برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استیبل کوین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چنانچه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، مطمئنا با استیبل کوین هایی مثل تتر سروکار داشته اید، چرا که برای خرید مستقیم، معمولا رمزارزها را با استیبل کوین ها مورد معامله قرار می دهند، ولی تا به حال به این فکر کرده اید که استیبل کوین چیست و چه ویژگی هایی دارد و یا این که اصلا دلیل وجود استیبل کوین چیست ؟ به زبان ساده استیبل کوین ها در واقع معادل یک دلار آمریکا هستند و در نوسانات شدید بازار رمزارزها، همیشه نوسانات جزئی را تجربه می کنند و نهایتا کمی از یک دلار کمتر و یا کمی بیشتر می شوند و در عین حال ابزار معاملاتی در بازار کریپتوکارنسی به حساب می آیند، ولی آیا این تمام ماجراست؟ قطعا خیر، پس اگر دوست دارید بدانید استیبل کوین چیست و چطور باید با آن کار کنیم، این مطلب کد بورسی شما را راهنمایی می کند؛

استیبل کوین چیست ؟

در پاسخ به این سوال که استیبل کوین چیست باید گفت که استیبل کوین نوعی رمزارز است که ارزش آن به یک دارایی خارجی، مثل دلار آمریکا یا طلا وابسته است تا بتوان قیمت را تثبیت کرد. رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم مزایای زیادی دارند که یکی از مهم ترین مزایای آن ها، عدم نیاز به یک نهاد واسطه برای معاملات آن ها می باشد که موجب می شود مردم در کل جهان بتوانند آن ها را مورد استفاده قرار دهند. ولی یکی از مشکلات کلیدی در این موضوع اینجاست که قیمت‌ ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش‌ بینی هستند و گرایش به نوسان و گاهی نوسانات بسیار شدید دارند. این نوسانات ارزهای دیجیتال را برای استفاده روزمره نامناسب کرده است.

به صورت کلی مردم انتظار دارند که بدانند پول آن ها در هفته های آتی و آینده چه مقدار ارزش خواهد داشت. این نوع نوسانات کوتاه مدت موجب می شود بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پایه برای استفاده روزمره به وسیله مردم مناسب نباشد. اساسا، یک ارز بایستی به عنوان یک وسیله مبادله پولی و یک روش ذخیره ارزش پولی عمل نماید و ارزش آن می بایست در مدت زمان های طولانی نسبتا ثبات داشته باشد. چنانچه فردا از قدرت خرید آن اطمینان نداشته باشند، در این شرایط نمی تواند گزینه مناسبی به حساب آیند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به زبان ساده تر، می توان در پاسخ به سوال استیبل کوین چیست گفت که استیبل کوین یا همان ارزهای دیجیتال قیمت ثابت نوعی ارز دیجیتال است که ارزش آن به دارایی دیگری مثل ارز فیات یا طلا بستگی دارد. هدف از ایجاد رمزارزها با پشتوانه، حفظ ثبات قیمت آن ها در برابر نوسانات شدید بازار است. رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم مزیت های بسیاری دارند که در این بین یکی از اساسی ترین مزیت های آن ها، عدم نیاز به اعتماد به یک واسطه برای انجام تراکنش‌ هاست. ولی در آن روی سکه، نوسانات شدید و پیش بینی نشده قیمت می تواند مشکل ساز شود.

بنابراین به این خاطر که ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارند، می توانند در عرض چند ثانیه ارزشمند شده و یا ارزش خود را به کل از دست دهند. ولی در سمت مقابل، استیبل کوین‌ ها به دارایی‌ های با ثباتی مثل دلار آمریکا بستگی دارند، به منظور مدیریت نوسانات قیمت که معمولا در بیت کوین و دیگر رمزارزها به چشم می خورد، به وجود آمده اند. ثابت شده است که ارزهای دیجیتال به رویدادها و اتفاقات بازار حساس هستند، ولی استیبل کوین ها کم تر تحت تأثیر شرایط بازار هستند. در ادامه این که استیبل کوین چیست را بیشتر مورد بررسی قرار داده ایم؛

نحوه کار استیبل کوین ها

پس از آنکه دریافتیم استیبل کوین چیست بهتر است نحوه کار آن را بررسی کنیم. همانطور که از نام آن‌ ها مشخص می باشد، ارزهای دیجیتال پایدار ساخته شده اند تا در بازه های زمانی گوناگون، قیمت و ارزش ثابتی داشته باشند. به منظور رسیدن به ارزی که ترکیبی از قابلیت های ارز فیات و ارز دیجیتال رمزنگاری شده را داشته باشد، ۳ روش گوناگون وجود دارد. بدون رمز ارزهای پایدار، دریافت وام برای خرید رمزارزها ریسک و خطر بسیاری به دنبال دارد، چرا که دارایی های شما در کوتاه‌ ترین زمان ممکن می‌ تواند به کلی نابود شود.

حتما بخوانید : توکن حاکمیتی چیست و چرا انقدر مهم است؟


از همین روی تصور کنید اگر دستمزد خود را در قالب رمز ارز بگیرید و قیمت‌ ها به صورت غیر منتظره‌ ای سقوط کنند! فارغ از روش مورد استفاده به منظور ثابت نگه داشتن قیمت، مهم ترین عاملی که باید در نظر گرفته شود قابلیت ثبات است. جالب است بدانید که درباره مطرح‌ ترین استیبل کوین های بازار ارزهای دیجیتال مانند تتر شایعاتی درباره کم تر بودن وثیقه در گرو بانک نسبت به تعداد کوین‌ های در گردش داخل شبکه بلاک چین وجود دارد. بنابراین آن‌ ها لزوما اعتبار بیشتری نخواهند داشت. از طرف دیگر تا امروز، با وجود نگرانی‌ ها، دای به عنوان یک استیبل کوین غیر متمرکز نوسان زیادی را تجربه نکرده است.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال قیمت ثابت

  • دارایی با پشتوانه می باشد.
  • کارمزد پایین، امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی.
  • استفاده از شفافیت و امنیت دفتر کل توزیع شده.
  • قابلیت پرداخت خودکار بدون نیاز به دخالت شخص سوم.
  • قابلیت استفاده از هر ارز فیات به عنوان پشتوانه استیبل کوین.
  • درک کارکرد استیبل کوین‌ ها برای کاربران ارز‌های فیات و دیجیتال ساده می باشد.
  • برخلاف هدف اصلی رمز ارز‌هایی مانند بیت کوین.
  • استیبل کوین‌ ها برای ایجاد اعتماد به یک نهاد نیاز دارند.
  • برای اطمینان از درستی ساختار به حسابرسی جداگانه نیاز دارند.
  • فناوری‌ های جدید برای پذیرفته شدن گسترده، نیاز به آموزش و زمان دارند.
  • استیبل کوین‌ ها برای سرمایه‌گذارانی که دنبال کسب سود هستند، مناسب نیستند.

انواع استیبل کوین‌‌ ها

استیبل کوین‌ ها را به صورت کلی و طبق پشتوانه‌ ای که دارند، به ۴ دسته کلی تقسیم بندی کرده اند که در این بخش آن ها را معرفی کرده و توضیح داده ایم:

۱) استیبل کوین الگوریتمی : اساس کار استیبل کوین‌ های الگوریتمی یا همان بدون پشتوانه، به ساز و کار بانک مرکزی شباهت های زیادی دارد. این ارزهای دیجیتالی از مفهومی به نام سینیورژ بهره می گیرند که به معنی تفاوت بین ارزش پول و هزینه چاپ آن می باشد. در بانک‌ های مرکزی سود حاصل از صدور ارز، حاصل تفاوت بین ارزش اسمی پول و هزینه‌ های تولید آن ها می باشد.

به عبارتی استیبل کوین‌ های الگوریتمی نوع جدیدی از ارزهای دیجیتالی به حساب می آیند که برای دستیابی به ثبات قیمت و متعادل کردن عرضه در گردش دارایی با اتصال به دارایی‌ هایی مثل دلار آمریکا، طلا یا سایر ارزهای خارجی طراحی شده اند. این رمزارزها با ثبات از الگوریتمی استفاده می‌ کند که در زمان افزایش قیمت کوین‌ های بیشتری منتشر می‌ کند و زمانی که قیمت کم می شود، آن‌ ها را از بازار می خرند. مزایا و معایب این نوع از استیبل کوین ها به شرح زیر می باشد؛

  • به این خاطر که ارزش به صورت اتوماتیک طبق عرضه و تقاضای بازار تنظیم می‌ شود، قیمت‌ ها ثبات خود را حفظ خواهند کرد.
  • به این خاطر که هرگونه اصلاحات روی زنجیره صورت می پذیرد، همه داده‌ های مربوط به استیبل کوین‌ ها در یک دفتر کل مطمئن و شفاف ذخیره خواهند شد.
  • به منظور ایجاد استیبل کوین‌ های جدید، هیچ گونه وثیقه‌ ای احتیاج نخواهد بود، به این خاطر که آن‌ ها به‌ کمک یک الگوریتم ایجاد می‌ شوند یا نابود می شوند و تنها روشی که می‌ توان استیبل کوین را به دست آورد، خرید و فروش می باشد.
  • یک سیستم مبتنی بر قانون است که با منطق پیچیده‌ ای درآمیخته شده است.

۲) استیبل کوین با پشتوانه کالا : ارزش استیبل کوین‌ های با پشتوانه کالا به وسیله انواع دارایی‌ های قابل تعویض مثل ملک پشتیبانی می گردد. در حقیقت این گروه از کوین‌ های با ثبات از دارایی‌ های ملموس و با ارزش واقعی تحت عنوان پشتوانه بهره می گیرند. طلا، مرسوم ترین کالایی به شمار می رود که آن را تحت عنوان وثیقه استیبل کوین‌ ها مورد استفاده قرار می دهند.

حتما بخوانید : بهترین پروژه های web3 در بازار رمزارزها


ثبات بیشتر ارزش این کالا‌ها با گذشت زمان، انگیزه افراد را جهت استفاده از این استیبل کوین‌ ها افزایش می دهد. در گذشته امکان سرمایه‌ گذاری در املاک یا فلزات‌ گرانبها تنها برای افراد ثروتمند امکان پذیر بود. استفاده از استیبل کوین‌ های با پشتوانه کالا، فرصت سرمایه‌ گذاری در این دارایی‌ ها را برای تمامی افراد در کل دنیا فراهم می آورد. مزایا و معایب این نوع از استیبل کوین ها به شرح زیر می باشد؛

  • از قابلیت نقدشوندگی برخوردار است.
  • قیمت کالای پشتوانه آن تقریبا پایدار است.
  • پشتوانه آن دارایی‌ های واقعی و مشهود است.
  • به حسابرسی نیاز دارد که این امر هم وقت و هزینه زیادی نیاز دارد.
  • وجود یک شخص ثالث برای تضمین عملکرد کامل سیستم الزامی است.

۳) استیبل کوین با پشتوانه رمز ارز : استفاده از سایر ارزها به عنوان پشتوانه استیبل کوین‌ ها نیز امکان پذیر است. در این مدل، این امکان وجود دارد که ارزش استیبل کوین به یورو وابسته باشد ولی یک رمزارز به عنوان وثیقه در ذخایر آن نگهداری شود. این طور فرض کنید که استیبل کوینی وجود دارد که ارزش آن یک یورو است و به وسیله بیت کوین حمایت می شود.

در این حالت شما همواره می توانید در قبال این کوین، بیت کوین با ارزش یک یورو دریافت نمایید. اصلی ترین چالش استیبل کوین‌ ها با پشتوانه ارز دیجیتال، نوسان قیمتی رمزارزهای وابسته به آن هاست. به منظور حل این مشکل، می بایست ارزش رمزارز ذخیره شده تحت عنوان پشتوانه به صورت قابل توجهی از ارزش کوین‌ ها بیشتر باشد. بدین شکل چنانچه قیمت رمز ارز ذخیره شده کم شود، استیبل کوین‌ ها می‌ توانند ارزش خود را حفظ نمایند. مزایا و معایب این نوع از استیبل کوین ها به شرح زیر می باشد؛

  • غیر متمرکز است.
  • به حسابرسی بیرونی برای کنترل تراکنش‌ ها نیاز ندارد.
  • هر تراکنش در بلاک‌ چین عمومی ثبت خواهد شد و امکان پیگیری کامل فراهم است.
  • امکان نقدشونگی آن یا تبدیل از یک رمزارز به ارز دیجیتال دیگر از طریق بلاک‌ چین با سرعت زیادی امکان پذیر است.
  • چنانچه ارزش رمزارزها به زیر یک قیمت مشخص برسد، این پشتوانه می‌ تواند به صورت آنی منحل گردد.
  • به این خاطر که دارایی پشتوانه این نوع از استیبل کوین‌ ها، ارزهای دیجیتالی است، این ارزها به مراتب بی ثبات تر از دارایی های فیزیکی مثل کالا یا پول فیزیکی هستند.

۴) استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات : استیبل کوین‌ های با پشتوانه فیات، از ذخیره ارز‌های فیات مثل دلار یا یورو تحت عنوان وثیقه برای تضمین ارزش خود بهره می گیرند. این ذخایر به صورت معمول به وسیله گروه‌ هایی مستقل نگهداری و اداره می شوند. این گروه از استیبل کوین‌ها به صورت معمول با نسبت ۱:۱ به پشتوانه خود وابسته می باشند. جالب است بدانید که در این گروه از استیبل کوین‌ها، ذخیره ارز فیات با دقیقا با ارزش کوین‌ های منتشر شده مطابقت دارد.

تتر یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا می باشد که تحت عنوان نخستین استیبل کوین جهان شناخته می‌ شود. هرچند تتر اعتراف کرده است که نسبت ارزش کوین‌ های USDT دقیقا با پشتوانه دلاری آن‌ ها متناسب است. می توان گفت که هدف دیگر استفاده از ارز‌های فیات به عنوان پشتوانه‌ ای برای استیبل کوین‌ ها، تضمین و تثبیت ارزش دارایی‌ های کاربران آن رمزارز می باشد. مزایا و معایب این نوع از استیبل کوین ها به شرح زیر می باشد؛

  • ساختار این نوع از پشتوانه را به سادگی می تواند درک کرد.
  • استیبل کوین‌ های دارای پشتوانه ارز فیزیکی، مطمئن ترین رمزارزها برای کاربران معمولی به حساب می آیند.
  • ارزهای فیزیکی نوعی دارایی با ثبات هستند، چرا که دولت و اقتصاد یک کشور از آن پشتیبانی می‌ کند. نهایتا تضمینی ایجاد می‌ شود که قیمت‌ ها نوسان زیادی را تجربه نکند.
  • به منظور تایید اعتبار حساب‌ ها به ممیزی خارجی احتیاج خواهد بود.
  • ساختار متمرکز، مستعد آسیب‌ پذیری و ریسک‌ های گوناگونی می باشد مثل ورشکستگی نهاد مرکزی، رکود اقتصادی و مواردی از این قبل که در آن، اعتماد به عملکرد نهاد مرکزی نیاز است.

لیست استیبل کوین های معروف بازار

بهترین استیبل کوین

۱) ارز دیجیتال تتر

تتر رایج ترین و در عین حال معروف ترین استیبل کوین در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که پشتوانه آن دلار است و بیشترین ارزش بازار را در بین استیبل کوین‌ ها به خود اختصاص داده است. تتر، یک شرکت آمریکایی می باشد و در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار استیبل کوین خود را با نام “RealCoin” روانه بازار کرد و در ادامه زیاد طول نکشید که اسم شرکت به تتر تغییر کرد ولی معاملات تتر در سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی آغاز شد.

حتما بخوانید : آنچه درباره تتر باید بدانید


این شرکت به ازای هر تتر، دلار و دیگر دارایی‌ های معادل را در بانک‌ ها و موسسات مالی آمریکا نگه می دارد. همواره شائبه‌ های بسیار درباره پشتیبانی کامل از تترهای ضرب شده وجود داشته و دارد که همین موضوع، پای این شرکت را بارها به دادگاه ها کشانده است! استفاده از این ارز دیجیتال برای ایرانیان توصیه نمی شود، به این خاطر که دولت آمریکا هر لحظه می‌ تواند این شرکت‌ را ملزم به ردیابی تراکنش‌ های مربوط به ایرانیان کرده و ارزهای تتر آن‌ ها را فریز نماید، البته نیاز نیست بترسید و یا سریعا دارایی های خود در تتر را به فروش برسانید، در این خصوص باید گفت که تا به امروز همچین اتفاقی رخ نداده و تنها این یک احتمال است.

۲) ارز دیجیتال دای

دای پرطرفدارترین استیبل کوین غیرمتمرکز می باشد که امروزه جزو ۵ ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار میان استیبل کوین قرار گرفته است. این ارز در پلتفرم میکردائو بر بستر شبکه اتریوم فعالیت می کند و جالب است بدانید که میکردائو یک پلتفرم وام‌ دهی می باشد که در آن کاربران توانایی این را دارند که با وثیقه‌ گذاری رمزارزهای خود، درصدی از ارزش دلاری روز ارزهای خود را دای تولید نمایند.

تا هنگامی که ارزش ارزهای قفل شده کم تر از استیبل کوین‌ های تولید شده نشود، همچنان ارزها قفل شده باق خواهند ماند و کاربران هر وقتی که بخواهند، می توانند با پس دادن استیبل کوین‌ ها، ارزهای خود را آزاد نمایند ولی چنانچه ارزش دلاری دارایی‌ ها کم شود، پلتفرم به شکل اتوماتیک مقداری از آن‌ ها را نقد خواهد کرد تا قیمت یک دلاری توکن‌ ها حفظ گردد. اگر دوست دارید بدانی ارز دیجیتال دای چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است به هیچ عنوان این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

۳) ارز دیجیتال یو اس دی کوین

امروزه بعد از ارز دیجیتال تتر که بیشتری ارزش بازار را در میان استیبل کوین ها دارد، یو اس دی کوین از لحاظ ارزش بازار، جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که این ارز در سال ۲۰۱۸ به وسیله کنسرسیوم متشکل از دو شرکت بزرگ طراحی شد. شرکت پرداخت‌ های همتا به همتا و صرافی رمزارزی کوین بیس منابع مالی مورد نیاز برای تولید این استیبل کوین را در اختیار آن ها قرار داده است. نکته شایان ذکر دیگر که بهتر است در نظر داشته باشید این است که پشتوانه این ارز، دلار و اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه‌ داری آمریکا می باشد.

برخلاف شرکت تتر، شرکت های تولید کننده ارز دیجیتال یو اس دی کوین، این تضمین را به کاربران خود می دهند که به ازای هر یک ارز یو اس دی کوین خود، می توانند در کم ترین زمان ممکن، یک دلار واقعی آمریکا دریافت کنند. شرکت‌ های حسابداری هم دائما فعالیت این شرکت ها را زیر نظر دارند تا مقدار پشتوانه دلار با تعداد سکه‌ های ایجاد شده همخوانی داشته باشد. این رمزارز بر بستر شبکه اتریوم به وجود آمده و توکن‌ های آن تماما از نوع استاندارد «ERC-20» محسوب می شوند.

۴) ارز دیجیتال بایننس یو اس دی

از دیگر استیبل کوین‌ های با پشتوانه دلار معروف BUSD می باشد که به وسیله صرافی بایننس و همکاری شرکت Paxos طراحی شده است. این ارز به وسیله دپارتمان امور مالی ایالت نیویورک NYDFS تایید و تنظیم شده است. گزارش حسابرسی ماهانه این رمزارز به شکل ماهانه در سایت آن قابل بررسی می باشد.

لذا این استیبل کوین هم مثل USDC بوده و شفافیت و نظارت کافی را دارد و مشکلی در ارائه ارز و دریافت دلار فیزیکی درآن وجود به چشم نمی خورد. این رمزارز هم با استاندارد ERC-20 اتریوم طراحی شده است ولی از استاندارد Bep2 بلاک چین بایننس هم پشتیبانی می نماید.

۵) ارز دیجیتال ترو یو اس دی

ترو یو اس دی آخرین ارز با ثابت و با پشتوانه دلار می باشد که در این مطلب به معرفی و بررسی آن می پردازیم. این استیبل کوین به اندازه کافی مورد پذیرش قرار نگرفته است، ولی در عین حال از پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه در آینده برخوردار است. به صورت کلی و در قیاس با USDT، این ارز دیجیتال از ویژگی های جالبی برخوردار است؛ امکان بازخرید راحت دلار را ارائه می‌ دهد، شفافیت بالایی دارد و کدهای آن در دسترس عموم قرار دارند. در طولانی مدت، این موارد به خصوص شفافیت، می‌ توانند پتانسیل زیادی برای پذیرش سرمایه‌ گذاران به وجود آورند.

چرا استیبل کوین طرفداران زیادی پیدا کردند؟

شاید مهم ترید دلیل محبوبیت استیبل کوین ها از بین بردن ریسک عدم اطمینان کاربران به ویژه در زمان تبدیل ارزها می باشد. آن‌ ها نوعی ثبات و پیش‌ بینی‌ پذیری را که تعداد زیادی از کشورها سعی دارند برای دستیابی به آن اقدام کنند، ارائه می دهند. مطابق با همین رویکرد، ونزوئلا در راستای مقابله با ابرتورم و بی‌ ثباتی سیاسی موجود در سیستم اقتصادی خود، برای راه‌ اندازی رمزارز اختصاصی خود اقدام کرد. استیبل کوین ها برای صاحبان خود مکان امنی را محسوب می شوند که در شرایط پرتلاطم بازار قادرند دارایی خود را آن جا نگهداری نمایند.

پربازدیدترین : اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال


وقتی که کاربران از آینده روشن بازار اطمینان زیادی نداشته باشند، می‌ توانند رمزارزهای خود را سریع و راحت به ارزهای دیجیتالی پایدار تبدیل نمایند. بدین شکل نیاز به تبدیل مستمر آن‌ ها به پول فیات نخواهد بود. بنابراین این کار بسیار ساده تر، سریع‌ تر و ارزان‌ تر از نقد کردن و تبدیل به به پول فیات می باشد و در این بین، هزینه تراکنش‌ های بانکی نیز حذف خواهد شد.

چطور از استیبل کوین ها درآمد به دست آوریم؟

  1. استخراج استیبل کوین : یکی از روش های کسب درآمد از طریق استیبل کوین ها، استخراج آن ها به حساب می آید که کاربران در کل دنیا قادرند از طریق فرآیندی به نام استخراج، استیبل کوین برای خود به دست بیاورند. میزان کوین‌ های منتشر شده در هر سال به وسیله مجموعه‌ ای از الگوریتم‌ های ریاضی شناخته شده عمومی مدیریت می شود. همچنین استیبل‌ کوین‌ ها می‌ توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌ گذاری به حساب آیند. بر خلاف دلار و طلا این رمزارزها، ریسک‌ های نگهداری و فروش به همراه ندارند و قابلیت ذخیره‌ سازی امن آن ها نیز برای شما فراهم است.
  2. خرید و فروش استیبل کوین : شاید مرسوم ترین روش به دست آوردن استیبل کوین ها، معامله آن به صورت مستقیم و در پلتفرم‌ های معاملاتی مثل صرافی هاست. جالب است بدانید که در این روش کاربران به دنبال کسب سود از نوسانات قیمتی استیبل کوین‌ ها هستند. البته با توجه به این که نوسان‌ های به وجود آمده در قیمت تتر کم است، بایستی دید بلند مدت نسبت به معاملات خود داشته باشند. اگر دوست دارید روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران را به زبان ساده یاد بگیرید، تنها کافی است این مطلب را مطالعه کنید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم دریابیم که استیبل کوین چیست و مرور کوتاه و در عین حال جامعی به انواع استیبل کوین‌ ها و روش های کسب درآمد از آن ها داشته باشیم. همان طور که گفتیم، استیبل کوین‌ ها رمزارزهایی محسوب می شوند که بعضی از قابلیت های ذاتی رمزارزها را ندارند. استیبل کوین‌ ها نوسانات قیمتی را تجربه نمی کنند و ماهیت نیمه‌‌ متمرکز آن ها موجب شده است تا حدی از ذات حقیقی رمزارزها فاصله بگیرند، ولی نمی‌ توان مزایای وجود آن ها را در بازار کریپتوکارنسی در نظر نگرفت. این رمزارزها باثبات موجب شده اند تا بخشی از امنیت و اطمینان خاطری که در دنیای ارزهای فیات وجود داشت، وارد دنیای کریپتو نیز بشود.

در میان تمامی انواع استیبل کوین‌ ها، استیبل کوین‌ های الگوریتمی تنها نوع غیرمتمرکز محسوب می شوند که بدون احتیاج به هیچ پشتوانه‌ ای و تنها با اتکا بر الگوریتم‌ های خاص خود در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، ولی با این وجود که محبوبیت این استیبل کوین‌ ها هنوز به‌ اندازه انواع متمرکزی مثل تتر نشده است، ولی رفته رفته و با افزایش محبوبیت آن ها میان معامله گران، می‌ توان مشکل متمرکز بودن را هم برطرف نمود و از استیبل کوین‌ هایی استفاده کرد که در عین حفظ ثبات قیمت، غیرمتمرکز نیز هستند.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم به این بپردازیم که استیبل کوین چیست و چه انواعی دارد.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره nft را به زبان ساده و در ۱۰ دقیقه یاد بگیرید، توصیه می کنم حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

حال که میدانید استیبل کوین چیست و انواع آن کدامند، به نظر شما استفاده از تتر بهتر است یا توکن دای؟

برای دوستانتان بفرستید: