برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳

اگر فعال بازار رمزارزها باشید، مطمئنا دوست دارید بدانید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ کدام است و اگر روی چه ارزهایی سرمایه گذاری کنید، می توانید بیشترین مقدار سود را کسب کنید و کم ترین ریسک را روی سرمایه خود متقبل خواهید شد؛ لذا برای شناخت بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ بایستی با رمزارزهایی که شرایط بنیادی خوبی برای سال های آتی دارند آشنا شوید و بررسی کنید تا دریابید که کدام ارز می تواند عملکرد قیمتی خوبی از لحاظ تکنیکالی و فاندامنتال از خود نشان دهد؛ ولی خبر خوب اینجاست که تمام این بررسی ها را تیم کد بورسی انجام داده و خلاصه ای از نتایج مهم این تحقیقات در این مطلب به سمع و نظر شما می رسد، پس اگر دوست دارید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ را بشناسید، همین الان وقت این کار است؛

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳

بازار کریپتوکارنسی یک بازار جدید و رو به رشد در دنیای سرمایه‌ گذاری است که به شما اجازه می‌ دهد تا به عنوان یک سرمایه‌ گذار از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، کاردانو، ریپل و … سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی به دلیل نوسانات بالای بازار بسیار ریسک های بسیاری دارد و نیازمند دانش، تحلیل و استراتژی سرمایه‌ گذاری قوی است. به عنوان مثال، بیت کوین، ارزش خود را در سال ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر کرد، اما در چند ماه آخر سال، بعد از رسیدن به بیشترین قیمت تاریخی خود، قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش یافت!

در حقیقت این نوسانات نشان می‌ دهد که سرمایه‌ گذاران باید به دانش کافی و استراتژی‌ های سرمایه‌ گذاری متناسب با خودشان و بازار برای کاهش ریسک سرمایه‌ گذاری خود بپردازند. برای شروع سرمایه‌ گذاری در بازار کریپتوکارنسی، نیاز است ابتدا یک کیف پول دیجیتال ایجاد کنید. کیف پول دیجیتال، محیطی است که شما می‌ توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره کنید و آن‌ ها را به صورت امن مدیریت کنید. سپس، باید به یک صرافی یا بورس ارز دیجیتال معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید تا بتوانید ارزهای دیجیتال را خریداری کنید و در کیف پول خود ذخیره کنید. اما انتخاب صرافی قابل اعتماد، مهم‌ ترین چالش سرمایه‌ گذاری در بازار کریپتوکارنسی می باشد ولی در مطلب بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان انتخاب را برای شما ساده کرده ایم و می توانید از آن استفاده کنید.

لذا سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی می‌ تواند بسیار سودآور باشد، اما همراه با ریسک‌ های بالایی همراه است. برای سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی نیاز است که بازار را به خوبی بشناسید و درک کافی از تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال داشته باشید. علاوه بر این، نیاز است تا با اصول اساسی مدیریت ریسک آشنا باشید و برای سرمایه گذاری از میزان سرمایه‌ ای استفاده کنید که در صورت از دست دادن آن به شما آسیب جبران‌ ناپذیری وارد نشود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در سرمایه‌ گذاری در کریپتوکارنسی، باید به مسائلی مانند انتخاب صحیح ارز، تحلیل بازار، روند رشد ارز، میزان ریسک و سود پتانسیلی، تحلیل تکنیکال و اصول مدیریت ریسک توجه کرد. همچنین باید به دنبال خرید در لحظه مناسب باشید و همیشه به تحلیل بازار و اخبار جدید توجه کنید. در کل، سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی یک فرصت سودآور است، اما تنها برای افرادی که دارای دانش و تحلیل‌ های لازم هستند و توانایی مدیریت ریسک را دارند. همچنین، باید به خوبی بازار را بشناسید و از میزان سرمایه‌ ای استفاده کنید که در صورت از دست دادن آن، به شما آسیب جبران‌ ناپذیری وارد نشود.

از طرفی با توجه به ماهیت پویای بازار ارزهای دیجیتال و نوسانات زیاد آن، به صورت قطعی نمی‌ توان به یک ارز دیجیتال خاص به عنوان بهترین ارز برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد، ولی برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، بایننس کوین و سولانا در حال حاضر جزو ارزهای پرطرفدار هستند و به نظر می رسد که در آینده نیز جذاب باشند. با این حال، سرمایه‌ گذاران باید به دلیل نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال، با ریسک‌ های مرتبط با سرمایه‌ گذاری در این بازار آشنا باشند و به صورت مستقل تحلیل و تصمیم‌ گیری کنند. به علاوه، باید به دقت خدمات و شرایط ارائه شده توسط صرافی‌ ها و بورس‌ های مختلف را بررسی و از صرافی‌ های معتبر و با تجربه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

بهترین ارز دیجیتال برای سال ۲۰۲۳

ارزهای بسیاری هستند که در حال حاضر از شرایط بنیادی مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت برخوردار هستند ولی نمی توان همه آن ها را معرفی و بررسی کرد، بنابراین تصمیم گرفتیم در این بخش تنها به ۱۰ مورد از مهم ترین، سودآورترین و بنیادی ترین ارزهای دیجیتال حوزه کریپتوکارنسی اشاره کنیم که در سال ۲۰۲۳ و حتی سال های بعد از آن می توانند عملکرد قیمتی بسیار خوبی از خود نشان دهند و سرمایه شما را چندین برابر کنند؛ این ارزها به شرح زیر می باشند؛

۱٫ بیت کوین؛ ابر کوین بازار رمزارزها

بیت کوین یکی از معروف‌ ترین و قدیمی‌ ترین ارزهای دیجیتالی است که توسط شخص یا گروهی با نام مستعار اساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. این ارز دیجیتال بر اساس فناوری بلاکچین که یک سیستم توزیعی و بدون واسطه برای انتقال ارزش است، طراحی و توسعه داده شده است. قیمت بیت کوین بر اساس قوانین عرضه و تقاضا و فعالیت‌ های بازار تعیین می‌ شود. در چند سال اخیر، قیمت بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین از حدود ۱,۰۰۰ دلار به بیش از ۱۹,۰۰۰ دلار رسید، اما در سال ۲۰۱۸ به دلیل اصلاحات بازار و تغییرات قوانین، قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


در مورد آینده قیمت بیت کوین، نمی‌ توان پیش‌ بینی دقیقی ارائه کرد ولی با این حال، بعضی از متخصصان با توجه به افزایش علاقه‌ مندی واقعی به ارزهای دیجیتال، توسعه صنعت و مشارکت بانک‌ ها و شرکت‌ های بزرگ در آن‌ ها، پیش‌ بینی رشد قیمت بیت کوین را می‌ کنند. با این حال، باید توجه داشت که بازار کریپتوکارنسی بسیار پویا و نوسانات زیادی دارد و قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی می‌ تواند به طور غیرمنتظره‌ ای تغییر کند. بنابراین، سرمایه‌ گذاران باید همواره با اطلاعات بروز بازار، مدیریت ریسک و تحلیل بازار بهترین تصمیمات را در این زمینه بگیرند.

بنابراین پیش بینی قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بسیار سخت است و ممکن است متاثر از عوامل مختلفی مانند روند کلی بازار، جنبه‌ های اقتصادی، فناوری و تکنولوژی و محدودیت‌ های قانونی باشد. با این حال، بعضی از تحلیل‌ گران معتقدند که بیت کوین همچنان به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بنابراین قیمت آن نیز ممکن است در آینده افزایش یابد. به عنوان مثال، بعضی از تحلیلگران با توجه به روند کلی بازار و تعاملات مختلف در زمینه بیت کوین، پیش بینی می‌ کنند که قیمت آن در سال ۲۰۲۳ به بالای ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

با این حال، باید به این نکته توجه داشت که همان طور که پیش‌ بینی‌ های مثبت وجود دارند، پیش‌ بینی‌ های منفی نیز وجود دارند و ممکن است قیمت بیت کوین در آینده کاهش یابد. لازم به ذکر است که هیچ پیش‌ بینیی یا تحلیلی به طور کامل صحیح نیست و همه پیش‌ بینی‌ ها با ریسک و عدم اطمینان همراه هستند. بنابراین، برای سرمایه‌ گذاری در بازار کریپتوکارنسی، باید با دقت و آگاهی کافی به این بازار نزدیک شد و تحلیل‌ های کامل و جامعی را انجام داد. همچنین، باید به ریسک‌ های بازار کریپتوکارنسی و احتمالات بروز رویدادهای غیرمنتظره نیز توجه داشت و با برنامه‌ ریزی و مدیریت مناسب ریسک، اقدام به سرمایه‌ گذاری کرد. تاثیر نرخ بهره آمریکا بر بیت کوین را در این مطلب بررسی کرده ایم؛

۲٫ اتریوم؛ نایب رئیس بازار رمزارزها

ارز اتریوم یکی از پرمخاطب‌ ترین ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ می باشد و بر خلاف بیت کوین که به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب به‌ شمار می‌ آید، به‌ عنوان یک بستر برای اجرای برنامه‌ های کاربردی توزیع‌ شده شناخته می‌ شود. به این معنا که مانند یک سیستم عامل، به توسعه دهندگان امکان ایجاد برنامه‌ های کاربردی تحت شبکه اتریوم را می‌ دهد. در حال حاضر ارز اتریوم با بازار کریپتوکارنسی‌ ها و همچنین شرکت‌ های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، JP Morgan ،ING و بسیاری دیگر همکاری دارد. جالب است بدانید که این شرکت‌ ها از ظرفیت‌ های شبکه اتریوم برای پیاده‌ سازی برنامه‌ ها و پروژه‌ های مختلفی استفاده می‌ کنند.

حتما بخوانید : پیش بینی آینده اتریوم + آینده ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک


با توجه به تحولاتی که در حوزه کریپتوکارنسی‌ ها رخ می‌ دهد و تأثیرات مثبتی که رویدادهای مهمی مانند به روزرسانی لندن در اوایل سال ۲۰۲۱ بر عملکرد اتریوم داشت، بسیاری از سرمایه‌ گذاران امیدوارند که این ارز دیجیتال در آینده ارزش بیشتری به دست آورد. همچنین تلاش‌ هایی که برای بهبود امنیت شبکه و افزایش کارایی اتریوم انجام شده است، نشان می‌ دهد که این ارز دیجیتال به شکل جدی در حال بهبود است. با این حال، باید به‌یاد داشت که بازار کریپتوکارنسی بسیار نوپا و پویاست و قیمت‌ های ارزهای دیجیتال ممکن است در هر لحظه تحت تأثیر تغییرات شدید قرار گیرد.

از آنجایی که اتریوم بیشتر به عنوان یک پلتفرم برای توسعه اپلیکیشن‌ های قابل اجرا بر روی بلاک چین شناخته می‌ شود، بنابراین میزان استفاده و تقاضا برای اتریوم به شدت وابسته به میزان توسعه دهندگان و شرکت‌ هایی است که از این پلتفرم استفاده می‌ کنند. با توجه به این که اتریوم می‌ تواند به عنوان ارزش ذخیره‌ سازی نیز استفاده شود، تقاضا برای آن از جمله عواملی است که به قیمت آن می‌ تواند تأثیر بگذارد. با توجه به این موارد، پیش‌ بینی قیمت اتریوم خیلی آسان نیست و می‌ تواند به شدت تحت تأثیر عوامل اقتصادی، فنی و اجتماعی باشد.

با این حال، تحلیل‌ گران با توجه به میزان استفاده از پلتفرم اتریوم و توسعه اپلیکیشن‌ ها، رشد بالقوه آن را پیش‌ بینی می‌ کنند. به عنوان مثال، پروتکل ETH 2.0 که عرضه شده است، بهبود قابل توجهی در کارایی اتریوم و کاهش هزینه تراکنش‌ ها ایجاد کرده است و موارد بنیادی این چنینی می توانند در آینده قیمتی بلندمدت ارز اتریوم تاثیرگذار باشند. در کل، با توجه به پتانسیل بالای اتریوم به عنوان یک پلتفرم برای توسعه اپلیکیشن‌ های بلاکچین و استفاده آن به عنوان ارزش ذخیره‌ سازی، بسیاری از تحلیل‌ گران قیمت رشد بالقوه آن را پیش‌بینی می‌ کنند و باور بر این است که قیمت این ارز در سال های آتی به ۱۵ هزار دلار خواهد رسید و حتی از لحاظ ارزش بازار می تواند خودش را به ارزش بازار بیت کوین نزدیک تر کند.

۳٫ سولانا؛ نوسانی ولی جذاب برای بلندمدت

ارز سولانا یکی از ارزهای دیجیتالی با رشد قابل توجه در سال‌ های اخیر است. این ارز در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۰٫۱ دلار به بازار عرضه شد و قیمت آن تا به امروز رشد چشم گیری را تجربه کرده است. چندین عامل می‌ تواند در رشد این ارز تأثیر داشته باشد. یکی از این عوامل ارزش و کاربرد سولانا است. سولانا از شبکه‌ های بلوکچین با سرعت بالا و هزینه پایین برای انجام تراکنش‌ های دیجیتال استفاده می‌ کند. همچنین، تعداد بیشماری از برنامه‌ های کاربردی و اکوسیستم‌ های دیجیتالی روی شبکه سولانا ساخته شده‌ اند که این ارز را برای کاربران و سرمایه‌ گذاران جذاب تر می‌ کند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال سولانا چیست | معرفی رمزارز solana


در طول سال‌ های گذشته، قیمت ارز سولانا در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی، مانند بیت‌ کوین و اتریوم، به شدت رشد کرده است. البته به دلیل وجود ریسک‌ های مربوط به بازار کریپتوکارنسی، پیش‌ بینی روند قیمتی این ارز در آینده با اطمینان کامل امکان‌ پذیر نیست. بنابراین، برای سرمایه‌ گذارانی که به دنبال ریسک کم تری هستند، توصیه می‌ شود که قبل از سرمایه‌ گذاری در ارز سولانا، بازار و شرایط فعلی را به دقت بررسی کنند و با توجه به اهداف و میزان ریسک قابل قبول برای خود، تصمیم‌ گیری کنند.

جالب است بدانید که سولانا در سال ۲۰۱۷ توسط آناتولی بولوکه و گروهی از توسعه دهندگان ایجاد شده و در سال ۲۰۲۰ وارد بازار کریپتوکارنسی شد. سولانا به عنوان یک پلتفرم برای توسعه برنامه های دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت سولانا با برخی ارزهای دیجیتال دیگر این است که تراکنش های آن با سرعت بسیار بالا و با هزینه کم تری انجام می شود.

همچنین، سولانا قابلیت اجرای برنامه هایی را دارد که با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلفی ایجاد شده اند. در حال حاضر، قیمت سولانا در بازار کریپتوکارنسی در حال افزایش است و تحلیل گران به دلیل پتانسیل این ارز برای توسعه برنامه های دیجیتالی و قابلیت اجرای تراکنش های سریع و کم هزینه، به آینده ای روشن و با موفقیت برای این ارز پیش بینی می کنند. البته همانند سایر ارزهای دیجیتال، سولانا نیز با ریسک هایی همراه است و سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که سرمایه گذاری در این بازار با خطر هایی همراه است، ولی پیش بینی کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال از آینده قیمتی سولانا بدین صورت است که قیمت این ارز در سال ۲۰۲۳ و یا سال های آتی می تواند تا ۱۰۰۰ دلار نیز افزایش پیدا کند.

۴٫ کاردانو؛ ارز محبوب نهنگ های بازار

ارز کاردانو یک پلتفرم بلاکچینی باز و منبع باز و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ است که برای ساختن برنامه هایی کاربردی و توزیع شده طراحی شده است. این ارز از پروتکل Proof of Stake استفاده می کند که به طور متوسط باعث کاهش هزینه های انرژی بیت کوین است. به لحاظ فنی، کاردانو با ایده اصلی ارائه شده توسط اتریوم کار می کند و از یک زبان برنامه نویسی قوی و توسعه دهنده پذیر استفاده می کند که به نام Haskell معروف است. این پروژه همچنین از دو لایه اصلی بهره می برد: لایه حساب ها و لایه پایگاه داده، که هر کدام با اهداف خود به منظور بهبود کارایی و امنیت برنامه های ساخته شده در کاردانو طراحی شده اند.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ارز دیجیتال کاردانو


اما در مورد آینده قیمتی کاردانو، باید گفت که به دلیل قابلیت های خاص و ساختار کاملاً باز و منبع باز این ارز، بسیاری از متخصصان بلاکچین معتقدند که کاردانو می تواند به یکی از ارزهای موفق در آینده تبدیل شود. همچنین، پروژه های زیادی به این پلتفرم متصل شده اند و تیم توسعه دهنده در حال پیشرفت است، بنابراین ممکن است که با رشد این پروژه، قیمت ارز کاردانو نیز افزایش یابد. البته به دلیل وابستگی بازار کریپتو به عوامل خارجی، هیچ کس نمی تواند با اطمینان کامل پیش بینی کند که قیمت کاردانو در آینده چگونه خواهد بود.

ارز کاردانو یا ADA یک ارز دیجیتال باز بوده که بر پایه تکنولوژی بلاکچین توسعه یافته است. کاردانو در سال ۲۰۱۵ توسط چارلز هاسکینز و تیمش تأسیس شد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. این ارز با هدف ایجاد یک بلاکچین پایدار، امن و مقیاس‌ پذیر توسعه یافته است. به عنوان یک ارز دیجیتال دارای بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش بازار است. با توجه به پشتوانه قوی کاردانو در زمینه تحقیقات و توسعه، این ارز بسیاری از توسعه‌ دهندگان بلاک چین و سرمایه‌ گذاران را جذب کرده است.

همچنین، این ارز به دلیل استفاده از تکنولوژی PoS برای استخراج بلاک‌ ها، کم ترین میزان انرژی مصرفی را در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال دارد. درباره آینده قیمتی این ارز، می‌توان گفت که به عنوان یکی از ارزهای پرطرفدار در بازار کریپتوکارنسی، کاردانو به دلیل پشتوانه قوی و تکنولوژی مقیاس‌ پذیر و امن خود، مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه کاردانو همچنان در حال توسعه است و به دنبال رفع محدودیت‌ های خود در زمینه قابلیت مقیاس‌ پذیری و امنیت است، احتمالاً در آینده قیمت این ارز افزایش خواهد یافت. همچنین، با توجه به این که این ارز در حال حاضر بازار آمریکا را هدف قرار داده است، توانسته است همکاری با شرکت‌ های بزرگی مانند IBM را به دست آورد و به همین دلایل پیش بینی می شود ارز کاردانو بتواند در سال های آتی قیمت های ۵ الی ۱۰ دلار را به خود ببیند.

۵٫ پولکادات؛ پل ارتباطی بین بلاک چین های مختلف

پولکادات ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۲۰ توسط جوزف لوبین و تیمش ارائه شده است. پولکادا مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است و مانند بیت کوین و اتریوم قابلیت ارائه خدمات و اپلیکیشن‌ های مختلفی را دارد. یکی از مهم ترین مزایای پولکادا، مقیاس‌ پذیری بالای آن است که به وسیله‌ یک فناوری انتقال داده به نام “پل‌ های شارژ” این ارز امکان ارائه خدماتی با سرعت و ظرافت بالا را دارد. همچنین، پولکادا از الگوریتم کنسانس GRANDPA برای تأیید تراکنش‌ های جدید استفاده می‌ کند که به دلیل سرعت بالا و هزینه کم تر نسبت به الگوریتم Proof of Work، محبوبیت بیشتری در میان سرمایه‌ گذاران دیجیتال پیدا کرده است.

حتما بخوانید : همه چیز درباره پولکادات | از سیر تا پیاز ارز دیجیتال dot


اما در مورد آینده قیمتی پولکادات باید گفت که هیچ کس نمی‌ تواند با قطعیت پیش‌ بینی کند که قیمت آینده‌ ای این ارز چگونه خواهد بود. با این حال، با توجه به ویژگی‌ های مثبتی که این ارز دارد و همچنین روند رو به رشد بازار کریپتوکارنسی، بسیاری از سرمایه‌ گذاران باور دارند که این پروژه می‌ تواند در آینده به یکی از ارزهای محبوب دیجیتال تبدیل شود و ارزش آن افزایش چشمگیری پیدا کند. با این حال، به دلیل ماهیت نوین بازار کریپتوکارنسی، همیشه وجود دارد که قیمت ارزهای دیجیتال به دلایل غیرمنتظره‌ ای کاهش یا افزایش یابد.

بهترین ارز دیجیتال برای سال 2023

این پروژه یک بلاکچین متفاوت با بیت کوین و اتریوم است که از زیرساخت تکنولوژیکی Substrate استفاده می‌ کند. پولکادات به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین طراحی شده است که قادر به اتصال بلاکچین‌ های مختلف است. این امکان به توسعه دهندگان اجازه می‌ دهد تا به سادگی بلاکچین‌ های خود را بر پایه Polkadot بسازند و از مزایای ارتباط با شبکه Polkadot برای برقراری تعاملات بیشتر بهره ببرند. در حال حاضر، Polkadot به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب به شمار می‌ رود و در رتبه ۶ از نظر سرمایه‌ گذاری بازار قرار دارد. اما برای پیش‌ بینی آینده قیمتی پولکادات، باید به عوامل مختلفی توجه کرد.

از جمله، برخی از فعالان بازار معتقدند که Polkadot به دلیل زیرساخت‌ های قدرتمند و کاربردی که ارائه می‌ دهد، می‌ تواند در آینده به یکی از بزرگ ترین بلاکچین‌ های دنیا تبدیل شود. همچنین، اعلام شده است که بعضی از شرکت‌ های بزرگ مانند IBM با پولکادات همکاری می‌ کنند تا در بخش‌ هایی از فعالیت‌ های خود از این بلاکچین استفاده کنند. این نوع همکاری‌ ها می‌ توانند باعث رشد و توسعه قیمت Polkadot شوند. به هر حال، همانند هر ارز دیجیتال دیگری، قیمت پولکادات تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه، تحولات بازار، رقابت با سایر رقبا، اخبار و رویدادهای روزمره و … قرار دارد، ولی به صورت کلی از نظر کارشناسان کریپتوکارنسی، قیمت ۲۰ دلار برای ارز پولکادات در سال های آتی قابل دسترس است.

۶٫ بایننس کوین؛ دارای حمایت همه جانبه صرافی بایننس

بایننس کوین با نماد BNB یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار کریپتوکارنسی و از نگاه بسیاری از کارشناسان، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ است. این ارز در سال ۲۰۱۷ توسط Binance که یکی از بزرگترین صرافی‌ های دیجیتال در جهان است، به عنوان ارز مبدأ وابسته به پلتفرم بایننس ایجاد شد. اصلی‌ ترین کاربرد بایننس کوین در صرافی بایننس است که با استفاده از این ارز، کاربران می‌ توانند کارمزد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت تخفیف دیده بپردازند. همچنین برای شرکت در ICOهایی که روی پلتفرم بایننس برگزار می‌ شوند، معمولا باید از این ارز استفاده کرد.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد بایننس کوین


بایننس کوین به عنوان یک ارز مبدأ پلتفرم Binance، مزیت قابل توجهی برای صرافی دارد و به همین دلیل بازاری برای این ارز وجود دارد. همچنین بایننس به عنوان یکی از بزرگ ترین صرافی‌ های دیجیتال در جهان، توانسته است جایگاه خوبی در بازار کریپتوکارنسی پیدا کند که این می‌ تواند به نفع بایننس کوین باشد. اما باید توجه داشت که شرایط بازار کریپتوکارنسی پویاترین بازار در جهان است و برای هیچ یک از ارزها نمی‌ توان پیش‌ بینی قطعی انجام داد. بنابراین سرمایه‌ گذاران باید همواره اطلاعات بازار را به دقت دنبال کرده و با ریسک‌ های موجود در این بازار آشنا باشند.

بایننس کوین یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و موفق است که بر اساس بلاکچین بایننس توسعه داده شده است. بایننس کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در صرافی بایننس قابل معامله بود و این ارز برای تشویق کاربران به استفاده از بورس بایننس و افزایش نرخ استفاده از آن، برای تخفیف در کارمزدهای تراکنشی استفاده می شود. آینده قیمتی بایننس کوین نیز به دلیل رشد پایدار آن در چندین سال گذشته، می تواند بسیار مثبت باشد.

این ارز دیجیتال در چندین بورس معتبر جهان قابل معامله است و برخی شرکت ها نیز از آن برای پرداخت کارمزد و سایر خدمات خود استفاده می کنند. با این حال، همانند هر ارز دیجیتال دیگری، بازار بایننس کوین نیز غیر قطعی و پویا است و احتمال وجود ریسک های مرتبط با بازارهای مالی وجود دارد. برای سرمایه گذارانی در این بازار، لازم است که با تحلیل صحیح و دقیق بازار و مطالعه دقیق در مورد ارزها و شرایط بازار آشنا شوند تا بتوانند تصمیمات مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی بگیرند. از نظر کارشناسان، قیمت های ۳ الی ۵ هزار دلار در سال های آتی و در صورت افزایش ارزش بازار و صعود قیمت ها می تواند برای بایننس کوین در دسترس باشد.

۷٫ استلار؛ یک پروژه مهم در حوزه امور مالی غیرمتمرکز

استلار یک ارز دیجیتال است که برای انتقال پول، تبادل دارایی و انتشار اپلیکیشن‌ های بلاکچین استفاده می‌ شود. استلار به عنوان یک شبکه بلاکچین مبتنی بر پروتکل Stellar Consensus Protocol طراحی شده است و از پروتکل Proof of Stake برای ایجاد بلاک‌ های جدید استفاده می‌ کند. از آنجایی که استلار به عنوان یک ارز دیجیتال قدرتمند شناخته می‌ شود، پتانسیل بالایی برای رشد و گسترش دارد. استلار قابلیت‌ های بسیاری را به همراه دارد. از جمله قابلیت انتقال پول به سرعت بالا، با کمترین هزینه‌ ها و در هر زمان و مکانی. همچنین استلار قابلیت برقراری ارتباط با بانک‌ ها، شرکت‌ ها و سایر سازمان‌ های مالی را داراست.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ارز استلار {صفر تا ۱۰۰}


با توجه به این که استلار یک ارز دیجیتال قدرتمند است و دارای پتانسیل بالایی برای رشد و گسترش، بسیاری از متخصصان ارز دیجیتال باور دارند که قیمت استلار در آینده افزایش خواهد یافت. با این حال، باید توجه داشت که بازار ارز دیجیتال به دلیل عوامل بسیار زیادی مانند تغییرات در قوانین و مقررات، تحریم‌ ها، تغییرات در فناوری‌ های مرتبط با بلاک چین و … بسیار پویاست و قیمت ارزها ممکن است در کوتاه‌ مدت با سرعت بالا تغییر کند. بنابراین، سرمایه‌ گذاران قبل از سرمایه‌ گذاری در هر ارز دیجیتالی، باید به دقت تحلیل‌ های لازم را انجام داده و در مورد ریسک‌ ها و پتانسیل سودآوری احتمالی آن آگاهی کافی را داشته باشند و سپس تصمیم بگیرند.

استلار یک سکه دیجیتال و پلتفرم بلاکچین است که در سال ۲۰۱۴ توسط جدید ماکلر و جویدر مکلین تأسیس شده است. استلار هدف دارد تا یک پلتفرم انتقال پول بین المللی با قابلیت دسترسی آسان، سریع و کم هزینه ارائه دهد. این پروژه در برخی موارد به عنوان رقیبی برای ریپل در نظر گرفته می شود. هدف استلار در ارائه یک پلتفرم انتقال پول با تأکید بر سرعت و کارایی است. با توجه به این هدف، شاید استلار به عنوان یک پیشگام در حوزه انتقال پول بین المللی باشد. استلار همچنین تلاش می کند تا به دنبال ارتقای اعتبارات، ارائه کنندگان خدمات پرداخت و بانک ها باشد و با این رویکرد، به عنوان یک شبکه پرداخت عمومی عمل می کند.

به صورت کلی بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که قیمت استلار در آینده می تواند افزایش یابد. یکی از دلایل این موضوع می تواند کاربرد استلار در صنعت پرداخت باشد و اینکه به عنوان یک پلتفرم بلاکچین، استلار از برخی مشکلات روی آورده است که برخی از رقبا نمی توانند آن ها را حل کنند. همچنین، همانطور که قبلاً بیان شد، استلار به عنوان رقیب ریپل در نظر گرفته می شود و به طور کلی در حوزه انتقال پول بین المللی، رقیبی قدرتمند است. بنابراین حوالی قیمتی ۵ الی ۱۰ دلار در سال های آتی برای این ارز دیجیتال در دسترس خواهد بود.

۸٫ لایت کوین؛ دنباله روی برادر بیت کوین

لایت کوین یکی از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ است که در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی بنیانگذاری شد. این ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین بوده و همانند بیت کوین، با استفاده از رمزنگاری، امنیت بالایی را برای تراکنش‌ ها و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال فراهم می کند. یکی از مزایای لایت کوین، سرعت بالای تراکنش‌ هاست. زمانی که برای انجام یک تراکنش با بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم است، انجام تراکنش با لایت کوین حدود ۲٫۵ دقیقه زمان می‌ برد. این مزیت از دلایل محبوبیت بیشتر لایت کوین در مقایسه با بیت کوین است.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال لایت کوین


اما در مورد آینده قیمتی لایت کوین، باید گفت که مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، قیمت آن تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، روند بازار ارزهای دیجیتال و اخبار و رویدادهای مرتبط با آن قرار دارد. با توجه به این که لایت کوین یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است و همچنان در حال رشد است، برخی از سرمایه گذاران اعتقاد دارند که قیمت آن در آینده بهبود خواهد یافت. با این حال، همانند هر سرمایه گذاری دیگری، سرمایه گذاران باید اطلاعات کافی در مورد بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند و از ریسک های مرتبط با این بازار آگاه باشند.

لايت كوين یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک شاخه از بیت کوین شروع به کار کرد. بر خلاف بیت کوین، که الگوریتم ماینینگ آن SHA-256 است، لایت کوین از الگوریتم Scrypt استفاده می کند. این الگوریتم با استفاده از توان پردازشی گرافیکی برای استخراج ارز، می تواند ماینینگ را برای کاربران با کامپیوتر های شخصی نیز قابل دسترس کند. در برخی جوامع کریپتوکارنسی، لایت کوین به عنوان “نسخه سریع تر بیت کوین” شناخته می شود. این ارز دارای سقف تعداد سکه های معدنی است که در ۸۴ میلیون واحد قرار دارد، بیشتر از سقف تعداد سکه های بیت کوین که در ۲۱ میلیون واحد است.

امروزه، Litecoin به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در جهان شناخته می شود و در بسیاری از بورس های کریپتوکارنسی معامله می شود. با توجه به پتانسیل موفقیت و توسعه ارز، بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در این ارز هستند. باید توجه داشت که همانند سایر ارزهای دیجیتال، قیمت لایت کوین نیز تحت تأثیر عوامل متعددی است که شامل عوامل اقتصادی، فنی و رویدادهای روزمره می شود. لذا پیش بینی می شود که قیمت های حوالی ۲۵۰ دلار برای سال های آتی ارز لایت کوین قابل دسترس باشد.

۹٫ آوالانچ؛ رقیب سرسخت اتریوم

آوالانچ یک ارز دیجیتال ارائه شده در سال ۲۰۲۰ است که به منظور رسیدن به هدف ایجاد یک شبکه بلاک چین سریع و قابل مقیاس با امنیت بالا طراحی شده است. این شبکه بلاکچین مبتنی بر پروتکل Consensus-۰ به اجرای معاملات پرداخته و قابلیت ایجاد شبکه‌ های زیرشاخه را نیز فراهم می‌ کند. با توجه به اینکه شبکه Avalanche توانسته است به شدت رشد کند و میزان تجارت آن به طور قابل توجهی افزایش یابد، بسیاری از تحلیلگران به آینده این ارز دیجیتال با امیدواری نگاه می‌ کنند. به علاوه، Avalanche از الگوریتم کنسانسی پیشرفته‌ ای استفاده می‌ کند که باعث می‌ شود این ارز دیجیتال از نظر سرعت و هزینه معاملات از رقبای خود فاصله بگیرد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال AVAX چیست


با این حال، همانند هر ارز دیجیتال دیگری، میزان ارزش Avalanche نیز در معرض تاثیرات مختلفی قرار دارد. در صورتی که میزان تقاضا برای خرید و فروش این ارز دیجیتال افزایش یابد، ارزش آن نیز به طور معمول افزایش خواهد یافت. اما اگر بازار کریپتوکارنسی به دلایل مختلفی از جمله تنش‌ های اقتصادی، قوانین و مقررات و یا عدم اعتماد به بازار، کاهش یابد، ارزش Avalanche نیز ممکن است کاهش یابد. در کل، آینده قیمتی Avalanche بستگی به عوامل مختلفی دارد که می‌ تواند در آینده تغییر کند.

آوالانچ یک ارز دیجیتال جدید است که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شده است. این ارز مبتنی بر زنجیره بلوکی بوده و با هدف حل مشکلات امنیتی و حفظ حریم خصوصی در برنامه‌ های کاربردی دیسنترالایز شده طراحی شده است. آوالانچ از تکنولوژی زنجیره بلوکی Ethereum استفاده می‌ کند و قابلیت تکامل و گسترش را داراست. آوالانچ از سه بخش اصلی تشکیل شده است: شبکه‌ ای که به‌ عنوان محیطی برای اجرای برنامه‌ های دیسنترالیزه عمل می‌ کند، پلتفرمی که برای توسعه برنامه‌ های اجرایی استفاده می‌ شود و واسطی که بین شبکه و پلتفرم برای انتقال اطلاعات و ارزها ایجاد شده است.

آینده قیمتی آوالانچ در دنیای کریپتوکارنسی همانند ارزهای دیگری که در حال رشد هستند، ناپیوسته است. با توجه به تکنولوژی پیشرفته و جدیدی که از آن استفاده می‌ شود، این ارز می‌ تواند بازار خود را گسترش دهد. اما این نکته نیز وجود دارد که با وجود مزایای آوالانچ، بازار ارزهای دیجیتال همیشه پویا و پیچیده است و قیمت‌ ها همیشه تحت تأثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، تغییرات بازار و تحولات تکنولوژیکی قرار می‌ گیرند. بنابراین، همانند هر ارز دیجیتال دیگری، پیش‌ بینی دقیقی درباره آینده قیمتی آوالانچ ممکن نیست ولی به صورت کلی این طور پیش بینی می شود که قیمت ارز آواکس در سال های آتی بین ۳۵ الی ۵۰ دلار معامله شود.

۱۰٫ کازماس؛ توانا در ایجاد ارتباط بین بلاکچین‌ ها

کازماس یک پروتکل بلاک چین باز و یک پلتفرم برای ارتباط بین زنجیره‌ های بلوکچین مختلف است و مطمئنا در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ جای می گیرد. این پلتفرم برای حل مشکلات ارتباطی بین زنجیره‌ های بلوکچین ایجاد شده است و می‌ تواند به عنوان یک سیستم ارزیابی پروتکل‌ های بلاکچین در دسترس برای توسعه دهندگان استفاده شود. کازماس برای توسعه دهندگان قابلیت‌ های مختلفی را فراهم می کند، از جمله ایجاد زنجیره‌ های جدید، محیط توسعه تحت وب، و ابزارهایی برای اجرای قراردادهای هوشمند.

حتما بخوانید : بیشترین سود استیکینگ در دنیای کریپتو


همچنین، کازماس قابلیت ایجاد دی اپ های بلاکچینی و انتقال دارایی های دیجیتال بین زنجیره‌ های بلوکچین مختلف را دارا می باشد. با توجه به اینکه Cosmos قابلیت ارتباط با زنجیره‌ های بلوکچین مختلف را دارد، این می‌ تواند باعث افزایش استفاده از آن شود و قیمت آن را افزایش دهد. همچنین، توسعه دهندگان برای ساخت دی اپ های بلاکچینی و توسعه قراردادهای هوشمند ممکن است از کازماس استفاده کنند که به افزایش استفاده از آن و افزایش قیمت آن منجر خواهد شد.

در کل، همانطور که اشاره شد، کازماس یک پلتفرم بلاکچین باز است که می‌ تواند باعث افزایش استفاده و قیمت آن شود. ارز کازماس یک ارز دیجیتال با هدف ارائه یک شبکه‌ توزیع شده برای کاربردهای مختلف از جمله انتقال پول و ذخیره سازی داده است. این ارز دیجیتال بر پایه‌ فناوری بلاکچین ساخته شده و از الگوریتم Proof o Work استفاده می‌ کند. آینده قیمتی ارز کازماس ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند اخبار و رویدادهای مرتبط با این ارز دیجیتال، تغییرات در بازار کلیدی ارزهای دیجیتال دیگر و شرایط اقتصادی و جهانی قرار گیرد.

به طور کلی، همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، قیمت ارز کازماس نیز تحت تاثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، اخبار و تحولات مرتبط با پروژه‌ آن، و روند بازار کلیدی ارزهای دیجیتال قرار می‌ گیرد. در حال حاضر، با توجه به محدودیت‌ هایی که در اکثر کشورها وجود دارد و همچنین تغییرات ناپیوسته در بازار ارزهای دیجیتال، پیش‌ بینی قیمت ارز کازماس با اطمینان کاملی امکان‌ پذیر نیست ولی به صورت کلی این طور پیش بینی می شود که حوالی قیمت ۴۰ دلار بتواند به سادگی توسط این ارز در سال های آتی لمس شود.


همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ را به شما معرفی کردیم و پیش بینی کارشناسان در مورد قیمت آن ها در سال ۲۰۲۳ و سال های آتی را نیز نقل قول کردیم.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت نیز آشنا شوید، این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳ از نظر شما کدام رمزارز است؟ دلیلتان برای این انتخاب چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: