برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بررسی کامل سیستم های باینری آپشن – از صفر تا صد باینری آپشن

شاید خیلی واژه باینری آپشن را شنیده باشیم ولی تا به حال فکر کردیم که باینری آپشن چیست و چه کاربردی دارد؟ احتمالا خیر. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل به بررسی کامل سیستم های باینری آپشن بپردازیم و ببینیم که سیستم باینری چی هستش و در واقع باینری آپشن چقدر درآمد دارد. جالبه بدونید که کسب درآمد ارزی به وسیله سیستم باینری امکان پذیر است و دلیل جذابیت آن، مخصوصا برای ایرانیان این موضوع است که درآمدشان در باینری آپشن به دلار است و این با توجه به نرخ دلار در ایران، میتونه ارقام خیلی جذابی رو تحت عنوان سود نصیبتون کنه. در بررسی کامل سیستم های باینری آپشن در ابتدا به آموزش باینری آپشن به زبان ساده و در ادامه به موادری مانند نحوه انجام معامله در باینری آپشن ، مزایا و معایت باینری آپشن ، نحوه کسب درآمد از باینری آپشن و مواردی از این دست خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که این مقاله تحت عنوان بررسی کامل سیستم های باینری آپشن از صفر تا صد، میتونه به شما تمامی اطلاعات این حوزه رو بده و شما رو از تمامی مطالب دیگر و سایت های گمراه کننده و جهت دار، بی نیاز کنه. پس بهت توصیه میکنم به هیچ عنوان این مقاله رو از دست ندی.

بررسی کامل سیستم های باینری آپشن

باینری آپشن چیست؟ در پاسخ باید گفت که باینری آپشن یک بازار مشتقات مالی هستش که تریدر در آن باید قیمت آتی جفت ارز یا سهام را پیش بینی نماید و در ازای پیش بینی درستی که کرده است، معامله را ببرد و پولش را دریافت کند. این سیستم معاملاتی شاید در ابتدا اندکی به بازار فارکس شباهت داشته باشد، اما فرق های بسیاری میان نحوه معاملات در هر یک از آنها وجود دارد. موفقیت در باینری آپشن فقط بر مبنای ۲ گزینه خواهد بود : بله و خیر. از همین روی به آن Binary به معنی دوتایی گفته می شود. در Binary Option زمان و یا تاریخ انقضا اهمیت ویژه ای دارد. در زمان انقضا چنانچه قیمت پیش بینی شده به وسیله تریدر از سهام یا جفت ارز، در سمت درست باشد، او سود خواهد کرد، اما چنانچه در جهت مخالف پیش بینی کرده باشد، متحمل ضرر خواهد شد. در معاملات باینری آپشن، سود و زیان یک معامله به شکل اتوماتیک بعد از زمان انقضای آپشن در حساب تریدر خواهد بود.

نحوه انجام معاملات باینری آپشن

همانطور که پیش تر هم اشاره داشتیم، معاملات باینری آپشن بر مبنای پاسخ های بله و خیر میباشد و به همین خاطر است که شیوه معامله در این بازار آسان خواهد بود. به عنوان مثال سئوال به این سادگی است : قیمت سهام شرکت X امروز ۲۴ مارس ساعت ۳ بعد از ظهر، ۲۴٫۹۷ دلار است، به نظر شما آیا در تاریخ ۲۵ مارس ساعت ۱۰:۳۰ صبح، قیمت سهام همان شرکت ۲۶ دلار خواهد شد یا خیر؟ اگر تریدر بر این باور است که قیمت سهام این شرکت در آن تاریخ و زمان بالای ۲۶ دلار خواهد بود، قادر است به منظور این پیش بینی خود نرخ تعیین کند، به عنوان مثال ۱۰۰ دلار و یا هر عدد دیگری.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


مثلا حالا ۲۵ مارس است و ساعت هم ۱۰:۳۰ میباشد و در حقیقت آپشن منقضی شده است. چنانچه قیمت این سهم بالای ۲۶ دلار شده باشد، پیش بینی تریدر صحیح بوده است و ۷۰ درصد از مبلغ تعیین شده (۱۰۰ دلار) یعنی ۷۰ دلار بعلاوه سرمایه گذاری اولیه که ۱۰۰ دلار بوده است به حساب او واریز خواهد شد. ولی چنانچه در زمان انقضای آپشن، مبلغ سهم زیر قیمت ۲۶ دلار باشد، تریدر تمام ۱۰۰ دلاری را که سرمایه گذاری کرده است را از دست خواهد داد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نرخ سود حاصل از برد آپشن، که در اینجا ۷۰ درصد از سرمایه اولیه بود امکان دارد در انواع بروکر ها متفاوت باشد. معاملات باینری آپشن در بازه های زمانی مختلفی از ۶۰ ثانیه تا حتی ۱ ماه هم صورت میپذیرد. البته در خاطر داشته باشید که بیشتر معامله گران در این بازار پیش بینی های کوتاه مدت بین ۶۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه ای را در دستور کار خود قرار میدهند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

در باینری آپشن ها میزان ریسک کاملا معلوم است و هرگز فراتر از آن نمی رود. در این بازار، سود و زیان یک معامله به میزان تغییرات قیمت وابسته نخواهد بود، بلکه تنها موضوعی که وجود دارد این است که آیا قیمت در زمان انقضای آپشن در بالای آن چیزی است که پیش بینی کردید یا کم تر از آن و بر مبنای آن یا تریدر سود میکند و یا متحمل ضرر میشود. در نظر داشته باشید که بعضی از بروکرهای باینری آپشن از هیچ قانونی طبعیت نمی کنند، لذا در زمان انتخاب یک کارگزار باینری آپشن، بایستی اطلاع کافی از آن داشته باشید و نهایت دقت را به خرج دهید. نکته خیلی مهم در این خصوص این است که بروکرهایی که از هیچ یک از استانداردها طبعیت نمی کنند و در هیچ یک از مراکز معتبر قانون گذاری عضو نیستند، می توانند گزینه های مشکوک به کلاهبرداری هم به حساب آیند.

بررسی کامل سیستم های باینری آپشن

انواع معاملات در باینری آپشن

در واقع دو مدل معامله در سیستم باینری آپشن وجود دارد که مورد علاقه بیشتر تریدرهاست. یکی معامله خرید که به آن Call Binary Option گفته میشود و دیگری معامله فروش که به آن Put Binary option می گویند. یک تریدر قادر است بر مبنای پیش بینی خود از قیمت در هنگام انقضای آپشن و با توجه به استراتژی و میزان سرمایه ای که دارد، وارد یکی از این دو مدل معامله شود. در ادامه این مقاله از سایت کد بورسی به توضیح هر کدام از این دو مدل معامله در باینری آپشن خواهیم پرداخت :

معامله خرید – Call Binary Options

به عنوان مثال تریدر در ساعت ۱۲:۰۰ یک معامله خرید ۱ ساعته با قیمت ۱٫۲ دلار به ازای هر سهم باز میکند که این یعنی معامله در ساعت ۱۳:۰۰ بسته میشود. مقدار ۱۰۰ دلار هم برای این معامله سرمایه گذاری می کند. در ادامه دو اتفاق میتواند رخ دهد :

  • ساعت ۱۳:۰۰ قیمت سهم بالاتر از ۱٫۲ دلار رفته است و معامله با سود بسته خواهد شد. لذا سرمایه گذار با این اتفاق سود دلاری کرده است. با توجه به ۷۰ درصد بازگشت سرمایه، معامله گر ۷۰ دلار سود خالص داشته است. بازهم میگوییم که این نرخ در بعضی از بروکر ها بیشتر و در بعضی کمتر است و حدودا بیت ۶۵ تا ۸۵ درصد از کل سرمایه اولیه شما خواهد بود.
  • حالت دوم اینکه قیمت سهم در ساعت ۱۳:۰۰، زیر ۱٫۲ دلار قرار داشته باشد. در این صورت تریدر ضرر می کند و پولی که سرمایه گذاری کرده را به صورت کلی از دست خواهد داد. (در این مثال ۱۰۰دلار از دست خواهید داد).

معامله فروش – Put Binary Options

در این مورد تریدر برعکس مورد قبلی، پیش بینی میکند و امیدوار است که قیمت کاهش پیدا کند. به عنوان مثال تریدر در ساعت ۱۵:۰۰ یک معامله فروش ۱ ساعته با قیمت ۱٫۲$ برای هر سهم باز خواهد کرد که یعنی معامله در ساعت ۱۶:۰۰ بسته میشود. مقدار سرمایه گذاری برای این معامله هم ۱۰۰ دلار انتخاب میکنیم و یا هر میزان سرمایه که دوست داریم. در ادامه دو اتفاق میتواند رخ دهد :

  • ساعت ۱۶:۰۰ قیمت سهم کم تر از ۱٫۲ دلار شده است و معامله با سود به اتمام خواهد رسید. لذا سرمایه گذار در این حالت سود کرده است. با توجه به ۷۰ درصد بازگشت سرمایه، تریدر ۷۰ درصد سود خالص کرده است.
  • حالت دوم این است که قیمت سهم در ساعت ۱۶:۰۰، بالای ۱٫۲ دلار قرار داشته باشد که در این صورت تریدر متحمل ضرر خواهد شد و پولی که سرمایه گذاری کرده را از دست خواهید داد که در این مثال ما ۱۰۰ دلار بوده است.

آموزش ورود در سیستم باینری آپشن

در ابتدا و به منظور ورود به سیستم های باینری آپشن شما عزیزان میبایست چند دلار سرمایه در اختیار داشته باشید. شایان ذکر است که حداقل سرمایه مورد نیاز حدودا ۱۰ الی ۳۰ دلار خواهد بود. البته این حداقل است و مبالغ بیشتر هم قادرید که سرمایه گذاری کنید، ولی به هیچ عنوان توصیه نداریم که در ابتدای راه بیشتر از این ها حساب تان را شارژ نمایید. مقدار سرمایه ای که مشخص کرده اید را بایستی وارد حساب بروکرتان کنید. حساب بروکر هم همان سایتی است که شما با آن وارد سیستم های باینری آپشن میشوید و فعالیت خودتون رو شروع میکنید. بروکر در واقع حکم همان کارگزاری را برای بورس بازان خواهد داشت.

این موضوع رو در خاطر داشته باشید که در ابتدا به هیچ عنوان احتیاج به شارژ کردن حساب تان نخواهید داشت. بهتر است ۲ الی ۳ هفته تمرین کنید و رفتار بازار و روند انجام معاملات در باینری آپشن رو زیر نظر بگیرید و سپس پس از تمرینات لازم، حساب تان را شارژ کنید. هر چقدر هم که استراتژی خوبی را در نظر داشته باشید، ولی تمرین را دستور کار خود نداشته باشید، قادر نخواهید بود پیش بینی معاملات را با موفقیت انجام دهید. پس تمرین کردن را جدی بگیرید.

بروکر چیست؟

به سایت هایی بروکر گفته میشود که یک سری قابلیت ها را برای شما فراهم کند تا بتوانید معاملات تان را پیش بینی و ثبت نمایید. بروکر های زیادی مانند olymptrade ، iqoption، alpari و … در دسترس شما خواهند بود که میتوانید آنها رو مورد استفاده خود قرار دهید، ولی بهترین بروکر برای آغاز کار با سیستم های باینری آپشن الیمپ ترید به شمار می رود. این درست است که در حال حاضر الیمپ ترید کشور ایران را تحریم کرده، ولی چنانچه با IPI یک سری کشورهای آسیایی مانند؛ سنگاپور، هلند و هند ثبت نام نمایید هیچ گونه مشکلی پیدا نخواهید کرد و میتوانید با موفقیت ثبت نام کرده و شروع به کار کنید.

آموزش انجام معامله در باینری آپشن

به منظور کسب درآمد از سیستم باینری بایستی مرحله به مرحله بر اساس مراحل زیر پیش برید. لذا قدم به قدم با سایت کد بورسی و ادامه مقاله همراه باش تا دقیق بهت نحوه انجام معامله در باینری آپشن رو با زبان ساده و به همراه مثال، آموزش بدم.

انتخاب بروکر مناسب

انتخاب بروکر مناسب، نخستین گام به منظور کسب درآمد از باینری آپشن به حساب می آید. تعداد زیادی از افرادی که قصد کسب درآمد از باینری آپشن را دارند، بایستی بروکر مناسب با توجه به قابلیت ها و ابزارهایی که در اختیار شما عزیزان میگزارند، انتخاب نمایید. وب سایت های بسیاری مانند olymptrade، iqoption ، alpari و … وجود دارند که قادر به استفاده از هر کدام از آنها خواهید بود. میتوان گفت که یکی از بزرگ ترین مشکلات بروکرها این است که هر کدام از پنل متناسب با خود برخوردار هستند، برای مثال ابزارهای هر کدام از این بروکرها با هم فرق میکند. برای شروع توصیه دارم از سایت الیمپ ترید استفاده نمایید که در ادامه نحوه ثبت نام در الیمپ ترید را به شکل کامل بهتون آموزش خواهیم داد. در خاطر داشته باشید که برای این که بتوانید وارد میز معامله شوید و کسب درآمد داشته باشید، بایستی داخل یکی از بروکرها ثبت نام نمایید.

بررسی کامل سیستم های باینری آپشن

آموزش کامل ثبت نام در الیمپ ترید

جالب است بدانید که بهترین بروکر برای ثبت نام و ترید، الیمپ ترید محسوب میشود که قابلیت های فراوانی را برای تحلیل تکنیکال در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. تنها یک مشکلی که وجود دارد این است که سایت الیمپ ترید کشور ایران را تحریم کرده.

  1. اولین مرحله برای ثبت نام در الیمپ ترید باید به آدرس https://olymptrade.com/platform بروید. در یاد داشته باشید که به منظور ثبت نام باید حتما از vpn استفاده کنید.
  2. برای این که بتوانید در داخل ایران در سایت الیمپ ترید ثبت نام نمایید، بایستی با Ip سنگاپور وارد شوید. برای این کار هم داخل vpn تان کشور سنگاپور را انتخاب نمایید و در ادامه وارد لینکی که در بالا گفتم بشوید. در ادامه بر روی گزینه Registration کلیک کنید و مشخصات تان را وارد نمایید.
  3. پس از اینکه حساب تان را ایجاد کردید، با توجه به استراتژی که مد نظر دارید، باید در دموی سایت الیمپ ترید، به تمرین بپردازید تا نحوه انجام کار رو یاد بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که حتما بایستی حداقل حدود ۲۰ روز برای تمرین کردن زمان اختصاص دهید. بعد از اینکه روش انجام معامله و ریسک و بازدهی بازار رو دیدید، قادر به انجام معامله واقعی خواهید بود.
  4. پس از اینکه ۲۰ روزی رو به تمرین پرداختید، بایستی حساب تان را شارژ نمایید تا قادر باشید با پیش‌ بینی معاملات سود کنید. اگر استراتژی داشته باشید و شانس هم با شما یار باشد، میتوانید تا ۸۲ درصد سرمایه خود را برنده شوید.
  5. البته برای شارژ کیف پول الیمپ تان باید یک حساب در صرافی آنلاین ساخته باشید. ساختن حساب در صرافی های آنلاین به هیچ عنوان کار سختی نیست و در کم تر از از ۵ دقیقه انجام خواهد شد.
  6. برای این که بتوانید حساب الیمپ تان را شارژ کنید، بایستی در بلاک چین کیف پول بیت کوین خود را ایجاد کنید و مبلغ را به کیف پول بلاک چین منتقل کنید و در ادامه به الیمپ تان وارد کنید. ساخت کیف پول در بلاک چین هم کار سختی نیست و در کم تر از ۲ دقیقه قادر به ایجاد حساب در این پلتفرم خواهید بود.

نکات بسیار مهم برای انجام معامله در باینری آپشن

اکنون که با مفاهیم پایه و کلی سیستم های باینری آپشن آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به ذکر چند نکته کلیدی و طلایی در این خصوص اشاره داشته باشیم :

  • همانطور که پیش تر هم اشاره داشتیم، کمترین میزان معامله ۱۰ دلار است. لذا شما مبلغی که حاضرید ریسک کنید را سرمایه گذاری کنید.
  • اگر معامله ای را برنده نشوید، باید پول را حتما پرداخت کنید.
  • معاملات باینری آپشن جوری طراحی شده تا به سادگی بتوانید در آن فعالیت کنید.
  • هیچ وقت کل سرمایه خود را به صورت یکجا وارد معامله نکنید، بلکه تنها ۵ الی ۱۰ درصد سرمایه خود را وارد کنید.
  • برای اینکه قادر باشید در بلند مدت سود به دست آورید باید تعداد پیش بینی های صحیح بسیار بیشتر از پیش بینی های غلط باشد.
  • به منظور کسب در آمد در سیستم باینری آپشن حتما نباید متخصص بازارهای مالی باشید.
  • ریسکی که متحمل می شوید تنها محدود به مبلغ معامله است، بنابراین بیشتر از آنچه سرمایه گذاری کردید، ضرر نخواهید کرد.
  • راه های گوناگونی برای کسب درآمد آنلاین از معاملات باینری آپشن وجود دارد که به برخی از آنها اشاره شد.
  • شما هرگز مالکیت سهام یا ارز را در اختیار ندارید و تنها نوسانات آن را پیش بینی کرده و سود و یا ضرر خود را خواهید کرد.
  • هیچ گونه هزینه ای به صورت پنهانی در باینری آپشن وجود نخواهد داشت.

استراتژی های برتر معامله در باینری آپشن

استراتژی EMA و CCI : این سیستم باینری آپشن، ۲ اندیکاتور میانگین متحرک نمایی و CCI را مورد استفاده قرار می دهد.

ترکیب MACD و ADX: اندیکاتور ADX و مکدی هر ۲ از ابزارهای پیش فرض متاتریدر به حساب می آیند و همچنین از اندیکاتورهای محبوب برای تحلیل بازار محسوب میشوند.

ترکیب ایچیموکو و RSI : جالبه بدونید که از این استراتژی ها برای معامله های میان مدتی بهره گرفته میشود.

ترکیب MACD و Awesome : این روش تلفیق مکدی و Awesome، می تواند سیگنال های خوبی را به شما بدهد.

استراتژی MA و ADX : این سیستم از ترکیب ۲ اندیکاتور معروف میانگین متحرک و اندیکاتور ADX استفاده میکند که هر دو جزو ابزارهایی هستند که نرم افزار متاتریدر به صورت پیش فرض آن را دارد.

نحوه درآمدزایی از باینری آپشن

همانطور که گفتیم و دیگر بلد شدید، تنها روش کسب درآمد از سیستم های باینری آپشن این است که معاملات را پیش بینی کنید. شاید فکر کنید که پیش بینی معاملات به شانس ارتباط دارد، یعنی به صورت شانسی وارد معامله میشوید، اما واقعا اینطور نیست. برای این که بتوانید معامله ها را درست حدس بزنید، بایستی استراتژی داشته باشید. داشتن استراتژی یکی از اساسی ترین قدم ها در سیستم های باینری آپشن به حساب می آید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

حال چطور میتونید در سیستم باینری سود کنیم؟ موفقیت در باینری آپشن در دو گزینه خرید و فروش است. شما با توجه به زمان معامله ای که مشخص میکنید، بایستی حدس بزنید که فلان ارز به عنوان مثال بیت کوین در حال خرید است یا فروش. اگر نمودار در حال صعود بود باید بر روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید، چنانچه نمودار در حالت نزولی بود باید بر روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید. اگر معامله تان با موفقیت بسته شود سود معامله به کیف پول تان اضافه خواهد شد.

بررسی کامل سیستم های باینری آپشن

مزایای معاملات باینری آپشن

  • ریسک مالی کمتر نسبت به معامله در فارکس، نفت خام و …
  • امکان دسترسی از مزایای باینری آپشن؛ قابلیت انجام معامله حتی با ۱۰ دلار سرمایه اولیه
  • انعطاف پذیری از مزایای باینری آپشن
  • سادگی انجام معاملات مختلف
  • کنترل زیاد بر معاملات از مزایای باینری آپشن
  • درآمد بیشتر؛ بعضی از بروکرهای باینری آپشن، مثل الیمپ ترید، درآمدی تا ۸۰ درصد را در یک معامله نصیب شما میکند

معایب معاملات باینری آپشن

  • کاهش شانس معامله برای معاملات برنده؛ یعنی وقتی که احتمال موفقیت یک معامله بسیار زیاد باشد، سود پرداختی معاملات باینری آپشن، به صورت چشمگیری کم خواهد بود. 
  • کمبود ابزار معامله خوب از معایب باینری آپشن؛ بعضی از بروکرهای باینری آپشن، ابزاری که واقعا کارآمد باشند، مانند نمودارها و قابلیت هایی برای تحلیل تکنیکال را به مشتریان خود ارائه نمیکنند.
  • هزینه باخت معاملات از معایب باینری آپشن؛ در باینری آپشن، شانس نسبت ریسک-پاداش به سمت باخت معامله متمایل است.
  • عدم اصلاحات معامله؛ در واقع در معاملات باینری آپشن که در یک صرافی صورت میپذیرد، قبلیت اصلاح معامله کم میشود.
  • محدودیت های مدیریت ریسک

تفاوت فارکس و باینری آپشن چیست؟

  1. در فارکس وقتی شما معامله ای رو باز می کنید، هر وقت بخواهید، قادرید از ان خارج شوید و انقضایی ندارد، یا ۱ روز بعد خارج شوید یا ۱ هفته بعد یا ۱ ماه یا ۱ سال، اما در باینری اپشن شما پیش از معامله شما مدت زمان معامله را تعیین خواهید کرد.
  2. در بازار فارکس سود و ضرر معاملات از پیش معلوم نیست و زمانی که یک معامله رو شروع میکنید، کل حساب درگیر میشه، برخلاف باینری آپشن که در آن مقدار صعود و یا نزول اهمیت ندارد در فارکس هرچقدر نمودار صعود کند سود بیشتر و هر چقدر ضرر کنید کل حساب در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

نتیجه گیری

همانطور که در متن دیدید یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت کار با سیستم های باینری آپشن است. راه و روش های بسیاری برای کسب درآمد اینترنتی از سایت های خارجی وجود دارد سیستم های باینری آپشن یکی از آسان ترین راه ها برای کسب درآمد دلاری از اینترنت است. در این مطلب آموزشی با عنوان بررسی کامل سیستم های باینری آپشن سعی کردم به شکل کامل به شما آموزش بدهم که چطور قادرید از سیستم های باینری آپشن، درآمد داشته باشید. چنانچه این مقاله بررسی کامل سیستم های باینری آپشن را نخوندید، پیشنهاد می کنم حتما یک بار کامل این مقاله را بخوانید. پس خلاصه باینری آپشن با قرادادهای آپشن که در بورس می شناسیم فرق میکند. در باینری آپشن بالا یا پایین رفتن قیمت یک جفت ارز یا طلا و … را در یک بازه زمانی که اغلب کوتاه است، پیش بینی میکنیم. اگر حدسمان درست بود، بروکر درصدی که در حدود ۶۰-۸۵ درصد هست به همراه پولی که گذاشته ایم به ما پرداخت خواهد کرد و اگر حدسمان اشتباه بود پولی که گذاشته ایم را از از دست میدهیم.

برای دوستانتان بفرستید: