برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال sushi چیست و چطور کار میکند؟

آیا تا بحال نام ارز دیجیتال sushi به گوشتان خورده است، سوشی علاوه بر نام یک غذای ژاپنی، نام یک رمز ارز هم هست. ارز دیجیتال سوشی از آن دسته ارزهایی است که نام آن کمتر شنیده شده و ما در این مقاله قصد داریم شما را با ارز دیجیتال sushi، تاریخچه آن، چگونگی خرید و فروش آن، کیف پول های نگه داری و آینده مورد انتظار آن آشنا کنیم، پس اگر شما هم مثل من به دنیای آلت کوین های جذاب برای سرمایه گذاری علاقه دارید، این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال sushi که یکی از آینده دارترین رمزارزهای دنیاست را به رایگان در اختیارتان می گذارد.

معرفی ارز دیجیتال sushi

توکن سوشی SUSHI در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط شخصی به نام “شف نومی” وارد بازار رمزارزها شد. شاید نام گذاری توسعه دهنده این توکن که خود را شف و توکن را سوشی نامید برای شما جالب باشد. قبل از پرداختن به رمزارز سوشی بهتر است شما را با ویژگی های پلتفرم سوشی سواپ و نحوه کار آن آشنا کنیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در سال ۲۰۲۰ با روی کار آمدن پروژه های غیرمتمرکز و پیشرفت روزافزون آن ها استفاده از بازارهای خودکار یا AMMها نیز رواج یافت. سوشی سواپ Sushiswap نیز از جمله پروژه های مطرح در زمینه بازارهای خودکار می باشد و در واقع پلتفرمی است که کاربران توکن های خاصی را، به ازای سرمایه گذاری در استخرهای مخصوص سوشی سواپ دریافت می کنند.

این پلتفرم به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز با ارائه ویژگی های اصلی دیفای، نقدینگی زیادی را به سمت خود جذب کرد و عنوان برترین رغیب یونی سواپ را گرفت. از تفاوت های عمده بین سوشی سواپ و یونی سواپ می توان به سیستم پاداش دهی آن ها و دریافت پاداش ویژه اشاره کرد. در سوشی سواپ کاربران می توانند با دریافت تمام و کمال نقدینگی خود همچنان سود دریافت کنند، در حالیکه در یونی سواپ به محض دریافت نقدینگی و عدم تامین مالی دیگر پاداشی به کاربران تعلق نخواهد گرفت.

در این پروژه، تأمین‌کنندگان اولیه نقدینگی به عنوان مهم‌ترین مشارکت ‌کنندگان این پروتکل حتی با برداشت وجوه همچنان پاداش دریافت خواهند کرد. اما نکته حائض اهمیت در این میان این است که در صورت تداوم عدم تأمین نقدینگی، این پاداش به تدریج کاهش خواهد یافت. از دیگر ویژگی‌های اصلی و متفاوت سوشی سواپ، توکن سواپ و ییلد فارمینگ هستند که توکن سواپ برای معامله کاربرد دارد و ییلد فارمینگ برای سود کسب کردن از دارایی‌های موجود استفاده می‌شود.

نحوه توزیع پاداش توکن های SUSHI

توکن سوشی یک توکن ERC-20 است و از طریق استخراج نقدینگی یاLiquidity Mining توزیع می‌شود و میان کسانی که تامین کننده نقدینگیِ یک سری از استخرهای خاص یونی سواپ باشند؛ تقسیم می‌شود. بعد از توزیع این توکن ها که همان توکن‌های نقدینگی هستند، افراد می‌توانند این توکن‌های یونی سواپ را وارد قرارداد استیکینگ سوشی سواپ کنند تا ارز سوشی به آن ها تعلق گیرد. سوشی پرداخت توکن را از بلاک ۱۰,۷۵۰,۰۰۰ اتریوم آغاز کرد و بعد از آن به ‌ازای هر بلاک، ۱۰۰ توکن را به سرمایه‌گذاران خود اهدا می‌‌ کند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال dgb چیست و چطور کار میکند؟


در ابتدا این صرافی غیرمتمرکز تنها دارای سه استخرِSUSHI/ETH ، USDT/ETH و USDC/ETH بود. برای تشویق تامین کنندگان در ابتدا استخر SUSHI/ETH به کسانی که در این استخر سرمایه گذاری می کردند دو برابر پاداش میداد، پس از مدت کوتاهی رای‌دهندگان سوشی بر طبق قدرت جامعه حاکمیت که جلوتر توضیح داده خواهد شد، به اضافه شدن استخرهای اضافی معتبر برای توزیع این توکن رای دادند و به مرور زمان و گسترش و پیشرفت این پروژه استخر هایی نظیرِ  AMPL/ETH، COMP/ETH ، YFI/ETH ،  LINK/ETH و DAI/ETH نیز جهت تامین نقدینگی به سه استخر قبلی اضافه شدند.

کاربرد رمز ارز سوشی SUSHI

از جمله مهمترین تفاوت های بین یونی سواپ و سوشی سواپ ارز سوشی است. این رمز ارز با قیمتی کمتر از یک دلار وارد دنیای رمزارزها شد و در مدت کوتاهی به ده برابر قیمت اولیه خود یعنی ۱۰ دلار رسید، سوشی پس از نوسان های بسیار و سقوطش به قیمت یک دلار، به یک ثبات نسبی رسید و با رشد مثبتی رفته رفته به قیمت ۱۵ دلار رسید.

از جمله کاربردهای توکن سوشی یکی حق حاکمیت است و دیگری این که مالکیت پروتکل سوشی در اختیار هولدرهای این توکن می باشد؛ یعنی بخشی از کارمزدهای پرداختی به این پروتکل به هولدرهای آن پرداخت می‌شود.

حق حاکمیت چیست؟

بر خلاف یونی سواپ که از سیستم سنتی جهت توسعه و رفع اشکالات خود استفاده میکند، سوشی سواپ با وجود یک جامعه قوی که دارایی قدرتمند این پروژه محسوب می شود این کار را انجام میدهد به این صورت که همه افراد می توانند طرح پیشنهادی خود را جهت بهبود پروتکل سوشی سواپ ثبت کنند و هولدرهای ارز سوشی می‌توانند با توکن‌های خود به آن ها رای دهند. به این ترتیب توسعه صرافی و پروتکل Sushi Swap در اختیار هولدرهای توکن آن خواهد بود.

بررسی امنیت سوشی سواپ و خرید ارز SUSHI

این صرافی غیر متمرکز از زمان راه اندازی تا کنون فقط یک ممیزی داشته که پیش از راه‌اندازی این پروژه، توسط شرکت بلاک چینی پک ‌شیلد اجرا شده بود، بر طبق آن گزارش هیچگونه مشکل شدید یا بحرانی در این صرافی وجود نداشته است و باتوجه به گذر زمان و تغییرات شدید سوشی سواپ از آن زمان تا کنون، چنین گزارش قدیمی فاقد اعتبار و ارزش است.

البته همچنان این نکته حائض اهمیت است که واریز وجه به یک قرارداد هوشمند حتی با وجود گزارش ممیزیِ معتبر باز هم با ریسک زیادی همراه است. سوشی سواپ هم به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز از این قاعده مستثنی نیست.

ارز دیجیتال سوشی

بنابراین همیشه با درآمد مازاد خود اقدام به سرمایه گزاری در چنین پروژه هایی کنید که با از دست دادن آن خود دچار مشکل نشوید. لازم به ذکر است که که این پروژه توسط یک تیم شناخته شده و مدیر عامل صرافی FTX به نام سم بنکمن فراید مدیریت می‌ شود. همکاری این پروژه با یرن فایننس و خالق آن آندریه کرونیه، این پلفترم را در میان برترین‌ پروژه های دیفای قرار داده است.

نحوه خرید و فروش رمزارز سوشی

همانند تمامی ارزهای دیجیتال دیگر، سوشی نیز از طریق صرافی های دیجیتال که به صورت آنلاین فعالیت می کنند قابل معامله است.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال yfi | ارز دیجیتال یرن فایننس چیست؟


برای این کار پس از تبدیل ریال به استیبل کوینی مانند تتر، این ارز دیجیتال از طریق صرافی های بایننس، کوین بیس، Gate.io، Huobi قابل خریداری می باشد.

این ارز دیجیتال علاوه بر استیبل کوینِ تتر از طریق رمز ارزهایی مانند اتریوم، بیت کوین و بایننس کوین به صورت جفت ارز قابل معامله است.

بهترین کیف پول های رمزارز SUSHI

کیف پول های نرم افزاری مانند Trust wallet، Coinami، Lumiwallet، MetaMask و Wallet Conect از این رمز ارز پشتیبانی می کنند. همچنین لجر نانو به عنوان کیف پول سخت افزاری از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، دو نوع پرطرفدار این کیف پول Ledger Nano S و Ledger Nano X است.

نکته حائض اهمیت دیگری که لازم است در مورد این رمز ارز بدانید این است که این ارز به هیچ عنوان قابل استخراج نیست به دلیل اینکه توسعه دهنده آن تمام کوین های سوشی را در ابتدا وارد بازار کرد و به فروش رساند بنابراین برای به دست آوردن آن باید SUSHI را از طریق صرافی های معرفی شده خریداری کنید.

آینده ارز دیجیتال sushi

سوشی هم اکنون در سایت کوین مارکت کپ دارای رتبه ۷۱ و ارزش بازار ۹۱۴ میلیون دلار است. پیش بینی آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ هم مانند تمام ارزهای دیگر بستگی به رفتار کاربران و سنتیمنت بازار دارد. همانطور که می دانید هیچ چیز در دنیای ارزهای دیجیتال قطعی نیست اما بر اساس پیش بینیِ برخی سایت ها نظیر سرویس پیش بینی دیجیتال کوین پرایس و کاربران آن، ممکن است قیمت این توکن به ۳۰ تا ۴۰ دلار برسد. بنابراین پیش بینی ها کارشناسان آینده روشنی را برای سوشی متصور هستند و آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ را با رشد قیمتی خوبی همراه می‌داند.


نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که گفته شد در میان ارزهای دیجیتال مربوط به دیفای، یونی سواپ به دلیل ویژگی های خاص آن از سوشی سواپ مشهورتر است و یونی سواپ را در رقابت به چالش کشیده است. صرافی سوشی سواپ به عنوان فورکی از یونی سواپ، یک سری ویژگی متفاوت از نظر حاکمیت جامعه دارد.

این پروژه با ابتکاراتی که توسعه دهنده آن به کار گرفته، رو به پیشرفت روزافزون است و اگر روند فعلی خود را ادامه دهد، آینده خوبی برای خود و کاربرانش رقم خواهد زد. در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین ومپایر پروتکل و یونی سواپ شکل گرفته و با وجود تفاوت ساختار و هدف بین این دو صرافی غیر متمرکز در نهایت، در این رقابت سخت یکی از آن ها بر دیگری پیروز خواهد شد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به این پرداختیم که ارز دیجیتال sushi چیست و چه آینده ای برای آن پیش بینی می شود. 

اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقه مندید، می توانید مطلب معرفی ارز دیجیتال لایت کوین را در این خصوص همین الان اینجا مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: