برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال گولم چیست | آینده رمزارز Golem

دنیای رمزارزها آنقدری جالب و گسترده شده است که هر بار با ظهور یک ارز دیجیتال جدید، به عمق این بازار و سرمایه در گردشی که در بازار ارزهای دیجیتال در گردش است، اضافه می شود و از همین جهت ما در این سری مقالات قصد داریم به معرفی آلت کوین ها بپردازیم و این بار به سراغ گولم رفته ایم و می خواهیم ببینیم ارز دیجیتال گولم چیست و چطور کار می کند. خوبی این مطلب این است که در کنار این که توضیح می دهیم ارز دیجیتال گولم چیست و نحوه کار آن به چه صورت است، به سازوکار این ارز، آینده ارز دیجیتال گولم ، کیف پول های ارز گولم ، صرافی هایی که این ارز را پشتیبانی می کنند و … نیز پرداخته ایم و از این روی، هر کسی که قصد دارد بداند که ارز دیجیتال گولم چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است و حتی شرایط سرمایه گذاری در آن به چه صورت است، با مطالعه این مقاله بصورت رایگان به هدفش خواهد رسید.

ارز دیجیتال گولم چیست ؟

ارز دیجیتال گولم یک شبکه محاسباتی غیر متمرکز است که بر روی بستر بلاک چین قرار دارد و به کاربران این امکان را می دهد تا بوسیله آن توان محاسباتی خود را در درون شبکه ای همتا به همتا تبادل کنند. در حقیقت گولم یک پروژه ‌است که هدف آن ایجاد یک اَبَرکامپیوتر متصل به شبکه خود بوسیله قابلیت های تکنولوژی بلاک چین و فناوری غیرمتمرکزسازی است و به ازای این کار توکن هایی را به کاربران شبکه خود پاداش می دهد. از این رو میتوان گولم را یک اَبَرکامپیوتر جهانی قلمداد کرد که این توان را دارد تا محاسبات تمام رایانه های موجود در شبکه خود را در کنار یکدیگر قرار دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


گولم یک ابر رایانه در سطح جهانی است که به صورت غیرمتمرکز کار می کند و قدرت محاسبات هر ماشین در شبکه خود را با هم ترکیب می کند. در اکوسیستم گولم، می توانید منابع اضافی رایانه خود را به دیگران که برای انجام محاسبات و وظایف پیچیده نیاز به قدرت اضافی دارند، وام دهید. با پیروی از همان روند منجر به Uber و Airbnb، این اقتصاد اشتراکی، راهی جامع برای کسب درآمد اضافی با منابع استفاده نشده و یا کم مصرف شماست.

در طرف دیگر، می توانید برای انجام یا حتی سرعت بخشیدن به کارهایی که رایانه شما در اداره کردن آن ها مشکل دارد، توان محاسباتی را در شبکه اجاره کنید. چنانچه مرتبا برای فعالیت هایی مثل پردازش زبان طبیعی، هوش مصنوعی یا حتی یادگیری ماشین برای کشف DNA، محاسبات فشرده انجام دهید، این سیستم به بهترین شکل کمک حال شما خواهد بود. با این وجود تیم Golem از همان ابتدای امر بر روی ارائه CGI تمرکز داشته است که با مشخصاتی مانند هزینه بالا و زمان طولانی انتظار شناخته می شود.

ویژگی ­های ارز دیجیتال گولم چیست؟

دارندگان توکن GNT قابلیت دسترسی به کارمزد معاملات در پلتفرم گولن را ندارند، به این خاطر که بعد از پایان دوره جذب سرمایه، عرضه این توکن متوقف‌ شده و تعداد آن ثابت خواهد ماند. لذا ارزش بلندمدت توکن GNT به تعداد تراکنش‌ ها و حجم معاملات شبکه وابسته خواهد بود. محرک اصلی این دو معیار کلیدی، افزایش بهره وری در شبکه است که این افزایش به عوامل گوناگونی مثل موفقیت استراتژی‌ های بازاریابی، تکمیل مراحل توسعه به وسیله تیم گولم و تنوع و کیفیت اپلیکیشن هایی که روی شبکه گولم راه‌ اندازی می‌ شوند، بستگی خواهد داشت.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ارز زیلیکا | آیا برای سرمایه گذاری مناسب است؟


در حقیقت پلتفرم ارز دیجیتال گولم یک ابرکامپیوتر جهانی است که هر شخصی قادر است در آن قدرت محاسباتی خریداری کرده یا در معاملات آن شرکت کند. امنیت شبکه گولم به وسیله بلاکچین اتریوم تامین می شود و این پلتفرم از یک سیستم پرداختی شفاف و مستقیم که بین ۳ گروه کاربر تشکیل شده است، بهره می گیرد که به شرح زیر می باشد :

  • درخواست‌ کنندگان که نیازمند منابع محاسباتی به حساب می آیند.
  • تامین کنندگان که تامین کننده زیرساخت‌ های سخت‌ افزاری محسوب می شوند.
  • توسعه‌ دهندگان نرم‌ افزار که با ایجاد برنامه‌ هایی خاص، شرایط را برای استفاده از منابع شبکه، امکان پذیر می کنند.

کاربرد ارز دیجیتال گولم

ارز دیجیتال Golem یک فناوری مدرن و نوظهور به شمار می رود که هدف آن رسیدن به تمرکز زدایی از توان محاسباتی است. در حقیقت این ارز دیجیتال یک اَبَرکامپیوتر جهانی است که توان محاسباتی هر رایانه موجود در شبکه را با دیگر رایانه ها ترکیب می کند. کاربران در در اکوسیستم گولم می توانند منابع و توان اضافی رایانه خود را در صورتی که به آن احتیاج نداشته باشند به سایر کاربران اجاره داده و در ازای این اجاره پاداشی را دریافت نمایند.

در حقیقت این امر به نوعی دنباله روی از طرز تفکر پشت شرکت ها و وب سایت هایی مثل اوبر است. در حقیقت این فرایند روشی است جهت کسب درآمد از طریق منابع بدون استفاده یا کم تر استفاده شده کاربران. از طرف دیگر به کاربران این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به توان پردازش بالاتر و سرعت بالاتر، از رایانه های در دسترس در شبکه گولم استفاده کرده و یا به اصطلاح آن ها را اجاره نمایند.

در حقیقت کاربرد گولم را می توان این طور بیان کرد که به جای ساخت یک اَبَرکامپیوتر که در مکانی مشخص قرار گرفته و فقط در دسترس عده ای خاص است، گولم این اَبَرکامپیوتر را بر بستری از شبکه ابر رایانه ای، غیر متمرکز و متن باز قرار داده تا تمامی افراد در جهان بتوانند از آن استفاده کنند.

سرمایه جذب شده چگونه استفاده میشود؟

گولم دو ساختار بودجه را طبق سناریوی حداقل و حداکثر بودجه ارائه داده بود. در هر دو مورد، بخش عمده‌ ای از بودجه به هزینه‌ های استخدام نیرو رسیده است و دومین بخش بزرگ بودجه در هر دو سناریو، هزینه‌ های پیمانکارانه است که معمولا به علت هزینه‌ های بالای بازرسی‌ های امنیتی برای هر نسخه اصلی گولم، است. همچنین باید در نظر داشته باشید که حداکثر ۱۰ درصد بودجه به بازاریابی اختصاص داده شده، به این خاطر که تلاش‌ های بیشتر برای آموزش دادن به کاربران در مجموعه‌ های وسیع تری مورد نیاز است.

تیم پروژه از چه قرار است؟

جولین زاویزوفسکی؛ مدیر عامل شرکت و آندره یگا روللسکی؛ مدیر اجرایی از سال ۲۰۰۸ میلادی همکاری خود را شروع کرده اند، آن ها ابتدا در بنیاد بانک اطلاعاتی اقتصادی لهستان به نام IBS همکار بودند و Imapp که یک شرکت مشاوره و توسعه نرم افزاری است را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کردند.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال ملی ایران با جزئیات دقیق


همچنین نقش الکس لورینگتن، به عنوان طراح پروتکل نظیر به نظیر شبکه اتریوم و همچنین پاول بیلیکا، به عنوان سازنده کتابخانه‌ ای برای کامپایل کد EVM و عضو فعال تیم ++C اتریوم، بسیار موثر بوده است.

علت افزایش ارزش توکن GNT

توکن ارز دیجیتال گولم به دارندگان خود امکان دسترسی به کارمزد تراکنش‌ ها را ندارد و دلیل این کار این است که پس از اتمام جذب سرمایه این توکن عرضه دیگری ندارد و تعداد آن ثابت و مشخص خواهد بود، به همین خاطر ارزش GNT در بلند مدت به معیارهایی مانند حجم معاملات در شبکه گولم و همچنین تعداد تراکنش های صورت گرفته در این شبکه بستگی خواهد داشت.

ارز دیجیتال گولم

از کجا می توان توکن های شبکه گولم را خرید؟

گولم به منظور معامله در تعداد زیادی از صرافی ها در دسترس است و امروزه جفت های معاملاتی ارز دیجیتال و استیبل کوین موجود است. بایننس بیش ترین تعداد جفت های معاملاتی برای گولم را تا به امروز ارائه کرده است و این در حالی است که هوبی گلوبال گزینه های بیت کوین، اتریوم، و تتر را نیز ارائه می دهد. این نکته را در خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، چرا که قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات می باشد!

کیف‌ پول‌ های ارز دیجیتال گولم

به منظور نگهداری ارز دیجیتال گولم هم دقیقا مثل سایر ارزهای دیجیتال احتیاج است که از کیف پول های دیجیتال کمک گرفت و مطمئنا در این بین برخی از کیف پول ها از سطح امنیت و امکانات به مراتب مناسب تری برخوردار خواهند بود که در ادامه به بهترین آن ها اشاره کرده ایم :

۱) کیف‌ پول سخت‌ افزاری Ledger Nano : کیف‌ پول‌‌ های سخت‌‌ افزاری امن ترین و مناسب ترین انتخاب برای نگهداری بلند مدت ارزهای دیجیتال محسوب می شوند. کیف‌ پول‌‌ لجر نانو نوعی از کیف پول های سرد یا همان آفلاین به حساب می آید که در کنار داشتن امنیت بسیار بالا، امکان پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال از جمله GNT را نیز دارد. این کیف پول در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس عرضه شده است و در نظر داشته باشید که لجر نانو اس به نسبت قیمت و امکاناتی که دارد، برای خرید افراد عادی بهترین گزینه به شمار می رود.

۲) کیف‌ پول سخت‌ افزاری Trezor : کیف پول ترزور نوع دیگری از کیف پول های سخت افزاری است که به وسیله شرکت SatoshiLabs طراحی و روانه بازار شده است. این کیف پول جزو نخستین کیف پول های سخت افزاری جهان بود که امروزه کاربران بسیاری را به خود اختصاص داده است و از گولم‌ های شما نیز به بهترین شکل نگهداری خواهد کرد.

۳) کیف‌ پول تحت وب MyEtherWallet : مای اتر والت که نام MEW را نیز یدک می کشد، یک کیف پول متن باز است که به‌ عنوان ابزاری به منظور ساختن کیف‌ پول‌‌ های اتریوم به روشی ایمن ارائه شده است. چنانچه به دنبال راهکاری جهت ذخیره توکن‌‌ های سازگار با اتریوم مثل توکن GNT هستید، MEW می‌‌ تواند بهترین گزینه برای شما عزیزان به حساب آید.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال troy | آینده ارز دیجیتال تروی


پلتفرم این کیف پول به صورتی طراحی شده است تا این امکان را برای شما فراهم کند که از طریق رابط کاربری مبتنی بر وب خود کیف‌ پول‌‌ های اتریوم جدید ایجاد کنید. در این کیف پول، کلیدهای خصوصی هرگز به سرورهای MEW انتقال نخواهند یافت و این موضوع موجب شده تا این کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

۴) کیف‌ پول دسکتاپ Exodus : می توان گفت که کیف‌ پول اکسدوس یکی از بهتری کیف‌ پول‌‌ های ارز دیجیتال به حساب می آید که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و امنیت آن نیز بسیار بالاست. Exodus  نه تنها از توکن‌‌ های GNT، بلکه حدود ۱۰۰ رمز ارز‌‌ دیگر را نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

۵) کیف‌ پول موبایل و دسکتاپ جکس : jaxx یک کیف‌ پول چند ارزی بلاکچین است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا به سادگی ارزهای خود را روی دسکتاپ و موبایل نگهداری و مدیریت نمایید. این کیف‌ پول بیشتر برای استفاده‌ های روزانه مناسب می باشد ولی نباید برای مقادیر بالای گولم استفاده شود.

جکس این امکان را برای مخاطبان خود فراهم می آورد که سرمایه خود را با یک کلید ۱۲ کلمه‌ ای بازگردانی کنند. کیف‌ پول جکس از امنیت خوبی برخوردار است، به این خاطر که شما مالک کلید خصوصی خود خواهید بود و می‌ توانید هر زمان که احتیاج بود، کلید را وارد یا خارج کنید. جکس در مرورگرهای کروم، فایرفاکس، سیستم عامل ios، لینوکس و ویندوز قابلیت نصب و استفاده را دارد.

آینده ارز دیجیتال گولم چگونه است؟

در حال حاضر فناوری رایانش ابری تنها در اختیار تعدادی از غول های فناوری قرار داد و این امر قیمت این فناوری را برای کاربران عادی افزایش داده است و از لحاظ هزینه ای استفاده از این فناوری برای آن ها اصلا امکانپذیر نیست، به همین خاطر در راستای تغییر چنین شرایطی، گولم راه حلی را پیشنهاد کرده که مطابق با تمرکز زدایی و توزیع توان محاسباتی رایانه ها می باشد. امروزه ارز دیجیتال گولم به نوعی به یکی از اساسی ترین رقبای فناوری رایانش ابری بدل شده است و توانسته است در عرضه انجام محاسبات پیچیده، موجب پدید آمدن انقلابی بزرگ شود.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال کوانتوم چیست | پیش بینی آینده ارز دیجیتال کوانتوم


به همین خاطر است که با توجه به تحلیل ارزهای دیجیتال، ارز گولم علاوه بر قابلیت بسیار بالایی که در عمل دارد، به واسطه افزایش استفاده کاربران از تکنولوژی آن و در نهایت شناخت بیشتر رشد چشمگیری را در قیمت توکن خود GNT دارد و از این روی می توان آن را به عنوان یک فرصت فوق العاده برای سرمایه‌ گذاری در بلند مدت به حساب آورد.


نتیجه گیری و کلام آخر

امروزه پروسه محاسبه ابری فقط در انحصار چند شرکت بزرگ قرار دارد و این موضوع باعث شده است تا قیمت تمام‌ شده فناوری‌ های این حوزه برای کاربران بسیار افزایش یابد. در واقع به عبارتی استفاده از سرویس‌ های این شرکت‌ ها برای کاربران عادی از لحاظ اقتصادی صرفه ندارد.

تیم توسعه‌ دهنده ارز دیجیتال گولم در راستای تغییر این وضعیت، روشی را توصیه می کند که مبتنی بر توزیع قدرت محاسباتی و تمرکززدایی است. ارز دیجیتال گولم می‌ تواند در بازار محاسبه ابری، به یکی از رقبای اصلی ابر شرکت‌ های این حوزه تبدیل گردد. گولم موفق شده در زمینه انجام محاسبات سنگین توسط افراد و شرکت‌ ها انقلاب بزرگی را ایجاد کند از همین روی به نظر بسیاری از کارشناسان، این ارز از آینده بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.

همان طور که ابتدای مطلب به شما قول داده بودیم، در این مقاله توضیح دادیم که ارز دیجیتال گولم چیست و چطور کار می کند.

اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید، مطلب کیف پول مناسب دوج کوین با امنیت عالی را به هیچ وجه از دست ندهید.

در این مقاله همه چیز درباره ارز دیجیتال گولم را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین سعی کردیم تا ساختار کلی این ارز دیجیتال پرطرفدار و آینده دار را نیز بررسی کنیم، ولی اگر هر گونه سوال یا ابهامی درباره خرید ارز دیجیتال گولم داشتید، از طریق بخش دیدگاه ها از ما بپرسید.

برای دوستانتان بفرستید: