برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سرمایه گذاری برای کودکان چیست؟

چگونه برای فرزندم سرمایه گذاری کنم و بهترین پس انداز برای کودکان کدام است؟ این دسته از سوالات را بیشتر والدین در بازه های زمانی مختلف از خود می پرسند و دغدغه این رو دارند که بهترین سرمایه گذاری برای کودکان خود را یاد بگیرند. در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی بسیار نابسامان است و تورم بسیار شدیدی را شاهد هستیم، آینده فرزندانمان در ایران واقعا مبهم است! لذا والدین تا آن جایی که از دستشان بر می آید و توانایی دارند باید بهترین سرمایه گذاری برای کودکان داشته باشند تا در سنین نوجوانی و جوانی، منبع مالی دلگرم کننده ای برای آن ها باشد و بتوانند از این سرمایه گذاری بلندمدتی که انجام داده اند، استفاده کنند. سپرده گذاری برای کودکان و همچنین خرید سهام برای کودکان از آن دسته از سرمایه گذاری هایی است که در آینده می تواند کمک کننده باشد، ولی اگر می خواهید بهترین سرمایه گذاری برای کودکان در حال حاضر را یاد بگیرید، این مطلب را حتما تا انتها و دقیق مطالعه کنید، چرا که آینده فرزند یا فرزندانتان واقع ارزش مطالعه یک مقاله مختصر و ساده را دارد.

بهترین سرمایه گذاری برای کودکان

در راستای آینده مالی روشن تر برای فرزندان، خانواده ها می توانند با اختصاص دادن مبلغی در ماه و انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری، آینده فرزندان خود را تضمین نمایند و دیگر نگران آینده مالی آن ها نباشند. روش های گوناگونی برای سرمایه گذاری کودکان وجود دارد، ولی شما باید بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان را انتخاب کنید تا هم در بلند مدت بازدهی خیلی خوبی داشته باشد هم با توجه به تورم موجود در جامعه ارزش پولتان کم نشود.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


با توجه به تورم واقعی و نه اعلامی موجود در جامعه، دیگر خانواده ها قادر نیستند مثل گذشته پول های خود را برای آینده فرزندانشان در قلک یا حساب های بانکی آنها پس انداز کنند، با این کار فقط روز به روز ارزش پول آن ها کاهش پیدا می کند، ولی بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان کدام است؟ کدام روش سرمایه گذاری را برای آینده فرزندانمان انتخاب کنیم که در بلند مدت پولمان چندین برابر شود و آینده فرزندانمان با آن تامین شود؟ در این مطلب ۵ مورد از بهترین سرمایه گذاری های بلندمدت برای فرزندانتان را ذکر کرده ایم که قطعا دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

۱) خرید طلا و سکه

خرید طلا و نگهداری آن همواره می تواند یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری کودکان باشد، به خاطر این که با دید بلند مدت بر روی طلا سرمایه گذاری می کنید، مطمئنا یکی از امن ترین و پرسود ترین راه های سرمایه گذاری برای آینده کودکان شما خواهد بود، چرا که قرار است طلا را با دید سرمایه گذاری خریداری کنید به اجرت ساخت و مالیات و … طلا هم توجه داشته باشید تا بخش زیادی از پولتان صرف هزینه های اضافی نشود. به علت وجود این گونه مشکلات برای خرید طلا خیلی از افراد سرمایه گذاری در سکه را نسبت به طلا روش مناسب تری برای سرمایه گذاری می دانند. لذا بدون شک خرید سکه های طلا، طلای آب شده و حتی زیورآلات می تواند بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان به حساب آید که ریسک بسیار محدود و بازدهی فوق العاده ای به همراه دارد.

۲) خرید ارزهای دیجیتالی برای آینده کودکان

خرید بیت کوین یا آلت کوین ها همگی می تواند سرمایه گذاری بسیار سوددهی برای آینده فرزندانمان باشد. شاید از این که یکی از گزینه های سرمایه گذاری برای کودکان این سایت در مورد خرید ارز دیجیتال است تعجب کرده باشید، چرا که شاید آینده دقیق و واضحی برای رمزارزها وجود ندارد، ولی دلیل این که در این لیست دوست داشتیم که این مورد را هم قرار دهیم این است که ارزهای دیجیتالی در آینده قصد دارند نظام مالی و پولی دنیا را متحول کنند و در طول ۱۰ سال اخیر همواره سوددهی بسیار بالایی داشتند. بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین، ریپل و … هر کدام از رمزارزهایی هستند که می توانند در آینده نزدیک و دور افزایش قیمت های بسیار حجومی را تجربه کنند، پس اگر در پرتفوی سرمایه گذاری شما برای فرزندتان قرار گیرند، قطعا سودآوری بسیار بالایی خواهند داشت.


حتما بخوانید : آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال | کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟


نکته دوم این است که همان طور که می دانید ارزهای دیجیتالی هم از افزایش قیمت خود رمزارز و هم از افزایش قیمت دلار در ایران می تواند به سرمایه گذاران ایرانی سود بدهد و همین امر می تواند جذابی سرمایه گذاری در آن را چندین برابر کند. البته این را باید در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتال با توجه به این که در دنیای غیر متمرکز معامله می شوند و هنوز بستر مطمئن و امنی برای آن در ایران به وجود نیامده است، امکان هک شدن و کلاهبرداری را در طول زمان دارد، اما این نباید باعث شود که از سرمایه گذاری در این حوزه اجتناب کنید، بلکه تنها قصدمان این است که بگوییم، باید در این نوع سرمایه گذاری حواسمان را به امنیت کیف پول دیجیتالی مان باشد و سعی کنیم از کیف پول سخت افزاری برای سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کنیم و در این صورت می توان از این سرمایه گذاری، به عنوان یک سرمایه گذاری پرسود و کم ریسک برای آینده کودکان نام برد.

۳) خرید سهام برای کودکان

سرمایه گذاری در بورس بهترین در واقع همان سرمایه گذاری بلند مدت برای فرزندان است. خانواده هایی که با سرمایه گذاری در بورس آشنایی دارند، می توانند در ابتدا اقدام به دریافت کد بورسی آفلاین برای فرزندان خود و خرید سهم های بنیادی در بازار کنند تا در بلندمدت سود خیلی خوبی کسب کنند ( نحوه دریافت کد بورسی برای کودکان را می توانید در این مطلب آموزش ببینید). خانواده ها با خرید و فروش در بورس آشنایی ندارند می توانند با دریافت کدبورسی برای فرزندان خود اقدام به خرید عرضه اولیه در بورس برای کودکان خود کنند.

به منظور دریافت کد بورسی آفلاین، سرپرست افراد زیر ۱۸ سال که محدودیت سنی هم ندارد از نوزاد چندماهه تا نوجوان ها باید برای ارائه مدارک هویتی به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با همان کارگزاری مراجعه کنند. چنانچه به فکر سرمایه گذاری در بورس برای فرزندان خود هستید ولی شرایط سرمایه گذاری در بورس مانند زمان و اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید میتوانید از طریق صندوق های سرمایه گذاری و یا شرکت های سبدگردان اقدام نمایید.

چگونه برای فرزندم سرمایه گذاری کنم

برای دریافت کد معاملاتی در بازار سرمایه باید به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir مراجعه کرده و پس از انجام مراحل لازم کدرهگیری سجام برای شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت کدرهگیری، سرپرست قانونی کودک باید با در دست داشتن مدارک لازم (شناسنامه و کارت ملی کودک، کپی تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی او، شماره حساب بانکی به نام فرزند) به یکی از کارگزاری‌های معتبر مراجعه کند. بعد از بررسی مدارک، ثبت نام اولیه در کارگزاری به نام کودک انجام می ‌شود. این را در نظر داشته باشید که معامله کودکان در بورس تنها به صورت آفلاین امکان ‌پذیر است؛ به این صورت که سفارشات خرید و فروش بعد از ثبت در سامانه معاملاتی آفلاین، با ۱۵ دقیقه تأخیر فرستاده خواهد شد. دریافت کد بورسی آنلاین برای کودکان زیر ۱۸ سال نیاز به امضای برگه گواهی یا تعهدنامه سرپرست یا قیم دارد.

۴) بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری برای کودکان

سرمایه گذاری در بیمه عمر بازدهی موارد دیگری که به عنوان بهترین سرمایه گذاری کودک عنوان شد را نخواهد داشت ولی همچنان یکی از روش های خوب سرمایه گذاری برای کودکان و فرزندان شما محسوب می شود. برای سرمایه گذاری در بیمه عمر شما عزیزان قادرید با پرداخت مبالغی کم، در هر ماه یا در هر سال برای فرزندان خود در آینده سرمایه ای بزرگ ایجاد کنید. شرکت بیمه با پول پرداختی شما در فعالیت های اقتصادی سودآور، شرکت می کند و سود و منافعی که شرکت بیمه از این سرمایه گذاری ها کسب می کند را به صندوق های اندوخته شما در بیمه عمر و سرمایه گذاری واریز می نماید و این روال موجب چندین برابر شدن پولی که شما به بیمه پرداخت کرده اید در بلندمدت خواهد شد. اگر شما بتوانید مقداری از درآمد خود را پس انداز کنید، مطمئنا در بلندمدت مبلغ قابل توجهی می شود که می توان به عنوان یک سرمایه گذاری از آن استفاده نمود.


حتما بخوانید : چگونه پول پس انداز کنیم – ۱۰ راهکار تضمینی


ولی چرا سرمایه گذاری؟ در حقیقت این سرمایه گذاری است که می تواند شما را در بلند مدت به خواسته هایتان برساند. حفظ قدرت خرید در برابر تورم، ارتقای کیفیت زندگی، تامین بازنشستگی و … همه با سرمایه گذاری امکان پذیر است. داشتن بیمه عمر در صورت فوت و یا پیش آمد مخارج غیر پیش بینی درمانی می تواند فورا شما را نجات دهد. هیچ چیز قابل پیش بینی نیست چنانچه برایتان ممکن است حتما برای بیمه اقدام نمایید تا در آینده برای خود و خانواده تان آسودگی خیال فراهم کنید.

سرمایه گذاری در بیمه عمر بازدهی دو مورد بالا را نخواهد داشت اما همچنان یکی از روش های خوب سرمایه گذاری بدون ریسک وبدون نیاز به سرمایه اولیه و یکجا، برای کودکان و فرزندان شما محسوب می شود. شما می توانید از سرمایه گرد آمده در پایان مدت قرارداد، برای تامین هزینه تحصیل و مخارج دانشگاه، تامین مخارج ازدواج و جهیزیه فرزندان، تامین سرمایه اولیه برای شروع یک کسب و کار جدید و مواردی اینچنینی استفاده نمایید.

۵) بهترین سپرده گذاری برای کودکان

این سپرده به آن سود تعلق می گیرد، به خاطر این که فرد از آن برداشت و واریز دارد به حداقل موجودی که در آن هست سود به صورت روزانه تعلق داده می شود. یک مثال برای روشن تر شدن پرداخت سود این نوع حساب، راهگشا است. اگر شما در اول همین ماه ۲۰۰ هزار توامان در حساب سپرده کوتاه مدت خود داشته اید، ۱۰۰ هزار تومان در اواسط ماه به آن واریز کرده و به هر دلیلی در آخر ماه ۱۵۰ هزار تومان را برداشت کرده اید به شما سود روی همان ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می شود و برداشت و واریز شامل سودی نمی شود.


حتما بخوانید : آموزش مهارت های مالی به کودکان – هرآنچه باید بدانید


با توجه به مدت قرارداد به این نوع حساب نیز سود تعلق می ‌گیرد، البته شخص نمی ‌تواند از حساب برداشت کند در غیر این‌ صورت مشمول سود کوتاه‌ مدت می ‌شود. بیشتر بانک ‌ها برای این نوع حساب ‌ها دفترچه صادر نمی ‌کنند و صرفا یک گواهی به فرد می ‌دهند. شما زمانی که در حساب سپرده مدتی مشخص می کنید، دیگر نمی توانید به اصل پول مبلغی اضافه، کم کنید یا انتقال دهید. شرایط انصراف برای بستن زود هنگام یا برداشت نصف پول را دارید، ولی این را هم باید مد نظر داشت که برخی بانک ها بهای آن را از شما خواهند گرفت و سودی که با شما قراداد کرده را نصف می کنند یا ماهی که پول را بر می دارید شامل سود نمی دانند.

نکات مهم درباره بهترین سرمایه گذاری برای آینده کودکان

  1. سعی کنید آموزش را با سرگرمی همراه کنید تا برای کودک خسته کننده نباشد.
  2. یکی از توصیه های کاربردی در موضوع کودک و سرمایه گذاری این است که به کودک خود آموزش دهید به ازای هر سنی که دارد و به ازای هر سال، هفته ای مثلا ۵۰ هزار تومان به او بدهید. به عنوان مثال اگر کودک ۲ ساله دارید، هفته ای ۱۰۰ هزار تومان به او بدهید. اما برخی کارشناسان توصیه می کنند نیمی از این مبلغ را به کودک بدهید، ولی این بستگی به پدر و مادر هم دارد و هر مبلغی که پدر و مادر راحت تر هستند مناسب تر است.
  3. یکی از کتاب های آموزشی مناسب در موضوع کودک و سرمایه گذاری، کتاب “پول مامان و سه بچه خوک” اثر لری مکی به شمار می رود. لری مکی در کتاب خود توصیه می کند وقتی که اولین پول توجیبی را به فرزند خود می دهید، به او یاد بدهید ۱۰ درصد آن را پس انداز، ۱۰ درصد را سرمایه گذاری، ۱۰ درصد برای خیریه و ۷۰ درصد را خرج کند.
  4. در نهات، توصیه می شوید خودتان در مورد مسائل مالی آموزش ببینید و این دانش را با زبانی کودکانه با فرزند خود به اشتراک گذارید.

خلاصه مطلب و کلام پایانی

خانواده ها می توانند با اختصاص دادن مبلغی در ماه برای آینده کودکان خود و انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری آینده فرزندان خود را تضمین کنند و دیگر نگران آینده آن ها نباشند. روش های گوناگونی برای سرمایه گذاری کودکان وجود دارد ولی شما باید بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان را انتخاب کنید تا هم در بلند مدت بازدهی خیلی خوبی داشته باشد هم با توجه به تورم موجود در جامعه ارزش پولتان کم نشود، هم با حداقل ریسک پذیری همراه باشد تا در شرایط بحرانی و غیر قابل کنترل و غیر قابل پیش بینی بتواند امنیت خاطر برای خانواده ها ایجاد کند. زمانی که برای پس انداز کردن به مشکل برخوردید، مایوس نشوید و به مقدار پولتان برای شروع پس انداز توجه نکنید چون با همین پول کم در مدت طولانی می توانید پس اندازتان را افزایش دهید و به استقلال مالی برسید و به هدف تان نزدیک تر شوید. پس به عنوان خلاصه مطلب می توان گفت که؛

  • افتتاح حساب بانکی پس انداز : پدر و مادر ها می توانند با افتتاح حساب بانکی برای کودکان و واریز مستمر پول به آن حساب، سرمایه گذاری خوبی برای کودکان خود داشته باشند و حتی می توانند از پول هایی که فرزندشان در طول کودکی هدیه و یا عیدی می گیرد این کار را انجام دهند.
  • سرمایه گذاری در بیمه عمر : یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری برای آینده کودکان، سرمایه گذاری در بیمه عمر است که شرکت های گوناگون بیمه این کار را انجام می دهند و به این صورت است که ماهیانه مبلغ مشخصی را برای شرکت مربوطه واریز می کنند.
  • سرمایه گذاری در بورس : برخی از خانواده ها می توانند با درست کردن حساب کاربری در سازمان بورس و آموزش آن به کودکان برای آن ها سرمایه گذاری کنند که این کار البته با ریسک و سود بسیار بالاتری نسبت به دیگر گزینه ها همراه است.
  • خرید طلا و زیور آلات : امن ترین و پرسود ترین راه برای سرمایه گذاری برای آینده کودکان، خرید طلا و نگهداری آن است که باعث می شود در طولانی مدت سود فراوانی را حاصل نماید.

امیدوارم پاسخ سوال چگونه برای کودکان سرمایه گذاری کنیم را به صورت کامل متوجه شده باشید.

تا به حال شده به سرمایه گذاری برای کودک خود فکر کنید؟ از نظر شما بهترین سرمایه گذاری برای کودکان چیست؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: