برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال dgb چیست و چطور کار میکند؟

آیا تا به حال اسم رمزارز دیجی بایت به گوشتان خورده است؟ اصلا میدانید ارز دیجیتال dgb چیست و چطور کار می کند؟ بسیاری از افراد به دنبال آلت کوین های جذاب برای سرمایه گذاری های سودده می گردند و از همین جهت سایت کد بورسی چند وقتی است که روی آلت کوین های سودآور و آینده دار تمرکز کرده است و در حال بررسی این گونه رمزارزهاست. لذا در این مطلب قصد داریم یک آلت کوین جذاب دیگر به نام دیجی بایت را بررسی کنیم و ببینیم که ارز دیجیتال dgb چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. همچنین پس از پرداختن به این که ارز دیجیتال dgb چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است، به کیف پول ها و صرافی هایی که از ارز دیجیتال دیجی بایت پشتیبانی می کنند نیز اشاره خواهیم داشت و آینده ارز دیجیتال دیجی بایت نیز از موضوعاتی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است، پس به هیچ عنوان این مطلب جذاب را از دست ندهید.

ارز دیجیتال dgb چیست؟

بین صدها رمزارز که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند، تنها تعداد اندکی ارز دیجیتال توانسته اند هنوز هم پا بر جا مانده و همچنان مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرند. به صورت معمول این رمزارزها امکان دارد از مشخصات و قابلیت های خاصی برخوردار باشند یا بسیار هدفمند به سمت جلو حرکت کرده باشند که این صورت به جایگاه خوبی دست پیدا کرده اند. شاید برای شخصی که نخستین بار است وارد بازار کریپتوکارنسی می شود، بیت کوین و اتریوم هدف اصلی باشد، ولی باید در نظر داشت که وارد شدن به بازار رمزارزها به دانستن اطلاعات پایه احتیاج دارد و فعالیت در آن بدون آشنا بودن قبلی قابل انجام نیست.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


درست است که ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم بسیار موفق و شناخته شده هستند، ولی نمی توان آن ها را بهترین ارزهای دیجیتال پایه بازار رمزازرها به حساب آورد. در این راستا چنانچه به لیست ارزهای دیجیتال موجود نگاهی بیاندازید، صدها ارز دیجیتال دیگر هم که سرمایه گذاری روی آن ها سودآوری فراوانی دارد را نیز شناسایی خواهید کرد.

جالب است بدانید که دیجی بایت در گروه رمزارزهایی است که جزو قدیمی های بازار به حساب می آید. این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۴ برای ورود به بازار رمزارزها اقدام کرده است و خوشبختانه هنوز به قوت خود باقی است. البته این را هم باید در نظر داشت که این رمز ارز پایه در بازار رمزارزها با نام اختصاری DGB شناخته می شود و در ادامه بیشتر با نحوه کار و معاملات آن آشنا خواهیم شد؛

نحوه کار رمزارز دیجی بایت

علمکرد دیجی بایت درست بر خلاف بانک هاست، بدین معنی که در پروژه دیجی بایت، از الگوریتم UTXO استفاده شده است. گفتنی است که در این الگوریتم، موجودی های حساب کاربران ثبت نمی شود و دیجی بایت فقط از روی تراکنش های رفت و برگشتی متوجه خواهد شد که کاربر بری انجام معامله بعدی موجودی دارد یا خیر. عملکرد دیجی بایت تا حدود زیادی به عملکرد بیت کوین شباهت دارد. در حقیقت بیت کوین هم برای انجام تراکنش ها از الگوریتم UTXO استفاده می نماید.

نحوه استخراج دیجی بایت 

به منظور استخراج دیجی بایت نیاز به دستگاه‌ های ای سیک یا FPGA دارید و استخراج این ارز با کارت گرافیک صرفه اقتصادی ندارد. از یاد نبرید که دستگاه استخراج شما باید یکی از الگوریتم‌ های دیجی بایت را استخراج نماید. چهار الگوریتم SHA-256 Qubit ،Skein و Scrypt از دستگاه ای‌ سیک و الگوریتم Odocrypt از دستگاه FPGA پشتیبانی به عمل می آورد.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱ کدام ارزها هستند؟


با دستگاه‌ های استخراج بیت کوین و لایت کوین می‌ توان دیجی بایت هم ماین کرد. بعد از تهیه دستگاه استخراج کافی است که دستگاه خود را به یک استخر استخراج دیجی بایت متصل کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال Digibyte

دیجی بایت را هم می‌ توان با ریال و هم به صورت مستقیم با کارت بانکی خرید و هم می‌ توان بیت کوین یا اتریوم تهیه نمود و در صرافی‌ های خارجی به دیجی بایت تبدیل کرد. به منظور خرید مستقیم دیجی بایت با ریال باید از طریق سایت‌ های ایرانی اقدام نمایید، ولی مرسوم ترین روش خرید دیجی بایت، به ویژه برای ایرانیان، خرید بیت کوین یا اتریوم از سایت های ایرانی و در ادامه تبدیل آن به دیجی بایت در صرافی‌ های معتبر خارجی می باشد.

خرید ارز دیجیتال دیجی بایت

به صورت کلی خرید ارز دیجیتال در صرافی‌ های خارجی برای ایرانیان همواره با ریسک همراه است. کاربران ایرانی به صورت معمول از صرافی Kucoin و CoinEx استفاده می‌ کنند. باید در نظر داشته باشید که به دلیل مسائل تحریم، پیش از انتخاب یک صرافی از مشکل نداشتن آن با کاربران ایرانی اطمینان یابید.

کیف پول های ارز دیجیتال دیجی بایت

در مورد ذخیره سازی کوین های DGB خریداری شده باید بیان کرد که نیاز به کیف پول است. کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری مطمئن این ارز دیجیتال را پشتیبانی می کنند که چنانچه در حوزه خرید فروش در بازار ارز دیجیتال فعالیت پیشین داشته باشید، مطمئنا با آن ها آشنا خواهید بود. برخی از این کیف پول ها عبارتند از:

  • کیف پول Coinomi : یکی از معتبر ترین کیف پول‌ های چندگانه رمزارزها که از امکانات Segwit و Digi-ID پشتیبانی می‌ کند و از صرافی داخلی نیز برخوردار است. این والت در ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید و آی او اس قابلیت نصب و اجرا را دارا می باشد.
  • کیف پول Exodus : اکسودوس یکی از قدیمی ترین کیف پول ‌های چندگانه در دنیای رمزارزهاست که از صرافی داخلی نیز در آن استفاده شده است. این کیف پول کاملا از دیجی بایت پشتیبانی می‌ کند و روی ویندوز، مکینتاش، لینوکس، آی او اس و اندروید قابلیت نصب و راه اندازی را دارا می باشد.
  • کیف پول Trust Wallet : تراست والت به جرائ یکی از پرطرفدارترین کیف پول های موبایل دنیاست که نرم افزار آن به شرکت بایننس که بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیاست تعلق دارد. برخلاف کیف پول های دیگری که می توانید برای ذخیره سازی و مدیریت ارز دیجیتال دیجی بایت از آن ها استفاده کنید، تراست والت تنها روی دستگاه‌ های دارای سیستم عامل‌ های اندروید و آی او اس قابلیت نصب و اجرایی شدن را دارد.
  • کیف پول Atomic Wallet : کیف پول اتمیک والت در حال حاضر پشتیبانی از ارز دیجیتال دیجی بایت DGB را به بهترین شکل انجام می دهد و از یک صرافی داخلی نیز استفاده می کند. این والت روی ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید و آی او اس قابلیت نصب و راه اندازی را داراست.

البته کیف پول هایی که ارز دیجیتال را پشتیبانی می کنند زیاد هستند که ما در اینجا به معرفی آن دست از کیف پول هایی بسنده کردیم که بیشتر بین مردم طرفدار دارند و به وسیله خود پروژه تایید شده اند، ولی به صورت کلی کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور بهترین گزینه برای نگهداری همه ارزهای دیجیتالی از جمله دیجی بایت به حساب می آید و در صورتی که دوست دارید با یک هزینه نه چندان زیاد یک کیف پول امن و مناسب برای همیشه و همه ارزهای خود داشته باشید، این کیف پول های سرد بهترین گزینه ممکن برای شما عزیزان خواهند بود.

آینده ارز دیجیتال دیجی بایت چگونه است؟

در کنار بروزرسانی های مداوم و توسعه سریع پروتکل این شبکه، دیجی بایت در پاییز ۲۰۱۹ بخش دیجی استتز را راه‌ اندازی نمود. جالب است بدانید که این قسمت ارائه‌ دهنده آمار مربوط به این شبکه و توسعه کاربرد ارز دیجیتال دیجی بایت است. یکی از موارد توسعه، ایجاد جفت‌ های معاملاتی بر مبنای استیبل‌ کوین‌ هایی مانند تتر در صرافی‌ های گوناگون می باشد. در ژانویه ۲۰۲۰ و با ۶ ساله شدن دیجی بایت، توئیتر این شبکه از شروع برنامه‌ ریزی برای راه‌ اندازی بنیاد DigiByte Foundation خبر داد.

حتما بخوانید : جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند؟


قرار است این نهاد که از طریق گردآوری وجوه اهدایی از سمت جامعه کاربران دیجی بایت، به پیشرفت بیشتر شبکه کمک شایانی نماید. در ژوئن ۲۰۲۰ رمزارز دیجی بایت در صرافی معتبر و بین المللی بایننس لیست شد تا امکام معامله آن برای میلیون‌ ها نفر در کل جهان سهل تر شود. با این وجود بزرگ ترین اتفاق برای آینده این ارز که می‌ تواند روی قیمت بلند مدت DGB موثر واقع باشد، رشد DigiAssets است. چنانچه همه چیز مطابق برنامه پیش برود، بایستی منتظر یکپارچه‌ سازی اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز و ICO ها با شبکه باشیم که در این صورت، قیمت DGB می‌ تواند رشد های بسیار خوبی را به خود ببیند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ارز دیجیتالی دیجی بایت با هدف تمرکز روی افزایش سرعت تراکنش، غیرمتمرکزسازی و امنیت، طراحی و روانه بازار ارزهای دیجیتالی شده است. این رمزارز با این رویکرد که سریع‌ ترین سرعت بلاک‌ سازی را در اختیارتان قرار دهد، ساخته شده است. نکته جالب توجه اینجاست که دیجی بایت ۴۰ برابر از بیت‌ کوین سرعت بیشتری دارد و زمان بلاک‌ سازی در آن ۱۵ ثانیه به طول می انجامد.

در واقع این همان چیزی است که آینده دیجی بایت را استثنایی می‌ سازد. آینده دیجی بایت با توجه به امکانات و تکنولوژی استفاده شده در آن، تا حدود زیادی می‌ تواند مثبت ارزیابی شود. پیش‌ بینی‌ ها از رشد قیمت آن در سال های آینده حکایت دارند و باید دید این ارز دیجیتال چه قیمت هایی را می تواند در آینده به خود ببیند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به این پرداختیم که ارز دیجیتال dgb چیست و چه آینده ای برای آن پیش بینی می شود. 

همچنین اگر دنیای کتاب و کتاب خوانی علاقه دارید، می توانید مطلب خلاصه کتاب ایران جامعه کوتاه مدت اثر کاتوزیان را در این خصوص به صورت رایگان مطالعه فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: