برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟

آیا میدانید بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کوتاه مدت در دنیای ارزهای دیجیتال کدام ارز یا ارزها هستند؟ در واقع رمزارزهایی مانند بیت کوین که نوسان روزانه ای معادل ۳ هزار دلار هم از آن دیده شده است، قطعا برای سرمایه گذاران کوتاه مدتی یا همان نوسان گیران بسیار جذاب است. به عنوان مثال اگر در جای درست و با امنیت کامل یک سرمایه گذاری ۱۰۰ دلاری انجام دهید، می توانید در بازه زمانی یک روزه یا نهایت یک هفته سودی معادل دو برابر یا بیشتر از اصل پولتان به دست آورید و این نوسانات روزانه در ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و … اصلا عجیب نیست و میتوان گفت که نوسان، ذات بازار ارزهای دیجیتال است و شناخت بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری یکی از جذاب ترین موضوع ها در سرمایه گذاری محسوب می شود. پس اگر دوست دارید بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کوتاه مدت را بشناسید و روش نوسان گیری از ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری

در مقاله قبلی در خصوص با بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت صحبت کردیم و ارزهای دیجیتال آینده دار را به شما عزیزان معرفی کردیم، اما در این مقاله قصد داریم به جای نگاه بلند مدت و روش های معاملاتی طولانی مدت، روش نوسان گیری و کوتاه مدت را در بازار ارزهای دیجیتال بررسی کنیم و نکات مربوط به این موضوع را نیز برای شما همراهان گرامی شرح دهیم. همان طور که گفتیم، نوسان های بسیار زیاد و دلاری، ذات بازار کریپتو هستش و این موضوع بازار رمزارزها را برای نوسان گیران بسیار جذاب کرده است. در کنار نوسان گیران حرفه ای، عده ای هستند که قصد دارند سرمایه های کوچک خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنند و کم کم با سودها و روش های معاملاتی آن آشنایی پیدا کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


برای این کار فقط کافیست یک کیف پول مناسب داشته باشید (که نکات آن را در مطلب معرفی انواع کیف پول بیت کوین گفتیم)، یک فروشنده پیدا کنید یا از صرافی های معتبر کمک بگیرید و یک دانش ابتدایی در خصوص این بازار داشته باشید تا بتوانید امنیت معامله و کیف پول خود را افزایش دهید و به معامله بپردازید و دیگر هیچ چیز یا کسی را نیاز نخواهید داشت و می توانید به سادگی به صورت روزانه، هفتگی و حتی با نگه داری بلندمدت ارز، سودهای دلاری و بسیار خوبی را به دست آورید. همان طور که می دانید درآمد در بازار ارزهای دیجیتال به دو صورت ایجاد می شود؛ اولی افزایش قیمت ارز خریداری شده و دیگری افزایش قیمت دلار در ایران که هر دو مورد که اتفاقا همواره دیده می شوند! می توانند به سودآوری بیشتر شما کمک کنند، پس منتظر چی هستید؟!

نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال

بازار پرنوسان رمزارزها همواره پذیرای معامله‌ گرانی است که قصد استفاده از فرصت‌ های بی ‌شمار آن را دارند. در این بین بعضی از معامله‌ گران با اهداف بلندمدت اقدام به سرمایه‌ گذاری کرده و عده ‌ای دیگر با اهداف کوتاه‌ مدت به دنبال نوسان گیری از رمزارزها هستند. هر یک از این گروه‌ ها، استراتژی ‌های گوناگونی را در فرآیند خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می دهند. در ادامه مطلب به بیان روش های نوسان گیری از ارزهای دیجیتال که معامله ‌گران نوسان گیر از آن برای سود بردن در بازار ارزهای دیجیتال بهره می برند، می پردازیم. در حقیقت تریدرها در بازارهای مالی طبق اهداف مالی و زمانی که صرف نمودار‌ها و تحلیل‌ بازار می‌کنند، به چند دسته تقسیم بندی می ‌شوند.


حتما بخوانید : دلیل افزایش قیمت بیت کوین | هدف بعدی ۱۰۰ هزار دلار؟


از معامله‌ گرانی که معامله خود را به صورت فوری و در عرض چند دقیقه انجام می‌ دهند گرفته، تا آن‌ هایی که چند هفته و ماه را برای یک معامله اختصاص می ‌دهند. معامله‌ گرانی که در بازه‌ های زمانی کوتاه‌ مدت‌ به انجام معامله می پردازند، نوسانات بازار برای آن‌ ها بیشتر حائز اهمیت است. این تریدرها سعی دارند تا با شناسایی نقاط خرید و فروش، از نوسانات نهایت استفاده را ببرند. به علت ریسک بالای نوسان ‌گیری در بازار پرنوسانی مثل بازار ارزهای دیجیتال، معامله ‌گر با استفاده از توقف حدضرر می ‌تواند در صورتی که قیمت بر خلاف روند مورد انتظارش پیش رفت، خود را در برابر ریزش‌ های احتمالی محافظت نماید. یا این که با روش ‌هایی مثل خرید پله ‌ای در قیمت ‌های پایین ‌تر، میانگین قیمت خرید خود را پایین ‌تر بیاورد تا در صورت رشد قیمت، سریع تر از پیش سرمایه اولیه‌ خود را بازیابد.

روش ‌های نوسانگیری از ارزهای دیجیتال

معامله‌ گری نوسانی یکی از شیوه‌ های معامله‌ گری است که با تشخیص کف ‌ها و سقف ‌های نسبی، معامله خود را انجام می ‌دهند. معامله ‌گران نوسانی مثل تریدرهای روزانه نیاز ندارند تا ساعات طولانی را به نمودارها خیره شوند و معاملات آن ‌ها امکان دارد از چند روز تا هفته طول هم بکشد. این تریدرها با مبنا قراردادن تحلیل تکنیکال و بعضی وقت ها هم تحلیل فاندامنتال، ارز دیجیتال مورد نظر خود را از نظر نوسانات احتمالی در آینده نزدیک مورد بررسی قرار می دهند.

۱) تشخیص محدوده ‌های ثابت نوسان

از این استراتژی می ‌توان وقتی که بازار به حالت رنج درآمده، استفاده نمود. در این وضعیت قیمت بین دو سطح حمایت و مقاومت افقی که مثل یک جعبه است، به تله افتاده و بین‌ آن دو نوسان می‌ کند. کاری که معامله ‌گر در همچین وضعیتی می بایست انجام دهد، قرار دادن سفارش خرید در نزدیکی سطح حمایتی و فروش آن در نزدیکی سطح مقاومت می باشد. البته بهتر است که تریدرها حرص و طمع را در این زمان کنار بگذارند و برای احتیاط کار اهداف فروش خود را ۱ یا ۲ درصد پایین ‌تر از خطوط مقاومت قرار دهند.


حتما بخوانید : کسب درآمد ارزی – ۱۱ مدل از بهترین راهکارها و روش ها


البته توجه به تنظیم حد ضرر مناسب و طول سایه‌ های کندل ‌ها در نزدیکی مقاومت‌ ها و حمایت ‌ها که شکست موفق یا ناموفق آن‌ه ا را نشان می ‌دهد، از نکات دیگری است که یک تریدر باید آن ها را در نظر داشته باشد. نکته حائز اهمیتی که باید در خاطر داشته باشید این است که سطوح مقاومت اغلب به شکل یک خط به وجود نمی آید و در حقیقت یک محدوده را در بر می‌ گیرند. این محدود معمولا سایه یا میله کندل‌ ها را در بر خواهد گرفت. معامله‌ گران ریسک ‌پذیرتر می ‌توانند برای سود بیشتر، قسمتی از سفارش فروش خود را در قیمتی پایین ‌تر از محدوده مقاومت و قسمت دیگر را در بخشی که سایه کندل ‌ها قرار دارد، ثبت نمایید.

۲) برای وارد شدن به معاملات از پولبک‌ ها استفاده کنید

پولبک ‌ها که در حقیقت آخرین تماس قیمت با خط روند نزولی پیش از شروع روند صعودی تعریف می‌ شوند، یکی از بهترین و امن‌ ترین نقاط برای وارد شدن به معاملات به حساب می آیند. شکسته شدن خطوط مقاومت و خط روند‌های نزولی اغلب با بسته شدن کندل‌ ها بر روی آن و حجم بالای معاملات تایید خواهد شد. با این وجود در اکثر مواقع قیمت دوباره به خط روند باز خواهد گشت و فرصتی تازه برای ورود خریداران جدید به بازار فراهم می شود.

۳) استفاده از میانگین متحرک

یکی از شاخص ‌هایی که در بازارهای رونددار به کمک معامله‌ گران می ‌آید، شاخص میانگین متحرک می باشد. یکی از کاربردهای اصلی این شاخص ایفای نقش حمایت و مقاومت متحرک است که در روندهای صعودی جلوی ریزش را بگیرد و در روندهای نزولی در برابر رشد قیمت ایستادگی نماید. به منظور استفاده از این استراتژی، وقتی که قیمت به نزدیکی خطوط میانگین متحرک می ‌رسد و درصدد برخاستن از آن بر می ‌آید باید خرید کرد. نقطه فروش نیز وقتی است که خط میانگین متحرک در جهت رو به پایین می ‌شکند. معامله‌ گران برای شاخص MA می ‌توانند از دوره‌ های زمانی متداول ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ و یا اعداد فیبوناچی ۵، ۸، ۱۳، ۲۱، ۵۵ استفاده نمایند تا خطی که قیمت به آن واکنش نشان داده را شناسایی نمایید.

۴) استفاده از تحلیل بنیادی رمزارزها

نقش اخبار و رویداد مربوط به ارزهای دیجیتال را در قیمت آن ‌ها دست کم نگیرید. به عنوان مثال خبر اضافه شدن به صرافی‌ های معتبر، هاردفورکی که چند هفته بعد رخ می دهد و یا نصف شدن پاداش استخراج می ‌توانند بر روی قیمت تاثیرگذار باشند. تریدرها با در نظر گرفتن این رویدادها، اقدام به پیش‌ خرید ارزهای دیجیتال می‌ کنند و تقاضا را برای خرید آن افزایش می دهند. اغلب رویدادهایی که زمان آن‌ ها از پیش مشخص است، در بازار پیشخور خواهند شد و تاثیرشان را پیش از تاریخ وقوع رویداد بر روی قیمت می ‌گذارند.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری

۵) نمودارتان را با اندیکاتورها شلوغ نکنید

بهترین تریدرهای بازار ارز دیجیتال اغلب از اندیکاتورهای ثابتی برای تحلیل نمودارهایشان مورد استفاده قرار می دهند. برخی از آن ‌ها اندیکاتور مکدی را به همراه RSI استفاده می کنند و برخی دیگر تنها از ایچیموکو یا میانگین ‌های متحرک کمک می گیرند. اندیکاتورها قادرند تایید اضافه ‌ای برای انجام دادن یا ندادن یک معامله باشند، ولی نمی توان به تنهایی بر روی آن‌ ها متکی بود. به عنوان مثال نمی‌ توانید بیت کوین‌ های خود را تنها به این دلیل که شاخص RSI بالای ۷۰ قرار گرفته، بفروشید. اندیکاتورهایی که با آن ‌ها بیشتر احساس راحتی می ‌کنید بشناسید و تلاش کنید تنها از یک یا دو ابزار بیشتر استفاده نکنید.

۶) استفاده از اندیکاتورها به عنوان یار کمکی

برخی از اندیکاتورها مثل باند بولینگر محدوده‌ متحرکی را برای نوسان قیمت مشخص می ‌کنند. این شاخص که بیش ترین کارایی خود را در بازارهای رنج و بدون روند نشان می‌ دهد، یک سطح حمایتی و یک سطح مقاومتی برای معامله‌ گران با استفاده از فرمول میانگین متحرک ترسیم می ‌کند.


حتما بخوانید : چگونه بیت کوین را بفروشیم و به ریال تبدیل کنیم؟


آسان ترین استفاده‌ ای که از این شاخص می ‌توان داشت، خریدن هنگام رسیدن قیمت به کف محدوده و فروختن هنگام رسیدن به سقف آن است. البته باید در نظر داشت که در بازارهای روند دار نباید برخلاف روند از موقعیت ‌های شناسایی شده به وسیله این اندیکاتور استفاده کرد، به این خاطر که درصد خطای بالایی دارد. استفاده از یک اندیکاتور، خطای زیادی دارد و این ابزار را باید در کنار دیگر روش ‌های تحلیل تکنیکال استفاده کرد.

۷) حدضرر را از یاد نبرید

هر معامله گری که فکرش را بکنید، امکان دارد تحلیلش اشتباه شود. برای همین هم همیشه باید آماده سناریویی باشید که از اتفاق افتادنش خوشحال نمی ‌شوید. قابلیت حدضرر این اطمینان را به شما می ‌دهد که معامله‌ هایتان را کنترل شده پیش ببرید و دور پیروزی خود را حفظ نمایید. البته حدضرر برای معامله ‌گران حرفه ‌ای در هنگام نوسان گیری، می ‌تواند یک قابلیت دست و پاگیر باشد و با این که بازار در جهت میل آن‌ ها پیش می ‌رود، معاملات آن ها به خاطر حرکات شدید قیمتی ناشی از ورود نهنگ ‌ها، با اندکی ضرر بسته شود.

۸) روند بیت کوین را همیشه رصد کنید

ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان بهترین و بزرگ ترین رمزارز و شماره یک بازار که سهم زیادی از آن را در اختیار دارد، همواره بر روی قیمت دیگر ارزهای دیجیتال موثر بوده و است. همبستگی بین بیت‌کوین و آلت کوین ‌ها، معامله ‌گران را وادار به دنبال کردن روند قیمت بیت کوین در زمان‌ هایی که اقدام به معامله‌ آلت‌ کوین ‌ها می‌ کنند، کرده است. این ارتبط بعضا بدین شکل است که با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت دیگر ارزهای دیجیتال هم افزایش پیدا می کند، البته بعضی اوقات هم مثل سال ۲۰۱۹ با افزایش و یا کاهش قیمت بیت کوین، ارزش سایر آلت کوین ‌ها در هر دو صورت کاهش پیدا می کرد!


در پایان امیدوارم از این مقاله که به ابعاد مختلف بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری پرداخت، نهایت استفاده را برده باشید.

شما کدامیک از ارزهای دیجیتال را برای نوسان گیری ترجیح می دهید؟ (در کامنت پاسخ دهید لطفا)

برای دوستانتان بفرستید: