برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال گراف چیست و چطور کار میکند؟

تا به حال اسم ارز دیجیتال گراف به گوشتاه خورده است؟ اصلا با دنیا آلتکوین ها آشنایی دارید؟ آلتکوین های جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت کم نیستند و ارز دیجیتال گراف قطعا یکی از آن ها به حساب می آید، چرا که با توجه به ساختار این رمزارز، می توان آینده ارز گراف را مثبت ارزیابی کرد و از همین جهت می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت محسوب شود. حال اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال گراف چیست و چطور کار می کند و یا اینکه چطور می توانید برای خرید و فروش یا نگهداری از آن اقدام کنید، این مطلب تمام چیزی که در مورد ارز دیجیتال grt نیاز دارید را در اختیارتان می گذارد، پس تا انتها همراه ما بمانید.

معرفی ارز دیجیتال گراف

رمزارز گراف با توکن GRT یک پروتکل برای جستجوی داده های سیستم هایی مثل اتریوم و IPFS است می باشد که به تعداد زیادی از برنامه ها در پروژه DeFi و اکوسیستم گسترده تر Web3 نیرو می دهد. یک سرویس میزبان وجود دارد که آغاز کار با رمزارز GRT را برای توسعه دهندگان ساده می کند و شبکه غیرمتمرکز در اواخر سال جاری تاسیس خواهد شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این گراف امروزه از شاخص گذاری داده ها در IPFS Ethereum و POA پشتیبانی به عمل می آورد و شبکه هایی بیشتری قرار است ارائه شوند. بیشتر از ۳ هزار زیر گراف برای اپلیکیشن های پیشرفته و برنامه های دیگر به وسیله توسعه دهندگان گسترش پیدا کرده است. به صورت کلی ارز دیجیتال گراف یک پروتکل شاخص و جهانی API برای سازماندهی داده های حوزه بلاکچین و دسترسی آسان به GraphQL است.

نقشه راه و وایت‌ پیپر شبکه گراف

پروژه گراف یکی از جدیدترین پروژه‌ های حوزه کریپتوکارنسی به شمار می رود، لذا هنوز نقشه راه کاملی برای آن ارائه نشده است، ولی تیم گراف ۴ مرحله اولیه به منظور آغاز نقشه راه خود در نظر گرفته است که به شرح زیر می باشد :

  1. منبع باز بودن : نخستین نسخه این نرم افزار یک شاخص‌ ساز مستقل برای اتریوم و IPFS می باشد که نودهای آن در رویدادهای اتریوم مشترک شده و اسکریپت‌ های ارائه شده به وسیله کاربر را به داده‌ تبدیل می کند و در ادامه آن ها را به شاخص داده تبدیل و از طریق GraphQL در دسترس قرار می‌ دهد. مشکل مدیریت مجدد بلاک و به روزرسانی جدید مواردی است که باید برطرف شود.
  2. میزبانی از سرویس‌ ها : پروژه‌ ها می توانند نودهای خود را اجرا نمایند، ولی ما قصد داریم یک سرویس میزبان ارائه دهیم تا ساخت آن بر روی گراف آسان باشد. ما برای پشتیبانی از پروژه‌ ها و آغاز جامعه خود این سرویس را با ضرر اجرا می کنیم.
  3. شبکه غیرمتمرکز : شبکه غیرمتمرکز ما این امکان را در اختیار تمامی افراد قرار می دهد تا نودی برای کمک به شاخص‌ سازی، ذخیره‌ سازی، اعتبار سنجی و پردازش کوئری در شبکه به وجود آورند. یک بازار کارآمد تاسیس می شود تا نودها بتوانند کارمزد خدمات خود را کسب کنند و پروژه نیز از یک راه‌ حل شاخص‌ سازی غیر متمرکز، کم هزینه و قابل اعتماد برخوردار باشد.
  4. وایت پیپر : ما اخیرا نسخه اولیه وایت پیپر خود را تنظیم کرده و انتشار دادیم ولی از آن زمان طراحی را بهبود بخشیده‌ ایم. بعد از راه اندازی کامل، ما بنا داریم که یک وایت پیپر دقیق را با تمام بروزرسانی های اخیر انتشار دهیم.

ویژگی منحصر به فرد گراف چیست؟

پلت فرم گراف سعی دارد تا زیرساخت های عمومی غیرمتمرکز قابل اعتماد را برای ورود به بازار اصلی وارد آماده کند. به منظور کسب اطمینان از امنیت اقتصادی شبکه گراف و یکپارچگی داده های مورد پرسش در آن شرکت کنندگان از این پلتفرم بهره می گیرند. GRT یک توکن اختصاصی به حساب می آید که به وسیله نمایه سازان، متصدیان و نمایندگان قفل شده تا خدمات نمایه سازی و تنظیم را به شبکه ارائه دهد. نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید این است که GRT یک رمزارز ERC-20 در بلاکچین اتریوم است و برای تخصیص منابع در شبکه می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال چین لینک چیست و چطور کار میکند؟


ناظران و نمایندگان می توانند از این شبکه متناسب با میزان کار صورت گرفته و سهام GRT خود به کسب درآمد بپردازند. نمایه سازان جوایز نمایه سازی و هزینه های پرس و جو را کسب می کنند و این در حالی است که متصدیان مالیات قسمتی از هزینه های پرسش را برای زیرمجموعه هایی که در آن علامت گذاری می کنند، کسب می نمایند. نمایندگان قسمتی از درآمد کسب شده به وسیله نمایه سازانی که در زیرشاخه آن ها فعالیت می کنند، نیز کسب می کنند.

ارز دیجیتال گراف را میتوان استخراج کرد؟

به این منظور که یک رمزارز را بتوان ماین کرد، باید یک پروتکل مبتنی بر الگوریتم POA داشته باشد، از همین روی پاسخ به این سوال منفی می باشد. به بیانی دیگر این ارز دیجیتال قابلیت استخراج را ندارد. در نظر داشته باشید که برای استخراج کافی است رمزارز مورد نظر بر پایه الگوریتم POW باشد.

الگوریتم POA یک الگوریتم اثبات اعتبار و یا Proof Of Authority است که یک راه حل بسیار کاربردی و مفید برای شبکه بلاکچین محسوب می شود. به بیانی دیگر میتوان گفت در این الگوریتم تمرکز بر میزان ارزشی است که هر هویت دارد و امنیت بلاکچین ها از این الگوریتم استفاده می نمایند.

نحوه خرید ارز دیجیتال grt

شما برای خرید ارزهای دیجیتال می بایست از طریق صرافی ها اقدام کنید. در حقیقت شما هر رمزارز را در صرافی پشتیبان کننده آن قادرید بخرید، ولی به علت تحریم های موجود در کشور ایران شما قادر نخواهید بود به صورت مستقیم ارز دیجیتال خود را در صرافی های ارز دیجیتال خارجی بخرید.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


ابتدای امر بایستی یکی از استیبل کوین ها را بخرید و در ادامه آن را به ارز دیجیتال مورد نظر تبدیل فرمایید. به منظور خرید ارز دیجیتال نیز به شناخت صرافی های پشتیبان کننده آن ارز نیازمند خواهید بود. در این بخش ۴ مورد از صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال GRT را برای شما آورده ایم تا دید خوبی نسبت به خرید ارز دیجیتال از صرافی های خارجی کسب کنید :

  • صرافی Binance : بی شک معروف ترین و معتبرترین صرافی در حوزه رمزارزها، صرافی بایننس است. این صرافی از نظر حجم معاملات جهانی در رتبه دوم قرار دارد و با اعتبار بالا و خدمات آنلاین مناسب جایگان بسیار خوبی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد.
  • صرافی OKEx : یکی از صرافی های معتبر در حوزه ارزهای دیجیتال به حساب می آید و یکی از فعال ترین صرافی های ارز دیجیتال محسوب می شود و شما عزیزان قادرید برای خرید و فروش ارز دیجیتال گراف و بسیاری رمزارز دیگر به این صرافی معتبر مراجعه فرمایید.
  • صرافی Huobi Global : صرافی هیوبی از صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال گراف به حساب می آید که همچنین از ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، XRP و … پشتیبانی می کند.
  • صرافی Coinbase Pro : یکی دیگر از صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال گراف صرافی کوین بیس پرو است. این صرافی از ارزهای دیجیتال دیگری مثل اتریوم، بیت کوین، لایت کوین و … پشتیبانی به عمل می آورد.

ارز دیجیتال grt

بهترین کیف پول برای نگهداری گراف

یکی از بهترین مکان ها به منظور نگهداری رمز ارز گراف یا همان توکن GRT، کیف پول های سخت افزاری لجر نانو و ترزور به حساب می آیند. این کیف پول های سخت افزاری از تکنیک های رمزگذاری بسیار پیشرفته بهره می گیرند تا کاربران را از حملات پیچیده و یا حتی کلاهبرداری ساده فیشینگ که بسیار هم شایع می باشد، در امان باشند. کیف پول های سخت افزاری کاربران را قادر می سازد تا در صورت دزدیده شدن و یا خراب شدن کیف پول بتوانند از طریق عبارت های بازیابی، بازگردانی نمایند.

آینده ارز گراف

چند ساعت بعد از لانچ شدن شبکه اصلی گراف، ارزش بازار توکن شبکه گراف GRT از به ۵۲۱ میلیون دلار رسید. قیمت این توکن نیز از ۰٫۱۳۵ دلار در روز عرضه به ۰٫۵۶۹ دلار در ۱۹ دسامبر افزایش یافت تا این توکن دو روزه ۳۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کند. در حال حاضر که شبکه اصلی شبکه گراف در دسترس قرار دارد، گراف در حال ادامه روند رو به رشد خود است. تیم شبکه گراف بر این باور است که بنیاد خود را روی ساخت Graph Explorer dApp و Gateway ادامه می دهد.

گراف همچنین برای شخص یا اشخاص که قصد دارند شبکه ای اختصاصی به وجود آورند، متن باز طراحی شده است. با نگاهی به رونق فعلی فضای دیفای در خواهیم یافت که دسترسی به داده‌ های بلاکچین در راستای توسعه دهندگان تا چه اندازه حائز اهمیت می باشد. سریع‌ تر ساختن این فرایند برای همه حائز اهمیت است.

حتما بخوانید : آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چطور رقم میخورد؟


این موضوع می ‌تواند به صورت بالقوه روی رشد فضا و همین طور قابلیت اطمینان، امنیت و ظرفیت آن موثر واقع شود. اخیرا توکن های GRT در برخی از صرافی های رمزارز معروف جهان مثل بایننس و اوککس و کوین بیس قابلیت معامله را پیدا کرده است. این لیست ها گزینه های بیشتری برای دارندگان توکن GRT در اختیار شما قرار می دهد تا سرمایه های خود را به راحتی و بدون دردسر منتقل کنند.

عملکرد منطقی و صعودی رمزارز گراف نشان می دهد که گراف بعد از ورود به بازار رمزارزها، عملکرد بی نظیری را در قیمت خود از ۰٫۰۳ دلار تا ۰٫۵۹ دلار در ۲۴ ساعت ارائه می دهد. این عملکرد ارز دیجیتال تقریبا بیشتر از ۲ هزار درصد رشد دارد، درصدی که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می نماید. می توان گفت که در صورت ادامه این روند، ارز GRT قابلیت ادامه دادن صعود خود را خواهد داشت.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به صورت کلی رمزارز و یا همان GRT را می توان یک زیر ساختی برای اینترنت نسل سوم و یا سیستم IPFS به حساب آورد و همچنین گراف از شاخص گذاری داده ها در سیستم نظیر به نظیر IPFS نیز پشتیبانی کرده و برای اطمینان از امنیت اقتصادی شبکه گراف و یکپارچگی داده ها، شاخص گذاران از نمودار این ارز دیجیتال استفاده می کنند. با توجه به استقبال خوبی که از فضای دیفای انجام شده، در خواهیم یافت که امکان دسترسی به داده‌ های بلاکچین برای توسعه‌ دهندگان بسیار حائز اهمیت می باشد.

شبکه گراف سعی دارد تا یک پل اطلاعاتی را میان داده‌ های بلاکچین و پلتفرم‌ های دیفای به وجود آورد. تیم توسعه‌ دهنده گراف با استفاده از قراردادهای هوشمندی که به اطلاعات کاربر بستگی دارند، موفق شد تا بستری مناسب، آسان و سریع را به منظور انجام معاملات راه اندازی کند، تا جایی که تعداد زیادی از تحلیلگران و کارشناسان پلتفرم گراف را یک ابزار مناسب برای توانمندسازی تمامی کاربران شبکه، به ویژه آن‌ هایی که فعالیت به مراتب بیش تری در بلاکچین دارند، می داند و آینده خوبی را برای ارز دیجیتال گراف متصور هستند.

همان طور که در ابتدا قول دادیم، همه چیز درباره ارز دیجیتال گراف را به زبان ساده مورد بررسی قرار دادیم.

برای دوستانتان بفرستید: