که نمی توان پیش بینی مشخصی از این بازار ارائه داد اینجاست که معمولا بیت کوین و کل بازار کریپتوکارنسی، رفتاری خلاف جهت افکار عمومی از خود نشان می دهد و در طول سالیان اخیر، ثابت کرده است که خیلی نمی توان روی پیش بینی هایی که برای آن متصور هستیم، حساب باز کرد و معمولا معادلات را برهم زده است. اما چیزی که وجود دارد این است که دو نوع تفکر در مورد بازار رمزارزها و به خصوص روند قیمتی بیت کوین به عنوان پادشاه بازار وجود دارد؛ عده ای بر این باورند که بیت کوین همچنان در روند صعودی بلندمدت خود قرار دارد و هر اصلاحی می تواند فرصت مناسب برای خرید در کف قیمتی به حساب آید و بیت کوین در آینده یک افزایش قیمت شدید را تجربه خواهد کرد و می تواند رقم های ۸۰ هزار دلار و حتی ۱۵۰ هزار دلار را هم در سال ۱۴۰۱ به خود ببیند!

از آن طرف عده ای دیگر بر این باورند که بیت کوین از روند صعودی بلندمدت خود خارج شده است و حداقل در سال ۱۴۰۱ نمی توان صعود پرقدرتی را برای بیتکوین و دیگر ارزها متصور بود و باید دید که تا کی قدرت فروشندگان از خریداران بیشتر خواهد بود. این گروه از افراد بر این باورند که قیمت بیت کوین همچنان هم می توان کاهش را تجربه کند و به قیمت های پایین تری هم برسد. به عنوان مثال سطوحی مانند ۳۰ هزار دلار از نظر این گروه از افراد دور از انتظار نیست و بیت کوین می تواند در این قیمت ها معامله شود و باید دید از آن جا قدرت کافی برای صعود و شکست سطوح مقاومتی پیش روی خود را خواهد داشت و یا همچنان در روند نزولی یا رنج قرار خواهد گرفت.

۳) بازار طلا و سکه

بازار طلا و سکه اما در سال های اخیر و به خصوص سال گذشته، رفتاری خنثی را از خود نشان داد و در بیشتر مواقع بین سطوح حمایتی و مقاومتی مهم خود در نوسان بود. اما در سال ۱۴۰۱ می توان برای سکه و طلا افزایش قیمت را متصور بود. این که مقدار این افزایش قیمت تا چه اندازه ای باشد، به رفتار قیمتی دلار وابسته است و باید دید دلار و به صورت کلی ارزهای خارجی تا چه اندازه می توانند در سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت داشته باشند و بازارهای دیگر نیز به همان اندازه می توانند گران شوند و این موضوع کاهش قدرت خرید مردم و تورم بیشتر را به همراه خواهد داشت که برای هیچ کس جز افرادی خاص خوشایند نخواهد بود!

البته این موضوع که خرید سکه برای سرمایه گذاری بهتر است یا طلا هم موضوع جالب توجهی است که باید توضیح کوتاهی در مورد آن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم؛ به صورت کلی خرید و سرمایه گذاری در سکه مناسب تر است، چرا که برای خرید سکه شما اجرت ساخت پرداخت نخواهید کرد و این موضوع می تواند حاشیه سود شما را افزایش دهد و موجب شود که در یک بازه زمانی خاص، با خرید سکه سود بیشتری نسبت به طلا کسب کنید.

البته اگر قصد استفاده زینتی از طلا را دارید و نیم نگاهی هم به افزایش قیمت طلا در سال ۱۴۰۱ دارید، خب مطمئنا طلا می تواند گزینه مناسب تری برای سرمایه گذاری به حساب آید ولی اگر قصدتان از حضور در بازار طلا و سکه، تنها سرمایه گذاری و پس انداز است، سکه به مراتب سود بیشتری برایتان به همراه خواهد آورد. البته که طلای آب شده هم می تواند گزینه مناسبی باشد، ولی دیگر از آن نمی توانید برای هدیه دادن و موارد دیگر استفاده کنید و ریسک خرید طلای آب شده اصل هم وجود دارد که باید با آن دست و پنجه نرم کنید!

در زمان خرید سکه باید به حباب سکه هم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع سکه برای سرمایه گذاری را تشخیص دهید. به صورت کلی سکه های گرمی و ربع سکه به دلیل این که قدرت خرید بیشتری برای آن ها وجود دارد، معمولا بیشتر مورد معامله قرار می گیرند و از آن جایی که این دو مورد استفاده های هدیه ای هم دارند، همواره تقاضا برای آن ها بیشتر است و همین موضوع موجب می شود تا حباب آن ها نیز بیشتر باشد. بنابراین زمانی که احساس کردید حباب سکه های گرمی و ربع سکه پایین است و آینده خوبی هم برای اونس جهانی طلا و دلار پیش بینی می کنید، مطمئنا سرمایه گذاری و خرید سکه یا طلا می تواند جزو گزینه های بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ باشد.

۴) بازار خودرو

همان طور که میدانید بازار خودرو به پیروی از بازار ارز و دلار تحرکات قیمتی را تجربه می کند، بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت اگر برای بازار ارز و به خصوص دلار در سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت را متصور هستید، مطمئنا بازار خودرو نیز از این افزایش قیمت های بی تاثیر نخواهد بود و خودرو های خارجی و ایرانی به نسبت قیمت خود می توانند افزایش قیمت را تجربه کنند.

البته که نباید دستکاری های قیمتی دولت و بازار انحصاری خودرو را نیز در این افزایش قیمت ها و تحرکات قیمتی دست کم گرفت! به صورت کلی و در کل دنیا، خودرو به عنوان یک وسیله مصرفی به حساب می آید که به دلایل مختلفی هزینه های آن بیشتر از درآمد و افزایش قیمت آن است! برای مثال در سایر کشورها یک ماشین را به چشم افزایش هزینه نگاه می کنند و نه عامل سودآوری! در واقع یک ماشین هزینه هایی مثل هزینه بیمه، هزینه بنزین، هزینه اصطهلاک، هزینه های جانبی تعویض روغن و تامین قطعات یدکی مورد نیاز و همین طور هزینه سرویس های دوره های خودرو می تواد جزو هزینه هایی باشد که خریداران خودرو همواره در زمان خرید خودرو در نظر می گیرند.

بهترین بازار در سال 1401

البته موضوعات زیست محیطی و آلایندگی هم عاملی است که ما در کشورمان به صورت کلی فراموش کرده ایم ولی در سایر کشورهای پیشرفته این موضوع هم برای خرید خودرو مورد توجه قرار می گیرد! اما در کشور ما و به خصوص به دلیل دو نرخی کردن قیمت خودرو ها از طرف دو غول خودروسازی ایران؛ سایپا و ایران خودرو، موجب شده است که همواره مردم و دلالان این بازار، نگاه تورمی به این بازار در ظاهر مصرفی داشته باشند و همواره انتظار تورمی در این بازار به چشم بخورد.

می توان گفت تا زمانی که این انتظار تورمی بین مردم و فعالان بازار خودرو وجود داشته باشد، بازار خودرو کاهش قیمت عمیقی را تجربه نخواهد کرد، مگر این که در مذاکرات سیاسی فرجی شود و با کاهش قیمت دلار و افزایش ارزش ریال، بتوانیم شاهد کاهش قیمت خودروهای خارجی و داخلی باشیم ولی به نظر شما هیچ وقت این اتفاق خواهد افتاد!؟!

۵) بازار ارز و دلار

و اما بازار بی رحم و سفته باز محور دلار!! بازار دلار همان طور که دیگر همه می دانند، همواره شاهد جهت گیری از مسائل سیاسی بوده است و خواهد بود و تا زمانی که شاهد این اتفاق باشیم، نمی توان فرجام خوبی برای ارزهای خارجی متصور بود. اگر یادتان باشد یک زمانی می گفتند که روزی می رسد که دلار ۱۰ هزار تومان شود و آن زمان همه می خندیند و می گفتند زندگی با این قیمت دلار امکان پذیر نخواهد بود ولی همواره شاهد سیاست های جالبی از دولت بوده ایم که این افزایش قیمت ها به خوبی بین مورد پذیرش شود!!

در حال حاضر اما در مورد روند قیمتی بازار پیش بینی های خیلی جالبی وجود ندارد و ما هم از این که اهداف قیمتی دلار را بخواهیم اینجا بگوییم، خجالت می کشیم و این کار را نخواهیم کرد اما به صورت کلی در نظر داشته باشید که روند قیمتی دلار در سال ۱۴۰۱ متاسفانه مثبت است و باید دید که دلار تا چه قیمت هایی می تواند خودش را برساند و چه سقف های قیمتی تاریخی را می تواند در کشورمان به ثبت برساند!

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینجاست که شما باید سعی کنید به عنوان یک فرد، سرمایه گذار، پدر یک خانواده و … ارزش سرمایه خود را در برابر دلار حفظ کنید و کاری کنید که کمترین آسیب از افزایش قیمت دلار به شما وارد شود و این نیازمند این است که سرمایه ای در اختیار داشته باشید و اگر سرمایه ای در اختیار ندارید، افزایش قیمت دلار می تواند قدرت خریدتان را تا حدود زیادی کاهش دهد و این موضوع را در سال ۱۴۰۱ باید مد نظر قرار دهید!

۶) بازار مسکن

بازار مسکن اما در سال های اخیر کمی کم فروغ تر از سایر رقبای خود عمل کرده است و بعد از افزایش قیمت شدید مسکن در سال ۹۷ و به دنبال آن افزایش قیمت های سال های ۹۸ و ۹۹، مطمئنا بازار مسکن را می توان جزو بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ دانست. بازار مسکن به همه نشان داده است که قصد ریزش و کاهش قیمت را تحت هیچ شرایط و در هیچ دوره رکودی ندارد! اگر کاهش قیمتی هم باشد، مقطعی و بسیار کم است ولی در عوض افزایش قیمت ها ماندگار و پیوسته است!

مسکن به دلیل چسبندگی قیمت، کاهش قیمت و اصلاح قیمتی را تجربه نخواهد کرد این موضوع بدین معناست که سرمایه گذاری در بازار مسکن، در ۹۹ درصد مواقع با سود همراه است، البته این که بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در ایران را بشناسید نیز ریسک سرمایه گذاری شما را کاهش خواهد داد و سوددهی شما را نیز بیشتر خواهد کرد.

البته که شاید بازار مسکن جزو بازارهایی باشد که مقیاس پذیری بسیار کمی دارد و هر سرمایه گذاری نتواند برای خرید و سرمایه گذاری در بازار آن اقدام کند، ولی در حال حاضر و با رونق گرفتن مسکن مهر و بازار ساختمان هایی که در شهرهای حومه تهران ساخته شده اند، با سرمایه هایی که در تهران نمی توانید از آن برای خرید مسکن استفاده کنید، می توانید در مسکن های حومه شهر استفاده نمایید. البته که خدمات رفاهی، درمانی، سرگمی، آموزشی، ورزشی و … در آنجا با شهر تهران قابل مقایسه نیست ولی همچنان در این که ملک و املاک در حومه شهر تهران برای سرمایه گذاری مناسب است، ایرانی وارد نمی کند.

به عنوان مثال شهرهای پردیس، پرند، هشتگرد، دماوند، بومهن، ورامین، شهریار، آبسرد و … گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری به حساب می آیند ولی برای زندگی قطعا کیفیت زندگی در تهران بسیار بالاتر از آنهاست. به صورت کلی اگر قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن را دارید، تهران بهترین گزینه است ولی اگر دارایی هایتان برای سرمایه گذاری در املاک تهران کافی نیست، شهر پردیس می تواند بهترین گزینه ممکن برای شما باشد.

شهر پردیس با توجه به تزریق سرمایه بسیار کلان و همین طور روی آوردن خانوارها برای زندگی و به دلیل نزدیک تر بودن به تهران، گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری با سرمایه کم به حساب می آید و با توجه به این که این رشد و سودآوری همچنان ادامه دار است و همچنان پتانسیل رشد برای آن به اتمام نرسیده است، به چشم سرمایه گذاری بلندمدت هم می توان به آن نگاه کرد. اگر دوست دارید در مورد سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس اطلاع بیشتری کسب کنید، این مطلب به زبان ساده شما را راهنمایی کرده است.

۷) سپرده گذاری در بانک

سرمایه گذاری در بانک و سپرده های بانکی شاید بدترین نوع سرمایه گذاری در سال های تورمی به حساب آید، چرا که در این سال ها، افزایش قیمت دلار و همچنین بازارهای دیگر و همین طور اجناس مختلف، موجب می شود تا دارایی که شما در اختیار بانک قرار داده اید، ارزش خود را از دست بدهد و به عنوان مثال اگر شما روزی با ۱ میلیارد تومان می توانستید، خودرویی را خریداری کنید، با کاهش ازرش سرمایه شما، همان خودرو را می توانید با ۱٫۳ میلیارد خریداری کنید و این ۳۰۰ میلیون تومان همان تورمی است که ایجاد می شود تا شما سرمایه خود را از دست بدهید و افرادی که سرمایه بیشتری دارند، روز به روز به دارایی هایشان افزوده شود!

سود ۷ الی ۱۸ درصدی بانک ها شاید چندین سال پیش جذاب بود؛ زمانی که از بانک وام ۴ درصد سود می گرفتیم و در بانک با ۲۰ درصد سود سپرده می کردیم و بدون این که کاری انجام دهیم، ۱۶ درصد سود ماهانه برایمان به دست می آمد و دردسری را هم متحمل نمی شدیم و ریسکی را نیز نمی پذیرفتیم! ولی در حال حاضر سپرده گذاری در بانک به جز در مواردی خاص، برای شما سودی به همراه نخواهد داشت و اتفاقا ارزش دارایی و قدرت خرید شما را نیز کاهش خواهد داد.

لذا اگر اصلا ریسک پذیر نیستید و سرمایه گذاری در بازارهای مالی مثل بورس، رمزارزها و حتی طلا و سکه شما را مضطرب می کند و باعث می شود آرامش خود را از دست دهید و از طرفی دیگر با یک سود مشخص ماهیانه برای ادامه زندگی و فعالیت های کاری خود نیاز دارید، شاید این که بخشی از سرمایه خود را به عنوان سپرده سرمایه گذاری کنید، منطقی به حساب آید ولی در غیر این صورت، به هیچ عنوان بین گزینه های سرمایه گذاری خود در سال ۱۴۰۱، نام بانک و سپرده های مختلف بانکی را قرار ندهید و در نظر داشته باشید که سپرده گذاری در بانک به هیچ وجه جزو بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ نیست!

۸) استفاده از صندوق های سرمایه گذاری

خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از سرمایه گذاری هایی است که می تواند در عین این که ریسک خیلی زیادی برای ما به همراه ندارد، سود قابل قبولی برای ما به همراه داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که صندوق های سرمایه گذاری انواع گوناگونی دارند و با توجه به میزان سرمایه و سطح ریسک پذیری خود می توانید، بهترین صندوق سرمایه گذاری مورد نظر خود را انتخاب و برای سرمایه گذاری در آن اقدام کنید.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ، صندوق سرمایه گذاری سهامی و صندوق سرمایه گذاری مختلف سه نمونه از مهم ترین انواع صندوق های سرمایه گذاری در ایران محسوب می شوند و می توانند سود خوبی را در سال ۱۴۰۱ محقق کنند. اگر دوست دارید بدانید بهترین صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت ایران در حال حاضر کدام است و یا اصلا صندوق سرمایه گذاری چیست این مطالب می توانند شما عزیزان را به صورت رایگان راهنمایی کنند.


همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری را معرفی کردیم تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ را شناسایی نمایید.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ورود به بازار ارزهای دیجیتال چگونه است ، توصیه می کنم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

به نظر شما سود ده ترین بازار مالی در سال ۱۴۰۱ کدام بازار است و چرا؟

برای دوستانتان بفرستید: