برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اموزش کار با کیف پول لجر نانو اس

از آنجایی که یکی از محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری در تمام دنیا لجر نانو اس است، این مقاله تحت عنوان اموزش کار با کیف پول لجر نانو اس به شما کمک می کند تا بیشتر با کیف پول لجر نانو اس آشنا شوید، نحوه راه اندازی و انتقال ارز را در این ولت یاد بگیرید و مزایا و معایب آن را نیز یادآور خواهیم شد تا دقیقا بدانید که به چه عواملی باید حواستان را جمع کنید و از چه مزایایی نیز می توانید بهره مند شوید. لذا اگر می خواهید همه چیز درباره لجر نانو اس را به زبان ساده یاد بگیرید، این اموزش کار با کیف پول لجر نانو اس می تواند در این راستا شما را راهنمایی کند، پس تا انتها با کد بورسی همراه بمانید؛

اموزش کار با کیف پول لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس که به عنوان کیف پول Ledger هم در بازار شهرت دارد، یک ولت دیجیتالی سخت افزاری می باشد که این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا رمزارزهای خود را با خیالی آسوده ذخیره و نگهداری نمایید و همین طور شما را قادر می سازد تا بسیاری از رمزارزها را نیز ارسال و دریافت نمایید. شرکت پشتیبان لجر یک استارت آپ فرانسوی است که نخستین ولت خود را در سال ۲۰۱۴ طراحی و روانه بازار کرد. از آن زمان، آن‌ ها به یک رهبر بازار در صنعت ولت سخت افزاری بدل شده اند. در حقیقت ولت لجر آنقدری موفقیت به دست آورده است که بیش از ۱ میلیون دستگاه به فروش رسانده است و این عدد همواره در حال افزایش است!


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت کلی ولت های سخت افزاری مثل Ledger Nano S و Ledger Nano X به جای این که کلیدهای خصوصی و رمزارزهای شما را در یک پلتفرم نرم افزاری نگهداری نمایند، روی یک دستگاه سخت‌ افزار فیزیکی نگهداری می‌ کنند. این امر موجب می شود که ارزهای شما همواره آفلاین نگه داشته شده و دسترسی هکرها و کلاهبرداران را مسدود می کند. لذا چنانچه هکری بخواهد رمزارزهای موجود در ولت لجر شما را بدزدد، علاوه بر دستگاه، به پین کد مخفی شما هم احتیاج خواهد داشت! اکنون که متوجه شدید که عملکرد کیف پول سخت افزاری به چه صورتی است، همراه کد بورسی بمانید تا بدانید Ledger Nano S از چه ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌ کند و چطور می توان از آن استفاده کرد. در بخش بعدی مشخصات کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس را بررسی کرده ایم؛

مشخصات کیف پول لجر نانو اس

  • وزن : ۱۶٫۲ گرم
  • بدون احتیاج به باتری
  • سطح گواهینامه : +CC EAL5
  • جنس : فولاد ضد زنگ و پلاستیک
  • قیمت کیف پول لجر نانو اس : ۵۹ دلار آمریکا
  • میکروکنترلرها و اتصال دهنده : USB نوع Micro-B
  • مشخصات بدنه : دارای یک درگاه USB و یک کابل USB
  • ابعاد و وزن : ۵۶٫۹۵ میلی‌متر در ۱۷٫۴ میلی‌متر در ۹٫۱ میلی‌ متر
  • سازگاری : کامپیوترهای ۶۴ بیتی به استثنای پردازنده‌ های ARM. ولت لجر نانو اس همچنین با تلفن‌ های هوشمند اندروید ۷ به بالا سازگار است. به منظور اتصال ولت لجر نانو اس به دسکتاپ یا تلفن هوشمند، به یک کیت OTG احتیاج خواهید داشت. این کیف پول برای استخراج ارز دیجیتال بهترین گزینه نخواهد بود.

لوازم داخل جعبه Ledger Nano S

  • کابل USB
  • برگه راهنما
  • بند آویز دستگاه
  • حلقه‌ آویز جاسوئیچی
  • برگه‌ یادداشت پین کد
  • دستگاه لجر نانو اس که شبیه یک فلش USB می باشد.

کیف پول لجر نانو اس از چه ارزهایی پشتیبانی میکند؟

ولت لجر یک کیف پول چند ارزی به حساب می آید و این بدین معنی است که می‌ تواند بسیاری رمزارز مختلف را ذخیره نماید. ولت پول لجر نانو اس می‌ تواند ۲۶ کوین و بیش از ۱۵۰۰ توکن را پشتیبانی نماید که این شامل ارزهای معروف بازار مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و بیت کوین کش و همچنین ارزهای کم تر محبوب هم می باشد.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول برای استیکینگ کدام است؟


همچنین قادرید لجر نانو اس خود را به ولت هایی مثل MEW و NEON متصل نمایید، لذا قادرید همه توکن‌ های اتریوم و NEO را هم در لجر خود ذخیره کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تیم Ledger همواره در حال کار بر روی اضافه کردن رمزارزهای پشتیبانی شده خود هستند و در آینده تعداد آن ها به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

ویژگی های لجر نانو اس

  • کاربرد آسان : حمل و نقل کیف پول لجر و کار با این ابزار سخت افزاری مثل کاربرد کارت های بانکی معمولی می باشد.
  • اتصال بلوتوث : می توانید ارزهای دیجیتالی خود را مستقیما به وسیله تلفن هوشمند خود با استفاده از اتصال بلوتوث لجر نانو ایکس مورد معامله قرار دهید.
  • مهر و موم امنیتی : قسمت بالا و پایین جعبه‌ این دستگاه توسط استیکرهای ضد دستکاری پلمپ شده است و این روش برای تشخیص استفاده یا عدم استفاده شدن از دستگاه پیش از خرید آن است. لذا پیشنهاد می شود هرگز یک ولت سخت افزاری دست دوم و یا کیف پول به ظاهر نو از فروشنده‌ ای نامعتبر نخرید.
  • عدم امکان مسدود شدن حساب : بعضی از ولت های معتبر آنلاین، به دلیل موضوع تحریم، اکانت کاربران ایرانی را مسدود کرده اند اما این موضوع به کار بردن کیف پول سخت افزاری کاملا حل خواهد شد.
  • تایید چند امضایی : بر خلاف بیشتر ولت های سخت افزاری، لجر نانو اس می‌ تواند با پشتیبانی از تایید تراکنش چند امضایی،‌ امنیت دارایی کاربران را چندین برابر کند.
  • دسترسی فول تایم : در زمان نیاز فوری، ولت های سخت افزاری همواره به منظور انجام تراکنشات ارسال و دریافت قابل دسترسی هستند. اما امکان دارد بعضی از  سایت های کیف پول و به خصوص صرافی ها در دسترس نباشند.
  • دکمه‌ های فیزیکی : روی این دستگاه دو دکمه‌ فیزیکی به منظور ارتقای امنیت آن در نظر گرفته شده است. شما قادرید به منظور تایید یک پرداخت، به طور همزمان دو کلید فیزیکی روی بدنه‌ را بفشارید که خود موجب می شود هکرها نتوانند بدون اجازه‌ شما به دستگاه نفوذ کنند و یا گزینه‌ ای برای تایید تراکنش در فضای دیجیتال در اختیار داشته باشند.
  • صفحه نمایشگر دیجیتال : ولت سخت افزاری لجر نانو اس به یک نمایشگر روی بدنه‌ خود مجهز است و این بدین معنی است که بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای جانبی و نگرانی از حمله بدافزارها، شما قادرید به صورت مستقیم این ولت را به وسیله نمایشگر خودش کنترل و هر دم موجودی خود را چک نمایید.
  • امکان بکاپ گیری و بازیابی : ولت سخت افزاری لجر نانو اس به شما عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ ای می‌ دهد که می بایست از آن به شدت محافظت کنید. این را هم در نظر داشته باشید که در صورت مفقودی یا به سرقت رفتن این دستگاه کوچک، داشتن این عبارت بازیابی است که شما و دارایی در خطرتان را نجات می‌ دهد؛ بنابراین به هیچ وجه این کدها را با شخصی دیگر به اشتراک نگذارید.
  • حافظه آفلاین : ولت های سخت افزاری می توانند از کلیدهای خصوصی شما در فضایی امن و به شکل آفلاین محافظت نمایند. دارایی‌ های دیجیتال که در یک کیف پول آنلاین ذخیره می‌ شوند، به سادگی می‌ توانند به وسیله هکرها مورد حمله قرار گیرند؛ زمانی که از یک ولت سخت افزاری بهره می گیرید، در واقع آن ها را از دست هکرها حفظ کرده اید.
  • امنیت بالا : کیف پول های آنلاین از آن جا که مستقیما به اینترنت متصل هستند، همواره ریسک به سرقت رفتن رمزها و کلیدهای خصوصی، و تهاجم هکرها وجود خواهد داشت، اما ولت ‌های سخت افزاری به این دلیل که به شکل فیزیکی وجود دارند، تنها احتمال کمی وجود خواهد داشت که خود دستگاه مفقود شود و یا به سرقت برود. از آن جا که کلیدهای عمومی و خصوصی ذخیره شده در داخل کیف پول کدگذاری شده‌ اند، حساب های صاحب کیف پول امن می ماند.

آموزش راه اندازی و استفاده از کیف پول لجر نانو اس

در ابتدای امر دستگاه لجر نانو اس را با کابل مخصوص یا USB به موبایل یا رایانه خود متصل و آن را روشن کنید و در ادامه به شکل همزمان روی دو دکمه‌ فیزیکی آن کلیک نمایید. دستگاه از شما درخواست خواهد کرد که رایانه یا موبایل جدید متصل شده را تایید نمایید.

بعد از راه‌ اندازی دستگاه، می بایست یک پین کد یا رمز عبور به منظور محافظت از دستگاه خود تعیین نمایید، وقتی که این رمز عبور را تنظیم کرده و وارد کنید، یک عبارت ۲۴ کلمه‌ ای به عنوان عبارت بازیابی دریافت خواهید کرد. نحوه نگهداری این عبارت بسیار حائز اهمیت است که پیشنهاد داریم آن را روی کاغد یادداشت کنید و در محل امنی قرار دهید.

حتما بخوانید : آموزش کار با کیف پول اتمیک


در ادامه به منظور استفاده از دستگاه، ‌بایستی نرم افزار Ldger Live را دانلود نمایید و بر روی کامپیوتر یا گوشی موبایل خود نصب نمایید. نصب این نرم‌ افزار به منظور تایید دستگاه، مدیریت اپلیکیشن‌ ها، ساخت کیف پول،‌ اکانت و انجام تراکنش‌ ها الزامی می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که برنامه لجر لایو برای اندورید، ios، دسکتاپ در دسترس می باشد.

اکانت، پرتفولیو، ارسال/دریافت و مدیریت تمامی ولت ها از طریق منوی کناری نرم افزار Ledger Live صورت می پذیرد. لذا شما قادرید به منظور دستیابی به امنیت بیشتر، اسم اکانت ولت خود را در منوی Account به دلخواه تغییر دهید. همچنین برای هر رمزارز، در منوی Manager، می بایست یک اپلیکیشن منحصر به فرد را نصب نمایید که فرآیند دانلود و نصب آن‌ ها بسیار ساده است. به علاوه در منوی Manager قادرید ببینید چه مقدار از حافظه دستگاه شما به کدام دارایی اختصاص داده شده است. در ادامه به صورت خلاصه نحوه راه اندازی و نصب کیف پول لجر نانو اس را برای شما توضیح داده ایم؛

  1. ابتدا دستگاه را به یک منبع برق مانند تلفن همراه و یا کامپیوتر وصل نمایید.
  2. دو دکمه بالای دستگاه به منظور استفاده و رفتن به مراحل بعد است. فشردن دو دکمه به منزل Ok و تایید عملکرد است.
  3. با دیدن پیام set up as new device دو دکمه بالای دستگاه را همزمان فشار دهید.
  4. با مشاهده پیام choose pin code روی دو دکمه بالای صفحه کلیک کنید.
  5. با فشردن دکمه های چپ و راست عددها زیاد و کم خواهند شد و می توانید پین کد مد نظر خود را انتخاب نمایید؛ هر عددی مد نظر شما بود با کلیک همزمان دو دکمه آن را تایید فرمایید.
  6. در نظر داشته باشید که یادداشت کردن این پین کد الزامی می باشد.
  7. پس از انتخاب پین کد، دستگاه ۲۴ کلمه بازیابی در اختیار شما قرار خواهد داد که ترتیب کلمات نیز حائز اهمیت است.
  8. لذا تک تک کلمات را به ترتیب یادداشت نمایید و در محل امنی از آن ها نگهداری نمایید.
  9. در ادامه دستگاه کلمات را به شکل تصادفی به شما نشان می دهد. با جابجا شدن میان کلمات یه کلمه صحیح رفته و در ادامه با کلیک همزمان دو دکمه آن را تایید فرمایید.
  10. بعد از تایید ۲۴ کلمه با کلیک بر روی دو دکمه همزمان، راه اندازی کیف پول لجر انجام می شود و دستگاه شما برای کار و استفاده آماده خواهد بود.

راه اندازی لجر نانو اس روی گوشی 

به منظور راه اندازی کیف پول های لجر مدل نانو اس، به شکل زیر عمل کنید:

  1. در ابتدای امر نرم افزار لجر لایو را از سایت اصلی بر روی لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود نصب نمایید.
  2. دستگاه مدل دسکتاپی را به لپ تاپ و ولت مدل موبایلی را به گوشی همراه خود وصل نمایید.
  3. دو کلید روی کیف پول را همزمان فشار دهید تا در ادامه نرم افزار از شما سوال کند که آیا new device هستید یا خیر؟
  4. برای تایید کلید سمت راست را فشار دهید.
  5. سپس درخواست PIN Code ارائه می وشد که با کمک دکمه های روی کیف پول، بایستی پین کد را وارد کنید. همواره در ابتدای اتصال به ولت این پین کد از شما درخواست خواهد شد.
  6. در ادامه که recovery phase نام دارد یک عبارت تصادفی از ۲۴ کاراکتر نمایان می شود که باید آن ها را بر روی صفحه ای با نام Recovery Sheet به ترتیب داده شده، یادداشت کنید. در زمان مفقود شدن ولت یا فراموشی رمز عبور، به منظور بازیابی اکانت خود به این ۲۴ کاراکتر احتیاج دارید. بنابراین در حفظ و نگهداری این صفحه نهایت تلاش خود را به کار ببندید.
  7. بعد از یادداشت عبارت، در ادامه باید ۲۴ کاراکتر را به منظور جلوگیری از خطا تایپ نمایید.
  8. حال کار به اتمام می رسد و در ادامه باید نرم افزار Ledger Live را اجرا کنید.
  9. سیستم عامل کیف پول را از قسمت firmware بروزرسانی کنید.
  10. سپس در صفحه‌ اصلی، برنامه‌ ارزهای رمزنگاری مد نظر خود را بر روی ولت نصب کنید.
  11. به صورت کلی بر روی ولت لجر مدل نانو اس، یا سری S بین ۴ تا ۲۳ برنامه نرم افزاری برنامه قابل نصب است.

آموزش انتقال ارز به لجر نانو اس

آموزش کار با کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

بعد از آن که هر ارز دیجیتار را روی ولت نصب کردید، در نرم افزار لجر لایو با ضربه بر روی ⊕ قادرید حسابی برای آن ارز راه اندازی کنید. نماد هر یک از ارزها روی ولت لجر مدل نانو اس قابل مشاهده است. برای مثال به منظور بازکردن Bitcoin Wallet در قسمت All My Files عبارتی با عنوان Ledger Wallet Bitcoin را جستجو کنید و برنامه لجر لایو را باز کنید تا در ادامه از شما خواسته شود که بیت کوین یا بیت کوین کش را انتخاب کنید.

دریافت ارز در کیف پول لجر نانو اس

  1. به منظور دریافت ارز در نرم افزار Ledger Live، وارد منوی Receive شوید.
  2. در ادامه حساب ایجاد شده را انتخاب نمایید.
  3. بعد از انجام مراحل و دریافت تایید از سمت دستگاه، آدرس عمومی حساب در یک زمان روی نرم افزار و روی کیف پول نمایان خواهد شد که باید مشابه باشد.
  4. در صورت مشابه بودن، آدرس را کپی کنید یا کد QR را اسکن فرمایید.
  5. آدرس خود را در اختیار فرستنده قرار دهید.
  6. در انتها مبلغ مورد نظر که دریافت کرده اید را به حساب خود منتقل کنید.

ارسال ارز با استفاده از کیف پول لجر نانو اس

  1. اپلیکیشن لجر لایو را باز کنید و گزینه Send که در سمت چپ صفحه مشاهده می کنید را انتخاب کنید.
  2. حساب ارزی یا همان asset account خود را از لیست انتخاب نمایید تا بتوانید ارز خود را ارسال نمایید.
  3. در ادامه آدرس کیف پول مقصد را در بخش مورد‌ نظر وارد نمایید. حتما آدرس را مجددا رصد نمایید و از این اطمینان حاصل کنید که درست است، به این خاطر که زمانی که ارزها را ارسال می کنید، نمی‌ توانید آن‌ ها را بازگردانی کنید.
  4. مقدار رمز ارزی را که قصد دارید ارسال کنید وارد کنید. همچنین کارمزدی را که برای شبکه در نظر دارید، انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که هر چقدر کارمزد شبکه را بیشتر انتخاب کنید، تراکنش شما زودتر انجام خواهد شد.
  5. در ادامه بر روی گزینه‌ Continue کلیک نمایید.
  6. دستگاه لجر نانو اس خود را به سیستم متصل کنید و رمز آن را وارد نمایید.
  7. اپلیکیشن مرتبط با ارزی که قصد دارید از دستگاه اسرال کنید را انتخاب نمایید.
  8. جزئیات تراکنش را که بر‌روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می‌ شود را مورد بررسی قرار داده و دستورالعمل‌ های روی صفحه‌ نمایش دستگاه را دنبال کنید. لذا ارسال تراکنش خود را تایید کنید.

برداشت ارز از کیف پول لجر nano s

  1. به منظور برداشت، در نرم افزار لجر لایو وارد منوی Send شوید.
  2. مبلغ و آدرسی که قصد انتقال به آن را دارید، در سایت یا نرم افزار مورد نظر خود وارد نمایید.
  3. عمل واریز را انجام دهید.
  4. مراحل تایید مثل حالت دریافت ارز است.

امنیت کیف پول لجر نانو اس چگونه است؟

این دستگاه از دارایی‌ ها و آدرس‌ های داخل ولت محافظت به عمل می آورد. شیوه کار با آن بدین صورت است که کلیدهای خصوصی کاربر در داخل Secure Element دستگاه که در حقیقت یک سری میکروچیپ هستند که می‌ توانند اطلاعات خاص و حائز اهمیت را در خود ذخیره کنند، قفل می‌ شوند. جالب است بدانید هر بار که این دستگاه به منظور انجام معامله یا بررسی به کامپیوتر وصل گردد، یک پین‌ کد ۴ رقمی احتیاج خواهد بود تا در صورت مفقودی یا سرقت ولت، سوءاستفاده از اطلاعات داخل دستگاه امکانپذیر نباشد. امروزه ولت لجر نانو اس چندین اپلیکیشن همراه اختصاصی را برای انواع گوناگون رمزارزها و ویژگی های امنیتی پشتیبانی می نماید.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول های سخت افزاری


از آنجایی که این اپلیکیشن‌ های همراه به منظور بروزرسانی فعال هستند، سطحی از امنیت را در اختیار کاربران قرار می دهد که از سوءاستفاده‌ های مخرب جلوگیری می کند. این کیف پول سخت افزاری با انواع گوناگون اپلیکیشن‌ های مخصوص خود سازگار است، که می‌ توان آن‌ ها را بر روی دستگاه‌ هایی مثل کامپیوتر شخصی‌ نصب و استفاه کرد. همچنین سازندگان ولت لجر نانو اس مدعی شده اند که این کیف پول ضد بدافزار است و با ویندوز ۸ به بالا، مک ورژن ۱۰٫۹ به بالا، لینوکس و سیستم عامل کروم سازگار است. شایان ذکر است که انرژی لازم این ولت از طریق اتصال USB تامین می گردد و به باتری احتیاجی ندارد.

بازیابی کیف پول لجر نانو اس

در صورت فراموشی پین‌ کد، عدم دسترسی به دستگاه و یا گم شدن عبارت بازیابی، می بایست به شکل زیر عمل کنید:

عدم دسترسی به دستگاه

اگر کیف پول سخت افزاری لجر شما گم، مفقود و یا سرقت شد، عبارت بازیابی‌ خود را در هر ولت سخت افزاری یا نرم افزاری که از عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ ای پشتیبانی می‌ کند، وارد نمایید. بدین منظور به عبارت بازیابی که در زمان نصب دستگاه توصیه کرده بودیم روی کاغذ یادداشت نمایید، احتیاج خواهید داشت. بدون داشتن عبارت بازیابی امکان بازگرداندن کیف پول Ledger Nano S وجود نخواهد داشت و عملا ارزهای شما از دسترس شما خارج شده است.

گم شدن عبارت بازیابی

  1. اگر عبارت بازیابی ولت لجر نانو اس را گم کردید، بهتر است خیلی سریع ارزهای دیجیتال خود را به یک حساب موقت دیگر مثل صرافی یا یک ولت سخت افزاری یا نرم افزاری دیگر بفرستید.
  2. سه بار رمز عبور را اشتباه وارد کرده تا کیف پول لجر ریست گردد.
  3. حالا دوباره یک کیف پول جدید ایجاد کنید.
  4. ارزها را از حساب موقت به کیف پول جدید انتقال دهید.

فراموشی پین‌ کد

  1. پس از سه بار اشتباه وارد کردن رمز عبور، ولت لجر نانو اس به تنظیمات کارخانه بر می گردد و کلیدهای خصوصی را از محل ذخیره امن خود پاک می نماید.
  2. بعد از ریست شدن ولت، باید کیف پول را با استفاده از عبارت بازیابی ریکاوری نمایید.
  3. در ادامه یک پین‌ کد جدید انتخاب کنید و این بار آن را روی کاغذ یادداشت کنید و در محل امنی در کنار عبارات بازیابی از آن ها نگهداری نمایید.

نکته مهم : چنانچه هم ولت و هم عبارت بازیابی را گم کنید، بازگرداندن ارزهای دیجیتال داخل آن و بازیابی کیف پول امکان پذیر نخواهد بود.

مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری ledger nano s 

  • کیفیت و کارآیی آن بالاست.
  • پشتیبانی از حدود ۷۰۰ ارز دیجیتال
  • رابط کاربری ساده و کاربر پسندی دارد.
  • روکش آن استیل است و در برابر زنگ زدگی مقاومت می کند.
  • قیمت آن در مقایسه با سایر ولت های سخت افزاری کم تر می باشد.
  • با بعضی از ولت های نرم افزاری سازگاری دارد و از آن ها پشتیبانی می کند.
  • به این خاطر که به شکل آفلاین قابل استفاده است، از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
  • در برابر آسیب های فیزیکی مثل خراشیدگی، افتادن و پرت شدن از خود مقاومت خوبی نشان خواهد داد.
  • در مقایسه با انواع دیگر ولت های موبایلی قیمت بیشتری دارد.
  • رایگان نیست و به منظور استفاده از آن بایستی ابتدا آن را خریداری کنید.
  • مراحل تنظیم آن اندکی زمان بر است و ورود به برنامه آن در نگاه اول کار ساده ای نیست.

سوالات رایج کاربران درباره ولت Ledger Nano S

۱) آیا امکان هک شدن کیف پول لجر نانو اس وجود دارد؟ لجر با بروزرسانی هایی که انجام داده است توانسته به خوبی حفره‌ های امنیتی خود را پر کند و در حال حاضر هک کردن آن تقریبا غیرممکن است.

۲) حافظه لجر نانو اس چقدر است؟ حافظه لجر انو اس ۱۶۰ کیلوبایت است. لذا شما می‌ توانید همزمان ۳ اپلیکیشن مخصوص ارزهای دیجیتال را در آن نصب کنید که البته با توجه به انتخاب شما، این مقدار تا ۴ یا ۵ اپلیکیشن نیز می تواند باشد.

۳) فرق لجر نانو اس با ایکس چیست؟ هر دو محصول لجر نانو اس و ایکس دارای تاییدیه +CC EAL5 هستند و چند ارزی به حساب می آیند ولی لجر نانو اس در قیاس با لجر نانو ایکس قیمت مناسب تری دارد و پرفروش ترین محصول لجر به حساب می آید. لجر نانو اس در قیاس با محصول جدیدتر لجر نانو ایکس محدودیت‌ هایی دارد که از اصلی ترین آن ها می توان به عدم پشتیبانی از اتصال بلوتوث اشاره داشت.

۴) اگر کیف پول لجر خود را گم کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چنانچه شما این کیف پول را گم کنید، زمان که عبارت بازیابی ۲۴ رقمی را در اختیار داشته باشید، ابدا جای نگرانی نیست، چرا که این کد شما را قادر خواهد ساخت که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن ولت، بتوانید آن را بازیابی کنید و فرصت کافی در اختیار خواهید داشت تا کوین‌ های داخل ولت خود را به یک کیف پول جدید منتقل کنید. به صورت کلی شما با استفاده از همین روش قادرید نانو اس خود را بازیابی نمایید. همه چیز درباره کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را همین الان اینجا به زبان ساده یاد بگیرید؛

۵) از کجا بفهمیم کیف پول لجر نانو اس خریداری شده، اصل است؟ به هیچ وجه کیف پول های دست دوم را خریداری نکنید و به فروشنده‌ های ناشناس به هیچ عنوان اطمینان نکنید. بعد از خرید نیز، ابتدا با توجه این لینک Is my Ledger device genuine محتوای داخل جعبه دستگاه را چک فرمایید. همچنین قاردید به کمک نرم افزار Ledger Live در قسمت Genuine check، با اتصال این دستگاه به رایانه یا تلفن همرا خود، این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

چنانچه نگران انتخاب یک ولت مناسب برای نگهداری بلند مدت رمزارزهای خود هستید، لجر نانو اس بهترین گزینه برای شما به حساب می آید که در کنار قیمت معقول، کارایی بسیار زیادی در کنار امنیت برای شما به ارمغان می آورد. این کیف پول از پرفروش‌ ترین محصولات شرکت لجر به شمار می رود و از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌ کند. لذا چنانچه بودجه‌ شما محدود است، می‌ توانید از این مدل استفاده نمایید اما چنانچه توانایی بیشتر هزینه کردن را دارید، ‌مدل لجر نانو ایکس انتخاب مناسب تری به حساب می آید، چرا که امکانات آن نسبت به مدل اس اندکی گسترده تر است، ولی به صورت کلی هر دو این مدل‌ ها از تکنولوژی ذخیره‌ سازی سرد به منظور نگهداری از کلیدهای خصوصی استفاده می کنند و امکان خرج کردن دارایی دیجیتال را بدون دسترسی به دستگاه فیزیکی غیرممکن می کنند.

یکی از بزرگترین کارایی های استفاده از لجر نانو اس این است که چالش بزرگ سرمایه گزاران ارز دیجیتال را حل کند و این بدین معنی است که از رمزارزهای شما محافظت نماید و آن را از دسترس سارقین دور نگه دارد. بهترین روش به منظور جلوگیری از سرقت، این است که هر زمان که به طور فعالانه از دستگاه تان استفاده ندارید، آن را خاموش و آفلاین نگه دارید.

همین طور بهتر است بدانید که سارقین زیادی در دنیای دیجیتال حضور دارند که ابتدا از شما مقداری رمزارز درخواست می‌ کنند و وعده می‌ دهند که آن را با مبلغ به مراتب بیشتری در اختیار شما قرار خواهند داد، لذا هیچ وقت هیچ مبلغی را به فردی که با آن آشنا نیستید، یا پلتفرمی‌ که معتبر نیست، ارسال نکنید.

به صورت کلی لجر نانو اس یکی از قابل اعتمادترین و امن ترین ولت ها در بازار کریپتوکارنسی می باشد که یک لایه امنیتی اضافی دارد و این بدین معنی است که شما نه تنها به انتخاب کد پین بلکه به یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ ای احتیاج دارید. تمامی معاملات بایستی از طریق دستگاه سخت‌ افزاری نیز تایید شوند. همچنین این ولت از آنجا که از مواد مقاوم ساخته شده است، شما نباید نگران آسیب‌ های فیزیکی باشید.

در انتها امیدواریم که بررسی کیف پول لجر نانو اس برای شما مفید بوده باشد. ما کل اطلاعاتی را که باور داشتیم در مورد کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس باید می دانستید را مورد بررسی قرار دادیم. بنابراین چنانچه این راهنما را تا انتها مطالعه کرده اید، حالا باید درک خوبی از آنچه کیف پول لجر انجام می‌ دهد و همچنین تمام مزایا و معایب آن داشته باشید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به اموزش کار با کیف پول لجر نانو اس پرداختیم.

همچنین اگر می خواهید درباره بازیابی ارز دیجیتال با کلید خصوصی نیز موارد مهمی را یاد بگیرید، توصیه داریم ما مطالعه این مقاله است.

آیا شما تجربه‌ استفاده از ولت لجر نانو اس یا ایکس را دارید؟ خوشحال می‌ شویم حالا که همه چیز درباره لجر نانو اس را مطالعه کردید، تجربیات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید؛

برای دوستانتان بفرستید: