Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ایده های استارتاپی 2023 که باید الآن بدانید! | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ (۱۴۰۲)

اطلاع از ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ می تواند به شما کمک کند تا کسب و کاری را راه اندازی کنید که سال های سال بتواند برای شما سودآوری داشته باشد، منتهی باید سریع اقدام کنید ولی این بدین معنی نیست که نیاز به تحقیق و بررسی های بسیار نخواهید داشت، پس خوب زمانی این مطلب را مطالعه کردید، چرا که زمان دارید اول ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ را در این مقاله بشناسید و تک تک آن ها را با روحیه، تخصص، نیاز جامع، سرمایه ای که در اختیار دارید و میزان ریسک پذیری خود مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید بهترین ایده استارتاپی را برای خودتان انتخاب کنید؛ البته الزاما نباید دقیقا همین ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ را به کار بگیرید، بحث ایده از دید گرفتن می آید و شما می توانید از این ایده هایی که معرفی می کنیم، دید بگیرید و حتی ایده جدیدی خلق کنید که می تواند سودآورتر و جذاب تر نیز باشد، پس حتما بهترین ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ را در این مطلب یاد بگیرید؛

ایده های استارتاپی ۲۰۲۳

به صورت کلی استارتاپ به شرکت‌ هایی گفته می‌ شود که با ایده‌ های نو و نوآورانه و با استفاده از فناوری‌ های مدرن تأسیس شده‌ اند. بهترین ایده استارتاپی در خصوص با کسب و کار‌هایی می‌ تواند باشد که در خدمت مردم بوده و برای آن ها راحتی زیادی را همراه داشته باشد؛ لذا چنانچه به دنبال این هستید که یک ایده استارتاپی مناسب را راه‌ اندازی نمایید، پس تمامی جوانب آن را مورد ارزیابی قرار دهید و شیوه دسترسی آن را در اختیار مردم به خوبی ارزیابی کنید، چرا که این موضوع بسیار مهم است که مردم بتوانند از ایده  شما به سادگی بهره مند شوند. کسب و کار شما باید به شکلی باشد که مردم برای استفاده از آن دچار سختی نشوند، همچنین استارتاپی که شما مد نظر دارید، بهتر است که کاملا خلاقانه ایجاد شود و از روی کسب و کارهای دیگری کپی نشده باشد. حتی چنانچه در کنار ایده‌ ای که شما در ذهن دارید موارد دیگری در این راستا فعالیت دارند آن ها را به خوبی بررسی کنید و نقص‌ های آن ها را شناسایی کنید؛ بعد از تشخیص تمامی آن نقص‌ ها شما کامل ترین و بهترین را در اختیار مردم قرار دهید.

حتما بخوانید : کسب درآمد ارزی – ۱۱ مدل از بهترین راهکارها و روش ها


پیش از انتخاب یکی از ایده های استارت آپ پیشنهادی و راه اندازی کسب و کار، آماده سازی لازم را انجام دهید. در ابتدای امر اطمینان حاصل کنید که تقاضا برای کسب‌ و کاری که قصد دارید آغاز کنید وجود دارد، کجا می خواهید آن را شروع کنید. بیشتر از ۳۵ درصد از کسب‌ و کارها به علت عدم احتیاج بازار به خدمات یا محصول آن‌ ها شکست می‌ خورند. شما همچنین باید یک طرح کسب‌ و کار بنویسید که باید شامل اهداف شرکت، طرح فروش، تحلیل بازار و پیش بینی‌ های مالی باشد. یک طرح کسب‌ و کار خوب می‌ تواند به حفظ کسب‌ و کار شما در مسیر درست کمک کند. وام‌ دهندگان نیز برای ارائه وام استارت آپ خواهان مشاهده طرح کسب‌ و کار شما هستند. همچنین می بایست مهارت‌ هایی حال حاضر خود را در نظر بگیرید و ببینید که چگونه آن‌ ها با هر یک از ایده های استارتاپی که امکان دارد پیش بروید، همسو می‌ شوند. خواه یکی از این ایده های استارت آپی را انتخاب نمایید و چه ایده های خود را ارائه دهید، فرصت‌ های فراوانی برای کارآفرینانی که دارای انگیزه برای کسب درآمد هستند و تلاش خود را شروع می‌ کنند، وجود دارد.

زمینه‌ های پیشرو استارتاپی در سال ۲۰۲۳

به طور کلی، برخی از زمینه‌ های پیشرو برای ایده‌ های استارتاپی در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

  1. هوش مصنوعی و یادگیری ژرف : با پیشرفت موشکافی و نحوه پردازش داده‌ ها، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ژرف در بسیاری از صنایع، از جمله بهداشت، خودرو، تجارت الکترونیک و بازی‌ های رایانه‌ ای، بسیار افزایش خواهد یافت.
  2. فناوری بلاکچین : با رشد روزافزون فناوری بلاک چین و اهمیت امنیت در اینترنت، بسیاری از شرکت‌ ها به دنبال استفاده از این فناوری در صنایع مختلف هستند. بلاکچین می‌ تواند برای محافظت از اطلاعات حساس، امنیت تراکنش‌ های مالی و حتی افزایش شفافیت در سازمان‌ ها مفید باشد. در واقع با روند رو به رشد استفاده از بلاک چین در صنایع مختلف، بسیاری از استارتاپ‌ های جدید در این زمینه فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ ها می‌ توانند خدماتی مانند ارز دیجیتال، پرداخت الکترونیکی امن، ثبت سند، مدیریت زنجیره تامین و مدیریت هویت الکترونیکی ارائه دهند.
  3. اینترنت اشیاء : با توسعه اینترنت اشیاء و ارتباط بین اشیاء مختلف، می‌ توان به راحتی اطلاعات را از طریق حسگرهای متصل به اینترنت به دست آورد. این فناوری می‌ تواند برای بهبود سلامت، حفاظت از محیط زیست و حتی تجربه خرید بهتر مفید باشد.
  4. واقعیت مجازی و افزوده : با پیشرفت فناوری واقعیت مجازی و افزوده، شرکت‌ ها می‌ توانند تجربه‌ های واقعیت مجازی یا افزوده را در برخی از صنایع مختلف ارائه دهند، از جمله آموزش، تفریح و تجارت.
  5. بهداشت و پزشکی : با پیشرفت فناوری و افزایش توجه به بهداشت و پزشکی، شرکت‌ هایی که به سلامت افراد متمرکز هستند، می‌ توانند به عنوان استارتاپ‌ های موفق در سال ۲۰۲۳ ظهور کنند. این شرکت‌ ها می‌ توانند با استفاده از فناوری‌ های مختلف، از جمله هوش مصنوعی، داده کاوی، رباتیک و داروسازی شخصی، به بهبود سلامت و بهداشت افراد کمک کنند. در حقیقت با توسعه تکنولوژی در زمینه بهداشت و پزشکی، می‌ توان بهبود در تشخیص بیماری‌ ها، درمان آن‌ ها و حتی پیشگیری از آن‌ ها را داشت. برخی از ایده‌ های استارتاپی در این زمینه می‌ توانند شامل تشخیص بیماری با استفاده از هوش مصنوعی، تحویل دارو به شیوه ایمن تر، دستگاه‌ های پزشکی قابل حمل و دستگاه‌ های سلامت هوشمند باشد.
  6. تجربه مشتری : بسیاری از شرکت‌ ها می‌ توانند بهبود تجربه مشتری خود را از طریق فناوری بهبود دهند، مانند توسعه بات‌ های چت، سامانه های خودکار، سیستم های خودکار مدیریت مشتری، تحلیل داده‌ های مشتری و بهبود رابط کاربری.
  7. حمل و نقل : با افزایش ترافیک و افزایش جمعیت، نیاز به حمل و نقل هوشمند و پایدار بیشتر احساس می‌ شود. برخی از ایده‌ های استارتاپی در این زمینه می‌ توانند شامل خودروهای خودران، شبکه حمل و نقل هوشمند و شبکه شارژ خودرو باشند.
  8. اقتصاد اشتراکی : با توجه به نیاز به اشتراک گذاری منابع و محصولات، شرکت‌ هایی که در زمینه اقتصاد اشتراکی فعالیت می‌ کنند، می‌ توانند موفقیت زیادی داشته باشند، از جمله سرویس‌ های اشتراکی خودرو، اشتراک کتاب، اشتراک مسکن و محصولات خوراکی.
  9. کسب و کارهای بدون مرز : با توجه به جهانی شدن بازارها، کسب و کارهایی که قابلیت فعالیت بدون مرز را دارند، می‌ توانند به موفقیت بیشتری دست یابند. برخی از ایده‌ های استارتاپی در این زمینه شامل ترجمه آنلاین، فروشگاه آنلاین، خدمات بازرگانی بین‌ المللی و ارائه خدمات مشاوره در مورد کسب و کار بین المللی هستند.
  10. نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) : رشد فناوری ابری و افزایش افرادی که از خانه فعالیت می کنند، بازار SaaS را جذاب‌ تر از همیشه کرده است. به گفته گارتنر، هزینه های کاربران نهایی برای خدمات ابری در سال آینده به ارزش ۴۸۲ میلیارد دلار خواهد بود. نکته حائز اهمیت درباره SaaS اینجاست که مخاطبان هدف زیادی وجود دارد که می‌ توانید از نرم‌ افزار برنامه‌ ریزی رسانه‌ های اجتماعی برای اینفلوئنسرها گرفته تا نرم‌ افزارهای حسابداری برای کسب و کارها را جذب کنید. این نوع استارت آپ ها هم مقیاس پذیرند و می توانند سطح خوبی از درآمد غیرفعال را تضمین نمایند. لذا چنانچه قصد دارید به دنیای SaaS رجوع کنید، بهترین کار این است که با مخاطبان هدف خود صحبت کنید و نقاط دردناک آن ها را پیدا کنید و بررسی کنید که برای کمک به آن ها در صرفه جویی در زمان، پول و کارآمدتر شدن چه کاری قادرید انجام دهید؛ در حقیقت این به شما کمک خواهد کرد تا یک سرویس اشتراک نرم افزاری ایجاد کنید که مشتریان بالقوه به خریدران شما تبدیل شوند.
  11. تدریس خصوصی آنلاین : با ظهور آموزش الکترونیکی، تقاضای بسیاری برای معلمان آنلاین شکل گرفته است که می توانند به دانش آموزان در یادگیری موضوعات جدید کمک کنند. آیا موضوع خاصی وجود دارد که در مدرسه در آن عالی هستید یا موضوعی که در حال حاضر به لطف شغلتان در مورد آن زیاد می دانید؟ شما می توانید از خانه به متقاضیان آموزش دهید. می توانید با یک وب سایت تدریس خصوصی وارد شوید یا وب سایت خود را طراحی کنید برای خدمات تدریس خصوصی تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر و صبر برای کار کردن با مطالب درسی است که دانش آموز با آن مبارزه می کند.
  12. امنیت سایبری : از آنجایی که همه ما برای خرید، کار و ارتباط با دیگران بیشتر به اینترنت وابسته هستیم، خطر جرایم سایبری افزایش پیدا می کند. این طور پیش بینی می شود که در سال گذشته از هر ۳ کسب و کار، یک مورد قربانی حملات سایبری مثل فیشینگ، باج افزار و بدافزار بوده است و این در حالی است که پیش از این جرایم سایبری منحصراً مسئولیت شرکت های بزرگ بود، ولی در حال حاضر مشاغل کوچک تر و بخش داوطلبانه هدف قرار گرفته اند. جالب است بدانید که امروزه ادارات دولتی، موسسات خیریه و حتی مدار قربانی جرایم سایبری شده اند و زمان و هزینه زیادی را صرف اصلاح امور می کنند. در بریتانیا، یک شورای محلی در آغاز سال ۲۰۲۰ قربانی یک حمله باج افزار شد و شورا را بدون وب سایت و سیستم های رایانه ای رها کرد. این حمله ۱۰٫۴ میلیون پوند هزینه داشت تا ۱۳۵ هزار نفر بدون خدمات آنلاین باقی بمانند. این یک استارتاپ امنیت سایبری را به گزینه خوبی تبدیل می کند. نه تنها بسیاری از افراد و کسب و کارها از خدمات شما استفاده می کنند، بلکه به ایجاد اینترنت به مکانی ایمن تر هم کمک خواهد کرد. شما همچنین می توانید بر روی خدمات پیشگیرانه مانند تست نفوذ یا خدمات واکنشی، بسته به جایی که مجموعه مهارت شما قرار دارد، متمرکز باشید.

نکته مهم : بلاک‌ چین، پرداخت‌ های الکترونیکی، حمل و نقل هوشمند، بهداشت و پزشکی دیجیتال و سلامتی، بازیابی اطلاعات و تحلیل داده‌ ها و به طور کلی فناوری‌ های نوین فعالیت می‌ کنند، بیش ترین شانس موفقیت را در سال ۲۰۲۳ خواهند داشت.

استارتاپ های در حال توسعه

در حال حاضر، هزاران استارتاپ در حال توسعه و فعالیت در سراسر جهان هستند. این شرکت‌ ها در حال توسعه فناوری‌ های نوین، رشد و گسترش کسب و کارهای خود و افزایش محصولات و خدمات خود هستند. در زیر چند نمونه از استارتاپ‌ های در حال توسعه را معرفی خواهم کرد:

  1. Nuro : یک شرکت تحقیق و توسعه در زمینه خودروهای بدون سرنشین است که به منظور ارائه خدمات تحویل مواد غذایی و خریدهای آنلاین با استفاده از خودروهای بدون سرنشین کار می کند.
  2. Airtable : یک پلتفرم مبتنی بر وب است که به کاربران امکان می دهد جداول پایگاه داده خود را به راحتی ایجاد، بهینه سازی کنند و برنامه های خود را از آن ها استفاده کنند.
  3. Bolt : یک شرکت اپلیکیشن رانندگی است که خدمات شبیه به اوبر و لیفت را ارائه می دهد و در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر جهان فعال است.
  4. Zipline : یک شرکت در حوزه پهپادهای تحویل دهنده سلامت است که به منظور ارائه خدمات پزشکی در مناطق دورافتاده و آسیب دیده با استفاده از پهپادهای تحویل دهنده و مواد پزشکی کار می کند.
  5. Hims & Hers : یک پلتفرم تله مدیسین است که خدمات بهداشتی و زیبایی را به صورت آنلاین ارائه می دهد. این شرکت تحت عنوان Hims به خدمات مردانه متمرکز شده است و تحت عنوان Hers به خدمات زنانه متمرکز شده است.
  6. Palantir : این استارتاپ یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است. این شرکت به شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی کمک می کند تا داده های خود را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات بهتری بگیرند. از مشتریان Palantir می توان به CIA، FBI، وزارت دفاع آمریکا و بسیاری از شرکت های فناوری بزرگ اشاره کرد.
  7. Clubhouse : این پلتفرم شبکه اجتماعی صوتی با فراوانی کاربران در سال ۲۰۲۱ مورد توجه واقع شده است. این استارتاپ با قابلیت برگزاری گفتگوهای صوتی در گروه های مختلف، موفق به جذب توجه بسیاری از کاربران شده است.
  8. Rivian : این استارتاپ در زمینه ساخت خودروهای برقی فعالیت می کند و به تازگی توانسته است جذابیت بسیاری از بین مصرف کنندگان بازار خودروهای برقی به دست آورد.
  9. Coupang : این استارتاپ کره ای، بزرگ ترین شرکت فروش آنلاین در کره جنوبی می باشد و با استفاده از سامانه های خودکار و فناوری هوش مصنوعی، موفق به رشد چشمگیری در بازار فروش آنلاین کره جنوبی شده است.
  10. UiPath : این استراتاپ یک شرکت نرم افزاری آمریکایی است که به توسعه نرم افزارهای رباتیکی می پردازد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ با پیشرفت بیشتری در حوزه های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه رباتیک پیشرفت کرد و این امید وجود دارد که در سال ۲۰۲۳ نیز از پیشروهای این صنعت و یکی از ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ به حساب آید.

برترین استارتاپ های خارجی ۲۰۲۳

با توجه به ماهیت پویای بازار استارتاپ‌ ها، رقابت بسیار بالا و تحولات روزافزون در فناوری، پیش‌ بینی دقیقی در مورد بهترین ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ به طور دقیق امکان‌ پذیر نیست؛ بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان

اما به صورت کلی این شرکت‌ ها به دلیل رشد سریع، پتانسیل بالای رشد، فناوری‌ های نوآورانه و کسب و کارهای موفق خود به عنوان بهترین استارتاپ‌ های خارجی در سال ۲۰۲۳ شناخته می شوند و می توانند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه به حساب آیند؛

  1. SpaceX : یکی از ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ و مشهورترین استارتاپ‌ هایی است که با استفاده از فناوری فضایی، از جمله فضاپیماهای برگشت‌ پذیر، قابلیت ارسال بشر به مریخ و مسابقه با شرکت‌ های دیگر در زمینه سفرهای فضایی را دارد. جالب است بدانید که شرکت SpaceX موفق به ساخت و اجرای پرتاب‌ های فضایی موفق و همچنین توسعه فناوری‌ های فضایی و مرتبط با این حوزه شده است. این شرکت توسعه‌ های فوق‌ العاده‌ ای در زمینه فضاپیماها، سفرهای فضایی، کاهش هزینه‌ ها و افزایش سرعت پروازها، ایجاد شبکه‌ های ارتباطی در فضا و غیره داشته است.
  2. Airbnb : یک شرکت فناوری است که امکان رزرو آپارتمان‌ ها و خانه‌ های تعطیلاتی را برای مسافران در سراسر جهان فراهم می‌ کند.
  3. Uber : یکی از مشهورترین استارتاپ‌ هایی است که با فناوری موبایل، خدمات حمل و نقل شهری را بهبود بخشیده است.
  4. Slack : نمی شود ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ را بررسی کنیم و به این کسب و کار اشاره ای نکنیم؛ یک پلتفرم ارتباطات داخلی برای تیم‌ های کاری است که امکان گفتگو، هماهنگی کاری و مدیریت کارهای گروهی را فراهم می‌ کند.
  5. Stripe : یک شرکت فناوری مالی است که به تجارت الکترونیکی و شرکت‌ های جهانی پرداخت های آنلاین را ارائه می‌ دهد. این شرکت به کاربران امکان پرداخت و دریافت پول از سراسر جهان را با استفاده از یک راهکار ساده و کارآمد ارائه می‌ دهد. Stripe در حال حاضر در حوزه پرداخت‌ های آنلاین رقابتی و موفقیت‌ آمیز است و در سال ۲۰۲۳ می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
  6. Alibaba Group : شرکت Alibaba Group یک شرکت چینی فعال در زمینه تجارت الکترونیکی و خدمات ابری است. این شرکت دارای سه بخش اصلی شامل تجارت الکترونیک، خدمات ابری و فناوری‌ های مالی است. Alibaba Group به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های فناوری در جهان شناخته شده است و در سال ۲۰۲۳ نیز ممکن است به عنوان برترین استارتاپ‌ های جهان شناخته شود.
  7. Robinhood : این استارتاپ یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه خدمات مالی است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است. این شرکت به کاربران خود اجازه می دهد تا با کمترین هزینه ممکن در بورس های مختلف دنیا سرمایه گذاری کنند. Robinhood در سال ۲۰۲۱ به دلیل فعالیت های مخرب خود در بازار سهام آمریکا، مورد بحث قرار گرفته بود.
  8. TikTok : این استارتاپ یک شبکه اجتماعی چینی است که به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه می پردازد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ با رشد بیشتری در بین کاربران و گسترش بیشتر در بازار جهانی، به عنوان یک شرکت شبکه اجتماعی پیشرو به شمار خواهد رفت.

استارتاپ های جدید خارجی

  1. Hims & Hers : این استارتاپ آمریکایی در زمینه بهبود سلامتی و زندگی جنسی افراد فعالیت می‌ کند. این شرکت خدمات آنلاینی ارائه می‌ دهد که از طریق آن‌ ها برای مشتریان خود محصولاتی مانند ویاگرا، محافظ لوزالمعده و شامپوی رشد مو را در اختیار قرار می‌ دهد.
  2. Hopper : این استارتاپ کانادایی یک برنامه مسافرتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می‌ دهد بلیط هواپیما و هتل رزرو کنند. هوپر با استفاده از الگوریتم‌ های مختلف هوش مصنوعی و تحلیل داده، به کاربران خود بهترین پیشنهادات را برای بلیط‌ های هواپیما و رزرو هتل‌ ها ارائه می دهد و توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. DoorDash : این استارتاپ یک شرکت ارائه خدمات غذا در خانه است که از طریق یک برنامه موبایل می توانید غذای مورد نظر خود را از رستوران های محلی سفارش دهید و به درب خانه خود تحویل بگیرید.
  4. Hopper : این استارتاپ یک شرکت استارتاپی است که به شما کمک می کند تا بلیط هواپیما را با بهره گیری از الگوریتم های هوشمندانه بهترین زمان خرید بلیط هواپیما را بیابید و با صرفه جویی در هزینه های سفر، اقدام به خرید بلیط کنید.
  5. Canva : این استارتاپ یک ابزار طراحی بصری است که به کاربران اجازه می دهد تا به سادگی و با کم ترین تجربه طراحی، طرح های بصری زیبا و جذابی را ایجاد کنند.
  6. Databricks : این استارتاپ در سال ۲۰۱۳ توسط چهار توسعه دهنده سابق شرکت Apache Spark تاسیس شد. این شرکت به توسعه دهندگان و دانشمندان داده ابزارهایی مانند Databricks Unified Data Analytics Platform را ارائه می دهد که در آن بخش هایی از برنامه های Apache Spark، Delta Lake و MLflow با هم ترکیب شده اند. این ابزار به توسعه دهندگان و دانشمندان داده اجازه می دهد که با داده ها به صورت مؤثر، با کیفیت بالا و به طور تعاملی کار کنند. در سال ۲۰۲۱، شرکت Databricks یکی از شرکت های استارتاپی با بیشترین ارزش در جهان بوده است.
  7. Affinity : این استارتاپ که یکی از ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ به حساب می آید، به شرکت ها کمک می کند تا با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین، بهترین راه حل ها برای جذب و نگهداری مشتریان خود را پیدا کنند. این شرکت با استفاده از روش های بهینه سازی برای تجربه کاربری، تحلیل داده ها، شناسایی روابط بین مشتریان و پیش بینی رفتار مشتریان در آینده، به شرکت ها کمک می کند تا استراتژی های بهتری برای مدیریت و ارتقا دادن روابط با مشتریان خود پیشنهاد دهند.

استارت آپ هایی که در ایران نیست

استارتاپ های جدید 2023

AltoVita – تسهیل‌ کننده انتخاب ملک : این استارتاپ در سال ۲۰۱۸ در لندن کار خود را آغاز کرد. در حقیقت این استارتاپ، یک پلتفرم اقامتی جهانی است که به مسافران تجاری یا کاری پیشنهاد‌هایی را مطابق با نیاز‌های‌ شان، برای انتخاب ملک یا مسکن ارائه می‌ دهد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


فناوری برنده جایزه AltoVita یک پل مبتنی بر ابر بین سیستم توزیع املاک و شرکت‌ های بزرگ دنیا، شرکت‌ های کوچک و متوسط ​​و مسافران کاری ایجاد می‌ کند و روند مناقصه املاک را از مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت، به چند دقیقه کاهش می دهد. این پلتفرم، به صورت کامل قابلیت تنظیم دارد و دسترسی فوری به شبکه‌ ای متنوع از یک میلیون مسکن را در سرتاسر دنیا، با قابلیت مرتب‌ سازی بر اساس امکانات دلخواه و … فراهم می آورد.

Aidaptive – پیش‌ بینی‌ کننده نیاز مسافران : این استارتاپ در ایالت کالیفرنیا آمریکا قرار داد و از سال ۲۰۲۱ میلادی کار خود را در این زمینه آغاز کرده است. Aidaptive یک موتور شخصی‌ سازی‌ و پیش‌ بینی‌ کننده به حساب می آید که به کسب و کارهای آنلاین سفر این امکان را می دهد تا به صورت اتوماتیک تمایل و خواسته‌ های مشتریان احتمالی را پیش‌ بینی نمایند و در ادامه، محتوای شخصی‌ سازی‌ شده‌ ای را به آن ها ارائه دهند. این استارتاپ، می خواهد در سال ۲۰۲۳ میلادی راه‌ اندازی موتورهای شخصی‌ سازی پیش‌ بینی‌ کننده جدید را در دستور کار خود قرار دهد و با این کار، درآمد رزرو مستقیم مدیران اقامتگاه‌ های اجاره‌ ای را بیشتر کند و به همین خاطر در این لیست کد بورسی قرار می گیرد.

Fairlyne – فروشنده بلیط‌ های غیرقابل استرداد : این استارتاپ در سال ۲۰۲۱ در پاریس کار خود را آغاز کرد. جالب است بدانید که این استارتاپ به شرکت‌ های مسافرتی کمک می‌ کند تا بلیط‌ های غیرقابل استرداد را مجددا بفروشند و بدین وسیله، رضایت مشتریان را بیشتر کنند و نهایتا، درآمد خالص جدیدی کسب کنند. در حقیقت مشتریان از طریق Fairlyne، قادرند سرویسی را بخرند که پیش از این فروخته شده و استرداد شده است. آن‌ها قادرند به صورت مستقیم یک بلیط بخرند یا در لیست انتظار بمانند تا در صورت در دسترس بودن، بلیط جدید را تهیه نمایند. بدین وسیله، هم مشتریان قادرند در صورت تغییر برنامه، بلیط‌ های خود را استرداد کنند و هم دیگر مشتریان قادرند به همان بلیط‌ ها با قیمت های به مراتب پایین تر دسترسی داشته باشند.

Fora – یک آژانس مسافرتی مدرن و حرفه‌ ای : این استارتاپ نوع جدیدی از آژانس مسافرتی به حساب می آید و با رویکردی مدرن، فناوری پیشرو و فراگیر در این زمینه ورود کرده است. این آژانس مسافرتی مدرن، در سال ۲۰۲۱ در نیویورک راه اندازی شد. Fora با آموزش‌ های حرفه‌ ای و ابزارهای بازاریابی متنوع و با داشتن یک پلتفرم مناسب، مثل یک مشاور برای مسافران عمل می‌ کند؛ مشاوری که سبک سفر مسافران را درک و با آن‌ ها ارتباط برقرار می کند. این استارتاپ، بیش از ۶۰۰ مشاور ثابت و ۳۵ هزار مشاور در لیست انتظار خود دارد و قصد دارد در سال ۲۰۲۳، صدها هزار مشاور سفر دیگر را به تیم خود اضافه کند. این استارتاپ، برنامه‌ های آموزشی گوناگونی را با یک شبکه پشتیبانی قوی برای مشاوران سفر خود برگزار می‌ کند تا به یک سطح حرفه‌ ای در ارائه خدمات به مسافران دست پیدا کند.

Grapevine – استفاده از هوش مصنوعی برای رزرو سفر : این استارتاپ یک فناوری هوش مصنوعی به حساب می آید که به وسیله داده های رزرو سفر کسب‌ و‌ کارهای مسافرتی، فرصت‌ های از‌ دست‌ رفته فروش را شناسایی می‌ کند و در ادامه این استارتاپ از طریق این داده‌ ها، پیشنهادهای شخصی‌ سازی‌ شده‌ ای را برای مسافران ارسال می‌ کند؛ چیزی که هم برای مسافر ارزشمند است و هم موجب کسب درآمد کسب و کارها خواهد شد. Grapevine در سال ۲۰۱۹ میلادی در لندن کار خود را آغاز کرد و بنا دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی، در کنار افزایش مشتریان خود، درآمد کسب و کارهای سفر را با بهبود مستمر محصول خود، بیشتر کند.

بهترین تجارب سفر با Holibob : این استارتاپ یک پلتفرم تجارت الکترونیکی به حساب می آی که بر تجربیات سفر متمرکز است. این پلتفرم، مجموعه‌ ای از بهترین “کارهایی که باید در سفر انجام شود” را جمع‌ آوری می‌ کند و بدین وسیله، فروش تجربیات را برای هر برند گردشگری، سازمان‌ های مدیریت مقصد یا تورگردان آسان تر خواهد کرد. مجموعه‌ های سفارشی و شخصی‌ سازه‌ شده Holibob، محصولات مناسب را با افراد مناسب و در زمان مناسب مطابقت می دهد.

حتما بخوانید : روش های کسب درآمد دلاری برای ایرانی ها


این استارتاپ برای ایجاد درآمد، افزایش وفاداری مشتری و ارزش طول عمر مشتری، همه محصولات را به عنوان لوگوی شرکای خود طراحی می‌ کند. همچنین Holibob سعی دارد مجموعه‌ های خود را به شکلی طراحی کند که به سادگی در دسترس باشند تا برندها و اپراتورهای تور قادر باشند بیشتر از هر چیزی روی کسب و کار خود متمرکز باشند.

Zytlyn نیاز مشتریان را پیش‌ بینی می‌ کند : این استارتاپ یک شرکت تجزیه‌ و‌ تحلیل داده و مبتنی بر هوش مصنوعی به شمار می رود که به برندهای گردشگری امکان پیش‌ بینی رفتار مسافران را می‌ دهد. با پلتفرم پیش‌ بینی Zytlyn، برندهای سفر قادرند بدانند که مسافران کجا هستند، چه زمانی قصد دارند به کجا بروند، چه زمانی قصد دارند رزرو انجام دهند، چگونه تمایل به پرداخت دارند و مواردی از این دست. پلتفرم پیش‌ بینی‌ Zytlyn، هیچ احتیاجی به دریافت داده‌ از مشتری ندارد؛ بلکه این پلتفرم الگوهای سفر جهانی و سیگنال‌ های گوناگون را مورد استفاده قرار می دهد و آن را به سیستم‌ یادگیری ماشینی خود که در زیرساخت‌ های ابری قدرتمندی مستقر شده است، ترزیق می‌ کند و بدین صورت کار می کند.

NeoKe – کیف پول دیجیتالی ساده اما متفاوت : این استارتاپ یک ولت دیجیتالی می باشد که بسیار ایمن و ساده، همه اطلاعات سفر، اولویت‌ ها و مدارک سفر مسافران را سازماندهی می‌ کند. NeoKe استارتاپی است که در سال ۲۰۲۲ میلادی در برلین آلمان فعالیت خود با تمرکز بر ارائه سفرهای یکپارچه به مسافران شروع کرده است. این ولت دیجیتالی سفر، با تایید و بررسی از راه دور اسناد و مدارک، تجربه سفری یکپارچه برای مسافران به وجود می آورد. کاربران قادرند شناسه دیجیتالی خود را با فرودگاه‌ ها، خطوط هوایی، هتل‌ ها، آژانس‌ های مسافرتی آنلاین و ارائه‌ دهندگان خدمات کرایه خودرو به اشتراک بگذارند تا امن‌ تر و کارآمدتر سفر خود را تجربه کنند.


همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب شما را راهنمایی کردیم تا با ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ آشنایی پیدا کنید.

همچنین اگر دوست دارید با روش های راه اندازی کسب و کار در ایران نیز به زبان ساده آشنا شوید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

بهترین ایده های استارتاپی ۲۰۲۳ از نظر شما چه ایده هایی می تواند باشد و در چه زمینه هایی بیشتر این ایده ها به چشم می خورند؟

برای دوستانتان بفرستید: