Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
استخراج ارز با هارد و آموزش نکات طلایی که تا الآن نشنیده اید!

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استخراج ارز با هارد | آموزش گام به گام رایگان

به احتمال زیاد اخیرا در مورد استخراج ارز با هارد و به خصوص استخراج ارز دیجیتال چیا با هارد بسیار شنیده اید. هارد دیسک ها هم مثل دستگاه های ماینر و کارت های گرافیک، می توانند در راستای استخراج ارزهای دیجیتال به افراد کمک کنند، اما اینکه چه ارزهایی با هارد استخراج میشود و استخراج ارز با هارد دقیقا چگونه انجام میشود و مهم تر از همه اینکه استفاده از هارد دیسک برای استخراج صرفه اقتصادی دارد یا خیر را قصد داریم در این مطلب آموزشی مختصر به زبان ساده برای شما بیان کنیم و ببینیم استخراج ارز با هارد دیسک مناسب است یا خیر پس با کد بورسی همچنان همراه بمانید.

آموزش استخراج ارز با هارد

در حال حاضر استفاده از هارد ديسک ها یکی از روش های اصلی برای استخراج ارزهای ديجيتال يا ماينينگ به حساب می آید. ماینینگ رمزارز با هارد ديسک توسط الگوريتمی در بلاکچين ها است که با روش اثبات ظرفيت، استفاده از فضای خالی هارد ديسک براي استخراج را ممکن می کند. استخراج ارز به غير از اثبات ظرفيت به شکل اثبات کار که به تجهيزات خاص و گران قيمتی احتیاج دارد و يا اثبات سهام نيز امکانپذیر است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ولی روش اثبات ظرفيت برای ماینینگ رمزارز با هارد ديسک چيست؟ در ابتدای امر بهتر است تابع هش و يا همان هش کردن را بشناسیم. در حقیقت هش کردن فرآیندی است که در طی آن يک عملگر رياضی که تابع هش نام دارد، داده ها و اطلاعات ورودی که بیشتر به صورت اعداد، حروف، تصوير و مانند اين ها هستند را دريافت کرده و آن ها را به خروجی های رمزنگاری شده اي تبدیل می کند.

هش نامی است که به خروجی اين تابع می گویند و عمل رمزنگاری کردن داده های ورودی و اعلام خروجی رمزی را هش کردن نامگذاری می کنند. خروجی اين تابع يا هش خروجی به صورت معمول به صورت يک رشته متنی با طول ثابت است. انواع مختلفی از تابع هش وجود دارد که به شیوه های مختلفی ورودی ها را رمزنگاری می نمایند.

اهميت اين توابع در آن است که ورودی به هر اندازه ای که باشد خروجی با اندازه ثابتی تحويل خواهد داد و برای وقت هایی که داده ها زياد اند، بسيار کاربردی خواهد بود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که استفاده از تابع هش باعث افزايش امنيت نيز می شودف چرا که با ديدن خروجی نمی توان دریافت که ورودی دقیقا چه بوده است. روش اثبات ظرفيت که به منظور استخراج ارز ديجيتال با هارد ديسک استفاده می شود هم به تابع هش وابستگی دارد.

استخراج با هارد دقیقا چگونه است؟ 

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک، یک فرآیند استخراج رمزارز با استفاده از هارد درایو و به کمک الگوریتم اجماع اثبات ظرفیت می باشد. این الگوریتم جهت محاسبه‌ تابع هش از مقادیر بزرگی از حافظه‌ فیزیکی در هارد درایوهای کاربر بهره می گیرد. در طول جستجوی بلوک در گام نخست، تعدادی از انواع هش‌ ها در فضای خالی از حافظه‌ هارد دیسک ذخیره می‌ شوند و در گام دوم از استخراج، این آپشن‌ ها از قبل اعمال شده‌ اند. در حقیقت نرم‌ افزار وقتی که در حال استخراج بیت کوین با هارد دیسک است، فرآیندی به نام پلاتینگ که تولید حجم داده است، در حال رخ دادن است. منظور از پلاتینگ یا به اصطلاح ثبت کردن، پردازش و ذخیره‌ سازی پاسخ های محتمل معادله بلوک‌ ها پیش از استخراج به کمک هارد دیسک است.

حتما بخوانید : دلیل کاهش ارزش پول ایران دقیقا چیست؟

میزان سودآوری و راندمان استخراج برای کاربر به تعداد پلات‌ های ثبت شده، وابسته است. این پلات‌ ها خود بیانگر حجم داخلی هارد درایو مب باشند. در خود الگوریتم اثبات ظرفیت، نسخه‌ های پیشرفته‌ ای از الگوریتم اثبات ذخیره‌ سازی و اثبات امکان بازیابی وجود دارند. الگوریتم اثبات ظرفیت از کل هارد دیسک برای محاسبه‌ درآمد کاربر بهره می گیرد، در حالی که در الگوریتم اثبات قابلیت بازیابی، تعداد دانلودهای داده از درایو مسئول این شاخص است. نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که درایوهای سخت‌ افزاری از لحاظ ظرفیت داخلی بهتر هستند و این در حالی است که عملکرد درایوهای حالت جامد از لحاظ سرعت انتقال اطلاعات شرایط بهتری دارد.

مزایا و معایب ماین رمزارز با هارد

ماینینگ بیت کوین با هارد دیسک از مزایا و معایبی برخوردار است،اما به صورت کلی استخراج هر ارز دیجیتالی به کمک هارد به سرمایه مالی به مراتب کم تری نیاز دارد، از همین روی گزینه مناسبی برای افراد تازه‌ کاری محسوب می شود که با سرمایه محدود برای ورود به کار اقدام می کنند.

مزایا

  • کاربر به خرید مادربردهای گران‌ قیمت با تعداد زیادی رابط برای اتصال به کارت گرافیک احتیاج ندارد.
  • ماینینگ ارز دیجیتال از طریق هارد نیاز زیادی به سیستم خنک‌‌ کننده و تهویه‌ هوای گرم اتاق ندارد.
  • فرآیند پلاتینگ، برق بسیار کم تری به نسبت استخراج سنتی به وسیله ASIC ها و کارت گرافیک مصرف می‌ کند.
  • کاربر در این مدل از استخراج احتیاجی ندارد که در زمینه‌ پیکربندی تجهیزات و نگهداری از آن‌ ها خبره و ماهر باشد.
  • این مدل از استخراج ارز دیجیتال بسیار غیرمتمرکزتر از شیوه های متداول است، لذا حتی می‌ توان از هارد دیسک‌ های کامپیوتر یا تلفن همراه اندروید نیز برای این کار استفاده نمود.
  • ماینینگ بیت کوین با هارد به بروزرسانی پیوسته هارد دیسک احتیاج ندارد و حتی می‌ توان از هارد دیسک‌ های قدیمی نیز برای استخراج ارز دیجیتال بهره گرفت.
  • دستگاه‌ های ذخیره‌ سازی مثل درایو سخت‌ افزاری و درایو حالت جامد بسیار ارزان‌ تر از دستگاه‌ های خاصی مثل ASIC ها و کارت گرافیک هستند.
  • قابلیت فرمت کردن هارد بعد از هر بار استخراج وجود دارد، لذا می‌ توان از هارد دیسک‌ ها برای کاربردهای دیگری نیز استفاده نمود.

معایب

  • تعداد محدودی ارز دیجتیال وجود دارد که امکان استخراج آنها از طریق هارد دیسک وجود دارند.
  • بر خلاف ASIC ها و کارت گرافیک، تقاضای کمی برای هارد درایوهای در حال عملیات وجود دارد.
  • افزایش محبوبیت ماینینگ بیت کوین با هارد خود باعث افزایش قیمت هارد دیسک‌ ها شده است.
  • از داده‌ های پلات شده در هارد دیسک نمی‌ توان جز برای استخراج ارز دیجیتال استفاده‌ دیگری کرد.
  • بار زیاد بر روی هارد درایوها به کاهش طول عمر مفید آن‌ ها و خرابی زودتر از موقع منتهی خواهد شد.

آموزش استخراج ارز دیجیتال با هارد

چه ارزهایی با هارد استخراج میشود؟

ارز دیجیتال چیا Chia : ارز دیجیتال چیا Chia رمزارزی است که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از استخراج کننده ها قرار گرفته است. تاریخچه این ارز دیجیتال مربوط به سال ۲۰۱۹ است و این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است. یکی از اهداف چیا این است که این رمزارز به عنوان پاداش برای استخراج کننده ها در نظر گرفته شود. این ارز دیجیتال امکان استخراج را دارد و کاربران می توانند این ارز دیجیتال را بدون احتیاج به سخت افزارهای پیشرفته استخراج کنند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال سلسیوس چیست و چطور کار می کند؟

بنیانگذار این ارز دیجیتال برام کوهن است که علاوه بر چیا، شبکه بیت تورنت را بنیانگذاری کرده است. ارز دیجیتال چیا در ساختار خود از الگوریتم اثبات زمان بهره می گیرد و استفاده از این الگوریتم موجب شده است که برای استخراج به سخت افزارهای پیشرفته نیاز نباشد و مصرف برق زیادی نیز به همراه نخواهد داشت. در حقیقت ارز دیجیتال چیا یکی از رمزارزهایی است که استخراج آن توسط هارددیسک امکان پذیر می باشد.

ارز دیجیتال Burst : رمزارز Burst اولین و مهم ترین رمزارز است که می توانید با استفاده از هارد دیسک ماین نمایید. این پلتفرم به الگوریتم اثبات ظرفیت اتکا دارد و به مجموعه ای از HDD با ظرفیت زیاد نیازمند است. دیگر به اتصال هیچ دستگاه قدرتمند دیگری مثل واحد پردازش گرافیک به استخراج Burst احتیاج نخواهید داشت.

ارز دیجیتال سیا کوین Sia : Sia یک پلتفرم غیر متمرکز به حساب می آید که فضای ذخیره سازی ابری را فراهم می نماید و با آمازون، اپل، دراپ باکس و خدمات ذخیره سازی ابری متمرکز مایکروسافت در رقابت است. با Sia، کاربران می توانند فضای HDD رایگان خود را تامین نمایند و این در حالی که افرادی که این فضا را اجاره می کنند، پرونده های خود را در سیستم، رمزگذاری کرده اند. زنجیره بلوکی از محتوای ذخیره شده را اثبات می کند، در صورتی که قراردادهای هوشمند الگوریتم اثبات ذخیره سازی امکان اطمینان تراکنش ها را مورد تایید قرار می دهند.

ارز دیجیتال Storj : رمزارز Storj یک سیستم ذخیره سازی پرونده غیرمتمرکز است که این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا با خیال راحت پرونده های خود را به شکل رمزگذاری شده ذخیره نمایید. ایده اصلی این پلتفرم اتصال کاربرانی است که تمایل دارند از فضای HDD رایگان خود به کسب سود بپردازند و افرادی که به فضای حافظه اضافی احتیاج دارند. کاربران Storj می توانند قسمتی از فضای حافظه HDD خود را ارئه دهند و صاحب نود شوند. بنابراین استخراج کنندگان Storj فضای دیسک خود را برای ذخیره سازی غیرمتمرکز پرونده برای آلت کوین ها در اختیار دیگر اعضای پلتفرم می گذارند.

بهترین هارد برای استخراج رمزارز کدام است؟

با توجه به سه مورد زیر، می توانید بهترین هارد دیسک برای استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب نمایید:

  1. مقدار حافظه داخلی درایو : میزان حافظه داخلی به روشی روشن میزان سودآوری استخراج در هارد دیسک را تنظیم می نماد، چرا که هر چقدر حافظه بیشتر باشد، درآمد آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.
  2. سرعت چرخش Spindle : سرعت Spindle به صورت مستقیم مسئول سرعت انتقال اطلاعات از صفحات هارد دیسک به رابط است. در مدل های معمولی تقریبا برابر با ۷ هزار دور در دقیقه است، ولی مدل های خاصی از هارد دیسک سری Western Digital Raptor با سرعت اسپیندل ۱۰۰۰۰ و حتی ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه وجود داشت که به عملکرد بالا معروفند.
  3. مقدار بافر در کنترل کننده : حجم بافر در کنترل کننده داخلی درایو مقدار داده ای را که بلافاصله در دسترس سیستم قرار می گیرد بدون دسترسی به حافظه داخلی کنترل می کند، این اصطلاحا حافظه RAM هارد می باشد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

ماینینگ بیت کوین با هارد از الگوریتم اثبات ظرفیت بهره می گیرد. در این الگوریتم، به جای استفاده از هش به منظور یافتن راه‌ حل، فرآیند پلاتینگ انجام می شود که کامل آن را توضیح دادیم. در این فرآیند، جواب های احتمالی معادله‌ بلوک‌ ها روی هارد دیسک ذخیره می‌ شوند و این در حالی است که پاسخ معادله بلوک در هارد دیسک ذخیره شده باشد، کاربر برنده‌ آن بلوک می شود.

لذا هر چه فضای ذخیره‌ سازی هارد دیسک بیشتر باشد، تعداد پاسخ‌ های احتمالی بیشتری بر روی آن قابل ذخیره می شود، پس سودآوری نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. امروزه برگشت سرمایه استخراج ارز دیجیتال با هارد بسیار ناچیز است و  از طرفی کاربران فقط وقتی که به این مدل از استخراج ازر دیجیتال علاقمند می‌ شوند که قصد دارند توکن‌ های خود را برای پیش‌ بینی یک پامپ مقیاس بزرگ ذخیره نمایند.

همان طور که ابتدای امر قول دادیم، همه چیز درباره استخراج ارز با هارد را برای شما عزیزان به زبان ساده توضیح دادیم.

برای دوستانتان بفرستید: