برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال AVAX چیست | همه چیز درباره پلتفرم Avalanche

آیا می دانید ارز دیجیتال AVAX چیست؟ آیا این آلت کوین برای سرمایه گذاری بلند مدت گزینه مناسبی هست یا خیر؟ در این مقاله تحت عنوان ارز دیجیتال AVAX چیست قصد داریم تا شما را با بلاک چین اولانچ یا همان اوالانچ، کیف پول های مناسب جهت نگهداری از آن و همینطور نحوه خرید و فروش این ارز دیجیتال آشنا خواهیم کرد. در انتها و بعد از این که به صورت کامل یاد گرفتید ارز دیجیتال AVAX چیست و چطور کار می کند، آینده این ارز دیجیتال جذاب را نیز گفته ایم که قطعا برای علاقه مندان این ارز جذابیت های بسیاری دارد، پس همچنان با کد بورسی همراه بمانید.

ارز دیجیتال AVAX چیست؟

پروژه Avalanche به معنی بهمن، یک پروژه مبتنی بر دیفای بوده و در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. این شبکه پیش تر با نام AVA شناخته میشد. فروش توکن AVA در اواسط ماه July سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در کمتر از چند ساعت به فروش رقم ۴۵ میلیون دلار رسید. نرخ عرضه اولیه این ارز دیجیتال ۰٫۵ دلار بود و در پلتفرم ERC-20 عرضه شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ارز دیجیتال اولانچ در سال ۲۰۲۰ مانند سایر ارزهای دیجیتال دچار رکود شد، در ماه های انتهایی سال ۲۰۲۰ این رمز در صرافی بایننس لیست شد و با آغاز سال ۲۰۲۱ روند نسبتاً صعودی و قدرتمندی را در پیش گرفت. اولانچ اولین بار با قیمت ۰٫۸۵ دلار در صرافی بایننس معامله شد و در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ به مرز قیمت ۶ دلار دست یافت و در ابتدای سال ۲۰۲۱ از مرز ۱۵ دلار عبور کرد؛ یعنی به رقمی برابر با ۱۰۰۰ درصد قیمت عرضه اولیه خود دست یافت.

شاید رمزارزهای زیادی از قرارداد های هوشمند جهت انجام تراکنش ها استفاده کنند، اما این ارز دیجیتال از اولین ارزهایی است که عملیات پرداخت را زیر یک ثانیه انجام می دهد. ارز دیجیتال اولانچ با نماد AVAX، یک شبکه بلاک چینی متن باز است و به طرز نوآورانه ای از پروتکل اجماع استفاده می کند. هدف از استفاده از این پروتکل اجماع، ایجاد اکوسیستمی بر پایه مقیاس‌پذیری بالا، سرعت و امنیت و با قابلیت همکاری بالا میباشد.

این پروژه دارای ویژگی های زیادی از جمله امکان ایجاد بلاک چین‌های سفارشی، تعیین اعتبارسنج‌های مشخص و همچنین معامله و ذخیره رمزارزهای دیجیتال می باشد. هدف پلتفرم اولانچ این است که به هر کسی امکان مبادله دارایی به صورت جهانی را بدهد به طوریکه هر نوع دارایی را راه اندازی یا معامله کند و آن را با استفاده از قراردادهای هوشمند به صورت غیرمتمرکز کنترل کند.

پلتفرم Avalanche چیست؟

اولانچ از ابزار توسعه اتریوم پشتیبانی می‌کند و از الگوریتم گواه اثبات سهام استفاده می‌کند و از کارآیی انرژی بهینه بهره‌ میبرد. این پلتفرم توانسته است در شبکه آزمایشی یا تست نت رکوردِ منحصر بفرد تولید بیش از ۱۰۰۰ بلوک را به ثبت برساند. رکوردی که شبکه اصلیِ بسیاری از پروژه‌های فعال امروزی در رسیدن به آن ناتوانند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال qkc | آینده ارز دیجیتال کوارک چین


همچنین اولانچ توانست یکی از بهترین برنامه‌های توزیع توکن در فضای کریپتو را اجرا کند. علاوه بر این، پروژه اولانچ با کاهش حملات سیبل و همچنین با معرفی آستانه‌ امن توانسته وجه تمایز مهمی با دیگر پروژه های بلاکچین داشته باشد. این پلتفرم در نظر دارد در آینده ای نزدیک به اینترنت بلاکچین، اپلیکیشن غیر متمرکز DApp، قرارداد هوشمند و سیستم پرداخت‌ها تبدیل شود.

ویژگی‌ های بارز Avelanche

اولانچ با سرعت بسیار بالایی تراکنش ها را انجام می دهد. همانطور که پیش تر اشاره شد تراکنش ها ظرف کمتر از ۱ ثانیه نهایی می‌شوند، همچنین این شبکه یک پلتفرم ایجاد Smart contract می باشد. این شبکه برای انجام تراکنش ها کارمزد بسیار پایینی دریافت می کند. کارمزدهایی که از طریق تراکنش ها به سیستم وارد می شوند در کسری از ثانیه  سوزانده می شوند، این کار از تورم جلوگیری می کند و باعث کمیاب شدن توکن AVAX به مرور زمان می شود. حداکثر ۷۲۰ میلیون واحد از توکن AVAX وجود خواهد داشت و ۵۰ درصد از آن روی شبکه اصلی توزیع خواهد شد.

اولانچ به طور کامل از ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می‌کند، بنابراین تمام ابزارهای توسعه اتریوم  در این شبکه قابل استفاده هستند. این شبکه به طور کامل از توکن‌های غیرقابل تعویض پشتیبانی می‌کند. ارز دیجیتال AVAX به عنوان واحد اصلی شبکه اولانچ، توکن پرداختی برای عملیات درون شبکه است و پایه امنیتی شبکه را تضمین می‌کند. اولانچ از مدل گواه اثبات سهام PoS برای ایجاد امنیت در شبکه استفاده می‌کند، این مدل نیازی به سکوهای استخراج بسیار تخصصی و گران برای استخراج، که منجر به متمرکز شدن در استخراج می‌شود، ندارد و سازگار با محیط زیست است.

این پلتفرم ترکیبی از یک پروتکل اجماع جدید و کاملا قدرتمند است. به این معنی که هزاران تا میلیون‌ها نفر فقط با یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت می‌توانند به طور کامل در Avalanche شرکت کنند، این غیر‌متمرکز بودن واقعی است. همچنین زیرساخت های اوالانچ به توسعه‌ دهندگان این قدرت را می دهد که زیرشبکه های جدید با محیط‌ های دلخواه خود را بسازند‌ که این ویژگی حاکی از منعطف بودن این شبکه است.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال یونیک فاینانس چیست؟


دارندگان توکن AVAX از امنیت اصلی شبکه برخوردارند. توکن AVAX به هزینه‌های عملکرد شبکه کمک می‌کند و مجموعه‌ای مناسب از خدمات را ارائه می‌دهد. توکن AVAX برای انجام عملیات اصلی مانند تراکنش‌های نظیر به نظیر، استیک کردن، امنیت شبکه، پرداخت‌ها، ذخیره‌سازی و ایجاد بلاکچین اصلی کاربرد دارد و از طریق Synetworks، یعنی شبکه ایجاد شده در پلتفرم اولانچ، پشتیبانی می‌شود. علاوه بر اینها، اولانچ با عرضه شتابگر Avalanche-X به کاربران، توانسته به توسعه ‌دهندگان در ساختن اپلیکیشن‌های غیر‌متمرکز همچون ابزار مشتقه، استیبل کوین ها، ابزار وام دهی و وام گیری و زیرساختی با پشتیبانی میلیون‌ها کاربر کمک کند.

درباره استیکینگ AVAX

از دیگر وجوه تمایز پروژه اولانچ با سایر پلتفرم های بلاک چینی می توان به ساختار ساده و فرآیند استیکینگ شفاف اشاره کرد. همچنین از دیگر تفاوت های اساسی بین اولانچ و شبکه های دیگر مکانیزم حاکمیت در آن است.

ارز دیجیتال AVAX

برای تبدیل شدن به یک گره تایید کننده در شبکه اولانچ، نیاز به خرید ارز دیجیتال AVAX به میزان حداقل ۲۰۰۰ واحد و استیک کردن آن است. پاداش استیکینگ در این شبکه با رشد سیستم تغییر خواهد کرد. نرخ پاداش در اولین سال فعالیت این شبکه بین ۷ تا ۱۲ درصد از مقدار ارز دیجیتال AVAX استیک شده خواهد بود.

نحوه خرید Avalanche

همانطور که قبلاً اشاره شد، ارز دیجیتال شبکه اولانچ، AVA می باشد و این ارز دیجیتال با ارزهای بایننس یو اس دی، بیت کوین و بایننس کوین و همچنین استیبل کوینِ Tether از طریق صرافی هایی همچون BinanceGate.io ،Bitpanda ،coinclarity و غیره قابل خریداری می باشد.

بهترین کیف پول های Avalanche

کیف پول رسمی اولانچ، توسط Ava Labs ساخته شد و در آدرس http://wallet.avax.network/ قابل دسترسی است. همچنین توسط کیف پول MetaMask قابل نگهداری می باشد.

از کیف پول سخت افزاریِ لجر نیز میتوانید برای نگه داری ارز دیجیتال AVAX استفاده کنید که از نظر امنیتی نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. کیف پول های لجر NANO S و NANO X در حال حاضر از آواکس پشتیبانی می کنند.

آینده ارز دیجیتال AVAX

در حال حاضرقیمت این ارز دیجیتال حدود ۱۰ دلار و دارای رتبه ۴۷ بازار است، ارزش بازار آن حدود ۱٫۷۹ میلیارد دلار است. باتوجه به ویژگی ها و وجوه تمایز این رمزارز که در این مقاله به آن ها اشاره شد بسیاری از تحلیل گران به آینده این ارز دیجیتال خوشبین هستند.

حتما بخوانید : میم کوین های آینده دار کدامند؟


انتظار می‌رود که اولانچ به زودی در جمع ۲۰ رمزارز برتر قرار گیرد. کارشناسان پیش‌ بینی می‌کنند که این رمز ارز تا پایان سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ به ترتیب به سطوح قیمتی ۱۵۰ و ۲۶۹ دلار صعود کند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

رمزارز اوالانچ سعی دارد با استفاده از تجربیات گذشته ارزهای دیجیتال موفق و ادغام آن با تکنولوژ‌های جدید، خود را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز سازد. همانطور که گفته شد پروتکل اولانچ، برای به قطعیت رساندن شبکه و تایید و پردازش تراکنش ها تنها یک ثانیه زمان نیاز دارد. این پروتکل همچنین می‌تواند هزار الی ده هزار تراکنش در ثانیه را تأیید کند.

اولانچ بیشترین تمرکز خود را بر روی بزرگترین مشکل رمز ارزها  یعنی مقیاس پذیری گذاشته و ضمن عملکرد بسیار قدرتمند در پردازش تراکنش‌ها و افزایش مقیاس پذیری، از امنیت و تمرکززدایی بسیار بالایی برخوردار است. باتوجه به ویژگی‌های جالب و متفاوتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد، بسیاری از کارشناسان به آینده آن امیدوار هستند. با این حال باید دید که آیا در آینده شاهد یک رمز ارز موفق دیگر خواهیم بود یا این که این پروژه با شکست مواجه خواهد شد و بعد از چند سال دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند.

امیدواریم توضیحات کامل ما در مقاله ارز دیجیتال AVAX برای شما مفید بوده باشد، با این وجود در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوالی درباره ارز دیجیتال AVAX، می توانید از طریق بخش ارسال دیدگاه ها سوال خود را مطرح کنید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، بصورت کامل بررسی کردیم که ارز دیجیتال AVAX چیست و چه آینده ای دارد. 

همچنین اگر دوست دارید بدانید دلایل ریزش بیت کوین دقیقا چیست؟ این مطلب راهنما بهترین گزینه شماست.

برای دوستانتان بفرستید: