برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

انگیزه زندگی – ایجاد انگیزه برای انجام کارهای مختلف

انگیزه زندگی چیست و در زندگی چجوری میشه از انگیزه در راستای دستیابی به موفقیت استفاده کرد؟ در ادامه این مقاله از سایت کد بورسی قصد داریم در خصوص با ایجاد انگیزه برای انجام کارهای مختلف صحبت کنیم و به انگیزه زندگی هم اشاره داشته باشیم. لذا در ادامه این مقاله همراه با ما باشید.

انگیزه زندگی

انگیزه زندگی

اگر بخواهیم به تعریف انگیزه بپردازیم “میل به انجام فعالیت به دنبال احساس نیاز ” می تواند تعریف کامل و مناسبی باشد. فاکتورهای زیادی مانند شرایط و توانایی انجام کار بر شکل گیری انگیزه موثر هستند، انگیزه به انسان کمک می کند تا در راه رسیدن به اهداف و علایق، با سختی ها و مشکلات سازگار شویم. به طور کلی انگیزه را می توان به دو دسته تقسیم کرد: انگیزه های درونی و انگیزه های بیرونی، البته باید هر دوی این انگیزه ها وجود داشته باشند تا ما را برای رسیدن به اهداف کمک کنند؛ در مقابل، بی انگیزگی و بی حوصلگی ، مانعی جدی برسر راه موفقیت محسوب می شود. اگر واقعاٌ تمایل به پیشبرد کاری در حرفه و شغلتان دارید، لازمه اش داشتن انگیزه کافی است؛ همه ما معمولاٌ یک لیست برای اهداف آینده داریم، ولی متاٌسفانه در مقابل یک لیست هم از بهانه هایی که نمی توانیم گامهای بلند و صحیح برای رسیدن به اهدافمان برداریم وجود دارد، که این لیست می تواند جهت پیشرفت کاری ما را کمی تغییر دهد.

معمولاٌ موفقیت سراغ کسانی میرود که پرتلاش و پیگیر هستند و انگیزه ای قوی دارند، حالا برای داشتن انگیزه باید برای خودمان برنامه ریزی هایی داشته باشیم که به طور خلاصه می توان به این موارد اشاره کرد:

۱) برای خودتان اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را تعریف کرده و به آن توجه کنید: برای تمامی کارهایتان برنامه ریزی کنید، برای این کار باید فهرستی از چیزهایی که می خواهید به آنها برسید تهیه کرده و برای انجام آنها زمانبندی در نظر بگیرید.

۲) اهدافتان را اولویت بندی کنید: شما باید بدانید که چه کارهایی نیازمند توجه فوری هستند و چه کارهایی را می توانید به زمان دیگر موکول کنید.

۳) حساب زمان را داشته باشید: برنامه هایتان را تنظیم کنید و حواستان به زمانی که برای انجام کاری صرف می کنید باشد؛ اگر نظم داشته باشید هیچگاه وقتتان بیهوده تلف نمی شود.

۴) با خودتان صادق باشید: هیجانات سرکوب شده می توانند در آینده به شکل جدی بر تفکرتان تاٌثیر بگذارند و شما را دچار استرس کنند؛ بنابراین باید احساسات خود را درک کنید.

۵) برای خودتان ضرب الاجل تعیین کرده و به آن دقت کنید: شما باید بتوانید زمانی را که برای انجام کاری دارید، مدیریت کنید و از وقتتان بهترین استفاده را ببرید و به همه کارهای پیش بینی شده برسید.

۶) همیشه خودتان را با انگیزه نگه دارید: باید برای موفقیت انگیزه داشته باشید، عوامل انگیزشیتان را شناسایی کرده و آنها را تقویت کنید؛ اگر شما انگیزه خوبی برای انجام کارهایتان داشته باشید مسلماٌ موفق خواهید بود.

۷) زمانهایی را برای استراحت اختصاص دهید: استراحت کافی به ما این امکان را می دهد که قوایمان را بازیابی کنیم و از قدرت فکر و انگیزه بیشتری برخوردار شویم، حتماٌ زمانهایی را برای استراحت و آرامش در نظر بگیرید.

۸) توجه به نوع غذا یک کار انگیزه بخش است: رژیم غذایی، بخش بسیار مهمی در سلامتی انسان است، اگر در اثر بی توجهی به نوع تغذیه بیمار شوید، مجبور خواهید شد چندین روز از محیط کار، دور بمانید و از اهدافی که برنامه ریزی کرده اید عقب بیفتید.

۹) خودتان را موفق تصور کنید: تجسم کردن همیشه ترفند بسیار خوبی بوده است، مغزتان را وادار کنیدکه باور کند رسیدن به موفقیت سخت نیست و بدین وسیله روحیه و اعتماد به نفستان را بالا ببرید و همین بالا بودن اعتماد به نفس سبب می شود زودتر به آرزوهایتان برسید.

۱۰) همیشه برنامه جایگزین داشته باشید: زیرا که ممکن است برنامه اولیه تان دچار شکست شود، بنابراین بهتر است یک برنامه پشتیبان داشته باشید؛ از آنجایی که ممکن است همیشه زمان کافی برای طراحی یک برنامه نداشته باشید بهتراست که یک برنامه پشتیبان از قبل داشته باشید.

۱۱) به خودتان اعتماد داشته باشید: اگر شما به توانایی هایتان اعتماد نداشته باشید؛ هیچگاه نمی توانید پیروز شوید، شما باید خودتان را باور داشته باشید و اگر اینچنین باشد دیگر از پیگیری کارهایی که در ابتدای کار ناممکن به نظر می رسند، نمی ترسید.

۱۲) مطالعه کنید: مطالعه زیاد یک کار انگیزه بخش است؛ هیچگاه همه چیز را به دست قضا وقدر نسپارید؛ هر چقدر می توانید دانش و آگاهی کسب کنید و مطمئن باشید بدون دانش و اطلاعات کافی، شانس رسیدن به موفقیت پایین می آید.

۱۳) با دیگران مهربان باشید: مهربانی های خالص و کمک به افراد نیازمند، می تواند روحتان را راضی و خشنود کند و این رضایت سبب موفقیت بیشتر شما خواهد شد.

۱۴) زمانی را به خانواده و دوستان اختصاص دهید: همیشه تعادل را نگه دارید، اگر برای خانواده و دوستان زمان کافی را قرار ندهید، ممکن است هنگام کار ذهنتان مشغول به آنها شود و این مسئله به تمرکزتان ضربه می زند.

۱۵) خواب کافی و مناسب داشته باشید: اگر شما خود را از استراحت و خواب کافی محروم کنید؛ نه اینکه هیچ کمکی به موفقیتتان نمی کند بلکه به شدت بهره وری تان را پایین می آورد.

۶ راه حل برای مقابله با بی حوصلگی

ختی پرانگیزه ترین افراد، گاهی دچار بی حوصلگی می شوند، این مسئله می تواند در اثر تکرار و روزمرگی به وجود بیاید، اما خبر خوب این است که خود فرد می تواند علت بی انگیزه بودن و رکودش را متوجه شود و راه هایی برای خلاص شدن از این رکود پیدا کند، ما در اینجا به شش راه مفید برای ایجاد انگیزه اشاره می کنیم و امیدواریم برای شما قابل استفاده باشد:

علت بی انگیزکی تان را پیدا کنید

ممکن است از کاری که به شما واگذار شده خوشتان نمی آید یا از انجام آن می ترسید و یا خسته و بیمار هستید، در هر صورت باید علتش را دریابید و به فکر چاره باشید؛ ممکن است اعتماد به نفستان پایین باشد و یا از به چالش کشیده شدن می ترسید، در هر صورت باید به دنبال علت باشید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

طوری برنامه ریزی کنید که نتوانید از انجامش شانه خالی کنید

دوستی با انسانهای مسئولیت پذیر و پر انرژی و با انگیزه، رسیدن به موفقیت را در شما بالا می برد، برای محکم کاری با این دوستان قرار بگذارید.

وقتی خسته اید مواظب سلامتی خود باشید

باید بعضی روزها با فاصله گرفتن از فضای کار و کمی هواخوری و تفریح حالتان را بهتر کنید بعد از کمی استراحت متوجه خواهید شد انگیزه بهتری برای ادامه کار خواهید داشت.

اگر کمبود اعتماد به نفس دارید فکر کنید و علت آن را پیدا کنید

وقتی که افکار منفی در مغز شما وجود دارد یا اینکه خودتان را با بقیه افراد مقایسه می کنید، سعی کنید با تمرکز روی نکات مثبت خود و خانواده خود، شرایط را تغییر دهید و از زندگی لذت ببرید.

وقتی به میانه راه رسیدید ثابت قدم بمانید

میانه راه سخت ترین قسمت راه است ، وقتی می خواهیم پروژه و برنامه ای را شروع کنیم؛ در ابتدا بسیار پرانگیزه هستیم ولی اگر در میان راه به مشکلی در روند انجام کار پیش بیاید دلزده و خسته می شویم، باید تا پایان پروژه قوی و پر انگیزه باشیم.در میانه راه اگر جه هیجان اولیه از بین رفته است، اما باید ادامه دهیم زیرا زحمتهای زیادی برای آن کار انجام شده و برای رسیدن به هدف باید تلاش کنیم، در این مرحله از کار است که باید چراهایی را برای خود عنوان کنیم و با جواب صحیح دادن به اینگونه چراها، راه را برای ائامه کار هموار کنیم و با پاسخهای منطقی، انگیزه لازم را به دست آوریم.

رکود که تا ابد باقی نمی ماند، بلافاصله برای رهایی از رکود اقدام کنید

به یاد داشته باشید که استقامت و پایداری می تواند شانس رسیدن به موفقیت را برای شما چندین برابر کند، افکار منفی را از خود دور کرده و سعی کنید حس اعتماد و توانمندی را در خودتان تقویت کنید، شما باید بتوانید در این شرایط، با تلاش و غلبه بر مشکلات، حالات رکود را در خودتان از بین ببرید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

انگیزه زندگی – راه های افزایش انگیزه

  1. خودتان را بشناسید تا انگیزه زندگی در شما پرورش پیدا کند
  2. هدفمند باشید
  3. برنامه ریزی کنید
  4. پیشرفت هایتان را بررسی کنید
  5. مشکلاتی که ممکن است سر راهتان قرار گیرد را بپذیریدو همت کنید تا آن مشکلات را از بین ببرید

علاقه مند به سرمایه گذاری در بازار بورس هستید؟ از طریق لینک زیر (ثبت نام سریع و رایگان) اقدام به ثبت نام نمایید. راهنمایی و آموزش بورس نیز به صورت رایگان بعد از ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد.

ثبت نام در بورس – دریافت کد بورسیسریع و رایگان


سخن پایانی

خودتان را بشناسید و با خودتان مشورت کنید؛ یکی از حقایق دردناک این است که گاهی خودمان هم آشنایی کامل نسبت به خود و انگیزه هایمان نداریم؛ گفتگوهای مثبتی که هر یک از ما با خودش دارد، می تواند تاٌثیر شگرفی روی انگیزه و نگرشتان داشته باشد منتها این گفتگو با خود باید مثبت باشد مثلاٌ به خودتان اطمینان دهید که از عهده تمام سختی ها برمی آیید و تمام کارها و فعالیت هایی که انجام می دهید را در این راستا قرار دهید و آنقدر این اطمینان را در خود مستحکم کنید تا رسیدن به هدف هایتان تبدیل به امری بدیهی و امکانپذیر شود. سعی کنید در میان تمام فعالیت هایتان ،زمانی را هم به گوش دادن موسیقی اختصاص دهید؛ زیرا موسیقی غذای روح است و تاٌثیرات شگرفی بر احساسات ما می گذارد و انگیزه ای گرانبها در راه موفقیت برایمان ایجاد می کند.

برای دوستانتان بفرستید: