برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین روش نوسان گیری طلا برای ایرانیان

تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین روش نوسان گیری طلا چیست و چگونه در بازار طلا نوسان گیری کنیم و یا حتی این که نوسان گیری در بازار طلا می تواند سودده باشد یا این که اجرت ساخت و مالیات در این بازار امکان نوسان گیری از بازار طلا را سخت تر کرده است؟ اگر در نوسان گیری بازار طلا با تجربه باشید و بدانید که بهترین روش نوسان گیری طلا چیست، مطمئنا می توانید سود خوبی از نوسانات این بازار قدیمی و همیشه جذاب به دست آورید. برای این که یاد بگیرید نوسان گیری از طلا چیست و چطور می توانید از نوسانات طلا سود کسب کنید و یا این که زمان مناسب برای این کار دقیقا چه زمانی است، ما در این مطلب بهترین روش نوسان گیری طلا برای شما را تهیه کرده ایم و مطمئنیم که در انتها کلی مطلب جدید و نکات خوب برای سرمایه گذاری و ترید در بازار طلا یاد خواهید گرفت، پس تا انتها همراه ما بمانید.

بهترین روش نوسان گیری طلا

همان طور که می دانید، نوسان گیری یکی از انواع ترفند های معاملاتی در بازارهای طلا، بورس و … به حساب می آید. سرمایه گذاران و معامله گران با هدف کسب سود در مدت زمان کوتاه برای ورود به این گونه معاملات اقدام می کنند. تغییرات قیمت در کوتاه مدت، عاملی است که موجب می شود افراد نوسان گیری را در دستور کار خود قرار دهند.

در واقع این افراد به دنبال به دست آوردن سود از نوسانات قیمت در بازه های زمانی گوناگون هستند، اما باید در نظر داشت که نوسان گیری به دلیل ریسک بالا و احتمال خطای نوسان گیر سود کمی به همراه دارد. به صورت کلی نوسان گیران دو گروه اند؛ گروه اول را افرادی تشکیل می دهند که که به صورت خرد خرید می کنند و گروه دوم افرادی هستند که زمانی که بازار روند صعودی به خود بگیرد، برای انجام نوسان گیری به بازار ورود می کنند.

حتما بخوانید : همه چیز درباره طلای آب شده + کارمزد کم و سود بالا


افراد گروه نخست با خریدشان موج صعودی را شروع می کنند و این امر موجب می شود که گروه دوم نیز برای ورود به بازار اقدام کنند. فکر کنم دیگر همه بدانند که تقاضا و بازار رابطه مستقیمی با یک دیگر دارند، از همین روی چنانچه افراد گروه اول از بازار خارج شوند، موجب خواهد شد که بازار روند نزولی به خود بگیرد و افراد گروه دوم متضرر شوند. قیمت طلا روزانه در نوسان است و با فراز و فرودهای بازار حرکت می کند.

جالب است بدانید که حرفه ای ها از چندین اندیکاتور تکنیکال، فاندامنتال و حسی برای تعیین روند آتی این فلز زرد بهره می گیرند. طلا هم به عنوان کالا و هم ارز محسوب می شود و ما قصد داریم ترفندهای معاملاتی این فلز گرانبها را د راین مطلب به شما عزیزان آموزش دهیم و به شما یاد دهیم که یک تریدر موفق طلا، چگونه رفتار می کند، پس ادامه مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید؛

ابزارهای اصلی برای نوسان گیری در بازار طلا

شرایط بازار : شرایط بازار در روند قیمت اثرات مستقیمی دارد. نوسان گیران می بایست در زمان تحلیل توجه کافی به بازار داشته باشند. بازار داخلی همیشه از نرخ‌ ها در بازار جهانی تاثیر می گیرد و مطابق نرخ‌ های جهانی تعیین قیمت می شود پس باید آن را مد نظر خود قرار دهید.

تحلیل تکنیکال : در نوسان گیری طلا نمودار های قیمت بسیار حائز اهمیت هستند و افراد با استفاده از تحلیل آن ها روند صعودی و نزولی قیمت را تعیین می کنند. البته باید در نظر داشت که تمامی افراد قادر نیستند که این تحلیل را انجام دهند و این کار به دانش تخصصی نیاز دارد.

دانش و تجربه : می توان این طور گفت که نوسان گیری برای هر سرمایه گذاری مناسب نمی باشد، چرا که نیازمند دانش و مهارت است تا افراد ضررهایی را در این بین تجربه نکنند. البته باید در نظر داشت که افراد بدون هیچ دانش و مهارتی قادر نیستند برای نوسان گیری اقدام کنند. لذا تحلیل تکنیکال یکی از ابزار های حائز اهمیت در نوسان گیری تمامی بازارهای مالی به حساب می آید و افراد باید این مهارت را داشته باشند تا در این نوع معاملات دچار ضرر نشوند.

زمان مناسب نوسان گیری بازار طلا

اگر برای بازار ۳ حالت نزولی، خنثی و صعودی در نظر بگیریم؛ نوسان گیران طلا می دانند که بهترین زمان برای خرید زمانی است که بازار در شرایط نزولی قرار دارد، به ویژه زمانی که بازار به کف قیمت رسیده است و در طی چند روز بعد روند صعودی دوباره ای را از سر می گیرد.

حتما بخوانید : بیت کوین یا طلا برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟


با استفاده از همین فرمول می توان گفت که بهترین زمان برای فروش زمانی است که قیمت به سقف خود رسیده است و طی چند روز بعد روندی نزولی کم کم پدیدار خواهد شد. در واقع نوسان گیران با تحلیل نمودارها کف و سقف قیمت را تعیین می کنند و سپس برای نوسان گیری اقدام می کنند و سود خود را از مابه تفاوت قیمت فروش از قیمت خرید کسب می کنند و وارد معامله بعدی خواهند شد.

نکات مهم برای نوسان گیری از بازار طلا

کسانی که اخیرا قصد نوسان گیری در بازار طلا را کرده اند، معمولا سرمایه خود را مدیریت نمی کنند. لذا گاهی اوقات نیز معاملات را بدون فکر و از روی احساس پیش می برند و هیچ تمرکزی بر روی معامله خود ندارند! باید در نظر داشته باشید که این موارد موجب خواهد شد که افراد به سود مطلوب نمی رسند و بعضا متضرر هم شوند.

هر یک از معامله گران و سرمایه گذاران روش های گوناگونی را برای معامله اتخاذ می کنند که هر یک از روش ها نیز معایب و مزایای خود را دارا می باشد. نوسان گیری طلا نیز یک روش معاملاتی است که به دلیل سوددهی در کوتاه مدت، البته در صورت داشتن مهارت، طرفداران بسیار زیادی در ایران دارد. این روش بیشتر در بورس مورد استفاده قرار می گیرد و در طلا نیز طرفدارانی دارد که معاملات خود را به صورت خرید و فروش طلا و سکه فیزیکی و یا از طریق بورس انجام می دهند.

چگونه در بازار طلا نوسان گیری کنیم؟

طلا به عنوان یک دارایی امن محسوب می شود که وقتی بازارها به دنبال جایگزینی برای دیگر ارزهایی که در حال از دست دادن ارزش خود هستند، بهترین گزینه به حساب می آید. وقتی که نرخ های بهره در جهان کاهش پیدا می کند، تقاضا برای ارزهایی که ارزش آن ها حفظ شده است باعث افزایش قیمت طلا می شود.

طلا مثل دلار و نرخ بهره بین بانکی اتحادیه اروپا، از نرخ بهره رو به جلو برخوردار است که این نرخ بهره با افزایش تقاضای طلا و با توجه به دلار آمریکا افزایش پیدا خواهد کرد. معامله گران حرفه ای سه بعد را مورد بررسی قرار می دهند که به آن ها دیدگاهی از بازار طلا میدهد. این سه بعد عبارتند از بعد تکنیکال، دورنمای فاندامنتال و احساسات بازار.

همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، نوسان گیری در بازار طلا به صورت کلی به دو صورت خرید و فروش فیزیکی طلا و سکه و خرید و فروش طلا و سکه در بورس انجام می شود. اخیرا و به دلیل خطرناک بودن خرید و فروش طلا و سکه به صورت فیزیکی، معامله گرانی که کد بورسی دارند، سعی می کنند طلا را از چهار صندوق طلای بورس و سکه را هم به صورت گواهی سکه از طریق بورس خرید و فروش نمایند تا هم برای خرید و فروش راحت باشند، هم کارمزد زیادی پرداخت نکنند و ریسک خرید، نگهداری و جابجایی طلا و سکه فیزیکی را به جان نخرند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

جالب است بدانید که حرفه ای ها سعی دارند که یک ترند بندمدت طلا را با استفاده از ارزیابی چارت هفتگی مورد بررسی قرار دهند. ترند قیمت طلا و معاملاتت رنج مثل سایر ابزارهای بازارهای سرمایه استفاده می شود. با استفاده از ابزارهای متفاوت شما قادرید مشخص کنید که قیمت قرار است روند داشته باشد و یا همچنان رنج خواهد ماند.

چگونه در بازار طلا نوسان گیری کنیم

اگر یادتان باشد چند سال پیش قیمت طلا در ماه جون سال ۲۰۱۹ میلادی از محدوده رنج ۶ ساله خود بالا تر رفت و سقف بالایی طلا را ثبت کرد. هنگامی که شاخص مکدی سیگنال خرید داد مومنتوم مثبت شد. شاخص مکدی جهت تشخیص مومنتوم بسیار مفید است و از میانگین متحرک برای تولید سیگنال تغییر و نشان دادن اینکه چه زمانی به مومنتوم مثبت یا منفی داده می شود، بسیار کاربردی است. تغییر روند مکدی هفتگی بر روی قیمت طلا به معامله گران حرفه ای خواهد گفت که مومنتوم قیمت طلا به سمت بالا حرکت خواهد کرد یا خیر.

احساسات بازار طلا

چندین روش به منظور تعیین احساسات در بازار طلا وجود دارد که یکی از بهترین اندیکاتورها استفاده از گزارش تعهد تریدرهاست که در کمیسیون معامله کالاهای آتی قابل بررسی است. این گزارش به شما کمک خواهد کرد تا دینامیک بازار را بشناسند و از آنجایی که علت اصلی این که معامله یک تریدر گزارش نمی شود، متخصصان و افراد حرفه ای فرضیه های خاصی به وجود می آورند که بر مبنای آن اطلاعاتی از این پوزیشن ها به دست خواهد آمد.

حتما بخوانید : دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در ایران چیست؟


گفتنی است که پوزیشن ها به صورت گروه بندی شده گزارش می شوند. برای طلا آتی و آپشن، این گروه ها شامل معامله گران سواپ، سرمایه گذاری های شخصی و سایر موارد قابل گزارش می شود. معامله گران سواپ شامل بانک ها و موسسه های سرمایه گذاری و همچنین بازرگانان صعنت های خاص می شود. از دیگر بخش های قابل گزارش معامله گران خرد هستند.

دومین دیدگاه این است که آیا پوزیشن های خرید یا فروش بلندمدت در سرمایه گذاری های شخصی بیش از حد بوده است. تحت شرایطی که سرمایه گذاری ها بیش از حد بوده باشد، احساسات بسیار قدرتمند بوده و قیمت میتواند به سرعت بازگشت را تجربه کند. معامله گران حرفه ای به صورت معمول فرض را این طور می گیرند که همه پوزیشن های معامله گران سواپ نشان دهنده معامله با تولید کنندگان طلا و پالایشگاه های طلاست. این پوزیشن ها همان پوزیشن های داده ای هستند که به وسیله سرمایه گذاران گرفته شده است.

فاندامنتال طلا

حائز اهمیت ترین قسمت فاندامنتال طلا این است که آیا دلار آمریکا در حال حاضر در روند صعودی قرار دارد یا نزولی. از آنجایی که طلا بر مبنای دلار آمریکا قیمت گذاری می شود، وقتی که دلار آمریکا افزایش قیمت را تجربه کند، قیمت طلا نیز در برابر دیگر ارزها افزایش خواهد یافت و این بدین معنی است که قیمت طلا باید نزول داشته باشد تا قیمت خرید دلار افزایش پیدا کند. برعکس این موضوع نیز در صورت سقوط دلار صدق می کند.

حتما بخوانید : خرید و فروش سکه و طلا در بازار بورس


معامله گران به صورت معمول نحوه نوسان قیمت دلار در برابر یورو و ین را برای تعیین این مورد بررسی می کنند، چرا کهاین ارزها قسمت عمده ای از معاملات روزانه را در کل دنیا تشکیل می دهند. طلا همچنین به عنوان یک دارایی امن در برابر افزایش تورم محسوب می شود. زمانی که تورم رو به افزایش است، قیمت طلا در سبد دارایی می تواند آن را جبران کند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

  • بازار طلا بازاری تاثیرپذیر به حساب می آید و این بدین معنی است که طلا به کوچکترین اخبار فاندامنتال واکنش نشان خواهد داد.
  • توجه با شاخص های آمریکا را نباید به هیچ عنوان از یاد ببرید، چرا که یکی از حائز اهمیت ترین عوامل تغییر قیمت اونس طلا، جریانات ریسک گریزی محسوب می شود.
  • افزایش نرخ‌ های بهره باعث کاهش تقاضا برای اونس طلا می شود، دلیل آن‌ هم خیلی واضح است، زمانی که شما می‌ توانید با سرمایه‌ گذاری در ارزهای اصلی با نرخ بازدهی بالا سود کسب کنید، دلیلی ندارد که سرمایه خود را در دارایی بدون بازدهی مانند طلا سرمایه گذاری کنید.
  • بازار طلا یک بازار روند دار است و این بدین معنی است که اگر میخواهید در بازار طلا فعالیت داشته باشید، هیچ وقت نمیتوان به دنبال نقاط برگشتی بازار باشید، چرا که این کار ریسک بالایی دارد و نقاط برگشتی تنها برای خروج از معاملات طلا کاربرد دارند.
  • همواره می بایست به شاخص دلار و حتی جفت ارزهای دیگر نیز توجه داشته باشید؛ در واقع از دیدگاه بنیادی محرک اصلی قیمت اونس طلا تغییرات ارزش دلار آمریکا در بازار فارکس است، از همین روی بهتر است تریدرها اونس طلا همواره به شاخص دلار آمریکا نیز توجه نمایند. این نکته را هم مجدد تاکید می کنیم که از آنجایی که اونس طلا مطابق با دلار قیمت‌ گذاری می‌ شود، رابطه معکوسی بین قیمت طلا و دلار وجود دارد که می تواند چراغ راه شما در مسیر نوسان گیری از بازار طلا باشد و یا دلار باشد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب بهترین روش نوسان گیری طلا را به همراه نکات مهم برای ترید در بازار طلا توضیح دادیم. 

اگر دوست دارید بدانید اونس جهانی طلا دقیقا چیست، می توانید مطلب اونس جهانی طلا چیست | همه چیز راجب اونس طلا را در این خصوص مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: